https://www.linkedin.com/(...)Tgcrv4z_g-TVNzSyi_oIquote:Hij, een wat verlegen jongen van 23 jaar, schrijft dit meisje in 1968 een brief.
Zij krijgt een hele stapel enveloppen. Ze laat ze allemaal dicht en kiest er zonder te openen één uit. Die met het mooiste handschrift op de voorkant.
De volgende dag belt ze hem in haar middagpauze vanuit de kapsalon op voor een afspraak.
Hij rijdt dat weekend met een wit Volkswagentje naar station Gorinchem, zij met een rode. Ze kijken elkaar in de ogen en hij blijkt niet alleen een mooi handschrift te hebben, maar ook de man van haar leven te zijn.
Het witte Volkswagentje wordt niet lang daarna samen met het rode Volkswagentje ingeruild voor één stationcar - waar 3 mooie zoons in passen.
------------
Ik schrijf levensverhalen.
Gisteren hoorde ik deze parel 🤎
Reactie van ene Frank:quote:Hoe ik mijn vriendin van ~45 urige werkweken naar ~30 urige werkweken bracht:
Een VA aannemen = -5 uur per week
Een editor aannemen = -3 uur per week
Een setter aannemen = -5 uur per week
Een sales rep aannemen = -4 uur per week
Een marketeer aannemen = -8 uur per week
Een personal assistent aannemen = -5 uur per week
Dit team bespaart haar ongeveer 30 uur van haar tijd. Per week.
De kosten voor dit team: ¤3000 per maand. Sales team is op commissie.
Natuurlijk komen er nieuwe taken voor in de plaats als je een team hebt.
We zijn ongeveer een uur per dag bezig met alles beantwoorden van het team. Dus 6 uur per week als we dat zes dagen doen.
De andere 24 uur zijn ongeveer zo verdeeld:
12 uur: lezen, cursussen kijken & relaxen. Omgerekend 2 uur per dag.
12 uur: extra tijd om aan het bedrijf te werken. Nu vooral: cursussen schieten, weggevers creëren & waardevolle content maken.
Om alles draaiende te houden met de operationele taken, hoeft ze dus nu maar ~18 uur per week te werken.
Waarvan ongeveer 10 uur coaching calls doen & voorbereiden is. Dit doet ze op maandag & dinsdag.
Op de overige dagen is het een uur per dag aan team management. En wat andere taken.
De andere 12 uur werkt ze aan het bedrijf. Dat voelt veel voor veel ondernemers ook vrijer en relaxter, omdat er geen druk achter zit.
Ik denk dat dit een inspirerende case kan zijn voor veel coaches die nog veel in hun bedrijf werken.
Want veel coaches (of ondernemers) doen dit niet, omdat ze simpelweg een gebrek aan kennis hebben over dat dit mogelijk is.
En ja, ook in Nederland. Dit is wat ik zelf ook deed toen ik startte. En waarom ik ook zo hard kon groeien.
- Michel
PS - Fun fact: dit is de exacte plek waar we onze eerste date hadden. Dit bankje bij La Brisa in Bali..
quote:En de rest van de tijd die over is ? Ketsen ?.
De onuitstaanbare Michel Mousa weer met zijn funneltjequote:Op donderdag 18 december 2025 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze is wel weer gringe:
[..]
Reactie van ene Frank:
[..]
Ik had vrij, oh ja mijn vader ging dood en ik tag de halve familie en ik ga starten met een nieuwe opdracht, doei doeiquote:Tegenstrijdig deel 2..
Na het afronden van mijn laatste opdracht bij Waternet had ik vrij. Tijd voor reflectie en ideeën, zoals ik in een eerdere post aangaf. Ook tijd voor zorgen over een nieuwe opdracht en tijd om geduld te oefenen.
Maar wat was ik blij met die vrije tijd. Op 22 november heeft mijn vader een hersenbloeding gehad, waarna hij op zondag 30 november, in het bijzijn van zijn gehele gezin, rustig is ingeslapen. De week voor zijn overlijden, en de weken erna stonden in het teken van afscheid, tijd met familie, voorbereidingen etc. Hoe verdrietig ook, het was ook een hele mooie tijd met warmte van moeder, broers (Gertjan, Jeroen), zus (Chantal) schoondochters (Miranda, Chantal, Olga). We hebben samen zorg gedragen, herinneringen opgehaald en hem samen een prachtig afscheid kunnen geven.
Mijn vader is altijd een harde werker geweest en hij zou dan ook trots zijn geweest dat ik, temidden van alle zaken die geregeld moesten worden, een prachtige nieuwe opdracht heb ontvangen. Per 1 januari 2026 start ik als projectleider S2P bij Unica, waar ik met een team van experts een nieuwe source-to-pay systeem mag gaan implementeren. Een geweldige kans, dank aan Robert-Jan Meeks,Tijs Zijderveld en Patrick Gomis voor het vertrouwen.
Verdriet maakt langzaam plaats voor dankbaarheid, pa kijkt van boven mee en ik hoop dat hij trots is.
Voor eenieder fijne dagen en een mooi begin van 2026!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |