Het werkte prima voor Hamas.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:24 schreef theunderdog het volgende:
Is er nou werkelijk niemand die die IDF soldaten aan het verstand brengt dat filmpjes maken waarin je cynisch tot zelfs blij doet wat betreft de vernietiging die je hebt aangebracht, niet heel verstandig is vanuit pr opzicht ?
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @HowardRoark @Cuendillar @Vallon @Tekashiquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou. De twaalf universiteiten in Gaza zijn geheel of grotendeels vernietigd. Met die twaalf universiteiten zijn in ieder geval alle banden volledig verbroken![]()
Al-Aqsa University
[ x ]
[ x ]
Islamic University of Gaza
[ x ]
Al-Israa University
[ x ]
Al-Quds Open University
[ x ]
Al Azhar University
[ x ]
[ x ]
University of Palestine
[ x ]
Dar al-Kalima University
[ x ]
Van de volgende drie kan ik nu geen beelden vinden. Er zijn alleen artikelen die vermelden dat ze grotendeels verwoest zijn. De Hassan 2 had niet eens verwoest hoeven worden want met die nieuwe bufferzone is de universiteit ineens geheel en totaal overbodig geworden haha
Palestine Technical College
University College of Applied Sciences
Hassan II University of Agriculture and Environmental Sciences
En van de oelewappers die hun diploma halen zal bijna 80% de rest van zijn leven werkloos zal zijnquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aardig wat voor een plek met 2 miljoen inwoners.
Hmm. Ik zou het eigelijk niet weten. Maar wat is er mis met het neerhalen van een paar zwaar beschadigde gebouwen? Dat scheelt weer werk bij de heropbouw.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi
Wij, het westen, hebben iets goed te maken met de Isralir en is de Isralir zoals ons. Daarnaast is die Palestijn (bijna) niet christelijk, zijn ze agressief en was (hoorde bij) dat stuk grond voor 1948 juridisch geen land. Dus zonder de wil van Isral hebben ze vette pech. Het gaat voor die Palestijnen de komende jaren alleen maar vervelender worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om even te reageren op je vorige reactie:
Uiteraard hebben we na de tweedewerel-oorlog afspraken gemaakt, maar vaak is dat gewoon een papierenwerkelijkheid. Want als dat niet zo was, dan had men toch allang iets gedaan aan israel hun bezetting beleid? het tegendeel is realiteit.
Heeft het israelische leger meer tank of meer bulldozers?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Ik zou het eigelijk niet weten. Maar wat is er mis met het neerhalen van een paar zwaar beschadigde gebouwen? Dat scheelt weer werk bij de heropbouw.
Ooohneee... geloof je in die mythe..quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij, het westen, hebben iets goed te maken met de Isralir. Daarnaast is die Palestijn (bijna) niet christelijk, zijn ze agressief en was (hoorde bij) dat stuk grond voor 1948 juridisch geen land. Dus zonder de wil van Isral hebben ze vette pech. Het gaat voor die Palestijnen de komende jaren alleen maar vervelender worden.
Enigszins eigen schuld, andere kant moeten wij dan, ook weer, even slikken dat er in dit geval collectief gestraft wordt wat niet past bij ons juridisch systeem of waarden
Vanuit tactische overwegingen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi
Werden gebruikt voor opslag van wapens, ontwikkeling van wapens, infrastructuurhub, trainingsfaciliteit Hamas, lancering raketten.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als je dit moet vragen, dan weet ik niet of je het antwoord wil horen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Tegen Hamas lopen anders strafrechtelijke zaken bij het ICC. Net als tegen Netanyahu en Gallant overigens, vanwege de berg bewijzen van oorlogsmisdaden begaan door het IDF.quote:
Hamas, Netanyahu en Gallant zo hoepla even gelijktrekken is wel echt top beste VoMyquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegen Hamas lopen anders strafrechtelijke zaken bij het ICC. Net als tegen Netanyahu en Gallant overigens, vanwege de berg bewijzen van oorlogsmisdaden begaan door het IDF.
quote:
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Hamas, Netanyahu en Gallant zo hoepla even gelijktrekken is wel echt top beste VoMy![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zou wel meer willen poepen, maar dat ken niet. ja, gewoon omdat er niet meer komt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.
Deze vrouw is van de recent opgericht Spaanse partij Sumar. Staat overal aangeduid als radicaal tot extreemlinks en dit is dan wat je krijgt. Binnen zulke kringen mensen vinden het geen probleem om op te roepen voor de vernietiging van Isral omdat zij van mening zijn dat Isral geen bestaansrecht heeft en dus eigenlijk vernietigd zou moeten worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Spanje heeft natuurlijk een lange historie van Jodenhaat, maar waarom nu?
Nee hoor, zij kunnen er weinig aan doen dat de Palestijnse terroristen doelbewust geen verschil maken tussen burger en strijder. Daarnaast blijf je maar koppig volhouden dat het aantal slachtoffers iets zegt over de intenties.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.
Ik wil het antwoord zeker horen omdat ik het wil begrijpen en kunnen beoordelen. Het antwoord van Hannah is tot nu toe het sterkst, al ben ik het niet eens met de IDF/Isral dat je zomaar belangrijke gebouwen mag opblazen vanwege liability. Die beslissing moet absoluut niet te makkelijk genomen worden en gezien de aantallen en social media posts lijkt het alsof die beslissing heel makkelijk wordt genomen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:41 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Als je dit moet vragen, dan weet ik niet of je het antwoord wil horen.
Als de universiteiten gebombardeerd zijn, dan is dat omdat Hamas er zat, of omdat het gebouw kenmerken had die militair van belang zijn.
Ik sorteerde alvast voor op het argument dat Hamas wel meer zou willen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zou wel meer willen poepen, maar dat ken niet. ja, gewoon omdat er niet meer komt.
Wat hebben we in hemelsnaam aan dit soort speculaties?
100x dit jaquote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zij kunnen er weinig aan doen dat de Palestijnse terroristen doelbewust geen verschil maken tussen burger en strijder. Daarnaast blijf je maar koppig volhouden dat het aantal slachtoffers iets zegt over de intenties.
Ben je Magazijnmedewerker bij PostNL of DHL?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik sorteerde alvast voor op het argument dat Hamas wel meer zou willen.
Het is zeker wel een onderdeel van de beoordeling van iemands intentie. Zeggen dat je iets per ongeluk doet of dat iets collateral damage is strookt soms niet met de aantallen. Zoals in het geval van Isral nu.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:06 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, zij kunnen er weinig aan doen dat de Palestijnse terroristen doelbewust geen verschil maken tussen burger en strijder. Daarnaast blijf je maar koppig volhouden dat het aantal slachtoffers iets zegt over de intenties.
Gewoon blijven herhalen he. Is het een poging om je discussiepartners moe te maken, in de hoop dat ze zeggen: ok, jij je zin?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is zeker wel een onderdeel van de beoordeling van iemands intentie. Zeggen dat je iets per ongeluk doet of dat iets collateral damage is strookt soms niet met de aantallen. Zoals in het geval van Isral nu.
Wow.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:17 schreef quirina het volgende:
Hamas is een terroristische organisatie. Punt uit klaar.
In een oorlog vallen slachtoffers, wil je geen oorlog? Dan moet je er ook geen een beginnen. De Palestijnen zijn er wel weer een begonnen (voor de zoveelste keer) en nu moeten ze ook de last maar dragen. Wat mij betreft zou de wereld daar ook niet meer naar moeten omkijken. De Palestijnse terroristen moeten worden verslagen en de gijzelaars bevrijd.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is zeker wel een onderdeel van de beoordeling van iemands intentie. Zeggen dat je iets per ongeluk doet of dat iets collateral damage is strookt soms niet met de aantallen. Zoals in het geval van Isral nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |