abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:20:11 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214146906
Waarom gaat het ook niet even over de zondes van de moslims?
pi_214146930
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet gewoon een normale vrouw die haar leven wil leven?

Dat dogma en die sociale druk is echt ongelooflijk.
Zum kotschen. Dat is 0 gelijkwaardigheid.

Ik denk steeds vaker dat bepaalde vormen van de Islam niet verenigbaar zijn met onze samenleving.
we worden er steeds vaker mee 'geconfronteerd' dus dat gevoel is begrijpelijk
pi_214146933
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging. :)

We are here to stay.

:{²
cause if you leave, you die :)
pi_214146945
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:14 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging. :)

We are here to stay.

Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.

Ook niemand die het erg vind dat er moslims zijn. Zolang ze hun geloof gewoon lekker privé houden en zich wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Als dat niet genoeg gebeurd dan is het logisch dat er op een gegeven moment gevolgen aan vast zitten (wat je nu ziet met de opkomst van steeds rechtere partijen), en dat heeft dan helemaal niks te maken met het niet accepteren van.

En dat geldt niet alleen voor de islam overigens. Ik heb enkele christelijke vrienden. Als die hun geloof opeens op zouden gaan dringen of zouden gaan eisen dat anderen zich aan hun aan zou passen dan heb ik daar ook een probleem mee. Prima dat ze gelovig zijn; prima als ze willen bidden. Maar ze moeten niet gaan eisen dat ik ook maar actief mee ga bidden. Ze moeten ook niet raar staan te kijken dat ik hun niet meer accepteer als ze anti vrouwen/LGBTQ uitspraken zouden doen. Gelukkig gebeurt dat amper; in tegenstelling tot bij de islam in mijn ervaring.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2024 20:24:50 ]
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:27:31 #155
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214146994
quote:
7s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.
Nee, ik heb het echt over bekeerlingen. Als je me niet geloofd. Bel een willekeurige grote moskee in Nederland en vraag er naar.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:28:19 #156
504728 Nyamuk
Sambal bij
pi_214147002
quote:

[..]

Ook niemand die het erg vind dat er moslims zijn. Zolang ze hun geloof gewoon lekker privé houden en zich wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Als dat niet genoeg gebeurd dan is het logisch dat er op een gegeven moment gevolgen aan vast zitten (wat je nu ziet met de opkomst van steeds rechtere partijen), en dat heeft dan helemaal niks te maken met het niet accepteren van.

En dat geldt niet alleen voor de islam overigens. Ik heb enkele christelijke vrienden. Als die hun geloof opeens op zouden gaan dringen of zouden gaan eisen dat anderen zich aan hun aan zou passen dan heb ik daar ook een probleem mee. Prima dat ze gelovig zijn; prima als ze willen bidden. Maar ze moeten niet gaan eisen dat ik ook maar actief mee ga bidden. Ze moeten ook niet raar staan te kijken dat ik hun niet meer accepteer als ze anti vrouwen/LGBTQ uitspraken zouden doen. Gelukkig gebeurt dat amper; in tegenstelling tot bij de islam in mijn ervaring.
Een vrouw hoeft zich niet te bekeren tot te Islam om met een Moslim te trouwen.
Heel veel sambal
pi_214147004
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Nee, ik heb het echt over bekeerlingen. Als je me niet geloofd. Bel een willekeurige grote moskee in Nederland en vraag er naar.

Ik heb wel betere dingen te doen, dankjewel.

En nee, ik geloof je inderdaad niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef Nyamuk het volgende:

[..]
Een vrouw hoeft zich niet te bekeren tot te Islam om met een Moslim te trouwen.
Geen idee wat dat te maken heeft met mijn post. Als een vrouw wil trouwen met een moslim moet ze dat vooral zelf weten.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2024 20:29:32 ]
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:30:40 #158
13462 BansheeBoy
pi_214147020
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik heb wel betere dingen te doen,
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_214147024
quote:

[..]

Het aantal bekeerlingen is best veel, maar dat is inderdaad geen enkel probleem. Wat wel een probleem is: wat is aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Volgens mij staat die maatschappij juist voor individuele keuzevrijheid. En daar hoort bij keuzevrijheid m.b.t. kleding. Bikini of Burkini zou dan geen reet uit moeten maken.

Gelukkig zal het de meeste mensen een worst wezen. Maar er is nog een clubje 'authenthieke' Nederlanders die denken dat die keuzevrijheid vooral en alleen beperkt is - en slechts geldt voor hen. Niet voor 'al die anderen'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214147038
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom gaat het ook niet even over de zondes van de moslims?
Die zijn er ontelbaar. Het zijn net mensen. Weinig nieuws of interessant.
Allah Al Watan Al Malik
pi_214147056
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.

Zo zie je maar, niemand wordt daadwerkelijk geboren als moslim.
pi_214147060
quote:
10s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die zijn er ontelbaar. Het zijn net mensen. Weinig nieuws of interessant.
ja vandaar dat de pvv zoveel wint zeker
pi_214147064
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

A. Wat nuttig om te weten.
B. Gezien je pohi denk ik dat dat wel meevalt
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:36:37 #164
13462 BansheeBoy
pi_214147067
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.

pi_214147095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat zeggen mijn broer en zijn Marokkaanse vrouw anders ook; zodra hun dochters thuiskomen met types die gaan eisen dat ze hun hoofd gaan bedekken flikkeren ze die gozers accuut buiten.
Lijkt me toch echt een keuze van die dochter - moet ze helemaal zelf weten. Zeker als ze volwassen is. Die ouders hebben uiteindelijk niks te willen qua partner.

quote:
Bekrompen?

Het is bekrompen om te pretenderen dat het ene geslacht seksloos is, geen verlangens kent en niet opgewonden kan raken van gezicht of haar, een vrouw, maar de man wel, die zijn hoofd en gezicht dan weer niet hoeft te bedekken. Dat de man wel zo labiel in elkaar zit dat een vrouw zich wel moet bedekken want anders kan hij zich niet beheersen acht ik zelfs een belediging.

Naast dat het bekrompen is; kun je nog zoveel epistels volschrijven, het simpele feit is dat men één geslacht gevoelens toekent die de ander niet of minder zou hebben, en daarom moet het geslacht dat dat niet of minder heeft zich bedekken.

Irrationeel, onlogisch en totaal niet gelijkwaardig.
Het uitgangspunt is in beginsel bedekking van zowel de man en vrouw. Gezichtsbedekking is helemaal niet aan de orde. Dat gaat wat mij betreft nergens over en is puur een wahabistische invloed - nergens op gestoeld. Maar ik ga niet in dit topic een discussie over religieuze interpretaties en stromingen met je voeren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:40:10 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147101
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.

Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.

Is dat als het hier ongeveer op Turkije lijkt qua beleid en straatbeeld? Marokko, Qatar, Iran of liever Pakistan of Afghanistan, wat zou je gidsland zijn?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214147124
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Uitgangspunt is dat kinderen puur en rein, vrij van zondes, zijn. Vandaar het fenomeen 'als moslim geboren'. Tegenovergestelde van het Christelijke principe zegmaar. Dat maakt dat kinderen die sterven volgens de Islam ook per definitie naar de hemel gaan. Maar dit is verder extreem offtopic.

Begrijp niet waarom het zo moeilijk is om gewoon het over deze specifieke uitspraken te hebben en continu maar van alles en nogwat erbij te halen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:42:30 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_214147125
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.

Lolwhut :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:42:34 #169
13462 BansheeBoy
pi_214147128
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.
Ik ben meestal niet zo uitgesproken en zal dat nu ook maar laten. Maar ik waardeer je oprechte interesse en betrokkenheid in me zeer zeker.

pi_214147148
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Is dat als het hier ongeveer op Turkije lijkt qua beleid en straatbeeld? Marokko, Qatar, Iran of liever Pakistan of Afghanistan, wat zou je gidsland zijn?
Het aantal moslims heeft uiterst beperkt invloed op 'het straatbeeld'. Dat hangt eerder samen met cultuur, regime en mate van ontwikkeling / welvaart. Het percentage moslims in Marokko is niet afwijkend t.o.v. een Pakistan. En toch zijn het twee totaal verschillende werelden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:47:19 #171
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214147163
ik ook niet , al die vrouwen in het zwart, erg enge religie

eerwraak , 5 keer per dag 10 keer op de knieen voor ? Niets
mag geen geld lenen, wel stelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_214147164
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Bedankt voor de uitnodiging, ik neem dan wel een portretje van de profeet mee om mezelf eraan te herinneren dat we met serieuze zaken bezig zijn; anders zou ik zo maar eens in de lach kunnen schieten.

Maar maak je geen zorgen, wat mij betreft heeft de profeet dan ook keurig een hoofddoek om, ik behandel mannen en vrouwen wel graag gelijk.
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:55:39 #173
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147263
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.

Mijn god wat ben jij toch een überkneus, dat jij je leven laat beïnvloeden door een sprookjesfiguur is tot daaraantoe. Dat je deze zieke vrouwenonderdrukkende dwang aan anderen oplegt maakt jou een walgelijk figuur. Wie bepaald dat een moslima zonder hoofddoek zondigt? Jij? Als je sneue godje echt zo machtig was zou hij zijn ongenoegen zelf wel laten blijken. Het is gewoon jullie zieke fantasie om anderen te onderdrukken wat hier aan de hand is. Een man die voor een vrouw meent te moeten bepalen hoe zij zich gedraagt is geen echte man, dat zijn de grootste sneuneuzen die er zijn. :')
  woensdag 3 juli 2024 @ 20:57:10 #174
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147282
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het aantal moslims heeft uiterst beperkt invloed op 'het straatbeeld'. Dat hangt eerder samen met cultuur, regime en mate van ontwikkeling / welvaart. Het percentage moslims in Marokko is niet afwijkend t.o.v. een Pakistan. En toch zijn het twee totaal verschillende werelden.
Bedankt BSB.

Oh, en het beleid dan, welk beleid moeten we nastreven als de moslims blijkbaar onontkoombaar uiteindelijk in de meerderheid zijn, welk land is dan zo'n beetje het lichtend voorbeeld van een islamitisch land dat we als utopie kunnen verwachten?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214147297
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Omdat ze blijkbaar opeens wel een hoofddoek is gaan dragen, maar dat kan uiteraard ook als ze al moslima was, niet helemaal goed verwoord, my bad.

Ok, dan hebben we daar dan iig dezelfde soort mening over, dank voor je antwoord :).
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.

Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft mag de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutant01 op 03-07-2024 21:06:57 ]
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')