Als je stelt dat religie A en religie B meer ruimte zouden moeten krijgen dan religie C dan moet er idd wat veranderen en daar ben ik tegenquote:Op donderdag 4 juli 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het historische aspect is zeker van belang omdat dit mede de identiteit en cultuur in een land vormgeeft.
[..]
Niemand stelt hier dan ook dat dit zou moeten veranderen. Er was altijd de consensus dat bepaalde functies neutraal moeten blijven. En dan doel ik niet op politici, maar wel ambtenaren. Ook dat is tegenwoordig aangepast met maar één achterliggende reden en dat is een slechte reden.
Dat heb ik niet gesteld. De vrijheid van religie is er altijd al geweest, maar tevens is er het standpunt (geweest) dat bepaalde functies een mate van neutraliteit moeten behouden. Juist dit is de afgelopen jaren veranderd en we weten allemaal wel wat hier de reden van is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als je stelt dat religie A en religie B meer ruimte zouden moeten krijgen dan religie C dan moet er idd wat veranderen en daar ben ik tegen
Ik als niet gelovige Nederlander heb nu het recht om me te bekeren tot de islam en nog steeds van dezelfde rechten genieten als de rest van de meute
Peins er niet over want religie is bleeeeh maar als je dat recht af gaat pakken dan ga ik wel stampen
Wanneer was deze consensus er dan precies Howard? Ik ken die consensus niet. Heb even terug gezocht en in 2004 was dat ook nog niet aan de orde:quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand stelt hier dan ook dat dit zou moeten veranderen. Er was altijd de consensus dat bepaalde functies neutraal moeten blijven. En dan doel ik niet op politici, maar wel ambtenaren. Ook dat is tegenwoordig aangepast met maar één achterliggende reden en dat is een slechte reden.
quote:De meeste partijen in de Tweede Kamer konden zich vorig jaar tijdens een debat over religieuze uitingen door ambtenaren vinden in de huidige kledingregels dat hoofddoekjes mogen tenzij de veiligheid, functionaliteit of onpartijdigheid in het geding komt. Dat gebeurt vooral bij functies in uniform. In elk geval de LPF en de eenmansfractie Groep Wilders vinden dat hoofddoekjes in publieke functies moeten worden verboden.
Bron: ND
En hoe zou dat nou toch komen?quote:Op woensdag 3 juli 2024 18:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik schrik hier wel van hoor. Niet alleen Nederland maar heel de EU lijkt in rap tempo te radicaliseren, of tenminste naar rechts op te schuiven.
quote:Afgezien wat de aanleiding van het #Kamerdebat is, is deze uitspraak ronduit verwerpelijk en kwetsend: ‘Als vrouw met hoofddoek in deze Kamer laat ik een ding duidelijk maken. Ik draag deze hoofddoek net als vele vele vrouwen met mij dat is een persoonlijke bewuste en vrije keuze.’
Hoe weet u (
@a_lahlah
) dat ‘vele vele vrouwen een persoonlijke bewuste keuze’ hebben gemaakt. Dit is geen keuze maar de uitvoering van een religieus bevel waarvan de schending hel en verdoemenis veroorzaakt. Uw onderdanigheid en lafheid aan een opperman Allah is geen keuze maar angst. U kunt veel leren van de dappere Iraanse vrouwen, ze verbranden hun hoofddoek, ondanks terreur en tirannie van zonen van Allah.
Heeft ze compleet gelijk in. Wat een complete fucking onzin is dit hele 'debat' zeg. Van zowel de linker- als de rechterkant.quote:Op donderdag 4 juli 2024 18:46 schreef Triggershott het volgende:
Van der Plas (BBB): 'Wat een schertsvertoning'
Ik geloof oprecht door de situatie op de woningmarkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:20 schreef TerechteKlacht het volgende:
[..]
En hoe zou dat nou toch komen?
Beetje beschamend dat het de afgelopen twee dagen vooral ging over mondkapjes ja. Treurig debat.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Heeft ze compleet gelijk in. Wat een complete fucking onzin is dit hele 'debat' zeg. Van zowel de linker- als de rechterkant.
Kap er godsamme mee en doe gewoon je werk. Ga wetten maken, discussieer inhoudelijk maar hoe fucking op over een of andere tweet die iemand geplaatst heeft of ooit gezegd heeft.
En eens.quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Progressief Nederland" dat op de bres springt voor de hoofddoek voor vrouwen.
Lachwekkend, triest, hilarisch en tenenkrommend.
Je weet dat je die lieden nooit meer serieus hoeft te nemen wanneer het gaat over vrouwenrechten, gelijkwaardigheid, scheiding kerk en staat en feminisme.
Ik kom niet op de bres voor hoofddoeken, ik vind die dingen vrouwonvriendelijk. Ik wil ook geen politieagenten etc met hoofddoeken zien, dat past niet bij dergelijke functies.quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Progressief Nederland" dat op de bres springt voor de hoofddoek voor vrouwen.
Lachwekkend, triest, hilarisch en tenenkrommend.
Je weet dat je die lieden nooit meer serieus hoeft te nemen wanneer het gaat over vrouwenrechten, gelijkwaardigheid, scheiding kerk en staat en feminisme.
Een unicum dan, want lui van die stromingen zijn regerend kampioen 'wie het laatst lacht'.quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wahabi's en salafisten lachen zich kapot om onze 'progressievelingen'. Useful idiots, voor hen.
wat bedoelde je hiermee dan?quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gesteld. De vrijheid van religie is er altijd al geweest, maar tevens is er het standpunt (geweest) dat bepaalde functies een mate van neutraliteit moeten behouden. Juist dit is de afgelopen jaren veranderd en we weten allemaal wel wat hier de reden van is.
die extra ruimte is er niet, daarom hebben we de Spanjaarden eruit getraptquote:Daarnaast zou je ook het argument kunnen maken dat Nederland oorspronkelijk een Christelijk-Joodse inslag heeft waardoor er meer ruimte is voor deze religieuze stromingen.
als je dat argument wilt maken dan moet er dus wat veranderen aan de godsdienstvrijheid en daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander vanquote:en teveel belastingen maar das een gepasseerd station
100% neutraliteit en objectiviteit is een illusie. Laten we niet doen of dat streven haalbaar is. Iedereen heeft voorkeuren of vooroordelen. En elk gedrag of kleding stuk is wel terug te leiden tot een ideologie.quote:Op donderdag 4 juli 2024 19:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gesteld. De vrijheid van religie is er altijd al geweest, maar tevens is er het standpunt (geweest) dat bepaalde functies een mate van neutraliteit moeten behouden. Juist dit is de afgelopen jaren veranderd en we weten allemaal wel wat hier de reden van is.
Ik ben vooral blij dat zoveel mensen voor haar opkwamen. Dat had ik niet voorzien maar het zorgde echt wel voor een stukje euforie en eigenwaarde bij me. Ik ben zo fier.quote:Op donderdag 4 juli 2024 20:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wahabi's en salafisten lachen zich kapot om onze 'progressievelingen'. Useful idiots, voor hen.
Die doen dat omdat dat 'hoort'.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:40 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben vooral blij dat zoveel mensen voor haar opkwamen. Dat had ik niet voorzien maar het zorgde echt wel voor een stukje euforie en eigenwaarde bij me. Ik ben zo fier.²
Euforie, blijdschap, geluk en stukje eigenwaarde zijn primaire emoties. Dan is de reden echt secundair voor me. Ik ben gewoon erg fier.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die doen dat omdat dat 'hoort'.
Progressieve ziekte: overal en altijd fulmineren tegen conservatisme, behalve wanneer het de islam betreft.
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat bedoelde je hiermee dan?
[..]
die extra ruimte is er niet, daarom hebben we de Spanjaarden eruit getrapt
[..]
als je dat argument wilt maken dan moet er dus wat veranderen aan de godsdienstvrijheid en daar ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van
Ja, en liever een lief progressief meiske dan een hoofddoekje op een bezemsteelquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:37 schreef Rick-Astley het volgende:
Liever een oprecht en lief hoofddoekje dan een lelijk passief-agressieve progressieveling.
Hier ben je vooral een useful idiot zolang je geld in het laatje brengt. In alle andere gevallen ben je een keiharde outsider.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Progressieve ziekte": overal en altijd fulmineren tegen conservatisme, behalve wanneer het de islam betreft.
Zoals ik al zei, voor de salafisten zijn het useful idiots. En voor jou ook.
Hierin durf ik heus wel toe te geven dat mijn ervaringen de jouwe niet zijnquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja, en liever een lief progressief meiske dan een hoofddoekje op een bezemsteel
Goed gekozen nickname.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:46 schreef Rick-Astley het volgende:
[..]
Hier ben je vooral een useful idiot zolang je geld in het laatje brengt. In alle andere gevallen ben je een keiharde outsider.
Wahabi's en Salafi's in het algemeen koppelen aan de hoofddoek. Dan heb je het niet helemaal begrepen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
"Progressieve ziekte": overal en altijd fulmineren tegen conservatisme, behalve wanneer het de islam betreft.
Zoals ik al zei, voor de salafisten zijn het useful idiots. En voor jou ook.
Hij geeft nog de schuld aan "Salafi's en Wahhabi's" als het regent. Snap niet waar die obsessie vandaan komt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:52 schreef Mutant01 het volgende:
Je bent nu gewoon aan het raaskallen en framen.
enlighten mequote:Op donderdag 4 juli 2024 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Opstand was in beginsel geen religieuze strijd hoor. Dat ging veel verder dan dat.
En denken dat er na de Spanjaarden ineens godsdienstvrijheid kwam??? Lachwekkend.
Goeiedag, wat is er toch met het geschiedenisonderwijs in Nederland gebeurd.
De frame is uiterst walgelijk, ongekend. Een vrouw met hoofddoek heeft doorgaans geen reet te maken met het Salafisme of Wahabisme. Het is geen niqaab of burka.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij geeft nog de schuld aan "Salafi's en Wahhabi's" als het regent. Snap niet waar die obsessie vandaan komt.²
Nederland is politiek gezien een circus geworden door de wahabi's, salafi's, ta'aghbiries en de spa'aghetti'squote:Op donderdag 4 juli 2024 22:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij geeft nog de schuld aan "Salafi's en Wahhabi's" als het regent. Snap niet waar die obsessie vandaan komt.²
In het gunstigste geval is het een stukje onkunde/onwetendheid van hem. Maar dan zou hij minder uitgesproken moeten zijn. Een nederige opstelling zou ik dan toch passender vinden. Nu ziet het er ook een beetje dom uit. Ik hoop dat hij met mijn adviezen in de weer gaat. Ik ben er voor hem.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De frame is uiterst walgelijk, ongekend. Een vrouw met hoofddoek heeft doorgaans geen reet te maken met het Salafisme of Wahabisme. Het is geen niqaab of burka.
Het is ook niet progressief.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De frame is uiterst walgelijk, ongekend. Een vrouw met hoofddoek heeft doorgaans geen reet te maken met het Salafisme of Wahabisme. Het is geen niqaab of burka.
Het is van hetzelfde stompzinnige gedachtengoed; de vrouw dient zich kuis te kleden omdat de jaloerse moslimman het niet kan verkroppen dat er andere mannen naar zijn bezit kijken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is exact de denkwijze die fucked up is aan de islam en de hoofddoek/zedenimplementatiequote:Op donderdag 4 juli 2024 22:50 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een land. En maar janken over vrijheid. Maar eigenlijk ben je alleen vrij als je je lichaam in de uitverkoop zet. Kiezen voor kuise kledij en soberheid past niet in die so called vrijheid. Als het niet zo intens dom was zou je er eigenlijk om moeten lachen.
Man man man.²
Nee, de reden is dat ze daarmee de Schepper behagen die dat van hun heeft gevraagd. Een van de wijsheden is inderdaad de (hitsige) mannen afslaan. Maar er zijn er veel meer, of we ze nu kennen of niet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef takura het volgende:
[..]
Het is van hetzelfde stompzinnige gedachtengoed; de vrouw dient zich kuis te kleden omdat de jaloerse moslimman het niet kan verkroppen dat er andere mannen naar zijn bezit kijken.
Moslimmannen kunnen niet van 'het juweel' afblijven. Lijkt Opsporing Verzocht welquote:Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef takura het volgende:
[..]
Het is van hetzelfde stompzinnige gedachtengoed; de vrouw dient zich kuis te kleden omdat de jaloerse moslimman het niet kan verkroppen dat er andere mannen naar zijn bezit kijken.
Joh, doe je ding... ga alleen niet lopen verkondigen dat het allemaal niets met conservatieve religieuze opvattingen van doen heeft.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
Het is gewoon de manier om moslims zoveel mogelijk hun vrijheden proberen af te pakken. Heeft ook geen flikker met kritiek op hoofddoekjes te maken.
Moet dat? Het hoeft niet progressief te zijn. Het gaat erom dat de keuze om zoiets al of niet de dragen bij de vrouw moet liggen. Daar gaat het om. De kritiek dat dit in bepaalde kringen geen vrije keuze is, daar kan ik wat mee. Maar de frame dat de hoofddoek per definitie een symbool van onderdrukking is, gelieerd aan extremisme... dat is gewoon gelul van de bovenste plank.quote:
Waarom hoeven mannen zich niet te bedekken, Mutant?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:02 schreef Mutant01 het volgende:
Het is gewoon de manier om moslims zoveel mogelijk hun vrijheden proberen af te pakken. Heeft ook geen flikker met kritiek op hoofddoekjes te maken.
[..]
Moet dat? Het hoeft niet progressief te zijn. Het gaat erom dat de keuze om zoiets al of niet de dragen bij de vrouw moet liggen. Daar gaat het om. De kritiek dat dit in bepaalde kringen geen vrije keuze is, daar kan ik wat mee. Maar de frame dat de hoofddoek per definitie een symbool van onderdrukking is, gelieerd aan extremisme... dat is gewoon gelul van de bovenste plank.
Mannen in het algemeen snoepen er graag op los. Dat is geen rocket science.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Moslimmannen kunnen niet van 'het juweel' afblijven. Lijkt Opsporing Verzocht wel![]()
![]()
Kuisheid geldt helemaal niet alleen voor de vrouw. Stompzinnige frame.quote:Op donderdag 4 juli 2024 22:59 schreef takura het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij Etto?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom hoeven mannen zich niet te bedekken, Mutant?
En toch hoeft de man zich niet te bedekken.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kuisheid geldt helemaal niet alleen voor de vrouw. Stompzinnige frame.
Hoe kom je daarbij Etto?quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En toch hoeft de man zich niet te bedekken.
Ik stel een vraag. Jij claimt dat hoofddoekdragende vrouwen Salafisten en Wahabisten zijn. Onderbouw dat maar eens.quote:
Flauwekul. Het is altijd de vrouw die zich bedekt en niet de moslimman.quote:Op donderdag 4 juli 2024 23:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kuisheid geldt helemaal niet alleen voor de vrouw. Stompzinnige frame.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |