even serieus...sinds oktober? sinds hun geboorte...totaal geen algemene kennis.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
Sommige hier zitten sinds oktober vorig jaar in een bubbel waar @:starhopper nog van kan leren. Totaal geen ontwikkeling
Nou, nou, geesteswetenschappen kan vast heel leuk zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
Sommige hier zitten sinds oktober vorig jaar in een bubbel waar @:starhopper nog van kan leren. Totaal geen ontwikkeling
Waarom starhopper hierbij halen terwijl hij hier nieteens post.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:30 schreef Origami94 het volgende:
Maar de vraag was toch niet "wat is de postgeschiedenis van de meeste mensen in dit topic"?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 00:18 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ik naar de postgeschiedenis kijk van de meeste mensen in dit topic, denk ik dat ze vooral veel van die users minstens een decennia lang een betekenis in het leven hebben gegeven. Het houdt een hardnekkige groep boze users al flink wat jaren bezig. Wat moesten die anders gaan doen, de zolder opruimen?
Rustig aan Meloewa, Nikonlover en ik gaan way back. Heb hem nog als baby in mijn handen gehoudenquote:Op zaterdag 25 mei 2024 05:26 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Waarom starhopper hierbij halen terwijl hij hier nieteens post.
Goed punt, de realiteit is natuurlijk precies andersom.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:26 schreef KoningWouter het volgende:
Wat ik ook zo mooi vind.
Kennelijk is elke jood wereldwijd verantwoordelijk voor de aanval van Israël op de Palestijnen maar is er geen enkele Palestijn verantwoordelijk voor de daad van Hamas op 7 oktober.
Ah, NRC, de anti-Israël krant van progressief linkse oriëntatie. En het artikel is uiteraard ook geschreven door een journalist met een opvallend Arabische en Islamitisch ogende naam.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:30 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-nuseirat-a4199960
Kijk nou. Israël gaat gewoon door bij Rafah. Aangezien er een (juridisch bindend) bevel ligt van een rechtbank om dat niet te doen kunnen we nu zonder enig omhaal constateren dat Israël schijt heeft aan het internationaal recht.
Ik reken er op dat de Nederlandse en Europese steun daarmee ook in een ander daglicht komt te staan.
Dit meen je serieus?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:49 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou Israël luisteren naar een gerechtshof van de VN als de VN al decennia tegen Israël is? De VN is lastig serieus te nemen, dus het is niet meer dan logisch dat men de operatie om Hamas uit te schakelen doorzet.
Dat men bij de VN liever wil dat bewegingen zoals Hamas (en ook Hezbollah) blijven bestaan staat buiten kijf, daar zijn ze immers wel dol op Islamtische regimes, maar voor Israël is het simpelweg noodzaak dat Hamas wordt verslagen.
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 11:30 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-nuseirat-a4199960
Kijk nou. Israël gaat gewoon door bij Rafah. Aangezien er een (juridisch bindend) bevel ligt van een rechtbank om dat niet te doen kunnen we nu zonder enig omhaal constateren dat Israël schijt heeft aan het internationaal recht.
Ik reken er op dat de Nederlandse en Europese steun daarmee ook in een ander daglicht komt te staan.
Ik heb het ICC niets horen zeggen over Hamas die weigert zich te onderscheiden van burgers terwijl dat volgens oorlogsrecht wel moet. Ik denk dat dat wel als een vrijbrief voor het gebruik van eigen burgers als menselijk schild kan worden geïnterpreteerd.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.
Vind het verder ook wel raar dat Zuid Afrika naar het ICJ stapt; zij zijn toch geen partij in dit conflict!
Verder zou het wel fraai zijn als islamitische landen een terroristische aanslag mogen plegen met heel veel doden en als dat land de daders dan wil opjagen en gevangen nemen, men naar het ICJ stapt, omdat dat dan niet mag!!
Stel Israel geeft hier gehoor aan, en Hamas doet volgend jaar weer hetzelfde. Mag Israel dan niets meer terug doen, vanwege deze uitspraak? M.a.w. geeft dit hamas wel een vrijbrief om aanslagen te plegen op Israelische burgers.
Ja, maar ga er gerust op in als je er anders over denkt.quote:
Correct. Maar zulke instituten passen het oorlogsrecht ook eenzijdig toe. Het gaat hen er eigenlijk enkel om het oorlogsrecht te gebruiken om Israël lam te kunnen slaan. Dat de partijen die Israël al decennialang bestoken met terreur en oorlog zich nooit aan het oorlogsrecht houden, ach, dat is dan ineens irrelevant.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb het ICC niets horen zeggen over Hamas die weigert zich te onderscheiden van burgers terwijl dat volgens oorlogsrecht wel moet. Ik denk dat dat wel als een vrijbrief voor het gebruik van eigen burgers als menselijk schild kan worden geïnterpreteerd.
Wat zijn ze volgens jou? En maakt het uit wat ze zijn?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 08:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vraag het jou. Zijn Druzen en Yezidi's Arabieren?
Die erkennen ze natuurlijk per definitie... kuch oh wacht komt ze niet uit maar ze kunnen er niet onderuit.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Erkent Israel de jurisdictie van het ICJ? Zo niet, hoeven ze er ook niet naar te luisteren.
Vind het verder ook wel raar dat Zuid Afrika naar het ICJ stapt; zij zijn toch geen partij in dit conflict!
Verder zou het wel fraai zijn als islamitische landen een terroristische aanslag mogen plegen met heel veel doden en als dat land de daders dan wil opjagen en gevangen nemen, men naar het ICJ stapt, omdat dat dan niet mag!!
Stel Israel geeft hier gehoor aan, en Hamas doet volgend jaar weer hetzelfde. Mag Israel dan niets meer terug doen, vanwege deze uitspraak? M.a.w. geeft dit hamas wel een vrijbrief om aanslagen te plegen op Israelische burgers.
Geef nou gewoon antwoord en probeer je er niet uit te wurmen. En ja, het geloof van mensen schijnt in die contreien nogal een issue te zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:24 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat zijn ze volgens jou? En maakt het uit wat ze zijn?
Ik denk dat het tegen jou weinig zin heeft er tegenin te gaan, jij lijkt bij voorbaat al overtuigd van je gelijk en lijkt elk argument dusdanig om te draaien dat het altijd maar in het voordeel van Israel zou moeten spreken.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, maar ga er gerust op in als je er anders over denkt.
Nou ja, ze negeren hun eigen regeltjes.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:
Zou het misschien ook kunnen zijn dat de VN extra scherp is op de acties van Israel omdat die nogal een verleden heeft?
Welke bedoel je? Ik ga niet 12 pagina's doorakkeren op zoek naar de regels waar je mogelijk naar verwijst.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:30 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, ze negeren hun eigen regeltjes.
https://www.unodc.org/doc(...)%20of%20Hostages.pdf
Ze maken het onmogelijk gijzelaars te bevrijden.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:32 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Welke bedoel je? Ik ga niet 12 pagina's doorakkeren op zoek naar de regels waar je mogelijk naar verwijst.
Rare aantijging, argumenten verdraaien doe ik niet.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:
[..]
Ik denk dat het tegen jou weinig zin heeft er tegenin te gaan, jij lijkt bij voorbaat al overtuigd van je gelijk en lijkt elk argument dusdanig om te draaien dat het altijd maar in het voordeel van Israel zou moeten spreken.
Hmm, welk verleden heb je het hier precies over?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 12:29 schreef Electric_Eye het volgende:
Zou het misschien ook kunnen zijn dat de VN extra scherp is op de acties van Israel omdat die nogal een verleden heeft?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |