--quote:Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou?Ben ik echt zo gek?
![]()
"
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
LinkedIn-parodie op Instagram:quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het was Hester’s wens om haar begrafenis op te fleuren met een rouwboeket gele bloemen. Google maar eens en je ziet dat deze gemiddeld tussen de 65 en 80,- kost. Wat een onzin. Ik plukte gratis een handjevol paardenbloemen in de berm langs de A1.
quote:you will not believe the ending of this story 🥹 as Elon Jobs once said, in life, you either роор in your sink or sink in your роор 💩🚰 what do you choose? it’s truly inspiring and after I read this story for the first time I morphed into Steve Masc4Masc 🍏 born in 1964 Jeffreystar Bezoz ⭐️💄! I mean it’s true. People always say: employee rights employee rights! But what about employee wrongs? 🤨 It’s the same! So let’s celebrate both?
🙏 A wise person once said - I don’t care if your mom is in the hospital or what, as long as you do your job and a little extra! 🙈 Although he did his job he didn’t have his camera on 🙅🏼♂️ so we turned his employment into an unpaid internship to teach him a lesson! 😊 he should have thought about how his actions affected the morale in his team…and so he never set foot in a hospital again, because he could not afford it because we only paid him enough to eat instant noodles✌️This is a story about how we changed a life of his mother. So where is she today? You can find her in one of the most expensive cities in the world - she has the privilege of living, working and relaxing in Central Park and looking at Billionare’s Row every day! 😍 that’s why the young people today deserve unpaid internships because it creates so much opportunity for all of you out there hehe. although his mom may роор in a sink (in Central Park), she doesn’t sink in a роор (yet). Thoughts?
Bron: https://www.linkedin.com/(...)7195732864578052096/quote:Een dame op leeftijd werd door een jonge supermarkt medewerker aangesproken omdat ze haar groenten had verpakt in een plastic zakje. Plastic is namelijk slecht voor het milieu/klimaat.
De oudere dame verontschuldigde zich: ‘Oh, neem me niet kwalijk, dat groene gedoe kenden we vroeger niet.’
De supermarkt medewerker: ‘Uw generatie deed ook weinig om de wereld leefbaar te houden voor toekomstige generaties.’
De oude dame keek hem strak aan en zei:
‘Vroeger brachten we glazen melklessen en bierflesjes terug naar de winkel zodat deze konden worden gereinigd en hergebruikt. Al ons fruit werd verpakt in papieren zakken die we daarna voor allerlei zaken hergebruikten.
We namen overal de trap omdat er geen liften waren en we stapten niet in een 1500 kilo wegende auto als we twee straten verderop de boodschappen moesten doen.
Wij fietsten en alle kinderen fietsten. Nee, niet elektrisch wij trapten zelf. Ouders waren geen 24 uur taxidiensten die hun kinderen naar sportclubjes en muzieklessen brachten, of naar school, als het te hard waaide of regende.
Toen ik moeder werd waste ik alle luiers met de hand want we hadden niet die weggooi luiers. Onze gewassen kleding droogden we aan lijntjes met behulp van zonne- en windenergie en niet met een energie slurpende droger. Ook liepen jonge kinderen in de kleding van hun oudere broertjes en zusjes in plaats van in de nieuwste outfits.
Wij vervingen de inktpatronen in onze pennen in plaats van dat we deze vervingen voor een nieuwe pen. Hetzelfde gold voor scheermesjes, we vervingen het mesje en niet het hele voorwerp.
In huis hadden we geen, of hooguit één t.v., en niet een t.v. in elke kamer. In de keuken roerden we alles met de hand want we hadden niet overal een elektrisch apparaat voor en in de tuin liepen onze grasmaaiers op menselijke kracht
Wij werden fit door fysieke arbeid te verrichten. Wij gingen niet naar sportscholen om op peperdure apparaten te bewegen die de hele dag op elektriciteit werken. En oh ja, we liepen ook niet de hele dag te kijken op een klein beeldschermpje in onze hand. Een beeldschermpje dat in contact staat met satellieten op tienduizenden meters boven ons hoofd, dat jullie gebruiken om contact te hebben met anderen. Wij bezochten elkaar persoonlijk.’
De supermarkt medewerker keek de dame beduusd aan.
Voordat de oude dame wegliep zei ze nog het volgende:
‘Wellicht is het een idee om dat telefoontje in jouw hand eens niet te gebruiken om allerlei roddelklap, propaganda en andere onzin tot je te nemen en het te gebruiken om je wat meer in onze geschiedenis te verdiepen.’
Die dame toch.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef Gibson88 het volgende:
Dit 'pareltje' kwam ik vanmorgen tegen:
[..]
Bron: https://www.linkedin.com/(...)7195732864578052096/
________________________________________________________________________________________Ik snap gewoon niet waarom mensen dit soort bagger posten. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken / laten zien ?
Welke sneue accountant?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Eens een keer een aandachts vent ipv dame.
Waarom je vooral mensen moet aannemen met (veel) tattoes:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
Veel beter is nog om nog verder te kijken naar dikke gouden oorbellen, een papegaai op de kop, en een houten been. Iedereen weet dat dat de pareltjes onder de werknemers zijn.
(Nu ie die sneue accountant die overal op reageert ook wel een terunglijer)
Wat een vervelend figuur.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Elmer
https://www.linkedin.com/(...)01490857680617472%29
Ik zou piraten zo aannemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Veel beter is nog om nog verder te kijken naar dikke gouden oorbellen, een papegaai op de kop, en een houten been. Iedereen weet dat dat de pareltjes onder de werknemers zijn.
Als dit een beetje satirisch is vind ik hem wel grappigquote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:𝗪𝗮𝘁 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗶𝗸 𝗷𝗲 𝗺𝗲𝘁 𝗵𝗲𝘁 𝗴𝗲𝗯𝗿𝘂𝗶𝗸𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗳𝗼𝘁𝗼 𝘃𝗮𝗻 𝗷𝗲𝘇𝗲𝗹𝗳?
𝗔𝘂𝘁𝗵𝗲𝗻𝘁𝗶𝗰𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁, 𝗵𝗲𝗿𝗸𝗲𝗻𝗯𝗮𝗮𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱 𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗯𝗮𝗮𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱.
𝘉𝘦𝘥𝘦𝘯𝘬 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘦𝘦𝘯𝘴 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘰𝘮 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘭𝘢𝘢𝘳𝘴 𝘰𝘰𝘬 𝘷𝘦𝘦𝘭𝘢𝘭 𝘩𝘶𝘯 𝘦𝘪𝘨𝘦𝘯 𝘧𝘰𝘵𝘰 𝘨𝘦𝘣𝘳𝘶𝘪𝘬𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘱𝘦𝘳 𝘴𝘦 𝘦𝘦𝘯 𝘳𝘢𝘯𝘥𝘰𝘮 𝘧𝘰𝘵𝘰 𝘷𝘢𝘯 𝘦𝘦𝘯 𝘩𝘶𝘪𝘴.
𝗘𝗻 𝘄𝗮𝘁 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴 𝗷𝗲 𝗲𝗿 𝗻𝗼𝗴 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝘁𝗲𝗿𝘂𝗴?
Azijn.
Kritiek.
Benoeming tot narcist.
Een lekker ongemakkelijk gevoel.
Ongevraagde kritieken zonder enige positieve noot.
𝗙𝗶𝗷𝗻𝗲 𝗱𝗶𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴.
#𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝗴𝗿𝗼𝗲𝗶𝗲𝗻
quote:Wij gaan voor de volledige Hawk Tuah ervaring.
Hoe maken wij onze klanten nou echt blij?
Door al dat gedoe met acquisitie via LinkedIn over te nemen.
Wij doen ALLES voor je. Ja, ALLES.
Leads verzamelen, je profiel optimaliseren, chatten, converteren naar een afspraak in jouw agenda.
Jij hoeft alleen maar aanwezig te zijn in de calls die wij voor jouw inplannen met potentiële kopers.
Resultaten:
[..]
Je wil ermee laten zien dat de (meeste) jeugd/jongeren van tegenwoordig hun vooringenomen belerende grote waffel eens dicht moeten houden tegen ouderen terwijl ze zelf nog nauwelijks iets meegemaakt of bereikt hebben en niet doorhebben hoeveel gemakkelijker ze hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef Gibson88 het volgende:
Dit 'pareltje' kwam ik vanmorgen tegen:
[..]
Bron: https://www.linkedin.com/(...)7195732864578052096/
________________________________________________________________________________________Ik snap gewoon niet waarom mensen dit soort bagger posten. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken / laten zien ?
quote:Alcoholvrije s*ks, alcoholvrije feestjes, een alcoholvrije relatie, alcoholvrij oppervlakkige gesprekken met collega’s of buren.. ik doe al acht jaar niet anders. Goh, denken veel volwassenen, wat een saai leven!
.
Ik had mijn eerste nuchtere date van mijn leven met een heerlijke 32-jarige man op 17 december 2022. Vlak voor hij kwam, en ik nerveus door het huis liep, dacht ik, ik wil nu drie witte wijn. Ik kon erom lachen en wist, dit doe ik dus voor de eerste keer ooit, helemaal nuchter.
.
Je hoeft niet ’s ochtends om 9.30u lam in een bushalte te zitten om dikke verkering te hebben met alcohol. We staren ons blind op hoeveelheden en denken dat het allemaal wel meevalt. Logisch. We weten diep van binnen allang of we het idee van ‘altijd nuchter’ angstig vinden. Maar geef het maar eens toe. Alcohol is puur gif. Iedere kleine hoeveelheid brengt je flinke schade toe. Niet misschien.
.
‘Knap hoor’, hoor ik zo vaak. Je moet inderdaad weerstand bieden in een verslaafde wereld. Waarin de alcoholindustrie de scepter zwaait en ons laat geloven dat we het nodig hebben voor een goed, geslaagd, gezellig, groots en meeslepend leven.
.
Ik vertel je nu, na bijna acht jaar totaal alcoholvrij; álles wordt 10 keer beter nadat je stopt. Ja, het afscheid is zwaar, ik ben in het begin vele malen huilend langs terrassen gefietst (ik hoor jou nu denken, zo erg is het bij mij niet.. doe het me naar na, ik daag je uit).
.
Maar na die eerste nuchtere date wist ik: ook nuchtere s*ks is eindelijk zoals het moet zijn. Sensationeel, groots, meeslepend, krachtig, 3D, wat een intensiteit zit er in je lijf en in je mind. Misschien is dat wel waarom we leven zonder verdoving zo eng vinden.. wat als je dan je échte zelf met je échte kracht vindt?
.
Het is de moeite waard. Believe me. Ik kijk uit naar 22-07, mijn alcoholvrije verjaardag.
Uh ja wat zij allemaal beschrijft is niet normaal hoor. Die was zwaar alcoholist.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:31 schreef de_boswachter het volgende:
Jacqueline van Lieshout, coach, neukt zonder alcohol. En dat moet iedereen weten!
[..]
Vind het sowieso al bijzonder irritant wanneer mensen die jarenlang zich hebben volgegoten met spullen omdat ze het op dat moment lekker vonden, je terecht gaan wijzen wanneer ze ineens vanwege wat voor reden dan ook tot een ommekeer zijn gekomen. Ja hallo, we zijn niet allemaal zoals jou hoor.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Uh ja wat zij allemaal beschrijft is niet normaal hoor. Die was zwaar alcoholist.
Tot die tijd nog nooit een nuchtere date gehad. Drankprobleem galore jonguhquote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:31 schreef de_boswachter het volgende:
Jacqueline van Lieshout, coach, neukt zonder alcohol. En dat moet iedereen weten!
[..]
De ruim vier jaar voorafgaand aan die afspraak sowieso geen date meer gehad blijkbaarquote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Tot die tijd nog nooit een nuchtere date gehad. Drankprobleem galore jonguh![]()
Denk getrouwd!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:50 schreef Serinde het volgende:
[..]
De ruim vier jaar voorafgaand aan die afspraak sowieso geen date meer gehad blijkbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Storm heeft een cursus gevolgd.quote:#TROTS
Vol trots kondig ik mijn functiewijziging van Junior Verkoopadviseur naar Verkoopadviseur Audi aan.
Het afgelopen jaar heb ik mijzelf met fantastische hulp binnen het Sales op Maat traject van Audi Nederland mogen ontwikkelen als verkoopadviseur, maar bovenal een mooie stap mogen zetten naar volwassen Storm.
Met mijn karakter en sterrenbeeld doe ik absoluut eer aan mijn voornaam en dat heeft mij wat onrust bezorgt.
Naast de trainingen over Mindset, Autopresentatie, proefrit beleving en het toepassen van video boodschappen heb ik een persoonlijk coaching traject mogen ervaren. In dit traject ben ik terug bewust geworden van gevoel en heb ik geleerd te handelen naar dit kostbaar goed.
Met passie ga ik mijn werkzaamheden voor het fantastische merk Audi voortzetten vanuit Audi Centrum Breda in de rol als Verkoopadviseur.
Graag wil ik de Sales op Maat trainers van Pon bedanken voor de inzichten en voor de opgedane kennis. Ook Sander Tollenaar en ons team wil ik enorm bedanken voor de fijne plek. In het bijzonder dank ik Bert van Dijken voor zijn coaching en begeleiding in mijn proces.
Dit weekend proost ik met collega’s en relaties op het behalen van mijn Audi certificering en genieten wij van het fantastische Breda Live!
Tot maandag!
Er zou een verbod moeten komen op bewoordingen als 'heb ik mijzelf mogen ontwikkelen tot'quote:
Ja we behandelen iedereen hetzelfde, behalve die mongolen met kut verhalen op LinkedIn. Sterf, kreng.quote:Jij krijgt geen brownie want jij bent de schoonmaker
Wie jarig is trakteert.
60 brownies, zodat iedereen op de afdeling kan meesnoepen.
Tijdens het uitdelen kom ik de schoonmaker tegen.
Vol enthousiasme roep ik: Haaaaai, ik ben jarig vandaag. Wil je ook een brownie?
Waarop hij zegt: Nee, dat is niet voor mij. Ik ben schoonmaker.
Ik schiet ik de lach en zeg: Gekkie, doe is normaal. Tuurlijk mag jij er ook 1.
Dat zette me wel aan het denken.
Is hij minder, omdat hij geen kantoor functie heeft?
Hij draagt toch ook bij aan het eindresultaat?
Het valt me op dat er nog steeds een groot verschil is tussen de schoonmaker en de directeur.
Beide een functie in hetzelfde bedrijf.
Beide werken in hetzelfde pand.
Beide dragen bij hetzelfde doel.
Zullen we elkaar gewoon hetzelfde behandelen?
quote:Op maandag 8 juli 2024 10:23 schreef Black-Death het volgende:
Dubbele punten voor deze bagger; nooit gebeurd én onnodige enters:
[..]
Ja we behandelen iedereen hetzelfde, behalve die mongolen met kut verhalen op LinkedIn. Sterf, kreng.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
quote:Wat een k*t bedrijf dan. Aan je verhalen te lezen heb je dus alleen maar klanten waar diversiteit en inclusiviteit en menselijkheid ver te zoeken is. Of is dit weer zo'n verzonnen verhaaltje om aandacht te trekken?
Terechte reactie.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:02 schreef Serinde het volgende:
[..]![]()
Een van de reacties die ik meteen zie staan:
[..]
Vond deze ook wel mooi en terecht:quote:
quote:Wat een verhaal weer, is iedereen van Facebook af gegaan en massaal op LinkedIn zijn verhalen gaan posten?
Gelukkig zien meerdere mensen in dat haar post een dikke emmer stierenpoep is.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:02 schreef Serinde het volgende:
[..]![]()
Een van de reacties die ik meteen zie staan:
[..]
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Vrouw verlaat “corporate” om de hele dag in leren BH rond te lopen.
zegt ze ook nog. Ik betwijfel of het allemaal serieuze 'business' gesprekken gaan zijnquote:Je kan heel simpel een call in plannen of mij een dm sturen. https://calendly.comXXXXX/30min [url ff geanonimiseerd)
Alle geile oomjes van accounting in haar DM.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[..]
zegt ze ook nog. Ik betwijfel of het allemaal serieuze 'business' gesprekken gaan zijn
Als ze er geld voor krijgt is ze overal voor in gok ikquote:Op maandag 8 juli 2024 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle geile oomjes van accounting in haar DM.
quote:Op donderdag 30 november 2023 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha mooie naam Wolfpack of woman. Gestolen uit een mannenfilm.
Maar vlg mevrouw moeten bedrijven dus preventief veel geld en energie steken in werknemers die ,in hun persoonlijke leven, nogal snel van slag zijn.
Waar gaat dit heen joh. Ik wil op kantoor elke dag 118 blauwe M&Ms
Verleidelijk om dat ook te doen en er in te hakken bij dat soort posts, maar het plakt wel aan je LinkedIn profiel en je wil (laat ik voor mezelf spreken) Ik wil niet als een LinkedIn comment-discussieerder te boek staan als iemand mij een keer zoekt vi LI.quote:
Dat met de spiegel masturberen.quote:. Is LinkedIn een verlengstuk van Facebook geworden? Hieronder lees je de vreselijkste comments op mijn post.
LinkedIn wordt overspoeld met persoonlijke verhalen, selfies en zelfpromotie.
Het irriteert veel mensen.
Ik kreeg zelfs een repost op Instagram met gigantisch veel negatieve comments over hoe ik mezelf profileer op LinkedIn.
Dan denk je dat LinkedIn Facebook is geworden.
De comments op Instagram?
Wauw.
Zelfs de honden lusten hier geen brood van.
🔴 “Helaas is dit al een tijdje op LinkedIn een trend onder mijn "Recruiter-collega's "! 0,00% relevant!”
🔴 "Linkedin is het social mediaplatform voor mensen die voor de spiegel masturberen."
🔴 ”LinkedIn Algoritme werkt helaas beter met deze achterlijke fotos erbij. Betekent natuurlijk niet dat je eraan mee hoeft te doen”
Zelfs LinkedInners haten mee. Ik wilde die specifieke LinkedInners hier eigenlijk taggen, maar ik heb toch besloten dat ik ze niet laat meeprofiteren van mijn bereik.
Het zet me wel aan het denken.
Waarom roept Personal Branding zoveel weerstand op?
Is het echt zo erg om jezelf zichtbaar te maken en je expertise te delen?
Ondanks dat mensen het belachelijk maken, trekt deze content vaak veel likes en reacties.
Waarom deze content zo goed scoort?
Het gaat om balans.
Personal branding kan krachtig zijn.
Het moet wel authentiek blijven.
Wees eerlijk, bied waarde en blijf professioneel.
Deel je verhaal en zorg ervoor dat het relevant is voor je netwerk.
Het draait niet om jou.
Het draait erom wat je de ander te bieden hebt.
quote:Dit is de beste Chat-GPT / A.I. hack ever!
Ofja,
Ik vind hem in ieder geval echt mega goed.
En het gaat je VEEL tijd besparen.
Trust me.
Oke komt ie:
Afgelopen maandag was ik dus bij Suzan Alberts.
En deze vrouw vertelde mij dat ze al haar posts tegenwoordig inspreekt in Chat-GPT.
Dit is hoe het werkt:
- Je gaat naar Chattie op je telefoon
- Je klikt op het microfoontje
- Je deelt (vertellend) alle losse hersenspinsels die in je op komen.
- En Chattie schrijft het voor je uit.
HALLO.
Dat is toch briljant?
Daarna plak je boven de uitgeschreven tekst de volgende pompt;
>> Maak van deze tekst een boeiende LinkedIn-post die voldoet aan de volgende elementen:
Hook: Begin met een krachtige zin die de aandacht trekt. Bijvoorbeeld een vraag, een interessant feit of een prikkelende uitspraak.
Body:Introduceer kort en bondig het onderwerp en leg uit waarom het belangrijk is.
Geef een stap-voor-stap uitleg of deel een anekdote die het onderwerp ondersteunt.
Zorg voor een logische flow in de tekst, met overgangszinnen om de lezer betrokken te houden.
Call-to-Action (CTA): Eindig met een oproep tot actie die de lezer uitnodigt om te reageren, zoals een vraag om hun mening of ervaringen te delen in de reacties.
Tone of Voice: Schrijf in een [beschrijf de gewenste toon, bijvoorbeeld: vriendelijke, professionele, enthousiaste, inspirerende] toon om mijn persoonlijkheid en merkidentiteit weer te geven. <<
En voilaa. Je post staat voor 80 procent.
Nu alleen nog je eigen sausje erover gooien en klaar.
Kind kan de was doen.
Thank me (en Suzan) later als je straks 4 uur over hebt om naar het terras te gaan!
P.S. Welke AI tools en functies gebruik jij voor LinkedIn?Chattie ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar het mooie is dat ze bovenstaande tekst opluistert met een filmpje van een grote groep mensen in een all-in resort die hun handdoekje klaar leggen op een ligbed voor het zwembadquote:Yes, vakantietijd. Ik mag dit jaar 2 weken genieten in de Auvergne, in een prachtige franse gîtes, bij een super lieve gastvrouw en heer.
Dat betekent; mooie motorritten door bijna ongerepte natuur, samen met mijn hondje Binky, die al 11 jaar meerijdt.
Dat betekent; heerlijke tafelen, op de berg, onder de bomen waar lichtjes in hangen en gesprekken dwarrelen van licht naar zwaar en weer terug.
Dat betekent; tot rust komen, afschakelen van de ratrace in het dagelijkse leven anno 2024.
Wat doe jij graag tijdens jouw vakantie?
#coaching
#afschakelen
#vakantie
ALLEEN nog maar doen wat je leuk vind!quote:Je hebt geen opleiding afgerond, dus er komt niks van je terecht.
Is iets niet leuk? Doe het dan niet!
Dit lijkt een heel leeg statement, en misschien is dat het ook, maar ik bedoel het letterlijk zo.
Beleef je geen plezier aan een studie? Stop er dan mee.
Je kind wil zijn of haar school niet afmaken? Prima toch.
Iedereen maakt eigen keuzes.
Vaak zie je in je directe omgeving dat anderen het beter weten voor jou.
“Je moet wel minstens een HBO diploma afronden, anders heb je geen kans op een goede baan.”
Ook bedrijven vinden hier van alles van. Het behalen van een papiertje is een graadmeter voor je succes in deze wereld.
Als iedereen precies datgene doet wat diegene leuk vindt, dan is alles in de wereld geregeld.
Enkel en alleen doen wat je leuk vindt, verbant alle conflicten in je leven.
Je kan dan zeggen: “Maar wat als ik het niet leuk vind om X te doen, wie doet het dan?!”
Er is ALTIJD iemand die het wél leuk vindt om te doen.
Er zijn ALTIJD mensen die wel plezier halen uit dat specifieke leerproces.
En zo is het met alles.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik vorig jaar contact had met een manager die een nieuwe werknemer zocht.
We waren er snel over uit dat een hbo-diploma geen meerwaarde had.
Puntje bij paaltje zei hij toen: “Deze kandidaten zijn echt precies wat we zoeken… maar, ik mis toch echt een hbo-opleiding bij beiden."
Ja, daar zit je dan, met je bek vol tanden.
Fuck die diploma als je er geen plezier uithaalt.
Doe exact, en uitsluitend, dat wat je leuk vindt, en alle zwaarte verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Precies om die reden besloot ik mijn recruitmentbusiness te beëindigen, en me uitsluitend te focussen op persoonlijke ontwikkeling.
Gek genoeg verkennen we andere planeten zoals Mars en hebben we de meest geavanceerde technieken uitgevonden.
Maar een universele sleutel om succes te hebben in wat je ook doet? Die hebben we nog niet.
Als je het mij vraagt is die sleutel: plezier hebben in wat je doet met volledig(100%!) vertrouwen in jezelf.
Fuck die diplomaquote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze kennen we ook nog, van de anti hbo Recruitement verhalen.
[..]
ALLEEN nog maar doen wat je leuk vind!
Hoeren neuken, nooit meer werken, maar dan in een fris jasje.
quote:The 9-5 workday is dead.
It’s time to bury it.
Moest lachen.quote:Een collega is 2 dagen geleden overleden. HR is druk bezig met het opruimen van haar kantoor ...
quote:Een collega is 2 dagen geleden overleden. HR is druk bezig met het opruimen van haar kantoor en er wordt gesproken over het plaatsen van vacatures voor haar functie. Ondertussen rouwt een gezin om het verlies van een geliefde vrouw en moeder. Dit herinnert ons eraan dat je op je werk vervangbaar bent, maar thuis ben je van onschatbare waarde. Maak van je werk niet je leven. 🙌🙌
Wat een gelul ook. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een collega overleed. We hebben dat keurig afgehandeld als werkgever, maar na een week ook een vacature opengezet omdat de beste man nou eenmaal belangrijk werk deed.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:09 schreef Evangelion het volgende:
Twee posts onder elkaar
[..]
[..]
Moest lachen.![]()
![]()
Die tweede klinkt wel verzonnen trouwens. Zijn status is "Open to work".
[..]
Ik lees er ook geen commentaar op de werkgever in hoor. Maar gewoon een constatering, dat het (werk)leven gewoon doorgaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:31 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wat een gelul ook. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een collega overleed. We hebben dat keurig afgehandeld als werkgever, maar na een week ook een vacature opengezet omdat de beste man nou eenmaal belangrijk werk deed.
Heb je gelijk in. Maar ik vind het maar een open deur/cliché, al is dit topic daar deels ook voor. Ja, het leven gaat inderdaad door. Logisch.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik lees er ook geen commentaar op de werkgever in hoor. Maar gewoon een constatering, dat het (werk)leven gewoon doorgaat.
Och gossie het is me wat, een kakkerlak.. ja dat moet je op LinkedIn delenquote:'IT'S TIME TO DIE, MOTHERFOCKER"
05.50 uur vanochtend.
"Papa, papa.....wakker worden.'
Ik draai me om en zie mijn dochter aan m'n bed staan. Droom ik of is dit echt?
Ik mompel. "Wat is er?"
'Er zit een kakkerlak op onze kamer."
Wakker worden ging nog nooit zo snel. Binnen één seconde schiet ik van slaapdronken naar alarmfase 1.
Het is veel te vroeg voor grapjes. De gezichten van mijn kinderen in het schemerdonker laten er geen misverstand over bestaan. Er zit een kakkerlak in hun Portugese slaapkamer. De deur is dicht en zij gaan onder geen beding meer terug naar binnen. Drie keer raden wie dit zwarte monster moet uitschakelen.
Mijn eerste gedachte: kak.
Gedachte 2: stel je niet aan en los het op.
Gedachte 3: gadverdamme, een kakkerlak.'
Elk mens heeft zijn dromen. Laat ik het erop houden dat ik nooit een carrière als ongediertebestrijder heb overwogen. Thuis ben ik (bij gebrek aan vrijwilligers) de onbetwiste spinnenvanger. Maar dit probleem vereist andere competenties. Moed. Strijdlust. Kakkerlakken pakken is niet de passie van Bassie.
Maar ik heb geen keus. En dus loop ik - gewapend met bezem en een hoop stoere praatjes- de slaapkamer in. Tergend langzaam, in opperste staat van paraatheid. Het voelt als een vredesmissie. Verre van comfortabel maar noodzakekijk om de rust in de tent te herstellen.
Brrrŕ.
Mijn ogen scannen de ruimte. Het plafond. De muren. Onder de bedden. Alle kieren en gaten.
En dan zie ik 'm. In vol ornaat, zeker vijf centimeter lang, hangend tussen de plooien van de gordijnen.
Ik klem mijn bezem stevig vast, loop naar het gordijn, haal uit en schreeuw;
'Fock you, I kill you.'
En daar ligt hij dan, voor me op de vloer.
Spartelend en volledig overrompeld. Wachtend op de genadeklap.
"It's time to die, motherfokker.'
Achter me hoor ik mijn kinderen gillen. Niet van de schrik, maar van plezier..De aanblik van hun vader die strak van de adrenaline zijn angst wegschreeuwt, bezorgt hen de slappe lach.
En zo begon deze donderdag in de Algarve.
Mission accomplished.
Vanavond gaan we weer rustig slapen. Airco aan, balkondeuren op slot.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Ik heb een bijstandsuitkering en ik wil geen baan.
God, ben je dan zo'n luie bankhanger? Een uitkeringstrekker die liever zijn hand ophoudt en niet wil werken?
NEE! Integendeel. Ik wil niet, omdat ik niet meer kan.
Van jongs af aan heb ik een grote diversiteit aan klachten en uitdagingen. Ik wist het nog tot een universitair diploma te schoppen. Ik kon me alleen niet redden in sollicitatiegesprekken op dat niveau. Bij lagere functies was men bang dat ik het te snel saai zou vinden en zou vertrekken. Dus er volgde geen bloeiende carrière. Ik heb een paar banen gehad en kwam uiteindelijk ziek in de bijstand terecht. Ik vond mijn weg naar Coöperatie De Vrije Uitloop en had meer ondernemer in me dan ik gedacht had. Ik droomde dat ik misschien toch mezelf uit de bijstand kon werken. Anderhalf jaar ging ik vol die droom achterna, daarna stortte mijn belastbaarheid in. En dat werd sindsdien alleen maar erger.
Inmiddels weet ik dat ik geboren ben met het zeldzame Cowden syndroom. Ik heb twee goedaardige tumoren in mijn hoofd en een verhoogd risico op meerdere soorten kanker. Er is sprake van autisme, mogelijk gecombineerd met ADHD. En nog zoveel meer. Na twee jaar van medische rollercoaster stortte mijn belastbaarheid totaal als een kaartenhuis in elkaar.
Ik ben compleet uitgeput van een leven lang proberen te functioneren alsof ik niets mankeer.
Dus inmiddels zeg ik, jongens, ik hoef niet meer. Ik kan niet meer.
Dit is geen zielig verhaal, maar een verhaal om wakker te schudden. Ik ben echt niet de enige. En, ook ik heb dromen in mijn leven. Ik ben nog steeds actief bij De Vrije Uitloop. Ik zet mijn verhaal in om bewustzijn te bevorderen. Bovenal wil ik inspireren over rouw en veerkracht bij ziekte. Ik heb genoeg dromen en plannen over hoe ik dat zou kunnen doen. Met een werk-belastbaarheid van 2-5 uur per week is mijn aller-voornaamste doel mijn eigen gezondheid en welzijn.
Succes is niet je baan, niet je inkomen en al dat meer. Kun je opstaan na tegenslag? Kun je genieten van kleine dingen? Kun je je verwonderen over de schoonheid van het leven? Kun je ruimte geven aan dat waar jouw ogen van gaan glinsteren?
#autisme #arbeidsbeperking #bijstand #kanker #welzijn #ikbennietdeuitzondering
Wat doet iemand die niet werkt op linkedin.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:56 schreef Ypmaha het volgende:
Hier heb ik mijn vraagtekens bij:
[..]
Nu heb ik hetzelfde syndroom wat zij heeft, inclusief de hersentumor (al heb ik er eentje, geen twee).
Ik werk al mijn hele leven wat prima gaat. Tuurlijk, het biedt ietsje meer uitdagingen. Met het cowden syndroom heb je een iets tragere ontwikkeling. Door de hersentumor heb ik moeite mijn hoofd voor langere tijd achterover te kantelen omdat de tumor dan tegen de kleine hersenen drukt en ik duizelig word. Niet handig als je elektromonteur bent
Maar je hebt nog steeds twee werkende handen en voeten en een stel hersens die prima werken. Ook voor haar moet wel iets te vinden zijn.
Voor mij is ze wel een uitkeringstrekker die dr hand ophoudt.
Lief dagboek, ik heb weer wat mooi verzonnen.quote:𝐖𝐢𝐥 𝐣𝐞 𝐞𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐤 𝐢𝐧 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐬𝐜𝐡𝐨𝐞𝐧𝐞𝐧 𝐥𝐨𝐩𝐞𝐧?
Vanmorgen de trein in gestapt onderweg om een vriend te helpen met wat geklus.
Zaterdagochtend dingen, zonnetje schijnt, koffie in mijn hand.
Terwijl ik ontspannen uit het raam staar, stappen er bij het volgende station 3 jonge mannen in welke in de bankjes naast mij gaan zitten.
Onoplettend hoor ik zachtjes K*&: fl*kk*r naast me.
Ik had in eerste instantie het idee dat ik het verkeerd verstond, dus keek rustig weer weg van de jongens.
Nog geen 10 seconden later, hoor ik het weer, dit keer iets luider.
Ik kijk richting de jongens, waarbij 1 van hen mij meteen strak aankijkt en zegt ‘Ja, wat dan’
Hoe je reageert is in dergelijke situaties is het enige wat je in de hand hebt.
Ik kijk de jongen rustig aan en vraag hem waarom hij zo doet en dergelijke dingen zegt.
‘Wat is je doel?’ vraag ik hem.
De jongen slaat wat dicht, hij heeft geen direct antwoord, wat hem in eerste instantie nog meer frustreert. ‘JA, gewoon, je bent dat toch met je k*t regenboog’
Ik merk dat ik moet nadenken waar hij op doelt.
‘Met je rare regenboog schoenen’
Ik vraag hem of hij al lang in drugs dealt.
‘Hoezo?’
Ik leg hem uit dat hij meerdere merken en kledingstukken draagt welke in mijn vorige werk vooral geassocieerd worden met criminele activiteiten zoals drugshandel en andere illegale praktijken.
Zijn vriend die naast hem zit mengt zich in het gesprek en we krijgen het over aannames en vooroordelen.
Daar konden ze zelf ook wel wat voorbeelden bij bedenken.
We hebben het over hoe pijnlijk het kan zijn als mensen een beeld over je vormen terwijl ze je niet kennen.
Mijn halte arriveert, dus ik sta op en geef aan dat ik vertrek.
Zijn vriend tikt me nog even aan, een zachte ‘sorry meneer’ volgt.
Ik knik en onze wegen scheiden weer.
Wat schoenen al wel niet teweeg kunnen brengen.
Maar zullen we gewoon iets meer tijd nemen om elkaar te zien en te begrijpen?
quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Lief dagboek, ik heb weer wat mooi verzonnen.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet exact wat ze zegt, waarom ze er zoveel woorden voor nodig heeft?quote:. Ik heb gefaald. Mijn 100 dagen LinkedIn onderzoek ging in week 1 al de mist in.
Zelfverzekerd begon ik aan hét 100 dagen LinkedIn onderzoek. 7 dagen per week posten om te kijken wat het écht oplevert. Een goed gevulde bankrekening? Of vooral een verhoging van mijn stresshormoon?
Op de bekendmaking dag waren er een aantal bekende LinkedInners die zoiets zeiden als:
🔴 Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb. Ik post niet wanneer het huert,
🔴 Meid, waar begin je aan. Ik heb 7 dagen per week gepost en het was vreselijk. Ik doe het nu lekker wanneer het uitkomt.
🔴 Posten op dagen en tijdstippen? Ik ben zo in flow dat ik aanvoel wanneer ik het beste kan posten. Dan vloeit de tekst zo uit mijn hand en heb ik een groot bereik.
Je kan het vast al raden: ik was jaloers en dacht: dat wil en kan ik ook!
Iedere dag lekker uit de losse pols posten. Op een moment dat het mij uitkomt.
Nou…
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik GEEN freewilly ben in content schrijven en plaatsen.
Ik heb structuur nodig.
Structuur geeft mij vrijheid.
Dus je kan raden wat ik heb gedaan.
Structuur in mijn 100 dagen onderzoek aangebracht.
Die nu dus ook opnieuw start, want dit is geen 100 dagen onderzoek.
Ik heb dan niet 6 weken 7 dagen per week gepost, maar resultaten zijn zeker wel behaald.
Die deel ik deze week met je.
Zodat jij kan bepalen of je ook meedoet met de 100 dagen challenge.
Wat is dat dan?
100 dagen 7 dagen per week posten om zelf te ondervinden of het nou écht werkt wat al die LinkedIn guru’s zeggen.
Tot morgen!
Say what?quote:🌟 Vandaag een mijlpaal bereikt! 🌟
Met trots kan ik delen dat ik mijn drijfverencertificering heb behaald. Deze certificering betekent veel voor mij, maar de echte waarde zit met name in het feit dat ik nog meer over mezelf heb geleerd. Ik begrijp nu nog beter wat mij als persoon drijft en wat ik nodig heb om te groeien.
Deze reis heeft me niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk verrijkt. Ik ben dankbaar voor de inzichten en de groei die ik heb mogen ervaren. Op naar nieuwe uitdagingen en kansen!
quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:23 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://discfactor.nl/denkstijlen-drijfveren-certificering
quote:Dit is wat hoeveel ¤ wij uitgaven aan de bruiloft:
Ik heb zoveel reacties gehad op mijn post over de kosten van onze bruiloft. 🫣 Met de vraag: ga ik dit delen?
Veel nieuwsgierigheid, maar er zijn ook wat zure reacties geweest. Van mensen die het zelf zo zonde van hun geld vonden omdat ze inmiddels uit elkaar zijn.
Hoe dan ook: wij hadden het weekend van ons leven. 👰♀🤵♂
We startten onze bruiloft op vrijdag met een intiem diner & gezellig kampvuur. Op dag 2 was de fotoshoot, ceremonie en het feest.
We hadden een locatie afgehuurd met villa + zwembad waar veel gasten konden blijven slapen. Daardoor konden we ook op zondag nog even gezellig samen ontbijten en nakletsen. Eerder deelde ik al dat ik best schrok van hoe snel ons budget werd opgerekt. En dat ik een flinke money mindset challenge voor mijn kiezen kreeg. Maar toen ik het losliet kon ik veel meer van de voorbereidingen genieten.
En alles was elke euro waard. De locatie is geen standaardlocatie, wat betekende dat we voor elk servetje, lepeltje etc. moesten betalen, omdat werkelijk alles ingevlogen werd.
Maar dan heb je ook wat..
Mijn Pinterest board kwam tot leven en ik heb van elke minuut genoten. Zoveel liefde gevoeld op deze dag! ❤ Meer beelden zien? Check mijn hoogtepunten Quanto costa? In totaal heeft onze wedding 50.000 euro gekost.
Terwijl ik dacht dat we het wel gingen redden binnen 20K 😅
Benieuwd naar hoe dit budget is opgebouwd? Reageer met 💸 en ik zal binnenkort de specifieke kosten delen.
Er wordt vaak weinig over geld gepraat maar het is een onderwerp waar ik als business coach veel over praat met mijn klanten.
Lange tijd zat ik vast in een ‘tekort’ money mindset. Daarmee trok ik ook tekort aan. Inmiddels heb ik dat weten te shiften en het resultaat is dat dit bedrag inmiddels een gemiddelde maandomzet is.
Alles is energie. ✨ Ook geld! Dit is absoluut niet mijn drijfveer maar het is wel het resultaat van de energie die ik geef. Wat ervoor zorgt dat ik nog meer mooie ervaringen kan beleven met de mensen waar ik om geef.
Meer weten over de wet van aantrekking en geld / overvloed aantrekken? Reageer hieronder met 🤩 en ik zal hier binnenkort meer over delen.
Misselijkmakend. Dit moet wel vreselijk persoon zijn in het dagelijks leven.quote:Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef 111210 het volgende:
Marlou is buisinesscoach en wil even showen hoeveel dat ze een money mindset heeft…
[..]
Volgens mij heeft die klant de auto daar "opgedrongen" neergezet, niet op verzoek van de dealer/werkplaats. Zo van: hier is mijn auto, doe het nu. En zij hebben aangegeven dat ze niet weten wanneer ze er tijd voor hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)004988559884288-1evH
Duidelijk bedreiging door een bekend type “medelander”. Dat is nooit goed te praten en uiteraard belachelijk, je gaat gewoon niet dreigen.
Maar. Waarom moet je auto daar een week staan voor diagnose, terwijl je toch weet dat je er geen tijd voor hebt.
Hier worden dus mensen rijk van hè...quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:23 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://discfactor.nl/denkstijlen-drijfveren-certificering
quote:“Papa, papa, nayem” in het Nederlands: papa, laat me meekijken.
Voor iemand van 2 maakt het niet uit hoe belangrijk je Teams-call is, en dat is prachtig.
Vakantie of geen vakantie, je werk gaat door. Als ondernemer/business owner doe je wat nodig is, ook tijdens je vakantie.
De afgelopen 11 jaar is dit niet anders geweest. Iedereen om je heen raakt hieraan gewend, zelfs mijn dochtertje van 2 jaar oud.
Ik denk dat we anders naar werk moeten kijken. Niet als een verplichting, maar als een kans of een voorrecht om impact te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten eerste:![]()
Ten tweede: Heeft dat kind van 2 nou make-up op en ge-epileerde wenkbrauwen![]()
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]Misschien heeft ie dat kind ook verwekt tijdens een teamscall. Want werk gaat immers àltijd doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten eerste:![]()
Ten tweede: Heeft dat kind van 2 nou make-up op en ge-epileerde wenkbrauwen![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]Is dit, aan de namen te zien, Armeense cultuur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten eerste:![]()
Ten tweede: Heeft dat kind van 2 nou make-up op en ge-epileerde wenkbrauwenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Self absorbed typje waarbij de gasten als zaalvulling/klapvee fungeerde en wrs niemand zin had om te komen. Hooguit voor de gratis drank.quote:Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef 111210 het volgende:
Marlou is buisinesscoach en wil even showen hoeveel dat ze een money mindset heeft…
[..]
Pip & Wies, mijn god de teloorgang vd Nederlandse man in volle glorie.quote:“Doe je altijd zo wild met je kinderen?!” 😠 Ik sta in de supermarkt rond 11:30 en heb Pip net een duwtje richting het goede gangpad gegeven. Een vrouw van in de zestig spreekt mij daarop aan en ik kijk haar – met Wies huilend in de draagzak – zwijgend aan. Moet ik eerlijk zijn?
Ik zou haar willen toefluisteren dat mijn dag begon om 05:15, terwijl de vorige vannacht om 00:30 eindigde. En dat dat niet de eerste keer is de afgelopen tijd. Ik zou haar willen zeggen dat ik er al de hele dag alleen voor sta. Dat dat niet erg is, maar soms wel pittiger dan gehoopt.
Ik zou haar willen zeggen dat Pip haar boterham met hagelslag door de kamer gooide, toen ik Wies uit bed haalde. Dat Wies omviel en het op een krijsen zette, toen ik Pip verschoonde. Dat Pip eerst lief met Wies speelde, maar haar ineens een klap gaf. Dat toen ik Wies een flesje gaf, Pip ook aandacht wilde en daarom maar een plant van de vensterbank gooide.
Ik zou haar willen roepen dat ik er vier uur over gedaan heb om dit uitje te realiseren. Dat toen ik éin-de-lijk naar de supermarkt dacht te kunnen gaan, Wies alles onder had gepoept. En Pip vervolgens haar schoenen en jas alweer had uitgetrokken. Dat ik het hele riedeltje vijf keer opnieuw heb moeten doen. En Pip telkens zelf op straat ging liggen (zie foto).
Ik zou haar willen toeschreeuwen dat een oordeel van buitenaf te makkelijk is. Dat ik ook wel weet dat ik niet mijn kind moet duwen. Maar ik soms van gekkigheid niet meer weet wat te doen. Dat theorie soms zoveel makkelijker is. Tot je slecht geslapen hebt, al voor de zoveelste keer in dezelfde situatie zit, twee kinderen om je aandacht vragen.
Dat zou ik willen schreeuwen. Dat ik supervaak tot 10 of zelfs 100 heb geteld. En nu misschien iets te ‘wild’ ben, maar dat deze lichte ingreep naar mijn idee nog reuze meevalt. Maar ik fluister, zeg, roep of schreeuw het niet. In de hoop dat mijn verhaal van mijn wallen af te lezen is. Daarnaast zou ik in haar schoenen precies hetzelfde denken. Want eigenlijk moet ik Pip ook niet duwen…
“U hebt gelijk.”
PS: Hoi, ik ben Bas, vader van Pip (2) en Wies (0).
cringequote:I went on a first date. Tried to explain MLOps. Used romantic relationships as an analogy for my job. Here's a short glossary of terms used:
version control = relationship history
pre-commit hooks = green and red flags
testing = dating
continuous integration = regular texting
continuous deployment = NSFW
documentation = love letters
code review = meet the parents
containerization = moving in together
epics = relationship goals
artefacts = children
merge conflicts = disagreements
debugging = working it out
refactoring = relationship counseling
scalability = long-term compatibility
monitoring = trust
rollback = taking a break
-----
Observed that it went pretty well. I felt a Spark. Excited for our next meetup!
hashtag#devops hashtag#machinelearning hashtag#softwareengineering
Verkapte kijk-mij-manager-zijn-postquote:Alles rapporteren
Laatst heb ik een domme fout gemaakt. Ik heb onze auto bij het parkeren niet op de handrem gezet. Daar kwam ik pas achter toen een buurtbewoner van de woonlocatie, waar ik manager zorg ben, kwam vragen of de auto midden op de weg van een van ons was.
Bij het wegrollen heeft onze auto geknuffeld met een lantaarnpaal. En gelukkig niet met een voorbijganger.
De bewoners van de woonlocatie hadden grote lol dat ik als manager (toch bij een aantal hoger in aanzien) zo’n fout had gemaakt.
Als ik zelf bewoner was geweest, dan hadden mijn begeleiders dit vast gerapporteerd. Mijn ouders die kunnen meelezen in mijn dossier, kan ik het niet zelf vertellen. Zij hebben de rapportage al gelezen voordat ik de moed heb verzameld om het hen te vertellen. Op mijn werk krijg ik vragen, want de begeleiders van mijn werk kunnen ook meelezen.
Bij een avondje ladderzat zijn en de boel onder kotsen. Bij een innige kus met een buurvrouw. Bij iets anders doms, onhandigs of juist heel leuks:
We zijn vaak, als begeleiders, gewend alles te rapporteren.
We zien dit als goede zorg, maar is het is vanuit de visie: een gewoon, eigen leven, helemaal niet nodig!
Bewoners willen ook fouten maken en dit voor zichzelf houden. Bewoners willen ook successen vieren op het moment dat zij jou hiermee willen verrassen.
Hoe zorgvuldig rapporteer jij?
Wat ga je niet meer rapporteren als je uitgaat van het gewone, eigen leven?
Stukje zichtbaar geëmotioneerd.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:20 schreef Molo het volgende:
In de categorie 'dit is nooit gebeurd'
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Toevallig leiderschapsexpert en spreker zegt gedag tegen conducteur op de trein. Deze raakt zwaar geëmotioneerd omdat lijderschapsexpert de eerste op zijn hele dienst was die vriendelijk was, want iedereen zat op kuttelefoontjes te kijken
Sure, goed verhaal gap![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inclusief foto van die coachknakker met zijn kraslotharses groot in beeld uiteraard
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.linkedin.com/(...)68550236501905408%29quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:20 schreef Molo het volgende:
In de categorie 'dit is nooit gebeurd'
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Toevallig leiderschapsexpert en spreker zegt gedag tegen conducteur op de trein. Deze raakt zwaar geëmotioneerd omdat lijderschapsexpert de eerste op zijn hele dienst was die vriendelijk was, want iedereen zat op kuttelefoontjes te kijken
Sure, goed verhaal gap![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inclusief foto van die coachknakker met zijn kraslotharses groot in beeld uiteraard
Ik heb een tijdje op de alarmcentrale van ANWB Zakelijke Markt gewerkt en A: mensen zijn ontzettend onzelfredzaam en kunnen nog maar weinig en B een WW-er maak je echt de pis niet lauw met de wind van voren geven omdat hij laat is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)68550236501905408%29
Deze reaguurder is helemaal een droeftoeter.
5 kwartier wachten op de ANWB om een wiel te wisselen. Hoezo kun je zelf geen wiel wisselen of anders het bandenpomp setje gebruiken wat bij de Tesla zit (want een Tesla hoofd heeft hij wel)
quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:58 schreef ISVV het volgende:
[..]
Stukje zichtbaar geëmotioneerd.Haagse uitdrukking, lijkt op een kraslot nadat je m open geragd hebt met je muntjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Late reactie, maar wat een pareltje weer.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Pip & Wies, mijn god de teloorgang vd Nederlandse man in volle glorie.
Jezus wat een treurnis dit weer, heb niet gekeken maar alle slijmerige reacties er onder zullen waarschijnlijk nog sneuer zijnquote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nu doe je de meeste vrouwen wel tekort want die ik ken doen fluitend boodschappen met 2 kinderen en zullen oud zeur wijf met een quasi vrolijk/denigreerde opmerking op haar plek zetten.quote:Op zondag 1 december 2024 00:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Late reactie, maar wat een pareltje weer.![]()
De hele tijd dat ik aan het lezen was, dacht ik dat het een vrouw was. En dan niet omdat mannen geen boodschappen zouden kunnen doen met hun kinderen, maar door die ontzettend zeikerige opsomming van "ik zou haar willen fluisteren/zeggen/roepen dat...".![]()
En daarbij, wat moet dit op een zakelijk platform.
Ik bedoelde meer dat dit type posts meestal door vrouwen geschreven wordt.quote:Op zondag 1 december 2024 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu doe je de meeste vrouwen wel tekort want die ik ken doen fluitend boodschappen met 2 kinderen en zullen oud zeur wijf met een quasi vrolijk/denigreerde opmerking op haar plek zetten.
Helemaal eens. Wat betreft jouw laatste zin: naast de standaard zelfverheerlijking zie ik tegenwoordig alleen maar babyfoto's en links naar Funda op LinkedIn voorbijkomen. Echt verschrikkelijk.quote:Op zondag 1 december 2024 00:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Late reactie, maar wat een pareltje weer.![]()
De hele tijd dat ik aan het lezen was, dacht ik dat het een vrouw was. En dan niet omdat mannen geen boodschappen zouden kunnen doen met hun kinderen, maar door die ontzettend zeikerige opsomming van "ik zou haar willen fluisteren/zeggen/roepen dat...".![]()
En daarbij, wat moet dit op een zakelijk platform.
Ik weet nu al dat de verrassing iets is als een gratis coachingsessie of zoquote:***fit-uitdaging, doe mee en ontvang een mooie verrassing***
Ook dit jaar daag ik mezelf weer uit door elke dag in december 5 kilometer of meer hard te lopen. Tijdens mijn loopje van deze ochtend bedacht ik een toffe uitdaging voor al mijn LinkedIn connecties. Dit is hem geworden dus doe vooral mee!
Iedereen die elke dag in december tenminste 1 van de volgende doelen haalt (en dit natuurlijk aan kan tonen --> meetbare resultaten!), bezorg ik in januari een toffe verrassing.
- 5 kilometer (of meer) hardlopen
- 30 minuten aaneengesloten actief is (welke sport of activiteit dan ook)
- 10.000 stappen of meer zet
Dit is voor iedereen haalbaar volgens mij, dus ik hoop veel mensen gelukkig te mogen maken!
PS: ja, ik ben laat met dit bedenksel, dus iedereen die dit bericht niet op 1 december heeft gezien, heeft de kans om te zorgen dat er volgende zondag 8 december 8 doelen gehaald zijn (ter beoordeling aan de jury).
hashtag#fitchallenge hashtag#samenbewegen hashtag#menssanaincorporesano hashtag#GOGOGO
24 uur met die coach samen in een zweethut na een ayahuascasessiequote:Op zondag 1 december 2024 13:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat de verrassing iets is als een gratis coachingsessie of zo
Vreselijk idd, die ZZP’ers in het onderwijs die zich voor veel geld in laten huren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)636120915718144-ERm0
Mein god dom jong.
Als ik bij de belastingdienst zou werken zou ik hem opsporen en belasten als verkapt dienstverband.
Want een lerarenloon is te laag maar dat domme kerstpakket MOET hij wel krijgen en dan nog min of meer eisen via social media.
Als die rukker een kerstpakket wil, treedt ie maar in dienst van de school. De vele zogenaamde zelfstandigen in o.a. het onderwijs, de bouw en de zorg worden een steeds groter probleem. Bahquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)636120915718144-ERm0
Mein god dom jong.
Als ik bij de belastingdienst zou werken zou ik hem opsporen en belasten als verkapt dienstverband.
Want een lerarenloon is te laag maar dat domme kerstpakket MOET hij wel krijgen en dan nog min of meer eisen via social media.
quote:Business tip:
Whenever you are flying commercial, especially in business/first class, always wear your best sweats on sweats combo (super casual and comfortable).
When someone walks on the plane in super homely, but ultra cozy looking sweats, I always think to myself, “I wonder what that guy/gal does for a living.” (Obviously an F-U hoodie also works for the ladies)
It’s human nature.
When I was 22, and now that I am 42, I always find myself wanting ask him/her “hey, what do you do for a living?”
If you are in commercial real estate, especially brokerage, by dressing your absolute worst, people will ask you “what do you do for a living?”, and that’s all you need to get the conversation started.
In business/first class, there is a real chance they are in the real estate business, but an even better chance they know someone in the real estate industry, someone who can be your client one day.
It is an easy way to network and meet new people, you just have to give a little more effort to dress down and eschew your “I’m better than you” suit/tie/watch combo.
This also works in coach, just to a lesser degree.
Combine the sloppy clothes with a 5 o’clock shadow, messy hair, and I hate to admit, yes being a level 70 wizard on WoW helps, at minimum you will get looks, and in all likelihood the person sitting next to you will have to ask… “hey, what do you do for a living?”
quote:𝗦𝘁𝘂𝘂𝗿 𝗺𝗶𝗷 𝗻𝗶𝗸𝘀!
In december lijkt mijn werkkamer wel de pakjesboot van Sinterklaas. En op alle pakjes staat: ‘Voor Bas’. Het zijn boeken, complete kerstpakketten, gadgets en vooral … heel veel drank. Elke dag komen er pakjes bij, en niet een paar – echt tientallen.
Ze worden gestuurd om me te bedanken voor de fijne samenwerking, of om ‘te verkennen of we iets voor elkaar kunnen betekenen.’
Laten we daarmee stoppen.
𝘐𝘬 krijg al die bedankjes (‘We zijn zo blij met de software, Bas’), terwijl ik er persoonlijk meestal niets mee te maken heb gehad. Het werk is gedaan door onze productontwikkelaars, salesmensen en consultants.
Het is ook gewoon gênant. Mensen die echt een cadeautje kunnen gebruiken, zijn de collega’s van bijvoorbeeld hospitality en beveiliging. Die krijgen niets, en zien wel hoe karrenvrachten presentjes mijn kamer binnen worden gekruid. En geloof me: CEO’s zoals ik hebben écht alles wat hun hartje begeert.
En bovenal: in een tijd waarin onze aarde het zo moeilijk heeft, moeten we elkaar niet ongevraagd allerlei meuk toesturen. De kans dat het ergens op de stapel of bij het afval belandt, is groot.
Ten slotte heb je er als afzender zelf ook weinig aan. Tussen al die pakketjes val je echt niet op.
🙏 Áls je al iets wilt sturen, maak het dan persoonlijk (zoals Annie onlangs, met haar handgeschreven kaartje). Bedank degene met wie je gewerkt hebt, of die een opsteker verdient.
Daar snap je niks van.quote:Op maandag 9 december 2024 08:08 schreef Samhain het volgende:
Hij houdt blijkbaar al die cadeaus voor zichzelf. Da's pas lullig voor de collega's van hospitality en beveiliging!
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Ik ben afgelopen donderdag op de fiets, in de regen, door een man van achteren van mijn fiets getrokken (toen ik al snelheid had), een eind naar achteren gesleurd met fiets en al, terwijl ik me met laptoptas en handtas aan mijn stuur staande probeerde te houden. bedreigd ('ik trek je kop van je romp'), fysiek mishandeld (mijn lijf zit vol blauwe plekken) terwijl de man in kwestie bovenop me kwam staan en me niet los liet.
De enige reden dat ik fysiek ongeschonden uit deze situatie weg kon komen, is dat ik mindfulness beoefen: ik wist intuitief wat ik moest doen om mezelf en deze man te kalmeren terwijl mijn lichaam onder stroom leek te staan, zo bang was ik. Deze situatie duurde twee minuten. Er waren minstens zes getuigen die op afstand bleven, niks deden om me te helpen. Later gaven twee van deze mensen aan de situatie 'zo bedreigend te vinden dat ze niks durfden te doen'.
Nee, dat was niet nodig, ik had alles zelf in de hand. Misschien ben ik een snelle denker, maar ik had in twee minuten en de politie gebeld, en het kenteken van de bus van de man op de foto gezet. En ik was ertussen gesprongen.
Ik was op weg naar een lezing die ik moest geven. Daar aangekomen was ik zo aan het trillen, dat de lezing is verplaatst. Ik ben heel lief opgevangen. Ik dacht aanvankelijk nog: 'Ik adem dit wel weg, geef me een kwartiertje, en GO'. Maar dat was natuurlijk een sterk staaltje gebrekkige zelfzorg.
De politie wil dat ik aangifte kom doen. De straat heeft camera's en kentekenregistratie. Maar de beelden of het kenteken bemachtigen stuit op een bureaucratisch circus, waar Nederland in excelleert. En wij ons maar afvragen waarom we de agressie van mensen niet beteugeld krijgen.
Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies?quote:nno 2024. Huiswerk voor 5VWO voor het vak Economie:
Opdracht:
“Vrouwen verdienen per uur nog steeds minder dan mannen. Wat zouden Jolanda en Jantine kunnen doen om evenveel als mannen te gaan verdienen?”
Mijn dochters eerste ingeving was, ga dit bespreken met je manager of iemand van personeelszaken. Maar nee, het juiste antwoord volgens het antwoordenboek was:
“Enkele mogelijkheden: fulltime gaan werken, het liefst in goedbetalende bedrijfstakken, en de carriere niet onderbreken door kinderen te krijgen.”
Serieus??? Is dit wat onze kinderen anno 2024 leren???.
Ik ben ook een snelle denker maar ik snap er geen kut van.quote:terwijl de man in kwestie bovenop me kwam staan en me niet los liet.
(…)
En ik was ertussen gesprongen.
Ik vermoed dat de verontwaardiging meer gaat om het advies om geen kinderen te krijgen. En in principe klopt het ook wel dat je per kind denk ik ongeveer een jaar "achterloopt" qua carrière door verlof en herstel. Maar dat lijkt me een maatschappelijk probleem ipv een individueel probleem..quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)671853771886592-2E5I
[..]
Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies?
Daar dacht ik ook over. Maar als je verongelijkte gelijkheidsdiscussies weglaat dan zal een vrouw een betere echte carrière opbouwen zonder kinderen als je wil horen bij de top.quote:Op zondag 15 december 2024 10:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de verontwaardiging meer gaat om het advies om geen kinderen te krijgen. En in principe klopt het ook wel dat je per kind denk ik ongeveer een jaar "achterloopt" qua carrière door verlof en herstel. Maar dat lijkt me een maatschappelijk probleem ipv een individueel probleem..
Mensen die werk verkiezen boven kinderen vind ik bovengemiddeld vaker nare mensen dus niet mee eens. Zulke menstypes zie ik liever niet aan de top van een organisatie staan want dat straalt af op de organisatie en maatschappijquote:Op zondag 15 december 2024 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook over. Maar als je verongelijkte gelijkheidsdiscussies weglaat dan zal een vrouw een betere echte carrière opbouwen zonder kinderen als je wil horen bij de top.
Dat is gewoon zo omdat je meer input kan leveren met minder afleiding
Gelukkig, er is geen dreiging meer in de toekomst vanwege deze post op LI.quote:We gaan helemaal geen oorlog voeren!
We leven niet meer in de pre-historie, maar in een tijd van bewustzijn.
Meneer Rutte, als je zo graag jezelf mentaal wil voorbereiden op een oorlog, ga zelf even een maandje aan het front staan. Ik heb geen zin in oorlog en om onze kinderen op te offeren voor een kleine groep macht wellustelingen die angst zaaien.
We gaan de wereld mooier maken en normaal met elkaar om. En het geld dat we nu aan al dat oorlogstuig uitgeven, stoppen we in onderwijs, innovatie en armoedebestrijding!
Wat is dan het advies als het gaat om minder betaald krijgen in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf? Want dat is toch meestal het geval? Anders kun je het toch niet eens vergelijken. Als man bij de big 4 werkt en vrouw bij de Aldi dan is het niet eens een terechte vraag.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)671853771886592-2E5I
[..]
Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies?
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Na een lange dag trainen zit ik in de trein naar huis. De hoofdconducteur passeert. Ik knik vriendelijk en wens hem een goedenavond. Zichtbaar geëmotioneerd stopt hij en kijkt mij recht aan:
"Meneer, u bent de eerste die vriendelijk tegen mij is. Ik ben op Maastricht opgestapt en niemand heeft mij gedag gezegd. Ze zitten allemaal op de k*ttelefoontjes. Het is ontzettend fijn dat mensen gedag zeggen. Bedankt."
Ik leer daar 2 dingen uit:
1. Een klein gebaar kan veel betekenen. In dit geval zei ik slechts gedag en keek de conducteur aan. Toch had dit een enorme impact op hem.
2. Spreek je dankbaarheid uit. Doet iemand iets waar je blij van wordt? Dat je helpt? Dat je raakt? Spreek het uit. Laat je waardering blijken.
quote:**Use Your PTO Wisely**
Maximizing your PTO is key, especially around holidays. One of my students recently said, “Two weeks ago, we didn’t see you on the Wednesday before Thanksgiving.”
I explained that I had taken my first vacation day at my new job, combining it with the holiday break for a longer period of rest and relaxation.
I always remind my students: when you start your first full-time job, it’s crucial to pass your probationary period, but it’s just as important to strategically use your PTO. Plan your time off in 2025 wisely so you can recharge and maintain balance. hashtag#goals hashtag#motivation hashtag#newjob
Ja idd meestal van het type burn-out medewerker van de maand wordt business coach of de net van de alcohol afgekickte vrouw die mensen helpt met verslavingen. Niet vergeten het snotjong van 23 die je helpt met echt je winst naar maal 1000% in het kwadraat te helpen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:40 schreef Ypmaha het volgende:
Ik word ook wel gek van die foto's bij posts van die kneuzen die met een whiteboard met een geschreven tekst erop poseren.
"People and Culture Lead"... wtf moet dat nou voorstellen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:27 schreef Evangelion het volgende:
Author | Career Expert | People & Culture Lead | Start-up advisor
[ afbeelding ]
Kiddo is 12 of wat
Moeten zij weten en we hebben al genoeg mensen op de wereld.quote:Op zondag 15 december 2024 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die werk verkiezen boven kinderen vind ik bovengemiddeld vaker nare mensen dus niet mee eens. Zulke menstypes zie ik liever niet aan de top van een organisatie staan want dat straalt af op de organisatie en maatschappij
Eerst pochen hoeveel haar oh zo succesvolle man toch allemaal heeft binnen geharkt aan kerstattenties om vervolgens al deze bedrijven een mes in de rug te geven. Blijft bijzonder dit soort mensen…quote:𝗚𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗶𝘀 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝗺𝗮𝗻 𝘁𝗵𝘂𝗶𝘀𝗴𝗲𝗸𝗼𝗺𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸. 𝗠𝗲𝘁 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗮𝗹 𝟴 𝗳𝗹𝗲𝘀𝘀𝗲𝗻 𝘄𝗶𝗷𝗻 𝗲𝗻 𝟯 𝗸𝗲𝗿𝘀𝘁𝗽𝗮𝗸𝗸𝗲𝘁𝘁𝗲𝗻. 𝗘𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗴𝗲𝘃𝗲𝗿, 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗮𝗸𝗲𝗻𝗿𝗲𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲𝘀. Dit was het resultaat van een verdeling onder zijn collega's. De cake van 1,5e meter ligt nog op het werk; die komt wel op tijdens het kerstontbijt 😋 .
Gisteravond is daar nog een kerstpakket aan toegevoegd, van zijn vrijwilligerswerk. En het is nog geen kerst, er komt vast nog meer bij 🎅 .
De 8 flessen wijn staan in de kast; daar doen we serieus het hele jaar mee.
De inhoud van de kerstpakketten past niet in onze voorraadkast. Na het er toch maar in proppen, dacht ik: "nope" .
Ik heb een doos gepakt en gevuld. Samen met nog een tas breng ik deze zo naar de voedselbank. Er zijn zoveel mensen die het zoveel meer kunnen gebruiken dan wij.
Nee, het is geen ondankbaarheid. Maar het is te veel. En voor ons is het overbodig. Er zat werkelijk niets tussen waarvan ik dacht: "supertof!". Totaal 7x chocola, 5x drop/zuurtjes/snoepjes, 6 x chips, 5x koekjes, 4x toastjes, 3x pannenkoekenmix en voor de rest pastasaus, soep, aioli en wat je ook tot 2030 in een blik of pot kunt bewaren. Ik ga het niet gebruiken.
Deze overconsumptie gaat me steeds meer tegenstaan. Wat mij betreft gaan we veel meer over op het steunen van goede doelen en het bedanken van werknemers en zakenrelatie op een manier die er echt toe doet.
https://www.linkedin.com/(...)084212174675969-QCdiquote:Wat is er gebeurd...?" vroeg ik die onbekende man om 2u 's nachts.
Mijn auto zag er niet uit. Ik bloedde aan mijn hoofd. Mijn jas was gescheurd. Laptop lag op de autostrade. Shit.
Wat er met mij gebeurd was, wist ik zelf niet. Ik moest het aan die mens vragen die achter mij reed.
"Ge zijt vier keer over kop gegaan" zei hij.
De pers maakte gewag van "een zwaargewonde chauffeur". Ze hebben mijn engelbewaarder niet geïnterviewd. Ik had nauwelijks of geen lichamelijke schade. 8u na het ongeval verliet ik het ziekenhuis.
Lessen geleerd:
1. Ik rij nooit meer 's nachts, want dat ik in slaap viel terwijl ik reed, da's akelig
2. Ik coach mensen om anderen hulp te vragen, dus vroeg ik aan Ibrahim Akdogan: "kan ik morgen met u meerijden?" Hulp vragen is niet makkelijk, maar het helpt u vooruit, en laat een ander toe om zelf van betekenis te zijn.
3. Gelukkig werkten de airbags perfect. Airbags en een systeem dat aangeeft dat ge mgl in slaap valt: voortaan zal ik altijd beide hebben. Ik sprak mensen die geen werkende airbags hadden. Die fysieke gevolgen waren loodzwaar.
4. Het was voor mij belangrijk in mijn verwerking om daags nadien de confrontatie met het wrak aan te gaan. Tranen in mijn ogen toen.
Dankbaar voor de airbags en dat ik niet tegen een paal of andere auto ben gevlogen. Ben er nog om 2025 mee te maken..
Godverdommequote:Maan: 'Wat is er?'
Cheyenne: 'Ik ben het kwijt.'
Maan: 'Zullen we 't even een keer rustig doornemen?
Cheyenne: 'Ja.'
Maan: 'Kun je dat het beste zelf doen of met iemand van het orkest?'
Cheyenne: 'Van het orkest.'
Dan komt er een man met zo'n ontzettend fijne uitstraling bij haar zitten (Peter Tiehuis - een van 's lands beste gitaristen!) en binnen no time heeft ze 't weer gevonden.
Zullen we komend jaar aan elkaar vragen 'Wat is er?' en niet gaan raden...
Zullen we komend jaar geduld en begrip hebben als we 't kwijt zijn...
Zullen we komend jaar 'Wie kan je hierbij het beste helpen?' vragen en dat alle antwoorden goed zijn...
Zullen we komend jaar het ook weer vinden, wat 't ook is dat we kwijt zijn.
Begrip. Elkaar. Geduld. Oprechtheid.
Hulp vragen. Durven uitreiken.
Vertrouwen hebben.
We zijn allemaal wel eens een Maan, Cheyenne of lieve orkestmeneer.
En zullen we dit niet alleen in 2025 doen...
Ps. Begin 2021 postte ik dit voor het eerst. Elk jaar daarop ook, in de misschien ietwat naïeve hoop dat 't minder nodig zou zijn. Ook nu, voor komend jaar weer minstens zo relevant als toen.
'They say I'm a dreamer, but I'm not the only one.'
Wat wil ze nou eigenlijk zeggen?quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:01 schreef de_boswachter het volgende:
Marion Castelijn - verbinder (wtf is dat)
[..]
Eerst pochen hoeveel haar oh zo succesvolle man toch allemaal heeft binnen geharkt aan kerstattenties om vervolgens al deze bedrijven een mes in de rug te geven. Blijft bijzonder dit soort mensen…
En dit.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:12 schreef Evangelion het volgende:
8 flessen wijn houdt ze wel, kutwijf.
Wat een intens labiele hoofdconducteur als hij hierom al moet janken.quote:Op maandag 16 december 2024 10:14 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dikke bullshit natuurlijk maar weer makkelijk likes scoren.
Ja...maar daar doen ze SERIEUS wel een jaar mee hé!!!quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:12 schreef Evangelion het volgende:
8 flessen wijn houdt ze wel, kutwijf.
Iemand die werkloos is en verder weinig zinnigs kan doen.quote:
Vooral het hele Israël - Gaza problematiek is voor veel mensen makkelijk scoren.quote:Op maandag 16 december 2024 10:14 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dikke bullshit natuurlijk maar weer makkelijk likes scoren.
https://www.linkedin.com/(...)479356757172224-z-gcquote:Beste meneer de dakdekker,
Vanmorgen trof jij een van onze bewoners
Zij was 'haar' rondje aan het wandelen; 'haar' rondje, want dat rondje is altijd hetzelfde rondje.
Tijdens dat rondje trof ze jouw bus midden op de stoep, omdat jij jouw bus aan het uitladen was. Jouw nieuwe bus; je had hem net opgehaald.
Onze bewoner heeft geleerd dat je op de stoep loopt. Dus jouw bus was voor haar een ingewikkeld obstakel. Ik kan me zo voorstellen dat ze even heeft staan kijken en twijfelen. En toen toch koos voor wat hoorde.
Jij zag haar tussen de huizen en je bus schuifelen. Volgens haar paste dat net. Volgens jou paste dat niet.
Zonder naar haar te kijken, brandde je los. Je eiste haar sleutels op zodat ze niet weg zou gaan. Weg kón gaan. Daarna belde je de politie.
Toen ik aankwam wilde je niet met me praten. Ook kregen we de sleutels niet terug. We moesten onze bewoner met een beperking maar opsluiten, vertelde je ons briesend. En praten deed je niet met mij, dat deed je straks wel met de politie.
Jij zag alleen je bus. Je nieuwe bus.
ik zag alleen onze bewoner. En haar ogen. Haar ogen vol vragen en angst want ze snapte er werkelijk niks van.
De politie kwam en jij deed je verhaal. Volgens jou had ze met haar sleutels jouw bus beschadigd.
Door jouw enorme beschermingsdrang voor je nieuwe bus, zag je niet dat dat er helemaal geen beschadigingen waren. En dat je gedrag onnodig was.
Door mijn beschermingsdrang naar dat wat mij lief is en aan het hart ligt, kon ik je na afloop niet de hand schudden. Ik wilde jou vooral niet meer zien.
Maar... Mocht je ergens de komende tijd met andere ogen, nieuwsgierige en open ogen, naar onze bewoners willen kijken; voel je dan welkom op onze woonlocatie. We zetten de koffie voor je aan en ik schud je de hand. Zo zijn we dan ook wel weer 😉
En die uitnodiging geld voor iedereen. Onze bewoners doen graag mee in de samenleving. Ze willen het echte en gewone leven leven, en hebben ogen nodig die hen willen zien. Zien zoals ze zijn.
Haar collega:quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)479356757172224-z-gc
Ken het verhaal niet, maar zou maar zo eens niet helemaal volledig kunnen zijn.
https://www.linkedin.com/(...)63713606631424-199k/quote:Het is vrijdagochtend 27 december. Met een kater rijd ik naar werk. Geen kater van een heftig kerstdiner, maar van wéér een gebroken nacht en al dagenlang niet fit zijn. Die vervelende hoest gaat maar niet over. En nu zit sinds gister ook ‘mijn kop vol snot’.
Als ik op de weg van onze woonlocatie rij, zie ik een bewoonster. Ze staat aan de overkant van de straat bij een werkbusje. Het busje staat op de stoep geparkeerd, strak tegen een huis aan. Ik zie twee werklui bij haar. Ik zet mijn auto stil en kijk in mijn zijspiegel wat er gebeurt. Misschien valt het mee en redt ze zichzelf.
Ik voel het meteen in mijn buik. Het kriebelt, het rommelt, het zeurt. Ik start de auto en rij ernaartoe. Met een heel zacht stemmetje vertelt de bewoonster mij dat hij haar sleutels heeft afgepakt. De werkman, een dakdekker, steekt meteen van wal. Dat ze “haar moeten opsluiten” en dat hij de politie heeft gebeld. Ik probeer een gesprek te voeren, maar het blijkt niet mogelijk.
Eigenlijk ís het ook niet nodig. Want ik weet precies wat er is gebeurd. Onze autistische bewoonster heeft geprobeerd door de smalle ruimte tussen de bus en het huis door te lopen. Want lopen, dat doe je nu eenmaal op de stoep. Obstakel of niet. De dakdekker die beweert dat ze zijn nieuwe bus beschadigde en in boosheid haar sleutelbos heeft afgepakt. Niet wetende dat deze sleutelbos voor onze bewoonster minstens zoveel betekent als zijn bus voor hem. Zeker met de fluffy sleutelhanger eraan die ze net had gekocht.
We wachten op de politie. Onze bewoonster begrijpt er niets van, maar ik weet zeker dat ze de hardheid voelt. Ik zie haar starre houding, de ogenschijnlijke koelheid en haar verwarde blik. Als onze manager aankomt, breek ik. Van verbazing, vermoeidheid, boosheid, van verdriet. Het zijn vooral de woorden “dan moeten ze haar maar opsluiten” die mij raken. Woorden die de dakdekker wel 3x uitspreekt.
Als de politie is geweest en er niks aan de hand blijkt, vervolg ik mijn weg naar werk. In de auto schiet de kersttoespraak van de koning ineens door mijn hoofd. Zei hij niet iets over “de behoefte om gezien te worden" en "ruimte voor begrip”?
Als ik op mijn werkplek aankom, zie en voel ik meteen waar de koning het over had. Medebewoners hebben het al meekregen. Ze delen knuffels uit en er rollen tranen. Ik zie onze vrijwilliger meteen plannen smeden om samen met de bewoonster iets te knutselen. De koffie wordt ingeschonken en collega en manager vragen meerdere keren of het gaat en 'al is gezakt'. Een familielid die zo dankbaar is dat ik haar dierbare zag en kon helpen.
Als we onze koffie drinken, laat de bewoonster mij haar nieuwe fluffy sleutelhanger zien. Hij zit niet meer vast aan haar sleutelbos, maar blijkt te zijn afgebroken toen de dakdekker hem van haar afpakte. Ik slik mijn tranen weg, wetende hoeveel dit voor haar betekent. Heel rustig vertel ik haar dat ik de hanger volgende week voor haar zal maken. Snot of geen snot, ik zal er weer zijn.
Geschreven met de mentale weerbaarheid van een zijderups.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:12 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Haar collega:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)63713606631424-199k/
Altijd dezelfde ergerlijke schrijfstijl ook.
Waarom hebben dit soort dwazen altijd functies die totaal niets toevoegenquote:Vanaf januari 2025 stop ik met het drinken van alcohol.
En ja, dat klinkt voor een deel van mijn netwerk misschien als verrassing. Je kan mij namelijk altijd blij maken met een goed glas wijn.
Alleen ik merk dat ik er geen voldoening meer uithaal. De voordelen wegen - voor mij - inmiddels niet meer op tegen de nadelen.
Vermoeidheid, slecht slapen, onrust in mijn lichaam. Terwijl ik dit zo schrijf, besef ik nogmaals dat dit eigenlijk totaal niet past bij de ambitie om een leven te leiden als een relaxte ondernemer. Dus, besloot ik afgelopen maanden, om er per januari per direct mee te stoppen.
Niet omdat ik ‘moet’. Niet omdat het een trend is. Maar simpelweg omdat ik benieuwd ben. Hoe voelt het voor mij om bewust te kiezen voor helderheid, energie en focus?
Wat zijn jouw ervaringen in dit geval?
quote:Zo tegen het einde van 2024 wil ik heel graag bij jullie stilstaan. Ja, bij jullie. Voor velen van ons is het geen gemakkelijk jaar geweest. We hebben allemaal kleine of grote tegenslagen gekend, verdriet, pijn. We hebben gestaan voor moeilijke dilemma’s, soms wetende dat alleen de tijd zal leren of een keuze echt de juiste is geweest. We zijn doorgegaan, al namen anderen ons lekker makkelijk de maat vanaf hun luie stoel. Schreeuwend of wegkijkend. Maar wij zijn altijd doorgegaan. Zonder ons af te laten leiden. En we hebben het gered. Er staat een nieuw, fris jaar ons op te wachten.
Wat ik hier heb gezien, bij zovelen, bij jullie, is de enorme kracht, hoop en optimisme waarmee elke slag van het leven opgepakt is. Altijd zoeken naar het positieve. En dat ook vinden 🥰. Ja, social media zijn oppervlakkig en velen van jullie ken ik niet persoonlijk. En toch bieden alle berichten van jullie een bijzondere inkijk in zoveel levens. En wat ik in de vele posts, comments en persoonlijke berichten teruglees is een enorme kracht. De enorme behoefte om positief bij te dragen aan onze samenleving. En daar dan ook vol voor gaan. Zo bijzonder. Kan hier trouwens ook wel eerlijk zeggen dat jullie ook mij persoonlijk door moeilijkere tijden hebben getrokken. Dank jullie wel.
En zoals gezegd: een nieuw en fris jaar voor de boeg. Ik heb er heel veel zin in. Hard werken om ons land nóg mooier, veiliger en welvarender te maken. Ik wens jullie veel gezondheid, geluk, liefde en plezier. Moge het je beste jaar tot nu toe worden. 🤍 Make it count!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"snot of geen snot, ik zal er weer zijn"quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geschreven met de mentale weerbaarheid van een zijderups.
(Die dakdekker zal best een lul zijn maar sjonge jonge)
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]Dat lijkt net YesilgozSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]Geschreven door chatgtpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met hoeveel woorden kun je zo iets nietszeggends schrijven. Goeie god
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
Mooi nieuwjaar zielemaatjequote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)195559506776067-vW6P
Echt raar dat je zo met je dochter op de foto gaat in je te krappe broek.
Heeft hij daar nou een stijve lul?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)195559506776067-vW6P
Echt raar dat je zo met je dochter op de foto gaat in je te krappe broek.
Jezus wat een kneus is dit met tientallen facebook posts per week.quote:Ik heb vandaag een uur bij de bank doorgebracht met mijn vader terwijl hij geld overmaakte. Na een tijdje kon ik het niet helpen en vroeg: "Pap, waarom zetten we je internetbankieren niet in? ”
"Waarom zou ik dat doen? " vroeg hij.
“Nou, dan hoef je hier geen uur te blijven voor dingen zoals transfers. Je zou zelfs online kunnen shoppen - alles zou zoveel makkelijker zijn! ”
Ik stond te popelen om hem kennis te laten maken met het gemak van online bankieren en winkelen. Maar zijn reactie maakte me sprakeloos.
Hij vroeg: "Als ik dat doe, hoef ik het huis helemaal niet uit, toch? ”
“Ja! "Ik antwoordde en uitlegde hoe zelfs boodschappen nu geleverd kunnen worden, en hoe Amazon zo ongeveer alles heeft.
Toen keek hij me aan en zei: "Sinds ik vandaag deze bank binnen liep, heb ik vier vrienden ontmoet en met het personeel gepraat, die me inmiddels goed kennen. Je weet dat ik alleen ben... deze kleine connecties betekenen alles voor me. Ik maak me graag klaar om hier te komen. Ik heb genoeg tijd, en het is het gezelschap en de menselijke aanraking waar ik naar hunker.
"Twee jaar geleden werd ik ziek, en de winkelier waar ik fruit van kocht kwam me bezoeken en zat huilend naast mijn bed. En toen je moeder viel tijdens haar ochtendwandeling, zag onze plaatselijke kruidenier haar en bracht haar meteen thuis in zijn auto omdat hij ons kent. Zou ik zo'n connectie hebben als alles online was?
"Waarom zou ik willen dat alles bij mij wordt geleverd, waardoor ik alleen met mijn computer moet communiceren? Ik wil de mensen kennen met wie ik te maken heb, niet alleen de 'verkoper. ' Het bouwt banden, relaties op. Bezorgt Amazon dat ook allemaal? ”
Op dat moment werd ik eraan herinnerd dat technologie de echte connecties niet kan vervangen. De woorden van mijn vader waren een zachte herinnering: tijd doorbrengen met mensen, niet alleen met apparaten.
Dank aan de originele verteller voor het delen van dit oprechte perspectief.
Wil jij van je hoofd naar je hart? Ik ben miss MAGIC: een 100% zweefvrije spiritueel coach. Ik help je snel te groeien zodat jij kan doen waar je hart van danst. Auteur MAGIC-methode| trainer| spreker| columnist|quote:De week voor kerst bedacht mijn dochter Sophie dat het leuk zou zijn als we de feestdagen in Curaçao zouden doorbrengen. Even lekker naar de zon.
Ik vond het een topidee, maar wel erg last minute en ik had al afspraken staan. Ik vroeg het universum om een duidelijk teken. Ik wilde in ieder geval binnen 24 uur een rode hartjes ballon zien en het liefst nog een ander duidelijk teken 🙈
Toen ik de volgende dag mijn paspoort ging verlengen, zei het meisje aan de balie dat mijn paspoort 24 december klaar zou zijn. Toen ik zei dat ik dan misschien zou vliegen, vroeg ze waar ik heen wilde. Wat denk je? Zij was net terug uit Curacao en had in het hotel gezeten dat ik wilde boeken. Ik heb gelijk mijn familie gebeld die in Curaçao woont om te laten weten dat we kwamen.
Toen ik daarna een kamer inliep, lag de grond bezaaid met…. Jawel rode hartjes ballonnen🤣
Ik ben dol op tekens. Vraag jij het universum wel eens om een teken?
Die Marcel weet ook een hoop onzin op Linkedin te posten zeg.quote:
quote:‘Je denkt toch niet dat een twintiger een oude taart wil?!’
Ik las deze comment ergens onder een snippet van mijn podcast. Het is bekend dat ik met jonge mannen date en het vaak erg leuk heb gevonden. Ik val op energiek, enthousiast, open, sportief, strak en hongerig. Net zoals ik ben. Dat een man jonger is dan ik, wat kan mij het schelen. Daar denken velen anders over. Hoe haal ik het in mijn hoofd.
Gisteravond liepen de tranen over mijn wangen bij het kijken naar @babygirlmovie van @halinareijn Iedere nuance, iedere blik, alle woorden en vooral ook alle non-verbale kracht die erin zit herken ik letterlijk. Wat een film, een monument, een meesterwerk.
Het blijkt nogal ‘apart’ te zijn om als vrouw boven de 40 s*ksueel actief, enthousiast, open en lustig te zijn, maar om ook nog eens exact te doen én zeggen wat je zelf wilt? Nee zeg, dat kan niet.
S*ks, verlangen, erotiek en diepgaande aantrekkingskracht komt uit ons diepste mens-zijn. Het is veel meer dan alleen maar ‘oppervlakkig g*il’ zijn, maar heeft te maken met ons verleden, ook de beschadigingen, gemis, wat we over onze s*ksualiteit leerden en de daaruit voortkomende ontkenning van wie we echt zijn. Dit geldt voor mannen én voor vrouwen.
We proberen uit alle macht in de vorm te passen die de maatschappij voor ons heeft bedacht. ‘Doe maar gewoon’. We onderdrukken vaak decennialang ‘our deepest desires’ en ineens (tot onze verrassing!) vindt de frustratie zijn uitweg, in menig crises, ‘burn-out’, depressie en wat nog meer. Kijk eens goed naar wát je nu eigenlijk onderdrukt…
In ‘Babygirl’ zien we eindelijk de belichaming van veelvuldig voorkomend onderdrukt vrouwelijk verlangen met al haar complexiteit en de combinatie met een man die liefdevol in zijn eigenheid durft te staan. Het onbewust herkennen van elkaars wonden, elkaars verlangen kunnen beantwoorden. Los van leeftijd. Pure, intense aantrekkingskracht.
Gaat het zien!
hashtag#vrouw hashtag#vrouwelijkekracht hashtag#cougar hashtag#affaire hashtag#fantasie hashtag#babygirl hashtag#babygirlmovie hashtag#halinareijn
Die is zo ready als maar kan! Lekker voor op LinkedInquote:
Ik werk in de zorg en kom die knakker overal tegen op LinkedIn, blijkbaar veel uit mijn netwerk die hem wel te pruimen vindenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die Marcel weet ook een hoop onzin op Linkedin te posten zeg.
Ik zie hem vaker omdat mensen hem liken. Schijnbaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die Marcel weet ook een hoop onzin op Linkedin te posten zeg.
Die titel 'Lid in de orde van Oranje Nassau' kan ook gewoon echt nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie hem vaker omdat mensen hem liken. Schijnbaar.
Maar ik vind dat zo’n mafklapper, verschrikkelijk.
Dat kan hij toch zijn?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Die titel 'Lid in de orde van Oranje Nassau' kan ook gewoon echt niet
Nee hij is unit leider afval en textiel in een ziekenhuis. Dat lid van oranje Nassau kun je zo’n beetje kopen.quote:
quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hij is unit leider afval en textiel in een ziekenhuis. Dat lid van oranje Nassau kun je zo’n beetje kopen.
Dat is net als het goudklompje dat je krijgt bij het goudzoeken in pretpark Hellendoorn.
Bohbohboh. Wat is haar naam zodat ik haar kan toevoegen. Deze foto in deze pose heeft ze 100% ook in lingerie gemaakt. Lekker man.quote:
Waarom de fuck staat dit op Linkedinquote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:47 schreef Evangelion het volgende:
In ‘Babygirl’ zien we eindelijk de belichaming van veelvuldig voorkomend onderdrukt vrouwelijk verlangen met al haar complexiteit en de combinatie met een man die liefdevol in zijn eigenheid durft te staan. Het onbewust herkennen van elkaars wonden, elkaars verlangen kunnen beantwoorden. Los van leeftijd. Pure, intense aantrekkingskracht.
werkweek*, ongeletterde boer.quote:
quote:Mooie foto voor in je plakboek.
‘Papa’ (daarna opa) zat aan tafel met de allerstoerste mannen van de wereld. Want papa deed z’n best voor vrede….oh nee toch niet, sorry kids. Papa was mede verantwoordelijk voor zoveel doden. Want hij durfde niet voor te stellen om te gaan praten. Papa was een beetje schijtebroek. Zullen we nu weer verder kijken naar Sesamstraat. Zo fijn om samen met jullie te kijken. Jammer dat de Oekraïense en Russische kindjes geen papa meer hebben.’ Ach ja, ….
Huhuu Lets go. Tien ton staal verticaal!quote:Ik wilde de afspraak bijna afzeggen...
Waarom? Alleen omdat ik mijn haar ging verven. Ja, ik hoor je denken: “Meid, waar maak jij je druk om?” Maar eerlijk? Ik was serieus zenuwachtig en bang dat het niet mooi zou worden.
Voor mij is het namelijk meer dan alleen een kleurtje. En dat erkennen gaf al wat ruimte. Het voelde alsof ik iets aanpakte dat zo’n groot deel van mij is. Mijn uiterlijk is niet alleen hoe ik eruitzie, het is ook onderdeel van wie ik ben, hoe ik mezelf presenteer en het belangrijkste, hoe ik naar mezelf kijk.
En toch spookte het door mijn hoofd: Wat als het tegenvalt? Terwijl de logische stem zei: Dan verander je het toch gewoon weer!
Het resultaat? Ik ben superblij. Maar weet je wat ik het grappigste vond? Dat ik dit spannender vond dan een groot zakelijk risico nemen. Hoe bizar werkt je hoofd soms?
Na afloop dacht ik: Hoeveel denkruimte heeft dit de afgelopen weken ingenomen? En voor wat?
Een mooie les om nog vaker los te laten en gewoon te doen. Let it goooo. (Elsa stem).
Wat een walgelijke reacties onder dat bericht.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:32 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)83593518428635137%29
Gaat me niet om de inhoud van de discussie maar de manier waarop.
Het valt me op dat psychologen opvallend vaak hele rare mensen zijn.
En dat tegen een minister van defensie:
Je zou maar patiënt zijn bij deze mafklapper.
[..]
Hoeveel denkruimte heeft het maken van zo’n sneue LinkedIn post wel niet gekost?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huhuu Lets go. Tien ton staal verticaal!
Meid.
KOOP JE GEWOON EEN ELEKTRISCHE AUTO HENRI! MET JE KUTSMILIES. AANDACHTSHOER.quote:Zelfs 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝘂𝘀 𝗿𝗶𝗷𝗱𝘁 𝗲𝗹𝗲𝗸𝘁𝗿𝗶𝘀𝗰𝗵. 𝗘𝗻 𝗶𝗸? 𝗕𝗲𝗻𝘇𝗶𝗻𝗲....... 🙈
Ik moet iets bekennen: ik rijd nog steeds in een 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶𝗻𝗲𝗮𝘂𝘁𝗼. Ja, ik, een expert in heavy-duty charging, die dagelijks werkt aan de toekomst van elektrisch vervoer. En om het nóg gênanter te maken: binnen Green Fellows rijden al mijn collega’s elektrisch. Allemaal. 𝗕𝗲𝗵𝗮𝗹𝘃𝗲 𝗶𝗸.
Het is niet dat ik niet wil overstappen, maar dat stemmetje in mijn hoofd blijft maar excuses verzinnen:
• 𝘑𝘦 𝘬𝘶𝘯𝘵 𝘵𝘩𝘶𝘪𝘴 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘭𝘢𝘥𝘦𝘯, 𝘥𝘶𝘴 𝘩𝘰𝘦 𝘨𝘢 𝘫𝘦 𝘥𝘢𝘵 𝘳𝘦𝘨𝘦𝘭𝘦𝘯?
• 𝘗𝘶𝘣𝘭𝘪𝘦𝘬 𝘭𝘢𝘥𝘦𝘯 𝘪𝘴 𝘵𝘰𝘤𝘩 𝘩𝘢𝘳𝘵𝘴𝘵𝘪𝘬𝘬𝘦 𝘥𝘶𝘶𝘳 𝘪𝘯 𝘷𝘦𝘳𝘨𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘮𝘦𝘵 𝘣𝘦𝘯𝘻𝘪𝘯𝘦?
• 𝘑𝘦 𝘮𝘪𝘴𝘵 𝘵𝘰𝘤𝘩 𝘩𝘦𝘵 𝘨𝘦𝘭𝘶𝘪𝘥 𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘷𝘰𝘦𝘭 𝘷𝘢𝘯 𝘦𝘦𝘯 𝘵𝘳𝘢𝘥𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘦𝘭𝘦 𝘮𝘰𝘵𝘰𝘳!
• 𝘑𝘦 #BMW 𝘩𝘦𝘭𝘦𝘮𝘢𝘢𝘭 𝘰𝘱𝘳𝘪𝘫𝘥𝘦𝘯, 𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘴 𝘱𝘢𝘴 𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦𝘶𝘷𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬!
Maar laten we eerlijk zijn, dat zijn smoesjes. Elektrisch rijden biedt zoveel voordelen: het is schoner, stiller, en op de lange termijn vaak voordeliger. Bovendien, als zelfs de paus al elektrisch rijdt, hoe kan ik dan nog achterblijven?
Nu mijn vraag aan jullie: Hoe maak ik deze overstap zo 𝘀𝗹𝗶𝗺 mogelijk? Wat zijn jullie ervaringen met 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗲𝗸 𝗹𝗮𝗱𝗲𝗻? En vooral: welk elektrisch model raden jullie aan voor iemand die het geluid van een traditionele motor gaat missen?
Help me de stap te zetten naar een opgeladen toekomst. Inspireer me, daag me uit en deel je tips! ⚡🚗
𝗣𝗦: 𝗡𝗲𝗴𝗮𝘁𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗰𝗼𝗺𝗺𝗲𝗻𝘁𝘀 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗻𝗼𝗱𝗶𝗴 – 𝗶𝗸 𝘄𝗲𝗲𝘁 𝗱𝗮𝘁 𝗱𝗶𝘁 𝗯𝗲𝗵𝗼𝗼𝗿𝗹𝗶𝗷𝗸 𝗴𝗲̂𝗻𝗮𝗻𝘁 𝗶𝘀 😅. 𝗠𝗮𝗮𝗿 𝗶𝗸 𝘄𝗮𝗮𝗿𝗱𝗲𝗲𝗿 𝗷𝘂𝗹𝗹𝗶𝗲 𝗵𝘂𝗹𝗽 𝗲𝗻𝗼𝗿𝗺!
quote:This just got delivered from a recruiter, and I had to share. A brilliant example of creative sales outreach: low-cost, memorable, funny, and definitely a conversation starter!
It’s a great reminder that effective sales and marketing doesn't always need to be flashy or expensive to make an impact.
Having previously worked in recruitment, I know just how difficult it can be to cut through the noise and also how tough it is at the moment, so wanted to share as this made me smile!
quote:Ik zit met mijn zoontje van 4 in de tram en een groep jongens van 14 komt binnenstormen.
Ze omringen ons. Schreeuwen hard en het woord k*nker wordt in elke zin 3x geroepen. Ik voel me ongemakkelijk maar durf niets te zeggen tegelijk kan ik nergens heen met mijn kinderwagen in de tram.
Een man verderop komt aanlopen en kijkt naar de jongen met de grootste mond; mag ik jou iets vragen. Hoeveel talen spreek jij?
Hij kijkt brutaal maar geeft eerlijk antwoord; 3 talen.
De man praat rustig door. Zo zo, 3 talen.. dan ben je een slimme jongen. En van al die woorden die je kent en die je wereld in kan brengen kies je k*nker... Van alle woorden die je de kindjes in de tram zou kunnen meegeven kies je k*nker.... wat een bijzondere keuze.
De jongen knippert en zegt uiteindelijk... Meneer u heeft gelijk. Hij kijkt naar mij en zegt, sorry mevrouw.
De man glimlacht en zegt, nu zien we allemaal de slimme jongen die je bent.
Wat een prachtig voorbeeld van feedback geven in een moeilijke situatie. Niet alleen ben ik dankbaar dat deze man mij kwam helpen maar ook dat ik dit voorbeeld heb gezien hoe je iemand pittige feedback kan geven vol licht en positiviteit.
Heb jij ook wel eens een mooi voorbeeld van feedback ervaren?
hashtag#feedback hashtag#positiviteit hashtag#omdenken
Hij werkt kennelijk als consultant in de e-mobility, maar vraagt zijn netwerk hoe hij de overstap naar elektrisch rijden zo slim mogelijk kan maken? Goede reclame wel, voor zijn "vakmanschap".quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:09 schreef de_boswachter het volgende:
Mannelijke aandachtshoer Henri Overbeek - Strategische partner voor duurzame mobiliteit.
[..]
KOOP JE GEWOON EEN ELEKTRISCHE AUTO HENRI! MET JE KUTSMILIES. AANDACHTSHOER.
Jawel, het gebeurde in lijn 21 Rotterdam om 9:00.quote:Op zondag 19 januari 2025 01:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Een mooie in de categorie: dingen die nooit gebeurd zijn.
https://nl.linkedin.com/p(...)558943278399488-FBzGquote:Op zondag 19 januari 2025 10:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Allerjezus![]()
Heb je een link? Deze is een comment waard.
Daar zijn een hele hoop comments verdwenenquote:
https://www.linkedin.com/(...):7279595694141714432quote:Willen jullie een woord in deze pot doen?
Het mag een positief woord zijn, dat begint met de eerste letter van je naam.
Ik begin: Synergie
Ik krijg er tranen van in mn ogenquote:
Al z'n posts hebben 0 of 1 likequote:Op zondag 19 januari 2025 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)450906395971585-B_dw
The Oracle Man.
God dit is toch hoop ik een parodie account.
Ik vrees van niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)450906395971585-B_dw
The Oracle Man.
God dit is toch hoop ik een parodie account.
Als je 1 willekeurige zin uit de post intikt in de zoekfunctie van Linkedin vind je een post direct terug. Dus dat is onmogelijk.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:04 schreef Soofsz het volgende:
En berichten die je kopieert en hier plakt onherleidbaar aan te passen. Wegens de persoonsgegevens.
Mooi verhaal.quote:
Kan je niet met AI de posts aanpassen?quote:Op maandag 20 januari 2025 17:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je 1 willekeurige zin uit de post intikt in de zoekfunctie van Linkedin vind je een post direct terug. Dus dat is onmogelijk.
Zo had ik het profiel van hierboven ook gevonden.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je 1 willekeurige zin uit de post intikt in de zoekfunctie van Linkedin vind je een post direct terug. Dus dat is onmogelijk.
Zo zie ik het ook. Je kan LinkedIn afschermen voor buitenstaanders of het juist als etalage/visitekaartje gebruiken. Het is een variant van social media, en we linken net zo goed naar uitlatingen op Twitter/X, etc.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:03 schreef kloon_bassie het volgende:
Mwah, ik denk niet dat we hier iets fout doen. Mag je dan ook geen bericht vanuit Twitter of een filmpje van YouTube plaatsen hier? Uiteindelijk is vrij makkelijk te achterhalen wie het geplaatst heeft.
De plaatser is zelf zo dom om de post openbaar te plaatsen op een sociaal netwerk.
Nou, soms wordt de naam hier wel gepost. Of een foto. Daar zouden we inderdaad wel mee op kunnen passen voortaan.quote:De persoonsgegevens worden hier niet geplaatst. Daarnaast gaat het alleen om een naam, geen adres, telefoonnummer of andere persoonlijke kenmerken.
Welke persoomgegevens? Die mensen willen aandacht, en zo krijgen ze aandacht.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:04 schreef Soofsz het volgende:
Misschien een tip om geen linkjes naar profielen te plaatsen. En berichten die je kopieert en hier plakt onherleidbaar aan te passen. Wegens de persoonsgegevens.
Ik heb zelfs van enkele kopieer en plak berichten hier de plaatser op LinkedIn al kunnen opsporen.
Je wil een post maken dat je niet wil pochen.quote:“De zaken gaan goed, zegt ze, maar toch rijdt ze in een auto die maximaal 2000 euro kost.”
Ik snap dat dit soms wat verwarring kan veroorzaken, vooral omdat veel ondernemers meteen een mooiere auto kopen zodra het goed gaat.
Ik geef ze groot gelijk, want ik rijd ook liever in een dikke auto.
Maarrr... ik vind het wel grappig dat mensen soms raar opkijken als ik laat zien in wat voor auto ik rijd, haha.
Ze zeggen het niet hardop, maar ik kan het bijna op hun voorhoofd lezen dat ze het gek vinden.
Ik rijd zelf in een oude en goedkope auto. Voor langere afstanden leen ik vaak de auto van mijn ouders.
Waarom ik nog steeds in dezelfde auto rijd als toen ik 18 was:
→ Ik ben vaak in het buitenland, waardoor ik anders onnodige kosten voor de auto zou hebben.
→ Ik reis niet dagelijks en maak maximaal eens in de twee weken een langere rit, omdat ik bijna altijd vanuit huis werk.
→ Ik geef mijn geld liever uit aan dingen die geld opleveren, zoals vastgoed, aandelen, crypto of goud.
→ Een dikke auto zou puur voor mijn ego zijn, en dat vind ik nu niet nodig.
→ Het herinnert me eraan waar ik vandaan kwam, en dat motiveert me.
Die dikke auto komt later wel, als ik weet waar ik wil wonen, meer met de auto moet reizen, of... als mijn beleggingen er uiteindelijk voor betalen. 😉.
Wat een baas. Hij haast zich niet meer om zijn overstap te halen.quote:Hoe gedraag jij je tijdens het overstappen op een treinstation?
Op dagen dat ik van mijn huis in Tiel naar ons kantoor in Haarlem reis, dan doe ik dat met de trein.
Dat bevalt mij meestal goed. Met de auto duurt die rit in de spits langer dan over het spoor. Het is beter voor het milieu. En ik kan tijdens het reizen werken. Op voorwaarde dat ik een zitplek heb, want dat lukt helaas niet altijd.
Wat het lastig maakt is dat ik een paar keer moet overstappen. Want 5 minuten vertraging van de ene trein, wordt vanwege een gemiste overstap vaak een half uur extra.😢
De drukste overstap is op Utrecht CS. In de stationshal zijn vaak duizenden mensen tegelijkertijd gehaast onderweg naar hun trein.
Ik heb mezelf recent voorgenomen om me niet meer te haasten om mijn overstap te halen. Ik wandel tegenwoordig rustig naar mijn volgende trein. En dat bevalt prima.
Zo zag ik op die manier een plek die me tot voor kort nooit eerder was opgevallen. Een hoek in de stationshal waar haast niet lijkt te bestaan:.
Rond de stationspiano zie je geen gehaaste mensen. Maar vooral mensen die even tot rust komen. Zoals deze kleine jongen die samen met zijn moeder heel aandachtig aan het luisteren was naar deze man die prachtig op de piano aan het spelen was.
Ik heb er even bij stil gestaan. Wat een enorm contrast met de hectiek in rest van de stationshal. Toen viel het me pas op hoe hard iedereen loopt daar. 🏃🏃♂️🏃♀️
En ja die overstap heb ik inderdaad gemist, maar met een glimlach dit keer.
Reis jij ook met de trein en hoe bevalt dat? Lukt het jou om te werken in de trein?
En hoe gedraag jij je bij een overstap op een station? "Ren" jij door de stationshal om je trein te halen of blijf je net als ik ook wel eens hangen onderweg?
En z'n vrouw ligt in dat half uurtje met de buurman te krikkenquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat een baas. Hij haast zich niet meer om zijn overstap te halen.
Ja geil hoorquote:Op woensdag 29 januari 2025 13:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En z'n vrouw ligt in dat half uurtje met de buurman te krikken
@:de_boswachter
Wat een bullshit.quote:One of the best interview responses I've heard:
Interviewer:
Can you tell me about a time you worked on a complex project from a demanding client which involved needing multiple deliverables to be met in a short amount of time and how you handled it?
Candidate:
Great question. This sounds like a project, I worked on at my last company; one of our clients that we recently signed on and had no prior history with asked us to deliver several large-scale app development requests that needed to be delivered in less than 4 weeks.
This particular project had 3 distinct deliverables, which they had already committed to their own clients . Knowing this was due in a short amount of time, I scheduled an all-hands-on-deck meeting with cross-functional teams and outlined the importance of this project and the future business it could potentially bring us. After getting buy-in from each team, I gathered thorough requirements from the client and created clear and concise specs for each of the teams involved on this project.
Not only were we able to deliver all three projects on time, but we delivered them two days before their product release, giving them enough time to review the work and make some minor changes. I was so proud of the team because the success of this project ultimately led to our client viewing us as a trusted partner rather than just a vendor; thus, resulting in over $750,000 in additional project work.
One of my biggest takeaways from that project was realizing how profitable it is to view every client as a true partner rather than a company we simply transact with, and that's really served me over the last few years.
___
In my opinion...
The only response better than a STAR format is a STAR(T) format:
- Situation
- Task
- Action
- Result
- Takeaway (what you learned)
Hope this helps you (or a loved one)!
Het is toch sowieso de STARR methode - met de laatste R voor Reflection - of niet?quote:
Wees welkom en word overhoop gelopen door een sprinter die je niet ziet aankomen.quote:"Wees welkom, beste buren"
Hoe een stukje tartan het hele verhaal vertelt. Dit is de atletiekbaan bij de universiteit in Odense, ik schreef er vaker over. Voor mij zit de essentie in de bovenste foto. De baan is doorgetrokken, het heuveltje over, de wijk in. "Maak er vooral gebruik van" is de overduidelijke boodschap. Weer eens wat anders dan een hek.
quote:Here’s why insurance feels like a massive scam
Someone in an old Toyota reversed into my Aston Martin DBS
I tried to claim on the insurance
Her insurance, not mine, because it was her fault. My car was parked
Her repair bill: £50. MY repair bill: £5,000
And not ONLY did me trying to claim on HER insurance put MY insurance premium up…
It put the premium up on all my other cars (7 cars) including business partners’ cars
AND my business fleet of cars (total 15 cars)
For a car reversing into my PARKED car
A week later I stopped at a junction & some guy went into the back of my f*cking Aston Martin again
Of course he was sorry
Another 5 grand repair bill. So that's 10 grand for two claims I can't make
What a scam
Imagine if you're ill and MY health insurance goes up, because you touched me
I mean, that would be a scam, wouldn’t it?
Why is no one talking about this?
Ik snap hem wel. Je auto wordt 2x beschadigd door iemand anders en jij als bestuurder krijgt de grootste klap te verduren.quote:
quote:. jaren worstelen mijn partner en ik met het gevoel dat we 'meer' uit het leven wil halen.
Meer uit het werk.
Meer uit ons geld.
Meer uit onze relaties.
Ons liefdesleven... zelfs.
Niet dat we ontevreden waren.
Totaal niet zelfs.
Alleen soms gebeurt het leven gewoon.
En daardoor heb ik het gevoel dat ik niet altijd
de juiste invulling gaf aan mijn tijd en energie.
En Maxime (mijn vrouw) ook niet.
Dus... hebben we het volgende bedacht:
'Partnermeeting'. 🤝
1 x in de 2 weken plannen we 1,5 uur, waarin we:
- onze financiën bespreken
- reflecteren op onze relatie
- onze persoonlijke doelen evalueren
En vertellen we elkaar:
- Wat we fijn vinden aan elkaar.
- Wat beter kan / minder fijn is aan elkaar.
- En hoe we elkaar daarin kunnen helpen.
We behandelen elk domein van ons leven (werk / relaties / vrienden / intimiteit / geld / toekomstdromen).
Onze relatie is opeens hoog-functionerend.
We versterken elkaar zo veel beter nu.
We lijken nu net een bedrijf 😉 En het werkt echt mega goed.
De geforceerde setting van een 'vergadering' zorgt er namelijk voor dat je alles op tafel kan gooien.
We bespreken dingen die je normaal op dagelijkse basis niet zo snel zou bespreken. Zonder te oordelen of gekrenkt te raken.
En man.., je moest eens weten hoeveel energie er vrij komt.
En passie.
En liefde.
Ik kijk elke keer weer uit naar de volgende partnermeeting.
Want die bijeenkomsten zorgen ervoor dat mijn vuurtje extra hard gaat branden.
Dus, aanrader!
Wat doe jij om jouw vuurtje aan te wakkeren?
PS. Heb echt totaal geen goed bruggetje voor deze post, dus dan maar zo:
JOIN MIJN MAILLIJST EN LEER MEER OVER HET OPZETTEN VAN JE EIGEN AUTOMATISCHE INKOMSTENSTROOM MET FUNNELS OKE DOEI XOXO🦄
Niet alleen een persoonlijk ontwikkelingsplan op werk maar ook thuisquote:
Zeg Gerda punt 1.3 van de vergadering.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet alleen een persoonlijk ontwikkelingsplan op werk maar ook thuis
80% gezogen, je hebt niet goed gescoord op je KPI's deze maand Gerda. Dat wordt een degradatie en geen rolletje fimoklei als bonus deze beoordelingsrondequote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeg Gerda punt 1.3 van de vergadering.
Ik zou weleens Karin van nr 33 van hiernaast erbij vragen. Oké Berry, dan vraag ik Barry van mijn werk erbij. Toppoiejoppie.
Punt 1.4 de werktijden van het huishouden, ik zag dat je te vroeg stopte met stofzuigen…
Ik moet zeggen dat ik dit best een goed idee vind en het zelf eens wil proberen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:24 schreef manny het volgende:
Hoe die meneer het opschrijft is nogal overdreven. Maar, ik kan hier uit eigen ervaring spreken: wij hebben een tijdje ook zo een soort van werkoverleg 1 keer per maand gedaan. Niet over "wat we in bed uitspoken en samen reflecteren op onze gezinsdoelen", maar wel internet bankieren open, eens kijken waar in hemelsnaam ons geld toch elke maand weer aan opgaat. Onnodige meuk opzeggen, nog eens naar onze beleggingen kijken, enz enz,
Agenda erbij en praktische dingen bespreken en plannen, wat komt er aan deze maand en wat moeten we evt regelen. Klusjes, eindelijk de schutting eens een keer fixen, van dat werk. Alleen al dat je er even voor gaat zitten en er samen over praat zonder dat je al weer halverwege onderweg naar de sportschool bent, dat helpt...
Voor ons werkte het goed. De eerste maanden zul je nog verbaasd staan hoeveel geld je kunt besparen en wat voor een kleine klusjes je ineens gaat doen die al 4 jaar liggen te wachten. In ons geval dan, kan niet voor anderen spreken.
Na een tijdje weer mee gestopt. Wellicht weer eens een half jaartje gaan doen.
quote:People always ask me why I’m so grumpy working in IT. Let me break it down for you:
I didn’t choose to work in IT. I was tricked into it by a recruiter who said, “You’ll get to work with cutting-edge technology!” What they didn’t mention is that the ‘cutting-edge technology’ is usually a 15-year-old printer that screams like a banshee every time it jams.
- Users: “My computer is slow.” Me: “Maybe because you have 47 browser tabs open, Angela.” Them: “But I need all of them!” (Sure, Ange I’m sure you’re actively using that Pinterest tab from 2019.)
- Managers: “Can you just make the system faster?” Me, internally: “Yes, let me just rewrite the entire codebase in the 2 minutes before my next meeting.”
- Colleagues: “Can you fix my computer?” Me: “Is it plugged in?” Them: “I don’t know.” Me, dying inside: “Then I don’t know either.”
I’ve reached a point where my default response to “How are you?” is a blank stare and a slow sip of coffee. My spirit animal is a honey badger because honey badgers don’t care, and neither do I.
I don’t hate people. I just hate that people are allowed to use technology without passing a basic competency test. Like, if you don’t know what a URL is, maybe you shouldn’t be allowed near a computer.
But hey, at least I get paid to Google things and occasionally say, “I told you so.” So, if you see me in the office, know that I’m not grumpy—I’m just emotionally preparing for the next time someone asks me why their email isn’t working while their internet is clearly disconnected.
Wtf is dit voor aidsquote:Mijn gevoeligheid geeft ook ruimte aan ‘hard’ kunnen zijn. En dat kinderlijk blije ei? Dat gaat soms ook heel erg diep.
Ha jij daar, ik ben Britt:
Gevoelig, maar soms ook hard
Een twijfelkont, maar ook een knopendoorhakker
Empathisch, maar ook stronteigenwijs
Impulsief, maar ook doordacht
emotioneel als een vrouw, maar ook nuchter als een man
Lief, maar soms ook bloedirritant
Persoonlijk, maar ook zakelijk
Perfectionistisch, maar ook ongeduldig
Een kinderlijk blij ei, maar ook iemand die diep gaat
Gewoon een mens eigenlijk, dat je no way in een zwart of wit hokje geduwd krijgt. 🙋♀️
Oprecht, ik vind het zoveel leuker in dat grijze gebied. Je weet wel, die plek…
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐧𝐬𝐭𝐫𝐢𝐣𝐝𝐢𝐠𝐡𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐮𝐢𝐭𝐬𝐥𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐯𝐞𝐫𝐬𝐭𝐞𝐫𝐤𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐳𝐨𝐧 𝐞𝐧 𝐬𝐜𝐡𝐚𝐝𝐮𝐰 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐧ó𝐠 𝐦𝐨𝐨𝐢𝐞𝐫 𝐭𝐞 𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐰𝐞𝐫𝐤 𝐞𝐧 𝐩𝐫𝐢𝐯é 𝐛𝐞𝐢𝐝𝐞 𝐠𝐞𝐧𝐨𝐞𝐠 𝐳𝐮𝐮𝐫𝐬𝐭𝐨𝐟 𝐤𝐫𝐢𝐣𝐠𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐢𝐧𝐭𝐫𝐨𝐯𝐞𝐫𝐭 𝐞𝐧 𝐞𝐱𝐭𝐫𝐚𝐯𝐞𝐫𝐭 𝐦𝐞𝐭 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐚𝐧𝐬𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 '𝐣𝐚’ 𝐞𝐧 ‘𝐧𝐞𝐞’ 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐯𝐢𝐧𝐝𝐞𝐧 𝐫𝐢𝐜𝐡𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐡𝐞𝐭 𝐦𝐨𝐨𝐢𝐞 𝐦𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧.
𝐖𝐚𝐚𝐫 ‘𝐠𝐨𝐞𝐝’ 𝐞𝐧 ‘𝐟𝐨𝐮𝐭’ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐫𝐨𝐦𝐢𝐬𝐬𝐞𝐧 𝐬𝐥𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧.
Ik, jij, wij: de vraag is niet óf je veelzijdig bent, maar op welke manier.
Het vormt de persoon die jij aankijkt in de spiegel, de persoon waar jouw geliefden van houden en de persoon waar jouw klanten blij van worden.
𝐊𝐥𝐞𝐮𝐫𝐫𝐢𝐣𝐤, 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐩𝐚𝐬𝐬𝐞𝐧𝐝 𝐢𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐡𝐨𝐤𝐣𝐞, 𝐞𝐢𝐠𝐞𝐧 - ‘𝐘𝐨𝐮𝐧𝐢𝐞𝐤’. 💫
Het is menselijkheid in de meest pure vorm - een unieke zelfs. Dat veelzijdige samenspel van ‘kleuren’? Dát is wie je bent. Dát is wat jou krachtig maakt. Dát is wat je anders maakt dan al die anderen.
𝐃𝐚𝐚𝐫𝐦𝐞𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐛𝐢𝐧𝐝 𝐣𝐞 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐚𝐥𝐥𝐞𝐞𝐧 𝐢𝐧 𝐣𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯é𝐥𝐞𝐯𝐞𝐧, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐨𝐨𝐤 𝐢𝐧 𝐣𝐞 𝐳𝐚𝐤𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞.
Want hoe goed je ook bent in wat je doet,
jij en jouw manier van handelen: dát is waar jouw onderscheid schuilt.
Hup, laat het zien. Maak het voelbaar. Je bent prachtig! 💛
Link?quote:
quote:
quote:Ik was gisteren met mijn vrouw en de kleinkinderen bij Loetje in Houten. Het was me al eerder opgevallen dat dit bedrijf bijzonder inclusief is en dat zie je onder andere terug in de diversiteit in medewerkers. En weet je wat het mooie is: niemand boeit het. M’n kleinkinderen al helemaal niet. Zij zien iemand die hen als gasten behandelt en -niet onbelangrijk- ze voorziet van hun Loetje Classic met een stapel witbrood (voor de jus).
Als ik dit 5 jaar geleden had gepost had iedereen gezegd: “duh, dat is toch logisch, is decennia voor gestreden”. En door. Maar tegenwoordig hoor je toch weer angstaanjagende geluiden. “Overdreven gedoe”. “We zijn doorgeslagen.” Zeker sinds er iemand op elk tijdstip van de dag in het nieuws is, die aantoont dat het opbouwen van een beschaving eeuwen duurt, maar het afbreken ervan binnen één maand geregeld is, durven de onderbuikridders hun conservatieve zwaarden weer te pakken. Heel eng.
Ga gewoon fatsoenlijk met elkaar om. Van een beetje respect voor een ander is nog nooit iemand minder geworden. Maar het lijkt er haast op dat je tegenwoordig altijd het één óf het ander moet zijn, zolang je maar in een hokje past; man of vrouw, links of rechts, voor of tegen Ajax. Hoewel, dat laatste is misschien niet zo’n goed voorbeeld.
Anyway: ik heb besloten om nog maar één onderscheid te maken tussen mensen: fatsoenlijk en onfatsoenlijk.
Zeldzaam trieste post.quote:
Nouja, je hebt verder gelijk natuurlijk, maar minder triest dan de andere 19 topics in deze reeks en ik vond het contrast met de gemiddelde LinkedIn post wel grappig.quote:
niemand boeit het en dan een heel verhaal schrijvenquote:Op donderdag 27 februari 2025 23:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Man spot ‘zwarten’ in bediening restaurant.
En wijdt hier een post aan dat dat heel normaal is, zelfs de kleinkinderen vinden het heel normaal.
Je zou verwachten dat die zich doodschrikken, maar nee hoor, niet in huize Jan,
[..]
"Potential Artist | Co-Founder | Organisation builder | Business Concepter | Secure Base Leader"quote:"𝗪𝗲 𝗴𝗮𝗮𝗻 𝗼𝗽 𝘃𝗮𝗸𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲, 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝗽𝗮𝗽, 𝗱𝗮𝗻 𝗺𝗼𝗲𝘁 𝗷𝗲 𝘄𝗲𝗹 𝗺𝗲𝘁 𝗼𝗻𝘀 𝘀𝗽𝗲𝗹𝗲𝗻 𝗲𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗱𝗲 𝗵𝗲𝗹𝗲 𝘁𝗶𝗷𝗱 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗲𝗻."
Pijnlijk, confronterend, herkenbaar en liefdevol. Woorden die direct bij me opkwamen toen mijn dochter haar verlangen uitsprak.
Ik wil er als vader écht zijn, aanwezig voor mijn familie. Maar ondanks alle stappen die ik zet richting een betere werk-privébalans, merk ik dat ik er nog niet helemaal ben.
Balanceren tussen het zijn van man, vader, zoon, vriend, ondernemer, werkgever en roeping-gedreven ontdekker is een uitdaging. Je roeping leven op al je leefgebieden zorgt voor balans en innerlijke energie, leert De School voor Transitie. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Je leefgebieden zijn continu in beweging, waardoor je steeds ze opnieuw moet herontdekken. Die zoektocht is hard werken en heel bijzonder wanneer je ontdekkingen mag doen en stappen voorwaarts kunt zetten. Door mijn reis met Peter Ottens, Marthy Rodriguez, Giannini Olieberg, Jakob van Wielink, Jorien Ouweneel heb ik veel mogen leren, ontdekken en lukt het balanceren steeds beter. Een groot goed.
Deze vakantie in Duitsland doe ik het anders. Sinds deze zomer heb ik een werktelefoon die thuis blijft. De borrel is ingewisseld voor een spelletje met elkaar. Uitslapen voor lezen. Socials scrollen voor een potje voetbal. Voldoende energie en tijd met elkaar, en ook ruimte om te bedenken hoe ik volgende week weer ga balanceren.
hashtag#WerkPrivéBalans hashtag#Verbinding hashtag#Roeping
Als hij dat nou ook echt deed ipv deze drek op LI te gooien zou het hem nog sieren. Maar natuurlijk gaat het werk en het ego voor.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
"Potential Artist | Co-Founder | Organisation builder | Business Concepter | Secure Base Leader"
""Ik ben een kunstenaar die bouwt aan bewegingen waardoor potentie bloeit""__!
Zie mij druk zijnNiet druk genoeg om dit verhaal niet te kunnen typen.
Met andere woorden meneer is werkloos.quote:Op zaterdag 1 maart 2025 20:36 schreef Evangelion het volgende:
[..]
"Potential Artist | Co-Founder | Organisation builder | Business Concepter | Secure Base Leader"
""Ik ben een kunstenaar die bouwt aan bewegingen waardoor potentie bloeit""__!
Zie mij druk zijnNiet druk genoeg om dit verhaal niet te kunnen typen.
quote:Hij heeft vakantie. Ik had griep-en nu vooral nog weinig energie.
'Ik wil naar buiten, maar ik weet niet wat ik daar moet doen.' zegt hij, terwijl hij op de grond ligt. Hij is namelijk 12 en was vijf minuten geleden ineens een kat- en nu weer een jongen met een gezonde dosis verveling.
'Ik ga het aan ChatGPT vragen' besluit hij dan.
ChatGPT en hij komen na wat doorvragen overeen dat het wel een leuk idee is om een natuurdagboek aan te gaan leggen. Detailfotografie, schetsen en zijn bevindingen opschrijven.
Leuk plan.
Hij staart voor zich uit.
'Waar wacht je op?'
Hij denkt nog even na en zegt dan uit het niets:
'Bijna maart, dacht de boom,
En al ging februari sloom,
Lagen de mensen in hun bed met kruiken,
Nu is het bijna echt zo ver:
Ik kan de lente ruiken.'
Ik staar hem even aan. Misschien is de koorts terug en ijl ik. 'Wat is dit?'
'ChatGPT stelde voor dat ik na kon denken over een gedicht met als uitgangspunt wat een boom van deze dag zou vinden. Dit dus. Ik ga.'
Hij pakt zijn telefoon, een notitieboek en een pen- en ik zie hem verdwijnen. Naar buiten. Echt waar.
------------
Een waargebeurd sprookje, voor elke bezorgde ouder rondom nieuwe technologie. Over hoe ChatGPT mijn puber vandaag de natuur in stuurde en tot poëzie bracht.
Er gebeuren stiekem echt ook nog mooie dingen.
hashtag#chatgpt hashtag#ai hashtag#pubers hashtag#puberbrein hashtag#storytelling hashtag#prompts hashtag#natuur hashtag#buitenspelen hashtag#poezie hashtag#gedicht hashtag#kinderliteratuur hashtag#nieuwetechnologie hashtag#oudersvannu hashtag#kinderenvannu hashtag#verveling
quote:"Mevrouw?" vraagt de vrouw tegenover mij. "Waar heeft u dat cadeaupapier vandaan?"
Haar stem is vriendelijk, haar blik nieuwsgierig. Ze wijst naar de rol in mijn mandje. Ik noem de naam van de winkel.
"Vindt u het mooi?" springt mijn moeder enthousiast bij.
"Ja! Heel erg zelfs."
Mijn moeder twijfelt geen seconde. "Neem maar dan!" zegt ze, en reikt het papier aan. De vrouw deinst lichtjes terug.
"Nee joh, dat kan ik niet aannemen!"
"Waarom niet? Het is maar cadeaupapier."
Aarzelend neemt ze het aan. "Nou, dank u wel!"
"Graag gedaan, veel plezier ermee!"
Een klein gebaar. Een stukje papier. Gewoon een moment van vriendelijkheid tussen twee mensen.
We draaien ons om om verder te lopen, maar dan...
"Waar komen jullie eigenlijk vandaan?" De vrouw maakt een gebaar met haar handen rondom haar hoofd en legt uit dat ze verwijst naar onze hoofddoek.
"Hoe bedoelt u?" vraagt mijn moeder.
"Nou, uit welk land komen jullie?"
"Nederland."
"Nee, ik bedoel, oorspronkelijk?"
Onze blikken zeggen genoeg.
"Maar je bent toch niet hier geboren?"
"Jawel hoor."
De vrouw wendt zich nu tot mij. "En jouw moeder dan?"
"Die heb ik vanmorgen opgehaald van huis, ze staat naast mij, dus misschien kunt u het haar zelf vragen?"
De vrouw kijkt mijn moeder onderzoekend aan.
"Is dát je moeder?! Wat ziet ze er jong uit!"
En dan opnieuw: "Ben jij geboren in Nederland?"
"Ja."
Mijn moeders blik verhardt niet, ze glimlacht alleen maar. Niet uit beleefdheid, maar omdat ze dit gesprek al zo vaak heeft gevoerd.
"En jij bent ook hier geboren?"
"Ja," zeg ik, "ik ben ook hier geboren."
“En waar komt je vader eigenlijk vandaan?”
Dan besluit mijn moeder de rollen om te draaien.
"Waar komt ú vandaan?"
De vrouw knippert met haar ogen, verrast door de omkering.
"Uit Nederland natuurlijk!"
"En uw ouders?"
"Uit Nederland!" zegt ze met overtuiging.
Maar dan… een kleine aarzeling. Een moment van zelfreflectie.
"Weet u dat zeker?" vraagt mijn moeder vriendelijk.
Een korte stilte.
"Nou," zegt ze, "mijn vader was Indisch, maar mij werd altijd geleerd te zeggen dat ik Nederlands ben."
Haar woorden blijven even in de lucht hangen.
Want dat is wat vooroordelen doen. Ze maken een mens tot een vraag, tot een puzzel die je denkt te moeten oplossen. Ze zetten een grens tussen ‘wij’ en ‘zij’, terwijl die grens helemaal niet bestaat.
Sommige cadeaus zitten in papier gewikkeld, andere in kleine momenten van inzicht. Maar de meest waardevolle? Die scheuren vooroordelen open en laten ruimte voor iets nieuws. Laten we elkaar minder vragen waar we vandaan komen, maar waar we samen naartoe gaan.
hashtag#inclusie hashtag#diversiteit hashtag#vooroordelen hashtag#verbinding hashtag#samen hashtag#inzichten
quote:De gouden koets.
Voor velen, de gouden kooi op wielen…
Ik hoor het zo vaak.
En begrijp het nog steeds niet.
Mensen die een nieuwe baan willen.
Maar blijven hangen, treuzelen en twijfelen.
Niet door hun werk, of door hun team.
Maar door hun leaseauto.
Ze willen wél die andere baan.
Maar die huidige leaseauto moet terug.
En die nieuwe baan? Die heeft er dus geen.
Een nieuwe baan? Mooi.
Maar hé, zonder leaseauto?
Dan moet je er zelf ineens een kopen.
Kost die baan je ineens 15.000+ euro…
Hebben ze die leaseauto dan echt nodig?
Blijkt dat ze ‘m vooral privé gebruiken.
En voor die 2 of 3 kantoordagen.
Dus:
Je werkgever gaf je een auto.
Die je zakelijk niet echt nodig had.
Maar waar je zó aan gewend bent geraakt…
Dat je door die auto, nu niet meer weg wilt.
Jouw auto, nee - die van je werkgever.
Is nu de bepalende factor geworden.
Of je die nieuwe baan pakt.
Of blijft hangen.
In je baan.
En in luxe, die niet van jou is…
Dit hele bericht gaat over "kijk mijn kind eens super zijn"quote:Op zondag 16 maart 2025 13:36 schreef Nagelslak het volgende:
DAAR HEB JE WEER ZO'N MOEDER
Ja echt. Ik ben er een, zo een vreselijke moeder.
Wie het maar horen wilt. Gooi er een muntje in, en ik stop er niet over.
De meeste die me kennen weten het.
Dit onderwerp houdt me bezig.
Slapeloze nachten, intense beleving van emoties, diepzinnige nachtelijke gesprekken, eindeloos onmogelijke verbanden leggen.
Met 1 jaar en 6 maanden liep je net, maar je bepaalde volledig wat je zelf aandeed. Je wisselde je eigen kleding als het je niet beviel.
Met 1 jaar en 11 maanden smeet je je luiers tegen de muur. Van de ene op de andere dag. 'Ik niet baby, ik geen luier'
Slapen? Dat deed je weinig, overdag dutjes van 30 minuten sinds je 7 weken oud was.
Je zoog alles op, vol energie, intens gelukkig maar ook intens verdrietig.
Alle goedbedoelde adviezen ten spijt. Maakte mij alleen onzekerder. Ik snapte het niet.
Diep in mij sluimerde de vraag: wat als je meer wilt dan je soms kunt, of wat als je nou eigenlijk al meer kunt dan het 'gemiddelde'?
Tot het consultatiebureau hetzelfde constateerde.
En een pedagogisch medewerker op het kinderdagverblijf er ook over begon. (Dankjewel lieve Carool met je ukulele, ik ben je eeuwig dankbaar voor het zien van onze dochter).
Alles wat me tot wanhoop dreef, eindelijk een 'label' maar ook richting.
Ze is inmiddels bijna 5, en heeft een fantastische klas vol met peers, die net zo intens beleven, snel denken en diep voelen.
Juffen en inmiddels ook ouders die haar steeds beter begrijpen.
Ik ben zo'n irritante moeder.
Die het er over blijft hebben. Niet omdat mijn kind beter is dan een ander.
Omdat ik oprecht, met alles in mijn hart, hoop maar één ander kind, gezin, te helpen de antwoorden te vinden op al die eindeloze vragen, waar ze mogelijk al te lang mee rondlopen.
#weekvanhoogbegaafdheid
Ik blijf het er over hebben niet omdat mijn kind beter is dan de ander. Dus dat mens zegt eigenlijk daar haar kind beter is dan een ander
ho ho, haar dochter zit wel in een klas vol met peers he. Dat is even andere koek.quote:Op zondag 16 maart 2025 13:51 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dit hele bericht gaat over "kijk mijn kind eens super zijn"
Echt, sodeflikkerstraal toch eens op.
quote:*ik ben #hoogbegaafd *
(vermoedelijk... denk ik...)
Zo dat is er uit. Dat vroeg moed. Had jij het verwacht bij mij? Bij hoogbegaafd denk je misschien al snel aan een nerdy, beetje vreemd, wit jongetje met bril. Vastgelopen, drop-out, los van de maatschappij? Ik zelf had het ook lang niet door. Maar kinderen spiegelen en langzaam vallen de kwartjes. Komt er een label en context bij zoveel ervaringen in mijn leven.
Minderheid en anders zijn is me niet vreemd. Als vrouw, van kleur, jong op boardroom niveau. Zichtbaar anders.
Maar hoogbegaafd is ónzichtbaar anders. Te bijdehand zijn en te moeilijk doen werd me al snel afgeleerd. Ik was intelligent, maar voelde me soms onbegrepen. Ik voelde me anders maar kon het niet duiden. Waarom snapt niemand het? Snapt niemand mij? Waarom denkt en voelt niemand hetzelfde?
Waarom? Daarom! 2-3% van de mensen is hoogbegaafd, een minderheid op de werkvloer.
"Een hoogbegaafde is een snelle en slimme denker, die complexe zaken aankan. Autonoom, nieuwsgierig en gedreven van aard. Een sensitief en emotioneel mens, intens levend. Schept plezier in creëren." aldus het Delphi model.
Gelukkig wordt neurodiversiteit in het algemeen (20% van de mensen heeft een neurodivergent brein!) en hoogbegaafdheid in het bijzonder steeds meer genormaliseerd. Grote dank aan de mensen die voorgaan in deze "emancipatie"!
En nu ik het weet, omarm ik het. Wauw wat gaat er een wereld open! Alles wordt weer logisch. Waarom kies ik voor bepaalde banen? Wanneer zit ik in mijn creatie flow? Ik leer mijn eigen brein kennen en begin neurotypische "gewone" breinen te snappen. Ik kan beter afstemmen, in plaats van aanpassen. Jezelf kennen is zo belangrijk om regie te pakken in je eigen werkgeluk!!
En jij, ken jij je brein en volledige potentieel? Sta je nog aan het begin van je reis? Of schreeuw je het al van de daken?
Wil je meer weten over HB? Lees het boek Hoogbegaafd in praktijk van Rianne van de Ven, of volg haar en anderen als Saskia Schepers , Neurodiversiteit Netwerk Nederland , Stichting Hoogbegaafd! , IHBV, Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen ✏ Kim Hovestad (zie praatplaat hieronder!) op Linked In.
hashtag#hoogbegaafd hashtag#weekvandehoogbegaafdheid hashtag#werkplezier hashtag#neurodiversiteit hashtag#diversiteit hashtag#inclusie
Die fotoquote:
Zijn functie is iets als recruiter / matching, dus waarschijnlijk pissig dat mensen zijn werkgevers afwijzen vanwege geen lease auto.quote:Op maandag 17 maart 2025 13:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die foto![]()
Het leasebedrag dat de werkgever betaald is een vorm van loon. Wil deze nietsnut nu zeggen dat alles wat we van ons loon kopen van de werkgever is?
Daarnaast is een leaseauto geen eigendom van de werkgever maar van de leasemaatschappij.
Wat bezielt zulke nobuddies toch om dit soort teksten te tikken? Dan moet je toch wel heel erg in jezelf zijn gaan geloven.
quote:New hires at Duolingo are often surprised to learn that we eat lunch together every day. Yes, including Luis von Ahn, me, and the rest of the exec team. It’s fundamental to our company culture.
Why? Because lunch is an opportunity for people who don’t normally work together to actually talk. On any given day, Luis or I might be sitting next to a new hire fresh out of school. Or people from completely different teams might find themselves in a conversation that would never have happened otherwise.
And yes, people talk about work, but that’s not the point. What’s important is that lunch lets us hear what’s actually on the team’s mind. There’s no rehearsed feedback or polished updates—I get to hear things I’d never learn in a formal meeting. Maybe the engineers hate a particular tool. Or they prefer Cursor over GitHub Copilot, and I come to understand why.
In a way, lunch is our best version of an engagement survey. Formal surveys have never been that useful to us: Their results usually tell us what we already know. But at lunch? That’s when the real stuff comes out. It’s where I hear what’s actually working, what’s frustrating people, what’s making them happy. And once I know that, lunch is a space where we can come up with ideas and insights on how to make Duolingo better.
https://www.linkedin.com/(...)2mTAf74TN7jT54-MuMtUquote:De stemmen in je hoofd zullen er altijd zijn
soms fluisterend, soms schreeuwend.
‘ Je bent niet goed genoeg. ‘
‘ Het gaat je toch niet lukken. ‘
‘ Waarom zou iemand überhaupt naar jou luisteren. ‘
Ze vertellen je dat falen onvermijdelijk is.
Dat je beter klein kunt blijven en dat je niet moet dromen, want dromen doen pijn als ze mislukken.
Maar weet je wat die stemmen niet vertellen?
Dat ze ongelijk hebben.
Ze zijn niet de waarheid.
Ze zijn slechts de echo’s van oude angsten,
van onzekerheden die je ooit bent gaan geloven.
Maar jij bent niet je angsten.
Jij bent sterker, je hebt al zoveel overwonnen.
Dus wat als je vandaag kiest om naar een andere stem te luisteren? De stem die zegt:
‘ ben het waard. ‘
‘ Ik kan dit. ‘
‘ Ik bepaal mijn eigen toekomst. ‘
Want die stem, die is van jou.
En die heeft altijd gelijk gehad!
maak er een mooie dag van ❤️
Zo’n sentimenteel verhaal en dan een selfie met semi duckface verschrikkelijkquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:16 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)2mTAf74TN7jT54-MuMtU
Stemmen in je hoofd mensen.
Zou haar wel doen.
Jep...hoe kun je jezelf op de voorgrond duwen.quote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Zo’n sentimenteel verhaal en dan een selfie met semi duckface verschrikkelijk
voor een onopgemaakt bedquote:Op zaterdag 22 maart 2025 15:18 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Zo’n sentimenteel verhaal en dan een selfie met semi duckface verschrikkelijk
quote:I turned down a job offer years ago for integrity. Pretty sure I’ve never told this story.
Years ago, I flew to a company for an on-site interview, and after we decided to have lunch at a small business. While waiting in line, the hiring manager casually stole a small bag of potato chips and grinned at me. I was so surprised, I couldn’t say a word. As we ate, I kept chewing on it in my head—if he’s willing to show off stealing something so small and insignificant, what else could he be capable of? I felt a pit in my stomach
After I flew back and got a job offer, I declined it. That $2 theft might’ve seemed insignificant, but the red flags were huge. If someone is willing to blatantly steal and flaunt it in front of you, it says a lot about their character—and the kind of workplace they’re creating.
Character matters more than anything. It’s not just about what’s on paper—it’s about the values that shape the culture. And if you’re willing to overlook small wrongs, the bigger ones will follow.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.al 2 jaar werkloos lol
Hij begint het zo van: is dit het nou? Dan beetje opscheppen over z’n auto, huis en andere materiële zaken. En daarna ja als we het kwijt zijn hebben we elkaar nog.quote:Is dit het nou? Echt?
Ik neem een slok. Een slok uit mijn glas. Ik staar naar buiten. Al een tijd. Gedachten glijden voorbij. En toch, toch is het hoofd leeg. De energie op. En toch, toch moet je door. Voor jezelf en voor de kinderen. Stil zitten verbeterd niks.
Volgende week sta ik er weer. Te koken. Een groep in België. Maanden vooraf gereserveerd. Hoewel mijn gedachten elders zijn, is dit juist goed. Even uit de realiteit. Een andere groep om je heen. Genieten van verse ingrediënten. De lekkerste smaken. De geuren die je laten verlangen naar meer. Het is mijn passie. Het is mijn werk. Om vervolgens thuis te komen. Verwelkomt te worden door dat kleine ventje.
En dan denk ik. Wat is er nu echt belangrijk? Want als mijn hele zakelijke concept volledig instort. Wat als mijn auto wordt geraakt door een belachelijk grote steen en niks van over is. Wat als we het huis uit moeten en op straat verder moeten.
Dan hebben we altijd elkaar nog. Nu en altijd. Je kan investeren in een coach, in een studie, in jezelf. Investeren in je bedrijf of je huis. Het kan allemaal nuttig zijn. Absoluut.
Maar vergeet niet te investeren in de mensen om je heen. Je gezin. Je partner. Je kinderen. Dat is misschien wel de allerbeste investering die je kan doen in je leven. En, het is levenslang.
Je woont in een levend gerecht maar de mooiste ingrediënten die het gerecht doen laten kloppen ben jijzelf en de mensen om je heen.
Zij zijn het hart, zij maken het af.
Wees er zuinig op.
Fijne zondag.
Je woont in een levend gerecht maar de mooiste ingrediënten die het gerecht doen laten kloppen ben jijzelf en de mensen om je heen.quote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:36 schreef Nagelslak het volgende:
[..]
Hij begint het zo van: is dit het nou? Dan beetje opscheppen over z’n auto, huis en andere materiële zaken. En daarna ja als we het kwijt zijn hebben we elkaar nog.
Weet zeker dat dit soort figuren elke cent tellen die ze hebben. En hartstikke materialistisch zijn
Ja Jezus waar halen ze die slechte one liners vandaanquote:Op dinsdag 25 maart 2025 17:44 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Je woont in een levend gerecht maar de mooiste ingrediënten die het gerecht doen laten kloppen ben jijzelf en de mensen om je heen.
quote:The “AI Wheel”….
The wheel transformed human history, and AI is likely to do the same. Both are changing the way we live and work, with one notable difference: the pace of adoption.
The wheel took centuries to spread, slowly altering societies. AI, however, is reshaping our world instantly, transforming industries within months or even weeks.
Just as history shows, there will always be people determined to resist and slow down any new revolution.
hashtag#ai hashtag#genai hashtag#wheel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oja al die gedocumenteerde wiel-haters uit de prehistorie
quote:Op woensdag 2 april 2025 10:53 schreef Nagelslak het volgende:
De keerzijde van de medaille. Het zat eraan te komen.
Afwezig. Veel te vaak en met allerlei redenen. Geen rekenboekje mee. Papa zegt dat mama het niet meegeeft. Mama zegt dat papa niet meewerkt. Te kleine gymschoenen. Overkomt ons allemaal wel eens. Maar dit is anders. Lijkbleek snoetje. Geen sport. Komt vrijwel niet buiten. Vreemde plekjes op haar lijf. Niet bij de lentewandeling waar alle kinderen zich zo op verheugen. Geen vriendjes en vriendinnetjes. Ze is bijzonder. De andere kinderen vinden amper aansluiting en begrijpen haar niet.
Vandaag is ze er weer niet. Haar moeder brengt haar in de grote pauze. Ze had slecht geslapen zei ze. Nee niet dochter; moeder zelf. Dus ze had even uitgeslapen. En dus gaat haar kindje van 7 dan niet naar school. Mijn collega is dit inmiddels gewend. Ze probeert geen oordeel te hebben. Ik luister en huiver van de vanzelfsprekendheid waarmee het gebracht wordt. En dit is niet de eerste keer. Ze klaagt over het ouderschap wat niet goed verdeeld is. Zij werkt, zegt ze. Hij niet. Ze doen maar wat. Ik wil iets zeggen, helpen, maar wat dan? Na ruim een jaar heb je alles ook wel gegoogled en uitgezocht. Ik hou mijn mond. Staar nietszeggend naar de grond. Niemand is een perfecte ouder. We doen allemaal maar wat. En gelukkig gaat dat meestal heel goed. Maar niet altijd. En helaas ook vaker dan we zouden vermoeden niet. De cijfers liegen er niet om.
Ze gaat zitten in de klas. Niemand vraagt waar ze was. De kinderen lijken het aan te voelen.
Mijn hart breekt. Het is zo oneerlijk verdeeld soms.
#hetvergetenkind #oneerlijk #jufworden
quote:Sunday morning. While most were still enjoying a slow start, our Finance team was already up and running at the AMS office steering a key milestone in the right direction.
As a leader, I never take it for granted when team members sacrifice their weekend rest. Sundays are sacred for a reason: to recharge, reflect and reset.
That’s why a small gesture — like bringing cake and sharing a quiet coffee moment — matters so much in my opinion. It’s a way to pause and honour the commitment and presence.
It’s the little things that matter the most.
Let's break a leg to all other colleagues/people out there doing their best and happy sunday!
quote:Op zondag 30 maart 2025 08:23 schreef Nagelslak het volgende:
Onlangs hoorde ik een verhaal dat zowel pijnlijk als alledaags is. Een witte man die de hulp van een doktersassistente weigerde omdat ze een hoofddoek droeg. Het klinkt als een incident, een uitzondering, een relikwie van een verleden dat we al lang zouden moeten hebben begraven. Maar het is geen uitzondering. Het is een patroon, een symptoom van iets wat we te lang hebben getolereerd en misschien zelfs genormaliseerd.
De man in kwestie — laten we hem voor het gemak Meneer De Wit noemen — liep de huisartsenpraktijk binnen, op zoek naar zorg, naar verlichting van zijn lichamelijke pijn. Maar zijn ongemak zat niet alleen in zijn stijve rug of pijnlijke pols. Het zat in zijn hoofd. Zijn onvermogen om een jonge vrouw met een hoofddoek te zien als een professional, iemand die hem oprecht wilde helpen.
Het zou lachwekkend zijn als het niet zo schrijnend was. Een man die zorg zoekt, maar deze weigert omdat de persoon die deze zorg aanbiedt niet past in zijn beperkte wereldbeeld. Alsof het dragen van een hoofddoek haar competentie of toewijding zou verminderen. Alsof haar geloofsovertuiging, die voor haar een bron van kracht en identiteit is, voor hem een obstakel zou moeten vormen.
Dit soort gedrag wordt vaak afgedaan als ‘onwetendheid’ of ‘ouderwetse denkbeelden’. Maar het is meer dan dat. Het is een keuze. Een weigering om mensen te zien als individuen in plaats van als symbolen van iets dat als ‘anders’ wordt bestempeld. Een gemakzuchtige manier om je eigen angst of vooroordeel te maskeren als ‘gezond verstand’.
De ironie hier is pijnlijk helder. Terwijl Meneer De Wit medische hulp zoekt, weigert hij de hulp die hem wordt aangeboden. Niet omdat deze niet beschikbaar is, niet omdat deze niet adequaat is, maar omdat de persoon die haar aanbiedt niet voldoet aan zijn persoonlijke, onredelijke maatstaven.
En hoe vaak gebeurt dit, niet alleen in huisartsenpraktijken, maar op scholen, in winkels, op de werkvloer? Hoeveel talenten worden genegeerd, hoeveel potentieel wordt verspild, simpelweg omdat iemand weigert voorbij zijn eigen bekrompenheid te kijken?
Als samenleving hebben we de verantwoordelijkheid om deze vooroordelen niet alleen te veroordelen, maar actief te bestrijden. Niet met holle woorden of symbolische gebaren, maar met duidelijke grenzen. Want als we mensen toestaan om anderen te verwerpen op basis van uiterlijk of religieuze uitingen, vertellen we hen impliciet dat hun haat gerechtvaardigd is.
Laten we niet vergeten dat een hoofddoek, net als een bril of een stethoscoop, niets zegt over de kwaliteit van de zorg die wordt geboden. Het zegt alleen iets over wie iemand is. En als we daar niet mee om kunnen gaan, zegt dat vooral iets over ons.
De vraag die we onszelf moeten stellen is niet of mensen zoals Meneer De Wit bestaan, want dat doen ze. De vraag is: hoe lang blijven we hen toestaan om onverdraagzaamheid ongestoord de kamer binnen te laten lopen?
Is gewoon een Nederlandse vrouw met grootheidswaanzin.quote:
quote:The day I saw and understood the real value of truly listening👂
It was a regular Monday morning when I ran into let's call him James (fictive name), a colleague from another department. He looked exhausted. "Hey, how’s it going?" I asked, expecting the usual “Good, you?”
Instead, he hesitated. "Busy," he said, forcing a smile. Normally, I’d nod and move on. But something in his expression made me pause.
"Really," I said. "How are you actually doing?"
He exhaled sharply. "Honestly? Too much. Too many deadlines, too many meetings, I can barely cope and when I finally get home, I have nothing left for my family and they are not happy"
This wasn’t why we’d scheduled this meeting. We had a completely different agenda. But in that moment, the content could wait.
I resisted the urge to jump in with solutions. Instead, I just said, "Tell me more."
For the next 30 minutes, he talked. About the pressure, the exhaustion, the feeling of never doing enough and that he feels he is letting people down. I listened. No interruptions, no quick fixes, just space for him to be heard.
By the end, he looked lighter. Not because anything had changed, but because someone had truly listened.
That day, I realized: "How are you?" isn’t just small talk. It’s a question that deserves real attention. If you're not ready for a real answer, don’t ask. But if you do, be prepared to truly listen.
Have a great monday!
hashtag#trulylisten hashtag#howareyou hashtag#bepresent
quote:Practice what you preach. Today, I took my own advice.
Last week, I promised the team I’d bring back our Q&A with Nadine sessions (yes, still working on a better name). With so much going on, time flies, and it's easy to lose track of things, even the important ones. These sessions are meant to keep us all connected, share key updates, and tackle any challenges together.
Now, I’ll admit—I’m not the most blue person out there (for those familiar with personality types, you know what I mean). So, if I don’t proactively schedule things like this, it’s not because I don’t care. It’s just that I get caught up in everything else.
So, my first task today? Locking in the next session. And honestly? It felt good. Prioritizing promises not only keeps things running smoothly but also gives you that satisfying good vibes boost.
Moral of the story: Make time for what matters, keep your commitments, and enjoy the positive energy that comes with it.
quote:Goodbyes Done Right: Supporting New Chapters
Parting ways in the professional world doesn’t have to be difficult. Over the years, I’ve seen transitions handled with silence, anger, or negativity—none of which align with my values.
As a leader I believe in celebrating and embracing these moments. When a team member decides to move on, it’s often a sign of growth, self-awareness, or the pursuit of something new. Yes, transitions can bring challenges, but they also mark a turning point worth acknowledging.
Two weeks ago, we honored recent team departures, taking a moment to say, “Thank you.” I hope your next roles bring all the success, growth, and joy you’re looking for.
Here’s to leaving with grace and moving forward with energy.
Ja sorry ik ben WOEDENDquote:And in my experience, when you lead with empathy, it always comes back to you in unexpected ways.
quote:Ik schaam me hier bijna voor, maar ik ga m’n nieuwe gewoonte opbiechten 👇🏼
Ik loop elke dag over een landgoed met huizen van miljoenen.
Ik stap m’n deur uit, zet een money magnet meditatie aan en ga.
Helemaal in mijn hoogste energie.
Ik stap de poort door, het landgoed met 6 villa’s, op.
Ik loop over de grote oprijlaan, sla rechtsaf en loop over de rotonde, helemaal rechtdoor weer over een rotonde en dan loop ik weer terug.
Het is een doodlopende wijk. Alleen bedoeld voor de mensen die er komen en de bezoekers. Het valt ook echt op als er iemand letterlijk heen en weer loopt.
Ze zullen wel denken ‘wat doet zij hier elke dag’?
Manifesteren
quote:𝗖𝗼𝗿𝘀𝗶𝗰𝗮. Afgelopen zomer. 39 graden.
We lopen al een half uur omhoog. Wetsuits aan. Zweten.
Beneden lonkt de rivier. Het doel: een gezinsactiviteit waar 𝘪𝘦𝘥𝘦𝘳𝘦𝘦𝘯 zin in heeft.
𝗖𝗮𝗻𝘆𝗼𝗻𝗶𝗻𝗴.
Afkoeling. Avontuur. Natuurlijke glijbanen. Fun.
En jumps! De eerste is vier meter.
De kinderen springen zonder twijfel.
Ik praat mezelf moed in. Tweede poging: ik spring.
Het voelt fantastisch.
We lopen dieper de canyon in. Geniet van de prachtige omgeving.
Tot we op een klif staan.
8,5 meter lager, kristalhelder blauw water.
De gids gooit een steen. Onze oudste springt meteen.
Applaus. Eén voor één volgt de groep.
Ongemerkt schuifel ik naar achter. Maar dan is het écht mijn beurt.
Ik zie het plezier op de gezichten van de kinderen.
Wil die vrije val echt ervaren.
Poging 3. En weer stopt een onzichtbare muur me.
Ik spring niet.
Eerst voel ik opluchting.
Maar in de auto terug naar huis komen de gedachten.
Had ik tóch moeten springen? Wat precies hield me tegen?
Achteraf zie ik het glashelder.
De avonturier in mij wilde van die klif af.
Maar een ander deel fluisterde: niet doen.
Wat als het misgaat?
𝗪𝗮𝘁 𝗮𝗹𝘀..
Dat 𝗶𝗻𝗻𝗲𝗿𝗹𝗶𝗷𝗸𝗲 𝗰𝗼𝗻𝗳𝗹𝗶𝗰𝘁 herken jij misschien.
Je ziet kansen, hebt een sterk idee, maar handelt niet.
Je neemt je voor rustig te blijven tijdens een overleg, maar vliegt er toch vol in.
Je wilt meer uitdaging, verantwoordelijkheid, maar iets houdt je op je plek.
Dat ‘iets’ is geen gebrek aan expertise of lef of ervaring.
Het is iets onbewusts.
Een interne blokkade.
Een oud patroon.
Dat jou – ondanks alles wat je al hebt bereikt- zo nu en dan nog in de weg zit.
𝗘𝘅𝗮𝗰𝘁 𝗱𝗮𝗮𝗿𝗼𝗺 𝗼𝗻𝘁𝘄𝗶𝗸𝗸𝗲𝗹𝗱𝗲 𝗶𝗸 𝗵𝗲𝘁 𝗟𝗲𝗮𝗱𝗲𝗿𝘀𝗵𝗶𝗽 𝗕𝗿𝗲𝗮𝗸𝘁𝗵𝗿𝗼𝘂𝗴𝗵 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝗺𝗮.
Voor leiders met visie. Met drive.
CEOs en senior leiders die dóór willen groeien.
Die voelen: 𝘩𝘦𝘵 𝘪𝘴 𝘵𝘪𝘫𝘥 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘦𝘦𝘯 𝘥𝘰𝘰𝘳𝘣𝘳𝘢𝘢𝘬.
Een 1:1 mentoring traject dat niet stopt bij inzicht, maar naar de kern gaat.
Van wat je écht tegenhoudt.
Zodat je van daaruit met helderheid en vanuit kracht, onbelemmerd voorwaarts kan.
Een blijvende shift realiseert.
In april geldt het introductietarief (¤300 korting).
Bonus: 2 energetische sessies.
Nog een paar plekken beschikbaar.
Klaar voor jouw Leadership Breakthrough?
Stuur me een bericht als je meer wilt weten of plan direct een kennismakingsgesprek via de link in mijn profiel.
hashtag#leiderschap hashtag#persoonlijkleiderschap hashtag#doorbraak hashtag#onelifeliveit hashtag#transformatie
https://www.linkedin.com/(...)IjpyPCbcP1rxXM5ng08wquote:🔴 💪 🧩 👑 🥀 🐺 🤡
These aren't just random symbols. This is the coded language of the manosphere, hiding in plain sight.
In the series Adolescence, they briefly mention how seemingly innocent emojis are used to spread toxic masculinity and misogyny.
It caught my attention immediately.
I wanted to know: how deep does this go?
So I started digging and what they touched on is only the tip of the iceberg!
What looks playful is actually a coded attack, a weapon to spread toxic masculinity and normalize hate against women. Some examples:
🤡 "Feminism is a joke."
🥀 "Women lose their value with age."
🍼 "Men showing emotions are weak."
👑 "Male dominance is the goal."
🥶 "Don’t show feelings. Toughen up."
They’re designed to recruit, to ridicule, and to quietly push misogyny into your timeline, even if you’re not looking for it.
💡 I went deeper, because I refuse to let this go unseen.
In this carousel, I’m exposing:
✔️ Different emoji categories fueling the manosphere
✔️ How they slip into bios, comments, and memes
✔️ How to spot the patterns
If you think this doesn’t affect you: think again.
Because this is about women being reduced to objects and young boys pulled into hate before they even realize it.
🚨 These symbols quietly reach the next generation.
Keep your eyes open, and if you spot them, speak up. Because silence won’t protect our children from being influenced by these harmful narratives.
Nou nou je maakt wat mee zeg. Vervolgens ook dit soort reacties.quote:Gisteren voelde ik me de slechtste moeder van 't Gooi.
Mijn zoontje Philip was onuitstaanbaar.
Je weet wel, zo'n dag waarop alles te veel is en je kind precies weet op welke knopjes hij moet drukken.
Hij haalde het bloed onder m’n nagels vandaan.
Dus ik deed wat elke moeder soms doet… ik vluchtte.
Ik stapte in de auto.
Philip achterin.
En we reden naar Loetje in Laren.
Een patatje. Crunchy kip. Hij met z’n iPad.
En ik? Starend uit het raam. In stilte.
Mensen keken.
Ze zagen een moeder, kind aan de friet, schermpje erbij.
Ze zagen gemakzucht. Afwezigheid misschien.
Maar wat ze níét zagen:
Een vrouw die onlangs haar man verloor. Een kind zonder papa.
Ze zagen niet dat ik nog elke dag zoek naar een manier om weer op te staan.
Om alleen voor Philip te zorgen, als ik zelf soms niet weet hoe ik verder moet.
Ze zagen niet dat dit m’n overlevingsmoment was.
Dat ik op dat moment geen betere versie van mezelf kon zijn.
Dat dit mijn manier was om het niet nog erger te maken.
We oordelen snel.
Over moeders. Ouders. Mensen.
Maar achter elke 'ongeïnteresseerde' blik zit soms iemand die gewoon even op adem moet komen.
Even níét perfect wil zijn.
En eerlijk?
Die patat was heerlijk.
En Philip? Die vond het het hoogtepunt van z’n dag.
En ik ook:)
quote:Lieve Linda, wat een moedige en liefdevolle post.
Ik hoor jouw stem er helemaal in.
Zoveel kracht in kwetsbaarheid.
Philip mag trots zijn op jou. ? Liefs, Mathilde
Kut voor haar, maar:quote:Op dinsdag 8 april 2025 19:33 schreef HSG het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)2mTAf74TN7jT54-MuMtU
[..]
Nou nou je maakt wat mee zeg. Vervolgens ook dit soort reacties.
[..]
Elke gastinteractie telt (maar alleen als ze toevallig zeggen dat ze een groot event willen organiseren)quote:A guest spent $87- and cost the CEO $50,000.
(Yes, seriously.)
👇 Here’s exactly what happened.
We talk to restaurant CEOs every week.
Last Tuesday, one shared a story that still stings:
A customer visited on a busy Friday night.
Everything seemed routine:
- Steak ($45), cocktail ($16), dessert ($12).
- Good tip, smiles exchanged, satisfied guest.
But here’s the kicker:
Turns out, this $87 guest was a senior event planner at one of the largest companies in town.
He was quietly evaluating venues for an upcoming corporate event.
A week later, he booked a $50,000 private event— at the restaurant across the street.
Why?
Because when he casually mentioned the event, the server across the street did something simple:
- Alerted the manager immediately.
- The manager personally stopped by his table.
- Asked questions about the event plans.
- Gave him a business card before he left.
One tiny conversation - less than 2 minutes - turned an $87 meal into a $50,000 booking.
In hospitality, you’re always one quick interaction away from your next $50K deal.
The best CEOs never forget that.
Every guest interaction counts.
Every detail matters.
Every casual chat might be the next big booking.
It’s the quiet misses that cost us the most.
Precies. Die emoticon hype stress is zowiezo compleet onzin. Mensen die rare gedachtes hebben gebruiken emoticons. Joh. En dat zij er toevallig wat anders over de betekenis van een perzik of een hartje afspreken met elkaar betekent niet dat er een groot emoticon complot gaande is.quote:Op dinsdag 8 april 2025 18:11 schreef Evangelion het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)IjpyPCbcP1rxXM5ng08w
OK. Misschien die 0.01% van de mensen die emoji's op deze manier gebruikt gewoon negeren?
Biceps + vuur = Glorifying relentless self-improvement. Ojee toch.![]()
quote:Op maandag 14 april 2025 23:31 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)891298052689920-qsTM
Gebruikt die nou echt zijn gehandicapte zus voor meer klanten?
Vind het begin nog wel aardig en oprecht (denk ik) maar dan sluit je toch niet af met zo’n verschrikkelijke funneling bla bla tekst?
Er zitten weer meer coaches in de reacties dan muggen op een gemiddeld Fins meer trouwens.quote:Dus dankjewel allerliefste Romy. Door jou heb ik geleerd:
🟣 Dat je met een Funnel dagelijks je aanbod verkoopt en kan bouwen aan een automatische inkomstenstroom.
Ja, er zijn andere perspectieven. Koop een dagboekquote:Ik vind het best spannend om deze post te delen – want ik ben in principe altijd #teamhavermelk. Maar de laatste tijd heb ik een koffie-dilemma ☕ Ben heel benieuwd hoe jullie dit zien...
Al ruim 10 jaar eet ik zoveel mogelijk plantaardig. Als ik koffie maak/bestel, doe ik dat steevast met Oatly havermelk. Super lekker, plantaardig, duurzaam.
Maar laatst keek ik nog eens goed naar de ingrediëntenlijst: water, haver (10%), koolzaadolie, zuurteregelaar (dipotassiumfosfaat), calciumcarbonaat, calciumfosfaat, zout, vitaminen (D2, B2, B12), kaliumjodide. Dus naast haver en water… olie, fosfaten, toegevoegde vitaminen en jodium. Geen “slechte” ingrediënten denk ik, maar het blijft een behoorlijk bewerkt product.
Tegelijkertijd ben ik biologische melk aan het onderzoeken van koeien die écht buiten lopen en gras eten (niet per se de melk op deze foto 😉). Ingrediëntenlijst: volle melk. That’s it. Maar wel afkomstig uit een industrie die van geen kant klopt.
En daar begon mijn dilemma. Mijn oma leerde mij dat je producten moet wantrouwen die meer dan 3 ingrediënten bevatten.
Maar… ik wil eigenlijk niet terug. Welke melk moet ik kiezen voor mijn koffie? Ik vind het echt lastig. Herkenbaar voor meer mensen? Zijn er nog andere perspectieven?
Heb toen ik vanmiddag deze post las lachend zitten genieten van al die hilarisch achterlijke reacties van die domme havermelkkutjesquote:Op donderdag 17 april 2025 20:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Ja, er zijn andere perspectieven. Koop een dagboek
Mijn buurvrouw (die emotioneel niet de meest stabiele is) likete dit waardoor het in mijn feed voorbij kwam. Waarom ik mijn buurvrouw ooit op LinkedIn heb geaccepteerd als connectie is me trouwens ook een raadselquote:Op donderdag 17 april 2025 20:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb toen ik vanmiddag deze post las lachend zitten genieten van al die hilarisch achterlijke reacties van die domme havermelkkutjes
Voelt alsof die mensen wat goeds doen he... Niet dat het ook maar ene moer uitmaakt voor de wereld maar zíj deugenquote:Op donderdag 17 april 2025 20:15 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Mijn buurvrouw (die emotioneel niet de meest stabiele is) likete dit waardoor het in mijn feed voorbij kwam. Waarom ik mijn buurvrouw ooit op LinkedIn heb geaccepteerd als connectie is me trouwens ook een raadsel
Misschien zit tijdens de lunchpauze wel niemand te wachten op een pinda met domme vragen.quote:Laatst belde ik een bedrijf: “We zijn tussen 12:00 en 13:00 gesloten vanwege lunchpauze.” Waar is service gebleven?
Dat zei het bandje.
Ik dacht: dit is toch niet meer van deze tijd?
Je klant belt.
Je klant wil iets weten.
Je klant zit met een vraag.
En jij?
Jij bent aan het lunchen.
Fijn voor jou. Maar jouw klant? Die belt later misschien niet meer terug.
Waar is de service gebleven?
Waar is het denken vanuit de klant gebleven?
Ik belde een bedrijf dat zichzelf als “klantgericht” profileert.
En kreeg een ouderwets bandje dat zei dat ik het maar even later moest proberen.
In een tijd waarin je met één klik overstapt naar de concurrent, is dit funest.
Klantbeleving draait niet meer om ‘openingstijden’.
Het draait om beschikbaarheid.
Om betrokkenheid. Om snelheid.
Wil je als bedrijf echt verschil maken?
Dan zit je óók tijdens de lunch paraat.
Misschien niet met volle bezetting, maar wél bereikbaar.
Want dat is het nieuwe normaal.
Ben je klantgericht wanneer het jou uitkomt?
Of ook als het even niet uitkomt?
first world problemsquote:Op donderdag 17 april 2025 20:04 schreef JopieKlaassen het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)kG4tXrJTR0hGzyCzmHKw
[..]
Ja, er zijn andere perspectieven. Koop een dagboek
Koffie is ook niet echt heel goed voor de aardbolquote:Op donderdag 17 april 2025 20:34 schreef Evangelion het volgende:
[..]
first world problems
Heb zelf wel een geniale oplossing: zwarte koffie drinken
quote:Van de week gebeurde het weer.
Dat ik trots vertel dat mijn zoon Gilles de timmermanopleiding doet.
Vaak reageren mensen met “Ja dat is toch ook prima. Als ie maar doet wat ie leuk vindt toch?”
Dan denk ik: Je hebt het nog niet helemaal door geloof ik 😂
#kenniseconomie #Mbo #Opleiding #studeren #Vakmanschap #Toekomst #Bouw #AI
Zeker. Er zijn zat mensen die neerkijken op mensen die een praktische opleiding doen. Ik neem aan dat je dat bedoelt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:03 schreef Ypmaha het volgende:
Zouden er echt nog mensen zijn die zo denken?
[..]
Het "probleem" met praktische opleidingen is dat je moet zorgen dat je goed bent in wat je doet zodat je niet voor een hondenloon bij een baas hoeft te werken. In bijv de IT kun je ook prima verdienen als je middelmaat bent.quote:Op vrijdag 18 april 2025 16:17 schreef manny het volgende:
[..]
Zeker. Er zijn zat mensen die neerkijken op mensen die een praktische opleiding doen. Ik neem aan dat je dat bedoelt.
Hij zegt er niet bij hoe hij erover denkt.quote:Op vrijdag 18 april 2025 15:03 schreef Ypmaha het volgende:
Zouden er echt nog mensen zijn die zo denken?
[..]
Nee, ik bedoel ook mensen die neerkijken op het mboquote:Op vrijdag 18 april 2025 19:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hij zegt er niet bij hoe hij erover denkt.
Dat geldt meer of minder voor de meeste beroepen toch. Ben je goed heb je meer kans.quote:Op vrijdag 18 april 2025 17:26 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Het "probleem" met praktische opleidingen is dat je moet zorgen dat je goed bent in wat je doet zodat je niet voor een hondenloon bij een baas hoeft te werken. In bijv de IT kun je ook prima verdienen als je middelmaat bent.
How to become a basic bitch?quote:.𝗣𝗮𝘀𝗲𝗻, 𝘄𝗮𝘁 𝗹𝗲𝘂𝗸! 𝗡𝗢𝗧.
Morgen zit half Nederland weer netjes aan het paasontbijt.
Smalltalk. Fake smile. Eieren verstoppen. Emoties verstoppen.
Alleen al de gedachte maakt me moe.
Met een glimlach die strakker zat dan mijn oude skinny jeans.
Verplicht eten, gezellig doen, tig keer naar de klok kijken.
Was ik de enige die zich daar doodongelukkig voelde?
Dat geloof ik niet.
Ik verzette me steeds vaker tegen dit soort verplichte nummertjes.
Geen rel hoor, maar gewoon: "Hey, ik kom niet. Punt."
My computer says no.
Wat een bevrijding.
Pasen of niet: kiezen voor jezelf begint niet met drama, maar met doen.
Daarom heb ik iets voor jou:
10 𝗸𝗹𝗲𝗶𝗻𝗲 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗲 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗷𝗲 𝗱𝗼𝗲𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝘂𝗶𝘇𝗲𝗻𝗱 𝘁𝗵𝗲𝗿𝗮𝗽𝗶𝗲ë𝗻.
Geen unicorn-stickers.
Gewoon mini-keuzes waar je blij van wordt.
Wil je ‘m?
Drop 𝗝𝗔 in de comments.
𝗞𝗹𝗲𝗶𝗻𝗲 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲𝘀. 𝗚𝗿𝗼𝗼𝘁𝘀 𝗹𝗲𝘃𝗲𝗻.
En als je dan toch in zo’n paastoestand zit, gooi dan een paar van die acties op tafel voor een geanimeerde discussie.
10 𝗸𝗹𝗲𝗶𝗻𝗲 𝗮𝗰𝘁𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗶𝗲 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝗷𝗲 𝗱𝗼𝗲𝗻 𝗱𝗮𝗻 𝗱𝘂𝗶𝘇𝗲𝗻𝗱 𝘁𝗵𝗲𝗿𝗮𝗽𝗶𝗲ë𝗻.quote:Op zondag 20 april 2025 15:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
How to become a basic bitch?
Typ Ja in de reacties.
quote:Jongens,
Ik heb echt even geen zin vandaag hoor.
Ik had me voorgenomen vaker te gaan posten.
Want het lijkt me leuk om weer wat meer te gaan delen.
Over waar ik verstand van heb. Over geluk. Over jezelf leren zijn.
Over lekker in je vel zitten en doen waar je écht zin in hebt.
Maar ik heb vandaag gewoon ff geen inspiratie.
Want we zijn net terug in Spanje. En ik moet gewoon ff wennen.
Aan onze nieuwe aipbnb, aan de omschakeling na de drukke weken in Nederland. Aan dat het me ineens weer beheurlijk moeite kost om een gesprek te voeren met iemand op straat.
Dus vergeef me, ik schrijf vandaag even niets inspirerends.
Ook niet zoiets spiritueels als dat het best okay is om een dagje geen zin te hebben.
En over dat ik mezelf daar best toestemming voor mag geven.
Want we hebben allemaal weleens geen zin.
Nee, zelfs dat niet.
quote:Vrij bizar dit: ik kan niet meer zonder…
De afgelopen weken reed ik door ons kikkerlandje in een huurauto zonder parkeersensoren.
Hoe durven ze.
Na jaren verwend te zijn in mijn trainersbolide blijk ik nu niet meer zonder piepjes te kunnen parkeren.
Het scheelde niks of ik had m’n volledige eigen risico mogen inleveren.
That hertz.
Het was tenslotte niet de bedoeling dat ik door slimme technologie steeds dommer zou worden, toch?
Ook schrijven is niet meer wat het geweest is sinds mijn vriendje Chat is geboren.
Goedkeurend vroeg ik hem de laatste tijd om zijn mening over mijn zelfverzonnen posts, mails of websiteteksten.
En hij weet het altijd net wat mooier te maken.
Zo mooi zelfs, dat ik m’n eigen stukjes niet meer leuk genoeg vond.
En zo leuk, dat mijn eigen inspiratie helemaal opdroogde.
Er kwam niks meer uit.
Mooi klote.
Maar gelukkig: toen ik hem even links liet liggen, hem niet meer steeds om z’n robotmening vroeg…
…kwam de inspiratie terug.
Pffffieww.
Ik kan het nog.
Zelf nadenken.
Zelf schrijven.
Zelf voldoening halen uit een auto precies tussen de streepjes zetten.
Want het is best fijn om mens te zijn, om lekker te falen, dingen niet perfect te doen en plezier te halen uit zelf iets creatiefs doen
Misschien moeten we zo af en toe eens een machinevrije week inlassen.
Met de bezem je huis schoonmaken,
zelf op een trommel slaan
en een live toneelvoorstelling bekijken
Een weekje terug naar de oertijd
Zodat we weer merken:
Ik ben een mensch
en dat is helemaal zo gek nog niet.
quote:Paus Franciscus schreef dit in het ziekenhuis. ❤️
“De muren van ziekenhuizen hebben meer oprechte gebeden gehoord dan kerken...
Ze hebben veel oprechtere kussen gezien dan die op luchthavens...
In ziekenhuizen zie je een homofoob gered worden door een homoseksuele arts.
Een bevoorrechte arts die het leven van een bedelaar redt...
Op de intensive care zie je een Jood die een racist verzorgt...
Een politieagent en een gevangene in dezelfde kamer die dezelfde zorg ontvangen...
Een rijke patiënt die wacht op een levertransplantatie, klaar om het orgaan van een arme donor te ontvangen...
Het is op deze momenten, wanneer het ziekenhuis de wonden van mensen aanraakt, dat verschillende werelden elkaar kruisen volgens een goddelijk plan. En in deze gemeenschap van lotsbestemmingen beseffen we dat we alleen niets zijn.
De absolute waarheid van mensen openbaart zich meestal alleen in momenten van pijn of bij de reële dreiging van een onomkeerbaar verlies.
Een ziekenhuis is een plek waar mensen hun maskers afleggen en zichzelf laten zien zoals ze werkelijk zijn, in hun puurste essentie.
Dit leven zal voorbijgaan Snel, dus verspil het niet door met mensen te vechten.
Bekritiseer je lichaam niet te veel.
Klaag niet overmatig.
Verlies geen slaap over rekeningen.
Zorg ervoor dat je je dierbaren knuffelt.
Maak je niet te veel zorgen over het spic en span houden van het huis.
Materiële goederen moeten door iedereen verdiend worden – wijd je niet aan het vergaren van een erfenis.
Je wacht op te veel: Kerstmis, vrijdag, volgend jaar, wanneer je geld hebt, wanneer de liefde arriveert, wanneer alles perfect is...
Luister, perfectie bestaat niet.
Een mens kan het niet bereiken, omdat we simpelweg niet gemaakt zijn om hier vervuld te worden.
Hier krijgen we de kans om te leren.
Dus, haal het beste uit deze beproeving van het leven – en doe het nu.
Respecteer jezelf, respecteer anderen. Volg je eigen pad en laat het pad los dat anderen voor je hebben gekozen.
Respect: geef geen commentaar, oordeel niet, bemoei je er niet mee.
Heb meer lief, vergeef meer, omarm meer, leef intenser! En laat de rest over aan de Schepper.”
—Paus Franciscus
Hahahahaha, snap je? "Hertz" als in "Hurts", maar ook het autoverhuurbedrijf Hertz, haha!quote:Op vrijdag 25 april 2025 10:39 schreef Evangelion het volgende:
De afgelopen weken reed ik door ons kikkerlandje in een huurauto zonder parkeersensoren.
Hoe durven ze.
Na jaren verwend te zijn in mijn trainersbolide blijk ik nu niet meer zonder piepjes te kunnen parkeren.
Het scheelde niks of ik had m’n volledige eigen risico mogen inleveren.
That hertz.
Mooie reactie daarop:quote:Ik betaalde Miro Vermeeren ¤40K in iets meer dan een jaar voor zijn coaching, training & flauwe humor. Bijvoorbeeld hierover:
Na zoveel maanden samen ben ik nog steeds super tevreden over de coaching van Miro, net als de verschillende opleidingen psychologie die ik bij hem volgde.
Hij heeft me super veel toffe dingen bijgebracht over bijvoorbeeld:
→ Business principes
→ Persoonlijke psychologie
→ Leiderschap
→ Financiën
Ik heb een aantal van de belangrijkste inzichten verzameld in een korte training van ongeveer 30 minuten.
De meest waardevolle 20% die zorgt voor 80% van het resultaat.
Wil je mee profiteren van mijn ¤40K investering in Miro?
Dan kan dat vandaag.
Comment ‘training’ & ik stuur je hem z.s.m. toe! 🚀
- Michel
Wat een gay circle jerk is dat hele LI coaching ding joh.quote:Ik wil Miro feliciteren met zijn 40k verdienste! Begrijp ik het goed dat Miro nu dus coach is van een coach die andere coaches coacht? En Miro, heb jij dan ook weer een coach? 🤣
Zie ook de reacties . Veel kutnijd binnen de GGZ/zorg blijkbaar.quote:Een meisje op mijn spreekuur.
Alle alarmbellen gaan aan.
Ze is dakloos, zit vol blauwe plekken en is ernstig in de war. Ze gaat van de hak op de tak, niet te volgen.
Ik denk dat ze misschien gedwongen wordt geprostitueerd en misschien ook gedrogeerd.
En belangrijk, ze wil hulp.
Dus probeer ik 'het systeem': de crisisdienst van Antes.
'Tja ik hoor eigenlijk geen redenen om haar nu op te nemen'
Dat is het eerste dat ik hoor.
Ik vraag hen of ze haar asjeblieft toch willen beoordelen.
'Ik zie dat ze een eerdere behandeling bij ons niet heeft afgemaakt, dus ik denk niet dat dat zinvol is'.
Hopeloos, zo voel ik me dan. Hopeloos en in de steek gelaten.
Als ik me dan zo voel, hoe moet dat meisje zich dan voelen?
Omdat ik haar een psychiatrisch complex beeld vond hebben deed ik nog een laatste poging.
'Kunnen jullie haar dan misschien asjeblieft alleen beoordelen en mij een medicatie advies geven, zodat ik wat kan voorschrijven?'
'Nee, dat doen we sowieso niet.'
Klaar. Dat was het dan.
En ik zit met een ernstig ziek meisje voor me.
Wat ik dan doe?
Boos worden.
Vervolgens het meisje zelf in een hotel boeken met geld van lekkergeven.nl
Daarna een bevriende psychiater bellen, waarvan ik wist dat hij op vakantie was, maar die toch altijd zijn telefoon opneemt.
De medicatie die hij adviseerde voorschrijven.
Weer een andere vriend gebeld die bemoeizorg kan leveren.
En vandaag bel ik de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd maar eens, of de 'zorg' van deze organisatie nog wel volgens hun bedoeling is.
Benieuwd of dit een nepverhaal is of niet, wel een iets andere categorie dan hier vaak staat aan semi-spirituele wichelroedenonsens...als dit echt is is het best schrijnend.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)233299374444546-6CDS
[..]
Zie ook de reacties . Veel kutnijd binnen de GGZ/zorg blijkbaar.
Ik denk zelf een niet helemaal eerlijk verhaal.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Benieuwd of dit een nepverhaal is of niet, wel een iets andere categorie dan hier vaak staat aan semi-spirituele wichelroedenonsens...als dit echt is is het best schrijnend.
Mooi mens wel die zorgverlener.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 13:52 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)233299374444546-6CDS
[..]
Zie ook de reacties . Veel kutnijd binnen de GGZ/zorg blijkbaar.
Tjezus wat een bagger post die dame.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:14 schreef Evangelion het volgende:
Ik hou van uberproductieve neppe agenda's op linkedin
Als je thuiswerkt heb je nooit pauze en hoef je nooit naar de wc
NOBODY praat over de voordelen van thuiswerken. NOBODY.
The truth about WFH nobody talks about
[ afbeelding ]
Eerlijk is eerlijk, thuis meer gedaan krijgen dan op kantoor is niet zo heel ingewikkeld. Maar zo eens in de week een dagje lachen met af en toe wat werk tussendoor is ook prima, daar niet van.quote:Op dinsdag 22 april 2025 21:14 schreef Evangelion het volgende:
Ik hou van uberproductieve neppe agenda's op linkedin
Als je thuiswerkt heb je nooit pauze en hoef je nooit naar de wc
NOBODY praat over de voordelen van thuiswerken. NOBODY.
The truth about WFH nobody talks about
[ afbeelding ]
quote:De bel gaat en ik doe open. Voor de deur staat een man met twee werkkoffers. De pianostemmer, 20 minuten te laat. Het eerste wat hij zegt is:
“Ze hebben op het conservatorium vier snaren uitgeslagen.”
Ik kijk hem vragend aan. Hij herhaalt wat hij zei, en ik zeg dat ik niet weet wat dat betekent.
Dat is blijkbaar vreemd, want nu trekt hij een niet-begrijpend gezicht en laat een foto zien op zijn telefoon.
Van de ingewanden van een piano, waar een gat gaapt omdat er vier snaren ontbreken.
Ooo, de ondertiteling van wat hij zei is dus:
“Ik moest hiervoor ergens anders een piano stemmen en daar bleek onverwacht ook een reparatie nodig te zijn: ik moest eerst vier gebroken snaren vervangen voordat ik de piano kon stemmen. Dus ben ik 20 minuten uitgelopen.”
Vervolgens gaat hij een uur lang in een concentratiebubbel gekmakend zitten tingeltangelen op onze piano, en die klinkt nu weer top.
Als vakidioot en diepexpert zeg je vaak cryptische shit.
Het is fantastisch dat er mensen zijn zoals jij, die belachelijk veel weten van een irritant probleem.
Waar veel klanten mee worstelen, die hulpeloos op leiderschap en oplossend vermogen zitten te hopen.
Maar die mensen hebben dan wel nodig dat jij iets zegt wat ze snappen. Anders hebben ze totaal niet door dat jij ze kunt helpen.
Klanten kunnen overtuigen is dus óók een teken van extreme expertise.
Wil je een paar goeie tips voor begrijpelijke marketing waardoor klanten snappen wat jouw superpower is, klik dan door naar mijn website voor de checklist 'Ontdek je superpowers'.
Met context (pianostemmer die 20 minuten te laat is) is dit ook weer niet zo ingewikkeld tochquote:Op woensdag 7 mei 2025 22:55 schreef drakin het volgende:
Van een zogenaamde pianostemmer naar je cryptische shit marketing verhaaltje
[..]
Die korte zinnen is ook zo'n ergernis altijd.quote:Op maandag 5 mei 2025 14:47 schreef Nagelslak het volgende:
I’m gonna leave this fucked up country! Today!’
Hij schreeuwt. De aderen lopen als netwerken door zijn ogen. Zijn neus vlak voor de mijne. Maar het is niet het volume dat me raakt. Het is de inhoud. Het enige wat ik voel, is de teleurstelling. Ons falen.
Ayan is begin twintig. Iets meer dan een jaar in Nederland. Hij spreekt nauwelijks Nederlands. Engels een beetje – net genoeg om te vloeken en vragen te stellen die niemand echt beantwoord krijgt. Een paar weken geleden werd hij bij ons opgenomen, op de High & Intensive Care. Psychotisch ontregeld door cannabisgebruik. Problemen in het AZC, overlast, politie, de crisisbeoordelingskamer, en toen: wij. De HIC.
In die weken zijn we er nauwelijks in geslaagd hem uit te leggen waar hij is. Psychose, trauma, verleden, heden, en onbegrip over zijn nieuwe land – alles vloeit door elkaar.
Gisteren kwam de rechter langs, om te oordelen of er een zorgmachtiging moest komen. ‘Who is this judge!?’ vroeg hij boos. ‘God is my judge, I don’t need this!’ Zijn advocaat (wit) en ik (ook wit) probeerden het uit te leggen. Met handen, voeten en simpel Engels. Maar leg dat maar eens uit. Wat een zorgmachtiging is. Wat het Nederlandse zorgsysteem is. Wat ‘gedwongen zorg’ betekent, als je jong bent, niemand vertrouwt, en denkt dat je wordt gestraft voor iets wat je niet begrijpt.
De machtiging werd afgegeven. Boosheid volgde. Glazen vlogen door de kamer. Hij weer neus aan neus met mij. Schreeuwend, vloekend, huilend. Allemaal tegelijk. Allemaal terecht.
Vandaag hebben we een gesprek. Zijn ambulant begeleiders schuiven aan (wit), wij vanuit de kliniek (wit), en aan de telefoon Khalid, van de stichting die hem kent vanuit zijn gemeenschap. Niet wit en de enige die hij vertrouwd.
Er liggen twee opties op tafel: een depot, of een medicijn dat hij maar één keer per week hoeft te slikken. Wederom boosheid. Een nieuw medicijn? Weer verlenging? Hij heeft toch niemand vermoord? Khalid probeert te bemiddelen. ‘Hij vertrouwt jullie niet,’ zegt hij. ‘Waar hij vandaan komt krijgen alleen criminelen spuiten. Hij denkt dat hij gestraft wordt.’ Opnieuw probeert de psychiater het uit te leggen. Opnieuw lukt het niet. Opnieuw draaien we rondjes. Ik staar naar mijn handen. Vermijd zijn blik. Ik voel hem kijken.
Ik voel hoe ik hem heb teleurgesteld. De tranen komen nu van boosheid én wanhoop. ‘Let me out!’ roept hij tegen me. Ik zeg dat we het morgen opnieuw bespreken. Hij knikt.
Ik laat hem eruit en kijk hem na. Halverwege de gang draait hij zich om. Zijn blik scherp, zijn stem rauw.
‘You’re treating me like an animal!’
Ik zeg niets.
Want wat moet je zeggen, want op dat moment, ondanks al mijn goede bedoelingen, voelde het ook nog zo. Hij kwam hierheen voor een beter leven.
En dat heeft hij nooit gehad.
En ik?
Ik kon het hem vandaag niet geven. En dat doet pijn.
quote:ALLEENSTAAND -VS- GETROUWD MET KINDEREN
*de patriarchale droom werkt alleen voor (hetero, cisgender) mannen*
We weten het al een tijdje, dit is geen nieuwe informatie, maar als je het onder elkaar zet stijgt er een duidelijk beeld uit op.
"Single women, without children:
- they live longer, than women who are married with children
- they earn more money
- they are healthier
- they are happier
- are less likely to commit suicide
- are less likely to be victim of homicide
- are less likely to die in car accidents
- are less likely to suffer from alcoholism and or drug addiction
- are less likely to report themselves as depressed, anxious and are more sexually satisfied
There is not a single way that you can measure succes and well-being on a cultural and sociological scale, that unmarried and childless women do not outperform women who are married with children.
The opposite is true for men. Married men outperform single men in every way. And the reason for that is, that women pour their live for their partners.
They literally exchange literal years of their lives, uplifting their partner, who will then thrive and succeed, and prosper.
Which is what we are taught."
Het huwelijk is een patriarchaal bedenksel.
Het hele doel ervan was om van voordeel voor mannen te zijn.
Dus dan is het ook niet gek dat het ook (nog steeds) zo is.
"Het doel van het huwelijk was om vrouwen aan mannen te binden en zo te garanderen dat de kinderen van een man daadwerkelijk zijn biologische erfgenamen waren. Dit was met name belangrijk in patriarchale samenlevingen, waar deze erfgenamen vaak leidinggevende rollen erfden. Door het huwelijk werd een vrouw het eigendom van een man. Tijdens de verlovingsceremonie in het oude Griekenland gaf een vader zijn dochter de volgende woorden: "Ik verpand mijn dochter met het doel wettige nakomelingen te verwekken."
Bij de oude Hebreeën was het mannen vrij om meerdere vrouwen te nemen; getrouwde (extreem patriarchale) Griekse en Romeinse mannen hadden een officiële vrouw, die voor het huishouden moest zorgen en diverse andere (seksuele) relaties. Als de officiële vrouwen geen kinderen kregen, konden hun mannen hen teruggeven. Inruilen.
Naarmate de christelijke kerk een machtige instelling in Europa werd, werden de zegeningen van een priester steeds gebruikelijker. Gedurende een groot deel van de vroege christelijke tijd hield de kerk zich afzijdig van bruiloften en liet de staat de verbintenis tussen man en vrouw regelen. Maar tegen de achtste eeuw begonnen christelijke kerken huwelijken te voltrekken. Joodse 'huwelijken' hielden oorspronkelijk in dat een man een bepaalde vrouw of vrouwen als zijn eigendom 'reserveerde'."
Er zijn twee routes te volgen: de afhankelijkheid van vrouwen in stand houden/ vergroten, of het instituut aantrekkelijker maken voor vrouwen. Vooralsnog kiest men voor optie 1.
https://lnkd.in/eA7wrA32.
Bron.quote:𝟏𝟏𝟐 – 𝐖𝐚𝐭 𝐢𝐬 𝐮𝐰 𝐧𝐨𝐨𝐝𝐠𝐞𝐯𝐚𝐥?
“112, wat is uw noodgeval?”
“Mijn hoofd.
Mijn hart.
Ze doen het niet meer.”
“Wat bedoelt u, mevrouw?”
“Ik ben er nog. Maar ik voel niets meer.
Alsof ik langzaam verdwijn,
terwijl ik nog ademhaal.”
“Is er iemand gewond?”
“𝐈𝐤.
𝐌𝐚𝐚𝐫 𝐧𝐢𝐞𝐦𝐚𝐧𝐝 𝐳𝐢𝐞𝐭 𝐡𝐞𝐭.”
“Wat is er gebeurd?”
“Ik ben te lang sterk geweest.
Te vaak gelachen terwijl ik huilde.
Te vaak ‘het gaat wel’ gezegd,
terwijl ik 's nachts in stilte brak.”
“Bent u alleen?”
“𝐀𝐥𝐭𝐢𝐣𝐝.
Ook als ik mensen om me heen heb.”
“Wat heeft u nodig?”
“Iemand die echt luistert.
Niet om te reageren.
Maar om te begrijpen dat dit geen aanstellerij is.
Geen fase. Geen ‘even een mindere dag’.
Maar een uitputtingsslag.
Elke dag. Opnieuw.”
“Wat kunnen we voor u doen?”
“𝐕𝐞𝐫𝐭𝐞𝐥 𝐝𝐞 𝐰𝐞𝐫𝐞𝐥𝐝 𝐝𝐚𝐭 𝐡𝐞𝐭 𝐛𝐞𝐬𝐭𝐚𝐚𝐭.
Dat mensen stuk kunnen gaan zonder schrammen.
Dat een glimlach niet betekent dat het goed gaat.
Dat sterk zijn soms het laatste restje is
voor je helemaal breekt.”
Niet elk noodgeval heeft zwaailichten.
Sommige noodgevallen
lopen rond.
Werken door.
Zorgen voor anderen.
En huilen pas als niemand kijkt.
Als je dit leest:
Kijk om je heen.
Luister.
En vraag niet: “Gaat het?”
Maar: “𝐇𝐨𝐮𝐝 𝐣𝐞 𝐡𝐞𝐭 𝐧𝐨𝐠 𝐯𝐨𝐥?”
Voor iedereen die nog op de badkamervloer zit.
Die zich kapot schaamt voor wat ze voelen.
Die denkt dat niemand hen ooit écht zal begrijpen.
Je bent geen zwakte.
Je bent geen last.
Je bent er nog. En dat is al groots.
hashtag#MentaleGezondheid hashtag#OnzichtbarePijn
#112 hashtag#Burnout hashtag#Depressie
hashtag#EmotioneleUitputting
Coaches zijn net als fruitvliegjes, niemand zit erop te wachten.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:10 schreef Evangelion het volgende:
Coaches zijn net fruit.
Er zijn veel soorten fruit op de wereld.
Sommige mensen eten helemaal geen fruit en zijn prima gezond.
Anderen zweren erbij — 𝘢𝘯 𝘢𝘱𝘱𝘭𝘦 𝘢 𝘥𝘢𝘺 𝘬𝘦𝘦𝘱𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘥𝘰𝘤𝘵𝘰𝘳 𝘢𝘸𝘢𝘺!
Sommigen krijgen uitslag van kiwi’s, en weer anderen vinden het gewoon niet nodig.
En dat mag allemaal.
Soms heb je geen fruit nodig.
Soms wíl je gewoon fruit.
En soms krijg je ineens een afte in je wang en denk je: 𝘖𝘫𝘢… 𝘮𝘪𝘴𝘴𝘤𝘩𝘪𝘦𝘯 𝘵𝘰𝘤𝘩 𝘸𝘦𝘦𝘳 𝘸𝘢𝘵 𝘮𝘦𝘦𝘳 𝘧𝘳𝘶𝘪𝘵 𝘦𝘵𝘦𝘯.
En ja, de één houdt van appels, de ander van peren.
Maar appels met peren vergelijken slaat natuurlijk nergens op 😜
En stel nou… dat je een passievrucht tegenkomt.
En je denkt: Wat ís dit eigenlijk?
Je vraagt het aan de passievrucht, en die zegt:
“Nou… van buiten ben ik een beetje rimpelig. Maar van binnen ben ik fris, een tikkie zuur, soms onverwacht zoet. En je moet me een beetje openmaken voor je bij m’n kern kunt.”
Oké. Maar weet je dan hoe een passievrucht écht smaakt?
Nee.
Dat weet je pas als je proeft.
En dat geldt ook voor coaching.
Je kunt lezen wat ik doe. Je kunt luisteren naar verhalen van anderen.
Maar uiteindelijk… werkt het het beste om het een keer te proeven.
Twee keer per maand geef ik een gratis sessie weg.
Voor wie nieuwsgierig is en nog niet eerder met mij heeft gewerkt.
Wil je een keer proeven? Laat het me weten.
Misschien ben jij wel dol op passievrucht. En wist je het gewoon nog niet 😉
Duidelijk zaak. De beste man serieus nemen en doen wat hij vraagt.quote:Op maandag 5 mei 2025 14:47 schreef Nagelslak het volgende:
Gisteren kwam de rechter langs, om te oordelen of er een zorgmachtiging moest komen. ‘Who is this judge!?’ vroeg hij boos. ‘God is my judge, I don’t need this!’
Dat had ik ook bijna gedaan.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:02 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Christus te paard, ik zou mijn laptop het raam uit smijten.
Of ter herinnering aan hun overleden moeder, soms nog 5 jaar geleden ookquote:Op woensdag 14 mei 2025 06:55 schreef de_boswachter het volgende:
Linkedin begint ook steeds meer een rouwadres te worden. Om de haverklap mensen die iets posten over overleden naasten en waar anderen dan weer op gaan reageren….. Facebook light.
‘De verwerking van het verlies van mijn man’quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Of ter herinnering aan hun overleden moeder, soms nog 5 jaar geleden ook
Tenzij je begrafenisondernemer bent snap ik de plek daarvoor niet bepaald
Net zoiets zelf meegemaakt maar no way dat ik dat op LinkedIn plemp. Ben idd vrij allergisch voor zulke verhalen. Het is een zakelijk medium, geen Feestboek en nee je krijgt ook geen sticker voor je goede en lekker korte kutverhaal.quote:Op woensdag 14 mei 2025 06:55 schreef de_boswachter het volgende:
Linkedin begint ook steeds meer een rouwadres te worden. Om de haverklap mensen die iets posten over overleden naasten en waar anderen dan weer op gaan reageren….. Facebook light.
De klant wacht maar ik krijg niet betaald in mijn pauze.quote:Op donderdag 17 april 2025 20:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Misschien zit tijdens de lunchpauze wel niemand te wachten op een pinda met domme vragen.
HEB JE DAAR AL AAN GEDACHT!?
Zal ik mannenmelk aanraden?quote:Op donderdag 17 april 2025 20:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb toen ik vanmiddag deze post las lachend zitten genieten van al die hilarisch achterlijke reacties van die domme havermelkkutjes
Ik weet niet of het heel slim is te zeggen dat je werk zoekt, en vervolgens gelijk 1001 eisen neerplemptquote:Hallo lieve mensen - Beschikbaar vanaf per direct...
Voor Ontbijtkok,Gastheer in de Bedrijfscatering van 06.00 uur tot 14.30 van maandag tot donderdag...32 uur...voor maximaal indien mogelijk 3 x half jaar contract met 1 maand proeftijd voor eerste contract en daarna bij einde derde halfjaar contract kans op vaste dienst voor minimaal mijn laatst verdiende netto uurloon of meer want ik ben het waard door mijn ervaring en routine.
In Hoofddorp of Schiphol Amsterdam Airport.🍽🍻🍷✈️
En ook beschikbaar voor hotels van maandag tot donderdag voor 32 uur in Hoofddorp en Schiphol Plaza voor Gastheer in ontbijt,lunch en Banqueting overdag.🍽🍻🍷
En op Schiphol beschikbaar als Cabincrew voor KLM,Transavia,Iberia,Vueling voor vluchten binnen Europa boarding vanuit SPL-AMS.
En ook beschikbaar als Grondsteward op SPL-AMS.✈️🌍🛫
En ook beschikbaar voor op Schiphol ✈️voor de Lounges en HMS Host voor dagdiensten en als dat niet mogelijk is,wisseldiensten geen probleem,behalve de nachtdiensten.
En passagiers begeleiden van en naar het vliegtuig als Airportcaddy/Passagierassistent.👨🦯🧑🦯👨🦼🧑🦼✈️
Ik spreek Nederlands,Spaans,Engels en Duits.Nederlands en Spaans als moedertaal.
🇳🇱🇪🇸🇬🇧🇩🇪
Beschikbaar vanaf nu😊.
En niet beschikbaar voor Uitzendbureaus!
Gelukkig is ze niet zo gericht op ras.quote:Op maandag 5 mei 2025 14:47 schreef Nagelslak het volgende:
Hij schreeuwt. De aderen lopen als netwerken door zijn ogen. Zijn neus vlak voor de mijne. Maar het is niet het volume dat me raakt. Het is de inhoud. Het enige wat ik voel, is de teleurstelling. Ons falen.
Ayan is begin twintig. Iets meer dan een jaar in Nederland. Hij spreekt nauwelijks Nederlands. Engels een beetje – net genoeg om te vloeken en vragen te stellen die niemand echt beantwoord krijgt. Een paar weken geleden werd hij bij ons opgenomen, op de High & Intensive Care. Psychotisch ontregeld door cannabisgebruik. Problemen in het AZC, overlast, politie, de crisisbeoordelingskamer, en toen: wij. De HIC.
In die weken zijn we er nauwelijks in geslaagd hem uit te leggen waar hij is. Psychose, trauma, verleden, heden, en onbegrip over zijn nieuwe land – alles vloeit door elkaar.
Gisteren kwam de rechter langs, om te oordelen of er een zorgmachtiging moest komen. ‘Who is this judge!?’ vroeg hij boos. ‘God is my judge, I don’t need this!’ Zijn advocaat (wit) en ik (ook wit) probeerden het uit te leggen. Met handen, voeten en simpel Engels. Maar leg dat maar eens uit. Wat een zorgmachtiging is. Wat het Nederlandse zorgsysteem is. Wat ‘gedwongen zorg’ betekent, als je jong bent, niemand vertrouwt, en denkt dat je wordt gestraft voor iets wat je niet begrijpt.
De machtiging werd afgegeven. Boosheid volgde. Glazen vlogen door de kamer. Hij weer neus aan neus met mij. Schreeuwend, vloekend, huilend. Allemaal tegelijk. Allemaal terecht.
Vandaag hebben we een gesprek. Zijn ambulant begeleiders schuiven aan (wit), wij vanuit de kliniek (wit), en aan de telefoon Khalid, van de stichting die hem kent vanuit zijn gemeenschap. Niet wit en de enige die hij vertrouwd.
Er liggen twee opties op tafel: een depot, of een medicijn dat hij maar één keer per week hoeft te slikken. Wederom boosheid. Een nieuw medicijn? Weer verlenging? Hij heeft toch niemand vermoord? Khalid probeert te bemiddelen. ‘Hij vertrouwt jullie niet,’ zegt hij. ‘Waar hij vandaan komt krijgen alleen criminelen spuiten. Hij denkt dat hij gestraft wordt.’ Opnieuw probeert de psychiater het uit te leggen. Opnieuw lukt het niet. Opnieuw draaien we rondjes. Ik staar naar mijn handen. Vermijd zijn blik. Ik voel hem kijken.
Ik voel hoe ik hem heb teleurgesteld. De tranen komen nu van boosheid én wanhoop. ‘Let me out!’ roept hij tegen me. Ik zeg dat we het morgen opnieuw bespreken. Hij knikt.
Ik laat hem eruit en kijk hem na. Halverwege de gang draait hij zich om. Zijn blik scherp, zijn stem rauw.
‘You’re treating me like an animal!’
Ik zeg niets.
Want wat moet je zeggen, want op dat moment, ondanks al mijn goede bedoelingen, voelde het ook nog zo. Hij kwam hierheen voor een beter leven.
En dat heeft hij nooit gehad.
En ik?
Ik kon het hem vandaag niet geven. En dat doet pijn.
Moslim in de reacties is boos omdat ze een hele groep van asocialen wegzet en op eoa vreemde manier voelt hij zich aangesproken.quote:Gisteren werd ik uitgescholden op straat.
Ik zag een jongen die een blikje chocomel dronk en het zo op straat gooide, terwijl er een prullenbak op één meter afstand stond.
Ik vroeg hem: "Vind je dit normaal?"
Hij draaide zich om en zei: "Ik ben al kk parra vandaag en zit niet te wachten op jouw kk kop."
Ik schrok en zei: "Nou, ik zit niet te wachten om uitgescholden worden, terwijl ik je aanspreek op je gedrag. Dat zouden je ouders ook eens moeten doen, dan was je waarschijnlijk beter opgevoed."
Zijn antwoord: "Maar dit is mijn buurt."
Mijn reactie: "Mooi, ook die van mij en dat geeft je nog niet het recht om je troep op straat te gooien."
Ik liep verder, maar het bleef knagen. Want als er iets is waar ik niet tegen kan, dan is het onrecht.
Ik gooi mijn afval in de prullenbak. Ik betaal mijn belastingen. Ik betaal voor mijn (openbaar) vervoer. Ik werk me uit de naad om mijn dromen waar te maken.
En ondertussen?
Gooien anderen hun afval op straat, hebben ze 'geen zin hebben om te werken', reizen ze zwart in de trein en vallen ze anderen lastig.
En ze komen er nog mee weg ook.
Als we dat normaal gaan vinden, als we blijven wegkijken en onze schouders ophalen, bouwen we samen aan een maatschappij waarin respectloos gedrag de norm wordt.
We hebben mensen nodig die durven zeggen waar het op staat, in plaats van bang te zijn voor de gevolgen.
Want als niemand het meer doet... Wie dan wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |