abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2024 @ 15:36:12 #276
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_214143449
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 14:33 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Welke FOK!kert is dit? :P
Wtf.... 8)7 8)7
  woensdag 3 juli 2024 @ 15:43:18 #277
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_214143529
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 14:33 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Welke FOK!kert is dit? :P
Ik hoop aan de ene kant dat dit gewoon een zwaar geestelijk gehandicapt persoon is. Aan de andere kant ook weer niet, want dan is het gewoon misdadig om die hierin mee te laten lopen.
  woensdag 3 juli 2024 @ 15:45:37 #278
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_214143556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er ligt een regeerakkoord waar men zich aan heeft geconformeerd.
Dit topic gaat niet over het regeerakkoord, maar over een actuele uitspraak over het onderwerp hoofddoekjes en vervolgens een discussie over de wenselijkheid daarvan. In die discussie geven mensen onder andere aan dat zij om hen moverende redenen tegen hoofddoekjes zijn.

Als iemand in die discussie zegt "Ik vind niet dat je ze kunt verbieden" is "Maar dat staat helemaal niet in het regeerakkoord!" een nogal opmerkelijke en ook weinig relevante opmerking.
  woensdag 3 juli 2024 @ 15:45:55 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_214143559
Dit is natuurlijk een uitstekend standpunt.

Nederland is geen Islamitisch land, hoofddoeken zouden hier niet moeten zijn toegestaan in publieke functies. Wat mensen verder in hun vrije tijd doen of dragen moeten ze verder zelf weten.
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Die signalen zijn er gewoon: https://www.hln.be/gezond(...)%2Fwww.google.com%2F
Bijzonder verhaal weer. Maar eerwraak is absoluut geen onderdeel van de Joodse cultuur zoals dit in de Islam wel het geval is.

Maar wel zie je in ultraorthodoxe kringen dat mensen uitgesloten/verbannen kunnen worden of wordt vrouwen heel soms een document voor een scheiding geweigerd, waardoor ze 'gevangen' blijven in een ongewenst huwelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 3 juli 2024 @ 15:49:23 #280
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_214143594
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 00:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is? :') Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Waarom is haar mening een probleem?

Is ze bezig met hoofddoeken te verbieden?
Of wil ze razzia's houden?

Zolang het een mening is mag ze die uitspreken als ze er om gevraagd wordt.

Geloof heeft wat mij betreft niks te zoeken in de 1ste en 2de kamer.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_214143654
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef wdn het volgende:

[..]

Het was ook nooit goed geweest. Als ze had gezegd dat ze er geen probleem mee heeft dan waren mensen weer bovenop haar gesprongen omdat ze liegt en dat dat echt niet kan bij een minister.

Het echte probleem ligt bij zo'n journalist die het nodig acht om haar tijd te gebruiken voor zo'n vraag om weer een mooie anti PVV headline te kunnen produceren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2024 15:55:45 ]
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:01:50 #282
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214143767
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen gedragen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:02:40 #283
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214143779
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef wdn het volgende:

[..]

Je weet dat de SGP, CDA en CU daar in zitten he?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 3 juli 2024 @ 16:03:12 #284
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_214143786
Probleem is dat het vaak geen keuze is

Vermoed men
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:03:35 #285
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214143790
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen gedragen.

Dat is dan ook geen enkel probleem :).

Alleen is er gewoon geen sprake van vrijwilligheid, hoe erg je je ook door dit topic heen Taqiyya't :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:04:17 #286
13462 BansheeBoy
pi_214143799
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Alleen is er gewoon geen sprake van vrijwilligheid, hoe erg je je ook door dit topic heen Taqiyya't :7.
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil? :?

Ik denk eerder dat vrouwen cleavage tonen doordat mannen ze die druk bewust of onbewust opleggen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214143822
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen moeten gedragen.

Alius aliud dicit
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:06:52 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214143831
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.

Iemand anders schreef het al netjes op, als jij vanaf de wieg de islam ingeramd krijgt zal je idd vast denken dat je het vrijwillig doet. Maar aangezien er hele strenge straffen staan op het afdoen weet iedereen al dat dat gewoon bullshit is. Waarom zouden er anders straffen op staan?
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:08:04 #289
13462 BansheeBoy
pi_214143851
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?

woensdag 3 juli 2024 @ 16:09:39 #290
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214143873
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?

Ja, dat "denk" ik, voornamelijk door verhalen van mensen die probeerden de islam te ontvluchten of gewoon op basis van oa Iran en het beleid daar :).

Als het niet vanuit bijv de ouders komt is er idd vast wel weer een strenger gelovige oom of neef te vinden. Of een imam etc etc.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:10:41 #291
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214143884
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Iemand anders schreef het al netjes op, als jij vanaf de wieg de islam ingeramd krijgt zal je idd vast denken dat je het vrijwillig doet. Maar aangezien er hele strenge straffen staan op het afdoen weet iedereen al dat dat gewoon bullshit is. Waarom zouden er anders straffen op staan?
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?

Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.

Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_214143890
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:45 schreef Leshy het volgende:

[..]
Dit topic gaat niet over het regeerakkoord, maar over een actuele uitspraak over het onderwerp hoofddoekjes en vervolgens een discussie over de wenselijkheid daarvan. In die discussie geven mensen onder andere aan dat zij om hen moverende redenen tegen hoofddoekjes zijn.

Als iemand in die discussie zegt "Ik vind niet dat je ze kunt verbieden" is "Maar dat staat helemaal niet in het regeerakkoord!" een nogal opmerkelijke en ook weinig relevante opmerking.
Dit topic heeft wel degelijk betrekking op het regeerakkoord want dat is namelijk waar deze minister zich aan heeft geconformeerd. Dat zij niet van de hoofddoekjes is is ook helemaal niet relevant want zij heeft zich te conformeren aan het akkoord en anders op te stappen.

TS wil ook helemaal geen discussie over de wenselijkheid van de uitspraken van Faber, hij post het hier met de suggestie dat een dergelijke uitspraak onwenselijk zou zijn, zonder dat hard te zeggen want daarvoor ontbreken hem de argumenten, en probeert zo een relletje aan te steken. Het is een soort belletje trekken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:12:12 #293
13462 BansheeBoy
pi_214143904
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, dat "denk" ik, voornamelijk door verhalen van mensen die probeerden de islam te ontvluchten of gewoon op basis van oa Iran en het beleid daar :).

Ok, nu ben je ten minste duidelijk. Je zit helaas fout. Heel veel zusters, verreweg de meeste, dragen het uit eigen beweging en eigen vrije wil. Uitzondering en excessen heb je overal wel in. Als ik wil kan ik ook een gezin vindend at elke dag spruitjes eet. Maar die staan niet symbool voor de rest van Nederland.

pi_214143934
Zag wel dat Faber vandaag even een powernap deed in Vak K.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_214143938
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat vrouwen cleavage tonen doordat mannen ze die druk bewust of onbewust opleggen.

Veel vrouwen
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Van een aantal vrouwen weet ik dat zeker inderdaad en anders zou ik je adviseren het boek "ik ga leven" van Lale Gül te lezen dan kan je precies lezen hoe die dwang in zijn werk gaat.

(Al weet je dat natuurlijk al lang vanuit je eigen culturele achtergrond en maak je je hoogstwaarschijnlijk zelf schuldig aan dergelijke dwang bij je vrouwelijke familieleden gezien je wanhopige pogingen dit probleem te ontkennen en verbazing te veinzen).
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:14:40 #296
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214143939
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.

Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
Geen idee, zal ook een beetje liggen aan waar ze wonen. Wonen ze in een buurt met een kleine hoeveelheid moslims, dan kan dat nog.

Maar zoals je al in het VK ziet, er zijn wijken met een sharia-politie. En dan is je keuzevrijheid weg.

Dat zou kunnen, maar het is wereldwijd bewezen dat de gematigde moslim er niet toe doet, uiteindelijk verzandt elke moslimsamenleving in een streng religieuze bende als bijv Iran waar je de doek gewoon op moet.
Get woke, go broke!
pi_214143957
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad en dat is zelfs waarschijnlijk. Neemt niet weg dat die grote minderheid een groot probleem is waar hard tegen opgetreden moet worden.
pi_214143980
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.

Maar dat kon ze niet.

Het gaat niet om de vrijheid om een hoofddoek te dragen, maar om de vrijheid om haar af te doen zonder bang te hoeven zijn voor uitermate negatieve en intimiderende reacties vanuit de sociale (vooral de familiale) omgeving.

Vrouwen, geboren in de islam en verplicht een hoofddoek te dragen, omdat het niet-dragen ervan grote consequenties heeft, worden te vaak geportretteerd als zelfbewuste, zelfstandige, sterke vrouwen die eigen keuzes maken. Ik geloof daar dus totaal helemaal niks van.

[ Bericht 30% gewijzigd door Black_Baron op 03-07-2024 16:23:31 ]
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:21:54 #299
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_214144029
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het was ook nooit goed geweest. Als ze had gezegd dat ze er geen probleem mee heeft dan waren mensen weer bovenop haar gesprongen omdat ze liegt en dat dat echt niet kan bij een minister.

Het echte probleem ligt bij zo'n journalist die het nodig acht om haar tijd te gebruiken voor zo'n vraag om weer een mooie anti PVV headline te kunnen produceren.
dit inderdaad :)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 3 juli 2024 @ 16:23:03 #300
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_214144050
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.

Maar dat kon ze niet.
Ik weet niet wat je relatie tot haar is, maar waarom verwacht je dat iemand dat doet voor jou? Want jij vraagt daarom. Bemoei je lekker met je eigen zaken.
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')