abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:07:43 #181
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147447
quote:
15s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ja, een van mijn betere vrienden 100% Nederland is Moslim geworden en sinds kort ook zijn moeder. Echt een ontzettend mooie symbiose. Het valt zo mooi samen. Ik ben erg fijn in de omgang.

:{²
Ja hoor, jij bent erg fijn in de omgang, maar ondertussen noem je moslima's zonder hoofddoek zondig. :')
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:08:26 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214147459
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.
Centraal Bureau voor de Statistiek wel.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:08:54 #183
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Volgens mij wordt dat nergens cijfermatig bijgehouden. Zo is überhaupt het aantal moslims een gok, want religie wordt nergens geregistreerd.
Dan kan de bewering dat het aantal bekeerlingen enorm groeit dus ook totaal niet gestaafd worden door cijfers. Duidelijk.
pi_214147480
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:08 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Centraal Bureau voor de Statistiek wel.
Nope, is slechts een indicatie. Harde aantallen zijn er niet. Zoals gezegd: religie wordt nergens geregistreerd / vastgelegd.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:10:34 #185
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147502
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Geen probleem. Heel veel moslima's dragen pas laat een hoofddoek. Je hebt een groep die het helemaal niet (nooit) doet (dat is een minderheid) een groep die vrij vroeg is (vanaf 16/17) en een groep die vaak ergens rond de 30 begint met dragen.

Dan is er nog een groep zeer jonge meisjes (basisschool), waar ik overigens echt fel op tegen ben, die al beginnen met dragen van hoofddoek. Veelal begeven die meisjes zich in Salafistische kringen. Wat mij betreft mag de RvdK daar wel een bezoekje aan afleggen.
Thanks.

Ah, maar wat nou als de Salafistische moslims in Nederland in de meerderheid raken? O-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_214147546
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Thanks.

Ah, maar wat nou als de Salafistische moslims in Nederland in de meerderheid raken? O-).
Die kans acht ik, gezien de herkomstlanden van de meeste moslims in NL - niet zo groot. Zelfs in grote moslimlanden is dit veelal een kleine groep.

Verschil is wel dat ze juist in moslimlanden bekend zijn met de gevaren van het Salafisme - en ze dus goed in de gaten worden gehouden. Dat mag hier misschien wat meer.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:14:24 #187
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147554
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 19:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]
De valse beschuldigen in haar tweet, het opstrijken van gemeenschapsgeld door haar zoon in te huren voor PVV websites, dat soort grapjes. Het is gewoon een oplichter.
Ah juist jah. En daar is ze voor veroordeeld dan neem ik aan? Want oplichting is verboden en is strafbaar.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:21:23 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_214147694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:14 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ah juist jah. En daar is ze voor veroordeeld dan neem ik aan? Want oplichting is verboden en is strafbaar.
Foutje? Verkeerde topic?
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:22:02 #189
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147707
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Die kans acht ik, gezien de herkomstlanden van de meeste moslims in NL - niet zo groot. Zelfs in grote moslimlanden is dit veelal een kleine groep.

Verschil is wel dat ze juist in moslimlanden bekend zijn met de gevaren van het Salafisme - en ze dus goed in de gaten worden gehouden. Dat mag hier misschien wat meer.
Zou dat juist niet een reden zijn om die landen te ontvluchten om elders met gelijkdenkenden samen te leven? Gezien je zelf zegt meer en meer jonge meisjes met hoofddoeken te zien, die toename moet ergens vandaan komen.
Get woke, go broke!
pi_214147749
quote:
5s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zou dat juist niet een reden zijn om die landen te ontvluchten om elders met gelijkdenkenden samen te leven? Gezien je zelf zegt meer en meer jonge meisjes met hoofddoeken te zien, die toename moet ergens vandaan komen.
Ik denk dat je mij verward met een andere user. Ik zie geen specifieke toename van jonge meisjes met hoofddoeken. Ook zie ik geen specifieke toename van Salafisme in het algemeen (maar dat zegt niks, N=1), dat betekent overigens niet dat je deze club niet in de gaten moet (blijven) houden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:26:19 #191
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147769
.

[ Bericht 99% gewijzigd door RealistAtheist op 03-07-2024 21:27:31 ]
pi_214147777
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:01 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
:') laat eerst maar eens wat cijfers zien ipv feitenvrij beweren dat het aantal bekeerlingen enorm groeit. Dit vindt echt alleen in jouw hoofd en je dromen plaats. :')
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).

Bronnen:
Kerkelijke gezindten langs de meetlat, 1849–2023
Welk geloof hangen we aan?

Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:27:37 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147787
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:25 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik denk dat je mij verward met een andere user. Ik zie geen specifieke toename van jonge meisjes met hoofddoeken. Ook zie ik geen specifieke toename van Salafisme in het algemeen (maar dat zegt niks, N=1), dat betekent overigens niet dat je deze club niet in de gaten moet (blijven) houden.
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:28:39 #194
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147798
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ongeveer 6% van de Nederlanders is moslim. Dat aandeel is al heel lang redelijk constant. Hooguit kun je van een lichte groei spreken vanaf 2010 (toen circa 5%).

Bronnen:
Kerkelijke gezindten langs de meetlat, 1849–2023
Welk geloof hangen we aan?

Over hoofddoeken kon ik alleen een onderzoek uit 2018 vinden, waarin staat dat de tweede generatie minder vaak een hoofddoek draagt dan de eerste en minder vaak bidt en een moskee bezoekt. Wel zie je bij een specifieke groep, de Marokkaanse moslima's, een toenemend aantal dat een hoofddoek draagt (althans van 2006-2015).
Maar dan nog heb je het gewoon over veranderingen binnen een groep. Niet een plotselinge toename van bekeerlingen.
pi_214147829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:28 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Maar dan nog heb je het gewoon over veranderingen binnen een groep. Niet een plotselinge toename van bekeerlingen.
Dat klopt. Maar het zou kunnen verklaren waarom BSB in zijn eigen omgeving een toename ziet in het aantal vrouwen dat een hoofddoek draagt. Ik zie in mijn omgeving (Iraanse immigranten) juist een afname.
pi_214147843
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ah idd, je zegt niet dat je er meer ziet, maar wel dat je ze ziet op basischolen. Ik zie ze hier in de buurt overigens ook veel, echt kleine meisjes met een hoofddoek, dat zijn dus de gevaarlijke moslims?
De kleine meisjes zijn natuurlijk niet gevaarlijk (slachtoffertjes). De ouders hoeven niet per definitie gevaarlijk te zijn (in de zin van ze zullen je wat aandoen), maar hun gedachtegang is wel gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind en staat in veel gevallen wel haaks op onze samenleving.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:32:44 #197
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147862
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar het zou kunnen verklaren waarom BSB in zijn eigen omgeving een toename ziet. Ik zie in mijn omgeving (Iraanse immigranten) juist een afname.
Toevallig, ik hoor idd van iraniers ook dat ze zich zorgen maken over de toenemende islamisering hier, ze zijn niet voor niets gevlucht, dat willen ze niet weer helemaal opnieuw meemaken.
Get woke, go broke!
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:32:49 #198
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_214147863
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Extreem jonge meisjes met hoofddoeken zie je volgens mij vooral bij groepen met als herkomst de hoorn van Afrika en omstreken. Met een beetje geluk voor die meisjes wordt tegen de tijd dat ze pubers worden ook nog even klandiestien de schaamlippen en clitoris verwijderd. :r
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:33:14 #199
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147869
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De kleine meisjes zijn natuurlijk niet gevaarlijk (slachtoffertjes). De ouders hoeven niet per definitie gevaarlijk te zijn (in de zin van ze zullen je wat aandoen), maar hun gedachtegang is wel gevaarlijk voor de ontwikkeling van het kind en staat in veel gevallen wel haaks op onze samenleving.
Lekker dan, toch maar verhuizen -O-
Get woke, go broke!
pi_214147896
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Toevallig, ik hoor idd van iraniers ook dat ze zich zorgen maken over de toenemende islamisering hier, ze zijn niet voor niets gevlucht, dat willen ze niet weer helemaal opnieuw meemaken.
Wat ik begrijp van de vrouwen die ik ken, is dat het wat ingewikkelder ligt. Hun moeders waren de feministen. Sommigen zetten zich daar juist tegen af door een hoofddoek te dragen. Iemand die ik ken is daar niet lang geleden mee gestopt, maar het kost haar grote moeite. Ze is er zo aan gewend.
pi_214147926
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is alleen geen logische redenering. Immers het aantal moslims (en daarmee de islamisering) neemt niet af of toe door het al of niet dragen van een hoofddoek. Sterker nog, als je kijkt naar de statistieken waar Claudia naar verwijst zie je hele gekke bewegingen:

Van de tweede generatie Marokkanen dragen er meer een hoofddoek, tegelijkertijd is het moskeebezoek juist veel lager dan bij de Turkse tegenhanger. Maar bij de Turken wordt juist de hoofddoek minder gedragen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 21:41:32 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_214147958
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is alleen geen logische redenering. Immers het aantal moslims (en daarmee de islamisering) neemt niet af door het al of niet dragen van een hoofddoek.
Ze zien hier natuurlijk wel gewoon de pro-pallie demonstraties op straat en die beperken zich ook niet alleen maar tot palestijnen zijn lief, daar lopen ze ook met intifada en weet ik het wat allemaal nog meer op borden.

Kan me voorstellen dat je daar PTSD van krijgt als je er daadwerkelijk voor gevlucht bent er het nu doodleuk hier weer tegenkomt.
Get woke, go broke!
pi_214147999
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ze zien hier natuurlijk wel gewoon de pro-pallie demonstraties op straat en die beperken zich ook niet alleen maar tot palestijnen zijn lief, daar lopen ze ook met intifada en weet ik het wat allemaal nog meer op borden.

Kan me voorstellen dat je daar PTSD van krijgt als je er daadwerkelijk voor gevlucht bent er het nu doodleuk hier weer tegenkomt.
Dat zal zeker kunnen, maar ook voor hen geldt in dat opzicht natuurlijk aanpassen aan de maatschappij (en dus vrijheid van meningsuiting, religie etc.) Dat is sowieso wel wennen als je uit dat land komt. De meeste Iraniërs zijn gelukkig uiterst redelijke mensen - en hebben helemaal niets tegen mensen die een hoofddoek dragen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 3 juli 2024 @ 22:29:15 #204
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214148655
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 20:55 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Mijn god wat ben jij toch een überkneus, dat jij je leven laat beïnvloeden door een sprookjesfiguur is tot daaraantoe.
:?

quote:
Wie bepaald dat een moslima zonder hoofddoek zondigt?
Het niet dragen van een hoofddoek is in de islam een zonde. En zo zondigen vrouwen die wel een hoofddoek dragen op andere manieren. We zijn allemaal mensen. :{

Ik voel me goed, mag je best weten. :)

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  Moderator donderdag 4 juli 2024 @ 00:01:07 #205
441859 crew  Lenny77
pi_214149239
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is alleen geen logische redenering. Immers het aantal moslims (en daarmee de islamisering) neemt niet af of toe door het al of niet dragen van een hoofddoek. Sterker nog, als je kijkt naar de statistieken waar Claudia naar verwijst zie je hele gekke bewegingen:

Van de tweede generatie Marokkanen dragen er meer een hoofddoek, tegelijkertijd is het moskeebezoek juist veel lager dan bij de Turkse tegenhanger. Maar bij de Turken wordt juist de hoofddoek minder gedragen.
Misschien omdat Marokkaanse mannen veel meer moeite hebben met zelfbeheersing/meer agressie hebben en hun vrouwen/meisjes zich wel moeten beschermen want ze zijn slecht als ze niet kuis zijn? Ofwel net om te provoceren? Toen hier een paar scholen een hoofddoekverbod wilden, begonnen een hoop Marokkaanse meiden ineens wel een hoofddoek te dragen terwijl ze ervoor nooit eentje ophadden. Dit staat beiden dus los van geloof (wat dus achteruit gaat bij hun volgens dat onderzoek).

Turkse mannen zijn rustiger en veel minder agressief maar geloviger. Ze houden zich meestal ook afzijdiger van de gewone maatschappij en zitten meer samen in hun bubbel.

N=1, wonende in een mijnstreek met heel veel mensen uit Turkije/Marokko/Italië/Griekenland.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lenny77 op 04-07-2024 12:41:40 ]
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_214150476
Hoofddoek, vrijheid blijheid en vrije keuze voor een vrouw? Het faciliteren van vrouwenonderdrukking is natuurlijk een kansloos uitgangspunt… vroeger was het ook normaal in NL dat vrouwen geen stemrecht hadden…. Ook toen waren mensen ervan overtuigd dat dit een vrije keuze was…
Net zoals alleen maar in de keuken staan… Praat eens met vrouwen uit Iran/Afghanistan over hoe vrijwillig het is en dat het geen teken van onderdrukking is. Hier veel leuke berichten over de vrije keuze van een hoofddoek en de rol ervan in de onderdrukking van de vrouw door mannen (dat iemand dit actief steunt is wat mij betreft verachtelijk en steunt die onderdrukking, terug naar 1850….). Dus een minister die zoiets zegt is niet heel gek. Verbieden is natuurlijk geen oplossing, scherper het debat erover voeren wel.

https://nos.nl/artikel/24(...)-geen-hoofddoek-meer

https://www.amnesty.nl/ac(...)sjes-in-iran-steunen

https://www.gelderlander.(...)tot-islam~a8612c2b4/

https://atria.nl/nieuws-p(...)-juriste-seyran-ate/

https://www.demorgen.be/n(...)-hoofddoek~b89e117c/

https://www.volkskrant.nl(...)ezelf-niet~b752e587/

https://www.vrij-links.nl(...)n-vrijheid-en-dwang/
pi_214150538
twitter

Maar blanke witte mensen in hun blanke witte ivoren torens weten het natuurlijk veel beter.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_214150557
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2024 09:23 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Maar blanke witte mensen in hun blanke witte ivoren torens weten het natuurlijk veel beter.
Mooi dat jij mijn post erboven bevestigd.
  donderdag 4 juli 2024 @ 10:30:06 #209
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_214151131
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 21:07 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Ja hoor, jij bent erg fijn in de omgang, maar ondertussen noem je moslima's zonder hoofddoek zondig. :')
Wat klopt daar niet aan dan? :?

Het is een zonde om geen hoofddoek te dragen.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 4 juli 2024 @ 10:33:29 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_214151155
quote:
15s.gif Op donderdag 4 juli 2024 10:30 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Wat klopt daar niet aan dan? :?

Het is een zonde om geen hoofddoek te dragen.

zolang ze een broek aan hebben dan vind ik het wel best, zonder broek mag van mij ook wel , als ze maar niet lekken dan
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')