Ah, NRC, de anti-Israël krant van progressief linkse oriëntatie. En het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:30 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-nuseirat-a4199960
Kijk nou. Israël gaat gewoon door bij Rafah. Aangezien er een (juridisch bindend) bevel ligt van een rechtbank om dat niet te doen kunnen we nu zonder enig omhaal constateren dat Israël schijt heeft aan het internationaal recht.
Ik reken er op dat de Nederlandse en Europese steun daarmee ook in een ander daglicht komt te staan.
Dit meen je serieus?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou Israël luisteren naar een gerechtshof van de VN als de VN al decennia tegen Israël is? De VN is lastig serieus te nemen, dus het is niet meer dan logisch dat men de operatie om Hamas uit te schakelen doorzet.
Dat men bij de VN liever wil dat bewegingen zoals Hamas (en ook Hezbollah) blijven bestaan staat buiten kijf, daar zijn ze immers wel dol op Islamtische regimes, maar voor Israël is het simpelweg noodzaak dat Hamas wordt verslagen.
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:30 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-nuseirat-a4199960
Kijk nou. Israël gaat gewoon door bij Rafah. Aangezien er een (juridisch bindend) bevel ligt van een rechtbank om dat niet te doen kunnen we nu zonder enig omhaal constateren dat Israël schijt heeft aan het internationaal recht.
Ik reken er op dat de Nederlandse en Europese steun daarmee ook in een ander daglicht komt te staan.
Ik heb het ICC niets horen zeggen over Hamas die weigert zich te onderscheiden van burgers terwijl dat volgens oorlogsrecht wel moet. Ik denk dat dat wel als een vrijbrief voor het gebruik van eigen burgers als menselijk schild kan worden geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.
Vind het verder ook wel raar dat Zuid Afrika naar het ICJ stapt; zij zijn toch geen partij in dit conflict!
Verder zou het wel fraai zijn als islamitische landen een terroristische aanslag mogen plegen met heel veel doden en als dat land de daders dan wil opjagen en gevangen nemen, men naar het ICJ stapt, omdat dat dan niet mag!!
Stel Israel geeft hier gehoor aan, en Hamas doet volgend jaar weer hetzelfde. Mag Israel dan niets meer terug doen, vanwege deze uitspraak? M.a.w. geeft dit hamas wel een vrijbrief om aanslagen te plegen op Israelische burgers.
Ja, maar ga er gerust op in als je er anders over denkt.quote:
Correct. Maar zulke instituten passen het oorlogsrecht ook eenzijdig toe. Het gaat hen er eigenlijk enkel om het oorlogsrecht te gebruiken om Israël lam te kunnen slaan. Dat de partijen die Israël al decennialang bestoken met terreur en oorlog zich nooit aan het oorlogsrecht houden, ach, dat is dan ineens irrelevant.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het ICC niets horen zeggen over Hamas die weigert zich te onderscheiden van burgers terwijl dat volgens oorlogsrecht wel moet. Ik denk dat dat wel als een vrijbrief voor het gebruik van eigen burgers als menselijk schild kan worden geïnterpreteerd.
Wat zijn ze volgens jou? En maakt het uit wat ze zijn?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vraag het jou. Zijn Druzen en Yezidi's Arabieren?
Die erkennen ze natuurlijk per definitie... kuch oh wacht komt ze niet uit maar ze kunnen er niet onderuit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.
Vind het verder ook wel raar dat Zuid Afrika naar het ICJ stapt; zij zijn toch geen partij in dit conflict!
Verder zou het wel fraai zijn als islamitische landen een terroristische aanslag mogen plegen met heel veel doden en als dat land de daders dan wil opjagen en gevangen nemen, men naar het ICJ stapt, omdat dat dan niet mag!!
Stel Israel geeft hier gehoor aan, en Hamas doet volgend jaar weer hetzelfde. Mag Israel dan niets meer terug doen, vanwege deze uitspraak? M.a.w. geeft dit hamas wel een vrijbrief om aanslagen te plegen op Israelische burgers.
Geef nou gewoon antwoord en probeer je er niet uit te wurmen. En ja, het geloof van mensen schijnt in die contreien nogal een issue te zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat zijn ze volgens jou? En maakt het uit wat ze zijn?
Ik denk dat het tegen jou weinig zin heeft er tegenin te gaan, jij lijkt bij voorbaat al overtuigd van je gelijk en lijkt elk argument dusdanig om te draaien dat het altijd maar in het voordeel van Israel zou moeten spreken.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, maar ga er gerust op in als je er anders over denkt.
Nou ja, ze negeren hun eigen regeltjes.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:
Zou het misschien ook kunnen zijn dat de VN extra scherp is op de acties van Israel omdat die nogal een verleden heeft?
Welke bedoel je? Ik ga niet 12 pagina's doorakkeren op zoek naar de regels waar je mogelijk naar verwijst.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, ze negeren hun eigen regeltjes.
https://www.unodc.org/doc(...)%20of%20Hostages.pdf
Ze maken het onmogelijk gijzelaars te bevrijden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:32 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Ik ga niet 12 pagina's doorakkeren op zoek naar de regels waar je mogelijk naar verwijst.
Rare aantijging, argumenten verdraaien doe ik niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegen jou weinig zin heeft er tegenin te gaan, jij lijkt bij voorbaat al overtuigd van je gelijk en lijkt elk argument dusdanig om te draaien dat het altijd maar in het voordeel van Israel zou moeten spreken.
Hmm, welk verleden heb je het hier precies over?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:
Zou het misschien ook kunnen zijn dat de VN extra scherp is op de acties van Israel omdat die nogal een verleden heeft?
Precies, daarom denk ik ook dat het in deze kwestie niet geldt, deze uitspraak. Volgens mij moeten beide partijen dit erkennen. En Gaza (Palestina bestaat niet) erkent dit niet. En Hamas al helemaal niet. Verder is er ook geen strijd van een staat tegen een andere, maar van een staat tegen een terroristische groepering.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, maar ga er gerust op in als je er anders over denkt.
[..]
Correct. Maar zulke instituten passen het oorlogsrecht ook eenzijdig toe. Het gaat hen er eigenlijk enkel om het oorlogsrecht te gebruiken om Israël lam te kunnen slaan. Dat de partijen die Israël al decennialang bestoken met terreur en oorlog zich nooit aan het oorlogsrecht houden, ach, dat is dan ineens irrelevant.
Sterk staaltje de boodschapper aanvallen dit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, NRC, de anti-Israël krant van progressief linkse oriëntatie. En het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.
Waarom zou Israël luisteren naar een gerechtshof van de VN als de VN al decennia tegen Israël is? De VN is lastig serieus te nemen, dus het is niet meer dan logisch dat men de operatie om Hamas uit te schakelen doorzet.
Dat men bij de VN liever wil dat bewegingen zoals Hamas (en ook Hezbollah) blijven bestaan staat buiten kijf, daar zijn ze immers wel dol op Islamtische regimes, maar voor Israël is het simpelweg noodzaak dat Hamas wordt verslagen.
Deze uitspraak is gebaseerd op het genocideverdrag. Israël is daar gewoon partij bij en heeft daarmee ook de rechtsmacht van het hof erkend.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:43 schreef Gia het volgende:
[..]
Precies, daarom denk ik ook dat het in deze kwestie niet geldt, deze uitspraak. Volgens mij moeten beide partijen dit erkennen. En Gaza (Palestina bestaat niet) erkent dit niet. En Hamas al helemaal niet. Verder is er ook geen strijd van een staat tegen een andere, maar van een staat tegen een terroristische groepering.
Volgens mij moeten beide partijen in een geschil de rechtsmacht erkennen om een uitspraak bindend te laten zijn. Dit is erg eenzijdig aangepakt. Israel mag niets en hamas kan zijn gang gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Deze uitspraak is gebaseerd op het genocideverdrag. Israël is daar gewoon partij bij en heeft daarmee ook de rechtsmacht van het hof erkend.
Gijzelaars bevrijden is geen vrijbrief voor grootschalige oorlogsmisdaden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ze maken het onmogelijk gijzelaars te bevrijden.
Maar het is geen Israël vs Hamas. Het is Israël vs de slachtoffers van Israël en de landen die Israël aanklagen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij moeten beide partijen in een geschil de rechtsmacht erkennen om een uitspraak bindend te laten zijn. Dit is erg eenzijdig aangepakt. Israel mag niets en hamas kan zijn gang gaan.
Dat heeft Israël dan ook gedaan door het verdrag te ondertekenen.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij moeten beide partijen in een geschil de rechtsmacht erkennen om een uitspraak bindend te laten zijn. Dit is erg eenzijdig aangepakt. Israel mag niets en hamas kan zijn gang gaan.
Die slachtoffers zijn slachtoffers van Hamas, die ze als menselijk schild gebruikt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar het is geen Israël vs Hamas. Het is Israël vs de slachtoffers van Israël en de landen die Israël aanklagen.
Nee. Die zijn slachtoffer van Israël en Israëls oorlogsacties.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Die slachtoffers zijn slachtoffers van Hamas, die ze als menselijk schild gebruikt.
Maar Gaza niet. Twee vechten, twee schuld. Als je twee vechtende kinderen uit elkaar haalt, zeg je ook niet tegen de ene "jij moet stoppen met vechten", terwijl de ander door mag gaan.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat heeft Israël dan ook gedaan door het verdrag te ondertekenen.
Want uiteraard is Hamas opgestaan tegen Israël omdat ze zo vredelievend naast elkaar leefden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Die slachtoffers zijn slachtoffers van Hamas, die ze als menselijk schild gebruikt.
Komt nog bij dat de VN totaal niet gaat optreden tegen Israel, dus die kunnen deze uitspraak gevoeglijk naast zich neer leggen. Doorgaan heeft geen consequenties.
Vind jij, ik denk daar anders over. Als Hamas zich overgeeft en de gijzelaars had vrijgelaten, had dat heel veel slachtoffers gescheeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee. Die zijn slachtoffer van Israël en Israëls oorlogsacties.
Totaal niet hoe deze zaak in elkaar zit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar Gaza niet. Twee vechten, twee schuld.
Als Israel geen genocidale acties had uitgevoerd ook. En omdat ze dat wel deden, staat Israel terecht.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind jij, ik denk daar anders over. Als Hamas zich overgeeft en de gijzelaars had vrijgelaten, had dat heel veel slachtoffers gescheeld.
waarom nietquote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Totaal niet hoe deze zaak in elkaar zit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |