Dat klopt deels wel, maar veel Nederlanders lijken ook langzamerhand in te zien dat het voor de islam nooit genoeg is. Het gaat van tolerantie tot gedwongen acceptatie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de authentieke Nederlandse bevolking het niet zo heeft op hoofddoekjes. Maar dat ze verders iemands persoonlijke vrijheid en keuze wel respecteren.
Leven en laten leven.
Al zou ik niet blij zijn als mijn dochter opeens zo thuis zou komen. Het is toch een beperking wat je jezelf als vrouw oplegt.
Nee. Ik vind oprecht dat je jezelf beperkt in je vrijheden en ook kansen als vrouw.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Correctie: je vindt het een beperking. Je eigen waarheid.
En een keppel?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:31 schreef havanagila het volgende:
In de 21e eeuw nog met een hoofddoekje rondlopen
Nee, daarvoor moeten we absoluut bij religieuzen zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is wel vaker zo als het gaat om mensen die zo zogenaamd voor de keuzevrijheid van vrouwen zijn.
Ja precies, dat vind je. Dat was exact mijn correctie. Dat is vooralsnog niet de ervaring van mijn vrouw bijvoorbeeld. Die vindt dus wat anders.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik vind oprecht dat je jezelf beperkt in je vrijheden en ook kansen als vrouw.
Ik weet het, het zou niet, nooit, absoluut never in dr opkomen, maar stel, ze zou dr hoofddoek af willen doen, steun jij haar daar dan in?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja precies, dat vind je. Dat was exact mijn correctie. Dat is vooralsnog niet de ervaring van mijn vrouw bijvoorbeeld.
Ja, beperken van die kansen ligt aan de omringende (mannen)wereld die borstvoeding wilt. In principe kan een vrouw prima alles doen met die hoofddoek. Maar ja, mannen in functie willen die dame goed kunnen checken. Zo zeggen ze het natuurlijk niet, maar ze verzinnen vast een goede drogreden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Ik vind oprecht dat je jezelf beperkt in je vrijheden en ook kansen als vrouw.
Nu opeens wel.quote:
Ze kan nooit studeren aan een Franse universiteit. Never.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja precies, dat vind je. Dat was exact mijn correctie. Dat is vooralsnog niet de ervaring van mijn vrouw bijvoorbeeld.
Je bevestigt enkel wat ik steeds zeg...quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, beperken van die kansen ligt aan de omringende (mannen)wereld die borstvoeding wilt. In principe kan een vrouw prima alles doen met die hoofddoek. Maar ja, mannen in functie willen die dame goed kunnen checken. Zo zeggen ze het natuurlijk niet, maar ze verzinnen vast een goede drogreden.²
Ze heeft gewoon geen gelijke kansen. In onze wereld.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, beperken van die kansen ligt aan de omringende (mannen)wereld die borstvoeding wilt. In principe kan een vrouw prima alles doen met die hoofddoek. Maar ja, mannen in functie willen die dame goed kunnen checken. Zo zeggen ze het natuurlijk niet, maar ze verzinnen vast een goede drogreden.²
Ehm, ik leerde haar kennen zonder hoofddoek, ben getrouwd met haar zonder hoofddoek, heb een gezin gesticht met haar zonder hoofddoek. Sterker nog, in een bepaalde periode was ik diegene die zei dat ze de hoofddoek vooral niet moest dragen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik weet het, het zou niet, nooit, absoluut never in dr opkomen, maar stel, ze zou dr hoofddoek af willen doen, steun jij haar daar dan in?
Ow, dus ze is een bekeerling?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ehm, ik leerde haar kennen zonder hoofddoek, ben getrouwd met haar zonder hoofddoek, heb een gezin gesticht met haar zonder hoofddoek. Sterker nog, in een bepaalde periode was ik diegene die zij dat de hoofddoek vooral niet moest dragen.
Ze woont in Nederland, heeft niks te maken met Frankrijk. In nederland is het dragen van een hoofddoek in een openbaar ambt totaal geen probleem, tenzij ze het leger of bij de politie zou willen werken. Zij heeft nooit ervaren dat ze als strenge moslima gezien werd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze kan nooit studeren aan een Franse universiteit. Never.
Geen politieagent op straat worden.
Ieder openbaar ambt zou moeilijker worden. Je bent altijd die strenge moslima in onze wereld.
Ik zou daar helemaal niet blij van worden als mijn dochter opeens zo thuis komt.
Hoezo zou ze een bekeerling moeten zijn?quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, dus ze is een bekeerling?
Maar dan nog, als ze nu besluit, het is wel weer mooi geweest, prima of niet?
Vind ik absoluut niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze woont in Nederland, heeft niks te maken met Frankrijk. In nederland is het dragen van een hoofddoek in een openbaar ambt totaal geen probleem, tenzij ze het leger of bij de politie zou willen werken. Zij heeft nooit ervaren dat ze als strenge moslima gezien werd.
Wat je mening daarover is als je dochter ermee thuis zo komen zegt wat meer over jezelf, sorry dat ik het zeg. Bekrompen.
Dat zeggen mijn broer en zijn Marokkaanse vrouw anders ook; zodra hun dochters thuiskomen met types die gaan eisen dat ze hun hoofd gaan bedekken flikkeren ze die gozers accuut buiten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ze woont in Nederland, heeft niks te maken met Frankrijk. In nederland is het dragen van een hoofddoek in een openbaar ambt totaal geen probleem. Zij heeft nooit ervaren dat ze als strenge moslima gezien werd.
Wat je mening daarover is als je dochter ermee thuis zo komen zegt wat meer over jezelf, sorry dat ik het zeg. Bekrompen.
Met alle respect, ik zou me er vast op voorbereiden. De kans dat het gebeurt is niet zo klein als je denkt. Je ziet het steeds vaker.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef capricia het volgende:
Maar als mijn dochter zo thuis zou komen, dan zou mijn moederhart breken.
Nee, dat zie je niet. Dat hoop je vooral.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met alle respect, ik zou me er vast op voorbereiden. De kans dat het gebeurt is niet zo klein als je denkt. Je ziet het steeds vaker.²
Omdat ze blijkbaar opeens wel een hoofddoek is gaan dragen, maar dat kan uiteraard ook als ze al moslima was, niet helemaal goed verwoord, my bad.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoezo zou ze een bekeerling moeten zijn?
En ja, dat zou prima zijn.
Dat is hetzelfde als stellen dat als je geen hoofddoek draagt je dan uitdraagt dat je een hoer bent.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind ik absoluut niet.
Voor mij is die hoofddoek een teken van bekrompenheid. Als uitdraging dat je een soort SGP-er bent.
Ik accepteer het wel hoor. Leven en laten leven.
Maar als mijn dochter zo thuis zou komen, dan zou mijn moederhart breken.
Het lijkt me verschrikkelijk om mee te moeten maken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Met alle respect, ik zou me er vast op voorbereiden. De kans dat het gebeurt is niet zo klein als je denkt. Je ziet het steeds vaker.²
Vraag waarom jij je hoofd en haar niet hoeft te bedekken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als stellen dat als je geen hoofddoek draagt je dan uitdraagt dat je een hoer bent.
Zelfde kant van de medaille. Even bekrompen, even stereotyperend, even ridicuul. Maar ik zal het even melden aan mijn vrouw, dat ze zeer bekrompen is. En dus eigenlijk voor niet die keuze moet maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |