SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verderOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Als dat vanuit door Oekrane gecontroleerd gebied gebeurt, dan kan je toch stellen dat Zelensky/Oekrane hun acties faciliteert door ze maar gewoon hun gang te laten gaan en ze alles ongemoeid te laten voorbereiden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel anders wel
ze trekken vanuit Oekraine Rusland binnen toch![]()
die heeft denk ff wat anders aan zijn hoofd atmquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als dat vanuit door Oekrane gecontroleerd gebied gebeurt, dan kan je toch stellen dat Zelensky/Oekrane hun acties faciliteert door ze maar gewoon hun gang te laten gaan en ze alles ongemoeid te laten voorbereiden?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ja, mijn excuses: meegenomen tot het moment! Dank voor correctie.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
de Wagnergroep zijn de Russen
jij doelt op die Azov Brigade denk ik
Maar in het algemeen genomen is het zo dat een staat verantwoordelijk is voor de heersende militaire groeperingen en guerilla bewegingen. Lastig, maar dat hoort bij die verantwoordelijkheid.
Laten we voorbeeld nemen aan erhhh, Afghanistan: of nee beter Bosni; dat zou wat zijn als je iemand (als dienstplichtige) met een MP92 ziet zwaaien en met denken - ach nee, wat nu? Ahh, sh*t - Akkermans... (Voor on(der)-gelezen: oh nee, de regels en het thuisfront onder de loep genomen en heel veel rechterlijke zooi verder zonder hoop...)
Zonder al te veel dolheid: gelukkig was het ICJ duidelijk in de verantwoordelijkheid van de oorlog in '92 - nu is het een puinhoop omdat de Verenigde Naties gewoon het mede zelf heeft genitieerd, balen maar herkenbaar?
Dus als we het gaan hebben over de plaats van actie en de uiteindelijke verantwoordelijkheid dat zit er soms nogal een schop op.
Los over dit feit: we kunnen nu gaan stellen - wie is verantwoordelijk in dit geval (en daar was ik dus ook benieuwd naar bij de initile poster) omdat het uiteindelijk gaat om de werkelijke situatie op de grond. Die is anders; laten we maar zo zeggen..
Dus we kunnen nu lekker gaan zitten bakkeleien over Nethanyahu en Hamas en Abbas, maar volgensmij heb ik topics eerste een prima (militair-burgerlijke) oplossing geschetst en essays vol geschreven - voor de lampenkap.![]()
![]()
In voormalig Joegoslavi ligt alles wat ingewikkelder
Ander voorbeeld is de al genoemde Wagner groep
Die zijn zichzelf nu in Afrika aan het profileren, draagt Poetin daar enige verantwoordelijkheid voor?
Makkelijke antwoord is ja, zijn Russen, praten Russisch en doen hele Russische dingetjes met Russisch wapentuig en training
Echter waren ze een jaar ofzo geleden nog schietend onderweg naar Moskou
Of Darfur, is Soedan verantwoordelijk voor het bloedbad dat de RSF aanricht overal waar ze komen, ik denk van wel toch vechten die twee elkaar momenteel de tent uit
Shit is allemaal nog niet zo makkelijk met welles/niettes te beantwoordenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Gefeliciteerd.
Bakery made ‘shocking’ Hamas terrorist cake for four-year-old
https://www.telegraph.co.(...)amas-cake-for-child/![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 23-05-2024 17:33:20 ]When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Gefeliciteerd Omar!quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:23 schreef Aether het volgende:
Gefeliciteerd.
Bakery made ‘shocking’ Hamas terrorist cake for four-year-old
https://www.telegraph.co.(...)amas-cake-for-child/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Lol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
100/100.quote:Op donderdag 23 mei 2024 17:17 schreef sp3c het volgende:
In voormalig Joegoslavi ligt alles wat ingewikkelderOok 100/100, maar soms wordt er wel eens gezegd dat als je niet helemaal past bij n van de gestelde narratieve dat je dan 'dom' bent of 'naef'. Ik zie dat liever anders, moge nu duidelijk zijn.quote:Shit is allemaal nog niet zo makkelijk met welles/niettes te beantwoorden
Al met al gaat de discussie niet meer op dat dienstplichtigen van een land per definitie (!) Mede-verantwoordelijk zijn voor leed - God: stel je voor, je bent 18 - krijgt 'de brief der brieven' in zo een land.
Da's geen potje kaarten en commandant Staal tevreden houden met je appl h?Een 'jammer dan / JD' krijg je alleen van jezelf, in die gebieden, niet van je meerderen.
![]()
![]()
Abbas wordt dan ook hierin niet aangeklaagd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een beetje een lastige. Als je zegt dat Abbas het staatshoofd is is hij dan ook niet verantwoordelijkvoor Hamas' misdaden door die toe te staan door niet tegen ze op te treden?
Het zou vreemd zijn als Netanyahu wel verantwoordelijk wordt gesteld voor daden die IDF soldaten zouden hebben gedaan maar Abbas niet voor daden van Hamas.
Wat het ICC hier doet is de "equivalentie" truc gebruiken door kopstukken van een terreurgroep in beeld brengen om zo te legitimeren dat ze (daaraan geijkwaardig) ook Nethayahu kunnen aanklagen (dwz daarmee Isral).
Degene die namens een democratisch land met het parlementaire mandaat verdedigd wordt dan persoonlijk "gecompliceerd" en om dat 'te rechtvaardigen' wordt in direct verlengde een kopstuk van een terreurorganisatie ook genoemd.
De reden van die verpersoonlijking is voornamelijk destabilisatie van het schaakbord door via zg plausibele rechtspraak zich te mengen in de politiek van Isral ( feitelijk zoals hamas dat gepland ziet).
Het is hierbij niet eens nodig of dingen "waar" zijn maar dat de mogelijkheid op tafel komt om af te leiden.
Het ICC is hier, net als Zuid-Afrika, een Useful Idiot die zich laat gebruiken. Zonder dat daaruit enige oplossing uit voortkomt om gegijzelden vrij te krijgen, hamas te doen laten stoppen met haar terreur of de daders van de 07okt23 aanslag te berechten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Andersom vermoed ikquote:Op donderdag 23 mei 2024 17:36 schreef Vallon het volgende:
[..]
Abbas wordt dan ook hierin niet aangeklaagd.
Wat het ICC hier doet is de "equivalentie" truc gebruiken door kopstukken van een terreurgroep in beeld brengen om zo te legitimeren dat ze (daaraan geijkwaardig) ook Nethayahu kunnen aanklagen (dwz daarmee Isral).Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik ga (be)denken dat men het zo wilt zien door degene die het beleid representeert, aan te klagen voor het democratisch tot stand gekomen beleid.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Omdat hij als minister president uiteindelijk verantwoordelijk is voor het beleid van de regering, al meer dan 10 jaar, bijna onafgebroken. En omdat hij niet zomaar een poppetje is, zijn visie is dominant en leidend.
[..]
Dat is niet zo onduidelijk als jij schetst, zie hier: https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-187149/
De PLO vertegenwoordigt het Palestijnse volk dat recht heeft op zelfbeschikking in de zogenaamde “1967 grenzen”.
[..]
Het liefst bombardeer je de daders helemaal plat imo.
Een beetje platvloers dat niet de belastingdienst het geld int maar dat Rutte het persoonlijk zou afpikken en als mens verantwoordelijk is voor weet ik veel al het toegeslagen leed.
En nee, ondanks al die links en verdragen, is dat slechts papier van de afgelopen 75jaar in de praktijk niets waard omdat m.n. de "Palestijnen" (met wie waar en wanneer zijn ze dat met welk mandaat ?) daar geen boodschap aan hadden. Een TweeStaten oplossing zonder fundament is verder weg dan ooit. Dat een Ierland/Spanje en Noorwegen het vuur opstookt door "hamas" n.a.v. de terreurdaden feitelijk daarmee te rechtvaardigen, helpt ook al niet.
Zoals ik al eerder uitlegde is uitvoering van (vredes)akkoorden door organisaties, laat staan tribaal ingestelde groepen en individuen, helemaal niet zo duidelijk met wat voro wie precies o.a. onder welke voorwaarden; de afgesproken grenzen zijn.
En nee, vanaf het begin was er geen consensus met daar komen "we" ter plekke wel uit.
Hier leg je mij woorden anders uit.
Ik ben niet voor platvloers toegepast geweld als doel maar realiseer mij terdege dat er voor Isral weinig anders op zit dan actie te nemen.
Dat acties naast zelf uitgelokt er volgens anderen eruit zien als wraak omdat er slachtoffers zijn, is een staaltje van wensdenken.
Hoe dan wel gerichte acties te nemen die bijdraagt in vrijlaten van gegijzelden, terreur te doen stoppen en daders ter verantwoording te roepen; wordt niet benoemd.
Wat mij blijft verbazen dat men de werkwijze van hamas welhaast compleet los ziet van de gevolgen die dat planmatig daar over Gazanen afroept. Zelfs het beroven van ingereden vrachtwagens door Gazanen (of zijn dat ineens hamasleden) is onderdeel om zoals vaker gezegd het beeld te doen kantelen.
Een beetje als de betoger die de agent aanklaagt omdat die hem uiteindelijk met een stok van het asfalt veegde bij een talkshow z'n blauwe plekken laat zien. Het is de omgekeerde (beeld)wereld."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Het is weer veelzeggend voor wat de VN inmiddels is geworden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Drie onschuldige ambassadeurs aan zoiets blootstellen is toch eigenlijk psycho-terreur? Die mensen zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd.Moet men Isral daar niet voor veroordelen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Bedoel je omdat hamas leden worden aangeklaagd, Netanyahu moest worden opgevoerd ?quote:
Ik kan mij natuurlijk meer dan boosheid voorstellen, vanuit useful supporters en landen, wanneer er van Isralische zijde geen personen in het beklaagdenbankje zouden komen.
Dan nog, het ICC moet niet hier (be)denken at Netanyahu op eigen houtje democratische staat Isral zou besturen, alwaar (ongekozen & ongecontroleerde) hamas kopstukken opdracht geven tot terreur. Ik heb de PersCo gezien en die liet aan gelijkwaardigheid niets tot een verbeelding over.
Ik snap natuurlijk dat wanneer de Koning een wet ondertekent of toespraak houdt, die door menigeen dan in persoonlijk verantwoordelijk wordt gehouden omdat hij een wet signeert of een uitspraak doet.
Dit dan zonder te kijken wat daar rechtmatig vooraf is gegaan. Iemand kan natuurlijk stellen dat hamas ook (eigen) wetten heeft, dus gekeken moet worden naar wat voorafging aan de terreurdaad van 07okt23 en daarmee haar krijgsheren gelijkwaardig maakt aan regeringsleden die Isral moeten besturen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hamas beweert Isralische kolonel in handen te hebben
De Palestijnse terreurorganisatie Hamas beweert een Isralische kolonel vast te houden die op 7 oktober gevangen werd genomen. Isral had eerder gemeld dat de hoge officier bij de aanvallen van die dag was gedood.
Volgens de gewapende vleugel van Hamas, de Al Qassam-brigades, raakte kolonel Asaf Hamami gewond tijdens zijn gevangenneming. Maar de strijders leverden geen bewijs en maakten ook niet duidelijk of hij nog leeft.
Het Isralische leger zei maanden geleden dat brigadecommandant Hamami (41) was omgekomen op 7 oktober en dat zijn lichaam werd vastgehouden in de Palestijnse Gazastrook. Op 4 december 2023 heeft de familie van Hamami een uitvaart georganiseerd, waarbij een lege kist werd begraven.
Von der Leyen krijgt kritiek over ontbreken sancties Isral
Walter Baier van de uiterst linkse fractie Europees Links verweet Europese Commissievoorzitter Ursula von der Leyen in een EU-verkiezingsdebat met de vijf Europese lijsttrekkers in Brussel dat de Europese Unie nog steeds geen sancties heeft opgelegd aan Isral. Von der Leyen, ook lijsttrekker van de EVP, vond dat verwijt niet terecht. Ze vindt dat de EU zich moet blijven inspannen voor een tweestatenoplossing.
"Dat is de enige oplossing die vrede zal brengen in de regio", zei Von der Leyen. De tweestatenoplossing behelst een onafhankelijk Palestina in Gaza en op de Westelijke Jordaanoever, naast Isral. Von der Leyen erkende dat de situatie in Gaza dramatisch slecht is en dat de EU al het mogelijke moet doen om het leven van de Gazanen te beschermen. De unie doet dat ook al, zei de lijsttrekker van het machtige Europese centrumrechts.
De EU heeft de financile hulp aan de VN-hulporganisatie voor Palestijnse vluchtelingen UNRWA niet stopgezet, toen een aantal landen dat wel deed, zei Von der Leyen. Onder meer Nederland schortte de hulp op. Dat gebeurde nadat een aantal medewerkers van deze VN-organisatie door Isral was beschuldigd van samenspannen met leden van Hamas.
Daarnaast benadrukte ze dat Isral het recht op zelfverdediging heeft, waarbij ze verwees naar de terreuraanval van Hamas op 7 oktober. Daarbij werden zo'n 1200 Isralirs en buitenlanders gedood en ongeveer 250 mensen gegijzeld. Von der Leyen voegde daar meteen aan toe dat de EU keer op keer Isral oproept zich daarbij aan het internationale recht te houden.
Von der Leyen schaarde zich na de Hamas-aanval aanvankelijk direct achter Isral. Naarmate Isral steeds minder heel liet van de Gazastrook, groeide de kritiek op haar opstelling. Die heeft ze inmiddels wat bijgesteld.
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-handen-te-hebben![]()
When the student is ready, the teacher will appear.
Gaan zij in ruil dan ook de ergste beelden van Palestijns lijden kijken? Wel zo eerlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Drie onschuldige ambassadeurs aan zoiets blootstellen is toch eigenlijk psycho-terreur? Die mensen zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd.Moet men Isral daar niet voor veroordelen?Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
quote:Op donderdag 23 mei 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Drie onschuldige ambassadeurs aan zoiets blootstellen is toch eigenlijk psycho-terreur? Die mensen zijn voor de rest van hun leven getraumatiseerd.Moet men Isral daar niet voor veroordelen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Vroeg me laatst nog af of die grote Isralische vlag nog steeds in de PVV fractiekamer hangt. Ik denk dat ik mijn antwoord heb.quote:Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
ICC betwist niet dat Netanyahu zijn burgers moet beschermen, maar of dat nog binnen bepaalde grenzen gebeurt is hier de vraag.quote:
Het past een politicus niet, dus hier Geert Wilders, om zich uit te laten over een lopende strafzaak.![]()
Relaties met Israelische Universiteit Bezalel Academie in Jeruzalem worden verbroken maar banden met Palestijnse Universiteiten daar hoor je niemand over.
31 van de 51 zetels van de studentenraad van de Palestijnse Birzeit Universiteit bestaat uit vertegenwoordigers van Hamas. Dat zijn van die lieden die feest vierden op 7 Oktober en later gearresteerd zijn wegens het voorbereiden van aanslagen.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
quote:The bodies of the hostages were discovered in a tunnel that had a large entrance in a building that was reconstructed by UNWRA and Germany in 2023.
Were they not aware of the tunnel?![]()
Gezien de uitspraken van de regeringen hebben ze dat al geslikt als zoete koek.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gaan zij in ruil dan ook de ergste beelden van Palestijns lijden kijken? Wel zo eerlijk.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
![]()
Da's lullig. Ben je niet eens joods.
Aangezien Palestijnen eerder blank te noemen zijn dan neger: Is moord op bruine mensen door witte toelaatbaar als men daardoor erkenning van een staat krijgt?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik bedoel uiteraard de Isralische ministerie van BuZaquote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gezien de uitspraken van de regeringen hebben ze dat al geslikt als zoete koek.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nou. De twaalf universiteiten in Gaza zijn geheel of grotendeels vernietigd. Met die twaalf universiteiten zijn in ieder geval alle banden volledig verbrokenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
Relaties met Israelische Universiteit Bezalel Academie in Jeruzalem worden verbroken maar banden met Palestijnse Universiteiten daar hoor je niemand over.
Knip![]()
Al-Aqsa University
Islamic University of Gaza
Al-Israa University
Al-Quds Open University
Al Azhar University
University of Palestine
Dar al-Kalima University
Van de volgende drie kan ik nu geen beelden vinden. Er zijn alleen artikelen die vermelden dat ze grotendeels verwoest zijn. De Hassan 2 had niet eens verwoest hoeven worden want met die nieuwe bufferzone is de universiteit ineens geheel en totaal overbodig geworden haha
Palestine Technical College
University College of Applied Sciences
Hassan II University of Agriculture and Environmental Sciences![]()
Om even te reageren op je vorige reactie:quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou. De twaalf universiteiten in Gaza zijn geheel of grotendeels vernietigd. Met die twaalf universiteiten zijn in ieder geval alle banden volledig verbroken![]()
Al-Aqsa University
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Al-Israa University
[ x ]
Al-Quds Open University
[ x ]
Al Azhar University
[ x ]
[ x ]
University of Palestine
[ x ]
Dar al-Kalima University
[ x ]
Van de volgende drie kan ik nu geen beelden vinden. Er zijn alleen artikelen die vermelden dat ze grotendeels verwoest zijn. De Hassan 2 had niet eens verwoest hoeven worden want met die nieuwe bufferzone is de universiteit ineens geheel en totaal overbodig geworden haha
Hassan II University of Agriculture and Environmental Sciences
Uiteraard hebben we na de tweedewerel-oorlog afspraken gemaakt, maar vaak is dat gewoon een papierenwerkelijkheid. Want als dat niet zo was, dan had men toch allang iets gedaan aan israel hun bezetting beleid? het tegendeel is realiteit.![]()
Is er nou werkelijk niemand die die IDF soldaten aan het verstand brengt dat filmpjes maken waarin je cynisch tot zelfs blij doet wat betreft de vernietiging die je hebt aangebracht, niet heel verstandig is vanuit pr opzicht ?![]()
Aardig wat voor een plek met 2 miljoen inwoners.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het werkte prima voor Hamas.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:24 schreef theunderdog het volgende:
Is er nou werkelijk niemand die die IDF soldaten aan het verstand brengt dat filmpjes maken waarin je cynisch tot zelfs blij doet wat betreft de vernietiging die je hebt aangebracht, niet heel verstandig is vanuit pr opzicht ?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @HowardRoark @Cuendillar @Vallon @Tekashiquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou. De twaalf universiteiten in Gaza zijn geheel of grotendeels vernietigd. Met die twaalf universiteiten zijn in ieder geval alle banden volledig verbroken![]()
Al-Aqsa University
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Al-Israa University
[ x ]
Al-Quds Open University
[ x ]
Al Azhar University
[ x ]
[ x ]
University of Palestine
[ x ]
Dar al-Kalima University
[ x ]
Hassan II University of Agriculture and Environmental SciencesOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En van de oelewappers die hun diploma halen zal bijna 80% de rest van zijn leven werkloos zal zijnquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Aardig wat voor een plek met 2 miljoen inwoners.![]()
![]()
Hmm. Ik zou het eigelijk niet weten. Maar wat is er mis met het neerhalen van een paar zwaar beschadigde gebouwen? Dat scheelt weer werk bij de heropbouw.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wij, het westen, hebben iets goed te maken met de Isralir en is de Isralir zoals ons. Daarnaast is die Palestijn (bijna) niet christelijk, zijn ze agressief en was (hoorde bij) dat stuk grond voor 1948 juridisch geen land. Dus zonder de wil van Isral hebben ze vette pech. Het gaat voor die Palestijnen de komende jaren alleen maar vervelender worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Om even te reageren op je vorige reactie:
Uiteraard hebben we na de tweedewerel-oorlog afspraken gemaakt, maar vaak is dat gewoon een papierenwerkelijkheid. Want als dat niet zo was, dan had men toch allang iets gedaan aan israel hun bezetting beleid? het tegendeel is realiteit.
Enigszins eigen schuld, andere kant moeten wij dan, ook weer, even slikken dat er in dit geval collectief gestraft wordt wat niet past bij ons juridisch systeem of waarden![]()
Heeft het israelische leger meer tank of meer bulldozers?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Ik zou het eigelijk niet weten. Maar wat is er mis met het neerhalen van een paar zwaar beschadigde gebouwen? Dat scheelt weer werk bij de heropbouw.![]()
Ooohneee... geloof je in die mythe..quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:53 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wij, het westen, hebben iets goed te maken met de Isralir. Daarnaast is die Palestijn (bijna) niet christelijk, zijn ze agressief en was (hoorde bij) dat stuk grond voor 1948 juridisch geen land. Dus zonder de wil van Isral hebben ze vette pech. Het gaat voor die Palestijnen de komende jaren alleen maar vervelender worden.
Enigszins eigen schuld, andere kant moeten wij dan, ook weer, even slikken dat er in dit geval collectief gestraft wordt wat niet past bij ons juridisch systeem of waarden
Dat historische schuldgevoel was er in het begin. Zo ongeveer tussen de jaren 60 en 80. Maar daarna Is Israel gewoon een uitstekende bondgenoot worden. Onze ogen en oren in het Midden-Oosten, goed voor de wapenindustrie, handel.![]()
Vanuit tactische overwegingen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi
Universiteiten liggen vaker op doorgaande (militaire) wegen en in een conflict kunnen hoge gebouwen zorgen voor een liability, een risico sluit je snel en effectief uit bij het volledig wegnemen van het gebouw; ook zo de hoogte onbruikbaar te maken voor een vuur-positie.
Aangezien er al een gecombineerde strijd aanwezig was zal dit opgevoerd kunnen worden als mogelijkheid. Maar ik vermoed dat het een combinatie is van factoren - waar ook wraak een onderdeel zal zijn van de afweging. Nadeel vind ik dan weer dat deze afweging ook nog een meer dan vaak alleen per decreet al afgemaakt mag worden door een aanvoerder van het battalion - althans, naar ik begreep gebeurd dat nu vaker.
Bij misstanden zou men dan moeten opstaan tegen meerderen en eisen voor onderzoek - dat gebeurd niet en dat is een schande. Maar nu komen we weer bij de cirkel van een paar topics steeds geleden.![]()
Werden gebruikt voor opslag van wapens, ontwikkeling van wapens, infrastructuurhub, trainingsfaciliteit Hamas, lancering raketten.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:TekashiWhen the student is ready, the teacher will appear.
Als je dit moet vragen, dan weet ik niet of je het antwoord wil horen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom doet Isral dit? Serieuze vraag. Help mij het te begrijpen. @:HowardRoark @:Cuendillar @:Vallon @:Tekashi
Als de universiteiten gebombardeerd zijn, dan is dat omdat Hamas er zat, of omdat het gebouw kenmerken had die militair van belang zijn.Intolerant voor intolerantie![]()
Tegen Hamas lopen anders strafrechtelijke zaken bij het ICC. Net als tegen Netanyahu en Gallant overigens, vanwege de berg bewijzen van oorlogsmisdaden begaan door het IDF.quote:![]()
Hamas, Netanyahu en Gallant zo hoepla even gelijktrekken is wel echt top beste VoMyquote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:54 schreef VoMy het volgende:
[..]
Tegen Hamas lopen anders strafrechtelijke zaken bij het ICC. Net als tegen Netanyahu en Gallant overigens, vanwege de berg bewijzen van oorlogsmisdaden begaan door het IDF.![]()
![]()
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:![]()
Spanje heeft natuurlijk een lange historie van Jodenhaat, maar waarom nu?Intolerant voor intolerantie![]()
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 13:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Hamas, Netanyahu en Gallant zo hoepla even gelijktrekken is wel echt top beste VoMy![]()
![]()
![]()
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ik zou wel meer willen poepen, maar dat ken niet. ja, gewoon omdat er niet meer komt.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Netanyahu en Gallant hebben meer doden op hun geweten dan Hamas beste Molo. Uiteraard zou Hamas wel meer willen maar kunnen ze dat niet omdat ze niet bij machte zijn. Netanyahu zou ook meer willen maar kan dat niet omdat de wereld meekijkt.
Wat hebben we in hemelsnaam aan dit soort speculaties?![]()
Deze vrouw is van de recent opgericht Spaanse partij Sumar. Staat overal aangeduid als radicaal tot extreemlinks en dit is dan wat je krijgt. Binnen zulke kringen mensen vinden het geen probleem om op te roepen voor de vernietiging van Isral omdat zij van mening zijn dat Isral geen bestaansrecht heeft en dus eigenlijk vernietigd zou moeten worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 14:00 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Spanje heeft natuurlijk een lange historie van Jodenhaat, maar waarom nu?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Forum Opties Forumhop: Hop naar: