Niets mis met terug gaan naar de fundamenten, tenzij je fundamenten niet deugenquote:Op donderdag 4 juli 2024 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, daarom. Ik loop al een tijdje mee om te kunnen vaststellen dat de huidige generatie geloviger en meer betrokken is bij de moskee en religieuze kennis opdoen dan de generatie er voor. We zijn goed bezig.
Waar de vorige generatie meer de traditionele (folklore) islam volgde gaat de huidige opgeleide generatie daadwerkelijk terug naar de bronnen.
Zit goed in elkaar man. Kan me voorstellen dat het anderen irriteert. Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben en me goed voel.²
Zo'n laag percentage en al zoveel geloofsdwang en andere ellende. En tegen de tijd dat de autochtonen kleinkinderen hebben, hebben de moslims al achterkleinkinderen. Dan gaat het hard.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
5% van 15 miljoen mensen
6% van 18 miljoen mensen
Is nogal een verschildat is geen lichte groei maar een toename van het aantal moslims met 25% maar dat klinkt niet zo leuk en dat weten ze, dus daarom constant over die 5% a 6% hebben.
Het is en wordt bijna niet bijgehouden, het aantal moslims in Nederland/Europa inventariseren ze puur op natte vinger werk. Nergens zijn ze geregistreerd als "moslim" of melden de moskeeën het aantal moslims.
Het kunnen er net zo goed 10% of 25% zijn, het is zeer moeilijk om met die kringen contact te leggen en in kaart te krijgen hoeveel mensen nu werkelijk moslim zijn, minderjarigen worden zelfs niet meegeteld in de enquêtes. Die zogenaamde 5% hoor ik al 30 jaar, en al 30 jaar zie ik de aantallen toenemen, complete buurten veranderen met "nieuwkomers", moskeeën uit de grond schieten, maar het aantal zou nog rond de 5% liggen, juist.
Geloof wel niet dat het aantal bekeerlingen zo groot is, elke bekeerling wordt breed uitgemeten in de media, om reclame te maken voor de islam, in al die jaren zijn die op één hand te tellen.
Dan ben je simpelweg de verkeerde tegengekomen. Of er kunnen ook niet-religieuze redenen zijn waarom hij geen mensen toeliet in zijn huis.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is een trend wat ik al mijn hele leven zie en heb meegemaakt, zelfs op latere leeftijd waren Marokkaanse vrienden gewoon welkom bij mij thuis, maar was ik nooit welkom bij hun thuis.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
Joh, heel verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als ik kijk naar de basisschool van mijn dochter, en de buurt hier, zie ik gewoon vriendschappen tussen kinderen en komen kinderen gewoon bij elkaar over de vloer.
Godsdienst en eer hebben niets te maken met vriendschap, of wat goed is voor de mensen. Het gaat om macht. Je stampt er van kleins af aan in dat iedereen zich aan alle regels moet houden en anders hardhandig gestraft wordt. Daarom ziet God ook alles: je kunt dus niet stiekem zondigen. En als je dan zelf in een machtspositie komt, gaat het om je eer. Als je niet precies doet wat er van je verwacht wordt, tast je je eer aan (of die van je vader of baas) en dat is onvergeeflijk.quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Joh, heel verhaal.
Maar als ik kijk naar de basisschool van mijn dochter, en de buurt hier, zie ik gewoon vriendschappen tussen kinderen en komen kinderen gewoon bij elkaar over de vloer.
Gaat woke links dit al aangrijpen? Er wordt gevraagd wat ze er van vindt, zij zegt dat ze er niet van is. Daar zegt ze toch niks geks mee?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:25 schreef Black_Baron het volgende:
Niet mijn OP.
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:09 schreef Triggershott het volgende:
Tweede Kamerlid Esmah Lahlah laat zich uit over het dragen van een hoofddoek. "Het gaat de afgelopen twee dagen over hoofddoeken. Als vrouw met een hoofddoek in deze Kamer zeg ik: ik draag deze hoofddoek en dat is een vrije keuze. Het is een symbool van kracht, ik bepaal dat zelf. Het is mijn keuze."
Filmpje:
https://www.nu.nl/309650/(...)-over-hoofddoek.html
quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:09 schreef Triggershott het volgende:
Tweede Kamerlid Esmah Lahlah laat zich uit over het dragen van een hoofddoek. "Het gaat de afgelopen twee dagen over hoofddoeken. Als vrouw met een hoofddoek in deze Kamer zeg ik: ik draag deze hoofddoek en dat is een vrije keuze. Het is een symbool van kracht, ik bepaal dat zelf. Het is mijn keuze."
Filmpje:
https://www.nu.nl/309650/(...)-over-hoofddoek.html
Wat voor signaal geef je daarmee af, behalve dan dat zelfs Iran vooruitstrevender is met een joods parlementslid met keppeltje opquote:Op donderdag 4 juli 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.
Als jij gevoelig bent voor dergelijke ongein, dan blijf je toch lekker in de waan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wat voor signaal geef je daarmee af, behalve dan dat zelfs Iran vooruitstrevender is met een joods parlementslid met keppeltje op
'Netanyahu is an insane vampire': Iran's only Jewish MP
https://www.newarab.com/o(...)irans-only-jewish-mp
Godzijdank is en blijft dit een verwerpelijke hersenscheet vanwege de naleving van onze grondwet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.
Dus iemand mag van jou niet met een hoofddoek in de kamer zitten?quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, en die zijn er ook niet en zullen er ook niet zijn. Publieke en dus ook bestuurlijke functies moeten in principe zoveel mogelijk enige neutraliteit blijven uitstralen. Toegegeven, je kunt natuurlijk het argument maken dat het voor politici anders ligt omdat deze per definitie partijdig zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:53 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dus iemand mag van jou niet met een hoofddoek in de kamer zitten?
En een keppeltje ook niet dan neem ik aan?
Het gaat om politiek. Dat is iets anders. Mensen mogen natuurlijk hun politieke identiteit uitdragen. Stel je voor zeg.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, en die zijn er ook niet en zullen er ook niet zijn. Publieke en dus ook bestuurlijke functies moeten in principe zoveel mogelijk enige neutraliteit blijven uitstralen. Toegegeven, je kunt natuurlijk het argument maken dat het voor politici anders ligt omdat deze per definitie partijdig zijn.
Daarnaast zou je ook het argument kunnen maken dat Nederland oorspronkelijk een Christelijk-Joodse inslag heeft waardoor er meer ruimte is voor deze religieuze stromingen. En specifiek in het geval van de Islam is het wel aangetoond dat het nog geen goede match is tussen het Westen en deze religie. Daarom zou men deze ook niet verder moeten willen faciliteren.
Volksvertegenwoordigers hoeven idd helemaal niet neutraal te zijn, juist niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, en die zijn er ook niet en zullen er ook niet zijn. Publieke en dus ook bestuurlijke functies moeten in principe zoveel mogelijk enige neutraliteit blijven uitstralen. Toegegeven, je kunt natuurlijk het argument maken dat het voor politici anders ligt omdat deze per definitie partijdig zijn.
Daarnaast zou je ook het argument kunnen maken dat Nederland oorspronkelijk een Christelijk-Joodse inslag heeft waardoor er meer ruimte is voor deze religieuze stromingen. En specifiek in het geval van de Islam is het wel aangetoond dat het nog geen goede match is tussen het Westen en deze religie. Daarom zou men deze ook niet verder moeten willen faciliteren.
Ik heb het over neutraliteit uitstralen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volksvertegenwoordigers hoeven idd helemaal niet neutraal te zijn, juist niet.
Hier kun je het niet mee eens zijn. Maar het betreft historisch wel de realiteit, dus waarom zou dat moeten veranderen?quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
En dat gewauwel over dat christenen en joden toch een beetje meer voorrecht hebben op basis van oorspronkelijkheid, brrrr.
Lekker belangrijk wat de historie is, gelijke monniken gelijke kappen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik heb het over neutraliteit uitstralen.
[..]
Hier kun je het niet mee eens zijn. Maar het betreft historisch wel de realiteit, dus waarom zou dat moeten veranderen?
Het historische aspect is zeker van belang omdat dit mede de identiteit en cultuur in een land vormgeeft.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:34 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat de historie is, gelijke monniken gelijke kappen.
Niemand stelt hier dan ook dat dit zou moeten veranderen. Er was altijd de consensus dat bepaalde functies neutraal moeten blijven. En dan doel ik niet op politici, maar wel ambtenaren. Ook dat is tegenwoordig aangepast met maar één achterliggende reden en dat is een slechte reden.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:35 schreef sp3c het volgende:
Historisch gezien is Nederland gestoeld op de vrijheid van religie
Waarom zouden we daar nu ineens mee ophouden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |