Benieuwd hoe mensen daar nou weer boos over kunnen worden. Lekker semi-zweverig geneuzel waar ik echt he-le-maal niks mee zou kunnen, maar verder, boeiendquote:Op woensdag 13 augustus 2025 10:28 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Als dit ragebait is dan heeft het gewerkt.
- tekst gekopieerd van een ander.quote:HBO-diploma verplicht”? Stop hiermee! En natuurlijk snap ik het: een diploma voelt als een bewijs van kennis. Maar wist je dat er mensen zijn die dolgraag dat papiertje hadden gehaald… maar simpelweg de kans nooit kregen?
Niet omdat ze lui waren.
Niet omdat ze geen ambitie hadden.
Maar omdat:
💔 Ze nooit iemand in hun omgeving hadden die verder studeerde. En daardoor niet eens wisten dat het mogelijk was.
💔 Ze als tiener ineens alleen kwamen te staan. Met twee kleine broertjes of zusjes om voor te zorgen, omdat hun ouder overleed.
💔 Ze geen geld hadden om te studeren. En nee, studiefinanciering is niet altijd genoeg als je soms moet kiezen tussen collegegeld of boodschappen.
In mijn werk zag ik het dagelijks: de net afgestudeerde hbo’er die vol enthousiasme binnenkomt. Voor sommigen is dit de start van hun carrière: nog wonend bij hun ouders, de balans zoekend tussen werk en vrije tijd, en vol ambitie om snel door te groeien.
En dan diegene zonder hbo-papiertje. Die al jaren werkt. Die weet wat het is om rekeningen te moeten betalen, keuzes te maken die pijn doen, en door te gaan terwijl het zwaar is.
Beide groepen brengen waarde met zich mee. De één theoretische kennis, de ander levenservaring.
Maar als je blijft werven op ‘alleen met hbo’, gooi je een schat aan talent de deur uit. Talent dat loyaal, creatief en oplossingsgericht is. Gevormd door échte levenservaring.
Dus werkgevers, mijn oproep: haal die harde eis eruit en kijk naar de mens, niet naar het papiertje.
Want soms zit de grootste waarde in degene die nooit de kans kreeg om een diploma te halen… maar wél de wereld aankan.
Wat jij?.
quote:Op donderdag 14 augustus 2025 18:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Sowieso gelul dat iedereen maar moet worden aangenomen als HBOer met een (V)MBO diploma natuurlijk, maar de reacties onder deze zijn smullen.
[..]
- tekst gekopieerd van een ander.
- een PhD AI mathteacher (ja zo kan ik het ook) komt met totaal foute cijfers
- dom gelul.
Als je niet in staat bent die informatie tot je te nemen of ergens op te duiken, geeft dat ook wel een beeld over je vermogen oftewel onvermogenquote:💔 Ze nooit iemand in hun omgeving hadden die verder studeerde. En daardoor niet eens wisten dat het mogelijk was.
quote:Dit weekend reed ik een lange afstand fietsroute in midden Nederland. Het eerste logeeradres bracht me bij een gastvrij jong gezin waarvan de man ondernemer is.
Ik vind het altijd verrassend op welke logeeradressen je komt via vrienden-op-de-fiets. De mensen zijn altijd gastvrij en meestal leidt het tot leuke gesprekken. Soms met wat humor, soms serieus. Deze keer ging het over werk en inhoud.
Nadat ik vertelde wat ik deed en hoe ik daar gekomen ben vertelde de ondernemer dat hij met de vraag liep hoe hij verder moest met zijn bedrijf. We bespraken zijn rol als eigenaar en werkgever. Wat gebeurt er werkelijk als je tussen je mensen blijft staan en geen duidelijke keuzes maakt?
Hij worstelde er al een tijdje mee en door een paar goede vragen te stellen hoorde ik dat de antwoorden die hij gaf hem veel inzichten opleverden. Mooi om te zien hoe iemand het antwoord in zichzelf ontdekt.
Geen tips en trucs maar het antwoord in jezelf vinden maakt dat je stappen kunt maken.
De volgende dag zag ik hem nog even voor ik mijn route vervolgde. Een opgeluchte ondernemer schudde dankbaar mijn hand. Hij wist wat hem te doen stond... Met een brede glimlach sprong ik weer op mijn fiets.
Is jouw positie als leidinggevende van een team altijd duidelijk? Als je wilt sparren neem dan contact op via een DM of mail naar info@wehoudenhetweleenbeetjeanomien.nl voor een afspraak.
quote:I got into B2B sales when I was 24 years old and was top in the nation in sales for 10+ years at a Fortune 500 company.
I made $120k my first year, by the time I was 27 years old I was already making over $200k and made 7 figures doing it.
What I’ve learned that can help anyone who is selling in B2B is this:
1. Story telling is extremely powerful
2. Always control the sale
3. Manage your manager and internal teams to get a sale closed
4. If you want to condense the time it takes to close talk to the CEO
5. Don’t be afraid to break the rules when needed
6. Stay away from negative people and coworkers who want to gossip
7. Ditch partner lunches and unnecessary internal calls/meetings when you can
8. Don’t be afraid to go above your manager if you need approvals for a deal
9. Confidence is by far the most important thing in B2B sales
10. Funnel is life
hashtag#b2bsales hashtag#accountexecutive hashtag#sales hashtag#salestrainer hashtag#funnel
quote:Op woensdag 20 augustus 2025 15:37 schreef Evangelion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
#1 B2B Sales Trainer in the World!
Als je omzet en winst al niet snapt..quote:I made $120k my first year, by the time I was 27 years old I was already making over $200k and made 7 figures doing it.
quote:
https://nl.linkedin.com/p(...)340349714014208-teOSquote:Er zijn van die zeldzame momenten waarop je voelt dat je écht iets hebt bereikt. Vandaag is zo’n moment.
De dag begint traag, zoals het hoort: uitslapen tot het moment dat de zon bijna op zijn hoogst staat, gevolgd door het openen van een blik Schultenbrau bij het ontbijt, want waarom wachten tot de lunch?
Terwijl ik langzaam nip van mijn halve liter bier, zie ik hoe de wereld om me heen in razend tempo aan het werk gaat. Mensen haasten zich, koffers in de hand, laptops onder de arm, terwijl ik rustig in de voortuin op mijn witte plastic tuinstoel zit, volledig ongestoord, met een glimlach die alleen echte vrijheid kan brengen.
Elke slok voelt als een overwinning, elke ademtocht een herinnering dat succes soms simpelweg betekent: je hoeft nergens heen, niemand achtervolgt je, en je hebt een perfect zicht op de hectiek van anderen terwijl jij gewoon… zit. 🌞🍺
Sommigen noemen het werkloos, ik noem het: levenskunst.
Trots en ontspannen.
#TrotsOpHetNietsDoen #Levenskunst #Vrijheid #HalveLiterSucces #CarrièreGoals
quote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)340349714014208-teOS
Goed bezig @uitkeringsgenieterquote:Op donderdag 21 augustus 2025 19:03 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
https://nl.linkedin.com/p(...)340349714014208-teOS
Hoteldebotel zijn door een doorzichtige marketingtrucquote:Pieter Zwart is een super sympathieke man maar de overkill aan woordgrapjes van Coolblue doen het niet voor mij. De "Alles voor een glimlach" heeft mij dan ook nooit over de streep getrokken ten opzichte van bijvoorbeeld bol.com. Tot afgelopen maand.
Met mijn vrouw in Friesland, op bezoek bij mijn schoonfamilie. Hadden nog wat tijd over dus gingen oordopjes kopen. In een winkel. Een echte. Bij Coolblue.
Thomas gaf goed en eerlijk advies. Nog gehad over waarom ik helemaal uit Amsterdam in Friesland oordopjes kwam kopen. Leuke vent, nam de tijd. Maar het was dan ook rustig dus zal wel niet aan Coolblue liggen per se.
Paar dagen later appt mijn vrouw dat ik deze kaart in de bus heb. Van Thomas. Van Coolblue. En wat denk je?
Elke keer als ik mijn oordopjes gebruik moet ik aan Thomas denken. En aan Pieter. En aan Coolblue. En dat allemaal met een glimlach.
F*ck. Het werkt. Ik bestel nooit meer iets op bol als ik het ook op Coolblue kan krijgen. 💙
Godverdommequote:Onze dochter zat vroeger bij Lisa in de klas. Ze hockeyden samen, ze lachten samen. Twee gewone meisjes.
En nu is Lisa dood. Vermoord.
Afgelopen vrijdag hebben Anne Marije Visser en ik onze zoon Valentijn en dochter Lieve door de douane zien lopen. Zwaaiend, met tranen in hun ogen. Zij terug naar Nederland voor de feestweek in Abcoude, terwijl wij nog een week in Spanje blijven. Het deed pijn om ze los te laten. Want ik dacht alleen maar: één gezin mag dit nooit meer meemaken. Hun dochter komt nooit meer thuis.
Dat besef vreet aan je. Het had Lieve kunnen zijn. Het had Valentijn kunnen zijn. Het had ieder kind kunnen zijn.
Lisa deed alles goed. Ze belde 112. Ze riep om hulp. En niemand kwam op tijd. Wat is een samenleving waard als we zelfs een kind dat belt om hulp niet kunnen beschermen.
En ondertussen praten politici. Over nuance. Over draagvlak. Over privacy. Maar wat heb je aan privacy als je je dochter in een kist moet leggen. Wat heb je aan draagvlak als je bloemen legt bij een graf.
Dit is geen statistiek. Geen label. Geen debat. Sommigen noemen het femicide. Natuurlijk ben ik tegen geweld tegen vrouwen en meisjes. Maar dit is groter. Dit gaat over veiligheid voor ons allemaal. Over het recht van ieder kind om levend thuis te komen.
Lisa mag niet vergeten worden. Haar naam moet blijven klinken. Niet alleen in verdriet, maar in verandering.
Aan de ouders van Lisa: wij voelen maar een splinter van jullie pijn. En zelfs die splinter is ondraaglijk. Jullie dragen een kruis dat geen ouder ooit zou mogen dragen.
En aan alle ouders: hou je kind vanavond nog een keer extra vast. Kijk ze aan. Fluister dat je van ze houdt. Want ieder kind is een Lisa.
Echt zo walgelijk hoe compleet LinkedIn het hierover heeft nu. Flikker toch op met je HCIMTAMquote:Op maandag 25 augustus 2025 17:06 schreef de_boswachter het volgende:
Miquel Logher - Beginbaas (lol, wat?)
Ik moet jullie even waarschuwen want deze is heel erg.
[..]
GodverdommeDie eerste 4 alinea’s
quote:AI won’t replace this ⬇️
Having a de-clutter and I came across this letter from 2003 - my promotion to Manager at PwC.
Yes, the pay rise was great! But what stood out 22 years later? The handwritten signature from our service line leader Rob Ward AM.
In an era where AI and automation dominate the narrative, this was a reminder: technology drives efficiency, but human connection drives impact.
A personal acknowledgment cuts through more than any automated Workday message ever will. It says: YOU MATTER.
As leaders, the challenge is clear:
⚡ Embrace technology.
🤝 But never outsource recognition.
Because in the end, it’s the small human touches that people remember.
👉 What’s the most meaningful recognition you’ve received in your career?
hashtag#humantouch hashtag#leadership
Iemand hier die LinkedIN heeft verwijderd? Naast de flauwekul zoals hiervoor genoemd krijg ik alleen maar aanbod voor slechte vacatures in mijn DM.quote:🚨 Breaking News uit de keuken 🚨
Mijn TV was overleden. Geen beeld. Geen geluid. Alleen maar zwart.
De meeste mensen zouden dan een nieuwe TV kopen.
Ik deed iets anders…
Ik heb het moederbord in de oven gebakken.
(ja, écht – 200 graden, 10 minuten, alsof het een plaatpizza was 🍕).
Resultaat?
📺 De TV leeft weer!
Van “dood scherm” naar “Movie & chill” in één bakbeurt.
Wat ik hiervan geleerd heb:
👉 Soms moet je buiten de handleiding denken
👉 Een beetje lef (en een paar ovenhandschoenen) brengt je ver
En eerlijk: improviseren is vaak goedkoper én leuker
Dus mocht je ooit iemand horen zeggen:
"Dat ligt op het bord van een tv-monteur"…
Weet dan dat ik dat bord waarschijnlijk net in de oven heb geschoven. 😅
👉 Wie heeft er ook zo’n gekke “lifehack” gedaan, die eigenlijk niet hoorde te werken, maar tóch werkte?
#lifehack #tv #reparatie #oven #LG
Boomers beginnen er net mee, op LI te lezen…quote:Op dinsdag 26 augustus 2025 13:35 schreef Ilse10 het volgende:
[..]
Iemand hier die LinkedIN heeft verwijderd? Naast de flauwekul zoals hiervoor genoemd krijg ik alleen maar aanbod voor slechte vacatures in mijn DM.
Anderzijds is het wel leuk om te zien wat “mensen van vroeger” doen. De jongere mensen zitten nog wel op Tiktok en een beetje Instagram. Maar de tijd dat iedereen online alles over zichzelf deelde lijkt tot een einde te komen.
Aan die foto te zien is dat de enige menselijke nabijheid die ze heeft gekend de laatste 25 jaarquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 12:37 schreef Evangelion het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow een handtekening van je baas is voor jou het toppunt van human interaction?. Dit is wel 1 van de meest trieste dingen die ik ooit gelezen heb.
Poah die is hardquote:Op dinsdag 26 augustus 2025 15:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Aan die foto te zien is dat de enige menselijke nabijheid die ze heeft gekend de laatste 25 jaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |