Volgens mij komt het dragen van een hoofddoek maar 2 keer (min of meer) voor in de Koran. De interpretaties daarvan zijn veelzijdig. Er wordt sowieso niet expliciet aangegeven dat het een zonde is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat klopt daar niet aan dan?
Het is een zonde om geen hoofddoek te dragen.²
Iedere interpretatie die er op na kunt houden waarbij de hoofddoek niet verplicht wordt gesteld wordt weer tegengesproken door de persoonlijke uitspraken van Mohammed, toch wel een van de weinige voorschriften waar Soeniet en Sjiet het met elkaar unaniem over eens is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:44 schreef stalybridge het volgende:
[..]
Volgens mij komt het dragen van een hoofddoek maar 2 keer (min of meer) voor in de Koran. De interpretaties daarvan zijn veelzijdig. Er wordt sowieso niet expliciet aangegeven dat het een zonde is.
Uit mijn hoofd. Soera Het Licht (31?) en Soera de partijscharen (?).
Eerder had je het al over kuisheid. Waar je verkapt mee aangaf dat vrouwen zonder hoofddoek niet kuis zijn, precies de instelling die straatintimidatie verergerd.
Natuurlijk is het niet vrijwillig daar aangezien het verplicht is door de staat net zoals de Franse staat met dwang vrouwen verbiedt om er een te dragen.quote:Op donderdag 4 juli 2024 09:16 schreef inXs het volgende:
Praat eens met vrouwen uit Iran/Afghanistan over hoe vrijwillig het is
Uit interesse, heb je de hadith voor mij waar dat uit blijkt.quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Iedere interpretatie die er op na kunt houden waarbij de hoofddoek niet verplicht wordt gesteld wordt weer tegengesproken door de persoonlijke uitspraken van Mohammed, toch wel een van de weinige voorschriften waar Soeniet en Sjiet het met elkaar unaniem over eens is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: zelf dit gevonden. Ik vind het niet echt overtuigend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de offtopic.
[ Bericht 17% gewijzigd door stalybridge op 04-07-2024 12:16:39 ]
Moslims misschien niet, maar kerken houden dit wel bij. Bij de doop wordt je ingeschreven in het kerkelijk register.quote:Op woensdag 3 juli 2024 21:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nope, is slechts een indicatie. Harde aantallen zijn er niet. Zoals gezegd: religie wordt nergens geregistreerd / vastgelegd.
Kan, maar dat is een interpretatie van de koran, door mannen!quote:Op donderdag 4 juli 2024 10:54 schreef Killumination het volgende:
[..]
Iedere interpretatie die er op na kunt houden waarbij de hoofddoek niet verplicht wordt gesteld wordt weer tegengesproken door de persoonlijke uitspraken van Mohammed, toch wel een van de weinige voorschriften waar Soeniet en Sjiet het met elkaar unaniem over eens is.
Ik ben van mening dat niets verplicht mag worden, je mag je kleden zoals je wilt, zolang dat binnen de grenzen van de wet is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 11:40 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Natuurlijk is het niet vrijwillig daar aangezien het verplicht is door de staat net zoals de Franse staat met dwang vrouwen verbiedt om er een te dragen.
In het geval van moslima's noem je het onderdrukking, maar noem je het onderstaande voorbeeld (Sikh-mannen) ook onderdrukking?
Mannelijke sikhs mogen hun hoofdhaar, baard en snor niet knippen of scheren. Ongeknipt haar wordt als heilig beschouwd, een traditie die tot de eerste goeroes teruggaat. De tulband staat symbool voor discipline, integriteit, nederigheid en spiritualiteit en mag alleen afgezet worden in de beslotenheid van hun huis.
Sikhs in Nederland: "De tulband is een deel van de religieuze en etnische identiteit van Sikhs"
Een Sikh draagt een tulband, omdat het een vereiste is voor zijn of haar geloof en daarnaast ook een uiting is van liefde en gehoorzaamheid aan de wensen van de vinders van hun geloof.
Alsjeblieft he, wat een flauwekulquote:Op donderdag 4 juli 2024 11:19 schreef Homey het volgende:
De segregatie wordt juist aangewakkerd door de marokkaanse en turkse gemeenschap zelf.
Die meiden mogen nooit spelen bij een niet-moslim kind. De jongetjes vaak ook niet. Het is nogal sektarisch.
Heb je niet door hoe lachwekkend deze zin is.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:27 schreef Gia het volgende:
Ik ben van mening dat niets verplicht mag worden, je mag je kleden zoals je wilt, zolang dat binnen de grenzen van de wet is.
Feministische niet-moslim imam.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:21 schreef Gia het volgende:
Kan, maar dat is een interpretatie van de koran, door mannen!
In de koran staat feitelijk dat het goed is als de vrouwen hun hoofddoeken (die droegen ze in die tijd tegen het woestijnzand en de hitte) over hun lichaam laten vallen om de vrouwelijke vormen te verhullen. Nergens staat expliciet, in de koran, dat die hoofddoek verplicht is.
https://en.wiktionary.org/wiki/hoejabiquote:En nu dragen veel moslima's een hoofddoek, maar verhullen niet de vrouwelijke vormen, waar het eigenlijk in eerste instantie over ging.
Je ziet moslima lopen met strakke kleding, met hoofddoek, en behoorlijk zwaar opgemaakt.
Moeten ze, wmb, zelf weten, overigens.
Nederlanders denken dat er veel meer moslims in hun land wonen dan dat er daadwerkelijk zijn.quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:15 schreef Gia het volgende:
Wb moslims denk ik dat ze een schatting maken op basis van moskeebezoek, herkomstland en gezinssamenstelling. Het is niet exact, maar zal er geen duizenden naast zitten.
5% van 15 miljoen mensenquote:Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).
Bronnen:
Kerkelijke gezindten langs de meetlat, 1849–2023
Welk geloof hangen we aan?
Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
Pardon?quote:Op donderdag 4 juli 2024 12:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Alsjeblieft he, wat een flauwekul
Niets mis met terug gaan naar de fundamenten, tenzij je fundamenten niet deugenquote:Op donderdag 4 juli 2024 13:15 schreef BansheeBoy het volgende:
Ja, daarom. Ik loop al een tijdje mee om te kunnen vaststellen dat de huidige generatie geloviger en meer betrokken is bij de moskee en religieuze kennis opdoen dan de generatie er voor. We zijn goed bezig.
Waar de vorige generatie meer de traditionele (folklore) islam volgde gaat de huidige opgeleide generatie daadwerkelijk terug naar de bronnen.
Zit goed in elkaar man. Kan me voorstellen dat het anderen irriteert. Ik kan alleen maar zeggen dat ik heel tevreden ben en me goed voel.²
Zo'n laag percentage en al zoveel geloofsdwang en andere ellende. En tegen de tijd dat de autochtonen kleinkinderen hebben, hebben de moslims al achterkleinkinderen. Dan gaat het hard.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:05 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
5% van 15 miljoen mensen
6% van 18 miljoen mensen
Is nogal een verschildat is geen lichte groei maar een toename van het aantal moslims met 25% maar dat klinkt niet zo leuk en dat weten ze, dus daarom constant over die 5% a 6% hebben.
Het is en wordt bijna niet bijgehouden, het aantal moslims in Nederland/Europa inventariseren ze puur op natte vinger werk. Nergens zijn ze geregistreerd als "moslim" of melden de moskeeën het aantal moslims.
Het kunnen er net zo goed 10% of 25% zijn, het is zeer moeilijk om met die kringen contact te leggen en in kaart te krijgen hoeveel mensen nu werkelijk moslim zijn, minderjarigen worden zelfs niet meegeteld in de enquêtes. Die zogenaamde 5% hoor ik al 30 jaar, en al 30 jaar zie ik de aantallen toenemen, complete buurten veranderen met "nieuwkomers", moskeeën uit de grond schieten, maar het aantal zou nog rond de 5% liggen, juist.
Geloof wel niet dat het aantal bekeerlingen zo groot is, elke bekeerling wordt breed uitgemeten in de media, om reclame te maken voor de islam, in al die jaren zijn die op één hand te tellen.
Dan ben je simpelweg de verkeerde tegengekomen. Of er kunnen ook niet-religieuze redenen zijn waarom hij geen mensen toeliet in zijn huis.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
Dit is een trend wat ik al mijn hele leven zie en heb meegemaakt, zelfs op latere leeftijd waren Marokkaanse vrienden gewoon welkom bij mij thuis, maar was ik nooit welkom bij hun thuis.
quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:13 schreef Tekaschi het volgende:
Joh, heel verhaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar als ik kijk naar de basisschool van mijn dochter, en de buurt hier, zie ik gewoon vriendschappen tussen kinderen en komen kinderen gewoon bij elkaar over de vloer.
Godsdienst en eer hebben niets te maken met vriendschap, of wat goed is voor de mensen. Het gaat om macht. Je stampt er van kleins af aan in dat iedereen zich aan alle regels moet houden en anders hardhandig gestraft wordt. Daarom ziet God ook alles: je kunt dus niet stiekem zondigen. En als je dan zelf in een machtspositie komt, gaat het om je eer. Als je niet precies doet wat er van je verwacht wordt, tast je je eer aan (of die van je vader of baas) en dat is onvergeeflijk.quote:Op donderdag 4 juli 2024 14:06 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Joh, heel verhaal.
Maar als ik kijk naar de basisschool van mijn dochter, en de buurt hier, zie ik gewoon vriendschappen tussen kinderen en komen kinderen gewoon bij elkaar over de vloer.
Gaat woke links dit al aangrijpen? Er wordt gevraagd wat ze er van vindt, zij zegt dat ze er niet van is. Daar zegt ze toch niks geks mee?quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:25 schreef Black_Baron het volgende:
Niet mijn OP.
[..]
Het zou toch allemaal anders zijn nu ze minister is?Manmanman..... Dit was ook echt wel te verwachten...
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:09 schreef Triggershott het volgende:
Tweede Kamerlid Esmah Lahlah laat zich uit over het dragen van een hoofddoek. "Het gaat de afgelopen twee dagen over hoofddoeken. Als vrouw met een hoofddoek in deze Kamer zeg ik: ik draag deze hoofddoek en dat is een vrije keuze. Het is een symbool van kracht, ik bepaal dat zelf. Het is mijn keuze."
Filmpje:
https://www.nu.nl/309650/(...)-over-hoofddoek.html
quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:09 schreef Triggershott het volgende:
Tweede Kamerlid Esmah Lahlah laat zich uit over het dragen van een hoofddoek. "Het gaat de afgelopen twee dagen over hoofddoeken. Als vrouw met een hoofddoek in deze Kamer zeg ik: ik draag deze hoofddoek en dat is een vrije keuze. Het is een symbool van kracht, ik bepaal dat zelf. Het is mijn keuze."
Filmpje:
https://www.nu.nl/309650/(...)-over-hoofddoek.html
Wat voor signaal geef je daarmee af, behalve dan dat zelfs Iran vooruitstrevender is met een joods parlementslid met keppeltje opquote:Op donderdag 4 juli 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.
Als jij gevoelig bent voor dergelijke ongein, dan blijf je toch lekker in de waan.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:45 schreef Triggershott het volgende:
[..]
Wat voor signaal geef je daarmee af, behalve dan dat zelfs Iran vooruitstrevender is met een joods parlementslid met keppeltje op
'Netanyahu is an insane vampire': Iran's only Jewish MP
https://www.newarab.com/o(...)irans-only-jewish-mp
Godzijdank is en blijft dit een verwerpelijke hersenscheet vanwege de naleving van onze grondwet.quote:Op donderdag 4 juli 2024 17:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat mag zij natuurlijk vinden, maar ze bekleed wel een politieke functie. De realiteit is dat Nederland is geen Islamitisch land is, dus dan zou of die hoofddoek af moeten of zij deze functie niet bekleden, aan haar de keuze. Op deze manier zouden landen in het westen dit moeten spelen, zo geeft men tevens een duidelijk signaal af richting bepaalde groepen migranten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |