Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies?quote:nno 2024. Huiswerk voor 5VWO voor het vak Economie:
Opdracht:
“Vrouwen verdienen per uur nog steeds minder dan mannen. Wat zouden Jolanda en Jantine kunnen doen om evenveel als mannen te gaan verdienen?”
Mijn dochters eerste ingeving was, ga dit bespreken met je manager of iemand van personeelszaken. Maar nee, het juiste antwoord volgens het antwoordenboek was:
“Enkele mogelijkheden: fulltime gaan werken, het liefst in goedbetalende bedrijfstakken, en de carriere niet onderbreken door kinderen te krijgen.”
Serieus??? Is dit wat onze kinderen anno 2024 leren???.
Ik ben ook een snelle denker maar ik snap er geen kut van.quote:terwijl de man in kwestie bovenop me kwam staan en me niet los liet.
(…)
En ik was ertussen gesprongen.
Ik vermoed dat de verontwaardiging meer gaat om het advies om geen kinderen te krijgen. En in principe klopt het ook wel dat je per kind denk ik ongeveer een jaar "achterloopt" qua carrière door verlof en herstel. Maar dat lijkt me een maatschappelijk probleem ipv een individueel probleem..quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)671853771886592-2E5I
[..]
Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies?
Daar dacht ik ook over. Maar als je verongelijkte gelijkheidsdiscussies weglaat dan zal een vrouw een betere echte carrière opbouwen zonder kinderen als je wil horen bij de top.quote:Op zondag 15 december 2024 10:43 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de verontwaardiging meer gaat om het advies om geen kinderen te krijgen. En in principe klopt het ook wel dat je per kind denk ik ongeveer een jaar "achterloopt" qua carrière door verlof en herstel. Maar dat lijkt me een maatschappelijk probleem ipv een individueel probleem..
Mensen die werk verkiezen boven kinderen vind ik bovengemiddeld vaker nare mensen dus niet mee eens. Zulke menstypes zie ik liever niet aan de top van een organisatie staan want dat straalt af op de organisatie en maatschappijquote:Op zondag 15 december 2024 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook over. Maar als je verongelijkte gelijkheidsdiscussies weglaat dan zal een vrouw een betere echte carrière opbouwen zonder kinderen als je wil horen bij de top.
Dat is gewoon zo omdat je meer input kan leveren met minder afleiding
Gelukkig, er is geen dreiging meer in de toekomst vanwege deze post op LI.quote:We gaan helemaal geen oorlog voeren!
We leven niet meer in de pre-historie, maar in een tijd van bewustzijn.
Meneer Rutte, als je zo graag jezelf mentaal wil voorbereiden op een oorlog, ga zelf even een maandje aan het front staan. Ik heb geen zin in oorlog en om onze kinderen op te offeren voor een kleine groep macht wellustelingen die angst zaaien.
We gaan de wereld mooier maken en normaal met elkaar om. En het geld dat we nu aan al dat oorlogstuig uitgeven, stoppen we in onderwijs, innovatie en armoedebestrijding!
Wat is dan het advies als het gaat om minder betaald krijgen in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf? Want dat is toch meestal het geval? Anders kun je het toch niet eens vergelijken. Als man bij de big 4 werkt en vrouw bij de Aldi dan is het niet eens een terechte vraag.quote:Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)671853771886592-2E5I
[..]
Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies?
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Na een lange dag trainen zit ik in de trein naar huis. De hoofdconducteur passeert. Ik knik vriendelijk en wens hem een goedenavond. Zichtbaar geëmotioneerd stopt hij en kijkt mij recht aan:
"Meneer, u bent de eerste die vriendelijk tegen mij is. Ik ben op Maastricht opgestapt en niemand heeft mij gedag gezegd. Ze zitten allemaal op de k*ttelefoontjes. Het is ontzettend fijn dat mensen gedag zeggen. Bedankt."
Ik leer daar 2 dingen uit:
1. Een klein gebaar kan veel betekenen. In dit geval zei ik slechts gedag en keek de conducteur aan. Toch had dit een enorme impact op hem.
2. Spreek je dankbaarheid uit. Doet iemand iets waar je blij van wordt? Dat je helpt? Dat je raakt? Spreek het uit. Laat je waardering blijken.
quote:**Use Your PTO Wisely**
Maximizing your PTO is key, especially around holidays. One of my students recently said, “Two weeks ago, we didn’t see you on the Wednesday before Thanksgiving.”
I explained that I had taken my first vacation day at my new job, combining it with the holiday break for a longer period of rest and relaxation.
I always remind my students: when you start your first full-time job, it’s crucial to pass your probationary period, but it’s just as important to strategically use your PTO. Plan your time off in 2025 wisely so you can recharge and maintain balance. hashtag#goals hashtag#motivation hashtag#newjob
Ja idd meestal van het type burn-out medewerker van de maand wordt business coach of de net van de alcohol afgekickte vrouw die mensen helpt met verslavingen. Niet vergeten het snotjong van 23 die je helpt met echt je winst naar maal 1000% in het kwadraat te helpen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 16:40 schreef Ypmaha het volgende:
Ik word ook wel gek van die foto's bij posts van die kneuzen die met een whiteboard met een geschreven tekst erop poseren.
"People and Culture Lead"... wtf moet dat nou voorstellen.quote:Op dinsdag 17 december 2024 13:27 schreef Evangelion het volgende:
Author | Career Expert | People & Culture Lead | Start-up advisor
[ afbeelding ]
Kiddo is 12 of wat
Moeten zij weten en we hebben al genoeg mensen op de wereld.quote:Op zondag 15 december 2024 13:26 schreef Molo het volgende:
[..]
Mensen die werk verkiezen boven kinderen vind ik bovengemiddeld vaker nare mensen dus niet mee eens. Zulke menstypes zie ik liever niet aan de top van een organisatie staan want dat straalt af op de organisatie en maatschappij
Eerst pochen hoeveel haar oh zo succesvolle man toch allemaal heeft binnen geharkt aan kerstattenties om vervolgens al deze bedrijven een mes in de rug te geven. Blijft bijzonder dit soort mensen…quote:𝗚𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗶𝘀 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝗺𝗮𝗻 𝘁𝗵𝘂𝗶𝘀𝗴𝗲𝗸𝗼𝗺𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸. 𝗠𝗲𝘁 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗮𝗹 𝟴 𝗳𝗹𝗲𝘀𝘀𝗲𝗻 𝘄𝗶𝗷𝗻 𝗲𝗻 𝟯 𝗸𝗲𝗿𝘀𝘁𝗽𝗮𝗸𝗸𝗲𝘁𝘁𝗲𝗻. 𝗘𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗴𝗲𝘃𝗲𝗿, 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗮𝗸𝗲𝗻𝗿𝗲𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲𝘀. Dit was het resultaat van een verdeling onder zijn collega's. De cake van 1,5e meter ligt nog op het werk; die komt wel op tijdens het kerstontbijt 😋 .
Gisteravond is daar nog een kerstpakket aan toegevoegd, van zijn vrijwilligerswerk. En het is nog geen kerst, er komt vast nog meer bij 🎅 .
De 8 flessen wijn staan in de kast; daar doen we serieus het hele jaar mee.
De inhoud van de kerstpakketten past niet in onze voorraadkast. Na het er toch maar in proppen, dacht ik: "nope" .
Ik heb een doos gepakt en gevuld. Samen met nog een tas breng ik deze zo naar de voedselbank. Er zijn zoveel mensen die het zoveel meer kunnen gebruiken dan wij.
Nee, het is geen ondankbaarheid. Maar het is te veel. En voor ons is het overbodig. Er zat werkelijk niets tussen waarvan ik dacht: "supertof!". Totaal 7x chocola, 5x drop/zuurtjes/snoepjes, 6 x chips, 5x koekjes, 4x toastjes, 3x pannenkoekenmix en voor de rest pastasaus, soep, aioli en wat je ook tot 2030 in een blik of pot kunt bewaren. Ik ga het niet gebruiken.
Deze overconsumptie gaat me steeds meer tegenstaan. Wat mij betreft gaan we veel meer over op het steunen van goede doelen en het bedanken van werknemers en zakenrelatie op een manier die er echt toe doet.
https://www.linkedin.com/(...)084212174675969-QCdiquote:Wat is er gebeurd...?" vroeg ik die onbekende man om 2u 's nachts.
Mijn auto zag er niet uit. Ik bloedde aan mijn hoofd. Mijn jas was gescheurd. Laptop lag op de autostrade. Shit.
Wat er met mij gebeurd was, wist ik zelf niet. Ik moest het aan die mens vragen die achter mij reed.
"Ge zijt vier keer over kop gegaan" zei hij.
De pers maakte gewag van "een zwaargewonde chauffeur". Ze hebben mijn engelbewaarder niet geïnterviewd. Ik had nauwelijks of geen lichamelijke schade. 8u na het ongeval verliet ik het ziekenhuis.
Lessen geleerd:
1. Ik rij nooit meer 's nachts, want dat ik in slaap viel terwijl ik reed, da's akelig
2. Ik coach mensen om anderen hulp te vragen, dus vroeg ik aan Ibrahim Akdogan: "kan ik morgen met u meerijden?" Hulp vragen is niet makkelijk, maar het helpt u vooruit, en laat een ander toe om zelf van betekenis te zijn.
3. Gelukkig werkten de airbags perfect. Airbags en een systeem dat aangeeft dat ge mgl in slaap valt: voortaan zal ik altijd beide hebben. Ik sprak mensen die geen werkende airbags hadden. Die fysieke gevolgen waren loodzwaar.
4. Het was voor mij belangrijk in mijn verwerking om daags nadien de confrontatie met het wrak aan te gaan. Tranen in mijn ogen toen.
Dankbaar voor de airbags en dat ik niet tegen een paal of andere auto ben gevlogen. Ben er nog om 2025 mee te maken..
Godverdommequote:Maan: 'Wat is er?'
Cheyenne: 'Ik ben het kwijt.'
Maan: 'Zullen we 't even een keer rustig doornemen?
Cheyenne: 'Ja.'
Maan: 'Kun je dat het beste zelf doen of met iemand van het orkest?'
Cheyenne: 'Van het orkest.'
Dan komt er een man met zo'n ontzettend fijne uitstraling bij haar zitten (Peter Tiehuis - een van 's lands beste gitaristen!) en binnen no time heeft ze 't weer gevonden.
Zullen we komend jaar aan elkaar vragen 'Wat is er?' en niet gaan raden...
Zullen we komend jaar geduld en begrip hebben als we 't kwijt zijn...
Zullen we komend jaar 'Wie kan je hierbij het beste helpen?' vragen en dat alle antwoorden goed zijn...
Zullen we komend jaar het ook weer vinden, wat 't ook is dat we kwijt zijn.
Begrip. Elkaar. Geduld. Oprechtheid.
Hulp vragen. Durven uitreiken.
Vertrouwen hebben.
We zijn allemaal wel eens een Maan, Cheyenne of lieve orkestmeneer.
En zullen we dit niet alleen in 2025 doen...
Ps. Begin 2021 postte ik dit voor het eerst. Elk jaar daarop ook, in de misschien ietwat naïeve hoop dat 't minder nodig zou zijn. Ook nu, voor komend jaar weer minstens zo relevant als toen.
'They say I'm a dreamer, but I'm not the only one.'
Wat wil ze nou eigenlijk zeggen?quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:01 schreef de_boswachter het volgende:
Marion Castelijn - verbinder (wtf is dat)
[..]
Eerst pochen hoeveel haar oh zo succesvolle man toch allemaal heeft binnen geharkt aan kerstattenties om vervolgens al deze bedrijven een mes in de rug te geven. Blijft bijzonder dit soort mensen…
En dit.quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:12 schreef Evangelion het volgende:
8 flessen wijn houdt ze wel, kutwijf.
Wat een intens labiele hoofdconducteur als hij hierom al moet janken.quote:Op maandag 16 december 2024 10:14 schreef Ronald het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Dikke bullshit natuurlijk maar weer makkelijk likes scoren.
Ja...maar daar doen ze SERIEUS wel een jaar mee hé!!!quote:Op dinsdag 24 december 2024 17:12 schreef Evangelion het volgende:
8 flessen wijn houdt ze wel, kutwijf.
Iemand die werkloos is en verder weinig zinnigs kan doen.quote:
Vooral het hele Israël - Gaza problematiek is voor veel mensen makkelijk scoren.quote:Op maandag 16 december 2024 10:14 schreef Ronald het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Dikke bullshit natuurlijk maar weer makkelijk likes scoren.
https://www.linkedin.com/(...)479356757172224-z-gcquote:Beste meneer de dakdekker,
Vanmorgen trof jij een van onze bewoners
Zij was 'haar' rondje aan het wandelen; 'haar' rondje, want dat rondje is altijd hetzelfde rondje.
Tijdens dat rondje trof ze jouw bus midden op de stoep, omdat jij jouw bus aan het uitladen was. Jouw nieuwe bus; je had hem net opgehaald.
Onze bewoner heeft geleerd dat je op de stoep loopt. Dus jouw bus was voor haar een ingewikkeld obstakel. Ik kan me zo voorstellen dat ze even heeft staan kijken en twijfelen. En toen toch koos voor wat hoorde.
Jij zag haar tussen de huizen en je bus schuifelen. Volgens haar paste dat net. Volgens jou paste dat niet.
Zonder naar haar te kijken, brandde je los. Je eiste haar sleutels op zodat ze niet weg zou gaan. Weg kón gaan. Daarna belde je de politie.
Toen ik aankwam wilde je niet met me praten. Ook kregen we de sleutels niet terug. We moesten onze bewoner met een beperking maar opsluiten, vertelde je ons briesend. En praten deed je niet met mij, dat deed je straks wel met de politie.
Jij zag alleen je bus. Je nieuwe bus.
ik zag alleen onze bewoner. En haar ogen. Haar ogen vol vragen en angst want ze snapte er werkelijk niks van.
De politie kwam en jij deed je verhaal. Volgens jou had ze met haar sleutels jouw bus beschadigd.
Door jouw enorme beschermingsdrang voor je nieuwe bus, zag je niet dat dat er helemaal geen beschadigingen waren. En dat je gedrag onnodig was.
Door mijn beschermingsdrang naar dat wat mij lief is en aan het hart ligt, kon ik je na afloop niet de hand schudden. Ik wilde jou vooral niet meer zien.
Maar... Mocht je ergens de komende tijd met andere ogen, nieuwsgierige en open ogen, naar onze bewoners willen kijken; voel je dan welkom op onze woonlocatie. We zetten de koffie voor je aan en ik schud je de hand. Zo zijn we dan ook wel weer 😉
En die uitnodiging geld voor iedereen. Onze bewoners doen graag mee in de samenleving. Ze willen het echte en gewone leven leven, en hebben ogen nodig die hen willen zien. Zien zoals ze zijn.
Haar collega:quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)479356757172224-z-gc
Ken het verhaal niet, maar zou maar zo eens niet helemaal volledig kunnen zijn.
https://www.linkedin.com/(...)63713606631424-199k/quote:Het is vrijdagochtend 27 december. Met een kater rijd ik naar werk. Geen kater van een heftig kerstdiner, maar van wéér een gebroken nacht en al dagenlang niet fit zijn. Die vervelende hoest gaat maar niet over. En nu zit sinds gister ook ‘mijn kop vol snot’.
Als ik op de weg van onze woonlocatie rij, zie ik een bewoonster. Ze staat aan de overkant van de straat bij een werkbusje. Het busje staat op de stoep geparkeerd, strak tegen een huis aan. Ik zie twee werklui bij haar. Ik zet mijn auto stil en kijk in mijn zijspiegel wat er gebeurt. Misschien valt het mee en redt ze zichzelf.
Ik voel het meteen in mijn buik. Het kriebelt, het rommelt, het zeurt. Ik start de auto en rij ernaartoe. Met een heel zacht stemmetje vertelt de bewoonster mij dat hij haar sleutels heeft afgepakt. De werkman, een dakdekker, steekt meteen van wal. Dat ze “haar moeten opsluiten” en dat hij de politie heeft gebeld. Ik probeer een gesprek te voeren, maar het blijkt niet mogelijk.
Eigenlijk ís het ook niet nodig. Want ik weet precies wat er is gebeurd. Onze autistische bewoonster heeft geprobeerd door de smalle ruimte tussen de bus en het huis door te lopen. Want lopen, dat doe je nu eenmaal op de stoep. Obstakel of niet. De dakdekker die beweert dat ze zijn nieuwe bus beschadigde en in boosheid haar sleutelbos heeft afgepakt. Niet wetende dat deze sleutelbos voor onze bewoonster minstens zoveel betekent als zijn bus voor hem. Zeker met de fluffy sleutelhanger eraan die ze net had gekocht.
We wachten op de politie. Onze bewoonster begrijpt er niets van, maar ik weet zeker dat ze de hardheid voelt. Ik zie haar starre houding, de ogenschijnlijke koelheid en haar verwarde blik. Als onze manager aankomt, breek ik. Van verbazing, vermoeidheid, boosheid, van verdriet. Het zijn vooral de woorden “dan moeten ze haar maar opsluiten” die mij raken. Woorden die de dakdekker wel 3x uitspreekt.
Als de politie is geweest en er niks aan de hand blijkt, vervolg ik mijn weg naar werk. In de auto schiet de kersttoespraak van de koning ineens door mijn hoofd. Zei hij niet iets over “de behoefte om gezien te worden" en "ruimte voor begrip”?
Als ik op mijn werkplek aankom, zie en voel ik meteen waar de koning het over had. Medebewoners hebben het al meekregen. Ze delen knuffels uit en er rollen tranen. Ik zie onze vrijwilliger meteen plannen smeden om samen met de bewoonster iets te knutselen. De koffie wordt ingeschonken en collega en manager vragen meerdere keren of het gaat en 'al is gezakt'. Een familielid die zo dankbaar is dat ik haar dierbare zag en kon helpen.
Als we onze koffie drinken, laat de bewoonster mij haar nieuwe fluffy sleutelhanger zien. Hij zit niet meer vast aan haar sleutelbos, maar blijkt te zijn afgebroken toen de dakdekker hem van haar afpakte. Ik slik mijn tranen weg, wetende hoeveel dit voor haar betekent. Heel rustig vertel ik haar dat ik de hanger volgende week voor haar zal maken. Snot of geen snot, ik zal er weer zijn.
Geschreven met de mentale weerbaarheid van een zijderups.quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:12 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Haar collega:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)63713606631424-199k/
Altijd dezelfde ergerlijke schrijfstijl ook.
Waarom hebben dit soort dwazen altijd functies die totaal niets toevoegenquote:Vanaf januari 2025 stop ik met het drinken van alcohol.
En ja, dat klinkt voor een deel van mijn netwerk misschien als verrassing. Je kan mij namelijk altijd blij maken met een goed glas wijn.
Alleen ik merk dat ik er geen voldoening meer uithaal. De voordelen wegen - voor mij - inmiddels niet meer op tegen de nadelen.
Vermoeidheid, slecht slapen, onrust in mijn lichaam. Terwijl ik dit zo schrijf, besef ik nogmaals dat dit eigenlijk totaal niet past bij de ambitie om een leven te leiden als een relaxte ondernemer. Dus, besloot ik afgelopen maanden, om er per januari per direct mee te stoppen.
Niet omdat ik ‘moet’. Niet omdat het een trend is. Maar simpelweg omdat ik benieuwd ben. Hoe voelt het voor mij om bewust te kiezen voor helderheid, energie en focus?
Wat zijn jouw ervaringen in dit geval?
quote:Zo tegen het einde van 2024 wil ik heel graag bij jullie stilstaan. Ja, bij jullie. Voor velen van ons is het geen gemakkelijk jaar geweest. We hebben allemaal kleine of grote tegenslagen gekend, verdriet, pijn. We hebben gestaan voor moeilijke dilemma’s, soms wetende dat alleen de tijd zal leren of een keuze echt de juiste is geweest. We zijn doorgegaan, al namen anderen ons lekker makkelijk de maat vanaf hun luie stoel. Schreeuwend of wegkijkend. Maar wij zijn altijd doorgegaan. Zonder ons af te laten leiden. En we hebben het gered. Er staat een nieuw, fris jaar ons op te wachten.
Wat ik hier heb gezien, bij zovelen, bij jullie, is de enorme kracht, hoop en optimisme waarmee elke slag van het leven opgepakt is. Altijd zoeken naar het positieve. En dat ook vinden 🥰. Ja, social media zijn oppervlakkig en velen van jullie ken ik niet persoonlijk. En toch bieden alle berichten van jullie een bijzondere inkijk in zoveel levens. En wat ik in de vele posts, comments en persoonlijke berichten teruglees is een enorme kracht. De enorme behoefte om positief bij te dragen aan onze samenleving. En daar dan ook vol voor gaan. Zo bijzonder. Kan hier trouwens ook wel eerlijk zeggen dat jullie ook mij persoonlijk door moeilijkere tijden hebben getrokken. Dank jullie wel.
En zoals gezegd: een nieuw en fris jaar voor de boeg. Ik heb er heel veel zin in. Hard werken om ons land nóg mooier, veiliger en welvarender te maken. Ik wens jullie veel gezondheid, geluk, liefde en plezier. Moge het je beste jaar tot nu toe worden. 🤍 Make it count!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"snot of geen snot, ik zal er weer zijn"quote:Op dinsdag 31 december 2024 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geschreven met de mentale weerbaarheid van een zijderups.
(Die dakdekker zal best een lul zijn maar sjonge jonge)
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]Dat lijkt net YesilgozSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op vrijdag 3 januari 2025 14:08 schreef Evangelion het volgende:
[..]Geschreven door chatgtpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met hoeveel woorden kun je zo iets nietszeggends schrijven. Goeie god
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
Mooi nieuwjaar zielemaatjequote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)195559506776067-vW6P
Echt raar dat je zo met je dochter op de foto gaat in je te krappe broek.
Heeft hij daar nou een stijve lul?quote:Op zaterdag 4 januari 2025 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)195559506776067-vW6P
Echt raar dat je zo met je dochter op de foto gaat in je te krappe broek.
Jezus wat een kneus is dit met tientallen facebook posts per week.quote:Ik heb vandaag een uur bij de bank doorgebracht met mijn vader terwijl hij geld overmaakte. Na een tijdje kon ik het niet helpen en vroeg: "Pap, waarom zetten we je internetbankieren niet in? ”
"Waarom zou ik dat doen? " vroeg hij.
“Nou, dan hoef je hier geen uur te blijven voor dingen zoals transfers. Je zou zelfs online kunnen shoppen - alles zou zoveel makkelijker zijn! ”
Ik stond te popelen om hem kennis te laten maken met het gemak van online bankieren en winkelen. Maar zijn reactie maakte me sprakeloos.
Hij vroeg: "Als ik dat doe, hoef ik het huis helemaal niet uit, toch? ”
“Ja! "Ik antwoordde en uitlegde hoe zelfs boodschappen nu geleverd kunnen worden, en hoe Amazon zo ongeveer alles heeft.
Toen keek hij me aan en zei: "Sinds ik vandaag deze bank binnen liep, heb ik vier vrienden ontmoet en met het personeel gepraat, die me inmiddels goed kennen. Je weet dat ik alleen ben... deze kleine connecties betekenen alles voor me. Ik maak me graag klaar om hier te komen. Ik heb genoeg tijd, en het is het gezelschap en de menselijke aanraking waar ik naar hunker.
"Twee jaar geleden werd ik ziek, en de winkelier waar ik fruit van kocht kwam me bezoeken en zat huilend naast mijn bed. En toen je moeder viel tijdens haar ochtendwandeling, zag onze plaatselijke kruidenier haar en bracht haar meteen thuis in zijn auto omdat hij ons kent. Zou ik zo'n connectie hebben als alles online was?
"Waarom zou ik willen dat alles bij mij wordt geleverd, waardoor ik alleen met mijn computer moet communiceren? Ik wil de mensen kennen met wie ik te maken heb, niet alleen de 'verkoper. ' Het bouwt banden, relaties op. Bezorgt Amazon dat ook allemaal? ”
Op dat moment werd ik eraan herinnerd dat technologie de echte connecties niet kan vervangen. De woorden van mijn vader waren een zachte herinnering: tijd doorbrengen met mensen, niet alleen met apparaten.
Dank aan de originele verteller voor het delen van dit oprechte perspectief.
Wil jij van je hoofd naar je hart? Ik ben miss MAGIC: een 100% zweefvrije spiritueel coach. Ik help je snel te groeien zodat jij kan doen waar je hart van danst. Auteur MAGIC-methode| trainer| spreker| columnist|quote:De week voor kerst bedacht mijn dochter Sophie dat het leuk zou zijn als we de feestdagen in Curaçao zouden doorbrengen. Even lekker naar de zon.
Ik vond het een topidee, maar wel erg last minute en ik had al afspraken staan. Ik vroeg het universum om een duidelijk teken. Ik wilde in ieder geval binnen 24 uur een rode hartjes ballon zien en het liefst nog een ander duidelijk teken 🙈
Toen ik de volgende dag mijn paspoort ging verlengen, zei het meisje aan de balie dat mijn paspoort 24 december klaar zou zijn. Toen ik zei dat ik dan misschien zou vliegen, vroeg ze waar ik heen wilde. Wat denk je? Zij was net terug uit Curacao en had in het hotel gezeten dat ik wilde boeken. Ik heb gelijk mijn familie gebeld die in Curaçao woont om te laten weten dat we kwamen.
Toen ik daarna een kamer inliep, lag de grond bezaaid met…. Jawel rode hartjes ballonnen🤣
Ik ben dol op tekens. Vraag jij het universum wel eens om een teken?
Die Marcel weet ook een hoop onzin op Linkedin te posten zeg.quote:
quote:‘Je denkt toch niet dat een twintiger een oude taart wil?!’
Ik las deze comment ergens onder een snippet van mijn podcast. Het is bekend dat ik met jonge mannen date en het vaak erg leuk heb gevonden. Ik val op energiek, enthousiast, open, sportief, strak en hongerig. Net zoals ik ben. Dat een man jonger is dan ik, wat kan mij het schelen. Daar denken velen anders over. Hoe haal ik het in mijn hoofd.
Gisteravond liepen de tranen over mijn wangen bij het kijken naar @babygirlmovie van @halinareijn Iedere nuance, iedere blik, alle woorden en vooral ook alle non-verbale kracht die erin zit herken ik letterlijk. Wat een film, een monument, een meesterwerk.
Het blijkt nogal ‘apart’ te zijn om als vrouw boven de 40 s*ksueel actief, enthousiast, open en lustig te zijn, maar om ook nog eens exact te doen én zeggen wat je zelf wilt? Nee zeg, dat kan niet.
S*ks, verlangen, erotiek en diepgaande aantrekkingskracht komt uit ons diepste mens-zijn. Het is veel meer dan alleen maar ‘oppervlakkig g*il’ zijn, maar heeft te maken met ons verleden, ook de beschadigingen, gemis, wat we over onze s*ksualiteit leerden en de daaruit voortkomende ontkenning van wie we echt zijn. Dit geldt voor mannen én voor vrouwen.
We proberen uit alle macht in de vorm te passen die de maatschappij voor ons heeft bedacht. ‘Doe maar gewoon’. We onderdrukken vaak decennialang ‘our deepest desires’ en ineens (tot onze verrassing!) vindt de frustratie zijn uitweg, in menig crises, ‘burn-out’, depressie en wat nog meer. Kijk eens goed naar wát je nu eigenlijk onderdrukt…
In ‘Babygirl’ zien we eindelijk de belichaming van veelvuldig voorkomend onderdrukt vrouwelijk verlangen met al haar complexiteit en de combinatie met een man die liefdevol in zijn eigenheid durft te staan. Het onbewust herkennen van elkaars wonden, elkaars verlangen kunnen beantwoorden. Los van leeftijd. Pure, intense aantrekkingskracht.
Gaat het zien!
hashtag#vrouw hashtag#vrouwelijkekracht hashtag#cougar hashtag#affaire hashtag#fantasie hashtag#babygirl hashtag#babygirlmovie hashtag#halinareijn
Die is zo ready als maar kan! Lekker voor op LinkedInquote:
Ik werk in de zorg en kom die knakker overal tegen op LinkedIn, blijkbaar veel uit mijn netwerk die hem wel te pruimen vindenquote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die Marcel weet ook een hoop onzin op Linkedin te posten zeg.
Ik zie hem vaker omdat mensen hem liken. Schijnbaar.quote:Op dinsdag 7 januari 2025 14:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die Marcel weet ook een hoop onzin op Linkedin te posten zeg.
Die titel 'Lid in de orde van Oranje Nassau' kan ook gewoon echt nietquote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zie hem vaker omdat mensen hem liken. Schijnbaar.
Maar ik vind dat zo’n mafklapper, verschrikkelijk.
Dat kan hij toch zijn?quote:Op dinsdag 7 januari 2025 17:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Die titel 'Lid in de orde van Oranje Nassau' kan ook gewoon echt niet
Nee hij is unit leider afval en textiel in een ziekenhuis. Dat lid van oranje Nassau kun je zo’n beetje kopen.quote:
quote:Op woensdag 8 januari 2025 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hij is unit leider afval en textiel in een ziekenhuis. Dat lid van oranje Nassau kun je zo’n beetje kopen.
Dat is net als het goudklompje dat je krijgt bij het goudzoeken in pretpark Hellendoorn.
Bohbohboh. Wat is haar naam zodat ik haar kan toevoegen. Deze foto in deze pose heeft ze 100% ook in lingerie gemaakt. Lekker man.quote:
Waarom de fuck staat dit op Linkedinquote:Op dinsdag 7 januari 2025 15:47 schreef Evangelion het volgende:
In ‘Babygirl’ zien we eindelijk de belichaming van veelvuldig voorkomend onderdrukt vrouwelijk verlangen met al haar complexiteit en de combinatie met een man die liefdevol in zijn eigenheid durft te staan. Het onbewust herkennen van elkaars wonden, elkaars verlangen kunnen beantwoorden. Los van leeftijd. Pure, intense aantrekkingskracht.
werkweek*, ongeletterde boer.quote:
quote:Mooie foto voor in je plakboek.
‘Papa’ (daarna opa) zat aan tafel met de allerstoerste mannen van de wereld. Want papa deed z’n best voor vrede….oh nee toch niet, sorry kids. Papa was mede verantwoordelijk voor zoveel doden. Want hij durfde niet voor te stellen om te gaan praten. Papa was een beetje schijtebroek. Zullen we nu weer verder kijken naar Sesamstraat. Zo fijn om samen met jullie te kijken. Jammer dat de Oekraïense en Russische kindjes geen papa meer hebben.’ Ach ja, ….
Huhuu Lets go. Tien ton staal verticaal!quote:Ik wilde de afspraak bijna afzeggen...
Waarom? Alleen omdat ik mijn haar ging verven. Ja, ik hoor je denken: “Meid, waar maak jij je druk om?” Maar eerlijk? Ik was serieus zenuwachtig en bang dat het niet mooi zou worden.
Voor mij is het namelijk meer dan alleen een kleurtje. En dat erkennen gaf al wat ruimte. Het voelde alsof ik iets aanpakte dat zo’n groot deel van mij is. Mijn uiterlijk is niet alleen hoe ik eruitzie, het is ook onderdeel van wie ik ben, hoe ik mezelf presenteer en het belangrijkste, hoe ik naar mezelf kijk.
En toch spookte het door mijn hoofd: Wat als het tegenvalt? Terwijl de logische stem zei: Dan verander je het toch gewoon weer!
Het resultaat? Ik ben superblij. Maar weet je wat ik het grappigste vond? Dat ik dit spannender vond dan een groot zakelijk risico nemen. Hoe bizar werkt je hoofd soms?
Na afloop dacht ik: Hoeveel denkruimte heeft dit de afgelopen weken ingenomen? En voor wat?
Een mooie les om nog vaker los te laten en gewoon te doen. Let it goooo. (Elsa stem).
Wat een walgelijke reacties onder dat bericht.quote:Op zondag 12 januari 2025 13:32 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)83593518428635137%29
Gaat me niet om de inhoud van de discussie maar de manier waarop.
Het valt me op dat psychologen opvallend vaak hele rare mensen zijn.
En dat tegen een minister van defensie:
Je zou maar patiënt zijn bij deze mafklapper.
[..]
Hoeveel denkruimte heeft het maken van zo’n sneue LinkedIn post wel niet gekost?quote:Op dinsdag 14 januari 2025 20:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Huhuu Lets go. Tien ton staal verticaal!
Meid.
KOOP JE GEWOON EEN ELEKTRISCHE AUTO HENRI! MET JE KUTSMILIES. AANDACHTSHOER.quote:Zelfs 𝗱𝗲 𝗽𝗮𝘂𝘀 𝗿𝗶𝗷𝗱𝘁 𝗲𝗹𝗲𝗸𝘁𝗿𝗶𝘀𝗰𝗵. 𝗘𝗻 𝗶𝗸? 𝗕𝗲𝗻𝘇𝗶𝗻𝗲....... 🙈
Ik moet iets bekennen: ik rijd nog steeds in een 𝗯𝗲𝗻𝘇𝗶𝗻𝗲𝗮𝘂𝘁𝗼. Ja, ik, een expert in heavy-duty charging, die dagelijks werkt aan de toekomst van elektrisch vervoer. En om het nóg gênanter te maken: binnen Green Fellows rijden al mijn collega’s elektrisch. Allemaal. 𝗕𝗲𝗵𝗮𝗹𝘃𝗲 𝗶𝗸.
Het is niet dat ik niet wil overstappen, maar dat stemmetje in mijn hoofd blijft maar excuses verzinnen:
• 𝘑𝘦 𝘬𝘶𝘯𝘵 𝘵𝘩𝘶𝘪𝘴 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘭𝘢𝘥𝘦𝘯, 𝘥𝘶𝘴 𝘩𝘰𝘦 𝘨𝘢 𝘫𝘦 𝘥𝘢𝘵 𝘳𝘦𝘨𝘦𝘭𝘦𝘯?
• 𝘗𝘶𝘣𝘭𝘪𝘦𝘬 𝘭𝘢𝘥𝘦𝘯 𝘪𝘴 𝘵𝘰𝘤𝘩 𝘩𝘢𝘳𝘵𝘴𝘵𝘪𝘬𝘬𝘦 𝘥𝘶𝘶𝘳 𝘪𝘯 𝘷𝘦𝘳𝘨𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘮𝘦𝘵 𝘣𝘦𝘯𝘻𝘪𝘯𝘦?
• 𝘑𝘦 𝘮𝘪𝘴𝘵 𝘵𝘰𝘤𝘩 𝘩𝘦𝘵 𝘨𝘦𝘭𝘶𝘪𝘥 𝘦𝘯 𝘨𝘦𝘷𝘰𝘦𝘭 𝘷𝘢𝘯 𝘦𝘦𝘯 𝘵𝘳𝘢𝘥𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘦𝘭𝘦 𝘮𝘰𝘵𝘰𝘳!
• 𝘑𝘦 #BMW 𝘩𝘦𝘭𝘦𝘮𝘢𝘢𝘭 𝘰𝘱𝘳𝘪𝘫𝘥𝘦𝘯, 𝘥𝘢𝘵 𝘪𝘴 𝘱𝘢𝘴 𝘮𝘪𝘭𝘪𝘦𝘶𝘷𝘳𝘪𝘦𝘯𝘥𝘦𝘭𝘪𝘫𝘬!
Maar laten we eerlijk zijn, dat zijn smoesjes. Elektrisch rijden biedt zoveel voordelen: het is schoner, stiller, en op de lange termijn vaak voordeliger. Bovendien, als zelfs de paus al elektrisch rijdt, hoe kan ik dan nog achterblijven?
Nu mijn vraag aan jullie: Hoe maak ik deze overstap zo 𝘀𝗹𝗶𝗺 mogelijk? Wat zijn jullie ervaringen met 𝗽𝘂𝗯𝗹𝗶𝗲𝗸 𝗹𝗮𝗱𝗲𝗻? En vooral: welk elektrisch model raden jullie aan voor iemand die het geluid van een traditionele motor gaat missen?
Help me de stap te zetten naar een opgeladen toekomst. Inspireer me, daag me uit en deel je tips! ⚡🚗
𝗣𝗦: 𝗡𝗲𝗴𝗮𝘁𝗶𝗲𝘃𝗲 𝗰𝗼𝗺𝗺𝗲𝗻𝘁𝘀 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝗻𝗼𝗱𝗶𝗴 – 𝗶𝗸 𝘄𝗲𝗲𝘁 𝗱𝗮𝘁 𝗱𝗶𝘁 𝗯𝗲𝗵𝗼𝗼𝗿𝗹𝗶𝗷𝗸 𝗴𝗲̂𝗻𝗮𝗻𝘁 𝗶𝘀 😅. 𝗠𝗮𝗮𝗿 𝗶𝗸 𝘄𝗮𝗮𝗿𝗱𝗲𝗲𝗿 𝗷𝘂𝗹𝗹𝗶𝗲 𝗵𝘂𝗹𝗽 𝗲𝗻𝗼𝗿𝗺!
quote:This just got delivered from a recruiter, and I had to share. A brilliant example of creative sales outreach: low-cost, memorable, funny, and definitely a conversation starter!
It’s a great reminder that effective sales and marketing doesn't always need to be flashy or expensive to make an impact.
Having previously worked in recruitment, I know just how difficult it can be to cut through the noise and also how tough it is at the moment, so wanted to share as this made me smile!
quote:Ik zit met mijn zoontje van 4 in de tram en een groep jongens van 14 komt binnenstormen.
Ze omringen ons. Schreeuwen hard en het woord k*nker wordt in elke zin 3x geroepen. Ik voel me ongemakkelijk maar durf niets te zeggen tegelijk kan ik nergens heen met mijn kinderwagen in de tram.
Een man verderop komt aanlopen en kijkt naar de jongen met de grootste mond; mag ik jou iets vragen. Hoeveel talen spreek jij?
Hij kijkt brutaal maar geeft eerlijk antwoord; 3 talen.
De man praat rustig door. Zo zo, 3 talen.. dan ben je een slimme jongen. En van al die woorden die je kent en die je wereld in kan brengen kies je k*nker... Van alle woorden die je de kindjes in de tram zou kunnen meegeven kies je k*nker.... wat een bijzondere keuze.
De jongen knippert en zegt uiteindelijk... Meneer u heeft gelijk. Hij kijkt naar mij en zegt, sorry mevrouw.
De man glimlacht en zegt, nu zien we allemaal de slimme jongen die je bent.
Wat een prachtig voorbeeld van feedback geven in een moeilijke situatie. Niet alleen ben ik dankbaar dat deze man mij kwam helpen maar ook dat ik dit voorbeeld heb gezien hoe je iemand pittige feedback kan geven vol licht en positiviteit.
Heb jij ook wel eens een mooi voorbeeld van feedback ervaren?
hashtag#feedback hashtag#positiviteit hashtag#omdenken
Hij werkt kennelijk als consultant in de e-mobility, maar vraagt zijn netwerk hoe hij de overstap naar elektrisch rijden zo slim mogelijk kan maken? Goede reclame wel, voor zijn "vakmanschap".quote:Op woensdag 15 januari 2025 19:09 schreef de_boswachter het volgende:
Mannelijke aandachtshoer Henri Overbeek - Strategische partner voor duurzame mobiliteit.
[..]
KOOP JE GEWOON EEN ELEKTRISCHE AUTO HENRI! MET JE KUTSMILIES. AANDACHTSHOER.
Jawel, het gebeurde in lijn 21 Rotterdam om 9:00.quote:Op zondag 19 januari 2025 01:33 schreef Viv het volgende:
[..]
Een mooie in de categorie: dingen die nooit gebeurd zijn.
https://nl.linkedin.com/p(...)558943278399488-FBzGquote:Op zondag 19 januari 2025 10:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Allerjezus![]()
Heb je een link? Deze is een comment waard.
Daar zijn een hele hoop comments verdwenenquote:
https://www.linkedin.com/(...):7279595694141714432quote:Willen jullie een woord in deze pot doen?
Het mag een positief woord zijn, dat begint met de eerste letter van je naam.
Ik begin: Synergie
Ik krijg er tranen van in mn ogenquote:
Al z'n posts hebben 0 of 1 likequote:Op zondag 19 januari 2025 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)450906395971585-B_dw
The Oracle Man.
God dit is toch hoop ik een parodie account.
Ik vrees van niet.quote:Op zondag 19 januari 2025 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)450906395971585-B_dw
The Oracle Man.
God dit is toch hoop ik een parodie account.
Als je 1 willekeurige zin uit de post intikt in de zoekfunctie van Linkedin vind je een post direct terug. Dus dat is onmogelijk.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:04 schreef Soofsz het volgende:
En berichten die je kopieert en hier plakt onherleidbaar aan te passen. Wegens de persoonsgegevens.
Mooi verhaal.quote:
Kan je niet met AI de posts aanpassen?quote:Op maandag 20 januari 2025 17:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je 1 willekeurige zin uit de post intikt in de zoekfunctie van Linkedin vind je een post direct terug. Dus dat is onmogelijk.
Zo had ik het profiel van hierboven ook gevonden.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:06 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als je 1 willekeurige zin uit de post intikt in de zoekfunctie van Linkedin vind je een post direct terug. Dus dat is onmogelijk.
Zo zie ik het ook. Je kan LinkedIn afschermen voor buitenstaanders of het juist als etalage/visitekaartje gebruiken. Het is een variant van social media, en we linken net zo goed naar uitlatingen op Twitter/X, etc.quote:Op maandag 20 januari 2025 19:03 schreef kloon_bassie het volgende:
Mwah, ik denk niet dat we hier iets fout doen. Mag je dan ook geen bericht vanuit Twitter of een filmpje van YouTube plaatsen hier? Uiteindelijk is vrij makkelijk te achterhalen wie het geplaatst heeft.
De plaatser is zelf zo dom om de post openbaar te plaatsen op een sociaal netwerk.
Nou, soms wordt de naam hier wel gepost. Of een foto. Daar zouden we inderdaad wel mee op kunnen passen voortaan.quote:De persoonsgegevens worden hier niet geplaatst. Daarnaast gaat het alleen om een naam, geen adres, telefoonnummer of andere persoonlijke kenmerken.
Welke persoomgegevens? Die mensen willen aandacht, en zo krijgen ze aandacht.quote:Op maandag 20 januari 2025 17:04 schreef Soofsz het volgende:
Misschien een tip om geen linkjes naar profielen te plaatsen. En berichten die je kopieert en hier plakt onherleidbaar aan te passen. Wegens de persoonsgegevens.
Ik heb zelfs van enkele kopieer en plak berichten hier de plaatser op LinkedIn al kunnen opsporen.
Je wil een post maken dat je niet wil pochen.quote:“De zaken gaan goed, zegt ze, maar toch rijdt ze in een auto die maximaal 2000 euro kost.”
Ik snap dat dit soms wat verwarring kan veroorzaken, vooral omdat veel ondernemers meteen een mooiere auto kopen zodra het goed gaat.
Ik geef ze groot gelijk, want ik rijd ook liever in een dikke auto.
Maarrr... ik vind het wel grappig dat mensen soms raar opkijken als ik laat zien in wat voor auto ik rijd, haha.
Ze zeggen het niet hardop, maar ik kan het bijna op hun voorhoofd lezen dat ze het gek vinden.
Ik rijd zelf in een oude en goedkope auto. Voor langere afstanden leen ik vaak de auto van mijn ouders.
Waarom ik nog steeds in dezelfde auto rijd als toen ik 18 was:
→ Ik ben vaak in het buitenland, waardoor ik anders onnodige kosten voor de auto zou hebben.
→ Ik reis niet dagelijks en maak maximaal eens in de twee weken een langere rit, omdat ik bijna altijd vanuit huis werk.
→ Ik geef mijn geld liever uit aan dingen die geld opleveren, zoals vastgoed, aandelen, crypto of goud.
→ Een dikke auto zou puur voor mijn ego zijn, en dat vind ik nu niet nodig.
→ Het herinnert me eraan waar ik vandaan kwam, en dat motiveert me.
Die dikke auto komt later wel, als ik weet waar ik wil wonen, meer met de auto moet reizen, of... als mijn beleggingen er uiteindelijk voor betalen. 😉.
Wat een baas. Hij haast zich niet meer om zijn overstap te halen.quote:Hoe gedraag jij je tijdens het overstappen op een treinstation?
Op dagen dat ik van mijn huis in Tiel naar ons kantoor in Haarlem reis, dan doe ik dat met de trein.
Dat bevalt mij meestal goed. Met de auto duurt die rit in de spits langer dan over het spoor. Het is beter voor het milieu. En ik kan tijdens het reizen werken. Op voorwaarde dat ik een zitplek heb, want dat lukt helaas niet altijd.
Wat het lastig maakt is dat ik een paar keer moet overstappen. Want 5 minuten vertraging van de ene trein, wordt vanwege een gemiste overstap vaak een half uur extra.😢
De drukste overstap is op Utrecht CS. In de stationshal zijn vaak duizenden mensen tegelijkertijd gehaast onderweg naar hun trein.
Ik heb mezelf recent voorgenomen om me niet meer te haasten om mijn overstap te halen. Ik wandel tegenwoordig rustig naar mijn volgende trein. En dat bevalt prima.
Zo zag ik op die manier een plek die me tot voor kort nooit eerder was opgevallen. Een hoek in de stationshal waar haast niet lijkt te bestaan:.
Rond de stationspiano zie je geen gehaaste mensen. Maar vooral mensen die even tot rust komen. Zoals deze kleine jongen die samen met zijn moeder heel aandachtig aan het luisteren was naar deze man die prachtig op de piano aan het spelen was.
Ik heb er even bij stil gestaan. Wat een enorm contrast met de hectiek in rest van de stationshal. Toen viel het me pas op hoe hard iedereen loopt daar. 🏃🏃♂️🏃♀️
En ja die overstap heb ik inderdaad gemist, maar met een glimlach dit keer.
Reis jij ook met de trein en hoe bevalt dat? Lukt het jou om te werken in de trein?
En hoe gedraag jij je bij een overstap op een station? "Ren" jij door de stationshal om je trein te halen of blijf je net als ik ook wel eens hangen onderweg?
En z'n vrouw ligt in dat half uurtje met de buurman te krikkenquote:Op woensdag 29 januari 2025 12:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Wat een baas. Hij haast zich niet meer om zijn overstap te halen.
Ja geil hoorquote:Op woensdag 29 januari 2025 13:44 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
En z'n vrouw ligt in dat half uurtje met de buurman te krikken
@:de_boswachter
Wat een bullshit.quote:One of the best interview responses I've heard:
Interviewer:
Can you tell me about a time you worked on a complex project from a demanding client which involved needing multiple deliverables to be met in a short amount of time and how you handled it?
Candidate:
Great question. This sounds like a project, I worked on at my last company; one of our clients that we recently signed on and had no prior history with asked us to deliver several large-scale app development requests that needed to be delivered in less than 4 weeks.
This particular project had 3 distinct deliverables, which they had already committed to their own clients . Knowing this was due in a short amount of time, I scheduled an all-hands-on-deck meeting with cross-functional teams and outlined the importance of this project and the future business it could potentially bring us. After getting buy-in from each team, I gathered thorough requirements from the client and created clear and concise specs for each of the teams involved on this project.
Not only were we able to deliver all three projects on time, but we delivered them two days before their product release, giving them enough time to review the work and make some minor changes. I was so proud of the team because the success of this project ultimately led to our client viewing us as a trusted partner rather than just a vendor; thus, resulting in over $750,000 in additional project work.
One of my biggest takeaways from that project was realizing how profitable it is to view every client as a true partner rather than a company we simply transact with, and that's really served me over the last few years.
___
In my opinion...
The only response better than a STAR format is a STAR(T) format:
- Situation
- Task
- Action
- Result
- Takeaway (what you learned)
Hope this helps you (or a loved one)!
Het is toch sowieso de STARR methode - met de laatste R voor Reflection - of niet?quote:
Wees welkom en word overhoop gelopen door een sprinter die je niet ziet aankomen.quote:"Wees welkom, beste buren"
Hoe een stukje tartan het hele verhaal vertelt. Dit is de atletiekbaan bij de universiteit in Odense, ik schreef er vaker over. Voor mij zit de essentie in de bovenste foto. De baan is doorgetrokken, het heuveltje over, de wijk in. "Maak er vooral gebruik van" is de overduidelijke boodschap. Weer eens wat anders dan een hek.
quote:Here’s why insurance feels like a massive scam
Someone in an old Toyota reversed into my Aston Martin DBS
I tried to claim on the insurance
Her insurance, not mine, because it was her fault. My car was parked
Her repair bill: £50. MY repair bill: £5,000
And not ONLY did me trying to claim on HER insurance put MY insurance premium up…
It put the premium up on all my other cars (7 cars) including business partners’ cars
AND my business fleet of cars (total 15 cars)
For a car reversing into my PARKED car
A week later I stopped at a junction & some guy went into the back of my f*cking Aston Martin again
Of course he was sorry
Another 5 grand repair bill. So that's 10 grand for two claims I can't make
What a scam
Imagine if you're ill and MY health insurance goes up, because you touched me
I mean, that would be a scam, wouldn’t it?
Why is no one talking about this?
Ik snap hem wel. Je auto wordt 2x beschadigd door iemand anders en jij als bestuurder krijgt de grootste klap te verduren.quote:
quote:. jaren worstelen mijn partner en ik met het gevoel dat we 'meer' uit het leven wil halen.
Meer uit het werk.
Meer uit ons geld.
Meer uit onze relaties.
Ons liefdesleven... zelfs.
Niet dat we ontevreden waren.
Totaal niet zelfs.
Alleen soms gebeurt het leven gewoon.
En daardoor heb ik het gevoel dat ik niet altijd
de juiste invulling gaf aan mijn tijd en energie.
En Maxime (mijn vrouw) ook niet.
Dus... hebben we het volgende bedacht:
'Partnermeeting'. 🤝
1 x in de 2 weken plannen we 1,5 uur, waarin we:
- onze financiën bespreken
- reflecteren op onze relatie
- onze persoonlijke doelen evalueren
En vertellen we elkaar:
- Wat we fijn vinden aan elkaar.
- Wat beter kan / minder fijn is aan elkaar.
- En hoe we elkaar daarin kunnen helpen.
We behandelen elk domein van ons leven (werk / relaties / vrienden / intimiteit / geld / toekomstdromen).
Onze relatie is opeens hoog-functionerend.
We versterken elkaar zo veel beter nu.
We lijken nu net een bedrijf 😉 En het werkt echt mega goed.
De geforceerde setting van een 'vergadering' zorgt er namelijk voor dat je alles op tafel kan gooien.
We bespreken dingen die je normaal op dagelijkse basis niet zo snel zou bespreken. Zonder te oordelen of gekrenkt te raken.
En man.., je moest eens weten hoeveel energie er vrij komt.
En passie.
En liefde.
Ik kijk elke keer weer uit naar de volgende partnermeeting.
Want die bijeenkomsten zorgen ervoor dat mijn vuurtje extra hard gaat branden.
Dus, aanrader!
Wat doe jij om jouw vuurtje aan te wakkeren?
PS. Heb echt totaal geen goed bruggetje voor deze post, dus dan maar zo:
JOIN MIJN MAILLIJST EN LEER MEER OVER HET OPZETTEN VAN JE EIGEN AUTOMATISCHE INKOMSTENSTROOM MET FUNNELS OKE DOEI XOXO🦄
Niet alleen een persoonlijk ontwikkelingsplan op werk maar ook thuisquote:
Zeg Gerda punt 1.3 van de vergadering.quote:Op maandag 10 februari 2025 19:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Niet alleen een persoonlijk ontwikkelingsplan op werk maar ook thuis
80% gezogen, je hebt niet goed gescoord op je KPI's deze maand Gerda. Dat wordt een degradatie en geen rolletje fimoklei als bonus deze beoordelingsrondequote:Op maandag 10 februari 2025 19:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeg Gerda punt 1.3 van de vergadering.
Ik zou weleens Karin van nr 33 van hiernaast erbij vragen. Oké Berry, dan vraag ik Barry van mijn werk erbij. Toppoiejoppie.
Punt 1.4 de werktijden van het huishouden, ik zag dat je te vroeg stopte met stofzuigen…
Ik moet zeggen dat ik dit best een goed idee vind en het zelf eens wil proberen.quote:Op dinsdag 11 februari 2025 07:24 schreef manny het volgende:
Hoe die meneer het opschrijft is nogal overdreven. Maar, ik kan hier uit eigen ervaring spreken: wij hebben een tijdje ook zo een soort van werkoverleg 1 keer per maand gedaan. Niet over "wat we in bed uitspoken en samen reflecteren op onze gezinsdoelen", maar wel internet bankieren open, eens kijken waar in hemelsnaam ons geld toch elke maand weer aan opgaat. Onnodige meuk opzeggen, nog eens naar onze beleggingen kijken, enz enz,
Agenda erbij en praktische dingen bespreken en plannen, wat komt er aan deze maand en wat moeten we evt regelen. Klusjes, eindelijk de schutting eens een keer fixen, van dat werk. Alleen al dat je er even voor gaat zitten en er samen over praat zonder dat je al weer halverwege onderweg naar de sportschool bent, dat helpt...
Voor ons werkte het goed. De eerste maanden zul je nog verbaasd staan hoeveel geld je kunt besparen en wat voor een kleine klusjes je ineens gaat doen die al 4 jaar liggen te wachten. In ons geval dan, kan niet voor anderen spreken.
Na een tijdje weer mee gestopt. Wellicht weer eens een half jaartje gaan doen.
quote:People always ask me why I’m so grumpy working in IT. Let me break it down for you:
I didn’t choose to work in IT. I was tricked into it by a recruiter who said, “You’ll get to work with cutting-edge technology!” What they didn’t mention is that the ‘cutting-edge technology’ is usually a 15-year-old printer that screams like a banshee every time it jams.
- Users: “My computer is slow.” Me: “Maybe because you have 47 browser tabs open, Angela.” Them: “But I need all of them!” (Sure, Ange I’m sure you’re actively using that Pinterest tab from 2019.)
- Managers: “Can you just make the system faster?” Me, internally: “Yes, let me just rewrite the entire codebase in the 2 minutes before my next meeting.”
- Colleagues: “Can you fix my computer?” Me: “Is it plugged in?” Them: “I don’t know.” Me, dying inside: “Then I don’t know either.”
I’ve reached a point where my default response to “How are you?” is a blank stare and a slow sip of coffee. My spirit animal is a honey badger because honey badgers don’t care, and neither do I.
I don’t hate people. I just hate that people are allowed to use technology without passing a basic competency test. Like, if you don’t know what a URL is, maybe you shouldn’t be allowed near a computer.
But hey, at least I get paid to Google things and occasionally say, “I told you so.” So, if you see me in the office, know that I’m not grumpy—I’m just emotionally preparing for the next time someone asks me why their email isn’t working while their internet is clearly disconnected.
Wtf is dit voor aidsquote:Mijn gevoeligheid geeft ook ruimte aan ‘hard’ kunnen zijn. En dat kinderlijk blije ei? Dat gaat soms ook heel erg diep.
Ha jij daar, ik ben Britt:
Gevoelig, maar soms ook hard
Een twijfelkont, maar ook een knopendoorhakker
Empathisch, maar ook stronteigenwijs
Impulsief, maar ook doordacht
emotioneel als een vrouw, maar ook nuchter als een man
Lief, maar soms ook bloedirritant
Persoonlijk, maar ook zakelijk
Perfectionistisch, maar ook ongeduldig
Een kinderlijk blij ei, maar ook iemand die diep gaat
Gewoon een mens eigenlijk, dat je no way in een zwart of wit hokje geduwd krijgt. 🙋♀️
Oprecht, ik vind het zoveel leuker in dat grijze gebied. Je weet wel, die plek…
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐭𝐞𝐠𝐞𝐧𝐬𝐭𝐫𝐢𝐣𝐝𝐢𝐠𝐡𝐞𝐝𝐞𝐧 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐮𝐢𝐭𝐬𝐥𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐯𝐞𝐫𝐬𝐭𝐞𝐫𝐤𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐳𝐨𝐧 𝐞𝐧 𝐬𝐜𝐡𝐚𝐝𝐮𝐰 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐧ó𝐠 𝐦𝐨𝐨𝐢𝐞𝐫 𝐭𝐞 𝐦𝐚𝐤𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐰𝐞𝐫𝐤 𝐞𝐧 𝐩𝐫𝐢𝐯é 𝐛𝐞𝐢𝐝𝐞 𝐠𝐞𝐧𝐨𝐞𝐠 𝐳𝐮𝐮𝐫𝐬𝐭𝐨𝐟 𝐤𝐫𝐢𝐣𝐠𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 𝐢𝐧𝐭𝐫𝐨𝐯𝐞𝐫𝐭 𝐞𝐧 𝐞𝐱𝐭𝐫𝐚𝐯𝐞𝐫𝐭 𝐦𝐞𝐭 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐚𝐧𝐬𝐞𝐧.
𝐰𝐚𝐚𝐫 '𝐣𝐚’ 𝐞𝐧 ‘𝐧𝐞𝐞’ 𝐞𝐥𝐤𝐚𝐚𝐫 𝐯𝐢𝐧𝐝𝐞𝐧 𝐫𝐢𝐜𝐡𝐭𝐢𝐧𝐠 𝐡𝐞𝐭 𝐦𝐨𝐨𝐢𝐞 𝐦𝐢𝐝𝐝𝐞𝐧.
𝐖𝐚𝐚𝐫 ‘𝐠𝐨𝐞𝐝’ 𝐞𝐧 ‘𝐟𝐨𝐮𝐭’ 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐫𝐨𝐦𝐢𝐬𝐬𝐞𝐧 𝐬𝐥𝐮𝐢𝐭𝐞𝐧.
Ik, jij, wij: de vraag is niet óf je veelzijdig bent, maar op welke manier.
Het vormt de persoon die jij aankijkt in de spiegel, de persoon waar jouw geliefden van houden en de persoon waar jouw klanten blij van worden.
𝐊𝐥𝐞𝐮𝐫𝐫𝐢𝐣𝐤, 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐩𝐚𝐬𝐬𝐞𝐧𝐝 𝐢𝐧 𝐞𝐞𝐧 𝐡𝐨𝐤𝐣𝐞, 𝐞𝐢𝐠𝐞𝐧 - ‘𝐘𝐨𝐮𝐧𝐢𝐞𝐤’. 💫
Het is menselijkheid in de meest pure vorm - een unieke zelfs. Dat veelzijdige samenspel van ‘kleuren’? Dát is wie je bent. Dát is wat jou krachtig maakt. Dát is wat je anders maakt dan al die anderen.
𝐃𝐚𝐚𝐫𝐦𝐞𝐞 𝐯𝐞𝐫𝐛𝐢𝐧𝐝 𝐣𝐞 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐚𝐥𝐥𝐞𝐞𝐧 𝐢𝐧 𝐣𝐞 𝐩𝐫𝐢𝐯é𝐥𝐞𝐯𝐞𝐧, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐨𝐨𝐤 𝐢𝐧 𝐣𝐞 𝐳𝐚𝐤𝐞𝐥𝐢𝐣𝐤𝐞.
Want hoe goed je ook bent in wat je doet,
jij en jouw manier van handelen: dát is waar jouw onderscheid schuilt.
Hup, laat het zien. Maak het voelbaar. Je bent prachtig! 💛
Link?quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Ik was gisteren met mijn vrouw en de kleinkinderen bij Loetje in Houten. Het was me al eerder opgevallen dat dit bedrijf bijzonder inclusief is en dat zie je onder andere terug in de diversiteit in medewerkers. En weet je wat het mooie is: niemand boeit het. M’n kleinkinderen al helemaal niet. Zij zien iemand die hen als gasten behandelt en -niet onbelangrijk- ze voorziet van hun Loetje Classic met een stapel witbrood (voor de jus).
Als ik dit 5 jaar geleden had gepost had iedereen gezegd: “duh, dat is toch logisch, is decennia voor gestreden”. En door. Maar tegenwoordig hoor je toch weer angstaanjagende geluiden. “Overdreven gedoe”. “We zijn doorgeslagen.” Zeker sinds er iemand op elk tijdstip van de dag in het nieuws is, die aantoont dat het opbouwen van een beschaving eeuwen duurt, maar het afbreken ervan binnen één maand geregeld is, durven de onderbuikridders hun conservatieve zwaarden weer te pakken. Heel eng.
Ga gewoon fatsoenlijk met elkaar om. Van een beetje respect voor een ander is nog nooit iemand minder geworden. Maar het lijkt er haast op dat je tegenwoordig altijd het één óf het ander moet zijn, zolang je maar in een hokje past; man of vrouw, links of rechts, voor of tegen Ajax. Hoewel, dat laatste is misschien niet zo’n goed voorbeeld.
Anyway: ik heb besloten om nog maar één onderscheid te maken tussen mensen: fatsoenlijk en onfatsoenlijk.
Zeldzaam trieste post.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |