we worden er steeds vaker mee 'geconfronteerd' dus dat gevoel is begrijpelijkquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet gewoon een normale vrouw die haar leven wil leven?
Dat dogma en die sociale druk is echt ongelooflijk.
Zum kotschen. Dat is 0 gelijkwaardigheid.
Ik denk steeds vaker dat bepaalde vormen van de Islam niet verenigbaar zijn met onze samenleving.
cause if you leave, you diequote:Op woensdag 3 juli 2024 20:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging.
We are here to stay.˛
Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik kan je frustratie best goed voorstellen. Je ziet het gebeuren en je kan het niet tegenhouden. Het is niet meer op een hand te tellen hoeveel moslims er wekelijks bijkomen. Een stukje acceptatie zou de frustratie kunnen dempen denk ik. Neem het in overweging.
We are here to stay.˛
Nee, ik heb het echt over bekeerlingen. Als je me niet geloofd. Bel een willekeurige grote moskee in Nederland en vraag er naar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.
Een vrouw hoeft zich niet te bekeren tot te Islam om met een Moslim te trouwen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik denk dat je zaken ietwat overdrijft; voornamelijk omdat het je eigen hoop is. Dat er zoveel moslims bij komen kan best kloppen gezien de hoge instroom; maar ik betwijfel heel sterk dat er enorm veel Nederlandse vrouwen zijn die zich spontaan bekeren naar de islam.
Ook niemand die het erg vind dat er moslims zijn. Zolang ze hun geloof gewoon lekker privé houden en zich wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Als dat niet genoeg gebeurd dan is het logisch dat er op een gegeven moment gevolgen aan vast zitten (wat je nu ziet met de opkomst van steeds rechtere partijen), en dat heeft dan helemaal niks te maken met het niet accepteren van.
En dat geldt niet alleen voor de islam overigens. Ik heb enkele christelijke vrienden. Als die hun geloof opeens op zouden gaan dringen of zouden gaan eisen dat anderen zich aan hun aan zou passen dan heb ik daar ook een probleem mee. Prima dat ze gelovig zijn; prima als ze willen bidden. Maar ze moeten niet gaan eisen dat ik ook maar actief mee ga bidden. Ze moeten ook niet raar staan te kijken dat ik hun niet meer accepteer als ze anti vrouwen/LGBTQ uitspraken zouden doen. Gelukkig gebeurt dat amper; in tegenstelling tot bij de islam in mijn ervaring.
Ik heb wel betere dingen te doen, dankjewel.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik heb het echt over bekeerlingen. Als je me niet geloofd. Bel een willekeurige grote moskee in Nederland en vraag er naar.˛
Geen idee wat dat te maken heeft met mijn post. Als een vrouw wil trouwen met een moslim moet ze dat vooral zelf weten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef Nyamuk het volgende:
[..]
Een vrouw hoeft zich niet te bekeren tot te Islam om met een Moslim te trouwen.
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb wel betere dingen te doen,
Het aantal bekeerlingen is best veel, maar dat is inderdaad geen enkel probleem. Wat wel een probleem is: wat is aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Volgens mij staat die maatschappij juist voor individuele keuzevrijheid. En daar hoort bij keuzevrijheid m.b.t. kleding. Bikini of Burkini zou dan geen reet uit moeten maken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:23 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook niemand die het erg vind dat er moslims zijn. Zolang ze hun geloof gewoon lekker privé houden en zich wel aanpassen aan de Nederlandse maatschappij. Als dat niet genoeg gebeurd dan is het logisch dat er op een gegeven moment gevolgen aan vast zitten (wat je nu ziet met de opkomst van steeds rechtere partijen), en dat heeft dan helemaal niks te maken met het niet accepteren van.
En dat geldt niet alleen voor de islam overigens. Ik heb enkele christelijke vrienden. Als die hun geloof opeens op zouden gaan dringen of zouden gaan eisen dat anderen zich aan hun aan zou passen dan heb ik daar ook een probleem mee. Prima dat ze gelovig zijn; prima als ze willen bidden. Maar ze moeten niet gaan eisen dat ik ook maar actief mee ga bidden. Ze moeten ook niet raar staan te kijken dat ik hun niet meer accepteer als ze anti vrouwen/LGBTQ uitspraken zouden doen. Gelukkig gebeurt dat amper; in tegenstelling tot bij de islam in mijn ervaring.
Die zijn er ontelbaar. Het zijn net mensen. Weinig nieuws of interessant.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Waarom gaat het ook niet even over de zondes van de moslims?
Zo zie je maar, niemand wordt daadwerkelijk geboren als moslim.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.˛
ja vandaar dat de pvv zoveel wint zekerquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die zijn er ontelbaar. Het zijn net mensen. Weinig nieuws of interessant.
A. Wat nuttig om te weten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.˛
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo zie je maar, niemand wordt daadwerkelijk geboren als moslim.
Lijkt me toch echt een keuze van die dochter - moet ze helemaal zelf weten. Zeker als ze volwassen is. Die ouders hebben uiteindelijk niks te willen qua partner.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeggen mijn broer en zijn Marokkaanse vrouw anders ook; zodra hun dochters thuiskomen met types die gaan eisen dat ze hun hoofd gaan bedekken flikkeren ze die gozers accuut buiten.
Het uitgangspunt is in beginsel bedekking van zowel de man en vrouw. Gezichtsbedekking is helemaal niet aan de orde. Dat gaat wat mij betreft nergens over en is puur een wahabistische invloed - nergens op gestoeld. Maar ik ga niet in dit topic een discussie over religieuze interpretaties en stromingen met je voeren.quote:Bekrompen?
Het is bekrompen om te pretenderen dat het ene geslacht seksloos is, geen verlangens kent en niet opgewonden kan raken van gezicht of haar, een vrouw, maar de man wel, die zijn hoofd en gezicht dan weer niet hoeft te bedekken. Dat de man wel zo labiel in elkaar zit dat een vrouw zich wel moet bedekken want anders kan hij zich niet beheersen acht ik zelfs een belediging.
Naast dat het bekrompen is; kun je nog zoveel epistels volschrijven, het simpele feit is dat men één geslacht gevoelens toekent die de ander niet of minder zou hebben, en daarom moet het geslacht dat dat niet of minder heeft zich bedekken.
Irrationeel, onlogisch en totaal niet gelijkwaardig.
Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.˛
Uitgangspunt is dat kinderen puur en rein, vrij van zondes, zijn. Vandaar het fenomeen 'als moslim geboren'. Tegenovergestelde van het Christelijke principe zegmaar. Dat maakt dat kinderen die sterven volgens de Islam ook per definitie naar de hemel gaan. Maar dit is verder extreem offtopic.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:35 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo zie je maar, niemand wordt daadwerkelijk geboren als moslim.
Lolwhutquote:Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.˛
Ik ben meestal niet zo uitgesproken en zal dat nu ook maar laten. Maar ik waardeer je oprechte interesse en betrokkenheid in me zeer zeker.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.
Het aantal moslims heeft uiterst beperkt invloed op 'het straatbeeld'. Dat hangt eerder samen met cultuur, regime en mate van ontwikkeling / welvaart. Het percentage moslims in Marokko is niet afwijkend t.o.v. een Pakistan. En toch zijn het twee totaal verschillende werelden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gezien je nogal voor een toename van moslims lijkt te zijn heb je vast een idee over wanneer het er genoeg zijn.
Is dat als het hier ongeveer op Turkije lijkt qua beleid en straatbeeld? Marokko, Qatar, Iran of liever Pakistan of Afghanistan, wat zou je gidsland zijn?
Bedankt voor de uitnodiging, ik neem dan wel een portretje van de profeet mee om mezelf eraan te herinneren dat we met serieuze zaken bezig zijn; anders zou ik zo maar eens in de lach kunnen schieten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:36 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja, we spreken zelf altijd over "teruggekeerd naar de islam". Ik kan iedereen aanraden eens bij zo'n bekering (of terugkering zo u wilt) aanwezig te zijn.˛
Mijn god wat ben jij toch een überkneus, dat jij je leven laat beďnvloeden door een sprookjesfiguur is tot daaraantoe. Dat je deze zieke vrouwenonderdrukkende dwang aan anderen oplegt maakt jou een walgelijk figuur. Wie bepaald dat een moslima zonder hoofddoek zondigt? Jij? Als je sneue godje echt zo machtig was zou hij zijn ongenoegen zelf wel laten blijken. Het is gewoon jullie zieke fantasie om anderen te onderdrukken wat hier aan de hand is. Een man die voor een vrouw meent te moeten bepalen hoe zij zich gedraagt is geen echte man, dat zijn de grootste sneuneuzen die er zijn.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Is een moslima die zondigt. Zoals die Moslima met hoofddoek weer andere zondes pleegt.˛
Bedankt BSB.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het aantal moslims heeft uiterst beperkt invloed op 'het straatbeeld'. Dat hangt eerder samen met cultuur, regime en mate van ontwikkeling / welvaart. Het percentage moslims in Marokko is niet afwijkend t.o.v. een Pakistan. En toch zijn het twee totaal verschillende werelden.
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:47 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ze blijkbaar opeens wel een hoofddoek is gaan dragen, maar dat kan uiteraard ook als ze al moslima was, niet helemaal goed verwoord, my bad.
Ok, dan hebben we daar dan iig dezelfde soort mening over, dank voor je antwoord.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We are here to stay.˛
En geldt dat dan voor alle salafistische gezinnen of alleen waar ze dochters hebben?quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.
Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft maak de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.
Kijkend naar alle landen in de wereld met een Islamitische meerderheid - is daar geen peil op te trekken natuurlijk. De een heeft meer tekortkomingen dan de ander. Qua beleid zou Maleisië nog wel een mooi voorbeeld zijn denk ik.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bedankt BSB.
Oh, en het beleid dan, welk beleid moeten we nastreven als de moslims blijkbaar onontkoombaar uiteindelijk in de meerderheid zijn, welk land is dan zo'n beetje het lichtend voorbeeld van een islamitisch land dat we als utopie kunnen verwachten?
Wat mij betreft alle salafistische gezinnen, alleen je moet er maar net achter komen waar al die salafistische gezinnen zitten.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En geldt dat dan voor alle salafistische gezinnen of alleen waar ze dochters hebben?
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]laat eerst maar eens wat cijfers zien ipv feitenvrij beweren dat het aantal bekeerlingen enorm groeit. Dit vindt echt alleen in jouw hoofd en je dromen plaats.
Ja hoor, jij bent erg fijn in de omgang, maar ondertussen noem je moslima's zonder hoofddoek zondig.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Centraal Bureau voor de Statistiek wel.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.
Dan kan de bewering dat het aantal bekeerlingen enorm groeit dus ook totaal niet gestaafd worden door cijfers. Duidelijk.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.
Nope, is slechts een indicatie. Harde aantallen zijn er niet. Zoals gezegd: religie wordt nergens geregistreerd / vastgelegd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:08 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Centraal Bureau voor de Statistiek wel.
Thanks.quote:Op woensdag 3 juli 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.
Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft mag de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.
Die kans acht ik, gezien de herkomstlanden van de meeste moslims in NL - niet zo groot. Zelfs in grote moslimlanden is dit veelal een kleine groep.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Thanks.
Ah, maar wat nou als de Salafistische moslims in Nederland in de meerderheid raken?.
Ah juist jah. En daar is ze voor veroordeeld dan neem ik aan? Want oplichting is verboden en is strafbaar.quote:Op woensdag 3 juli 2024 19:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De valse beschuldigen in haar tweet, het opstrijken van gemeenschapsgeld door haar zoon in te huren voor PVV websites, dat soort grapjes. Het is gewoon een oplichter.
Foutje? Verkeerde topic?quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:14 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ah juist jah. En daar is ze voor veroordeeld dan neem ik aan? Want oplichting is verboden en is strafbaar.
Zou dat juist niet een reden zijn om die landen te ontvluchten om elders met gelijkdenkenden samen te leven? Gezien je zelf zegt meer en meer jonge meisjes met hoofddoeken te zien, die toename moet ergens vandaan komen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die kans acht ik, gezien de herkomstlanden van de meeste moslims in NL - niet zo groot. Zelfs in grote moslimlanden is dit veelal een kleine groep.
Verschil is wel dat ze juist in moslimlanden bekend zijn met de gevaren van het Salafisme - en ze dus goed in de gaten worden gehouden. Dat mag hier misschien wat meer.
Ik denk dat je mij verward met een andere user. Ik zie geen specifieke toename van jonge meisjes met hoofddoeken. Ook zie ik geen specifieke toename van Salafisme in het algemeen (maar dat zegt niks, N=1), dat betekent overigens niet dat je deze club niet in de gaten moet (blijven) houden.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zou dat juist niet een reden zijn om die landen te ontvluchten om elders met gelijkdenkenden samen te leven? Gezien je zelf zegt meer en meer jonge meisjes met hoofddoeken te zien, die toename moet ergens vandaan komen.
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]laat eerst maar eens wat cijfers zien ipv feitenvrij beweren dat het aantal bekeerlingen enorm groeit. Dit vindt echt alleen in jouw hoofd en je dromen plaats.
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je mij verward met een andere user. Ik zie geen specifieke toename van jonge meisjes met hoofddoeken. Ook zie ik geen specifieke toename van Salafisme in het algemeen (maar dat zegt niks, N=1), dat betekent overigens niet dat je deze club niet in de gaten moet (blijven) houden.
Maar dan nog heb je het gewoon over veranderingen binnen een groep. Niet een plotselinge toename van bekeerlingen.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).
Bronnen:
Kerkelijke gezindten langs de meetlat, 1849–2023
Welk geloof hangen we aan?
Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
Dat klopt. Maar het zou kunnen verklaren waarom BSB in zijn eigen omgeving een toename ziet in het aantal vrouwen dat een hoofddoek draagt. Ik zie in mijn omgeving (Iraanse immigranten) juist een afname.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:28 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Maar dan nog heb je het gewoon over veranderingen binnen een groep. Niet een plotselinge toename van bekeerlingen.
De kleine meisjes zijn natuurlijk niet gevaarlijk (slachtoffertjes). De ouders hoeven niet per definitie gevaarlijk te zijn (in de zin van ze zullen je wat aandoen), maar hun gedachtegang is wel gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind en staat in veel gevallen wel haaks op onze samenleving.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?
Toevallig, ik hoor idd van iraniers ook dat ze zich zorgen maken over de toenemende islamisering hier, ze zijn niet voor niets gevlucht, dat willen ze niet weer helemaal opnieuw meemaken.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het zou kunnen verklaren waarom BSB in zijn eigen omgeving een toename ziet. Ik zie in mijn omgeving (Iraanse immigranten) juist een afname.
Extreem jonge meisjes met hoofddoeken zie je volgens mij vooral bij groepen met als herkomst de hoorn van Afrika en omstreken. Met een beetje geluk voor die meisjes wordt tegen de tijd dat ze pubers worden ook nog even klandiestien de schaamlippen en clitoris verwijderd.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?
Lekker dan, toch maar verhuizenquote:Op woensdag 3 juli 2024 21:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De kleine meisjes zijn natuurlijk niet gevaarlijk (slachtoffertjes). De ouders hoeven niet per definitie gevaarlijk te zijn (in de zin van ze zullen je wat aandoen), maar hun gedachtegang is wel gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind en staat in veel gevallen wel haaks op onze samenleving.
Wat ik begrijp van de vrouwen die ik ken, is dat het wat ingewikkelder ligt. Hun moeders waren de feministen. Sommigen zetten zich daar juist tegen af door een hoofddoek te dragen. Iemand die ik ken is daar niet lang geleden mee gestopt, maar het kost haar grote moeite. Ze is er zo aan gewend.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Toevallig, ik hoor idd van iraniers ook dat ze zich zorgen maken over de toenemende islamisering hier, ze zijn niet voor niets gevlucht, dat willen ze niet weer helemaal opnieuw meemaken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |