abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:41:46 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658171
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Isral is een escalatie van het Isralisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Isralische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecordineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Isral, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Isralische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Isral doorbraken en aanslagen pleegden op Isralische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Isralische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Isralische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Isralische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Isralische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Isralisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Isral en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Isral, reageerde Isral met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Isral als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Isral spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israli's werden gevacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Isral ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Isral. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Isral [af]. Het Hof zag het potentile risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Isral aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Isral binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:46:14 #2
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213658191
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
wel anders wel

ze trekken vanuit Oekraine Rusland binnen toch :?
Als dat vanuit door Oekrane gecontroleerd gebied gebeurt, dan kan je toch stellen dat Zelensky/Oekrane hun acties faciliteert door ze maar gewoon hun gang te laten gaan en ze alles ongemoeid te laten voorbereiden?
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:47:01 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:46 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als dat vanuit door Oekrane gecontroleerd gebied gebeurt, dan kan je toch stellen dat Zelensky/Oekrane hun acties faciliteert door ze maar gewoon hun gang te laten gaan en ze alles ongemoeid te laten voorbereiden?
die heeft denk ff wat anders aan zijn hoofd atm
pi_213658216
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
de Wagnergroep zijn de Russen ;)

jij doelt op die Azov Brigade denk ik
Ja, mijn excuses: meegenomen tot het moment! Dank voor correctie.

Maar in het algemeen genomen is het zo dat een staat verantwoordelijk is voor de heersende militaire groeperingen en guerilla bewegingen. Lastig, maar dat hoort bij die verantwoordelijkheid.

Laten we voorbeeld nemen aan erhhh, Afghanistan: of nee beter Bosni; dat zou wat zijn als je iemand (als dienstplichtige) met een MP92 ziet zwaaien en met denken - ach nee, wat nu? Ahh, sh*t - Akkermans... (Voor on(der)-gelezen: oh nee, de regels en het thuisfront onder de loep genomen en heel veel rechterlijke zooi verder zonder hoop...)

Zonder al te veel dolheid: gelukkig was het ICJ duidelijk in de verantwoordelijkheid van de oorlog in '92 - nu is het een puinhoop omdat de Verenigde Naties gewoon het mede zelf heeft genitieerd, balen maar herkenbaar?

Dus als we het gaan hebben over de plaats van actie en de uiteindelijke verantwoordelijkheid dat zit er soms nogal een schop op.

Los over dit feit: we kunnen nu gaan stellen - wie is verantwoordelijk in dit geval (en daar was ik dus ook benieuwd naar bij de initile poster) omdat het uiteindelijk gaat om de werkelijke situatie op de grond. Die is anders; laten we maar zo zeggen..

Dus we kunnen nu lekker gaan zitten bakkeleien over Nethanyahu en Hamas en Abbas, maar volgensmij heb ik topics eerste een prima (militair-burgerlijke) oplossing geschetst en essays vol geschreven - voor de lampenkap. :{
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 17:17:20 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658518
In voormalig Joegoslavi ligt alles wat ingewikkelder

Ander voorbeeld is de al genoemde Wagner groep
Die zijn zichzelf nu in Afrika aan het profileren, draagt Poetin daar enige verantwoordelijkheid voor?

Makkelijke antwoord is ja, zijn Russen, praten Russisch en doen hele Russische dingetjes met Russisch wapentuig en training

Echter waren ze een jaar ofzo geleden nog schietend onderweg naar Moskou

Of Darfur, is Soedan verantwoordelijk voor het bloedbad dat de RSF aanricht overal waar ze komen, ik denk van wel toch vechten die twee elkaar momenteel de tent uit

Shit is allemaal nog niet zo makkelijk met welles/niettes te beantwoorden
pi_213658595
Gefeliciteerd.

Bakery made ‘shocking’ Hamas terrorist cake for four-year-old
https://www.telegraph.co.(...)amas-cake-for-child/

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 23-05-2024 17:33:20 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213658612
quote:
17s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Aether het volgende:
Gefeliciteerd.

Bakery made ‘shocking’ Hamas terrorist cake for four-year-old
https://www.telegraph.co.(...)amas-cake-for-child/

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Gefeliciteerd Omar! *O*
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 17:26:55 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658622
Lol _O-
pi_213658688
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef sp3c het volgende:
In voormalig Joegoslavi ligt alles wat ingewikkelder
100/100.

quote:
Shit is allemaal nog niet zo makkelijk met welles/niettes te beantwoorden
Ook 100/100, maar soms wordt er wel eens gezegd dat als je niet helemaal past bij n van de gestelde narratieve dat je dan 'dom' bent of 'naef'. Ik zie dat liever anders, moge nu duidelijk zijn.

Al met al gaat de discussie niet meer op dat dienstplichtigen van een land per definitie (!) Mede-verantwoordelijk zijn voor leed - God: stel je voor, je bent 18 - krijgt 'de brief der brieven' in zo een land.

Da's geen potje kaarten en commandant Staal tevreden houden met je appl h? :') Een 'jammer dan / JD' krijg je alleen van jezelf, in die gebieden, niet van je meerderen. :N
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:36:58 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213658726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, dat is een beetje een lastige. Als je zegt dat Abbas het staatshoofd is is hij dan ook niet verantwoordelijkvoor Hamas' misdaden door die toe te staan door niet tegen ze op te treden?
Het zou vreemd zijn als Netanyahu wel verantwoordelijk wordt gesteld voor daden die IDF soldaten zouden hebben gedaan maar Abbas niet voor daden van Hamas.
Abbas wordt dan ook hierin niet aangeklaagd.
Wat het ICC hier doet is de "equivalentie" truc gebruiken door kopstukken van een terreurgroep in beeld brengen om zo te legitimeren dat ze (daaraan geijkwaardig) ook Nethayahu kunnen aanklagen (dwz daarmee Isral).
Degene die namens een democratisch land met het parlementaire mandaat verdedigd wordt dan persoonlijk "gecompliceerd" en om dat 'te rechtvaardigen' wordt in direct verlengde een kopstuk van een terreurorganisatie ook genoemd.

De reden van die verpersoonlijking is voornamelijk destabilisatie van het schaakbord door via zg plausibele rechtspraak zich te mengen in de politiek van Isral ( feitelijk zoals hamas dat gepland ziet).
Het is hierbij niet eens nodig of dingen "waar" zijn maar dat de mogelijkheid op tafel komt om af te leiden.

Het ICC is hier, net als Zuid-Afrika, een Useful Idiot die zich laat gebruiken. Zonder dat daaruit enige oplossing uit voortkomt om gegijzelden vrij te krijgen, hamas te doen laten stoppen met haar terreur of de daders van de 07okt23 aanslag te berechten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 17:56:59 #11
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658916
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:36 schreef Vallon het volgende:

[..]
Abbas wordt dan ook hierin niet aangeklaagd.
Wat het ICC hier doet is de "equivalentie" truc gebruiken door kopstukken van een terreurgroep in beeld brengen om zo te legitimeren dat ze (daaraan geijkwaardig) ook Nethayahu kunnen aanklagen (dwz daarmee Isral).

Andersom vermoed ik
  donderdag 23 mei 2024 @ 17:58:32 #12
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213658929
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef oblo het volgende:

[..]
Omdat hij als minister president uiteindelijk verantwoordelijk is voor het beleid van de regering, al meer dan 10 jaar, bijna onafgebroken. En omdat hij niet zomaar een poppetje is, zijn visie is dominant en leidend.
[..]
Dat is niet zo onduidelijk als jij schetst, zie hier: https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-187149/

De PLO vertegenwoordigt het Palestijnse volk dat recht heeft op zelfbeschikking in de zogenaamde “1967 grenzen”.
[..]
Het liefst bombardeer je de daders helemaal plat imo.
Ik ga (be)denken dat men het zo wilt zien door degene die het beleid representeert, aan te klagen voor het democratisch tot stand gekomen beleid.
Een beetje platvloers dat niet de belastingdienst het geld int maar dat Rutte het persoonlijk zou afpikken en als mens verantwoordelijk is voor weet ik veel al het toegeslagen leed.

En nee, ondanks al die links en verdragen, is dat slechts papier van de afgelopen 75jaar in de praktijk niets waard omdat m.n. de "Palestijnen" (met wie waar en wanneer zijn ze dat met welk mandaat ?) daar geen boodschap aan hadden. Een TweeStaten oplossing zonder fundament is verder weg dan ooit. Dat een Ierland/Spanje en Noorwegen het vuur opstookt door "hamas" n.a.v. de terreurdaden feitelijk daarmee te rechtvaardigen, helpt ook al niet.

Zoals ik al eerder uitlegde is uitvoering van (vredes)akkoorden door organisaties, laat staan tribaal ingestelde groepen en individuen, helemaal niet zo duidelijk met wat voro wie precies o.a. onder welke voorwaarden; de afgesproken grenzen zijn.
En nee, vanaf het begin was er geen consensus met daar komen "we" ter plekke wel uit.

Hier leg je mij woorden anders uit.
Ik ben niet voor platvloers toegepast geweld als doel maar realiseer mij terdege dat er voor Isral weinig anders op zit dan actie te nemen.
Dat acties naast zelf uitgelokt er volgens anderen eruit zien als wraak omdat er slachtoffers zijn, is een staaltje van wensdenken.
Hoe dan wel gerichte acties te nemen die bijdraagt in vrijlaten van gegijzelden, terreur te doen stoppen en daders ter verantwoording te roepen; wordt niet benoemd.

Wat mij blijft verbazen dat men de werkwijze van hamas welhaast compleet los ziet van de gevolgen die dat planmatig daar over Gazanen afroept. Zelfs het beroven van ingereden vrachtwagens door Gazanen (of zijn dat ineens hamasleden) is onderdeel om zoals vaker gezegd het beeld te doen kantelen.
Een beetje als de betoger die de agent aanklaagt omdat die hem uiteindelijk met een stok van het asfalt veegde bij een talkshow z'n blauwe plekken laat zien. Het is de omgekeerde (beeld)wereld.
  donderdag 23 mei 2024 @ 18:04:50 #13
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213658997
Het is weer veelzeggend voor wat de VN inmiddels is geworden.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Overall beste user 2022 donderdag 23 mei 2024 @ 18:18:16 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_213659119
twitter

Drie onschuldige ambassadeurs aan zoiets blootstellen is toch eigenlijk psycho-terreur? Die mensen zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd.Moet men Isral daar niet voor veroordelen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 23 mei 2024 @ 18:34:46 #15
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213659235
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 17:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Andersom vermoed ik
Bedoel je omdat hamas leden worden aangeklaagd, Netanyahu moest worden opgevoerd ?
Ik kan mij natuurlijk meer dan boosheid voorstellen, vanuit useful supporters en landen, wanneer er van Isralische zijde geen personen in het beklaagdenbankje zouden komen.

Dan nog, het ICC moet niet hier (be)denken at Netanyahu op eigen houtje democratische staat Isral zou besturen, alwaar (ongekozen & ongecontroleerde) hamas kopstukken opdracht geven tot terreur. Ik heb de PersCo gezien en die liet aan gelijkwaardigheid niets tot een verbeelding over.

Ik snap natuurlijk dat wanneer de Koning een wet ondertekent of toespraak houdt, die door menigeen dan in persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden omdat hij een wet signeert of een uitspraak doet.

Dit dan zonder te kijken wat daar rechtmatig vooraf is gegaan. Iemand kan natuurlijk stellen dat hamas ook (eigen) wetten heeft, dus gekeken moet worden naar wat voorafging aan de terreurdaad van 07okt23 en daarmee haar krijgsheren gelijkwaardig maakt aan regeringsleden die Isral moeten besturen.
pi_213659270
Hamas beweert Isralische kolonel in handen te hebben

De Palestijnse terreurorganisatie Hamas beweert een Isralische kolonel vast te houden die op 7 oktober gevangen werd genomen. Isral had eerder gemeld dat de hoge officier bij de aanvallen van die dag was gedood.

Volgens de gewapende vleugel van Hamas, de Al Qassam-brigades, raakte kolonel Asaf Hamami gewond tijdens zijn gevangenneming. Maar de strijders leverden geen bewijs en maakten ook niet duidelijk of hij nog leeft.

Het Isralische leger zei maanden geleden dat brigadecommandant Hamami (41) was omgekomen op 7 oktober en dat zijn lichaam werd vastgehouden in de Palestijnse Gazastrook. Op 4 december 2023 heeft de familie van Hamami een uitvaart georganiseerd, waarbij een lege kist werd begraven.

Von der Leyen krijgt kritiek over ontbreken sancties Isral

Walter Baier van de uiterst linkse fractie Europees Links verweet Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen in een EU-verkiezingsdebat met de vijf Europese lijsttrekkers in Brussel dat de Europese Unie nog steeds geen sancties heeft opgelegd aan Isral. Von der Leyen, ook lijsttrekker van de EVP, vond dat verwijt niet terecht. Ze vindt dat de EU zich moet blijven inspannen voor een tweestatenoplossing.

"Dat is de enige oplossing die vrede zal brengen in de regio", zei Von der Leyen. De tweestatenoplossing behelst een onafhankelijk Palestina in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever, naast Isral. Von der Leyen erkende dat de situatie in Gaza dramatisch slecht is en dat de EU al het mogelijke moet doen om het leven van de Gazanen te beschermen. De unie doet dat ook al, zei de lijsttrekker van het machtige Europese centrumrechts.

De EU heeft de financile hulp aan de VN-hulporganisatie voor Palestijnse vluchtelingen UNRWA niet stopgezet, toen een aantal landen dat wel deed, zei Von der Leyen. Onder meer Nederland schortte de hulp op. Dat gebeurde nadat een aantal medewerkers van deze VN-organisatie door Isral was beschuldigd van samenspannen met leden van Hamas.

Daarnaast benadrukte ze dat Isral het recht op zelfverdediging heeft, waarbij ze verwees naar de terreuraanval van Hamas op 7 oktober. Daarbij werden zo'n 1200 Isralirs en buitenlanders gedood en ongeveer 250 mensen gegijzeld. Von der Leyen voegde daar meteen aan toe dat de EU keer op keer Isral oproept zich daarbij aan het internationale recht te houden.

Von der Leyen schaarde zich na de Hamas-aanval aanvankelijk direct achter Isral. Naarmate Isral steeds minder heel liet van de Gazastrook, groeide de kritiek op haar opstelling. Die heeft ze inmiddels wat bijgesteld.

https://www.telegraaf.nl/(...)-in-handen-te-hebben
pi_213663883
twitter
pi_213664056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Drie onschuldige ambassadeurs aan zoiets blootstellen is toch eigenlijk psycho-terreur? Die mensen zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd.Moet men Isral daar niet voor veroordelen?
Gaan zij in ruil dan ook de ergste beelden van Palestijns lijden kijken? Wel zo eerlijk.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_213664112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

:O
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213664129
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:48 schreef Aether het volgende:
[ x ]
Vroeg me laatst nog af of die grote Isralische vlag nog steeds in de PVV fractiekamer hangt. Ik denk dat ik mijn antwoord heb.
pi_213664153
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 08:48 schreef Aether het volgende:
[ x ]
ICC betwist niet dat Netanyahu zijn burgers moet beschermen, maar of dat nog binnen bepaalde grenzen gebeurt is hier de vraag.

Het past een politicus niet, dus hier Geert Wilders, om zich uit te laten over een lopende strafzaak.
pi_213664881
Relaties met Israelische Universiteit Bezalel Academie in Jeruzalem worden verbroken maar banden met Palestijnse Universiteiten daar hoor je niemand over.

31 van de 51 zetels van de studentenraad van de Palestijnse Birzeit Universiteit bestaat uit vertegenwoordigers van Hamas. Dat zijn van die lieden die feest vierden op 7 Oktober en later gearresteerd zijn wegens het voorbereiden van aanslagen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_213665025
quote:
The bodies of the hostages were discovered in a tunnel that had a large entrance in a building that was reconstructed by UNWRA and Germany in 2023.

Were they not aware of the tunnel?
twitter
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 11:49:34 #24
3928 Ulx
pi_213665313
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 09:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Gaan zij in ruil dan ook de ergste beelden van Palestijns lijden kijken? Wel zo eerlijk.
Gezien de uitspraken van de regeringen hebben ze dat al geslikt als zoete koek.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 11:52:51 #25
3928 Ulx
pi_213665337
twitter

Da's lullig. Ben je niet eens joods.

Aangezien Palestijnen eerder blank te noemen zijn dan neger: Is moord op bruine mensen door witte toelaatbaar als men daardoor erkenning van een staat krijgt?
pi_213665408
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 11:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gezien de uitspraken van de regeringen hebben ze dat al geslikt als zoete koek.
Ik bedoel uiteraard de Isralische ministerie van BuZa :')
pi_213665440
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Relaties met Israelische Universiteit Bezalel Academie in Jeruzalem worden verbroken maar banden met Palestijnse Universiteiten daar hoor je niemand over.
Knip
Nou. De twaalf universiteiten in Gaza zijn geheel of grotendeels vernietigd. Met die twaalf universiteiten zijn in ieder geval alle banden volledig verbroken :D

Al-Aqsa University
twitter

twitter

Islamic University of Gaza
twitter

Al-Israa University
twitter

Al-Quds Open University
twitter

Al Azhar University
twitter

twitter

University of Palestine
twitter

Dar al-Kalima University
twitter

Van de volgende drie kan ik nu geen beelden vinden. Er zijn alleen artikelen die vermelden dat ze grotendeels verwoest zijn. De Hassan 2 had niet eens verwoest hoeven worden want met die nieuwe bufferzone is de universiteit ineens geheel en totaal overbodig geworden haha
Palestine Technical College
University College of Applied Sciences
Hassan II University of Agriculture and Environmental Sciences
pi_213665581
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nou. De twaalf universiteiten in Gaza zijn geheel of grotendeels vernietigd. Met die twaalf universiteiten zijn in ieder geval alle banden volledig verbroken :D

Al-Aqsa University
[ x ]
[ x ]

[ x ]

Al-Israa University
[ x ]

Al-Quds Open University
[ x ]

Al Azhar University
[ x ]
[ x ]

University of Palestine
[ x ]

Dar al-Kalima University
[ x ]

Van de volgende drie kan ik nu geen beelden vinden. Er zijn alleen artikelen die vermelden dat ze grotendeels verwoest zijn. De Hassan 2 had niet eens verwoest hoeven worden want met die nieuwe bufferzone is de universiteit ineens geheel en totaal overbodig geworden haha
Om even te reageren op je vorige reactie:

Uiteraard hebben we na de tweedewerel-oorlog afspraken gemaakt, maar vaak is dat gewoon een papierenwerkelijkheid. Want als dat niet zo was, dan had men toch allang iets gedaan aan israel hun bezetting beleid? het tegendeel is realiteit.
pi_213665605
Is er nou werkelijk niemand die die IDF soldaten aan het verstand brengt dat filmpjes maken waarin je cynisch tot zelfs blij doet wat betreft de vernietiging die je hebt aangebracht, niet heel verstandig is vanuit pr opzicht ?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 12:31:33 #30
3928 Ulx
pi_213665670
quote:

[..]
De twaalf universiteiten in Gaza
Aardig wat voor een plek met 2 miljoen inwoners.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 12:31:55 #31
3928 Ulx
pi_213665675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:24 schreef theunderdog het volgende:
Is er nou werkelijk niemand die die IDF soldaten aan het verstand brengt dat filmpjes maken waarin je cynisch tot zelfs blij doet wat betreft de vernietiging die je hebt aangebracht, niet heel verstandig is vanuit pr opzicht ?
Het werkte prima voor Hamas.
pi_213665677
quote:

[..]

Al-Aqsa University
[ x ]
[ x ]

[ x ]

Al-Israa University
[ x ]

Al-Quds Open University
[ x ]

Al Azhar University
[ x ]
[ x ]

University of Palestine
[ x ]

Dar al-Kalima University
[ x ]

Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @HowardRoark @Cuendillar @Vallon @Tekashi
pi_213665687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:31 schreef Ulx het volgende:

[..]
Jij mag sympathie hebben voor Hamas, beste UlX. Maar val mij daar niet mee lastig.
pi_213665751
quote:

[..]
Aardig wat voor een plek met 2 miljoen inwoners.
En van de oelewappers die hun diploma halen zal bijna 80% de rest van zijn leven werkloos zal zijn :')
  vrijdag 24 mei 2024 @ 12:43:02 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213665773
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi
Hmm. Ik zou het eigelijk niet weten. Maar wat is er mis met het neerhalen van een paar zwaar beschadigde gebouwen? Dat scheelt weer werk bij de heropbouw.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213665857
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:22 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Om even te reageren op je vorige reactie:

Uiteraard hebben we na de tweedewerel-oorlog afspraken gemaakt, maar vaak is dat gewoon een papierenwerkelijkheid. Want als dat niet zo was, dan had men toch allang iets gedaan aan israel hun bezetting beleid? het tegendeel is realiteit.
Wij, het westen, hebben iets goed te maken met de Isralir en is de Isralir zoals ons. Daarnaast is die Palestijn (bijna) niet christelijk, zijn ze agressief en was (hoorde bij) dat stuk grond voor 1948 juridisch geen land. Dus zonder de wil van Isral hebben ze vette pech. Het gaat voor die Palestijnen de komende jaren alleen maar vervelender worden.

Enigszins eigen schuld, andere kant moeten wij dan, ook weer, even slikken dat er in dit geval collectief gestraft wordt wat niet past bij ons juridisch systeem of waarden
pi_213665878
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Ik zou het eigelijk niet weten. Maar wat is er mis met het neerhalen van een paar zwaar beschadigde gebouwen? Dat scheelt weer werk bij de heropbouw.
Heeft het israelische leger meer tank of meer bulldozers?
pi_213665885
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 12:53 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wij, het westen, hebben iets goed te maken met de Isralir. Daarnaast is die Palestijn (bijna) niet christelijk, zijn ze agressief en was (hoorde bij) dat stuk grond voor 1948 juridisch geen land. Dus zonder de wil van Isral hebben ze vette pech. Het gaat voor die Palestijnen de komende jaren alleen maar vervelender worden.

Enigszins eigen schuld, andere kant moeten wij dan, ook weer, even slikken dat er in dit geval collectief gestraft wordt wat niet past bij ons juridisch systeem of waarden
Ooohneee... geloof je in die mythe..

Dat historische schuldgevoel was er in het begin. Zo ongeveer tussen de jaren 60 en 80. Maar daarna Is Israel gewoon een uitstekende bondgenoot worden. Onze ogen en oren in het Midden-Oosten, goed voor de wapenindustrie, handel.
pi_213665924
quote:

[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi
Vanuit tactische overwegingen waarschijnlijk.

Universiteiten liggen vaker op doorgaande (militaire) wegen en in een conflict kunnen hoge gebouwen zorgen voor een liability, een risico sluit je snel en effectief uit bij het volledig wegnemen van het gebouw; ook zo de hoogte onbruikbaar te maken voor een vuur-positie.

Aangezien er al een gecombineerde strijd aanwezig was zal dit opgevoerd kunnen worden als mogelijkheid. Maar ik vermoed dat het een combinatie is van factoren - waar ook wraak een onderdeel zal zijn van de afweging. Nadeel vind ik dan weer dat deze afweging ook nog een meer dan vaak alleen per decreet al afgemaakt mag worden door een aanvoerder van het battalion - althans, naar ik begreep gebeurd dat nu vaker.

Bij misstanden zou men dan moeten opstaan tegen meerderen en eisen voor onderzoek - dat gebeurd niet en dat is een schande. Maar nu komen we weer bij de cirkel van een paar topics steeds geleden.
pi_213666015
quote:

[..]
Werden gebruikt voor opslag van wapens, ontwikkeling van wapens, infrastructuurhub, trainingsfaciliteit Hamas, lancering raketten.
  Moderator vrijdag 24 mei 2024 @ 13:22:23 #41
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213666157
twitter

(lol)
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_213666352
quote:

[..]
Als je dit moet vragen, dan weet ik niet of je het antwoord wil horen.

Als de universiteiten gebombardeerd zijn, dan is dat omdat Hamas er zat, of omdat het gebouw kenmerken had die militair van belang zijn.
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 24 mei 2024 @ 13:47:50 #43
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213666430
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:22 schreef onlogisch het volgende:
[ x ]

(lol)
De tering hey :{
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 24 mei 2024 @ 13:54:08 #44
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213666478
quote:

[..]
Tegen Hamas lopen anders strafrechtelijke zaken bij het ICC. Net als tegen Netanyahu en Gallant overigens, vanwege de berg bewijzen van oorlogsmisdaden begaan door het IDF.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 13:54:26 #45
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213666480
quote:
[ x ]

(lol)
Maar die slogan is niet adopted by Hamas.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 13:57:08 #46
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213666504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:54 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tegen Hamas lopen anders strafrechtelijke zaken bij het ICC. Net als tegen Netanyahu en Gallant overigens, vanwege de berg bewijzen van oorlogsmisdaden begaan door het IDF.
Hamas, Netanyahu en Gallant zo hoepla even gelijktrekken is wel echt top beste VoMy _O- _O- _O- _O- 8)7
pi_213666520
quote:
[ x ]

(lol)
:{

Spanje heeft natuurlijk een lange historie van Jodenhaat, maar waarom nu?
pi_213666545
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:57 schreef Molo het volgende:

[..]
Hamas, Netanyahu en Gallant zo hoepla even gelijktrekken is wel echt top beste VoMy _O- _O- _O- _O- 8)7
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.
pi_213666563
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.
Ik zou wel meer willen poepen, maar dat ken niet. ja, gewoon omdat er niet meer komt.

Wat hebben we in hemelsnaam aan dit soort speculaties?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 14:04:38 #50
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213666567
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
:{

Spanje heeft natuurlijk een lange historie van Jodenhaat, maar waarom nu?
Deze vrouw is van de recent opgericht Spaanse partij Sumar. Staat overal aangeduid als radicaal tot extreemlinks en dit is dan wat je krijgt. Binnen zulke kringen mensen vinden het geen probleem om op te roepen voor de vernietiging van Isral omdat zij van mening zijn dat Isral geen bestaansrecht heeft en dus eigenlijk vernietigd zou moeten worden.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 14:06:01 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213666587
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Nee hoor, zij kunnen er weinig aan doen dat de Palestijnse terroristen doelbewust geen verschil maken tussen burger en strijder. Daarnaast blijf je maar koppig volhouden dat het aantal slachtoffers iets zegt over de intenties.
pi_213666617
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 13:41 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Als je dit moet vragen, dan weet ik niet of je het antwoord wil horen.

Als de universiteiten gebombardeerd zijn, dan is dat omdat Hamas er zat, of omdat het gebouw kenmerken had die militair van belang zijn.
Ik wil het antwoord zeker horen omdat ik het wil begrijpen en kunnen beoordelen. Het antwoord van Hannah is tot nu toe het sterkst, al ben ik het niet eens met de IDF/Isral dat je zomaar belangrijke gebouwen mag opblazen vanwege liability. Die beslissing moet absoluut niet te makkelijk genomen worden en gezien de aantallen en social media posts lijkt het alsof die beslissing heel makkelijk wordt genomen.
pi_213666636
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik zou wel meer willen poepen, maar dat ken niet. ja, gewoon omdat er niet meer komt.

Ik sorteerde alvast voor op het argument dat Hamas wel meer zou willen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 14:11:29 #54
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213666639
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, zij kunnen er weinig aan doen dat de Palestijnse terroristen doelbewust geen verschil maken tussen burger en strijder. Daarnaast blijf je maar koppig volhouden dat het aantal slachtoffers iets zegt over de intenties.
100x dit ja

Man man man wat een armoedige discussies zijn het soms toch
pi_213666652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik sorteerde alvast voor op het argument dat Hamas wel meer zou willen.
Ben je Magazijnmedewerker bij PostNL of DHL?
pi_213666693
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zeker wel een onderdeel van de beoordeling van iemands intentie. Zeggen dat je iets per ongeluk doet of dat iets collateral damage is strookt soms niet met de aantallen. Zoals in het geval van Isral nu.

En Isral maakt wel onderscheid tussen burger en strijder wou je zeggen? :D _O-
pi_213666724
Hamas is een terroristische organisatie. Punt uit klaar.
pi_213666731
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is zeker wel een onderdeel van de beoordeling van iemands intentie. Zeggen dat je iets per ongeluk doet of dat iets collateral damage is strookt soms niet met de aantallen. Zoals in het geval van Isral nu.
Gewoon blijven herhalen he. Is het een poging om je discussiepartners moe te maken, in de hoop dat ze zeggen: ok, jij je zin?

Het is 1 op 2. 1 Hamas terrorist, 2 burgers. Hoe is dat zodanig buitenporportioneel dat je niet kan zeggen dat het Collateral damage is? argumenteer eens, in plaats gewoon constant hetzelfde riedeltje te herhalen.
pi_213666779
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:17 schreef quirina het volgende:
Hamas is een terroristische organisatie. Punt uit klaar.
Wow.

Hiervoor dacht iedereen nog dat een scoutingclubje was.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 14:24:13 #60
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213666810
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
In een oorlog vallen slachtoffers, wil je geen oorlog? Dan moet je er ook geen een beginnen. De Palestijnen zijn er wel weer een begonnen (voor de zoveelste keer) en nu moeten ze ook de last maar dragen. Wat mij betreft zou de wereld daar ook niet meer naar moeten omkijken. De Palestijnse terroristen moeten worden verslagen en de gijzelaars bevrijd.

En moet je nagaan hoe oorlogen in het verleden waren verlopen als jouw perspectief de norm was geweest. De geallieerden hadden dan al heel snel moeten stoppen vanwege 'te veel Duitse slachtoffers'.
pi_213667009
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Gewoon blijven herhalen he. Is het een poging om je discussiepartners moe te maken, in de hoop dat ze zeggen: ok, jij je zin?

Het is 1 op 2. 1 Hamas terrorist, 2 burgers. Hoe is dat zodanig buitenporportioneel dat je niet kan zeggen dat het Collateral damage is? argumenteer eens, in plaats gewoon constant hetzelfde riedeltje te herhalen.
https://en.wikipedia.org/(...)el%E2%80%93Hamas_war

De ratio van 7 oktober door Hamas en van de Gaza oorlog door Isral is hetzelfde. 1:1.5. Hamas maakt geen onderscheid tussen strijder en burger en Isral wel? Over gesegmenteerde logica gesproken.

Even voor alle duidelijkheid: 1:1.5 of 1:2 is vl te hoog. Als een terroristengroep een hotel vol met mensen gijzelt dan zou het een dramatisch zijn als het afloopt met dergelijke ratio's. Maar als Isral (of de VS in het verleden) het doet, in een verband waar het niet gaat om bevrijding of overleving, is het ineens wel acceptabel? Waarom?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 14:44:28 #62
3928 Ulx
pi_213667052
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:41 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

De ratio van 7 oktober door Hamas en van de Gaza oorlog door Isral is hetzelfde. 1:1.5. Hamas maakt geen onderscheid tussen strijder en burger en Isral wel? Over gesegmenteerde logica gesproken.

Even voor alle duidelijkheid: 1:1.5 of 1:2 is vl te hoog. Als een terroristengroep een hotel vol met mensen gijzelt dan zou het een dramatisch zijn als het afloopt met dergelijke ratio's. Maar als Isral (of de VS in het verleden) het doet, in een verband waar het niet gaat om bevrijding of overleving, is het ineens wel acceptabel? Waarom?
Omdat het oorlog is en volgens de VN is de normale verhouding 9 burgers per strijder.

Dan is Israel dus erg netjes bezig.
pi_213667083
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In een oorlog vallen slachtoffers, wil je geen oorlog? Dan moet je er ook geen een beginnen. De Palestijnen zijn er wel weer een begonnen (voor de zoveelste keer) en nu moeten ze ook de last maar dragen. Wat mij betreft zou de wereld daar ook niet meer naar moeten omkijken. De Palestijnse terroristen moeten worden verslagen en de gijzelaars bevrijd.

En moet je nagaan hoe oorlogen in het verleden waren verlopen als jouw perspectief de norm was geweest. De geallieerden hadden dan al heel snel moeten stoppen vanwege 'te veel Duitse slachtoffers'.
We zijn het fundamenteel oneens dat "de Palestijnen" op 7 oktober "weer" een oorlog zijn begonnen. En we zijn het ook fundamenteel oneens over de aard van deze oorlog, daar waar jij het vergelijkt met WOII en ik vind dat die vergelijking niet opgaat. Lastig discussiren op die manier.
pi_213667092
As Egypt refuses to open Rafah Crossing, much-needed humanitarian aid begins to rot
https://www.timesofisrael(...)n-aid-begins-to-rot/
pi_213667103
quote:

[..]

1: Wat een kolderieke vergelijking. De aanval van Hamas was 1 dag, je hebt geen idee hoe het eruit zou zien als ze meerdere dagen, weken of zelfs maanden hadden zoals Israel nu in Gaza.

2: Omdat een gijzeling van een Hotel, op geen manier te vergelijken is met een reactie op een terreuraanval. Helemaal niet als je in die reactie het te doen hebt met een gebied van 43 km oppervlakte, waar Hamas kilometers aan tunnels heeft gebouwd, zich verschuilt tussen de burgers.
pi_213667225
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Wat een kolderieke vergelijking. De aanval van Hamas was 1 dag, je hebt geen idee hoe het eruit zou zien als ze meerdere dagen, weken of zelfs maanden hadden zoals Israel nu in Gaza.
Om een wijs man te quoten:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

quote:
2: Omdat een gijzeling van een Hotel, op geen manier te vergelijken is met een reactie op een terreuraanval. Helemaal niet als je in die reactie het te doen hebt met een gebied van 43 km oppervlakte, waar Hamas kilometers aan tunnels heeft gebouwd, zich verschuilt tussen de burgers.
Wat maakt de oppervlakte nou weer uit of het doden van onschuldige mensen geoorloofd is of niet? En gijzelnemers verschuilen zich ook tussen de gijzelaars (burgers) in een hotel. Ook daar allerlei gangen en kelders. De vergelijking gaat prima op op de punten waar het om draait. Alleen oppervlakkig zijn er verschillen aan te wijzen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:01:04 #67
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667228
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:46 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
We zijn het fundamenteel oneens dat "de Palestijnen" op 7 oktober "weer" een oorlog zijn begonnen. En we zijn het ook fundamenteel oneens over de aard van deze oorlog, daar waar jij het vergelijkt met WOII en ik vind dat die vergelijking niet opgaat. Lastig discussiren op die manier.
Hmm. Opmerkelijk. Hoe zou jij 7 oktober dan willen typeren? Want 6 oktober was er nog vrede.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:05:40 #68
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213667265
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm. Opmerkelijk. Hoe zou jij 7 oktober dan willen typeren? Want 6 oktober was er nog vrede.
6 oktober was Gaza nog steeds een hermetisch afgesloten gebied.
Dit, dus.
pi_213667330
quote:

[..]
6 oktober was er vrede zegt ie :')

Is dat nou lastig, zo'n bord voor je kop?
What Would Goku Do
pi_213667337
quote:

[..]
Vrede? Het Isralisch-Palestijns conflict was ook op 6 oktober nog niet opgelost. Een ceasefire wellicht, al stuurde Hamas raketten vanuit Gaza en misdroeg Isral zich in de West Bank, waardoor je eigenlijk ook niet echt van een ceasefire kunt spreken.
pi_213667361
quote:

[..]

De verhoudingen aan beide kanten in de Korea oorlog waren extremer en daar was de VN zelf een partij. Blijft vreselijk natuurlijk.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:16:55 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667386
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]
6 oktober was Gaza nog steeds een hermetisch afgesloten gebied.
7 oktober heeft bewezen waarom dit nodig is. Isral en Egypte moeten zich beschermen tegen de Palestijnen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vrede? Het Isralisch-Palestijns conflict was ook op 6 oktober nog niet opgelost. Een ceasefire wellicht, al stuurde Hamas raketten vanuit Gaza en misdroeg Isral zich in de West Bank, waardoor je eigenlijk ook niet echt van een ceasefire kunt spreken.
Hmm, daar heb je zeker een punt. Maar je kunt toch 7 oktober niet anders dan een enorme escalatie noemen?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:19:52 #73
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_213667429
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
7 oktober heeft bewezen waarom dit nodig is. Isral en Egypte moeten zich beschermen tegen de Palestijnen.
Ja, het werkt echt preces andersom.
Dit, dus.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:21:57 #74
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ja, het werkt echt preces andersom.
Nee hoor, dat doet het niet. De bron van al het geweld komt van de Palestijnen, niet van Isral of Egypte.
pi_213667455
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Hmm, daar heb je zeker een punt. Maar je kunt toch 7 oktober niet anders dan een enorme escalatie noemen?
Was het nou vrede of niet? Een vrede kun je niet escaleren. En waartegen bescherm je jezelf als er vrede is?

Moeten de Palestijnen in de Westoever omgekeerd dan ook maar een muur bouwen tegen al die kolonisten en random uitspattingen van de IDF? Wordt wel druk daar want er staan al allerlei muren. Of oh nee in jouw fantasiewereld is geweld eenzijdig en als het van Isral komt is het terecht.
What Would Goku Do
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:25:07 #76
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:22 schreef viagraap het volgende:

[..]
Was het nou vrede of niet? Een vrede kun je niet escaleren. En waartegen bescherm je jezelf als er vrede is?

Moeten de Palestijnen in de Westoever omgekeerd dan ook maar een muur bouwen tegen al die kolonisten en random uitspattingen van de IDF? Wordt wel druk daar want er staan al allerlei muren. Of oh nee in jouw fantasiewereld is geweld eenzijdig en als het van Isral komt is het terecht.
Hmm, nee hoor. Ik vind namelijk dat er gewoon Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever. De Palestijnen hebben zelf meerdere opties tot een eigen staat daar afgewezen, dan moet je niet gaan klagen als andere mensen er gaan wonen.
pi_213667483
Beetje maffe discussie dit. Potje verpissen wie de grootste klootzak is. Hamas is een terrorristenclub die de eigen bevolking terroriseert en als ze de kans krijgen oktober 7 herhalen. Met voor mij als dieptepunt de gigantische hoeveelheid seksueel geweld. Isral moest daarop wel reageren en bij een oorlog vallen ook burgerslachtoffers.

Er was echter niemand die ze dwong om op de Westbank onschuldige burgers te verdrijven en nieuwe nederzettingen te bouwen op andermans land. En in Gaza discipline voor hun eigen soldaten overboord te gooien. Al maanden kunnen we ze mensen zien vernederen en lachen om andermans ellende. En dan heb ik het niet eens over het strippen van mogelijke zelfmoordenaars, maar om bijvoorbeeld het grappend plunderen van lingerie setjes tot aan grappend opblazen van appartementen en infrastructuur achter de linies in "hilarische" Tiktok filmpjes. Als een Nederlandse soldaat zich zo in Afghanistan had gedragen, dan was het terecht dagenlang nieuws geweest, maar hier doen veel mensen alsof het maar normaal is. Als hier nou 1 voorbeeld van zou zijn, dan kon je nog zeggen: dat is een rotte appel. Als er dagelijks voorbeelden van naar buiten komen is het duidelijk dat de rot aan de top zit. Wie staat er aan de top? Bibi en zijn boevenbende.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:29:24 #78
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667526
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Beetje maffe discussie dit. Potje verpissen wie de grootste klootzak is. Hamas is een terrorristenclub die de eigen bevolking terroriseert en als ze de kans krijgen oktober 7 herhalen. Met voor mij als dieptepunt de gigantische hoeveelheid seksueel geweld. Isral moest daarop wel reageren en bij een oorlog vallen ook burgerslachtoffers.

Er was echter niemand die ze dwong om op de Westbank onschuldige burgers te verdrijven en nieuwe nederzettingen te bouwen op andermans land. En in Gaza discipline voor hun eigen soldaten overboord te gooien. Al maanden kunnen we ze mensen zien vernederen en lachen om andermans ellende. En dan heb ik het niet eens over het strippen van mogelijke zelfmoordenaars, maar om bijvoorbeeld het grappend plunderen van lingerie setjes tot aan grappend opblazen van appartementen en infrastructuur achter de linies in "hilarische" Tiktok filmpjes. Als een Nederlandse soldaat zich zo in Afghanistan had gedragen, dan was het terecht dagenlang nieuws geweest, maar hier doen veel mensen alsof het maar normaal is. Als hier nou 1 voorbeeld van zou zijn, dan kon je nog zeggen: dat is een rotte appel. Als er dagelijks voorbeelden van naar buiten komen is het duidelijk dat de rot aan de top zit. Wie staat er aan de top? Bibi en zijn boevenbende.
Wat we vooral zien zijn wat kansloze videos van TikTok waar men half afgebroken huizen opblaast. Dit is qua PR natuurlijk enorm dom en ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hier niet harder tegen wordt opgetreden. Al zal het voortkomen uit de pessimistische consensus die er onder veel Isralirs heeft over de buitenwereld.

En andermans land? In welke jaar of met welk verdrag hebben de Palestijnen een eigen staat geaccepteerd? De Westelijke Jordaanoever betreft betwist gebied. Jordani had het eerst geclaimd, nu gaat het tussen Isral en de Palestijnen.
pi_213667527
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor. Ik vind namelijk dat er gewoon Joden mogen wonen op de Westelijke Jordaanoever. De Palestijnen hebben zelf meerdere opties tot een eigen staat daar afgewezen, dan moet je niet gaan klagen als andere mensen er gaan wonen.
Bedankt voor het bewijzen van mijn beeld over jou. Alles wat Isral doet is dikke prima, wat Palestijnen doen niet. Gezien jij om de haverklap mensen van antisemitisme beticht, wat maakt dit jou dan?
What Would Goku Do
pi_213667566
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we vooral zien zijn wat kansloze videos van TikTok waar men half afgebroken huizen opblaast. Dit is qua PR natuurlijk enorm dom en ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat hier niet harder tegen wordt opgetreden. Al zal het voortkomen uit de pessimistische consensus die er onder veel Isralirs heeft over de buitenwereld.
Schromelijk understatement danwel leugens, zoals we van je gewend zijn.
quote:
En andermans land? In welke jaar of met welk verdrag hebben de Palestijnen een eigen staat geaccepteerd? De Westelijke Jordaanoever betreft betwist gebied. Jordani had het eerst geclaimd, nu gaat het tussen Isral en de Palestijnen.
En weer een verdraaiing van de werkelijkheid. De VN heeft al meer dan een halve eeuw geleden verklaard dat er geen nederzettingen gebouw mogen worden, dan maakt het niet uit of jij vindt dat het betwist gebied is of niet.
What Would Goku Do
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:33:16 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667571
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:29 schreef viagraap het volgende:

[..]
Bedankt voor het bewijzen van mijn beeld over jou. Alles wat Isral doet is dikke prima, wat Palestijnen doen niet. Gezien jij om de haverklap mensen van antisemitisme beticht, wat maakt dit jou dan?
Stropop gespot.
pi_213667596
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Stropop gespot.
Oh nu ineens niet meer? Probeer dan eens iets over je lippen te krijgen waarvan je vindt dat Isral onheuse praktijken begaat?
What Would Goku Do
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:37:16 #83
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667609
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:32 schreef viagraap het volgende:

[..]
Schromelijk understatement danwel leugens, zoals we van je gewend zijn.
[..]
En weer een verdraaiing van de werkelijkheid. De VN heeft al meer dan een halve eeuw geleden verklaard dat er geen nederzettingen gebouw mogen worden, dan maakt het niet uit of jij vindt dat het betwist gebied is of niet.
De VN kan van alles vinden. Bij de VN stelt men ook Iran aan als het hoofd van hun mensenrechtencommissie en neemt zelfs een moment stilte in acht voor de 'Slager van Teheran'. Dat er binnen de VN een norme afkeer heerst jegens Isral weten we, dat maakt het nog niet meteen relevant.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:36 schreef viagraap het volgende:

[..]
Oh nu ineens niet meer? Probeer dan eens iets over je lippen te krijgen waarvan je vindt dat Isral onheuse praktijken begaat?
Ik heb net nog aangegeven dat ik vind dat die TikTok videos kansloos zijn en ik heb ook al meermaals in dit topic kritiek geuit op het rare en gewelddadige gedrag van sommige Joden op de Westelijke Jordaanoever (de bekende Hilltop Youth).
pi_213667626
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Kan mij wat verrekken hoe ze over de buitenwereld denken. In de eerste topics was ik nog positief over Isral, maar dat is volledig omgeslagen door hun eigen handelen. Niet door Hamas, niet door stomme UvA demonstranten, maar door hun eigen beelden en handelen. Ik geloof niet dat ik de enige ben.

Hoeveel verdragen heb jij op persoonlijke titel gesloten met Duitsland dat ze je land niet mogen afpakken? Wat een achterlijk idee dat een land je huis zou mogen afpakken, omdat hoge heren met toevallig dezelfde etniciteit of religie geen verdrag hebben gemaakt. Zelfs al zou dat juridisch wel mogen: je bent moreel failliet als je zoiets doet.
pi_213667633
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De VN kan van alles vinden. Bij de VN stelt men ook Iran aan als het hoofd van hun mensenrechtencommissie en neemt zelfs een moment stilte in acht voor de 'Slager van Teheran'. Dat er binnen de VN een norme afkeer heerst jegens Isral weten we, dat maakt het nog niet meteen relevant.
Goh waar zou die afkeer vandaan komen? En nee het antwoord is niet antisemitisme.
What Would Goku Do
pi_213667640
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb net nog aangegeven dat ik vind dat die TikTok videos kansloos zijn en ik heb ook al meermaals in dit topic kritiek geuit op het rare en gewelddadige gedrag van sommige Joden op de Westelijke Jordaanoever (de bekende Hilltop Youth).
Je leek eerder te zeggen dat je het filmen kansloos vond ipv hetgeen dat er gefilmd werd. Maar ik wil je hierin best geloven.
What Would Goku Do
pi_213667662
Desastreuze situatie in Rafah. Onmiddellijk verbod op verder voortzetten van het Isralische offensief. Eens kijken hoe de apologeten van Nethanyahu dit nou weer gaan goedpraten
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:44:36 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667667
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Kan mij wat verrekken hoe ze over de buitenwereld denken. In de eerste topics was ik nog positief over Isral, maar dat is volledig omgeslagen door hun eigen handelen. Niet door Hamas, niet door stomme UvA demonstranten, maar door hun eigen beelden en handelen. Ik geloof niet dat ik de enige ben.
Je bedoelt dat je bent gevallen voor de eenzijdige narratieven in bepaalde media? Tja, het is jammer dat je je beeldvorming hierdoor zo hebt laten benvloeden. Ik zou mij als ik jou was ook afvragen waarom je deze narratieven meer doen dan de aanslagen van afgelopen oktober. Dat was toch vele malen erger dan een of andere soldaat met een raar TikTok filmpje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:
Hoeveel verdragen heb jij op persoonlijke titel gesloten met Duitsland dat ze je land niet mogen afpakken? Wat een achterlijk idee dat een land je huis zou mogen afpakken, omdat hoge heren met toevallig dezelfde etniciteit of religie geen verdrag hebben gemaakt. Zelfs al zou dat juridisch wel mogen: je bent moreel failliet als je zoiets doet.
Nederland is een land, Duitsland ook. Isral is ook een land, de Palestijnen hebben geen land en geen grondgebied, dus dan kan dit ook niet worden 'afgepakt'. En ook al zijn er nu naeve Europese overheden die een 'Palestijnse staat' gaan herkennen. Deze vermeende staat heeft geen landsgrenzen, geen overheid en er is niet eens een vredesakkoord waarbij de Palestijnen ook zelf een staat hebben geaccepteerd.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 15:46:32 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:39 schreef viagraap het volgende:

[..]
Goh waar zou die afkeer vandaan komen? En nee het antwoord is niet antisemitisme.
Dat is natuurlijk wel de enige juiste verklaring. Het komt voort uit antisemitisme & antizionisme.
pi_213667708
Gigantische overreach van het ICJ, what's next Oekrane die zichzelf niet meer mag verdedigen?
pi_213667858
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat je bent gevallen voor de eenzijdige narratieven in bepaalde media? Tja, het is jammer dat je je beeldvorming hierdoor zo hebt laten benvloeden. Ik zou mij als ik jou was ook afvragen waarom je deze narratieven meer doen dan de aanslagen van afgelopen oktober. Dat was toch vele malen erger dan een of andere soldaat met een raar TikTok filmpje.
[..]
Nederland is een land, Duitsland ook. Isral is ook een land, de Palestijnen hebben geen land en geen grondgebied, dus dan kan dit ook niet worden 'afgepakt'. En ook al zijn er nu naeve Europese overheden die een 'Palestijnse staat' gaan herkennen. Deze vermeende staat heeft geen landsgrenzen, geen overheid en er is niet eens een vredesakkoord waarbij de Palestijnen ook zelf een staat hebben geaccepteerd.
En de cirkel is weer rond. Ik verwacht van een "westers" land hogere eisen dan van een islamitische terroristenclub. Dat jij denkt dat dat niet nodig is en dat het ene onrecht ander onnodig onrecht goedmaakt klinkt mij heel erg als wat Hamas ook al jaren uitdraagt.

Als mensen al generaties in een dorp wonen, dan hebben ze dat land. Als je met wetteloze gewapende bendes die mensen gaat verdrijven lijk je heel erg op een zekere organisatie in bruine kledij.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 16:05:15 #92
3928 Ulx
pi_213667859
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:12 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Waar slaat dat oeverloze Cease Fire Now dan op?
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 16:08:33 #93
3928 Ulx
pi_213667912
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En de cirkel is weer rond. Ik verwacht van een "westers" land hogere eisen dan van een islamitische terroristenclub.
Met andere woorden: "Als de onderontwikkelde muzelmannen vrouwen verkrachten is dat erg, maar dat doen ze nu eenmaal. Wij zijn verheven boven die barbaren."

Godsamme, wat een pedante kolonistenhouding.
pi_213667930
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Waar slaat dat oeverloze Cease Fire Now dan op?
Wat begrijp je er niet aan? Lijkt me duidelijk toch?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:14:15 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213667966
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gigantische overreach van het ICJ, what's next Oekrane die zichzelf niet meer mag verdedigen?
Wat is er verdedigend aan het uitmoorden van Palestijnen?

Het oorlogsrecht geldt voor alle partijen in een oorlog. Het een overreach noemen terwijl je op geen enkele manier gekwalificeerd bent om de uitspraak op inhoudelijke gronden te beoordelen, heeft ook niet zoveel nut.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:14:44 #96
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213667973
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En de cirkel is weer rond. Ik verwacht van een "westers" land hogere eisen dan van een islamitische terroristenclub. Dat jij denkt dat dat niet nodig is en dat het ene onrecht ander onnodig onrecht goedmaakt klinkt mij heel erg als wat Hamas ook al jaren uitdraagt.

Als mensen al generaties in een dorp wonen, dan hebben ze dat land. Als je met wetteloze gewapende bendes die mensen gaat verdrijven lijk je heel erg op een zekere organisatie in bruine kledij.
Dan schep je dus al meteen een dubbele standaard. Je verwacht dat Isral zich keurig gedraagt ondanks dat het op de meest brute manieren werd aangevallen. Tja, dit is simpelweg niet niet hoe oorlog werkt. Denk hier bijvoorbeeld terug aan de Tweede Wereldoorlog, ook Nederlanders hebben daar oorlogsmisdaden gepleegd, kijk naar de huidige oorlog in Oekrane, daar zullen ook Oekraners zullen hele nare dingen hebben gedaan.

Maar jij verwacht blijkbaar een soort van perfecte strijd van Isral, en omdat zij niet aan deze verwachting voldoen ben je nu maar pro-Palestijnen? Tenminste, dat maak ik eruit op als je stelt dat jouw sentiment totaal is omgeslagen. Dat is nogal raar.

Ook al heeft Isral fouten begaan, zou je alsnog moeten kunnen constateren dat dit met afstand de moreel betere van de twee is. Het land met de cultuur waar wij in het Westen veel overeenkomsten mee hebben en tevens het land dat er herhaaldelijk heeft geprobeerd vrede te sluiten met de Palestijnen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:16:53 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213667987
quote:

[..]
Er was 6 oktober helemaal geen vrede. Elk jaar valen er vele Palestijnse doden door Isralisch militair optreden in zowel de Gaza als de Jordaanoever bijvoorbeeld. Het was hooguit minder oorlog.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:17:29 #98
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213667989
Hier ging iets mis.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 16:19:09 #99
3928 Ulx
pi_213668004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat is er verdedigend aan het uitmoorden van Palestijnen?

Het oorlogsrecht geldt voor alle partijen in een oorlog. Het een overreach noemen terwijl je op geen enkele manier gekwalificeerd bent om de uitspraak op inhoudelijke gronden te beoordelen, heeft ook niet zoveel nut.
Hoe moet een IDF soldaat onderscheid maken tussen een hamas-soldaat en een burger? Kleding is hetzelfde.
pi_213668013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Met andere woorden: "Als de onderontwikkelde muzelmannen vrouwen verkrachten is dat erg, maar dat doen ze nu eenmaal. Wij zijn verheven boven die barbaren."

Ik vind de normen en waarden die door westerse overheden worden uitgedragen doorgaans beter dan die van islamitische terroristen. Als je iets moois uitdraagt, dan verwacht ik ook dat je daarnaar leeft. Dat jij daar moeite mee hebt is veelzeggend.

Leuke manier van discussiren ook. Ik kan niveautje ook. Oh met andere woorden: jij denkt dat islamitische terroristen niet onderontwikkeld zijn, dus jij wil homo's en vrouwen met een mening ook aan een kraan ophangen.
pi_213668031
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:08 schreef Ulx het volgende:

[..]

Eerder: "Als terroristen vrouwen verkrachten is dat erg. Wij proberen dat niet te doen ook als de ander het wel doet, omdat dat het juiste is."

Niet verheven of neerkijken op de ander. Gewoon streven naar beter ongeacht wat de ander doet en verantwoordelijkheid dragen voor je daden ongeacht wat de ander doet.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:26:14 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213668058
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe moet een IDF soldaat onderscheid maken tussen een hamas-soldaat en een burger? Kleding is hetzelfde.
Onkunde is geen vergoeilijkend argument. Verder is dat totaal nier het enige probleem met het optreden van het IDF. Het uithongeren, bombarderen van medische voorzieningen, van ambulances, van hulpverlening, onder andere ook.
pi_213668074
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Eerder: "Als terroristen vrouwen verkrachten is dat erg. Wij proberen dat niet te doen ook als de ander het wel doet, omdat dat het juiste is."
Israel doet er juist alles aan om de meest walgelijke dingen 10x zo erg te doen.
En dat al tientallen jaren.

Je weet dat de kolonisten al tientallen jaren zelf vrouwen verkrachten?
Daar hebben ze het excuus van de aanval op 7 oktober niet eens voor nodig.
pi_213668079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik mag terrorist spelen omdat ik niet beter weet!

Goed excuus :')
pi_213668083
Hopelijk wordt die terroristen leider, Netanyahu, snel opgepakt en levenslang in de bak gezet.
Fijn dat er eindelijk iets Westers een goede uitspraak doet.
pi_213668093
OM eist taakstraf voor aanzetten haat en discriminatie tegen Joden op Instagram

quote:
Het Openbaar Ministerie Oost-Nederland eist een taakstraf van 60 uur tegen een 32-jarige verdachte uit Tiel. Hij liet zich op social media opzettelijk beledigend uit over Joden. De officier van justitie vandaag tijdens de motivering van de strafeis voor de Politierechter in Arnhem: “Uit de geplaatste berichten blijkt van vijandigheid en diepe afkeer tegen Joden.”

Volgens het OM was het verdachte die eind vorig jaar onder een post van een openbaar account op Instragram schreef: “hamas hamas alle joden aan het gas, elke kankerjood ook uit Nederland moet aangepakt worden”. Ook plaatste hij een filmpje waarin hij een vuurwapen richt op een Isralische vlag, waarbij zijn profielfoto een afbeelding was van Adolf Hitler.

Het OM vindt het van groot maatschappelijk belang om zaken als deze voor de rechter te brengen: “De geschiedenis heeft geleerd waar haatzaaien toe kan leiden: dehumanisering, agressie en geweld. En ook vandaag de dag worden Joden nog steeds in een kwaad daglicht gesteld. Verdachte levert een kwalijke bijdrage aan de kwestie die momenteel een open zenuw vormt in de maatschappij.”

De rechter sprak verdachte vrij. De rechtbank had niet de overtuiging dat het verdachte was die deze uitlatingen heeft gedaan. Het OM beraadt zich over hoger beroep.

https://www.om.nl/actueel(...)n-joden-op-instagram
Het moet toch niet gekker worden.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:32:11 #107
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213668111
Het recht is er om slachtoffers te beschermen. Als dader verwijzen naar andere daders die ook erge of ergere dingen doen, daar kan een rechter in de regel niet veel mee.

Als je het daar al van moet hebben behoor je sowieso niet aan de zijde van het morele gelijk. Waar Isral en zijn fanclubs zich dan ook niet bevinden.
pi_213668113
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan schep je dus al meteen een dubbele standaard. Je verwacht dat Isral zich keurig gedraagt ondanks dat het op de meest brute manieren werd aangevallen. Tja, dit is simpelweg niet niet hoe oorlog werkt. Denk hier bijvoorbeeld terug aan de Tweede Wereldoorlog, ook Nederlanders hebben daar oorlogsmisdaden gepleegd, kijk naar de huidige oorlog in Oekrane, daar zullen ook Oekraners zullen hele nare dingen hebben gedaan.

Maar jij verwacht blijkbaar een soort van perfecte strijd van Isral, en omdat zij niet aan deze verwachting voldoen ben je nu maar pro-Palestijnen? Tenminste, dat maak ik eruit op als je stelt dat jouw sentiment totaal is omgeslagen. Dat is nogal raar.

Ook al heeft Isral fouten begaan, zou je alsnog moeten kunnen constateren dat dit met afstand de moreel betere van de twee is. Het land met de cultuur waar wij in het Westen veel overeenkomsten mee hebben en tevens het land dat er herhaaldelijk heeft geprobeerd vrede te sluiten met de Palestijnen.
De enige met een dubbele standaard dat ben jij. Ik wil juist zowel misdrijven van Hamas als Isral bestraffen. Oorlogsmisdrijven zijn namelijk slecht, ook als de ander begon. Waarbij de ander hier niet eens een goed begrip is, want het meisje van 9 met honger en/of een in de fik gestoken huis was niet de hamas terrorist die verkrachtend door Isral trok.

In ons gesprek hier al meerdere keren gezegd dat burgerslachtoffers bij oorlog horen en dat Isral wel moest reageren. Je bent dus aan het ijlen zoals wel vaker. Dat gegeven maakt het echter nog niet oke om burgers te vernederen en voor tik tok likes hun bezit te vernietigen. Wat ik van Isral verwacht is niet de perfecte oorlog zonder slachtoffers, maar dat ze dit gedrag aanpakken. Dat doen ze niet. In combinatie met het eerder besproken andere gedrag geeft dat zeer te denken over de politieke top in dat land.

Ik vind iemand die anderen zwaar heeft mishandeld ook moreel beter dan een moordenaar. Maar dat maakt nog niet dat het een toffe peer is.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:32:33 #109
16715 Mylene
*schatje*
pi_213668115
Internationaal Gerechtshof draagt Isral op aanval op Rafah te beindigen

Het Internationaal Gerechtshof (ICJ) oordeelt vrijdag dat Isral onmiddellijk moet stoppen met de aanval op Rafah in het zuiden van de Gazastrook. Ook moet Isral meer doen om de inwoners van het gebied te beschermen.
Het hoogste hof van de Verenigde Naties heeft uitspraak gedaan in een zaak die was aangespannen door Zuid-Afrika. Dat land beschuldigt Isral van genocide in Gaza.
Zuid-Afrika had het ICJ vorige week verzocht om Isral op te dragen een einde te maken aan het offensief in Rafah. Isral had van tevoren al gezegd zich niets van de uitspraak aan te trekken.
Het hof noemt de humanitaire situatie in Rafah rampzalig. Voordat het Isralische offensief begon, bevonden zich ongeveer 1,4 miljoen mensen in de stad. De meesten waren vanwege het geweld en de Isralische bombardementen eerder vanuit andere delen van de Gazastrook naar de zuidelijke stad gevlucht. Inmiddels zijn al honderdduizenden mensen uit Rafah gevlucht, maar een veilig alternatief is er niet.
Het ICJ is er dan ook niet van overtuigd dat Isral genoeg doet om de burgerbevolking in Rafah te beschermen. Het gerechtshof heeft Isral opgedragen binnen een maand verslag uit te brengen van de maatregelen die worden getroffen. Ook moet de grensovergang bij de Rafah heropend worden, vindt het ICJ. De grenspost tussen de Gazastrook en Egypte is een van de belangrijkste doorgangen voor humanitaire hulpgoederen, maar is sinds het Isralische offensief gesloten.

Isral legde uitspraak op voorhand al naast zich neer
Isral zegt dat de operatie in Rafah noodzakelijk is om Hamas te verslaan. Om die reden voelt het land zich genoodzaakt om door te vechten, ongeacht het oordeel van het hof. Het ICJ heeft geen middelen om naleving van de uitspraak af te dwingen.
Het ICJ doet een tussenuitspraak, omdat de hele zaak rond een mogelijke schending van het Genocideverdrag door Isral jaren gaat duren. Zulke tussenuitspraken zijn bedoeld om te voorkomen dat de bevolking in de tussentijd grote en onherstelbare schade wordt berokkend. Egypte heeft zich recent bij de Zuid-Afrikaanse zaak aangesloten.
Ook loopt er nog een onderzoek naar de oorlog in Gaza bij het Internationaal Strafhof (ICC), een apart hof dat ook in Den Haag is gevestigd. De aanklager van het ICC heeft maandag gevraagd om arrestatiebevelen tegen de Isralische premier Benjamin Netanyahu, de Isralische defensieminister Yoav Gallant en drie leiders van Hamas. Zij worden beschuldigd van oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid.

https://www.nu.nl/midden-(...)h-te-beeindigen.html
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:38:33 #110
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_213668160
Ingediend door shithole Zuid-Afrika, de vrinden van Pudding. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_213668194
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 15:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel de enige juiste verklaring. Het komt voort uit antisemitisme & antizionisme.
Antizionisme lijkt me geen probleem, antisemitisme je eigen hersenspinsel.
What Would Goku Do
  vrijdag 24 mei 2024 @ 16:50:08 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213668288
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:41 schreef viagraap het volgende:

[..]
Antizionisme lijkt me geen probleem, antisemitisme je eigen hersenspinsel.
Anti-zionisme is alleen bedacht om anti-semitisme goed te praten :').

Gewoon de zoveelste systeemleugen uit de Taqiyya-keuken van de islam, net als bijv islamofobie.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_213668333
@HeatWave! :9 O+

Nu hoef ik niks meer te posten hier :)
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:04:27 #114
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213668433
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De enige met een dubbele standaard dat ben jij. Ik wil juist zowel misdrijven van Hamas als Isral bestraffen. Oorlogsmisdrijven zijn namelijk slecht, ook als de ander begon. Waarbij de ander hier niet eens een goed begrip is, want het meisje van 9 met honger en/of een in de fik gestoken huis was niet de hamas terrorist die verkrachtend door Isral trok.
Hmm, nee hoor.

Ik benadruk duidelijk het verschil tussen beide partijen. Maar dit heeft niets te maken met een dubbele standaard, die hanteer jij. Je hebt immers zelf gesteld dat je van Isral 'meer' verwacht. En als je er al een probleem van maakt als er kinderen honger hebben, terwijl de andere partij letterlijk hele families levend heeft verbrand, dan is deze dubbele moraal blijkbaar nogal groot.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
In ons gesprek hier al meerdere keren gezegd dat burgerslachtoffers bij oorlog horen en dat Isral wel moest reageren. Je bent dus aan het ijlen zoals wel vaker. Dat gegeven maakt het echter nog niet oke om burgers te vernederen en voor tik tok likes hun bezit te vernietigen. Wat ik van Isral verwacht is niet de perfecte oorlog zonder slachtoffers, maar dat ze dit gedrag aanpakken. Dat doen ze niet. In combinatie met het eerder besproken andere gedrag geeft dat zeer te denken over de politieke top in dat land.

Ik vind iemand die anderen zwaar heeft mishandeld ook moreel beter dan een moordenaar. Maar dat maakt nog niet dat het een toffe peer is.
En vertel eens hoe had Isral volgens jou dan wel moeten reageren?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:08:20 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213668476
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Gewoon de zoveelste systeemleugen uit de Taqiyya-keuken van de islam, net als bijv islamofobie.
Het blijft inderdaad bijzonder om te zien, mensen die een enorm probleem hebben met het bestaan van een Joodse staat, maar Islamtische of Christelijke landen? Mwah, geen probleem. En dit zijn dan 'antizionisten'.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:13:56 #116
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213668539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat maakt de genocide die Isral uitvoert inderdaad minder erg! De aanklager doet er niet toe, de daden van de dader wel.
pi_213668559
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:38 schreef TweedeKlum het volgende:
Precies. Welk bedrag zouden ze er dit keer voor hebben ontvangen...
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 17:18:45 #118
3928 Ulx
pi_213668594
Egypte heeft zich bij Zuid-Afrika aangesloten om zo te zorgen dat de overgang in Rafah met Egypte die door Egypte is gesloten weer wordt geopend?

Mmmmkaaaaaaaayyy.
pi_213668618
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk joh. Van alles wat er ooit bestaan heeft kun je een anti-iets maken maar dit is bedacht door booslims :')
What Would Goku Do
pi_213668628
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het blijft inderdaad bijzonder om te zien, mensen die een enorm probleem hebben met het bestaan van een Joodse staat, maar Islamtische of Christelijke landen? Mwah, geen probleem. En dit zijn dan 'antizionisten'.
Over stropoppen gesproken...
What Would Goku Do
pi_213668644
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 14:09 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik wil het antwoord zeker horen omdat ik het wil begrijpen en kunnen beoordelen. Het antwoord van Hannah is tot nu toe het sterkst, al ben ik het niet eens met de IDF/Isral dat je zomaar belangrijke gebouwen mag opblazen vanwege liability. Die beslissing moet absoluut niet te makkelijk genomen worden en gezien de aantallen en social media posts lijkt het alsof die beslissing heel makkelijk wordt genomen.
Dat kunnen we vanaf hier niet bepalen. We kunnen alleen speculeren op basis van intentie. Jij ziet Isral als een kwaadaardige westerse kolonie of als een open wond in de zij van de islam, dus ga je uit van kwade opzet. Ik heb geen last van dergelijke denkbeelden dus ga ik uit van cijfers en feiten. Die duiden erop dat de oorlog uitsluitend tegen Hamas wordt uitgevochten, waardoor het bombarderen van die gebouwen met Hamas te maken moet hebben.
pi_213668647
Mooi dat ook het ICJ weer van zich laat horen. Isralische PR brokkelt snel af.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213668659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:13 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat maakt de genocide die Isral uitvoert inderdaad minder erg! De aanklager doet er niet toe, de daden van de dader wel.
Welke genocide?
pi_213668686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:24 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi dat ook het ICJ weer van zich laat horen. Isralische PR brokkelt snel af.
Mooi! Prachtig! Geweldig! :+

En het gaat niks veranderen. :)

Je moet lange termijn denken. Dit is uiteindelijk schadelijker voor de VN en het ICJ dan voor Isral. Ik bedoel, aan het eind van deze oorlog bestaat Isral nog en hebben de VN en het ICJ aangetoond nutteloze instanties te zijn.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:27:31 #125
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213668689
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:24 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Welke genocide?
Die is er niet

Genocide: leugen
Islamofobie: leugen
Alleen iets tegen "zionisten": leugen.

Yet here we are, nog steeds die kant serieus moeten nemen om de een of andere reden :').
Get woke, go broke!
pi_213668704
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Je moet lange termijn denken. Dit is uiteindelijk schadelijker voor de VN en het ICJ dan voor Isral. Ik bedoel, aan het eind van deze oorlog bestaat Isral nog en hebben de VN en het ICJ aangetoond nutteloze instanties te zijn.
In de PR maakt het extreem veel uit. Het is extreem schadelijk voor het imago van Isral, wereldwijd. De steun in westerse landen zakt in rap tempo. En terecht.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:30:30 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213668727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
In de PR maakt het extreem veel uit. Het is extreem schadelijk voor het imago van Isral, wereldwijd. De steun in westerse landen zakt in rap tempo. En terecht.
Bullshit, de steun neemt alleen maar toe nu mensen zien wat voor rellend, slopend, moordlustig tuig de pro-pallie protesten zijn :').

Alleen op bolwerken als universiteiten lijkt het alsof de meerderheid aan de kant van de terroristen staat.
Get woke, go broke!
pi_213668735
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:32 schreef Mylene het volgende:
Internationaal Gerechtshof draagt Isral op aanval op Rafah te beindigen

Isral:

pi_213668736
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Bullshit, de steun neemt alleen maar toe nu mensen zien wat voor rellend, slopend, moordlustig tuig de pro-pallie protesten zijn :').

Alleen op bolwerken als universiteiten lijkt het alsof de meerderheid aan de kant van de terroristen staat.
Als je hierdoor beter slaapt, zal ik je in je waan laten.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:32:37 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213668750
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je hierdoor beter slaapt, zal ik je in je waan laten.
Jij bent degene in een waan hoor.

Niet dat ik het per se een zinnig besluit vond, maar waarom is "jullie" leus, from the rivier, dan strafbaar geworden als de steun zo toeneemt?
Get woke, go broke!
pi_213668758
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, nee hoor.

Ik benadruk duidelijk het verschil tussen beide partijen. Maar dit heeft niets te maken met een dubbele standaard, die hanteer jij. Je hebt immers zelf gesteld dat je van Isral 'meer' verwacht. En als je er al een probleem van maakt als er kinderen honger hebben, terwijl de andere partij letterlijk hele families levend heeft verbrand, dan is deze dubbele moraal blijkbaar nogal groot.
[..]
En vertel eens hoe had Isral volgens jou dan wel moeten reageren?
Ik heb van mijn vrienden hogere verwachtingen dan van een wildvreemde. Toch verdienen mijn vrienden dezelfde straf voor criminele activiteiten als een wildvreemde. Ik zie niet in hoe dat een dubbele standaard is. Ook jij hebt net toegegeven filmpjes gezien te hebben van Isralirs die dingen deden die over de scheef gingen. Waarom zouden ze dan niet bestraft moeten worden? Ja maar hunnie is erger!!! is een verdediging die in groep 1 al afgeleerd wordt.

Volgens het oorlogsrecht en op de Westbank door de kolonisten te arresteren voor hun vernielingen en bedreigingen. Ik vraag mij oprecht af wat jij daarop tegen kan hebben.
pi_213668767
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 16:29 schreef Nober het volgende:
OM eist taakstraf voor aanzetten haat en discriminatie tegen Joden op Instagram
[..]
Het moet toch niet gekker worden.
:?

Racisme is gewoon verboden, hoor.
pi_213668780
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Jij bent degene in een waan hoor.

Niet dat ik het per se een zinnig besluit vond, maar waarom is "jullie" leus, from the rivier, dan strafbaar geworden als de steun zo toeneemt?
Er is nog helemaal niets strafbaar. Even lezen hoe moties werken. Je moet wat voor de buhne en je tuint er zelf nog in ook.

Verder prima als ik in een waan zit, net als de rest van de wereld toch. Achter elke boom een anti-semiet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_213668790
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:27 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Aan het eind van deze oorlog kan Bibi zich niet meer vertonen in het merendeel van de wereld. Doet hij dat wel dan mag hij naar Den Haag voor een onvrijwillig verblijf. Is het perfect? Nee. Is het beter dan niks? Ja.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:37:12 #135
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213668812
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er is nog helemaal niets strafbaar. Even lezen hoe moties werken. Je moet wat voor de buhne en je tuint er zelf nog in ook.

Verder prima als ik in een waan zit, net als de rest van de wereld toch. Achter elke boom een anti-semiet.
Ik tuin nergens in, ik vind het zoals ik al zei, een nutteloos verbod, laat de vijand maar gewoon openlijk uitkomen voor de haat.
Get woke, go broke!
pi_213668843
Ik vind het trouwens totaal niet bijzonder om te zien hoe de argumenten tegen het ICJ hier exclusief aanvallen tegen het instituut en Zuid Afrika zijn.

Bij gebrek aan inhoudelijke verdediging is het altijd veel makkelijker om ja maar hij is een klootzak te roepen.
pi_213668868
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik tuin nergens in, ik vind het zoals ik al zei, een nutteloos verbod, laat de vijand maar gewoon openlijk uitkomen voor de haat.
De vijand :'). Je bent hier net zoals die UvA demonstranten net iets teveel in je LARP gaan geloven.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 17:43:18 #138
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213668889
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De vijand :'). Je bent hier net zoals die UvA demonstranten net iets teveel in je LARP gaan geloven.
Nope, zo prediken de imams in oa de blauwe moskee, alsof Nederlanders/het westen/democratie de vijand zijn, en als je vijand je iets wil vertellen moet je luisteren :).
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 17:44:53 #139
3928 Ulx
pi_213668911
twitter
pi_213668937
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat zeggen ze zelf hoor. Waarom zouden we ze niet geloven?
pi_213668973
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Aan het eind van deze oorlog kan Bibi zich niet meer vertonen in het merendeel van de wereld. Doet hij dat wel dan mag hij naar Den Haag voor een onvrijwillig verblijf. Is het perfect? Nee. Is het beter dan niks? Ja.
Goed verhaal.

Netanyahu heeft sowieso geen politieke toekomst meer in Isral na de oorlog, dus het zal wel.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 18:09:12 #142
3928 Ulx
pi_213669178
Mohamed Shabana, commandant van Hamas in Rafah en nummer 5 in de organisatie is gedood.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 18:18:15 #143
3928 Ulx
pi_213669242
twitter

Prioriteiten.
pi_213669266
Misschien ook nog wat schaven aan het Palestijnse lesmateriaal om tot vrede te komen.

twitter
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:26:05 #145
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213669283
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:23 schreef Beaurealis het volgende:
Misschien ook nog wat schaven aan het Palestijnse lesmateriaal om tot vrede te komen.

[ x ]
weinig verschil dus.
Zo worden de kinderen in Isral ook 'getraind'
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:30:01 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213669317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:26 schreef Puzzie het volgende:

[..]
weinig verschil dus.
Hmm, wat raar dan dat er zoveel Isralirs zijn die vredesactivist zijn, een tweestatenoplossing willen, Palestijnen naar ziekenhuizen brengen en zulke geluiden breed in de media en politiek gerepresenteerd zijn. Kortom, je kletst uit je nek.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:34:01 #147
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_213669357
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, wat raar dan dat er zoveel Isralirs zijn die vredesactivist zijn, een tweestatenoplossing willen, Palestijnen naar ziekenhuizen brengen en zulke geluiden breed in de media en politiek gerepresenteerd zijn. Kortom, je kletst uit je nek.
Jij bent de grapjas hier zie ik al .
Beetje kortzichtig verhaal maar ik snap dat het belangrijk is dat de Palestijnen op die manier worden weggezet.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:40:00 #148
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_213669401
quote:

De steun in westerse landen zakt in rap tempo.
Echt waar? Ik merk er persoonlijk niks van. Wel dat de tolerantie tov de pro-Hamas demonstraties afneemt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:44:35 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213669428
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:34 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Jij bent de grapjas hier zie ik al .
Beetje kortzichtig verhaal maar ik snap dat het belangrijk is dat de Palestijnen op die manier worden weggezet.
Hmm, of het belangrijk is zal ik even in het midden laten, maar zulke sentimenten zijn de norm in de Palestijnse samenleving. Er zijn ook talloze onderzoeken die dit aantonen. Er zijn zelfs vorig jaar al kamervragen geweest in Nederland over wat de Palestijnen in VN-scholen allemaal krijgen voorgeschoteld aan antisemitisch gedachtegoed.

En zonder zulk onderwijs kom ook niet uit op bijna 95% van de Palestijnen die antisemitisch gedachtegoed aanhangen en 75% die de aanslagen van 7 oktober goedkeuren. Maar blijf vooral wegkijken en met de vinger naar Isral wijzen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:47:40 #150
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213669453
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, of het belangrijk is zal ik even in het midden laten, maar zulke sentimenten zijn de norm in de Palestijnse samenleving. Er zijn ook talloze onderzoeken die dit aantonen. Er zijn zelfs vorig jaar al kamervragen geweest in Nederland over wat de Palestijnen in VN-scholen allemaal krijgen voorgeschoteld aan antisemitisch gedachtegoed.

En zonder zulk onderwijs kom ook niet uit op bijna 95% van de Palestijnen die antisemitisch gedachtegoed aanhangen en 75% die de aanslagen van 7 oktober goedkeuren. Maar blijf vooral wegkijken en met de vinger naar Isral wijzen.
Er is niemand die meer doet tegen de palestijnse zaak dan de "palestijnen" en hun aanhang zelf.

Zoals ik al een paar keer heb gezegd, ik heb ook vrij weinig met Israel, het jodendom etc, maar er zijn nu in Nederland, bij mij om de hoek zeg maar, blijkbaar 2 partijen die mot hebben.

En er is maar 1 partij die ik zie rellen, agenten belagen, kinderen uitschelden, muzikanten het leven zuur maken, en gewoon in het algemeen er een gewelddadige teringzooi van maken, en ik sta niet aan die kant iig :).
Get woke, go broke!
pi_213669455
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die zijn niet gesticht in andermans tuinen en op andermans huizen. Misschien daarom. Als je een joodse staat wil koop je lekker toch een eiland op de stille oceaan.
pi_213669471
quote:

[..]
Hamas gaat er nog steeds aan.

Erg, he? :D B-)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cuendillar op 24-05-2024 18:59:43 ]
  vrijdag 24 mei 2024 @ 18:57:09 #153
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213669519
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die zijn niet gesticht in andermans tuinen en op andermans huizen. Misschien daarom. Als je een joodse staat wil koop je lekker toch een eiland op de stille oceaan.
Haha, hoe dacht jij de Islam vanuit Saoedi-Arabi ooit in Jerusalem is gekomen? Sterke moslimslegers wisten vanaf de zesde eeuw enorme gebieden te veroveren en daar hun religie aan en gedachtegoed aan mensen op te leggen. En dat ging geregeld met het nodige bloedvergieten. Het Christendom is natuurlijk op eenzelfde manier over de wereld verspreid.

En welke mensen zijn er zowel door de Islamitische als Christelijke legers en kruistochten verdreven van hun oorspronkelijke gebied? Joden dus. Dit is ook hoe Joden ooit in Europa, Noord-Afrika en de bredere Arabische wereld terecht zijn gekomen.

Het gebied dat nu Isral betreft, is oorspronkelijk Joods gebied.

Man, lees eens een geschiedenisboek of zo.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 19:00:16 #154
3928 Ulx
pi_213669542
quote:

[..]
Joodse staat blijft gewoon. Een Palestina is alleen binnen de post-Nakba grens van 1949.

Ze hadden het wat eenvoudiger kunnen regelen. En 75 jaar eerder.
pi_213669616
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, hoe dacht jij de Islam vanuit Saoedi-Arabi ooit in Jerusalem is gekomen? Sterke moslimslegers wisten vanaf de zesde eeuw enorme gebieden te veroveren en daar hun religie aan en gedachtegoed aan mensen op te leggen. En dat ging geregeld met het nodige bloedvergieten. Het Christendom is natuurlijk op eenzelfde manier over de wereld verspreid.

En welke mensen zijn er zowel door de Islamitische als Christelijke legers en kruistochten verdreven van hun oorspronkelijke gebied? Joden dus. Dit is ook hoe Joden ooit in Europa, Noord-Afrika en de bredere Arabische wereld terecht zijn gekomen.

Ah we zijn hier weer beland. Engeland terug naar de Romeinen dan maar! En geen Gothisch bloed in Spanje!
What Would Goku Do
pi_213669627
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Joodse staat blijft gewoon. Een Palestina is alleen binnen de post-Nakba grens van 1949.

Ze hadden het wat eenvoudiger kunnen regelen. En 75 jaar eerder.
Van Palestina kan pas sprake zijn als de terreurorganisaties zijn uitgeschakeld en de dreiging aan de grenzen van Isral weg is. Oh, en de VN op zijn plaats is gezet als het slappe lulletje dat het is. ;)

Kortom, de Palestijnen mogen een eigen staat stichten vanuit een verslagen positie. Dat is uniek, want dat is niemand gegund in de historie volgens mij.

En daarna mogen wij eens gaan kijken of we nog wel een VN willen met islamitische landen en andere derde-wereld landen daarbij.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 19:16:37 #157
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213669660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 10:55 schreef spectrumanalyser het volgende:

31 van de 51 zetels van de studentenraad van de Palestijnse Birzeit Universiteit bestaat uit vertegenwoordigers van Hamas. Dat zijn van die lieden die feest vierden op 7 Oktober en later gearresteerd zijn wegens het voorbereiden van aanslagen.
Omdat Hamas een terroristische organisatie is en Israel een staat/land

De VS is toch ook niet Afghanistan en Irak binnengevallen vanwege Al-Qaida.
pi_213669715
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

He dacht toch niet dat de Palestijnen uit Saudi-Arabi kwamen. Dat zijn van oudsher bewoners van dat land. Sommigen van hen zijn joods anderen christen en anderen moslim is athest. Nu zeg jij dat een bewoner van Polen meer recht heeft op dat land omdat hij joods is.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 19:52:47 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213670093
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:10 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ah we zijn hier weer beland. Engeland terug naar de Romeinen dan maar! En geen Gothisch bloed in Spanje!
Nee hoor, ik begin hier niet over, Chadi doet dit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
He dacht toch niet dat de Palestijnen uit Saudi-Arabi kwamen. Dat zijn van oudsher bewoners van dat land. Sommigen van hen zijn joods anderen christen en anderen moslim is athest. Nu zeg jij dat een bewoner van Polen meer recht heeft op dat land omdat hij joods is.
Er zijn nul Palestijnen die Joods zijn. En in Polen zijn ook amper meer Joden trouwens.

Tevens Palestijnen zijn niet de 'oorspronkelijke bewoners' van Isral, dat zijn dus de grotendeels verjaagde Joden waarvan diens afstammelingen in ofwel Isral ofwel de bredere Joodse diaspora leven.

Het is wellicht lastig te accepteren, maar Isral is simpelweg geen 'dar al-Islam', jammer joh.
  Overall beste user 2022 vrijdag 24 mei 2024 @ 19:58:48 #160
3928 Ulx
pi_213670182
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:20 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zijn Yezidi's en Druzen Arabieren?
pi_213670228
quote:

[..]
Que? Zei iemand daar kopen van land? :7

Ahaaa! Ottomaanse register present! Joodse en Christelijke mensen kochten land in het Mandaatgebied Palestina en verloren het ook. Maar deze discussie mocht ik niet meer voeren hier... Over Nederland en kolonisatie en adel in Nederland en onteigening en Isral en Palestijnse mensen en oorlog en onteigeningzaken hier en... -O-
Want langdradig en lastig te volgen en geen goede interpunctie en geen zin om te lezen TLDR en dan wel zeuren erom en ..

Waar waren we!? :D
pi_213670242
Zouden onze Allahu Akbar roepende vrienden in Gaza niet veel gelukkiger zijn als ze een plekje elders in de islamitische wereld opzoeken? Dan kunnen ze daar fijn bidden, eerwraak plegen en al die gezellige dingen die ze doen.
pi_213670300
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
Er zijn nul Palestijnen die Joods zijn.
Awhhh, jawel. :*

Verder had je het aan het goede eind bij de bijdrage. Ik kaap weer een stuk. Maar alsjeblieft sta mij toe: er zijn Palestijnse Joden. Alleen geen Palestijns Joodse vluchtelingenstatussen meer - want dat is voorbehouden aan Arabische, Gazaans, Islamitische vluchtelingen. Iets met resolutie 437 Verenigde Naties.. :@

Maar ze zijn er hoor! Joodse Palestijnen, nogsteeds. En weet je wat?! Ze mogen hun generatie lange gebied waar ze woonden niet meer in van sommigen hier. :')

Ook van hun land getrokken en gedwongen verplaatst. Ook vermoord. Onderling, door stammen: tjah, dan weer vaak van andere komaf enzo. Hele heftige burenruzies noemen we dat hier. :Y
Nu nog even een Mr. Visser opsporen. :!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:06:14 #164
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213670323
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Druze wel, die spreken ook Arabisch. Maar ook zij moeten weinig hebben van de Arabisch en Islamtische wereld. De Druze vochten immers zij aan zij met Isralische Joden tegen alle omringende Arabische landen in de oorlog van 1948.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:10:28 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213670388
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:04 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Awhhh, jawel. :* :*

Verder had je het aan het goede eind bij de bijdrage. Ik kaap weer een stuk. Maar alsjeblieft sta mij toe: er zijn Palestijnse Joden. Alleen geen Palestijns Joodse vluchtelingenstatussen meer - want dat is voorbehouden aan Arabische, Gazaans, Islamitische vluchtelingen. Iets met resolutie 437 Verenigde Naties.. :@

Maar ze zijn er hoor! Joodse Palestijnen, nogsteeds. En weet je wat?! Ze mogen hun generatie lange gebied waar ze woonden niet meer in van sommigen hier. :')
Hmm, volgens mij niet. In de Gazastrook zeker niet en in de Westelijke Jordaanoever enkel Isralische Joden. Of wellicht bedoel je de resterende Samaritanen? Maar dat zijn in principe geen Joden.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:16:57 #166
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_213670468
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm, volgens mij niet. In de Gazastrook zeker niet en in de Westelijke Jordaanoever enkel Isralische Joden. Of wellicht bedoel je de resterende Samaritanen? Maar dat zijn in principe geen Joden.
Dat zijn wrs de joden die allang daar woonden. Nog voordat de staat Isral werd uitgeroepen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_213670502
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik bedoel dat ze bestaan.

Alleen zijn ze (zoals ik al schreef) van Judea en Samaria weg geparasiteerd (en nu worden ze kolonisten' genoemd, tezamen en in n adem met het tuig dat dit misdraagt - zij (de Palestijnse Joodse mensen die daar hun grondslag hebben) hebben dus geen keuze.

En ja, in Gaza zijn ze door de Tzahal gewoon eruit geflikkerd omdat Harakat al Muqawama al Islamiya heel graag het in haar eentje wilde proberen in het Gazagebied. Zonder gekheid, de Gazaanse Joden zijn er hardhandig uit gepleurd.

Maar, dat neemt niet weg dat ze dus wel bestaan. Er bestaan Palestijnse Joodse mensen - maar ze leven nu f in Isral f in het buitenland.

Jij bedoeld misschien ook nog op dat zij geen zelfde behandeling krijgen als de andere Palestijnse mensen die een vluchtelingenstatus hebben vanuit de Verenigde Naties. Ja, dan mag willekeur wel, want deze mensen moesten met de oprichting van de Staat Isral maar hun huis en haard verlaten en wegwezen (gedwongen worden verplaatst van generatie land)

Nu is dus nog maar minder dan 3 (7 met collectieve) procent van het land privaat bezit. Ooit gekocht. Ooit gewoon al jaren bewoond. Maar deze verhalen zouden dan niet afstaan tegenover het (gecreerde) collectieve verdriet van de Palestijnse mensen met een Arabische achtergrond. Pfhoe, ja ik heb ze ontmoet - de mensen; Joods Palestijnen die het heel lastig vinden om om te gaan met hun eigen verdriet van verlies van waarde/waardigheid, van hun land en dat vanwege een opdeling en oorlog. Maar het is minder zichtbaar - we wonen tenslotte "als kolonist in Judea en Samaria". :{
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:30:42 #168
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213670666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:01 schreef Beaurealis het volgende:
Zouden onze Allahu Akbar roepende vrienden in Gaza niet veel gelukkiger zijn als ze een plekje elders in de islamitische wereld opzoeken? Dan kunnen ze daar fijn bidden, eerwraak plegen en al die gezellige dingen die ze doen.
In het wereldbeeld van moslims is dit niet mogelijk omdat het voor hun een principekwestie is.

In de Islamtische wereld bestaan er twee concepten genaamd 'dar al-Islam' (huis van de Islam) en 'dar al-Harb' (huis van de oorlog). In het wereldbeeld van een aanzienlijk deel van de moslims betreft het eerste deel gebied dat men heeft veroverd en daardoor eigenlijk Islamitisch grondgebied is, het tweede betreft gebied dat men nog moet of kan veroveren.

En als een gebied verloren is gegaan dat ooit onder het huis van de Islam heeft gevallen, moet men het terugkrijgen. Dit is ook mede de reden dat de hele Islamtische wereld zo hysterisch doet over Isral. Jerusalem is uiteraard ook een heilige plaats in de Islam. In de echt radicaal Islamtische kringen bestaan ook soortgelijke overtuigingen mbt tot 'Al Andalus' in Spanje.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:36:21 #169
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213670732
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:19 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ik bedoel dat ze bestaan.

Alleen zijn ze (zoals ik al schreef) van Judea en Samaria weg geparasiteerd (en nu worden ze kolonisten' genoemd, tezamen en in n adem met het tuig dat dit misdraagt - zij (de Palestijnse Joodse mensen die daar hun grondslag hebben) hebben dus geen keuze.

En ja, in Gaza zijn ze door de Tzahal gewoon eruit geflikkerd omdat Harakat al Muqawama al Islamiya heel graag het in haar eentje wilde proberen in het Gazagebied. Zonder gekheid, de Gazaanse Joden zijn er hardhandig uit gepleurd.

Maar, dat neemt niet weg dat ze dus wel bestaan. Er bestaan Palestijnse Joodse mensen - maar ze leven nu f in Isral f in het buitenland.

Jij bedoeld misschien ook nog op dat zij geen zelfde behandeling krijgen als de andere Palestijnse mensen die een vluchtelingenstatus hebben vanuit de Verenigde Naties. Ja, dan mag willekeur wel, want deze mensen moesten met de oprichting van de Staat Isral maar hun huis en haard verlaten en wegwezen (gedwongen worden verplaatst van generatie land)

Nu is dus nog maar minder dan 3 (7 met collectieve) procent van het land privaat bezit. Ooit gekocht. Ooit gewoon al jaren bewoond. Maar deze verhalen zouden dan niet afstaan tegenover het (gecreerde) collectieve verdriet van de Palestijnse mensen met een Arabische achtergrond. Pfhoe, ja ik heb ze ontmoet - de mensen; Joods Palestijnen die het heel lastig vinden om om te gaan met hun eigen verdriet van verlies van waarde/waardigheid, van hun land en dat vanwege een opdeling en oorlog. Maar het is minder zichtbaar - we wonen tenslotte "als kolonist in Judea en Samaria". :{
Ahh, op die manier, daar heb je helemaal gelijk in. Er hebben op de Westelijke Jordaanoever ook immers altijd al Joden gewoond, maar ik denk dat deze allemaal een Israelisch paspoort zullen hebben, dat kan eigenlijk niet anders.
pi_213670769
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:30 schreef HowardRoark het volgende:
In het wereldbeeld van een aanzienlijk deel van de moslims betreft het eerste deel gebied dat men heeft veroverd en daardoor eigenlijk Islamitisch grondgebied is
Zouden de moslims Rotterdam al als dar al-Islam zien :X
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:39:17 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213670776
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:11 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Van Palestina kan pas sprake zijn als de terreurorganisaties zijn uitgeschakeld en de dreiging aan de grenzen van Isral weg is. Oh, en de VN op zijn plaats is gezet als het slappe lulletje dat het is. ;)

Kortom, de Palestijnen mogen een eigen staat stichten vanuit een verslagen positie. Dat is uniek, want dat is niemand gegund in de historie volgens mij.

En daarna mogen wij eens gaan kijken of we nog wel een VN willen met islamitische landen en andere derde-wereld landen daarbij.
Oost-Timor komt in me op. Bosni ook.

Het maakt ook niet uit of het in die zin uniek is, het zou fair zijn.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:41:54 #172
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213670803
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:38 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ja alle moslims. Tussen het werk, het boodschappen in doen en het oppikken van het kroost van de opvang kijken ze om zich heen en fluisteren zachtjes Rotterdaralislam.
pi_213670947
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja alle moslims. Tussen het werk, het boodschappen in doen en het oppikken van het kroost van de opvang kijken ze om zich heen en fluisteren zachtjes Rotterdaralislam.
_O- In een ander topic nam ik Rotterdam ook al als voorbeeld; het is wat :{

Ik wil alleen niet klinken als Raisa Blommenstein - of was het Blommestijn - ach wat: volgensmij wordt ik al genoeg gezien als zionistje na mijn vorige bijdragen door sommigen hier - zo een achternaam kan er ook nog wel bij. :') Ik ben mijn status als vredesduif al kwijt.

Speaking of.. Waar is @Aloulu !?
  vrijdag 24 mei 2024 @ 20:53:00 #174
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213670958
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:38 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Mwah, misschien in sommige kringen, maar dat zal over het algemeen wel niet. Ik denk dat je zulke tendensen pas echt gaat krijgen als Islamtische gemeenschappen echt groter zijn n religieus blijven. Als bijvoorbeeld 25 a 30% van Westerse landen Islamtisch zijn (wat afhangende van het migratiesaldo) nog wel decennia zal duren, dan kun je zulke sentimenten gaan krijgen.

Het is in ieder geval wel zeker dat er binnen sommige gemeenschappen wel over zulke demografische vraagstukken wordt gesproken. Je had recent bijvoorbeeld een virale video vanuit een moskee in Texas, waar men gewoon hardop aan het fantaseren was over de demografische toekomst in Zweden (de lokale imam was daar recent op bezoek geweest).
pi_213671003
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Oost-Timor komt in me op. Bosni ook.

Het maakt ook niet uit of het in die zin uniek is, het zou fair zijn.
Zou het fair zijn? Ik gun dat haatvolk niet zoveel eigenlijk, en ik ben niet eens een Isralir.

Wat mij betreft mogen zij de tering krijgen.
pi_213671186
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 18:26 schreef Puzzie het volgende:

[..]
weinig verschil dus.
Eh, nee. :D

Als je meer wil leren, blijf dan hangen in dit topic.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:14:31 #177
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213671192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:58 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zou het fair zijn? Ik gun dat haatvolk niet zoveel eigenlijk, en ik ben niet eens een Isralir.

Wat mij betreft mogen zij de tering krijgen.
Ik denk dat het aardig fair is ja om ze een eigen levensvatbare staat te geven en dit zou ook verstandig zijn met het oog op de lange termijn.

Het probleem is dat een hoop mensen waaronder een groot deel van de Palestijnen zelf denkt dat dat niet fair is en van de rivier tot de zee die staat wil zien. Een ander probleem is dat de Isralische regering niet optreedt tegen verdere erosie van de door Palestijnen bewoonde gebieden op de Westoever.

Het grootste probleem echter, is dat beide zijden elkaar weigeren als slachtoffer te zien.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:25:40 #178
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213671287
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 17:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is er trouwens een reden om hier niet trots voor uit te komen (als een soort van geus)? Aan de andere kant wordt de tegenpartij allerlei soort namen genoemd (zelfs racistisch), maar zelf wil je niets claimen.

Ik snap dat oprecht niet.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213671298
twitter

Voor degene die NRC nog een kwaliteitskrant of een objectief medium durven te noemen.
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:27:57 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_213671306
Conclusie, als iedereen nou eens kapt met hun denkbeeldige vriendje als superieur te zien aan het denkbeeldige vriendje van de ander kunnen we inderdaad misschien eens vooruit als mensheid :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 24 mei 2024 @ 21:30:55 #181
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_213671341
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:26 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Voor degene die NRC nog een kwaliteitskrant of een objectief medium durven te noemen.
nrc is een nazi krant
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_213671627
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:
Conclusie, als iedereen nou eens kapt met hun denkbeeldige vriendje als superieur te zien aan het denkbeeldige vriendje van de ander kunnen we inderdaad misschien eens vooruit als mensheid :').
Zover zijn Christenen en Joden al. Onze Allahu Akbar roepende vrienden hebben alleen de memo niet gekregen :s)

Zou iemand als Kees van der Staaij zijn bomgordel laten ontploffen nadat hij roept 'Jezus is een toffe peer..!' Vind het moeilijk voor te stellen :{
pi_213671731
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 21:27 schreef HeatWave het volgende:
Zolang er nog mensen zijn die geloven in een onzichtbaar tovervriendje in de lucht, zullen er nog mensen zijn. :P

Religie hoort onlosmakelijk bij de mensheid. Je gaat dat nooit weg krijgen. Je kunt de invloed verminderen maar nooit helemaal uitschakelen.
pi_213671979
waar moslims komen! is het gedaan met de vrijheid en respect....
pi_213672127
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:32 schreef Thorelf het volgende:
Goed verhaal.

Wat zou Thortwaalf zeggen?
pi_213672225
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:44 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Goed verhaal.

Wat zou Thortwaalf zeggen?
dat ik gelijk heb!!
pi_213672239
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:32 schreef Thorelf het volgende:
We kunnen natuurlijk alle aanslagen die zijn gepleegd hier gaan opnoemen. Of alle gebeurtenissen waar de islam weer voor ellende zorgde. Maar laten we de positieve invalshoek nemen :Y

Laten we een opsomming maken van alle nuttige, goede dingen die onze Allahu Akbar roepende vrienden naar Europa hebben gebracht?

niet allemaal tegelijk
pi_213672309
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 22:54 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
We kunnen natuurlijk alle aanslagen die zijn gepleegd hier gaan opnoemen. Of alle gebeurtenissen waar de islam weer voor ellende zorgde. Maar laten we de positieve invalshoek nemen :Y

Laten we een opsomming maken van alle nuttige, goede dingen die onze Allahu Akbar roepende vrienden naar Europa hebben gebracht?

niet allemaal tegelijk
oke laten we beginnen bij nr 1.... your turn
pi_213672334
quote:

[..]
...

niet allemaal tegelijk
Shoarma! *O*
pi_213672377
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:05 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Shoarma! *O*
zover ik weet waren de eerste shoarma restaurants israelisch.. hier in nederland dan.
pi_213672418
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:11 schreef Thorelf het volgende:

[..]
zover ik weet waren de eerste shoarma restaurants israelisch.. hier in nederland dan.
Awhhh echt?! Verdorie! Heeft die Irakees bij Shalom mij voorgelogen al die tijd.. :+ Had het kunnen weten natuurlijk: varkensvlees met lam mengen.. :N

Ok ok ( ;) ) poging twee: falafel! :)
pi_213672433
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:15 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Awhhh echt?! Verdorie! Heeft die Irakees bij Shalom mij voorgelogen al die tijd.. :+ Had het kunnen weten natuurlijk: varkensvlees met lam mengen.. :N

Ok ok ( ;) ) poging twee: falafel! :)
dat zou zo maar kunnen ;)
pi_213672612
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:05 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Shoarma! *O*
Is Isralisch _O-

Oh, spuit 11. :')
pi_213672621
quote:

[..]

niet allemaal tegelijk
Zelfbewegende vuilniszakken! *O*

Oh nee, dat zijn vrouwen in boerka's.
pi_213672648
g
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 23:49 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Zelfbewegende vuilniszakken! *O*

Oh nee, dat zijn vrouwen in boerka's.
goh.. we zijn al een eind op weg!
  zaterdag 25 mei 2024 @ 00:18:42 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213672748
quote:
Als ik naar de postgeschiedenis kijk van de meeste mensen in dit topic, denk ik dat ze vooral veel van die users minstens een decennia lang een betekenis in het leven hebben gegeven. Het houdt een hardnekkige groep boze users al flink wat jaren bezig. Wat moesten die anders gaan doen, de zolder opruimen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213672768
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 20:01 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Que? Zei iemand daar kopen van land? :7

Ahaaa! Ottomaanse register present! Joodse en Christelijke mensen kochten land in het Mandaatgebied Palestina en verloren het ook. Maar deze discussie mocht ik niet meer voeren hier... Over Nederland en kolonisatie en adel in Nederland en onteigening en Isral en Palestijnse mensen en oorlog en onteigeningzaken hier en... -O-
Want langdradig en lastig te volgen en geen goede interpunctie en geen zin om te lezen TLDR en dan wel zeuren erom en ..

Waar waren we!? :D
We zijn nog steeds bij het standpunt dat mensen niet zomaar verjaagd en vermoord kunnen worden omdat er een claim vanwege een boek is op bezit van een ander.

Hopelijk bent u het daarmee eens.
pi_213672787
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2024 19:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Vertrel.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 00:30:02 #199
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213672791
Sommige hier zitten sinds oktober vorig jaar in een bubbel waar @Starhopper nog van kan leren. Totaal geen ontwikkeling
pi_213672792
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als ik naar de postgeschiedenis kijk van de meeste mensen in dit topic, denk ik dat ze vooral veel van die users minstens een decennia lang een betekenis in het leven hebben gegeven. Het houdt een hardnekkige groep boze users al flink wat jaren bezig. Wat moesten die anders gaan doen, de zolder opruimen?
Zolders?! Opruimen!?! Oeh, ik heb nog een goed verhaal over zolders opruimen..

Kennelijk streven steeds meer mensen naar minimalisme. O-)

Enfin, maar wilde je je ook bij deze groep voegen dan? Welkom hoor! Ik had het aanbod voor komen helpen hier uit staan, mocht je dat ook interessant vinden. :)
pi_213672805
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
Sommige hier zitten sinds oktober vorig jaar in een bubbel waar @:starhopper nog van kan leren. Totaal geen ontwikkeling
even serieus...sinds oktober? sinds hun geboorte...totaal geen algemene kennis.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 01:43:07 #202
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213673020
quote:
Sommige hier zitten sinds oktober vorig jaar in een bubbel waar @:starhopper nog van kan leren. Totaal geen ontwikkeling
Nou, nou, geesteswetenschappen kan vast heel leuk zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 25 mei 2024 @ 04:22:09 #203
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_213673482
quote:
Waarom starhopper hierbij halen terwijl hij hier nieteens post.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 08:36:24 #205
3928 Ulx
pi_213674027
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:29 schreef Chadi het volgende:

[..]
Vertrel.
Ik vraag het jou. Zijn Druzen en Yezidi's Arabieren?
pi_213674131
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar de vraag was toch niet "wat is de postgeschiedenis van de meeste mensen in dit topic"?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 10:39:13 #207
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213675165
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 05:26 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Waarom starhopper hierbij halen terwijl hij hier nieteens post.
Rustig aan Meloewa, Nikonlover en ik gaan way back. Heb hem nog als baby in mijn handen gehouden
  zaterdag 25 mei 2024 @ 11:24:57 #208
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213675708
Ik zat trouwens te denken, zei Erdogan recent niet dat er meer dan 1000 Palestijnse terroristen worden behandeld in Turkse ziekenhuizen, nou als dit klopt, hoe zijn deze precies in Turkije terechtgekomen?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 11:26:14 #209
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_213675723
Wat ik ook zo mooi vind.

Kennelijk is elke jood wereldwijd verantwoordelijk voor de aanval van Isral op de Palestijnen maar is er geen enkele Palestijn verantwoordelijk voor de daad van Hamas op 7 oktober.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 11:27:49 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213675734
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:26 schreef KoningWouter het volgende:
Wat ik ook zo mooi vind.

Kennelijk is elke jood wereldwijd verantwoordelijk voor de aanval van Isral op de Palestijnen maar is er geen enkele Palestijn verantwoordelijk voor de daad van Hamas op 7 oktober.
Goed punt, de realiteit is natuurlijk precies andersom.
pi_213675760
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-nuseirat-a4199960
Kijk nou. Isral gaat gewoon door bij Rafah. Aangezien er een (juridisch bindend) bevel ligt van een rechtbank om dat niet te doen kunnen we nu zonder enig omhaal constateren dat Isral schijt heeft aan het internationaal recht.

Ik reken er op dat de Nederlandse en Europese steun daarmee ook in een ander daglicht komt te staan.
zie email 27 oktober
  zaterdag 25 mei 2024 @ 11:49:44 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213675949
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:30 schreef trein2000 het volgende:
Kijk nou. Isral gaat gewoon door bij Rafah. Aangezien er een (juridisch bindend) bevel ligt van een rechtbank om dat niet te doen kunnen we nu zonder enig omhaal constateren dat Isral schijt heeft aan het internationaal recht.

Ik reken er op dat de Nederlandse en Europese steun daarmee ook in een ander daglicht komt te staan.
Ah, NRC, de anti-Isral krant van progressief linkse orintatie. En het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.

Waarom zou Isral luisteren naar een gerechtshof van de VN als de VN al decennia tegen Isral is? De VN is lastig serieus te nemen, dus het is niet meer dan logisch dat men de operatie om Hamas uit te schakelen doorzet.

Dat men bij de VN liever wil dat bewegingen zoals Hamas (en ook Hezbollah) blijven bestaan staat buiten kijf, daar zijn ze immers wel dol op Islamtische regimes, maar voor Isral is het simpelweg noodzaak dat Hamas wordt verslagen.
pi_213675994
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou Isral luisteren naar een gerechtshof van de VN als de VN al decennia tegen Isral is? De VN is lastig serieus te nemen, dus het is niet meer dan logisch dat men de operatie om Hamas uit te schakelen doorzet.

Dat men bij de VN liever wil dat bewegingen zoals Hamas (en ook Hezbollah) blijven bestaan staat buiten kijf, daar zijn ze immers wel dol op Islamtische regimes, maar voor Isral is het simpelweg noodzaak dat Hamas wordt verslagen.
Dit meen je serieus?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:00:59 #214
3542 Gia
User under construction
pi_213676039
quote:

Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.
Vind het verder ook wel raar dat Zuid Afrika naar het ICJ stapt; zij zijn toch geen partij in dit conflict!

Verder zou het wel fraai zijn als islamitische landen een terroristische aanslag mogen plegen met heel veel doden en als dat land de daders dan wil opjagen en gevangen nemen, men naar het ICJ stapt, omdat dat dan niet mag!!
Stel Israel geeft hier gehoor aan, en Hamas doet volgend jaar weer hetzelfde. Mag Israel dan niets meer terug doen, vanwege deze uitspraak? M.a.w. geeft dit hamas wel een vrijbrief om aanslagen te plegen op Israelische burgers.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 12:03:06 #215
3928 Ulx
pi_213676063
twitter

Ze zijn behoorlijk bleek voor bruine mensen. Zouden dit crisis-acteurs zijn? In dat geval is er geen sprake van oorlogsmisdaden.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 12:08:05 #216
3928 Ulx
pi_213676101
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.
Vind het verder ook wel raar dat Zuid Afrika naar het ICJ stapt; zij zijn toch geen partij in dit conflict!

Verder zou het wel fraai zijn als islamitische landen een terroristische aanslag mogen plegen met heel veel doden en als dat land de daders dan wil opjagen en gevangen nemen, men naar het ICJ stapt, omdat dat dan niet mag!!
Stel Israel geeft hier gehoor aan, en Hamas doet volgend jaar weer hetzelfde. Mag Israel dan niets meer terug doen, vanwege deze uitspraak? M.a.w. geeft dit hamas wel een vrijbrief om aanslagen te plegen op Israelische burgers.
Ik heb het ICC niets horen zeggen over Hamas die weigert zich te onderscheiden van burgers terwijl dat volgens oorlogsrecht wel moet. Ik denk dat dat wel als een vrijbrief voor het gebruik van eigen burgers als menselijk schild kan worden genterpreteerd.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:10:11 #217
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213676116
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:53 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Dit meen je serieus?
Ja, maar ga er gerust op in als je er anders over denkt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik heb het ICC niets horen zeggen over Hamas die weigert zich te onderscheiden van burgers terwijl dat volgens oorlogsrecht wel moet. Ik denk dat dat wel als een vrijbrief voor het gebruik van eigen burgers als menselijk schild kan worden genterpreteerd.
Correct. Maar zulke instituten passen het oorlogsrecht ook eenzijdig toe. Het gaat hen er eigenlijk enkel om het oorlogsrecht te gebruiken om Isral lam te kunnen slaan. Dat de partijen die Isral al decennialang bestoken met terreur en oorlog zich nooit aan het oorlogsrecht houden, ach, dat is dan ineens irrelevant.
pi_213676225
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 08:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik vraag het jou. Zijn Druzen en Yezidi's Arabieren?
Wat zijn ze volgens jou? En maakt het uit wat ze zijn?
pi_213676234
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Die erkennen ze natuurlijk per definitie... kuch oh wacht komt ze niet uit maar ze kunnen er niet onderuit.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 12:27:58 #220
3928 Ulx
pi_213676247
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat zijn ze volgens jou? En maakt het uit wat ze zijn?
Geef nou gewoon antwoord en probeer je er niet uit te wurmen. En ja, het geloof van mensen schijnt in die contreien nogal een issue te zijn.
pi_213676254
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk dat het tegen jou weinig zin heeft er tegenin te gaan, jij lijkt bij voorbaat al overtuigd van je gelijk en lijkt elk argument dusdanig om te draaien dat het altijd maar in het voordeel van Israel zou moeten spreken.

Zou het misschien ook kunnen zijn dat de VN extra scherp is op de acties van Israel omdat die nogal een verleden heeft?
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 12:30:34 #222
3928 Ulx
pi_213676263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:

Zou het misschien ook kunnen zijn dat de VN extra scherp is op de acties van Israel omdat die nogal een verleden heeft?
Nou ja, ze negeren hun eigen regeltjes.

https://www.unodc.org/doc(...)%20of%20Hostages.pdf
pi_213676288
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:30 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, ze negeren hun eigen regeltjes.

https://www.unodc.org/doc(...)%20of%20Hostages.pdf
Welke bedoel je? Ik ga niet 12 pagina's doorakkeren op zoek naar de regels waar je mogelijk naar verwijst.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 12:36:27 #224
3928 Ulx
pi_213676320
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:32 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Welke bedoel je? Ik ga niet 12 pagina's doorakkeren op zoek naar de regels waar je mogelijk naar verwijst.
Ze maken het onmogelijk gijzelaars te bevrijden.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:41:01 #225
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213676354
quote:

[..]
Ik denk dat het tegen jou weinig zin heeft er tegenin te gaan, jij lijkt bij voorbaat al overtuigd van je gelijk en lijkt elk argument dusdanig om te draaien dat het altijd maar in het voordeel van Israel zou moeten spreken.
Rare aantijging, argumenten verdraaien doe ik niet.
quote:
Hmm, welk verleden heb je het hier precies over?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:43:09 #226
3542 Gia
User under construction
pi_213676375
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Correct. Maar zulke instituten passen het oorlogsrecht ook eenzijdig toe. Het gaat hen er eigenlijk enkel om het oorlogsrecht te gebruiken om Isral lam te kunnen slaan. Dat de partijen die Isral al decennialang bestoken met terreur en oorlog zich nooit aan het oorlogsrecht houden, ach, dat is dan ineens irrelevant.
Precies, daarom denk ik ook dat het in deze kwestie niet geldt, deze uitspraak. Volgens mij moeten beide partijen dit erkennen. En Gaza (Palestina bestaat niet) erkent dit niet. En Hamas al helemaal niet. Verder is er ook geen strijd van een staat tegen een andere, maar van een staat tegen een terroristische groepering.
pi_213676449
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, NRC, de anti-Isral krant van progressief linkse orintatie. En het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.

Sterk staaltje de boodschapper aanvallen dit.

Feit is dat er een juridisch bindende uitspraak ligt van de rechter, notabene gebaseerd op het genocideverdrag, en dat Isral daar schijt aan heeft. Dat is onbestaanbaar voor een land dat claimt onderdeel te zijn van de westerse wereld.
zie email 27 oktober
pi_213676526
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:43 schreef Gia het volgende:

[..]
Precies, daarom denk ik ook dat het in deze kwestie niet geldt, deze uitspraak. Volgens mij moeten beide partijen dit erkennen. En Gaza (Palestina bestaat niet) erkent dit niet. En Hamas al helemaal niet. Verder is er ook geen strijd van een staat tegen een andere, maar van een staat tegen een terroristische groepering.
Deze uitspraak is gebaseerd op het genocideverdrag. Isral is daar gewoon partij bij en heeft daarmee ook de rechtsmacht van het hof erkend.
zie email 27 oktober
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:56:58 #229
3542 Gia
User under construction
pi_213676564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Deze uitspraak is gebaseerd op het genocideverdrag. Isral is daar gewoon partij bij en heeft daarmee ook de rechtsmacht van het hof erkend.
Volgens mij moeten beide partijen in een geschil de rechtsmacht erkennen om een uitspraak bindend te laten zijn. Dit is erg eenzijdig aangepakt. Israel mag niets en hamas kan zijn gang gaan.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:57:45 #230
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676578
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ze maken het onmogelijk gijzelaars te bevrijden.
Gijzelaars bevrijden is geen vrijbrief voor grootschalige oorlogsmisdaden.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 12:59:12 #231
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676600
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Volgens mij moeten beide partijen in een geschil de rechtsmacht erkennen om een uitspraak bindend te laten zijn. Dit is erg eenzijdig aangepakt. Israel mag niets en hamas kan zijn gang gaan.
Maar het is geen Isral vs Hamas. Het is Isral vs de slachtoffers van Isral en de landen die Isral aanklagen.
pi_213676628
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat heeft Isral dan ook gedaan door het verdrag te ondertekenen.
zie email 27 oktober
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:02:44 #233
3542 Gia
User under construction
pi_213676656
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar het is geen Isral vs Hamas. Het is Isral vs de slachtoffers van Isral en de landen die Isral aanklagen.
Die slachtoffers zijn slachtoffers van Hamas, die ze als menselijk schild gebruikt.
Komt nog bij dat de VN totaal niet gaat optreden tegen Israel, dus die kunnen deze uitspraak gevoeglijk naast zich neer leggen. Doorgaan heeft geen consequenties.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:03:22 #234
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676672
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Die slachtoffers zijn slachtoffers van Hamas, die ze als menselijk schild gebruikt.
Nee. Die zijn slachtoffer van Isral en Israls oorlogsacties.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:04:23 #235
3542 Gia
User under construction
pi_213676686
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:00 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat heeft Isral dan ook gedaan door het verdrag te ondertekenen.
Maar Gaza niet. Twee vechten, twee schuld. Als je twee vechtende kinderen uit elkaar haalt, zeg je ook niet tegen de ene "jij moet stoppen met vechten", terwijl de ander door mag gaan.
pi_213676688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:02 schreef Gia het volgende:

[..]
Komt nog bij dat de VN totaal niet gaat optreden tegen Israel, dus die kunnen deze uitspraak gevoeglijk naast zich neer leggen. Doorgaan heeft geen consequenties.
Want uiteraard is Hamas opgestaan tegen Isral omdat ze zo vredelievend naast elkaar leefden.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:05:02 #237
3542 Gia
User under construction
pi_213676698
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Vind jij, ik denk daar anders over. Als Hamas zich overgeeft en de gijzelaars had vrijgelaten, had dat heel veel slachtoffers gescheeld.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:09:59 #238
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676775
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar Gaza niet. Twee vechten, twee schuld.
Totaal niet hoe deze zaak in elkaar zit. :')
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:10:51 #239
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676791
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Vind jij, ik denk daar anders over. Als Hamas zich overgeeft en de gijzelaars had vrijgelaten, had dat heel veel slachtoffers gescheeld.
Als Israel geen genocidale acties had uitgevoerd ook. En omdat ze dat wel deden, staat Israel terecht.
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 13:10:52 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213676793
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:09 schreef VoMy het volgende:

[..]
Totaal niet hoe deze zaak in elkaar zit. :')
waarom niet :')
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:11:03 #241
3542 Gia
User under construction
pi_213676797
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:04 schreef Electric_Eye het volgende:

[..]
Want uiteraard is Hamas opgestaan tegen Isral omdat ze zo vredelievend naast elkaar leefden.
Israel heeft al in 2005 zich terug getrokken uit Gaza. Volgens mij is er sindsdien geen strijd geweest tussen Israel en Gaza. Er werkten palestijnen uit Gaza in Israel.
Het slaat dan ook nergens op wat hamas heeft gedaan: vanuit het niets een groep feestende jonge mensen aanvallen, verkrachten en vermoorden. En dat kunnen ze steeds opnieuw weer doen, want Israel mag niets terug doen.

Willen ze dit stoppen, moet hamas zich overgeven, inclusief de leiders die elders vertoeven (uiteraard). En ze moeten de gijzelaars vrijlaten. Het conflict duurt voort, omdat hier geen gehoor aan wordt gegeven.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:12:50 #242
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676822
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat de rechtszaak niet loopt tussen Israel en Gaza maar Israel als dader wordt aangeklaagd zoals het OM ook daders aanklaagt. Daarom niet. Gaza is geen partij bij de zaak voor het ICJ.
pi_213676825
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Kortzichtig, dit soort uitspraken.

Volgens het humanitair oorlogsrecht zijn alle partijen verplicht om voorzorgsmaatregelen te nemen om burgerslachtoffers te voorkomen. Dat geldt net zo goed voor Hamas. Het is inmiddels wel duidelijk dat zij in haar doctrine graag burgers 'gebruikt', bijvoorbeeld om zich te verstoppen of als schild/leverage. Dan kan je wel kortzichtig met het vingertje naar Isral wijzen, maar dat staat veel te ver van de realiteit

Isral mag best voorzichtiger zijn, maar binnen de realiteit maakt Hamas van haar burgers 'opzettelijk' legitieme oorlogsdoelwitten. Dat er vervolgens veel burgers slachtoffer worden valt dus niet alleen Isral aan te rekenen. Er kleeft m.i. meer bloed aan de handen van Hamas. Daarnaast snap ik dat Isral uitspraken van het ICJ naast zich neer blijft leggen vanwege de eenzijdigheid, zij gaan door tot Hamas is opgeruimd. Als zij nu stoppen, is het wachten op een volgende '7 oktober' van Hamas. En daarin geef ik ze geen ongelijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door Justinn op 25-05-2024 13:18:25 ]
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:13:30 #244
3542 Gia
User under construction
pi_213676834
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Hij zal vinden dat hamas geen staat is, en daarom niet teruggefloten kan worden. Oplossing: Israel gaat ook een terroristische organisatie inzetten om dit soort aanvallen te plegen in Gaza. Want dan mag het wel.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:14:12 #245
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676845
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:13 schreef Justinn het volgende:

[..]
Kortzichtig, dit soort uitspraken.

Volgens het humanitair oorlogsrecht zijn alle partijen verplicht om voorzorgsmaatregelen te nemen om burgerslachtoffers te voorkomen.
En Israel doet dat niet. Ze veroorzaken bewust veel doden. Vandaar de aanklacht en de uitspraak.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:14:12 #246
3542 Gia
User under construction
pi_213676847
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:12 schreef VoMy het volgende:

[..]
Omdat de rechtszaak niet loopt tussen Israel en Gaza maar Israel als dader wordt aangeklaagd zoals het OM ook daders aanklaagt. Daarom niet. Gaza is geen partij bij de zaak voor het ICJ.
En wie gaat er wat tegen doen als Israel gewoon doorgaat?
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 13:14:26 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213676850
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij zal vinden dat hamas geen staat is, en daarom niet teruggefloten kan worden. Oplossing: Israel gaat ook een terroristische organisatie inzetten om dit soort aanvallen te plegen in Gaza. Want dan mag het wel.
Palestijnen zijn itt Isreal wel lid van het ICC dus dat werkt beide kanten op
pi_213676853
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:14 schreef VoMy het volgende:

[..]
En Israel doet dat niet. Ze veroorzaken bewust veel doden. Vandaar de aanklacht en de uitspraak.
Stop eens met het eenzijdig vingertje wijzen. Waar doet Hamas dat dan wel? En wat zeg ik net over wat Hamas bewust doet?
  Moderator zaterdag 25 mei 2024 @ 13:14:50 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213676858
quote:

[..]
is de aanklacht niet voor het gebruiken van honger als wapen?
pi_213676866
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Israel heeft al in 2005 zich terug getrokken uit Gaza. Volgens mij is er sindsdien geen strijd geweest tussen Israel en Gaza. Er werkten palestijnen uit Gaza in Israel.
Het slaat dan ook nergens op wat hamas heeft gedaan: vanuit het niets een groep feestende jonge mensen aanvallen, verkrachten en vermoorden. En dat kunnen ze steeds opnieuw weer doen, want Israel mag niets terug doen.

Willen ze dit stoppen, moet hamas zich overgeven, inclusief de leiders die elders vertoeven (uiteraard). En ze moeten de gijzelaars vrijlaten. Het conflict duurt voort, omdat hier geen gehoor aan wordt gegeven.
Gia, van je post klopt een aantal keer geen bal van
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:15:44 #251
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676869
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:13 schreef Gia het volgende:

[..]
Hij zal vinden dat hamas geen staat is, en daarom niet teruggefloten kan worden.
Nee :') want Hamas staat er los van.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:16:52 #252
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676890
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:14 schreef Justinn het volgende:

[..]
Stop eens met het eenzijdig vingertje wijzen. Waar doet Hamas dat dan wel?
Hamas doet er niet toe in de zaak tegen Israel. Israel is verantwoordelijk voor de eigen acties.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:17:06 #253
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676896
quote:
88s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:14 schreef sp3c het volgende:

[..]
is de aanklacht niet voor het gebruiken van honger als wapen?
Onder andere ja. Maar das bij het ICC.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:17:45 #254
3542 Gia
User under construction
pi_213676907
quote:

[..]
Nee, hamas is schuld aan zoveel doden. Israel waarschuwt van tevoren waar ze gaan bombarderen. Mensen kunnen zorgen dat ze daar niet zijn, maar hamas dwingt ze om daar te blijven. Moet Israel dan zeggen: "Oh, fuck, er zijn onschuldige burgers die er niet weg mogen van hamas, dan gaan we maar niet bombarderen".?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:19:11 #255
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213676939
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, hamas is schuld aan zoveel doden. \
Niet dus.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:19:32 #256
3542 Gia
User under construction
pi_213676942
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:19 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niet dus.
Wel dus. :6
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:20:14 #257
3542 Gia
User under construction
pi_213676949
Maar goed, het is niet zo dat iemand Israel aan gaat pakken als ze toch doorgaan. Dus, wat heeft dit voor zin?
pi_213676990
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Hamas doet er niet toe in de zaak tegen Israel. Israel is verantwoordelijk voor de eigen acties.
En Hamas is nergens verantwoordelijk voor? Hamas is er zelf verantwoordelijk voor dat zij bewust eigen burgers als legitiem oorlogsdoel inzetten, maar dat komt bij jou totaal niet binnen.
pi_213677029
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:20 schreef Gia het volgende:
Maar goed, het is niet zo dat iemand Israel aan gaat pakken als ze toch doorgaan. Dus, wat heeft dit voor zin?
Door de uitspraak is een stap naar de VN mogelijk en kan de VN ingrijpen in het conflict, maar dat moet unaniem en er valt te verwachten dat de VS of een ander land een veto uitspreekt. Onderaan de streep: Isral en Hamas(!) kunnen voorlopig ongestraft doorgaan.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:28:43 #260
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213677101
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:22 schreef Justinn het volgende:

[..]
En Hamas is nergens verantwoordelijk voor?
Dat doet er niet toe in de zaak tegen Isral.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 13:30:04 #261
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213677126
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:49 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Sterk staaltje de boodschapper aanvallen dit.

Feit is dat er een juridisch bindende uitspraak ligt van de rechter, notabene gebaseerd op het genocideverdrag, en dat Isral daar schijt aan heeft. Dat is onbestaanbaar voor een land dat claimt onderdeel te zijn van de westerse wereld.
Nee hoor, er wordt helemaal niemand aangevallen.

Daarnaast mag je het natuurlijk onbestaanbaar hoe Isral handelt, maar de realiteit is simpelweg dat de VN niet bepaald hoe landen wel of niet handelen. En inderdaad, Isral is gewoon een onderdeel van het Westen, net zoals de VS, die hebben ook wel eens uitspraken van het ICJ genegeerd.
quote:

[..]
Hmm, dat is een bijzondere claim gezien het ratio van strijder tegen vermeend burger is n van de laagste in urban warfare, dus waar heb je het over?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:00:38 #262
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213677500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:24 schreef Justinn het volgende:

[..]
Door de uitspraak is een stap naar de VN mogelijk en kan de VN ingrijpen in het conflict, maar dat moet unaniem en er valt te verwachten dat de VS of een ander land een veto uitspreekt. Onderaan de streep: Isral en Hamas(!) kunnen voorlopig ongestraft doorgaan.
Behalve dat Hamas wel degelijk bestraft wordt, maar daar heeft de VN of het ICC niet zoveel mee van doen, vandaar ook dat Isral het zelf maar doet.

Als landen als Qatar ze alle ruimte geven voor hun terroristische activiteiten maar tegelijk met het vingertje gaan wijzen bij de reactie op diezelfde terroristische activiteiten, dan is daar geen winst te behalen.

Hetzelfde gaat straks gelden als er echte actie komt tegen Hezbollah in Zuid-Libanon. Daarvoor geldt een veiligheidszne die de VN niet handhaaft. Het resultaat is een complete gevacueerde regio en dagelijkse beschietingen vanuit Libanon, maar zodra IDF daar serieus aan de slag gaat gaat iedereen en zijn moeder lopen koeren over Isralische agressie.
pi_213677528
quote:

Waarom zou Isral moeten luisteren naar een gerechtshof die terroristen steunt?
pi_213677572
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die erkennen ze natuurlijk per definitie... kuch oh wacht komt ze niet uit maar ze kunnen er niet onderuit.
Moet jij eens opletten. :D
pi_213677649
Goh, oorlogsmisdadigers trekken zich niks aan van het ICC en ICJ, verrassend :+ . Gras is groen.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:16:12 #266
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_213677657
twitter

Laatst vier in Rafah, nu drie in Jabaliyah. Of eigenlijk in beide gevallen onder die plekken, wat doet vermoeden dat ze toch meer controle krijgen over deze sectoren als ze de tunnels nu uit aan het mesten zijn.
pi_213677723
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Geef nou gewoon antwoord en probeer je er niet uit te wurmen. En ja, het geloof van mensen schijnt in die contreien nogal een issue te zijn.
Dat antwoord ligt toch echt bij jou. Je bent aan het vissen. Waarom ben je aan het vissen?
pi_213677819
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:17 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, hamas is schuld aan zoveel doden. Israel waarschuwt van tevoren waar ze gaan bombarderen. Mensen kunnen zorgen dat ze daar niet zijn, maar hamas dwingt ze om daar te blijven. Moet Israel dan zeggen: "Oh, fuck, er zijn onschuldige burgers die er niet weg mogen van hamas, dan gaan we maar niet bombarderen".?
Die roof knocking en sms-jes was voornamelijk voor 7 oktober. Verder waarschuwt een idf natuurlijk geen Hamas strijder als ze die man willen uitschakelen. Ik merk dat je dat 972 artikel van de vorige keer dat je hier was gemakshalve volledig genegeerd hebt.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:33:39 #269
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213677830
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:02 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Waarom zou Isral moeten luisteren naar een gerechtshof die terroristen steunt?
Dat doet het gerechtshof niet.
pi_213677861
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ok Karremans. :{ De Islamitische Jihad erkend het niet dus we kunnen zometeen de fotorolletjes ergens opgraven.
pi_213677887
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, er wordt helemaal niemand aangevallen.
het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.

Hey Howard. Dat artikel in de NY Times, screams without words. Over die massale verkrachtingen op 7 oktober. Geschreven door een Joodse dame die jaren bij IDF gewerkt heeft en haar beste vriendin jarenlang woordvoerder bij IDF was. Het geeft te denken h, maar dit is geen aanval op de schrijfster hoor.

quote:
Daarnaast mag je het natuurlijk onbestaanbaar hoe Isral handelt, maar de realiteit is simpelweg dat de VN niet bepaald hoe landen wel of niet handelen. En inderdaad, Isral is gewoon een onderdeel van het Westen, net zoals de VS, die hebben ook wel eens uitspraken van het ICJ genegeerd.
Dat is jb strijd met het Volkerenrecht, de vierde Geneefse confentie die Isral in 1951 getekend heeft. Opgesteld vanuit de VN. Daarnaast zijn er in 1977 aanvullende protocollen opgetekend en ook dat is toen door Isral ondertekend.
pi_213677901
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat doet het gerechtshof niet.
Goed verhaal.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:41:45 #273
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213677914
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:36 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Ok Akkermans. :{ De Islamitische Jihad erkend het niet dus we kunnen zometeen de fotorolletjes ergens opgraven.
Wat heeft dat met Israls genocidezaak te maken?
pi_213677928
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Goh, oorlogsmisdadigers trekken zich niks aan van het ICC en ICJ, verrassend :+ . Gras is groen.
Die woede over ‘valse morele equivalentie’ wordt steeds potsierlijker inderdaad
zie email 27 oktober
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:44:47 #275
3928 Ulx
pi_213677955
quote:

[..]
En hoe moet een Isralische soldaat Hamassholes en burgers uit elkaar houden als die eerste zich weigeren zich zichtbaar te onderscheiden van die burgers?

Geef daar eerst een antwoord op.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:48:40 #276
3928 Ulx
pi_213677984
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat antwoord ligt toch echt bij jou. Je bent aan het vissen. Waarom ben je aan het vissen?
Ik wil gewoon weten wat de definitie van een Arabier is.
pi_213677992
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:41 schreef VoMy het volgende:

[..]
Wat heeft dat met Israls genocidezaak te maken?
Dat soms orders opvolgen, een oorlogswet of nalaten de situatie goed in te schatten, kan uitmonden in een situatie die je liever niet hebt.

Je kent het verhaal? Wat inlevingsvermogen is wel belangrijk om een metafoor tot begrip in het perspectief van het eigenlijke verhaal te brengen.

Je kan nog zo roepen dat actie ondernemen niet mag of kan, daar hebben soldaten op de grond en uiteindelijk de burgers niets aan. Ergo, een wet of rechterlijke uitspraak is in oorlogstijd neit heilig. Een krantenartikel evenmin. Het 'fotorolletje' is hier de verwijzing naar.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:49:55 #278
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213677995
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
En hoe moet een Isralische soldaat Hamassholes en burgers uit elkaar houden
Als je geen oorlog kunt voeren moet je er niet aan beginnen. Onkunde is geen verzachtende omstandigheid, zeker niet als die onkunde heel veel burgerdoden veroorzaakt. Het is eerder verzwarend.

Nergens blijkt ook uit dat het uithongeren van de hele bevolking, het vernietigen van de medische infrastructuur, het executeren van medisch personeel, het bombarderen van hulpverleners, het schieten op voedselkonvooien, gerechtvaardigd is doordat Hamas zichzelf zou 'verstoppen'.

Gek genoeg doet Israel dat wel allemaal. De lijst van oorlogsmisdaden is al ernstig lang en wordt steeds langer. Nergens blijkt ook uit dat al die tienduizenden burgerdoden allemaal zijn aangezien voor Hamas. Dat de meer dan honderd door Israel gedode journalisten - niet te vergeten al hun familieleden die vaak ook "toevallig" de dood vonden bij de bombardementen van Israel - aangezien zouden zijn voor Hamas.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:51:22 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678011
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:49 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dat soms orders opvolgen, een oorlogswet of nalaten de situatie goed in te schatten, kan uitmonden in een situatie die je liever niet hebt.

Maar wat heeft het nou met Israls gigantische lijst aan oorlogsmisdaden te maken?
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:51:26 #280
3928 Ulx
pi_213678012
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:49 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als je geen oorlog kunt voeren moet je er niet aan beginnen.
Maar waarom staat er dan in het oorlogsrecht dat beide partijen zich zichtbaar als strijders/soldaat kenbaar moeten maken? Waarom is het een oorlogsmisdaad dat niet te doen?
pi_213678018
quote:

[..]
Als je geen oorlog kunt voeren moet je er niet aan beginnen. Onkunde is geen verzachtende omstandigheid, zeker niet als die onkunde heel veel burgerdoden veroorzaakt. Het is eerder verzwarend.

Nergens blijkt ook uit dat het uithongeren van de hele bevolking, het vernietigen van de medische infrastructuur, het executeren van medisch personeel, het bombarderen van hulpverleners, het schieten op voedselkonvooien, gerechtvaardigd is doordat Hamas zichzelf zou 'verstoppen'.

Gek genoeg doet Israel dat wel allemaal. De lijst van oorlogsmisdaden is al ernstig lang en wordt steeds langer. Nergens blijkt ook uit dat al die tienduizenden burgerdoden allemaal zijn aangezien voor Hamas. Dat de meer dan honderd door Israel gedode journalisten - niet te vergeten al hun familieleden die vaak ook "toevallig" de dood vonden bij de bombardementen van Israel - aangezien zouden zijn voor Hamas.
Die informatiebubbel van jou is eigenlijk best slecht.

Alles wat jij zegt, doet Hamas namelijk, niet Isral. :D

Maar ik heb het idee dat dat tegen dovemansoren is gezegd, want jij kunt natuurlijk geen ongelijk hebben. Het idee. :%
pi_213678024
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar Gaza niet. Twee vechten, twee schuld.
Niet altijd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee hoor, in 2006 en 2009 veroverde Isral al eens delen van de Gazastrook. In 2009 zelfs zo'n twee derde. Oorlogen zijn ook al eens uitgevochten in 2008, 2012, 2014 etc. Overigens vielen er toen veel minder (burger)doden, dat is een opmerkelijke zaak.

quote:

Ja, eens.
Incelfrikandel
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:52:56 #283
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213678026
quote:

[..]
Als je geen oorlog kunt voeren moet je er niet aan beginnen.
Oh? Wat had Isral dan volgens jou moeten doen, en kunnen doen? :)
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:53:07 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678028
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar waarom staat er dan in het oorlogsrecht dat beide partijen zich zichtbaar als strijders/soldaat kenbaar moeten maken?
Omdat beide partijen dat moeten doen.

Dat heeft verder niet zoveel te maken met de waslijst aan oorlogsmisdaden die Israel op dagelijkse basis begaat in de Gazastrook. Als Israel niet in staat is om geen grootschalige oorlogsmisdaden te begaan - en dat zijn ze niet, want ze begaan juist heel graag oorlogsmisdaden - dan moeten ze geen oorlog voeren. Doen ze dat wel, dan zijn ze verantwoordelijk voor hun oorlogsmisdaden. Vandaar ook de gerechtelijke zaken tegen Israel en onder andere Netanyahu.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:54:32 #285
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213678052
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

En wat kun en moet je doen als n van die partijen dat niet doet maar je wel in de penarie zit?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:54:42 #286
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213678053
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:38 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.

Hey Howard. Dat artikel in de NY Times, screams without words. Over die massale verkrachtingen op 7 oktober. Geschreven door een Joodse dame die jaren bij IDF gewerkt heeft en haar beste vriendin jarenlang woordvoerder bij IDF was. Het geeft te denken h, maar dit is geen aanval op de schrijfster hoor.
[..]
Dat is jb strijd met het Volkerenrecht, de vierde Geneefse confentie die Isral in 1951 getekend heeft. Opgesteld vanuit de VN. Daarnaast zijn er in 1977 aanvullende protocollen opgetekend en ook dat is toen door Isral ondertekend.
Dat kan best. Maar Joods stond toch op geen manier gelijk aan Isral of betreft dit een Freudiaanse verspreking?
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:54:48 #287
3928 Ulx
pi_213678055
quote:

[..]

Dat heeft verder niet zoveel te maken met de waslijst aan oorlogsmisdaden die Israel op dagelijkse basis begaat in de Gazastrook. Als Israel niet in staat is om geen grootschalige oorlogsmisdaden te begaan - en dat zijn ze niet, want ze begaan juist heel graag oorlogsmisdaden - dan moeten ze geen oorlog voeren. Doen ze dat wel, dan zijn ze verantwoordelijk voor hun oorlogsmisdaden. Vandaar ook de gerechtelijke zaken tegen Israel en onder andere Netanyahu.
Maar de IDF houdt zich daar keurig aan. Hamas overduidelijk niet. Mag Hamas deze oorlogsmisdaden plegen zonder daarvoor aangepakt te mogen worden?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:55:13 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678061
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:54 schreef Molo het volgende:

[..]
En wat kun en moet je doen als n van die partijen dat niet doet maar je wel in de penarie zit?
:! Geen oorlogsmisdaden begaan. :!
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:55:32 #289
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678066
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:54 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar de IDF houdt zich daar keurig aan.
Nee, de lijst van oorlogsmisdaden begaan door het IDF is uitermate lang.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:56:00 #290
3928 Ulx
pi_213678082
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dus iedereen die er niet uitziet als een strijder met rust laten?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:56:22 #291
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678088
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dus iedereen die er niet uitziet als een strijder met rust laten?
Geen oorlogsmisdaden begaan. Wat snap je er niet aan?

Dus niet doen wat er hier allemaal beschreven staat aan misdaden begaan door het IDF:
War crimes in the Israel-Hamas war
En ook niet alle andere dingen doen die daar niet beschreven staan en eveneens steeds oorlogsmisdaden zijn.
pi_213678109
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:51 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maar wat heeft het nou met Israls gigantische lijst aan oorlogsmisdaden te maken?
Dat het een voorbeeld is in de vorm van een metafoor, in reactie op een krantenbericht. Dat beide oorlogen een situatie hebben gehad waarbij onmogelijke keuzes voor kwamen en dat soms de keuze neigen naar roepen 'dat er geen slechten of goeden zijn en daarmee de keuze tot niet ingrijpen beslecht is' een Karremans opmerking is.

VoMy, alsjeblieft - zit niet zo te pissen op alles? Je weet best toch wel dat als ik in mijn vorige reactie aanhaalt dat het een metafoor is - dat je nu wel weer iemand te lakken wil kunnen zetten met een bijdrage, maar dat moet je zelf toch ook geen fijne discussie manier vinden om vol te houden; wel? :N
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:57:53 #293
3928 Ulx
pi_213678110
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
Maak het eens concreet. Een soldaat mag nooit op iemand in burgerkleding schieten? En als het wel mag, wanneer wel?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:58:27 #294
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678116
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:57 schreef Ulx het volgende:

[..]
Een soldaat mag nooit op iemand in burgerkleding schieten?
Waar staat dit?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:59:01 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678122
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:57 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dat het een voorbeeld is in de vorm van een metafoor
Nee, het was vooral gewoon heel irrelevant.
  Overall beste user 2022 zaterdag 25 mei 2024 @ 14:59:09 #296
3928 Ulx
pi_213678123
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:58 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waar staat dit?
Burgers tot doel maken is toch een oorlogsmisdaad? Of niet?
  zaterdag 25 mei 2024 @ 14:59:42 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213678128
quote:

[..]

Hmm.

De Palestijnen houden zit nooit aan geen enkele pijler van het internationale recht. Dus hoe bedoel je 'beide partijen'? Je bent allemaal maar aan het jammeren over wat Isral doet en als er dan iets wordt gevraagd over de Palestijnse terroristen ontwijk of negeer je de vraag. Vanuit dat perspectief lijkt het er voornamelijk op dat je het internationale recht eenzijdig wilt toepassen, wellicht omdat je vindt dat wat de Palestijnen doen eigenlijk legitiem verzet is.
  zaterdag 25 mei 2024 @ 15:00:44 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213678134
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Burgers tot doel maken is toch een oorlogsmisdaad? Of niet?
Burgers wel. Wat heeft dat met je vraag te maken?
pi_213678212
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat kan best. Maar Joods stond toch op geen manier gelijk aan Isral of betreft dit een Freudiaanse verspreking?
Touch
  zaterdag 25 mei 2024 @ 15:20:20 #300
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_213678293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:55 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is dus wat je niet moet doen, ok, fair enough.
En wat moeten en kunnen ze wl doen?
pi_213678322
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2024 14:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dus niet doen wat er hier allemaal beschreven staat aan misdaden begaan door het IDF:
War crimes in the Israel-Hamas war
En ook niet alle andere dingen doen die daar niet beschreven staan en eveneens steeds oorlogsmisdaden zijn.

Goh en zelfs “perfidy”. Oftewel een verkleedpartijtje.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')