Ik hoop aan de ene kant dat dit gewoon een zwaar geestelijk gehandicapt persoon is. Aan de andere kant ook weer niet, want dan is het gewoon misdadig om die hierin mee te laten lopen.quote:
Dit topic gaat niet over het regeerakkoord, maar over een actuele uitspraak over het onderwerp hoofddoekjes en vervolgens een discussie over de wenselijkheid daarvan. In die discussie geven mensen onder andere aan dat zij om hen moverende redenen tegen hoofddoekjes zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er ligt een regeerakkoord waar men zich aan heeft geconformeerd.
Bijzonder verhaal weer. Maar eerwraak is absoluut geen onderdeel van de Joodse cultuur zoals dit in de Islam wel het geval is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die signalen zijn er gewoon: https://www.hln.be/gezond(...)%2Fwww.google.com%2F
Waarom is haar mening een probleem?quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Het was ook nooit goed geweest. Als ze had gezegd dat ze er geen probleem mee heeft dan waren mensen weer bovenop haar gesprongen omdat ze liegt en dat dat echt niet kan bij een minister.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarom is haar mening een probleem?
Is ze bezig met hoofddoeken te verbieden?
Of wil ze razzia's houden?
Zolang het een mening is mag ze die uitspreken als ze er om gevraagd wordt.
Geloof heeft wat mij betreft niks te zoeken in de 1ste en 2de kamer.
Je weet dat de SGP, CDA en CU daar in zitten he?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarom is haar mening een probleem?
Is ze bezig met hoofddoeken te verbieden?
Of wil ze razzia's houden?
Zolang het een mening is mag ze die uitspreken als ze er om gevraagd wordt.
Geloof heeft wat mij betreft niks te zoeken in de 1ste en 2de kamer.
Dat is dan ook geen enkel probleemquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen gedragen.²
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Alleen is er gewoon geen sprake van vrijwilligheid, hoe erg je je ook door dit topic heen Taqiyya't.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen moeten gedragen.²
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil?²
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.
Ja, dat "denk" ik, voornamelijk door verhalen van mensen die probeerden de islam te ontvluchten of gewoon op basis van oa Iran en het beleid daarquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?²
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.
Iemand anders schreef het al netjes op, als jij vanaf de wieg de islam ingeramd krijgt zal je idd vast denken dat je het vrijwillig doet. Maar aangezien er hele strenge straffen staan op het afdoen weet iedereen al dat dat gewoon bullshit is. Waarom zouden er anders straffen op staan?
Dit topic heeft wel degelijk betrekking op het regeerakkoord want dat is namelijk waar deze minister zich aan heeft geconformeerd. Dat zij niet van de hoofddoekjes is is ook helemaal niet relevant want zij heeft zich te conformeren aan het akkoord en anders op te stappen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:45 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over het regeerakkoord, maar over een actuele uitspraak over het onderwerp hoofddoekjes en vervolgens een discussie over de wenselijkheid daarvan. In die discussie geven mensen onder andere aan dat zij om hen moverende redenen tegen hoofddoekjes zijn.
Als iemand in die discussie zegt "Ik vind niet dat je ze kunt verbieden" is "Maar dat staat helemaal niet in het regeerakkoord!" een nogal opmerkelijke en ook weinig relevante opmerking.
Ok, nu ben je ten minste duidelijk. Je zit helaas fout. Heel veel zusters, verreweg de meeste, dragen het uit eigen beweging en eigen vrije wil. Uitzondering en excessen heb je overal wel in. Als ik wil kan ik ook een gezin vindend at elke dag spruitjes eet. Maar die staan niet symbool voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat "denk" ik, voornamelijk door verhalen van mensen die probeerden de islam te ontvluchten of gewoon op basis van oa Iran en het beleid daar.
Veel vrouwenquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil?
Ik denk eerder dat vrouwen cleavage tonen doordat mannen ze die druk bewust of onbewust opleggen.²
Van een aantal vrouwen weet ik dat zeker inderdaad en anders zou ik je adviseren het boek "ik ga leven" van Lale Gül te lezen dan kan je precies lezen hoe die dwang in zijn werk gaat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?²
Geen idee, zal ook een beetje liggen aan waar ze wonen. Wonen ze in een buurt met een kleine hoeveelheid moslims, dan kan dat nog.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?
Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.
Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
Dat kan inderdaad en dat is zelfs waarschijnlijk. Neemt niet weg dat die grote minderheid een groot probleem is waar hard tegen opgetreden moet worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?
Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.
Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
dit inderdaadquote:Op woensdag 3 juli 2024 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het was ook nooit goed geweest. Als ze had gezegd dat ze er geen probleem mee heeft dan waren mensen weer bovenop haar gesprongen omdat ze liegt en dat dat echt niet kan bij een minister.
Het echte probleem ligt bij zo'n journalist die het nodig acht om haar tijd te gebruiken voor zo'n vraag om weer een mooie anti PVV headline te kunnen produceren.
Ik weet niet wat je relatie tot haar is, maar waarom verwacht je dat iemand dat doet voor jou? Want jij vraagt daarom. Bemoei je lekker met je eigen zaken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |