abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215864641
https://www.linkedin.com/(...)671853771886592-2E5I

quote:
nno 2024. Huiswerk voor 5VWO voor het vak Economie:

Opdracht:
“Vrouwen verdienen per uur nog steeds minder dan mannen. Wat zouden Jolanda en Jantine kunnen doen om evenveel als mannen te gaan verdienen?”

Mijn dochters eerste ingeving was, ga dit bespreken met je manager of iemand van personeelszaken. Maar nee, het juiste antwoord volgens het antwoordenboek was:

“Enkele mogelijkheden: fulltime gaan werken, het liefst in goedbetalende bedrijfstakken, en de carriere niet onderbreken door kinderen te krijgen.”

Serieus??? Is dit wat onze kinderen anno 2024 leren???.
Gaan werken in goedbetalende bedrijfstakken is toch best wel aardig advies? :@
Vakman pur sang
pi_215864694
quote:
terwijl de man in kwestie bovenop me kwam staan en me niet los liet.
(…)
En ik was ertussen gesprongen.
Ik ben ook een snelle denker maar ik snap er geen kut van.
  Moderator zondag 15 december 2024 @ 10:43:12 #103
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_215873236
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de verontwaardiging meer gaat om het advies om geen kinderen te krijgen. En in principe klopt het ook wel dat je per kind denk ik ongeveer een jaar "achterloopt" qua carrière door verlof en herstel. Maar dat lijkt me een maatschappelijk probleem ipv een individueel probleem..
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_215873251
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 10:43 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de verontwaardiging meer gaat om het advies om geen kinderen te krijgen. En in principe klopt het ook wel dat je per kind denk ik ongeveer een jaar "achterloopt" qua carrière door verlof en herstel. Maar dat lijkt me een maatschappelijk probleem ipv een individueel probleem..
Daar dacht ik ook over. Maar als je verongelijkte gelijkheidsdiscussies weglaat dan zal een vrouw een betere echte carrière opbouwen zonder kinderen als je wil horen bij de top.
Dat is gewoon zo omdat je meer input kan leveren met minder afleiding
Vakman pur sang
  zondag 15 december 2024 @ 13:26:51 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_215874550
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 10:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar dacht ik ook over. Maar als je verongelijkte gelijkheidsdiscussies weglaat dan zal een vrouw een betere echte carrière opbouwen zonder kinderen als je wil horen bij de top.
Dat is gewoon zo omdat je meer input kan leveren met minder afleiding
Mensen die werk verkiezen boven kinderen vind ik bovengemiddeld vaker nare mensen dus niet mee eens. Zulke menstypes zie ik liever niet aan de top van een organisatie staan want dat straalt af op de organisatie en maatschappij
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_215883378
https://www.linkedin.com/(...)092152874749952-nRsY
quote:
We gaan helemaal geen oorlog voeren!

We leven niet meer in de pre-historie, maar in een tijd van bewustzijn.
Meneer Rutte, als je zo graag jezelf mentaal wil voorbereiden op een oorlog, ga zelf even een maandje aan het front staan. Ik heb geen zin in oorlog en om onze kinderen op te offeren voor een kleine groep macht wellustelingen die angst zaaien.

We gaan de wereld mooier maken en normaal met elkaar om. En het geld dat we nu aan al dat oorlogstuig uitgeven, stoppen we in onderwijs, innovatie en armoedebestrijding!
Gelukkig, er is geen dreiging meer in de toekomst vanwege deze post op LI. _O_
Vakman pur sang
  maandag 16 december 2024 @ 08:05:26 #107
338319 ZarB
Piña colada
pi_215883514
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2024 10:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat is dan het advies als het gaat om minder betaald krijgen in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf? Want dat is toch meestal het geval? Anders kun je het toch niet eens vergelijken. Als man bij de big 4 werkt en vrouw bij de Aldi dan is het niet eens een terechte vraag.

Ik denk dat het hem in onderhandelen zit, of het gebrek eraan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_215884463
quote:
Na een lange dag trainen zit ik in de trein naar huis. De hoofdconducteur passeert. Ik knik vriendelijk en wens hem een goedenavond. Zichtbaar geëmotioneerd stopt hij en kijkt mij recht aan:

"Meneer, u bent de eerste die vriendelijk tegen mij is. Ik ben op Maastricht opgestapt en niemand heeft mij gedag gezegd. Ze zitten allemaal op de k*ttelefoontjes. Het is ontzettend fijn dat mensen gedag zeggen. Bedankt."

Ik leer daar 2 dingen uit:

1. Een klein gebaar kan veel betekenen. In dit geval zei ik slechts gedag en keek de conducteur aan. Toch had dit een enorme impact op hem.

2. Spreek je dankbaarheid uit. Doet iemand iets waar je blij van wordt? Dat je helpt? Dat je raakt? Spreek het uit. Laat je waardering blijken.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop

Dikke bullshit natuurlijk maar weer makkelijk likes scoren.
٩๏̯͡๏)۶
pi_215890053
Deze LIFEHACK ook elk jaar. :')
Het is niet bepaald hogere wiskunde he. En gelukkig heb ik meer dan 2 weken itt Amerikanen. :)

quote:
**Use Your PTO Wisely**

Maximizing your PTO is key, especially around holidays. One of my students recently said, “Two weeks ago, we didn’t see you on the Wednesday before Thanksgiving.”

I explained that I had taken my first vacation day at my new job, combining it with the holiday break for a longer period of rest and relaxation.

I always remind my students: when you start your first full-time job, it’s crucial to pass your probationary period, but it’s just as important to strategically use your PTO. Plan your time off in 2025 wisely so you can recharge and maintain balance. hashtag#goals hashtag#motivation hashtag#newjob

"I always remind my students: when you start your first full-time job, it’s crucial to pass your probationary period, but it’s just as important to strategically use your PTO."
Inspirerend hoor :')
pi_215897141
Author | Career Expert | People & Culture Lead | Start-up advisor

Kiddo is 12 of wat
  dinsdag 17 december 2024 @ 16:40:07 #111
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_215899121
Ik word ook wel gek van die foto's bij posts van die kneuzen die met een whiteboard met een geschreven tekst erop poseren.
pi_215901158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2024 16:40 schreef Ypmaha het volgende:
Ik word ook wel gek van die foto's bij posts van die kneuzen die met een whiteboard met een geschreven tekst erop poseren.
Ja idd meestal van het type burn-out medewerker van de maand wordt business coach of de net van de alcohol afgekickte vrouw die mensen helpt met verslavingen. Niet vergeten het snotjong van 23 die je helpt met echt je winst naar maal 1000% in het kwadraat te helpen.
Ik geef het nog een jaartje en dan stort die hele markt in, kan niet anders.
Vakman pur sang
pi_215951503
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2024 13:27 schreef Evangelion het volgende:
Author | Career Expert | People & Culture Lead | Start-up advisor
[ afbeelding ]

Kiddo is 12 of wat
"People and Culture Lead"... wtf moet dat nou voorstellen. :')

quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2024 13:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Mensen die werk verkiezen boven kinderen vind ik bovengemiddeld vaker nare mensen dus niet mee eens. Zulke menstypes zie ik liever niet aan de top van een organisatie staan want dat straalt af op de organisatie en maatschappij
Moeten zij weten en we hebben al genoeg mensen op de wereld.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215987102
Marion Castelijn - verbinder (wtf is dat)

quote:
𝗚𝗶𝘀𝘁𝗲𝗿𝗲𝗻 𝗶𝘀 𝗺𝗶𝗷𝗻 𝗺𝗮𝗻 𝘁𝗵𝘂𝗶𝘀𝗴𝗲𝗸𝗼𝗺𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸. 𝗠𝗲𝘁 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗮𝗹 𝟴 𝗳𝗹𝗲𝘀𝘀𝗲𝗻 𝘄𝗶𝗷𝗻 𝗲𝗻 𝟯 𝗸𝗲𝗿𝘀𝘁𝗽𝗮𝗸𝗸𝗲𝘁𝘁𝗲𝗻. 𝗘𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘁 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗶𝗷𝗻 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗴𝗲𝘃𝗲𝗿, 𝗺𝗮𝗮𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝘇𝗮𝗸𝗲𝗻𝗿𝗲𝗹𝗮𝘁𝗶𝗲𝘀. Dit was het resultaat van een verdeling onder zijn collega's. De cake van 1,5e meter ligt nog op het werk; die komt wel op tijdens het kerstontbijt 😋 .

Gisteravond is daar nog een kerstpakket aan toegevoegd, van zijn vrijwilligerswerk. En het is nog geen kerst, er komt vast nog meer bij 🎅 .

De 8 flessen wijn staan in de kast; daar doen we serieus het hele jaar mee.
De inhoud van de kerstpakketten past niet in onze voorraadkast. Na het er toch maar in proppen, dacht ik: "nope" .

Ik heb een doos gepakt en gevuld. Samen met nog een tas breng ik deze zo naar de voedselbank. Er zijn zoveel mensen die het zoveel meer kunnen gebruiken dan wij.

Nee, het is geen ondankbaarheid. Maar het is te veel. En voor ons is het overbodig. Er zat werkelijk niets tussen waarvan ik dacht: "supertof!". Totaal 7x chocola, 5x drop/zuurtjes/snoepjes, 6 x chips, 5x koekjes, 4x toastjes, 3x pannenkoekenmix en voor de rest pastasaus, soep, aioli en wat je ook tot 2030 in een blik of pot kunt bewaren. Ik ga het niet gebruiken.

Deze overconsumptie gaat me steeds meer tegenstaan. Wat mij betreft gaan we veel meer over op het steunen van goede doelen en het bedanken van werknemers en zakenrelatie op een manier die er echt toe doet.
Eerst pochen hoeveel haar oh zo succesvolle man toch allemaal heeft binnen geharkt aan kerstattenties om vervolgens al deze bedrijven een mes in de rug te geven. Blijft bijzonder dit soort mensen…
U MAD?
pi_215987309
8 flessen wijn houdt ze wel, kutwijf.
pi_215987313
quote:
Wat is er gebeurd...?" vroeg ik die onbekende man om 2u 's nachts.
Mijn auto zag er niet uit. Ik bloedde aan mijn hoofd. Mijn jas was gescheurd. Laptop lag op de autostrade. Shit.

Wat er met mij gebeurd was, wist ik zelf niet. Ik moest het aan die mens vragen die achter mij reed.

"Ge zijt vier keer over kop gegaan" zei hij.

De pers maakte gewag van "een zwaargewonde chauffeur". Ze hebben mijn engelbewaarder niet geïnterviewd. Ik had nauwelijks of geen lichamelijke schade. 8u na het ongeval verliet ik het ziekenhuis.

Lessen geleerd:

1. Ik rij nooit meer 's nachts, want dat ik in slaap viel terwijl ik reed, da's akelig

2. Ik coach mensen om anderen hulp te vragen, dus vroeg ik aan Ibrahim Akdogan: "kan ik morgen met u meerijden?" Hulp vragen is niet makkelijk, maar het helpt u vooruit, en laat een ander toe om zelf van betekenis te zijn.

3. Gelukkig werkten de airbags perfect. Airbags en een systeem dat aangeeft dat ge mgl in slaap valt: voortaan zal ik altijd beide hebben. Ik sprak mensen die geen werkende airbags hadden. Die fysieke gevolgen waren loodzwaar.

4. Het was voor mij belangrijk in mijn verwerking om daags nadien de confrontatie met het wrak aan te gaan. Tranen in mijn ogen toen.

Dankbaar voor de airbags en dat ik niet tegen een paal of andere auto ben gevlogen. Ben er nog om 2025 mee te maken..
https://www.linkedin.com/(...)084212174675969-QCdi

Wat een marklapper. :')
In slaap vallen in de auto met gevaar voor anderen en daar zie je dan een “coole” post op LinkedIn in?

Vind het ook een warrig verhaal, komt misschien omdat het Belgisch is.
Vakman pur sang
pi_215987508
Helemaal koekoek
  zondag 29 december 2024 @ 21:05:49 #118
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_216079643
quote:
Maan: 'Wat is er?'
Cheyenne: 'Ik ben het kwijt.'
Maan: 'Zullen we 't even een keer rustig doornemen?
Cheyenne: 'Ja.'
Maan: 'Kun je dat het beste zelf doen of met iemand van het orkest?'
Cheyenne: 'Van het orkest.'

Dan komt er een man met zo'n ontzettend fijne uitstraling bij haar zitten (Peter Tiehuis - een van 's lands beste gitaristen!) en binnen no time heeft ze 't weer gevonden.

Zullen we komend jaar aan elkaar vragen 'Wat is er?' en niet gaan raden...
Zullen we komend jaar geduld en begrip hebben als we 't kwijt zijn...
Zullen we komend jaar 'Wie kan je hierbij het beste helpen?' vragen en dat alle antwoorden goed zijn...
Zullen we komend jaar het ook weer vinden, wat 't ook is dat we kwijt zijn.

Begrip. Elkaar. Geduld. Oprechtheid.
Hulp vragen. Durven uitreiken.
Vertrouwen hebben.

We zijn allemaal wel eens een Maan, Cheyenne of lieve orkestmeneer.

En zullen we dit niet alleen in 2025 doen...

Ps. Begin 2021 postte ik dit voor het eerst. Elk jaar daarop ook, in de misschien ietwat naïeve hoop dat 't minder nodig zou zijn. Ook nu, voor komend jaar weer minstens zo relevant als toen.

'They say I'm a dreamer, but I'm not the only one.'
Godverdomme :')

maandag 30 december 2024 @ 11:32:41 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_216090463
Kom net een post tegen met een lijst van genocidevrije zorgverzekeraars waar je naartoe kunt switchen als jouw zorgverzekeraar 'pro Gaza bombardementen' is. Oid...
Vrij rap weggeklikt want wat een tyfusonzin _O- _O- 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Molo op 30-12-2024 11:55:03 ]
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_216097204
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:01 schreef de_boswachter het volgende:
Marion Castelijn - verbinder (wtf is dat)
[..]
Eerst pochen hoeveel haar oh zo succesvolle man toch allemaal heeft binnen geharkt aan kerstattenties om vervolgens al deze bedrijven een mes in de rug te geven. Blijft bijzonder dit soort mensen…
Wat wil ze nou eigenlijk zeggen?
Dat ze delen van haar kerstattenties/pakketten heeft weggebracht?
Dat doen zoveel mensen. Totaal niet uniek of interessant.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:12 schreef Evangelion het volgende:
En dit. :D
pi_216097247
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:14 schreef Ronald het volgende:

[..]

Wat een intens labiele hoofdconducteur als hij hierom al moet janken.
Misschien eens een andere baan zoeken? :')
pi_216097460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:12 schreef Evangelion het volgende:
Ja...maar daar doen ze SERIEUS wel een jaar mee hé!!!
pi_216115722
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2024 17:01 schreef de_boswachter het volgende:
verbinder (wtf is dat)
Iemand die werkloos is en verder weinig zinnigs kan doen.

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 10:14 schreef Ronald het volgende:

[..]

Vooral het hele Israël - Gaza problematiek is voor veel mensen makkelijk scoren.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_216117657
quote:
Beste meneer de dakdekker,

Vanmorgen trof jij een van onze bewoners
Zij was 'haar' rondje aan het wandelen; 'haar' rondje, want dat rondje is altijd hetzelfde rondje.

Tijdens dat rondje trof ze jouw bus midden op de stoep, omdat jij jouw bus aan het uitladen was. Jouw nieuwe bus; je had hem net opgehaald.

Onze bewoner heeft geleerd dat je op de stoep loopt. Dus jouw bus was voor haar een ingewikkeld obstakel. Ik kan me zo voorstellen dat ze even heeft staan kijken en twijfelen. En toen toch koos voor wat hoorde.

Jij zag haar tussen de huizen en je bus schuifelen. Volgens haar paste dat net. Volgens jou paste dat niet.

Zonder naar haar te kijken, brandde je los. Je eiste haar sleutels op zodat ze niet weg zou gaan. Weg kón gaan. Daarna belde je de politie.

Toen ik aankwam wilde je niet met me praten. Ook kregen we de sleutels niet terug. We moesten onze bewoner met een beperking maar opsluiten, vertelde je ons briesend. En praten deed je niet met mij, dat deed je straks wel met de politie.

Jij zag alleen je bus. Je nieuwe bus.

ik zag alleen onze bewoner. En haar ogen. Haar ogen vol vragen en angst want ze snapte er werkelijk niks van.

De politie kwam en jij deed je verhaal. Volgens jou had ze met haar sleutels jouw bus beschadigd.
Door jouw enorme beschermingsdrang voor je nieuwe bus, zag je niet dat dat er helemaal geen beschadigingen waren. En dat je gedrag onnodig was.

Door mijn beschermingsdrang naar dat wat mij lief is en aan het hart ligt, kon ik je na afloop niet de hand schudden. Ik wilde jou vooral niet meer zien.

Maar... Mocht je ergens de komende tijd met andere ogen, nieuwsgierige en open ogen, naar onze bewoners willen kijken; voel je dan welkom op onze woonlocatie. We zetten de koffie voor je aan en ik schud je de hand. Zo zijn we dan ook wel weer 😉

En die uitnodiging geld voor iedereen. Onze bewoners doen graag mee in de samenleving. Ze willen het echte en gewone leven leven, en hebben ogen nodig die hen willen zien. Zien zoals ze zijn.
https://www.linkedin.com/(...)479356757172224-z-gc

Ken het verhaal niet, maar zou maar zo eens niet helemaal volledig kunnen zijn.
Vakman pur sang
pi_216117785
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 13:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
https://www.linkedin.com/(...)479356757172224-z-gc

Ken het verhaal niet, maar zou maar zo eens niet helemaal volledig kunnen zijn.
Haar collega:
quote:
Het is vrijdagochtend 27 december. Met een kater rijd ik naar werk. Geen kater van een heftig kerstdiner, maar van wéér een gebroken nacht en al dagenlang niet fit zijn. Die vervelende hoest gaat maar niet over. En nu zit sinds gister ook ‘mijn kop vol snot’.

Als ik op de weg van onze woonlocatie rij, zie ik een bewoonster. Ze staat aan de overkant van de straat bij een werkbusje. Het busje staat op de stoep geparkeerd, strak tegen een huis aan. Ik zie twee werklui bij haar. Ik zet mijn auto stil en kijk in mijn zijspiegel wat er gebeurt. Misschien valt het mee en redt ze zichzelf.

Ik voel het meteen in mijn buik. Het kriebelt, het rommelt, het zeurt. Ik start de auto en rij ernaartoe. Met een heel zacht stemmetje vertelt de bewoonster mij dat hij haar sleutels heeft afgepakt. De werkman, een dakdekker, steekt meteen van wal. Dat ze “haar moeten opsluiten” en dat hij de politie heeft gebeld. Ik probeer een gesprek te voeren, maar het blijkt niet mogelijk.

Eigenlijk ís het ook niet nodig. Want ik weet precies wat er is gebeurd. Onze autistische bewoonster heeft geprobeerd door de smalle ruimte tussen de bus en het huis door te lopen. Want lopen, dat doe je nu eenmaal op de stoep. Obstakel of niet. De dakdekker die beweert dat ze zijn nieuwe bus beschadigde en in boosheid haar sleutelbos heeft afgepakt. Niet wetende dat deze sleutelbos voor onze bewoonster minstens zoveel betekent als zijn bus voor hem. Zeker met de fluffy sleutelhanger eraan die ze net had gekocht.

We wachten op de politie. Onze bewoonster begrijpt er niets van, maar ik weet zeker dat ze de hardheid voelt. Ik zie haar starre houding, de ogenschijnlijke koelheid en haar verwarde blik. Als onze manager aankomt, breek ik. Van verbazing, vermoeidheid, boosheid, van verdriet. Het zijn vooral de woorden “dan moeten ze haar maar opsluiten” die mij raken. Woorden die de dakdekker wel 3x uitspreekt.

Als de politie is geweest en er niks aan de hand blijkt, vervolg ik mijn weg naar werk. In de auto schiet de kersttoespraak van de koning ineens door mijn hoofd. Zei hij niet iets over “de behoefte om gezien te worden" en "ruimte voor begrip”?

Als ik op mijn werkplek aankom, zie en voel ik meteen waar de koning het over had. Medebewoners hebben het al meekregen. Ze delen knuffels uit en er rollen tranen. Ik zie onze vrijwilliger meteen plannen smeden om samen met de bewoonster iets te knutselen. De koffie wordt ingeschonken en collega en manager vragen meerdere keren of het gaat en 'al is gezakt'. Een familielid die zo dankbaar is dat ik haar dierbare zag en kon helpen.

Als we onze koffie drinken, laat de bewoonster mij haar nieuwe fluffy sleutelhanger zien. Hij zit niet meer vast aan haar sleutelbos, maar blijkt te zijn afgebroken toen de dakdekker hem van haar afpakte. Ik slik mijn tranen weg, wetende hoeveel dit voor haar betekent. Heel rustig vertel ik haar dat ik de hanger volgende week voor haar zal maken. Snot of geen snot, ik zal er weer zijn.
https://www.linkedin.com/(...)63713606631424-199k/

Altijd dezelfde ergerlijke schrijfstijl ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')