Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dit zijn natuurlijk altijd lastige discussies. Als iemand zelf een hoofddoek wil dragen, hoe vrijwillig is het dan om dat op het verzoek van iemand anders niet te doen? Daar kom je moeilijk uit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende: Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg. Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen. Maar dat kon ze niet.
Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Dat hoeft ook niet, toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Racistquote:
Vreemd, je stelt een vraag maar je gelooft het antwoord niet. Je had haar wel geloofd als ze had gezegd dat ze het onder dwang draagt. Ik hoef hier geen woorden aan vuil te maken, je ziet vast zelf wel dat er dan iets niet klopt bij je.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Zijn er landen waar je als vrouw gestraft kan worden vanwege het niet hebben van een vegan dieet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?
Blijkbaar wel gezien alle ontsteltenis en commotie die het oproept bij een hoop mensen .quote:
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Maar dat kon ze niet.
en dat is verder toch prima?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:55 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.
Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:57 schreef Killumination het volgende:
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
Voor wie het er mee eens zijn ja.quote:
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
geen idee, ik weet wel dat de hoofddoekmeisjes in de minderheid zijn, de meeste studentes met die achtergrond hier hebben geen doekje om. (nu is onze grootste opleiding met veel meisjes het college voor zorg en welzijn, wellicht zijn daar kledingvoorschriften )quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Maatquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?
Oh, dan snapte ik je verkeerd denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Maat.
Ben tegen nog meer instroom in een overvol land. Maar als een Turk of moslim een hoofddoekje wil dragen vanuit geloof moet dat toch kunnen?
Zo niet hoever wil je gaan en naar welke realiteit wil je terug? Moslims vogelvrij straks ?
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dan snapte ik je verkeerd denk ik.
Natuurlijk moet dat kunnen, maar kritiek erop, zeker als die met goeie argumenten gepaard gaat, moet ook gewoon kunnen en niet meteen weggemoffeld als het niet bestaande islamofobie.
Gewoon de kritiek die je op elke religie kan hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?
Zelfde met meisjes op Urk die gedwongen in rokjes lopen. Die shit is treurig maar hun keuze.
dat je er niks mee hebt houdt niet in dat je iemands vrijheid beperkt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor wie het er mee eens zijn ja.
Voor de andere helft van Nederland is vrijheid van godsdienst ontzettend belangrijk dus vermoedelijk dat daar wel de nodige schoenen zullen gaan wringen.
Gaat om iets heel fundamenteels.
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is.quote:
Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?
Zelfde met meisjes op Urk die gedwongen in rokjes lopen. Die shit is treurig maar hun keuze.
Maar niet door een minister.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gewoon de kritiek die je op elke religie kan hebben?
Klopt niet wat je zegt. Vrijheid en zelf kunnen kiezen, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is.
We zouden het juist moeten propageren. Van kuisheid is nog nooit iemand slechter geworden.²
Wat klopt er niet aan?quote:
Nee; neemt juist afquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Het mooie is dat ondanks de aversie of fobie zo u wilt de trend is dat steeds meer dames de hoofddoek dragen.²
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:33 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat je er niks mee hebt houdt niet in dat je iemands vrijheid beperkt.
Dat is een nobel streven, maar dat is nog nooit werkelijkheid geweest natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar niet door een minister.
Die moet er voor alle burgers staan.
Dat is jouw perverse visie, en precies waarom ik en anderen nu niet echt warmlopen voor 'female only' regels qua bedekking.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is.
We zouden het juist moeten propageren. Van kuisheid is nog nooit iemand slechter geworden.²
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.quote:
Is dat de basisschool of de middelbare school?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.
Dat vind ik toch zo vreemd.
Gelukkig zie ik dat hier bijna nooit. Bij mijn zoon op school zitten best wel wat kinderen van andere afkomsten maar geen enkel meisje draagt een hoofddoekje. Sommige moeders wel. Dat is prima. Maar kinderen niet al die dingen opleggen en lekker vrij laten.
Je kuisheidsverhaal. Je kunt ook prima je lichaam respecteren en losgaan in de parenclub bij wijze van.quote:
Jij hoeft niets te propageren wat vrouwen wel of niet moeten doen. Vrouwen kennen in Nederland gelukkig de vrijheid om dit zelf te bepalen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
het is niet heel handig nee, verder vooral fophef.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.
Dat je graag vrouwen belemmerd in hun vrijheid omdat je ze ziet als vleespoppen was al wel helder hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.
Mooi man.²
Tja, en de grote vraag is dan: hoe komt dat? Laten al die mensen zich dingen aanpraten of zouden er misschien echt wat problemen met integratie zijn hier en daar?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Toeval dat ze allemaal geen hoofddoeken dragen in Nederland? Of zijn ze allemaal geïndoctrineerd terwijl ze denken unieke individuen te zijn?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig zie ik dat hier bijna nooit. Bij mijn zoon op school zitten best wel wat kinderen van andere afkomsten maar geen enkel meisje draagt een hoofddoekje. Sommige moeders wel. Dat is prima. Maar kinderen niet al die dingen opleggen en lekker vrij laten.
Dat nooit iemand slechter is geworden van kuis zijn. Dat klopt volgens jou niet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kuisheidsverhaal. Je kunt ook prima je lichaam respecteren en losgaan in de parenclub bij wijze van.
Geen idee hoe oud je zoon is maar die onzin begint pas bij een bepaalde leeftijd, dacht 12 of zo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.
Dat vind ik toch zo vreemd.
Jij zit echt te trollen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.
Mooi man.²
Wat bedoel je?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Toeval dat ze allemaal geen hoofddoeken dragen in Nederland? Of zijn ze allemaal geïndoctrineerd terwijl ze denken unieke individuen te zijn?
Ja, zo werkt het idd. iemand die niet vanaf de wieg gedwongen is om moslim te zijn had anders ook wel voor de hoofddoek gekozen hoor, dat zit in de natuur van de mens.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Toeval dat ze allemaal geen hoofddoeken dragen in Nederland? Of zijn ze allemaal geïndoctrineerd terwijl ze denken unieke individuen te zijn?
Nee, ze hebben zich losgeworsteld uit de haatgreep van conservatieve, door mannen bedachte religie.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er veel kiezers geweest die zich niet gehoord voelden/zich niet vertegenwoordigd voelden door vorige ministers. Die voelden ook niet die ministers er voor hen stonden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar niet door een minister.
Die moet er voor alle burgers staan.
Oudste zoon zit op de middelbare en daar zie ik ook geen hoofddoekjes.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud je zoon is maar die onzin begint pas bij een bepaalde leeftijd, dacht 12 of zo.
En ook dat moeten ze zelf weten. Je ziet ook modern opgevoede meisjes die tradewife willen worden. Geloof kan ook een veilige haven zijn en niet een symptoom van onderdrukking.
Ken er wel een. Maar denk dat het maar weinig dames zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het idd. iemand die niet vanaf de wieg gedwongen is om moslim te zijn had anders ook wel voor de hoofddoek gekozen hoor, dat zit in de natuur van de mens.
Zoiets?.
Triggershott is van de wahabitische variant.quote:
Algehele secularisering in Nederland, laatste SCP rapport.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik was aan het googlen gegaan hierover, maar ik kan er niets over vinden.
Heb je een bron?
deze user is 1 grote act joh.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij zit echt te trollen.
Waarom zou je als fanatiek moslim hier mensen proberen te overtuigen, met je sjieke taalgebruik?
Ze worden te pas en te onpas als vleespop ingezet. Of zie jij ruwe mannen in ijsreclames? Vrouwelijkheid wordt volledig uitgebuit en het wordt ze verkocht als keuze. Of denk jij dat vrouwen zomaar afzien door in de winter met -10 een panty te dragen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat je graag vrouwen belemmerd in hun vrijheid omdat je ze ziet als vleespoppen was al wel helder hoor.
Nee, jij ziet ze als vleespop.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze worden te pas en te onpas als vleespop ingezet. Of zie jij ruwe mannen in ijsreclames? Vrouwelijkheid wordt volledig uitgebuit en het wordt ze verkocht als keuze. Of denk jij dat vrouwen zomaar afzien door in de winter met -10 een panty te dragen.²
quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze worden te pas en te onpas als vleespop ingezet. Of zie jij ruwe mannen in ijsreclames? Vrouwelijkheid wordt volledig uitgebuit en het wordt ze verkocht als keuze. Of denk jij dat vrouwen zomaar afzien door in de winter met -10 een panty te dragen.²
Het is echt zo. Ik zie het overal. Dochters van vrienden. Er wordt steeds meer een hoofddoek gedragen. Goede ontwikkeling.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jij zit echt te trollen.
Waarom zou je als fanatiek moslim hier mensen proberen te overtuigen, met je sjieke taalgebruik?
Dat is wel bijzonder, lijkt me niet de standaardnorm onder Moslims om er maar mee te stoppen? Wij hebben Marokkaanse buren en die meiden van hun lopen allemaal met een hoofddoekje om.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oudste zoon zit op de middelbare en daar zie ik ook geen hoofddoekjes.
Dus ze doen het voor mij? Dat is veel eer. Dankquote:
Jij 'ziet' wel meer.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is echt zo. Ik zie het overal. Dochters van vrienden. Er wordt steeds meer een hoofddoek gedragen. Goede ontwikkeling.²
Ze hoeven niets te doen, enkel bestaan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus ze doen het voor mij? Dat is veel eer. Dank²
dat hoop je vast he ouwe viespeukquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dus ze doen het voor mij? Dat is veel eer. Dank²
Ah.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ze hoeven niets te doen, enkel bestaan.
Dat rapport heb ik uiteindelijk niet gevonden, maar in een ander rapport van SCP trof ik idd een afname, voor wie daar ook geïnteresseerd in is:quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Algehele secularisering in Nederland, laatste SCP rapport.
Middelburg of Brielle. Ja, ik kan me goed voorstellen dat vrouwen/meisjes het erg beklemmend vinden om steeds maar weer in dat sexy keurslijf te worden gestopt. Iedereen en alles is uit op de schoonheid van de vrouw. Vrouwen zijn zoveel meer dan dat.quote:
We worden allemaal tot op zekere hoogte geïndoctrineerd, moslims en niet-moslims, je ontkomt er niet aan.quote:
Maar door van vrouwen dan te verwachten dat ze zich ter preventie tegen die uitbuiting moeten bedekken, lijkt me niet een aanpak van de oorzaak maar simpelweg macht uitoefenen op een andere manier.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Middelburg of Brielle. Ja, ik kan me goed voorstellen dat vrouwen/meisjes het erg beklemmend vinden om steeds maar weer in dat sexy keurslijf te worden gestopt. Iedereen en alles is uit op de schoonheid van de vrouw. Vrouwen zijn zoveel meer dan dat.
Films, reclames, modewereld, muziekindustrie: overal worden ze uitgebuit. Niet met hun brains nee, maar met hun body.²
Vrouwen stralen daardoor uit dat ze zelfrespect hebben en dat er niets te halen valt. Het tilt haar naar een hoger niveau en maakt zich los van de dames die hun lichaamsdelen aan iedereen tonen. In die zin is de hoofddoek maar een onderdeel, gedrag en andere uitingen zijn net zo belangrijk. Een hoofddoek dragen en strakke jeans waarbij de achterwerken geadverteerd worden is een paradox die door niemand begrepen wordt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:54 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Maar door van vrouwen dan te verwachten dat ze zich ter preventie tegen die uitbuiting moeten bedekken, lijkt me niet een aanpak van de oorzaak maar simpelweg macht uitoefenen op een andere manier.
Dat is jouw mening, dat is je goed recht. Maar ik vind het waanzin vrouwen 'zelf te laten kiezen' (het is pure indoctrinatie) delen van het lichaam te bedekken, schijnbaar nodig om tot een 'hoger' niveau met zelfrespect te komen (de andere vrouwen zijn dus lager en mogen dan dito behandeld worden, zonder respect).quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:58 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Vrouwen stralen daardoor uit dat ze zelfrespect hebben en dat er niets te halen valt. Het tilt haar naar een hoger niveau en maakt zich los van de dames die hun lichaamsdelen aan iedereen tonen. In die zin is de hoofddoek maar een onderdeel, gedrag en andere uitingen zijn net zo belangrijk. Een hoofddoek dragen en strakke jeans waarbij de achterwerken geadverteerd worden is een paradox die door niemand begrepen wordt.²
Waarom is dat glad ijs?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.
Kan onmogelijk als een verrassing komen. Vrij voorspelbaar gevolg als ik zo naar de afgelopen jaren kijk; en als je je verdiept in wat de islam predikt. Dat botst nou eenmaal teveel.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Het is mannelijke newspeak om onderdrukking van vrouwen te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening, dat is je goed recht. Maar ik vind het waanzin vrouwen 'zelf te laten kiezen' (het is pure indoctrinatie) delen van het lichaam te bedekken, schijnbaar nodig om tot een 'hoger' niveau met zelfrespect te komen (de andere vrouwen zijn dus lager en mogen dan dito behandeld worden, zonder respect).
Vandaar dat vrouwen in strenge islamitische landen 1 hele keuze hebben, kinderen baren. Auto rijden, stemmen, leven na verkracht te zijn, dat mogen ze allemaal niet, maar hier worden ze uitgebuit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Middelburg of Brielle. Ja, ik kan me goed voorstellen dat vrouwen/meisjes het erg beklemmend vinden om steeds maar weer in dat sexy keurslijf te worden gestopt. Iedereen en alles is uit op de schoonheid van de vrouw. Vrouwen zijn zoveel meer dan dat.
Films, reclames, modewereld, muziekindustrie: overal worden ze uitgebuit. Niet met hun brains nee, maar met hun body.²
En dit ja.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er veel kiezers geweest die zich niet gehoord voelden/zich niet vertegenwoordigd voelden door vorige ministers. Die voelden ook niet die ministers er voor hen stonden.
Ergo nu deze uitslag van de verkiezingen.
En dan zie je nu dat weer anderen vinden dat er nu ministers zijn die er niet voor hun staan.
En zo blijf je aan de gang.
Democratie is a bitch.
Ik vind dat dat moet kunnen. Maar als diegene vanuit datzelfde geloof de boodschap krijgt dat het NIET dragen van die hoofddoek NIET is toegestaan, dan heb ik er persoonlijk wel een probleem mee.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Maat.
Ben tegen nog meer instroom in een overvol land. Maar als een Turk of moslim een hoofddoekje wil dragen vanuit geloof moet dat toch kunnen?
Zo niet hoever wil je gaan en naar welke realiteit wil je terug? Moslims vogelvrij straks ?
Eerwraak is echt nog wel een ding, waar de daders ook mee wegkomen zolang niemand aangifte doet. Dus je kunt het niet allemaal over 1 kam scheren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?
Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.
Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
Wat bedoel je met "eerwraak"? Want in geval van moord hoeft er niet eerst aangifte gedaan te worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eerwraak is echt nog wel een ding, waar de daders ook mee wegkomen zolang niemand aangifte doet. Dus je kunt het niet allemaal over 1 kam scheren.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Eerwraak is echt nog wel een ding, waar de daders ook mee wegkomen zolang niemand aangifte doet. Dus je kunt het niet allemaal over 1 kam scheren.
Hij bedoeld eergerelateerd geweld denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat bedoel je met "eerwraak"? Want in geval van moord hoeft er niet eerst aangifte gedaan te worden.
Naar conservatief religieus rechts bedoel je?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja. Maar ook als ik zoek op "eerwraak moord hand boven het hoofd" krijg je een heleboel hits. Ook daar is het hetzelfde verhaal: zolang de rest van de familie ontkent dat ze wat weten, is het vaak niet te bewijzen wie het gedaan heeft.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
Hij bedoeld eergerelateerd geweld denk ik.
Dat is wel een dingetje ja. Als er niet over wordt gesproken of aangifte van wordt gedaan kan er niks aan worden gedaan. Het blijft verborgen.
Wat een rare manier van redeneren. Mijn vrouw draagt pas sinds een heel laat stadium haar hoofddoek. Omdat ze dat wil. Want ze vindt het passen in deze fase van haar leven en haar eigen religieuze beleving. Komt geen familie bij kijken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Maar dat kon ze niet.
Uh ja dat gaat dus niet samen. Je kan niet principieel tegen hoofddoekjes zijn maar wel het leven en laten leven principe hanteren.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de authentieke Nederlandse bevolking het niet zo heeft op hoofddoekjes. Maar dat ze verders iemands persoonlijke vrijheid en keuze wel respecteren.
Leven en laten leven.
Al zou ik niet blij zijn als mijn dochter opeens zo thuis zou komen. Het is toch een beperking wat je jezelf als vrouw oplegt.
Dat lijkt me dan ook een farce.quote:
Het gaat nergens over. Zal je eerlijkzeggen dat ik een beetje plaatsvervangende schaamte kreeg bij het lezen. Want ze bracht het alsof het een raketgeleerde argument was.quote:
Correctie: je vindt het een beperking. Je eigen waarheid.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:21 schreef capricia het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de authentieke Nederlandse bevolking het niet zo heeft op hoofddoekjes. Maar dat ze verders iemands persoonlijke vrijheid en keuze wel respecteren.
Leven en laten leven.
Al zou ik niet blij zijn als mijn dochter opeens zo thuis zou komen. Het is toch een beperking wat je jezelf als vrouw oplegt.
Dan lees je niet wat ik schrijf.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Uh ja dat gaat dus niet samen. Je kan niet principieel tegen hoofddoekjes zijn maar wel het leven en laten leven principe hanteren.
Dat is wel vaker zo als het gaat om mensen die zo zogenaamd voor de keuzevrijheid van vrouwen zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:28 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het gaat nergens over. Zal je eerlijkzeggen dat ik een beetje plaatsvervangende schaamte kreeg bij het lezen. Want ze bracht het alsof het een raketgeleerde argument was.²
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |