Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?quote:Minister Marjolein Faber (PVV): 'Ik ben niet zo van de hoofddoeken'
ZIE VIDEO BIJ BRON
Marjolein Faber, de nieuwe minister van Asiel en Migratie namens de PVV, wordt gevraagd hoe zij tegen hoofddoeken aankijkt. Haar antwoord: "Ik ben niet zo van de hoofddoeken."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)r-pvv-ik-ben-niet-zo
Dit zijn natuurlijk altijd lastige discussies. Als iemand zelf een hoofddoek wil dragen, hoe vrijwillig is het dan om dat op het verzoek van iemand anders niet te doen? Daar kom je moeilijk uit.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende: Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg. Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen. Maar dat kon ze niet.
Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.
Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Dat hoeft ook niet, toch?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Racistquote:
Vreemd, je stelt een vraag maar je gelooft het antwoord niet. Je had haar wel geloofd als ze had gezegd dat ze het onder dwang draagt. Ik hoef hier geen woorden aan vuil te maken, je ziet vast zelf wel dat er dan iets niet klopt bij je.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.
Zijn er landen waar je als vrouw gestraft kan worden vanwege het niet hebben van een vegan dieet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:48 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vraag eens aan een vegan of hij/zij/hen twee weekjes vlees wil eten. Dat gaat degene ook niet doen. Wil dat zeggen dat hij/zij/hen dit dan niet vrijwillig doet?
Blijkbaar wel gezien alle ontsteltenis en commotie die het oproept bij een hoop mensen .quote:
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
en dat is verder toch prima?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
We kunnen er lacherig over doen maar het zou zomaar kunnen dat een meerderheid van de Nederlanders, en zeker het PVV electoraat niet zoveel met hoofddoekjes heeft.
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:55 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Deels met je eens, maar zoals altijd niet zwart wit. Ik geef les op het MBO en in een klas zitten 2 tweelingzusjes.
Je raadt het al, eentje met hoofddoek en eentje zonder. Dat suggereert toch wel een vrije keuze, want ze hebben volstrekt dezelfde achtergrond en omstandigheden.
Het is wel handig om ze uit elkaar te houden......
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:58 schreef Elan het volgende:
Zo denkt ieder weldenkend mens erover maar paradoxaal genoeg is de hoofddoek heilig verklaard binnen de progressief-linkse kringen terwijl de symboliek van dat ding aardsconservatief en vrouwonterend is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 17:57 schreef Killumination het volgende:
Het niet dragen van een hoofddoek zou dan ook de norm moeten zijn. Hoe minder, hoe beter.
Voor wie het er mee eens zijn ja.quote:
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:11 schreef nixxx het volgende:
[..]
Niemand met gezond verstand heeft iets met islamitische hoofddoekjes natuurlijk. Een hoofddoekje om het haar droog of in model te houden is natuurlijk weer iets heel anders.
geen idee, ik weet wel dat de hoofddoekmeisjes in de minderheid zijn, de meeste studentes met die achtergrond hier hebben geen doekje om. (nu is onze grootste opleiding met veel meisjes het college voor zorg en welzijn, wellicht zijn daar kledingvoorschriften )quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Uitzondering,regel? Wel mooi om te zien dat het ook zo kan.
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Maatquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zou je daar van schrikken? Jij wil meer gedwongen hoofddoek dragen en straffen als vrouwen het niet doen?
Oh, dan snapte ik je verkeerd denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Maat.
Ben tegen nog meer instroom in een overvol land. Maar als een Turk of moslim een hoofddoekje wil dragen vanuit geloof moet dat toch kunnen?
Zo niet hoever wil je gaan en naar welke realiteit wil je terug? Moslims vogelvrij straks ?
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dan snapte ik je verkeerd denk ik.
Natuurlijk moet dat kunnen, maar kritiek erop, zeker als die met goeie argumenten gepaard gaat, moet ook gewoon kunnen en niet meteen weggemoffeld als het niet bestaande islamofobie.
Gewoon de kritiek die je op elke religie kan hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?
Zelfde met meisjes op Urk die gedwongen in rokjes lopen. Die shit is treurig maar hun keuze.
dat je er niks mee hebt houdt niet in dat je iemands vrijheid beperkt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor wie het er mee eens zijn ja.
Voor de andere helft van Nederland is vrijheid van godsdienst ontzettend belangrijk dus vermoedelijk dat daar wel de nodige schoenen zullen gaan wringen.
Gaat om iets heel fundamenteels.
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is.quote:
Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Van mij mag je maar het valt onder vrijheid van godsdienst dus wat voor kritiek moet je er in hemelsnaam op hebben?
Zelfde met meisjes op Urk die gedwongen in rokjes lopen. Die shit is treurig maar hun keuze.
Maar niet door een minister.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gewoon de kritiek die je op elke religie kan hebben?
Klopt niet wat je zegt. Vrijheid en zelf kunnen kiezen, daar is nog nooit iemand slechter van geworden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is.
We zouden het juist moeten propageren. Van kuisheid is nog nooit iemand slechter geworden.²
Wat klopt er niet aan?quote:
Nee; neemt juist afquote:Op woensdag 3 juli 2024 18:30 schreef BansheeBoy het volgende:
Het mooie is dat ondanks de aversie of fobie zo u wilt de trend is dat steeds meer dames de hoofddoek dragen.²
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:33 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat je er niks mee hebt houdt niet in dat je iemands vrijheid beperkt.
Dat is een nobel streven, maar dat is nog nooit werkelijkheid geweest natuurlijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:35 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar niet door een minister.
Die moet er voor alle burgers staan.
Dat is jouw perverse visie, en precies waarom ik en anderen nu niet echt warmlopen voor 'female only' regels qua bedekking.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
In wat voor wereld leven we dat we dusdanig geconditioneerd zijn dat we iemands waardigheid alleen maar respecteren als de body (en kuisheid) in de uitverkoop is.
We zouden het juist moeten propageren. Van kuisheid is nog nooit iemand slechter geworden.²
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.quote:
Is dat de basisschool of de middelbare school?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou de kritiek is wel dat de meisjes op Urk vanaf jongs af aan opgevoed zijn met die ideeën en er helemaal geen vrije keuze is. En dat is bij jonge kinderen met een hoofddoek natuurlijk ook zo.
Dat vind ik toch zo vreemd.
Gelukkig zie ik dat hier bijna nooit. Bij mijn zoon op school zitten best wel wat kinderen van andere afkomsten maar geen enkel meisje draagt een hoofddoekje. Sommige moeders wel. Dat is prima. Maar kinderen niet al die dingen opleggen en lekker vrij laten.
Je kuisheidsverhaal. Je kunt ook prima je lichaam respecteren en losgaan in de parenclub bij wijze van.quote:
Jij hoeft niets te propageren wat vrouwen wel of niet moeten doen. Vrouwen kennen in Nederland gelukkig de vrijheid om dit zelf te bepalen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
het is niet heel handig nee, verder vooral fophef.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
"Ik ben niet zo van de hoofddoeken". suggereert een beetje dat je er tegen bent. Als minister is dat wel heel erg glad ijs.
Dat je graag vrouwen belemmerd in hun vrijheid omdat je ze ziet als vleespoppen was al wel helder hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Absoluut niet. Neemt toe. We zien het overal. Ik weet nog in mijn jeugd zaten er misschien 1 of 2 dames op de hele school die een hoofddoek droegen. Nu zitten er 5 alleen al in de klas.
Mooi man.²
Tja, en de grote vraag is dan: hoe komt dat? Laten al die mensen zich dingen aanpraten of zouden er misschien echt wat problemen met integratie zijn hier en daar?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
Toeval dat ze allemaal geen hoofddoeken dragen in Nederland? Of zijn ze allemaal geïndoctrineerd terwijl ze denken unieke individuen te zijn?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Gelukkig zie ik dat hier bijna nooit. Bij mijn zoon op school zitten best wel wat kinderen van andere afkomsten maar geen enkel meisje draagt een hoofddoekje. Sommige moeders wel. Dat is prima. Maar kinderen niet al die dingen opleggen en lekker vrij laten.
Dat nooit iemand slechter is geworden van kuis zijn. Dat klopt volgens jou niet?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je kuisheidsverhaal. Je kunt ook prima je lichaam respecteren en losgaan in de parenclub bij wijze van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |