Als ik iedereen met wie ik het over politieke kwesties oneens ben ga negeren kan ik net zo goed weg blijven van FOK!quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:27 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Niet op reageren, ik negeer zo'n reacties. Valt natuurlijk op dat als ik het over RTL heb hier het kliekje begint dat mensen oppositie mogen voeren, en dan doen alsof ik tegen oppositie voeren ben en zodra ik begin over oppositie voeren is het opeens RTL wat iets geroepen heeft.
Sommigen users negeer ik standaard, komen toch alleen maar nutteloze reacties uit met het doel om te provoceren.
* Isdatzo uitdaging ziet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Als ik iedereen met wie ik het over politieke kwesties oneens ben ga negeren kan ik net zo goed weg blijven van FOK!Hele doel van een forum is om te reageren. Je moet het wel heel bont maken wil je door mij consistent genegeerd worden.
Juist. En dus ben je tegen dit vrouwenonderdrukkende symbool. Het is volstrekt van de zotte dat vrouwenonderdrukking goedgepraat wordt als het om de Islam gaat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 06:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Statement Marjolein Faber: ‘Minister voor iedereen die zich in Nederland bevindt’
Dus ook voor iedereen die een hoofddoek draagt.
Getrouwde joodse vrouwen moeten hun haar bedekken, maar die kiezen meestal voor een pruik.quote:Op woensdag 3 juli 2024 08:54 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Joden: jongens worden besneden.
Pinkstergemeenschap, gerevormeerden: vrouwen mogen geen blote bovenbeneden en schouders hebben.
Kan zo nog wel even doorgaan.
"Ze worden gedwongen om het te dragen, laten we daarom hoofddoeken verbieden".quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:04 schreef Zoddie het volgende:
Nou ja ik denk vaak wel eens wil dat meisje dat echt dragen? Of moet dat van haar familie?
Net als die wetgeving dat meisjes geen hoofddoek mogen dragen in bepaalde functies en Femke Halsema dat dan toch toestaat.
Misschien wouden die vrouwen en meisjes juist dat het niet meer mocht, dat ze eindelijk hun hoofddoek af mochten doen, maar nee Femke onderdrukt die meisjes wel.
Oh ja, wat moeten mannen dan dragen waar ze zich zogenaamd massaal niet aan houden? Nieuwe fatwa van Sheikh al-Islam Zoddie Abu Zolderkamerbewoner?quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:41 schreef Zoddie het volgende:
Altijd wel verbazingwekkend hoe sommigen vrouwenonderdrukking goed praten.
De Hidjab is vrouwenonderdrukking.
En als je zegt, "Maar dat is hun geloof"
Dan moet de man ook aan de Hidjab, want officieel moet de man dat ook dragen.
Doen ze massaal niet omdat het ze niet uit komt, maar officieel horen ze het wel te dragen, maar vrouwen hebben daarin geen keus.
Nee, Ayaan Hirsi Ali, Lale Gul, etc. hebben nooit aandacht gekregen van de media.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:29 schreef Tekaschi het volgende:
Klopt hier is de media ook voor, maar toch stoort het nogal dat het eenzijdige berichtgeving uit de media is. Nooit eens aandacht voor de onderdrukte vrouwen die verplicht zo'n doek moeten dragen en dat niet willen. Daar is de media toch ook eigenlijk voor, snap niet dat mensen bij deze eenzijdige berichtgeving daar al decennia lang geen problemen mee hebben. Want daar zou de media dus ook voor moeten zijn.
quote:
Dit moet te doen zijnquote:Op woensdag 3 juli 2024 13:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tot nu toe nog maar één persoon gelukt, dus succes
Volstrekte onzin om moslims met joden te vergelijken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:33 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Walgelijk dit natuurlijk, het is duidelijk voor iedereen wie dit gedachtengoed aanhangt, dat zien we al sinds 7 oktober.
Ik zie toch wel wat overeenkomsten maar goed.quote:Op woensdag 3 juli 2024 14:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volstrekte onzin om moslims met joden te vergelijken.
Hoe haal je t toch in je hoofd om deze vergelijking te willen maken ? Nooit, nooit, nooit meer doen Timmermans.
Nee, want ze zijn al niet vrijwillig moslim, dat is ze bij de geboorte meegegeven. Als je dan opgroeit met die ideologie, dan vind je dat hoofddoekje erbij horen. Net zoals Katholieken de communie en het vormsel doen. De communie dan nog min op meer vanuit de ouders opgelegd, maar het vormsel als eigen keuze. Je kunt op je 12de het geloof de rug toekeren. Geen mens die je dat ook maar enigszins kwalijk neemt.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik reageerde op @:gia die blijkbaar niet begrijpt dat religieuze verplichtingen prima uit een vrijwillige keuze kunnen volgen.
En maak dat eens concreet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vind dat PVV ministers zich als minister moeten gedragen.
Dat moeten ze vooral lekker zelf weten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Getrouwde joodse vrouwen moeten hun haar bedekken, maar die kiezen meestal voor een pruik.
We hebben hier sinds wo2 nog maar heel weinig mensen van Joodse afkomst. En orthodoxe joden al helemaal weinig.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat moeten ze vooral lekker zelf weten.
Wanneer er signalen komen dat joodse vrouwen onder dreiging van verstoting, uithuwelijking, achterlating in land van herkomst of zelfs eerwraak gedwongen worden hun haar te bedekken wordt het pas een zaak voor de politiek.
Die signalen zijn er gewoon: https://www.hln.be/gezond(...)%2Fwww.google.com%2Fquote:Op woensdag 3 juli 2024 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat moeten ze vooral lekker zelf weten.
Wanneer er signalen komen dat joodse vrouwen onder dreiging van verstoting, uithuwelijking, achterlating in land van herkomst of zelfs eerwraak gedwongen worden hun haar te bedekken wordt het pas een zaak voor de politiek.
Nou je zegt het zelf al, dat is niet hier dus geen zaak voor de Nederlandse politiek.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We hebben hier sinds wo2 nog maar heel weinig mensen van Joodse afkomst. En orthodoxe joden al helemaal weinig.
Maar ook dat is een probleem waar nog grote gemeenschappen van orthodoxe joden leven.
Maar goed, niet echt ontopic hier.
Ja, het is niet netjes maar het zijn superpragmaten. Gelovig tot het een belang schaadt. Niet mijn stijl.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Getrouwde joodse vrouwen moeten hun haar bedekken, maar die kiezen meestal voor een pruik.
Gefeliciteerd! Je hebt de uitzondering die de regel bevestigt gevonden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die signalen zijn er gewoon: https://www.hln.be/gezond(...)%2Fwww.google.com%2F
Je bagatelliseert.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Je hebt de uitzondering die de regel bevestigt gevonden.
Nou, zwaar aanpakken en die mevrouw helpen.
Nu graag dezelfde bevlogenheid om hoofddoekdwang aan te pakken.
In de categorie moslims moeten vasten, moeten naar Mekka en moslima's moeten een hoofddoek dragen. Werk je voor de NOS of zo dat je conservatieve religieuze opvattingen als verplicht presenteert?quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Vind dit wel tekenend. Dit maken jonge moslimmeiden, hier in Nederland, nu ook mee. Ze zien meisjes uit hun klas die deze vrijheden hebben die zij niet kennen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar goed, ze willen die vrijheden ook niet. Ze zijn veel liever het toekomstige huisvrouwtje, thuis in de keuken en gewillig in bed, om veel kindjes te baren.quote:Ik was 11 jaar en keek met open mond naar Say You’ll Be There van The Spice Girls. Een en al vrijgevochten power. Dat je als vrouw zelf kon beslissen over je haarkleur, je kledij, de bewegingen die je maakte ... dat bestond niet in mijn wereld. En toch voelde ik in heel mijn wezen dat ook ik controle wilde over wie ik was en kon zijn.”
Welnee, ik zeg toch dat het aangepakt moet worden en die mevrouw geholpen moet worden?quote:
Alleen de ultra- orthodoxe joden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:39 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ik hoop aan de ene kant dat dit gewoon een zwaar geestelijk gehandicapt persoon is. Aan de andere kant ook weer niet, want dan is het gewoon misdadig om die hierin mee te laten lopen.quote:
Dit topic gaat niet over het regeerakkoord, maar over een actuele uitspraak over het onderwerp hoofddoekjes en vervolgens een discussie over de wenselijkheid daarvan. In die discussie geven mensen onder andere aan dat zij om hen moverende redenen tegen hoofddoekjes zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 13:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Er ligt een regeerakkoord waar men zich aan heeft geconformeerd.
Bijzonder verhaal weer. Maar eerwraak is absoluut geen onderdeel van de Joodse cultuur zoals dit in de Islam wel het geval is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom is haar mening een probleem?quote:Op woensdag 3 juli 2024 00:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Het was ook nooit goed geweest. Als ze had gezegd dat ze er geen probleem mee heeft dan waren mensen weer bovenop haar gesprongen omdat ze liegt en dat dat echt niet kan bij een minister.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarom is haar mening een probleem?
Is ze bezig met hoofddoeken te verbieden?
Of wil ze razzia's houden?
Zolang het een mening is mag ze die uitspreken als ze er om gevraagd wordt.
Geloof heeft wat mij betreft niks te zoeken in de 1ste en 2de kamer.
Je weet dat de SGP, CDA en CU daar in zitten he?quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:49 schreef wdn het volgende:
[..]
Waarom is haar mening een probleem?
Is ze bezig met hoofddoeken te verbieden?
Of wil ze razzia's houden?
Zolang het een mening is mag ze die uitspreken als ze er om gevraagd wordt.
Geloof heeft wat mij betreft niks te zoeken in de 1ste en 2de kamer.
Dat is dan ook geen enkel probleemquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen gedragen.²
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:03 schreef HeatWave het volgende:
Alleen is er gewoon geen sprake van vrijwilligheid, hoe erg je je ook door dit topic heen Taqiyya't.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:01 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik heb echt nooit begrepen wat het probleem is van mensen (en dan vooral vrouwen) als andere vrouwen zich kuis willen moeten gedragen.²
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil?²
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.
Ja, dat "denk" ik, voornamelijk door verhalen van mensen die probeerden de islam te ontvluchten of gewoon op basis van oa Iran en het beleid daarquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?²
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nope, en dat weet jij net zo goed, maar je weet dat liegen tegen ongelovigen ter bevordering van de islam gewoon de norm is.
Iemand anders schreef het al netjes op, als jij vanaf de wieg de islam ingeramd krijgt zal je idd vast denken dat je het vrijwillig doet. Maar aangezien er hele strenge straffen staan op het afdoen weet iedereen al dat dat gewoon bullshit is. Waarom zouden er anders straffen op staan?
Dit topic heeft wel degelijk betrekking op het regeerakkoord want dat is namelijk waar deze minister zich aan heeft geconformeerd. Dat zij niet van de hoofddoekjes is is ook helemaal niet relevant want zij heeft zich te conformeren aan het akkoord en anders op te stappen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:45 schreef Leshy het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet over het regeerakkoord, maar over een actuele uitspraak over het onderwerp hoofddoekjes en vervolgens een discussie over de wenselijkheid daarvan. In die discussie geven mensen onder andere aan dat zij om hen moverende redenen tegen hoofddoekjes zijn.
Als iemand in die discussie zegt "Ik vind niet dat je ze kunt verbieden" is "Maar dat staat helemaal niet in het regeerakkoord!" een nogal opmerkelijke en ook weinig relevante opmerking.
Ok, nu ben je ten minste duidelijk. Je zit helaas fout. Heel veel zusters, verreweg de meeste, dragen het uit eigen beweging en eigen vrije wil. Uitzondering en excessen heb je overal wel in. Als ik wil kan ik ook een gezin vindend at elke dag spruitjes eet. Maar die staan niet symbool voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat "denk" ik, voornamelijk door verhalen van mensen die probeerden de islam te ontvluchten of gewoon op basis van oa Iran en het beleid daar.
Veel vrouwenquote:Op woensdag 3 juli 2024 16:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Vrouwen dragen de hoofddoek niet uit eigen vrije wil?
Ik denk eerder dat vrouwen cleavage tonen doordat mannen ze die druk bewust of onbewust opleggen.²
Van een aantal vrouwen weet ik dat zeker inderdaad en anders zou ik je adviseren het boek "ik ga leven" van Lale Gül te lezen dan kan je precies lezen hoe die dwang in zijn werk gaat.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:08 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik vraag het jou. Denk jij dat vrouwen de hoofddoek niet uit vrije wil dragen? M.a.w.: verplicht door man, broer, vader of zoon?²
Geen idee, zal ook een beetje liggen aan waar ze wonen. Wonen ze in een buurt met een kleine hoeveelheid moslims, dan kan dat nog.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?
Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.
Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
Dat kan inderdaad en dat is zelfs waarschijnlijk. Neemt niet weg dat die grote minderheid een groot probleem is waar hard tegen opgetreden moet worden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ken twee zussen, de een heeft een hoofddoekje, de ander niet.
Die zonder hoofddoek leeft nog vrolijk door. Hoe kan dat, volgens jouw theorie?
Ken sowieso ook veel vrouwen en meiden die helemaal geen hoofddoek dragen, en al behoorlijk verwesterd zijn.
Zou het misschien kunnen dat de groepen die streng zijn en straffen voor het afdoen van een hoofddoek een grote minderheid zijn?
dit inderdaadquote:Op woensdag 3 juli 2024 15:54 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het was ook nooit goed geweest. Als ze had gezegd dat ze er geen probleem mee heeft dan waren mensen weer bovenop haar gesprongen omdat ze liegt en dat dat echt niet kan bij een minister.
Het echte probleem ligt bij zo'n journalist die het nodig acht om haar tijd te gebruiken voor zo'n vraag om weer een mooie anti PVV headline te kunnen produceren.
Ik weet niet wat je relatie tot haar is, maar waarom verwacht je dat iemand dat doet voor jou? Want jij vraagt daarom. Bemoei je lekker met je eigen zaken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:18 schreef Black_Baron het volgende:
Was laatst met een moslima in gesprek. Die betoogde dat ze de hoofddoek vrijwillig droeg.
Ik heb haar toen gevraagd om het eens vrijwillig twee weekjes af te doen.
Maar dat kon ze niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |