https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Ik heb een bijstandsuitkering en ik wil geen baan.
God, ben je dan zo'n luie bankhanger? Een uitkeringstrekker die liever zijn hand ophoudt en niet wil werken?
NEE! Integendeel. Ik wil niet, omdat ik niet meer kan.
Van jongs af aan heb ik een grote diversiteit aan klachten en uitdagingen. Ik wist het nog tot een universitair diploma te schoppen. Ik kon me alleen niet redden in sollicitatiegesprekken op dat niveau. Bij lagere functies was men bang dat ik het te snel saai zou vinden en zou vertrekken. Dus er volgde geen bloeiende carrière. Ik heb een paar banen gehad en kwam uiteindelijk ziek in de bijstand terecht. Ik vond mijn weg naar Coöperatie De Vrije Uitloop en had meer ondernemer in me dan ik gedacht had. Ik droomde dat ik misschien toch mezelf uit de bijstand kon werken. Anderhalf jaar ging ik vol die droom achterna, daarna stortte mijn belastbaarheid in. En dat werd sindsdien alleen maar erger.
Inmiddels weet ik dat ik geboren ben met het zeldzame Cowden syndroom. Ik heb twee goedaardige tumoren in mijn hoofd en een verhoogd risico op meerdere soorten kanker. Er is sprake van autisme, mogelijk gecombineerd met ADHD. En nog zoveel meer. Na twee jaar van medische rollercoaster stortte mijn belastbaarheid totaal als een kaartenhuis in elkaar.
Ik ben compleet uitgeput van een leven lang proberen te functioneren alsof ik niets mankeer.
Dus inmiddels zeg ik, jongens, ik hoef niet meer. Ik kan niet meer.
Dit is geen zielig verhaal, maar een verhaal om wakker te schudden. Ik ben echt niet de enige. En, ook ik heb dromen in mijn leven. Ik ben nog steeds actief bij De Vrije Uitloop. Ik zet mijn verhaal in om bewustzijn te bevorderen. Bovenal wil ik inspireren over rouw en veerkracht bij ziekte. Ik heb genoeg dromen en plannen over hoe ik dat zou kunnen doen. Met een werk-belastbaarheid van 2-5 uur per week is mijn aller-voornaamste doel mijn eigen gezondheid en welzijn.
Succes is niet je baan, niet je inkomen en al dat meer. Kun je opstaan na tegenslag? Kun je genieten van kleine dingen? Kun je je verwonderen over de schoonheid van het leven? Kun je ruimte geven aan dat waar jouw ogen van gaan glinsteren?
#autisme #arbeidsbeperking #bijstand #kanker #welzijn #ikbennietdeuitzondering
Wat doet iemand die niet werkt op linkedin.quote:Op zaterdag 3 augustus 2024 08:56 schreef Ypmaha het volgende:
Hier heb ik mijn vraagtekens bij:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktop
Nu heb ik hetzelfde syndroom wat zij heeft, inclusief de hersentumor (al heb ik er eentje, geen twee).
Ik werk al mijn hele leven wat prima gaat. Tuurlijk, het biedt ietsje meer uitdagingen. Met het cowden syndroom heb je een iets tragere ontwikkeling. Door de hersentumor heb ik moeite mijn hoofd voor langere tijd achterover te kantelen omdat de tumor dan tegen de kleine hersenen drukt en ik duizelig word. Niet handig als je elektromonteur bent
Maar je hebt nog steeds twee werkende handen en voeten en een stel hersens die prima werken. Ook voor haar moet wel iets te vinden zijn.
Voor mij is ze wel een uitkeringstrekker die dr hand ophoudt.
Lief dagboek, ik heb weer wat mooi verzonnen.quote:𝐖𝐢𝐥 𝐣𝐞 𝐞𝐞𝐧 𝐬𝐭𝐮𝐤 𝐢𝐧 𝐦𝐢𝐣𝐧 𝐬𝐜𝐡𝐨𝐞𝐧𝐞𝐧 𝐥𝐨𝐩𝐞𝐧?
Vanmorgen de trein in gestapt onderweg om een vriend te helpen met wat geklus.
Zaterdagochtend dingen, zonnetje schijnt, koffie in mijn hand.
Terwijl ik ontspannen uit het raam staar, stappen er bij het volgende station 3 jonge mannen in welke in de bankjes naast mij gaan zitten.
Onoplettend hoor ik zachtjes K*&: fl*kk*r naast me.
Ik had in eerste instantie het idee dat ik het verkeerd verstond, dus keek rustig weer weg van de jongens.
Nog geen 10 seconden later, hoor ik het weer, dit keer iets luider.
Ik kijk richting de jongens, waarbij 1 van hen mij meteen strak aankijkt en zegt ‘Ja, wat dan’
Hoe je reageert is in dergelijke situaties is het enige wat je in de hand hebt.
Ik kijk de jongen rustig aan en vraag hem waarom hij zo doet en dergelijke dingen zegt.
‘Wat is je doel?’ vraag ik hem.
De jongen slaat wat dicht, hij heeft geen direct antwoord, wat hem in eerste instantie nog meer frustreert. ‘JA, gewoon, je bent dat toch met je k*t regenboog’
Ik merk dat ik moet nadenken waar hij op doelt.
‘Met je rare regenboog schoenen’
Ik vraag hem of hij al lang in drugs dealt.
‘Hoezo?’
Ik leg hem uit dat hij meerdere merken en kledingstukken draagt welke in mijn vorige werk vooral geassocieerd worden met criminele activiteiten zoals drugshandel en andere illegale praktijken.
Zijn vriend die naast hem zit mengt zich in het gesprek en we krijgen het over aannames en vooroordelen.
Daar konden ze zelf ook wel wat voorbeelden bij bedenken.
We hebben het over hoe pijnlijk het kan zijn als mensen een beeld over je vormen terwijl ze je niet kennen.
Mijn halte arriveert, dus ik sta op en geef aan dat ik vertrek.
Zijn vriend tikt me nog even aan, een zachte ‘sorry meneer’ volgt.
Ik knik en onze wegen scheiden weer.
Wat schoenen al wel niet teweeg kunnen brengen.
Maar zullen we gewoon iets meer tijd nemen om elkaar te zien en te begrijpen?
quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Lief dagboek, ik heb weer wat mooi verzonnen.
quote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet exact wat ze zegt, waarom ze er zoveel woorden voor nodig heeft?quote:. Ik heb gefaald. Mijn 100 dagen LinkedIn onderzoek ging in week 1 al de mist in.
Zelfverzekerd begon ik aan hét 100 dagen LinkedIn onderzoek. 7 dagen per week posten om te kijken wat het écht oplevert. Een goed gevulde bankrekening? Of vooral een verhoging van mijn stresshormoon?
Op de bekendmaking dag waren er een aantal bekende LinkedInners die zoiets zeiden als:
🔴 Ik doe lekker waar ik zelf zin in heb. Ik post niet wanneer het huert,
🔴 Meid, waar begin je aan. Ik heb 7 dagen per week gepost en het was vreselijk. Ik doe het nu lekker wanneer het uitkomt.
🔴 Posten op dagen en tijdstippen? Ik ben zo in flow dat ik aanvoel wanneer ik het beste kan posten. Dan vloeit de tekst zo uit mijn hand en heb ik een groot bereik.
Je kan het vast al raden: ik was jaloers en dacht: dat wil en kan ik ook!
Iedere dag lekker uit de losse pols posten. Op een moment dat het mij uitkomt.
Nou…
Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik GEEN freewilly ben in content schrijven en plaatsen.
Ik heb structuur nodig.
Structuur geeft mij vrijheid.
Dus je kan raden wat ik heb gedaan.
Structuur in mijn 100 dagen onderzoek aangebracht.
Die nu dus ook opnieuw start, want dit is geen 100 dagen onderzoek.
Ik heb dan niet 6 weken 7 dagen per week gepost, maar resultaten zijn zeker wel behaald.
Die deel ik deze week met je.
Zodat jij kan bepalen of je ook meedoet met de 100 dagen challenge.
Wat is dat dan?
100 dagen 7 dagen per week posten om zelf te ondervinden of het nou écht werkt wat al die LinkedIn guru’s zeggen.
Tot morgen!
Say what?quote:🌟 Vandaag een mijlpaal bereikt! 🌟
Met trots kan ik delen dat ik mijn drijfverencertificering heb behaald. Deze certificering betekent veel voor mij, maar de echte waarde zit met name in het feit dat ik nog meer over mezelf heb geleerd. Ik begrijp nu nog beter wat mij als persoon drijft en wat ik nodig heb om te groeien.
Deze reis heeft me niet alleen professioneel, maar ook persoonlijk verrijkt. Ik ben dankbaar voor de inzichten en de groei die ik heb mogen ervaren. Op naar nieuwe uitdagingen en kansen!
quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:23 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://discfactor.nl/denkstijlen-drijfveren-certificering
quote:Dit is wat hoeveel ¤ wij uitgaven aan de bruiloft:
Ik heb zoveel reacties gehad op mijn post over de kosten van onze bruiloft. 🫣 Met de vraag: ga ik dit delen?
Veel nieuwsgierigheid, maar er zijn ook wat zure reacties geweest. Van mensen die het zelf zo zonde van hun geld vonden omdat ze inmiddels uit elkaar zijn.
Hoe dan ook: wij hadden het weekend van ons leven. 👰♀🤵♂
We startten onze bruiloft op vrijdag met een intiem diner & gezellig kampvuur. Op dag 2 was de fotoshoot, ceremonie en het feest.
We hadden een locatie afgehuurd met villa + zwembad waar veel gasten konden blijven slapen. Daardoor konden we ook op zondag nog even gezellig samen ontbijten en nakletsen. Eerder deelde ik al dat ik best schrok van hoe snel ons budget werd opgerekt. En dat ik een flinke money mindset challenge voor mijn kiezen kreeg. Maar toen ik het losliet kon ik veel meer van de voorbereidingen genieten.
En alles was elke euro waard. De locatie is geen standaardlocatie, wat betekende dat we voor elk servetje, lepeltje etc. moesten betalen, omdat werkelijk alles ingevlogen werd.
Maar dan heb je ook wat..
Mijn Pinterest board kwam tot leven en ik heb van elke minuut genoten. Zoveel liefde gevoeld op deze dag! ❤ Meer beelden zien? Check mijn hoogtepunten Quanto costa? In totaal heeft onze wedding 50.000 euro gekost.
Terwijl ik dacht dat we het wel gingen redden binnen 20K 😅
Benieuwd naar hoe dit budget is opgebouwd? Reageer met 💸 en ik zal binnenkort de specifieke kosten delen.
Er wordt vaak weinig over geld gepraat maar het is een onderwerp waar ik als business coach veel over praat met mijn klanten.
Lange tijd zat ik vast in een ‘tekort’ money mindset. Daarmee trok ik ook tekort aan. Inmiddels heb ik dat weten te shiften en het resultaat is dat dit bedrag inmiddels een gemiddelde maandomzet is.
Alles is energie. ✨ Ook geld! Dit is absoluut niet mijn drijfveer maar het is wel het resultaat van de energie die ik geef. Wat ervoor zorgt dat ik nog meer mooie ervaringen kan beleven met de mensen waar ik om geef.
Meer weten over de wet van aantrekking en geld / overvloed aantrekken? Reageer hieronder met 🤩 en ik zal hier binnenkort meer over delen.
Misselijkmakend. Dit moet wel vreselijk persoon zijn in het dagelijks leven.quote:Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef 111210 het volgende:
Marlou is buisinesscoach en wil even showen hoeveel dat ze een money mindset heeft…
[..]
Volgens mij heeft die klant de auto daar "opgedrongen" neergezet, niet op verzoek van de dealer/werkplaats. Zo van: hier is mijn auto, doe het nu. En zij hebben aangegeven dat ze niet weten wanneer ze er tijd voor hebben.quote:Op dinsdag 1 oktober 2024 22:33 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)004988559884288-1evH
Duidelijk bedreiging door een bekend type “medelander”. Dat is nooit goed te praten en uiteraard belachelijk, je gaat gewoon niet dreigen.
Maar. Waarom moet je auto daar een week staan voor diagnose, terwijl je toch weet dat je er geen tijd voor hebt.
Hier worden dus mensen rijk van hè...quote:Op dinsdag 10 september 2024 15:23 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
https://discfactor.nl/denkstijlen-drijfveren-certificering
quote:“Papa, papa, nayem” in het Nederlands: papa, laat me meekijken.
Voor iemand van 2 maakt het niet uit hoe belangrijk je Teams-call is, en dat is prachtig.
Vakantie of geen vakantie, je werk gaat door. Als ondernemer/business owner doe je wat nodig is, ook tijdens je vakantie.
De afgelopen 11 jaar is dit niet anders geweest. Iedereen om je heen raakt hieraan gewend, zelfs mijn dochtertje van 2 jaar oud.
Ik denk dat we anders naar werk moeten kijken. Niet als een verplichting, maar als een kans of een voorrecht om impact te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten eerste:![]()
Ten tweede: Heeft dat kind van 2 nou make-up op en ge-epileerde wenkbrauwen![]()
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]Misschien heeft ie dat kind ook verwekt tijdens een teamscall. Want werk gaat immers àltijd doorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten eerste:![]()
Ten tweede: Heeft dat kind van 2 nou make-up op en ge-epileerde wenkbrauwen![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
quote:Op woensdag 2 oktober 2024 14:53 schreef Evangelion het volgende:
[..]Is dit, aan de namen te zien, Armeense cultuur?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ten eerste:![]()
Ten tweede: Heeft dat kind van 2 nou make-up op en ge-epileerde wenkbrauwenVan bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Self absorbed typje waarbij de gasten als zaalvulling/klapvee fungeerde en wrs niemand zin had om te komen. Hooguit voor de gratis drank.quote:Op maandag 16 september 2024 09:26 schreef 111210 het volgende:
Marlou is buisinesscoach en wil even showen hoeveel dat ze een money mindset heeft…
[..]
Pip & Wies, mijn god de teloorgang vd Nederlandse man in volle glorie.quote:“Doe je altijd zo wild met je kinderen?!” 😠 Ik sta in de supermarkt rond 11:30 en heb Pip net een duwtje richting het goede gangpad gegeven. Een vrouw van in de zestig spreekt mij daarop aan en ik kijk haar – met Wies huilend in de draagzak – zwijgend aan. Moet ik eerlijk zijn?
Ik zou haar willen toefluisteren dat mijn dag begon om 05:15, terwijl de vorige vannacht om 00:30 eindigde. En dat dat niet de eerste keer is de afgelopen tijd. Ik zou haar willen zeggen dat ik er al de hele dag alleen voor sta. Dat dat niet erg is, maar soms wel pittiger dan gehoopt.
Ik zou haar willen zeggen dat Pip haar boterham met hagelslag door de kamer gooide, toen ik Wies uit bed haalde. Dat Wies omviel en het op een krijsen zette, toen ik Pip verschoonde. Dat Pip eerst lief met Wies speelde, maar haar ineens een klap gaf. Dat toen ik Wies een flesje gaf, Pip ook aandacht wilde en daarom maar een plant van de vensterbank gooide.
Ik zou haar willen roepen dat ik er vier uur over gedaan heb om dit uitje te realiseren. Dat toen ik éin-de-lijk naar de supermarkt dacht te kunnen gaan, Wies alles onder had gepoept. En Pip vervolgens haar schoenen en jas alweer had uitgetrokken. Dat ik het hele riedeltje vijf keer opnieuw heb moeten doen. En Pip telkens zelf op straat ging liggen (zie foto).
Ik zou haar willen toeschreeuwen dat een oordeel van buitenaf te makkelijk is. Dat ik ook wel weet dat ik niet mijn kind moet duwen. Maar ik soms van gekkigheid niet meer weet wat te doen. Dat theorie soms zoveel makkelijker is. Tot je slecht geslapen hebt, al voor de zoveelste keer in dezelfde situatie zit, twee kinderen om je aandacht vragen.
Dat zou ik willen schreeuwen. Dat ik supervaak tot 10 of zelfs 100 heb geteld. En nu misschien iets te ‘wild’ ben, maar dat deze lichte ingreep naar mijn idee nog reuze meevalt. Maar ik fluister, zeg, roep of schreeuw het niet. In de hoop dat mijn verhaal van mijn wallen af te lezen is. Daarnaast zou ik in haar schoenen precies hetzelfde denken. Want eigenlijk moet ik Pip ook niet duwen…
“U hebt gelijk.”
PS: Hoi, ik ben Bas, vader van Pip (2) en Wies (0).
cringequote:I went on a first date. Tried to explain MLOps. Used romantic relationships as an analogy for my job. Here's a short glossary of terms used:
version control = relationship history
pre-commit hooks = green and red flags
testing = dating
continuous integration = regular texting
continuous deployment = NSFW
documentation = love letters
code review = meet the parents
containerization = moving in together
epics = relationship goals
artefacts = children
merge conflicts = disagreements
debugging = working it out
refactoring = relationship counseling
scalability = long-term compatibility
monitoring = trust
rollback = taking a break
-----
Observed that it went pretty well. I felt a Spark. Excited for our next meetup!
hashtag#devops hashtag#machinelearning hashtag#softwareengineering
Verkapte kijk-mij-manager-zijn-postquote:Alles rapporteren
Laatst heb ik een domme fout gemaakt. Ik heb onze auto bij het parkeren niet op de handrem gezet. Daar kwam ik pas achter toen een buurtbewoner van de woonlocatie, waar ik manager zorg ben, kwam vragen of de auto midden op de weg van een van ons was.
Bij het wegrollen heeft onze auto geknuffeld met een lantaarnpaal. En gelukkig niet met een voorbijganger.
De bewoners van de woonlocatie hadden grote lol dat ik als manager (toch bij een aantal hoger in aanzien) zo’n fout had gemaakt.
Als ik zelf bewoner was geweest, dan hadden mijn begeleiders dit vast gerapporteerd. Mijn ouders die kunnen meelezen in mijn dossier, kan ik het niet zelf vertellen. Zij hebben de rapportage al gelezen voordat ik de moed heb verzameld om het hen te vertellen. Op mijn werk krijg ik vragen, want de begeleiders van mijn werk kunnen ook meelezen.
Bij een avondje ladderzat zijn en de boel onder kotsen. Bij een innige kus met een buurvrouw. Bij iets anders doms, onhandigs of juist heel leuks:
We zijn vaak, als begeleiders, gewend alles te rapporteren.
We zien dit als goede zorg, maar is het is vanuit de visie: een gewoon, eigen leven, helemaal niet nodig!
Bewoners willen ook fouten maken en dit voor zichzelf houden. Bewoners willen ook successen vieren op het moment dat zij jou hiermee willen verrassen.
Hoe zorgvuldig rapporteer jij?
Wat ga je niet meer rapporteren als je uitgaat van het gewone, eigen leven?
Stukje zichtbaar geëmotioneerd.quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:20 schreef Molo het volgende:
In de categorie 'dit is nooit gebeurd'
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Toevallig leiderschapsexpert en spreker zegt gedag tegen conducteur op de trein. Deze raakt zwaar geëmotioneerd omdat lijderschapsexpert de eerste op zijn hele dienst was die vriendelijk was, want iedereen zat op kuttelefoontjes te kijken
Sure, goed verhaal gap![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inclusief foto van die coachknakker met zijn kraslotharses groot in beeld uiteraard
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.linkedin.com/(...)68550236501905408%29quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:20 schreef Molo het volgende:
In de categorie 'dit is nooit gebeurd'
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_android
Toevallig leiderschapsexpert en spreker zegt gedag tegen conducteur op de trein. Deze raakt zwaar geëmotioneerd omdat lijderschapsexpert de eerste op zijn hele dienst was die vriendelijk was, want iedereen zat op kuttelefoontjes te kijken
Sure, goed verhaal gap![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Inclusief foto van die coachknakker met zijn kraslotharses groot in beeld uiteraard
Ik heb een tijdje op de alarmcentrale van ANWB Zakelijke Markt gewerkt en A: mensen zijn ontzettend onzelfredzaam en kunnen nog maar weinig en B een WW-er maak je echt de pis niet lauw met de wind van voren geven omdat hij laat is.quote:Op zaterdag 30 november 2024 23:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.linkedin.com/(...)68550236501905408%29
Deze reaguurder is helemaal een droeftoeter.
5 kwartier wachten op de ANWB om een wiel te wisselen. Hoezo kun je zelf geen wiel wisselen of anders het bandenpomp setje gebruiken wat bij de Tesla zit (want een Tesla hoofd heeft hij wel)
quote:Op zaterdag 30 november 2024 22:58 schreef ISVV het volgende:
[..]
Stukje zichtbaar geëmotioneerd.Haagse uitdrukking, lijkt op een kraslot nadat je m open geragd hebt met je muntjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Late reactie, maar wat een pareltje weer.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Pip & Wies, mijn god de teloorgang vd Nederlandse man in volle glorie.
https://www.linkedin.com/(...)tm_medium=member_ios
Jezus wat een treurnis dit weer, heb niet gekeken maar alle slijmerige reacties er onder zullen waarschijnlijk nog sneuer zijnquote:Op maandag 5 augustus 2024 11:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Nu doe je de meeste vrouwen wel tekort want die ik ken doen fluitend boodschappen met 2 kinderen en zullen oud zeur wijf met een quasi vrolijk/denigreerde opmerking op haar plek zetten.quote:Op zondag 1 december 2024 00:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Late reactie, maar wat een pareltje weer.![]()
De hele tijd dat ik aan het lezen was, dacht ik dat het een vrouw was. En dan niet omdat mannen geen boodschappen zouden kunnen doen met hun kinderen, maar door die ontzettend zeikerige opsomming van "ik zou haar willen fluisteren/zeggen/roepen dat...".![]()
En daarbij, wat moet dit op een zakelijk platform.
Ik bedoelde meer dat dit type posts meestal door vrouwen geschreven wordt.quote:Op zondag 1 december 2024 00:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nu doe je de meeste vrouwen wel tekort want die ik ken doen fluitend boodschappen met 2 kinderen en zullen oud zeur wijf met een quasi vrolijk/denigreerde opmerking op haar plek zetten.
Helemaal eens. Wat betreft jouw laatste zin: naast de standaard zelfverheerlijking zie ik tegenwoordig alleen maar babyfoto's en links naar Funda op LinkedIn voorbijkomen. Echt verschrikkelijk.quote:Op zondag 1 december 2024 00:08 schreef Viv het volgende:
[..]
Late reactie, maar wat een pareltje weer.![]()
De hele tijd dat ik aan het lezen was, dacht ik dat het een vrouw was. En dan niet omdat mannen geen boodschappen zouden kunnen doen met hun kinderen, maar door die ontzettend zeikerige opsomming van "ik zou haar willen fluisteren/zeggen/roepen dat...".![]()
En daarbij, wat moet dit op een zakelijk platform.
Ik weet nu al dat de verrassing iets is als een gratis coachingsessie of zoquote:***fit-uitdaging, doe mee en ontvang een mooie verrassing***
Ook dit jaar daag ik mezelf weer uit door elke dag in december 5 kilometer of meer hard te lopen. Tijdens mijn loopje van deze ochtend bedacht ik een toffe uitdaging voor al mijn LinkedIn connecties. Dit is hem geworden dus doe vooral mee!
Iedereen die elke dag in december tenminste 1 van de volgende doelen haalt (en dit natuurlijk aan kan tonen --> meetbare resultaten!), bezorg ik in januari een toffe verrassing.
- 5 kilometer (of meer) hardlopen
- 30 minuten aaneengesloten actief is (welke sport of activiteit dan ook)
- 10.000 stappen of meer zet
Dit is voor iedereen haalbaar volgens mij, dus ik hoop veel mensen gelukkig te mogen maken!
PS: ja, ik ben laat met dit bedenksel, dus iedereen die dit bericht niet op 1 december heeft gezien, heeft de kans om te zorgen dat er volgende zondag 8 december 8 doelen gehaald zijn (ter beoordeling aan de jury).
hashtag#fitchallenge hashtag#samenbewegen hashtag#menssanaincorporesano hashtag#GOGOGO
24 uur met die coach samen in een zweethut na een ayahuascasessiequote:Op zondag 1 december 2024 13:32 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat de verrassing iets is als een gratis coachingsessie of zo
Vreselijk idd, die ZZP’ers in het onderwijs die zich voor veel geld in laten huren.quote:Op dinsdag 3 december 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)636120915718144-ERm0
Mein god dom jong.
Als ik bij de belastingdienst zou werken zou ik hem opsporen en belasten als verkapt dienstverband.
Want een lerarenloon is te laag maar dat domme kerstpakket MOET hij wel krijgen en dan nog min of meer eisen via social media.
Als die rukker een kerstpakket wil, treedt ie maar in dienst van de school. De vele zogenaamde zelfstandigen in o.a. het onderwijs, de bouw en de zorg worden een steeds groter probleem. Bahquote:Op dinsdag 3 december 2024 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.linkedin.com/(...)636120915718144-ERm0
Mein god dom jong.
Als ik bij de belastingdienst zou werken zou ik hem opsporen en belasten als verkapt dienstverband.
Want een lerarenloon is te laag maar dat domme kerstpakket MOET hij wel krijgen en dan nog min of meer eisen via social media.
quote:Business tip:
Whenever you are flying commercial, especially in business/first class, always wear your best sweats on sweats combo (super casual and comfortable).
When someone walks on the plane in super homely, but ultra cozy looking sweats, I always think to myself, “I wonder what that guy/gal does for a living.” (Obviously an F-U hoodie also works for the ladies)
It’s human nature.
When I was 22, and now that I am 42, I always find myself wanting ask him/her “hey, what do you do for a living?”
If you are in commercial real estate, especially brokerage, by dressing your absolute worst, people will ask you “what do you do for a living?”, and that’s all you need to get the conversation started.
In business/first class, there is a real chance they are in the real estate business, but an even better chance they know someone in the real estate industry, someone who can be your client one day.
It is an easy way to network and meet new people, you just have to give a little more effort to dress down and eschew your “I’m better than you” suit/tie/watch combo.
This also works in coach, just to a lesser degree.
Combine the sloppy clothes with a 5 o’clock shadow, messy hair, and I hate to admit, yes being a level 70 wizard on WoW helps, at minimum you will get looks, and in all likelihood the person sitting next to you will have to ask… “hey, what do you do for a living?”
quote:𝗦𝘁𝘂𝘂𝗿 𝗺𝗶𝗷 𝗻𝗶𝗸𝘀!
In december lijkt mijn werkkamer wel de pakjesboot van Sinterklaas. En op alle pakjes staat: ‘Voor Bas’. Het zijn boeken, complete kerstpakketten, gadgets en vooral … heel veel drank. Elke dag komen er pakjes bij, en niet een paar – echt tientallen.
Ze worden gestuurd om me te bedanken voor de fijne samenwerking, of om ‘te verkennen of we iets voor elkaar kunnen betekenen.’
Laten we daarmee stoppen.
𝘐𝘬 krijg al die bedankjes (‘We zijn zo blij met de software, Bas’), terwijl ik er persoonlijk meestal niets mee te maken heb gehad. Het werk is gedaan door onze productontwikkelaars, salesmensen en consultants.
Het is ook gewoon gênant. Mensen die echt een cadeautje kunnen gebruiken, zijn de collega’s van bijvoorbeeld hospitality en beveiliging. Die krijgen niets, en zien wel hoe karrenvrachten presentjes mijn kamer binnen worden gekruid. En geloof me: CEO’s zoals ik hebben écht alles wat hun hartje begeert.
En bovenal: in een tijd waarin onze aarde het zo moeilijk heeft, moeten we elkaar niet ongevraagd allerlei meuk toesturen. De kans dat het ergens op de stapel of bij het afval belandt, is groot.
Ten slotte heb je er als afzender zelf ook weinig aan. Tussen al die pakketjes val je echt niet op.
🙏 Áls je al iets wilt sturen, maak het dan persoonlijk (zoals Annie onlangs, met haar handgeschreven kaartje). Bedank degene met wie je gewerkt hebt, of die een opsteker verdient.
Daar snap je niks van.quote:Op maandag 9 december 2024 08:08 schreef Samhain het volgende:
Hij houdt blijkbaar al die cadeaus voor zichzelf. Da's pas lullig voor de collega's van hospitality en beveiliging!
https://www.linkedin.com/(...)edium=member_desktopquote:Ik ben afgelopen donderdag op de fiets, in de regen, door een man van achteren van mijn fiets getrokken (toen ik al snelheid had), een eind naar achteren gesleurd met fiets en al, terwijl ik me met laptoptas en handtas aan mijn stuur staande probeerde te houden. bedreigd ('ik trek je kop van je romp'), fysiek mishandeld (mijn lijf zit vol blauwe plekken) terwijl de man in kwestie bovenop me kwam staan en me niet los liet.
De enige reden dat ik fysiek ongeschonden uit deze situatie weg kon komen, is dat ik mindfulness beoefen: ik wist intuitief wat ik moest doen om mezelf en deze man te kalmeren terwijl mijn lichaam onder stroom leek te staan, zo bang was ik. Deze situatie duurde twee minuten. Er waren minstens zes getuigen die op afstand bleven, niks deden om me te helpen. Later gaven twee van deze mensen aan de situatie 'zo bedreigend te vinden dat ze niks durfden te doen'.
Nee, dat was niet nodig, ik had alles zelf in de hand. Misschien ben ik een snelle denker, maar ik had in twee minuten en de politie gebeld, en het kenteken van de bus van de man op de foto gezet. En ik was ertussen gesprongen.
Ik was op weg naar een lezing die ik moest geven. Daar aangekomen was ik zo aan het trillen, dat de lezing is verplaatst. Ik ben heel lief opgevangen. Ik dacht aanvankelijk nog: 'Ik adem dit wel weg, geef me een kwartiertje, en GO'. Maar dat was natuurlijk een sterk staaltje gebrekkige zelfzorg.
De politie wil dat ik aangifte kom doen. De straat heeft camera's en kentekenregistratie. Maar de beelden of het kenteken bemachtigen stuit op een bureaucratisch circus, waar Nederland in excelleert. En wij ons maar afvragen waarom we de agressie van mensen niet beteugeld krijgen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |