--quote:Op donderdag 23 december 2021 10:40 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Met nog een foto van hem met een uitdrukking van: "Wat doe ik nou?Ben ik echt zo gek?
![]()
"
https://www.linkedin.com/(...)037880849719296-GQv3
LinkedIn-parodie op Instagram:quote:Op donderdag 28 juli 2022 22:49 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het was Hester’s wens om haar begrafenis op te fleuren met een rouwboeket gele bloemen. Google maar eens en je ziet dat deze gemiddeld tussen de 65 en 80,- kost. Wat een onzin. Ik plukte gratis een handjevol paardenbloemen in de berm langs de A1.
quote:you will not believe the ending of this story 🥹 as Elon Jobs once said, in life, you either роор in your sink or sink in your роор 💩🚰 what do you choose? it’s truly inspiring and after I read this story for the first time I morphed into Steve Masc4Masc 🍏 born in 1964 Jeffreystar Bezoz ⭐️💄! I mean it’s true. People always say: employee rights employee rights! But what about employee wrongs? 🤨 It’s the same! So let’s celebrate both?
🙏 A wise person once said - I don’t care if your mom is in the hospital or what, as long as you do your job and a little extra! 🙈 Although he did his job he didn’t have his camera on 🙅🏼♂️ so we turned his employment into an unpaid internship to teach him a lesson! 😊 he should have thought about how his actions affected the morale in his team…and so he never set foot in a hospital again, because he could not afford it because we only paid him enough to eat instant noodles✌️This is a story about how we changed a life of his mother. So where is she today? You can find her in one of the most expensive cities in the world - she has the privilege of living, working and relaxing in Central Park and looking at Billionare’s Row every day! 😍 that’s why the young people today deserve unpaid internships because it creates so much opportunity for all of you out there hehe. although his mom may роор in a sink (in Central Park), she doesn’t sink in a роор (yet). Thoughts?
Bron: https://www.linkedin.com/(...)7195732864578052096/quote:Een dame op leeftijd werd door een jonge supermarkt medewerker aangesproken omdat ze haar groenten had verpakt in een plastic zakje. Plastic is namelijk slecht voor het milieu/klimaat.
De oudere dame verontschuldigde zich: ‘Oh, neem me niet kwalijk, dat groene gedoe kenden we vroeger niet.’
De supermarkt medewerker: ‘Uw generatie deed ook weinig om de wereld leefbaar te houden voor toekomstige generaties.’
De oude dame keek hem strak aan en zei:
‘Vroeger brachten we glazen melklessen en bierflesjes terug naar de winkel zodat deze konden worden gereinigd en hergebruikt. Al ons fruit werd verpakt in papieren zakken die we daarna voor allerlei zaken hergebruikten.
We namen overal de trap omdat er geen liften waren en we stapten niet in een 1500 kilo wegende auto als we twee straten verderop de boodschappen moesten doen.
Wij fietsten en alle kinderen fietsten. Nee, niet elektrisch wij trapten zelf. Ouders waren geen 24 uur taxidiensten die hun kinderen naar sportclubjes en muzieklessen brachten, of naar school, als het te hard waaide of regende.
Toen ik moeder werd waste ik alle luiers met de hand want we hadden niet die weggooi luiers. Onze gewassen kleding droogden we aan lijntjes met behulp van zonne- en windenergie en niet met een energie slurpende droger. Ook liepen jonge kinderen in de kleding van hun oudere broertjes en zusjes in plaats van in de nieuwste outfits.
Wij vervingen de inktpatronen in onze pennen in plaats van dat we deze vervingen voor een nieuwe pen. Hetzelfde gold voor scheermesjes, we vervingen het mesje en niet het hele voorwerp.
In huis hadden we geen, of hooguit één t.v., en niet een t.v. in elke kamer. In de keuken roerden we alles met de hand want we hadden niet overal een elektrisch apparaat voor en in de tuin liepen onze grasmaaiers op menselijke kracht
Wij werden fit door fysieke arbeid te verrichten. Wij gingen niet naar sportscholen om op peperdure apparaten te bewegen die de hele dag op elektriciteit werken. En oh ja, we liepen ook niet de hele dag te kijken op een klein beeldschermpje in onze hand. Een beeldschermpje dat in contact staat met satellieten op tienduizenden meters boven ons hoofd, dat jullie gebruiken om contact te hebben met anderen. Wij bezochten elkaar persoonlijk.’
De supermarkt medewerker keek de dame beduusd aan.
Voordat de oude dame wegliep zei ze nog het volgende:
‘Wellicht is het een idee om dat telefoontje in jouw hand eens niet te gebruiken om allerlei roddelklap, propaganda en andere onzin tot je te nemen en het te gebruiken om je wat meer in onze geschiedenis te verdiepen.’
Die dame toch.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef Gibson88 het volgende:
Dit 'pareltje' kwam ik vanmorgen tegen:
[..]
Bron: https://www.linkedin.com/(...)7195732864578052096/
________________________________________________________________________________________Ik snap gewoon niet waarom mensen dit soort bagger posten. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken / laten zien ?
Welke sneue accountant?quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Eens een keer een aandachts vent ipv dame.
Waarom je vooral mensen moet aannemen met (veel) tattoes:
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
Veel beter is nog om nog verder te kijken naar dikke gouden oorbellen, een papegaai op de kop, en een houten been. Iedereen weet dat dat de pareltjes onder de werknemers zijn.
(Nu ie die sneue accountant die overal op reageert ook wel een terunglijer)
Wat een vervelend figuur.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 15:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Elmer
https://www.linkedin.com/(...)01490857680617472%29
Ik zou piraten zo aannemen.quote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Veel beter is nog om nog verder te kijken naar dikke gouden oorbellen, een papegaai op de kop, en een houten been. Iedereen weet dat dat de pareltjes onder de werknemers zijn.
Als dit een beetje satirisch is vind ik hem wel grappigquote:Op zaterdag 1 juni 2024 13:02 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:𝗪𝗮𝘁 𝗯𝗲𝗿𝗲𝗶𝗸 𝗷𝗲 𝗺𝗲𝘁 𝗵𝗲𝘁 𝗴𝗲𝗯𝗿𝘂𝗶𝗸𝗲𝗻 𝘃𝗮𝗻 𝗲𝗲𝗻 𝗳𝗼𝘁𝗼 𝘃𝗮𝗻 𝗷𝗲𝘇𝗲𝗹𝗳?
𝗔𝘂𝘁𝗵𝗲𝗻𝘁𝗶𝗰𝗶𝘁𝗲𝗶𝘁, 𝗵𝗲𝗿𝗸𝗲𝗻𝗯𝗮𝗮𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱 𝗲𝗻 𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗯𝗮𝗮𝗿𝗵𝗲𝗶𝗱.
𝘉𝘦𝘥𝘦𝘯𝘬 𝘮𝘢𝘢𝘳 𝘦𝘦𝘯𝘴 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘰𝘮 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘭𝘢𝘢𝘳𝘴 𝘰𝘰𝘬 𝘷𝘦𝘦𝘭𝘢𝘭 𝘩𝘶𝘯 𝘦𝘪𝘨𝘦𝘯 𝘧𝘰𝘵𝘰 𝘨𝘦𝘣𝘳𝘶𝘪𝘬𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘯𝘪𝘦𝘵 𝘱𝘦𝘳 𝘴𝘦 𝘦𝘦𝘯 𝘳𝘢𝘯𝘥𝘰𝘮 𝘧𝘰𝘵𝘰 𝘷𝘢𝘯 𝘦𝘦𝘯 𝘩𝘶𝘪𝘴.
𝗘𝗻 𝘄𝗮𝘁 𝗸𝗿𝗶𝗷𝗴 𝗷𝗲 𝗲𝗿 𝗻𝗼𝗴 𝗺𝗲𝗲𝗿 𝘃𝗼𝗼𝗿 𝘁𝗲𝗿𝘂𝗴?
Azijn.
Kritiek.
Benoeming tot narcist.
Een lekker ongemakkelijk gevoel.
Ongevraagde kritieken zonder enige positieve noot.
𝗙𝗶𝗷𝗻𝗲 𝗱𝗶𝗻𝘀𝗱𝗮𝗴.
#𝘀𝗮𝗺𝗲𝗻𝗴𝗿𝗼𝗲𝗶𝗲𝗻
quote:Wij gaan voor de volledige Hawk Tuah ervaring.
Hoe maken wij onze klanten nou echt blij?
Door al dat gedoe met acquisitie via LinkedIn over te nemen.
Wij doen ALLES voor je. Ja, ALLES.
Leads verzamelen, je profiel optimaliseren, chatten, converteren naar een afspraak in jouw agenda.
Jij hoeft alleen maar aanwezig te zijn in de calls die wij voor jouw inplannen met potentiële kopers.
Resultaten:
[..]
Je wil ermee laten zien dat de (meeste) jeugd/jongeren van tegenwoordig hun vooringenomen belerende grote waffel eens dicht moeten houden tegen ouderen terwijl ze zelf nog nauwelijks iets meegemaakt of bereikt hebben en niet doorhebben hoeveel gemakkelijker ze hebben.quote:Op vrijdag 31 mei 2024 10:53 schreef Gibson88 het volgende:
Dit 'pareltje' kwam ik vanmorgen tegen:
[..]
Bron: https://www.linkedin.com/(...)7195732864578052096/
________________________________________________________________________________________Ik snap gewoon niet waarom mensen dit soort bagger posten. Wat wil je er in godsnaam mee bereiken / laten zien ?
quote:Alcoholvrije s*ks, alcoholvrije feestjes, een alcoholvrije relatie, alcoholvrij oppervlakkige gesprekken met collega’s of buren.. ik doe al acht jaar niet anders. Goh, denken veel volwassenen, wat een saai leven!
.
Ik had mijn eerste nuchtere date van mijn leven met een heerlijke 32-jarige man op 17 december 2022. Vlak voor hij kwam, en ik nerveus door het huis liep, dacht ik, ik wil nu drie witte wijn. Ik kon erom lachen en wist, dit doe ik dus voor de eerste keer ooit, helemaal nuchter.
.
Je hoeft niet ’s ochtends om 9.30u lam in een bushalte te zitten om dikke verkering te hebben met alcohol. We staren ons blind op hoeveelheden en denken dat het allemaal wel meevalt. Logisch. We weten diep van binnen allang of we het idee van ‘altijd nuchter’ angstig vinden. Maar geef het maar eens toe. Alcohol is puur gif. Iedere kleine hoeveelheid brengt je flinke schade toe. Niet misschien.
.
‘Knap hoor’, hoor ik zo vaak. Je moet inderdaad weerstand bieden in een verslaafde wereld. Waarin de alcoholindustrie de scepter zwaait en ons laat geloven dat we het nodig hebben voor een goed, geslaagd, gezellig, groots en meeslepend leven.
.
Ik vertel je nu, na bijna acht jaar totaal alcoholvrij; álles wordt 10 keer beter nadat je stopt. Ja, het afscheid is zwaar, ik ben in het begin vele malen huilend langs terrassen gefietst (ik hoor jou nu denken, zo erg is het bij mij niet.. doe het me naar na, ik daag je uit).
.
Maar na die eerste nuchtere date wist ik: ook nuchtere s*ks is eindelijk zoals het moet zijn. Sensationeel, groots, meeslepend, krachtig, 3D, wat een intensiteit zit er in je lijf en in je mind. Misschien is dat wel waarom we leven zonder verdoving zo eng vinden.. wat als je dan je échte zelf met je échte kracht vindt?
.
Het is de moeite waard. Believe me. Ik kijk uit naar 22-07, mijn alcoholvrije verjaardag.
Uh ja wat zij allemaal beschrijft is niet normaal hoor. Die was zwaar alcoholist.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:31 schreef de_boswachter het volgende:
Jacqueline van Lieshout, coach, neukt zonder alcohol. En dat moet iedereen weten!
[..]
Vind het sowieso al bijzonder irritant wanneer mensen die jarenlang zich hebben volgegoten met spullen omdat ze het op dat moment lekker vonden, je terecht gaan wijzen wanneer ze ineens vanwege wat voor reden dan ook tot een ommekeer zijn gekomen. Ja hallo, we zijn niet allemaal zoals jou hoor.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:48 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Uh ja wat zij allemaal beschrijft is niet normaal hoor. Die was zwaar alcoholist.
Tot die tijd nog nooit een nuchtere date gehad. Drankprobleem galore jonguhquote:Op zaterdag 6 juli 2024 12:31 schreef de_boswachter het volgende:
Jacqueline van Lieshout, coach, neukt zonder alcohol. En dat moet iedereen weten!
[..]
De ruim vier jaar voorafgaand aan die afspraak sowieso geen date meer gehad blijkbaarquote:Op zaterdag 6 juli 2024 15:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Tot die tijd nog nooit een nuchtere date gehad. Drankprobleem galore jonguh![]()
Denk getrouwd!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 17:50 schreef Serinde het volgende:
[..]
De ruim vier jaar voorafgaand aan die afspraak sowieso geen date meer gehad blijkbaar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Storm heeft een cursus gevolgd.quote:#TROTS
Vol trots kondig ik mijn functiewijziging van Junior Verkoopadviseur naar Verkoopadviseur Audi aan.
Het afgelopen jaar heb ik mijzelf met fantastische hulp binnen het Sales op Maat traject van Audi Nederland mogen ontwikkelen als verkoopadviseur, maar bovenal een mooie stap mogen zetten naar volwassen Storm.
Met mijn karakter en sterrenbeeld doe ik absoluut eer aan mijn voornaam en dat heeft mij wat onrust bezorgt.
Naast de trainingen over Mindset, Autopresentatie, proefrit beleving en het toepassen van video boodschappen heb ik een persoonlijk coaching traject mogen ervaren. In dit traject ben ik terug bewust geworden van gevoel en heb ik geleerd te handelen naar dit kostbaar goed.
Met passie ga ik mijn werkzaamheden voor het fantastische merk Audi voortzetten vanuit Audi Centrum Breda in de rol als Verkoopadviseur.
Graag wil ik de Sales op Maat trainers van Pon bedanken voor de inzichten en voor de opgedane kennis. Ook Sander Tollenaar en ons team wil ik enorm bedanken voor de fijne plek. In het bijzonder dank ik Bert van Dijken voor zijn coaching en begeleiding in mijn proces.
Dit weekend proost ik met collega’s en relaties op het behalen van mijn Audi certificering en genieten wij van het fantastische Breda Live!
Tot maandag!
Er zou een verbod moeten komen op bewoordingen als 'heb ik mijzelf mogen ontwikkelen tot'quote:
Ja we behandelen iedereen hetzelfde, behalve die mongolen met kut verhalen op LinkedIn. Sterf, kreng.quote:Jij krijgt geen brownie want jij bent de schoonmaker
Wie jarig is trakteert.
60 brownies, zodat iedereen op de afdeling kan meesnoepen.
Tijdens het uitdelen kom ik de schoonmaker tegen.
Vol enthousiasme roep ik: Haaaaai, ik ben jarig vandaag. Wil je ook een brownie?
Waarop hij zegt: Nee, dat is niet voor mij. Ik ben schoonmaker.
Ik schiet ik de lach en zeg: Gekkie, doe is normaal. Tuurlijk mag jij er ook 1.
Dat zette me wel aan het denken.
Is hij minder, omdat hij geen kantoor functie heeft?
Hij draagt toch ook bij aan het eindresultaat?
Het valt me op dat er nog steeds een groot verschil is tussen de schoonmaker en de directeur.
Beide een functie in hetzelfde bedrijf.
Beide werken in hetzelfde pand.
Beide dragen bij hetzelfde doel.
Zullen we elkaar gewoon hetzelfde behandelen?
quote:Op maandag 8 juli 2024 10:23 schreef Black-Death het volgende:
Dubbele punten voor deze bagger; nooit gebeurd én onnodige enters:
[..]
Ja we behandelen iedereen hetzelfde, behalve die mongolen met kut verhalen op LinkedIn. Sterf, kreng.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
quote:Wat een k*t bedrijf dan. Aan je verhalen te lezen heb je dus alleen maar klanten waar diversiteit en inclusiviteit en menselijkheid ver te zoeken is. Of is dit weer zo'n verzonnen verhaaltje om aandacht te trekken?
Terechte reactie.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:02 schreef Serinde het volgende:
[..]![]()
Een van de reacties die ik meteen zie staan:
[..]
Vond deze ook wel mooi en terecht:quote:
quote:Wat een verhaal weer, is iedereen van Facebook af gegaan en massaal op LinkedIn zijn verhalen gaan posten?
Gelukkig zien meerdere mensen in dat haar post een dikke emmer stierenpoep is.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:02 schreef Serinde het volgende:
[..]![]()
Een van de reacties die ik meteen zie staan:
[..]
quote:Op zaterdag 29 juni 2024 21:45 schreef Lospedrosa het volgende:
Vrouw verlaat “corporate” om de hele dag in leren BH rond te lopen.
zegt ze ook nog. Ik betwijfel of het allemaal serieuze 'business' gesprekken gaan zijnquote:Je kan heel simpel een call in plannen of mij een dm sturen. https://calendly.comXXXXX/30min [url ff geanonimiseerd)
Alle geile oomjes van accounting in haar DM.quote:Op maandag 8 juli 2024 11:39 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
[..]
zegt ze ook nog. Ik betwijfel of het allemaal serieuze 'business' gesprekken gaan zijn
Als ze er geld voor krijgt is ze overal voor in gok ikquote:Op maandag 8 juli 2024 12:38 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Alle geile oomjes van accounting in haar DM.
quote:Op donderdag 30 november 2023 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha mooie naam Wolfpack of woman. Gestolen uit een mannenfilm.
Maar vlg mevrouw moeten bedrijven dus preventief veel geld en energie steken in werknemers die ,in hun persoonlijke leven, nogal snel van slag zijn.
Waar gaat dit heen joh. Ik wil op kantoor elke dag 118 blauwe M&Ms
Verleidelijk om dat ook te doen en er in te hakken bij dat soort posts, maar het plakt wel aan je LinkedIn profiel en je wil (laat ik voor mezelf spreken) Ik wil niet als een LinkedIn comment-discussieerder te boek staan als iemand mij een keer zoekt vi LI.quote:
Dat met de spiegel masturberen.quote:. Is LinkedIn een verlengstuk van Facebook geworden? Hieronder lees je de vreselijkste comments op mijn post.
LinkedIn wordt overspoeld met persoonlijke verhalen, selfies en zelfpromotie.
Het irriteert veel mensen.
Ik kreeg zelfs een repost op Instagram met gigantisch veel negatieve comments over hoe ik mezelf profileer op LinkedIn.
Dan denk je dat LinkedIn Facebook is geworden.
De comments op Instagram?
Wauw.
Zelfs de honden lusten hier geen brood van.
🔴 “Helaas is dit al een tijdje op LinkedIn een trend onder mijn "Recruiter-collega's "! 0,00% relevant!”
🔴 "Linkedin is het social mediaplatform voor mensen die voor de spiegel masturberen."
🔴 ”LinkedIn Algoritme werkt helaas beter met deze achterlijke fotos erbij. Betekent natuurlijk niet dat je eraan mee hoeft te doen”
Zelfs LinkedInners haten mee. Ik wilde die specifieke LinkedInners hier eigenlijk taggen, maar ik heb toch besloten dat ik ze niet laat meeprofiteren van mijn bereik.
Het zet me wel aan het denken.
Waarom roept Personal Branding zoveel weerstand op?
Is het echt zo erg om jezelf zichtbaar te maken en je expertise te delen?
Ondanks dat mensen het belachelijk maken, trekt deze content vaak veel likes en reacties.
Waarom deze content zo goed scoort?
Het gaat om balans.
Personal branding kan krachtig zijn.
Het moet wel authentiek blijven.
Wees eerlijk, bied waarde en blijf professioneel.
Deel je verhaal en zorg ervoor dat het relevant is voor je netwerk.
Het draait niet om jou.
Het draait erom wat je de ander te bieden hebt.
quote:Dit is de beste Chat-GPT / A.I. hack ever!
Ofja,
Ik vind hem in ieder geval echt mega goed.
En het gaat je VEEL tijd besparen.
Trust me.
Oke komt ie:
Afgelopen maandag was ik dus bij Suzan Alberts.
En deze vrouw vertelde mij dat ze al haar posts tegenwoordig inspreekt in Chat-GPT.
Dit is hoe het werkt:
- Je gaat naar Chattie op je telefoon
- Je klikt op het microfoontje
- Je deelt (vertellend) alle losse hersenspinsels die in je op komen.
- En Chattie schrijft het voor je uit.
HALLO.
Dat is toch briljant?
Daarna plak je boven de uitgeschreven tekst de volgende pompt;
>> Maak van deze tekst een boeiende LinkedIn-post die voldoet aan de volgende elementen:
Hook: Begin met een krachtige zin die de aandacht trekt. Bijvoorbeeld een vraag, een interessant feit of een prikkelende uitspraak.
Body:Introduceer kort en bondig het onderwerp en leg uit waarom het belangrijk is.
Geef een stap-voor-stap uitleg of deel een anekdote die het onderwerp ondersteunt.
Zorg voor een logische flow in de tekst, met overgangszinnen om de lezer betrokken te houden.
Call-to-Action (CTA): Eindig met een oproep tot actie die de lezer uitnodigt om te reageren, zoals een vraag om hun mening of ervaringen te delen in de reacties.
Tone of Voice: Schrijf in een [beschrijf de gewenste toon, bijvoorbeeld: vriendelijke, professionele, enthousiaste, inspirerende] toon om mijn persoonlijkheid en merkidentiteit weer te geven. <<
En voilaa. Je post staat voor 80 procent.
Nu alleen nog je eigen sausje erover gooien en klaar.
Kind kan de was doen.
Thank me (en Suzan) later als je straks 4 uur over hebt om naar het terras te gaan!
P.S. Welke AI tools en functies gebruik jij voor LinkedIn?Chattie ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar het mooie is dat ze bovenstaande tekst opluistert met een filmpje van een grote groep mensen in een all-in resort die hun handdoekje klaar leggen op een ligbed voor het zwembadquote:Yes, vakantietijd. Ik mag dit jaar 2 weken genieten in de Auvergne, in een prachtige franse gîtes, bij een super lieve gastvrouw en heer.
Dat betekent; mooie motorritten door bijna ongerepte natuur, samen met mijn hondje Binky, die al 11 jaar meerijdt.
Dat betekent; heerlijke tafelen, op de berg, onder de bomen waar lichtjes in hangen en gesprekken dwarrelen van licht naar zwaar en weer terug.
Dat betekent; tot rust komen, afschakelen van de ratrace in het dagelijkse leven anno 2024.
Wat doe jij graag tijdens jouw vakantie?
#coaching
#afschakelen
#vakantie
ALLEEN nog maar doen wat je leuk vind!quote:Je hebt geen opleiding afgerond, dus er komt niks van je terecht.
Is iets niet leuk? Doe het dan niet!
Dit lijkt een heel leeg statement, en misschien is dat het ook, maar ik bedoel het letterlijk zo.
Beleef je geen plezier aan een studie? Stop er dan mee.
Je kind wil zijn of haar school niet afmaken? Prima toch.
Iedereen maakt eigen keuzes.
Vaak zie je in je directe omgeving dat anderen het beter weten voor jou.
“Je moet wel minstens een HBO diploma afronden, anders heb je geen kans op een goede baan.”
Ook bedrijven vinden hier van alles van. Het behalen van een papiertje is een graadmeter voor je succes in deze wereld.
Als iedereen precies datgene doet wat diegene leuk vindt, dan is alles in de wereld geregeld.
Enkel en alleen doen wat je leuk vindt, verbant alle conflicten in je leven.
Je kan dan zeggen: “Maar wat als ik het niet leuk vind om X te doen, wie doet het dan?!”
Er is ALTIJD iemand die het wél leuk vindt om te doen.
Er zijn ALTIJD mensen die wel plezier halen uit dat specifieke leerproces.
En zo is het met alles.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik vorig jaar contact had met een manager die een nieuwe werknemer zocht.
We waren er snel over uit dat een hbo-diploma geen meerwaarde had.
Puntje bij paaltje zei hij toen: “Deze kandidaten zijn echt precies wat we zoeken… maar, ik mis toch echt een hbo-opleiding bij beiden."
Ja, daar zit je dan, met je bek vol tanden.
Fuck die diploma als je er geen plezier uithaalt.
Doe exact, en uitsluitend, dat wat je leuk vindt, en alle zwaarte verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Precies om die reden besloot ik mijn recruitmentbusiness te beëindigen, en me uitsluitend te focussen op persoonlijke ontwikkeling.
Gek genoeg verkennen we andere planeten zoals Mars en hebben we de meest geavanceerde technieken uitgevonden.
Maar een universele sleutel om succes te hebben in wat je ook doet? Die hebben we nog niet.
Als je het mij vraagt is die sleutel: plezier hebben in wat je doet met volledig(100%!) vertrouwen in jezelf.
Fuck die diplomaquote:Op dinsdag 23 juli 2024 00:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze kennen we ook nog, van de anti hbo Recruitement verhalen.
[..]
ALLEEN nog maar doen wat je leuk vind!
Hoeren neuken, nooit meer werken, maar dan in een fris jasje.
quote:The 9-5 workday is dead.
It’s time to bury it.
Moest lachen.quote:Een collega is 2 dagen geleden overleden. HR is druk bezig met het opruimen van haar kantoor ...
quote:Een collega is 2 dagen geleden overleden. HR is druk bezig met het opruimen van haar kantoor en er wordt gesproken over het plaatsen van vacatures voor haar functie. Ondertussen rouwt een gezin om het verlies van een geliefde vrouw en moeder. Dit herinnert ons eraan dat je op je werk vervangbaar bent, maar thuis ben je van onschatbare waarde. Maak van je werk niet je leven. 🙌🙌
Wat een gelul ook. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een collega overleed. We hebben dat keurig afgehandeld als werkgever, maar na een week ook een vacature opengezet omdat de beste man nou eenmaal belangrijk werk deed.quote:Op dinsdag 30 juli 2024 16:09 schreef Evangelion het volgende:
Twee posts onder elkaar
[..]
[..]
Moest lachen.![]()
![]()
Die tweede klinkt wel verzonnen trouwens. Zijn status is "Open to work".
[..]
Ik lees er ook geen commentaar op de werkgever in hoor. Maar gewoon een constatering, dat het (werk)leven gewoon doorgaat.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:31 schreef ISVV het volgende:
[..]
Wat een gelul ook. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een collega overleed. We hebben dat keurig afgehandeld als werkgever, maar na een week ook een vacature opengezet omdat de beste man nou eenmaal belangrijk werk deed.
Heb je gelijk in. Maar ik vind het maar een open deur/cliché, al is dit topic daar deels ook voor. Ja, het leven gaat inderdaad door. Logisch.quote:Op woensdag 31 juli 2024 14:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik lees er ook geen commentaar op de werkgever in hoor. Maar gewoon een constatering, dat het (werk)leven gewoon doorgaat.
Och gossie het is me wat, een kakkerlak.. ja dat moet je op LinkedIn delenquote:'IT'S TIME TO DIE, MOTHERFOCKER"
05.50 uur vanochtend.
"Papa, papa.....wakker worden.'
Ik draai me om en zie mijn dochter aan m'n bed staan. Droom ik of is dit echt?
Ik mompel. "Wat is er?"
'Er zit een kakkerlak op onze kamer."
Wakker worden ging nog nooit zo snel. Binnen één seconde schiet ik van slaapdronken naar alarmfase 1.
Het is veel te vroeg voor grapjes. De gezichten van mijn kinderen in het schemerdonker laten er geen misverstand over bestaan. Er zit een kakkerlak in hun Portugese slaapkamer. De deur is dicht en zij gaan onder geen beding meer terug naar binnen. Drie keer raden wie dit zwarte monster moet uitschakelen.
Mijn eerste gedachte: kak.
Gedachte 2: stel je niet aan en los het op.
Gedachte 3: gadverdamme, een kakkerlak.'
Elk mens heeft zijn dromen. Laat ik het erop houden dat ik nooit een carrière als ongediertebestrijder heb overwogen. Thuis ben ik (bij gebrek aan vrijwilligers) de onbetwiste spinnenvanger. Maar dit probleem vereist andere competenties. Moed. Strijdlust. Kakkerlakken pakken is niet de passie van Bassie.
Maar ik heb geen keus. En dus loop ik - gewapend met bezem en een hoop stoere praatjes- de slaapkamer in. Tergend langzaam, in opperste staat van paraatheid. Het voelt als een vredesmissie. Verre van comfortabel maar noodzakekijk om de rust in de tent te herstellen.
Brrrŕ.
Mijn ogen scannen de ruimte. Het plafond. De muren. Onder de bedden. Alle kieren en gaten.
En dan zie ik 'm. In vol ornaat, zeker vijf centimeter lang, hangend tussen de plooien van de gordijnen.
Ik klem mijn bezem stevig vast, loop naar het gordijn, haal uit en schreeuw;
'Fock you, I kill you.'
En daar ligt hij dan, voor me op de vloer.
Spartelend en volledig overrompeld. Wachtend op de genadeklap.
"It's time to die, motherfokker.'
Achter me hoor ik mijn kinderen gillen. Niet van de schrik, maar van plezier..De aanblik van hun vader die strak van de adrenaline zijn angst wegschreeuwt, bezorgt hen de slappe lach.
En zo begon deze donderdag in de Algarve.
Mission accomplished.
Vanavond gaan we weer rustig slapen. Airco aan, balkondeuren op slot.
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Ik heb een bijstandsuitkering en ik wil geen baan.
God, ben je dan zo'n luie bankhanger? Een uitkeringstrekker die liever zijn hand ophoudt en niet wil werken?
NEE! Integendeel. Ik wil niet, omdat ik niet meer kan.
Van jongs af aan heb ik een grote diversiteit aan klachten en uitdagingen. Ik wist het nog tot een universitair diploma te schoppen. Ik kon me alleen niet redden in sollicitatiegesprekken op dat niveau. Bij lagere functies was men bang dat ik het te snel saai zou vinden en zou vertrekken. Dus er volgde geen bloeiende carrière. Ik heb een paar banen gehad en kwam uiteindelijk ziek in de bijstand terecht. Ik vond mijn weg naar Coöperatie De Vrije Uitloop en had meer ondernemer in me dan ik gedacht had. Ik droomde dat ik misschien toch mezelf uit de bijstand kon werken. Anderhalf jaar ging ik vol die droom achterna, daarna stortte mijn belastbaarheid in. En dat werd sindsdien alleen maar erger.
Inmiddels weet ik dat ik geboren ben met het zeldzame Cowden syndroom. Ik heb twee goedaardige tumoren in mijn hoofd en een verhoogd risico op meerdere soorten kanker. Er is sprake van autisme, mogelijk gecombineerd met ADHD. En nog zoveel meer. Na twee jaar van medische rollercoaster stortte mijn belastbaarheid totaal als een kaartenhuis in elkaar.
Ik ben compleet uitgeput van een leven lang proberen te functioneren alsof ik niets mankeer.
Dus inmiddels zeg ik, jongens, ik hoef niet meer. Ik kan niet meer.
Dit is geen zielig verhaal, maar een verhaal om wakker te schudden. Ik ben echt niet de enige. En, ook ik heb dromen in mijn leven. Ik ben nog steeds actief bij De Vrije Uitloop. Ik zet mijn verhaal in om bewustzijn te bevorderen. Bovenal wil ik inspireren over rouw en veerkracht bij ziekte. Ik heb genoeg dromen en plannen over hoe ik dat zou kunnen doen. Met een werk-belastbaarheid van 2-5 uur per week is mijn aller-voornaamste doel mijn eigen gezondheid en welzijn.
Succes is niet je baan, niet je inkomen en al dat meer. Kun je opstaan na tegenslag? Kun je genieten van kleine dingen? Kun je je verwonderen over de schoonheid van het leven? Kun je ruimte geven aan dat waar jouw ogen van gaan glinsteren?
#autisme #arbeidsbeperking #bijstand #kanker #welzijn #ikbennietdeuitzondering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |