zelfs de Israeli's zelf roepen deze onzin nietquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je leeft in een droomwereld, beste sp3c.
Dan moet jij je maar eens inlezen. Marokko is een goed bruikbare bliksemafleider voor de politieke strubbelingen in dat land.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Heeft Algerije als hoogste doel om Marokko te vernietigen? Het fanatisme van Algerije lijkt me nou niet te vergelijken met Iran.
Jordanie kan prima haar eigen grenzen bewaken, zo'n internationale macht zal vooral tussen Isral-Palestina en in Palestijnse gebieden opereren lijkt me.quote:Tsja, ik denk dus dat dit wel nodig is. En tenzij Jordani een deel van haar grenzen daarvoor wil lenen zal dat ook een deel op de grens van Jordani-Palestina moeten zitten.
Dat zijn ze per definitie omdat de Taliban met veel meer mankracht is. Ik had het echter over de politieke macht. Hamas komt verder niet aan Amerikaanse wapens lijkt me.quote:De Taliban is met alle wapens die de VS heeft achtergelaten vl sterker dan Hamas.
Daar zou je (aan Palestijnse kant) een internationale macht kunnen organiseren.quote:Als ze dit al kunnen in de huidige situatie lijkt het me niet bijster verstandig om ze nog meer mogelijkheden toe te werpen door de grens met Jordani open te gooien.
Welke onzin? de Palestijnen die verdreven zijn krijgen de gebieden toch niet terug?quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
zelfs de Israeli's zelf roepen deze onzin niet
jij bent de droomwereld vriend
Mooi, maar de Godwin gaat hier niet op. Hamas vergelijken met Nazi-Duitsland qua kracht en macht is gewoon pure fantasie.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:48 schreef Loverboii het volgende:
[..]
Nee jongen, deden we met de nazi's ook niet.
dat de westelijke Jordaanoever van Israel isquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke onzin? de Palestijnen die verdreven zijn krijgen de gebieden toch niet terug?
Volgens het oorlogsrecht niet, volgens de feitelijke situatie wel.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat de westelijke Jordaanoever van Israel is
dat klopt niet
https://www.telegraaf.nl/(...)r-hamas-op-7-oktoberquote:Beelden vrijgegeven van kidnapping Isralische soldates door Hamas op 7 oktober
Er zijn beelden vrijgegeven van de ontvoering van de Isralische soldates Liri Albag, Karina Ariev, Agam Berger, Daniela Gilboa en Naama Levy door Hamas-terroristen op 7 oktober 2023. De vijf soldates werden gekidnapt op legerbasis Nahal Oz.
Op de beelden is te zien dat handen van de soldates worden vastgebonden en dat ze onder het bloed zitten. Smeekbedes worden genegeerd en de soldates moeten stil zijn. Ze worden uitgejouwd, met onder andere de woorden: "Dit zijn de meisjes die we kunnen bezwangeren. Dit zijn de zionisten". Uiteindelijk worden de soldates in een gestolen truck gezet en meegenomen naar Gaza.
De vijf soldates zijn nog altijd in handen van Hamas. De beelden, afkomstig van bodycams van Hamas, zijn vrijgegeven door het Hostages and Missing Families Forum, na goedkeuring van de familieleden.
neequote:Op woensdag 22 mei 2024 21:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens het oorlogsrecht niet, volgens de feitelijke situatie wel.
Ik weet er voldoende over. Voor Algerije is het een fijne bliksemafleider, maar de Ayatollahs hebben van het vernietigen van Isral zo'n beetje hun bestaansrecht gemaakt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan moet jij je maar eens inlezen. Marokko is een goed bruikbare bliksemafleider voor de politieke strubbelingen in dat land.
Lijkt me een prima ideequote:Daar zou je (aan Palestijnse kant) een internationale macht kunnen organiseren.
De VS heeft mogelijk wat useful idiots gevonden, meende ik laatst ergens te lezen. Waaronder Egypte, zelfs Marokko dacht ik. Maar dan met een belangrijke randvoorwaarde. Erkenning van Palestijnse staat door de VS.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:56 schreef sp3c het volgende:
er komt geen internationale macht, niemand heeft zin in nog meer UNIFIL
ik zeg niet dat ze iets te vertellen hebben ik zeg dat het bezet gebied isquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Absoluut wel. Zeker in Hebron hebben Palestijnen helemaal niets te vertellen.
Egypte is niet gek en de VS heeft het simpelweg niet voor het zeggen hierquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De VS heeft mogelijk wat useful idiots gevonden, meende ik laatst ergens te lezen. Waaronder Egypte, zelfs Marokko dacht ik. Maar dan met een belangrijke randvoorwaarde. Erkenning van Palestijnse staat door de VS.
Precies. Maar dan is het dus praktisch gezien van hun. Als ik je huis bezet, je eruit zet en jij niets hebt om dit terug te draaien, is het huis praktisch gezien van mij. Helemaal als 'het recht' in het land waarin ik je huis bezet, mij ondersteund.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zeg niet dat ze iets te vertellen hebben ik zeg dat het bezet gebied is
girls just wanna have funquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:01 schreef Thorelf het volgende:
de hele woke wereld en de allochtonen in de westerse wereld vinden elkaar.. yeah what a fun
topquote:
Het gaat om landen die een formele relatie hebben met Isral. Daarnaast zou de VS zelf ook deelnemen. Waarom zou Isral daar niet mee akkoord gaan?quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:02 schreef sp3c het volgende:
kans dat Israel akkoord gaat met een Arabische vredesmacht daar lijkt me sowieso verwaarloosbaar
dat doe ik gelijk als het ergens op slaat maar in dit geval vind ik het genoeg dat jij het met mij eens bent en ik heb geen zin om er verder nog over door te gaanquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je had gerust eerder mogen zeggen dat je het met mij eens bent.
Omdat, zeker deze regering helemaal geen vrede wil?quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om landen die een formele relatie hebben met Isral en de VS. Waarom zou Isral daar niet mee akkoord gaan?
We zijn het eens. Dat is prettigquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat doe ik gelijk als het ergens op slaat maar in dit geval vind ik het genoeg dat jij het met mij eens bent en ik heb geen zin om er verder nog over door te gaan
Dat zal, maar ik maakte uit de post van hem op dat hij bedoelde dat ze niet akkoord zouden gaan vanwege het feit dat die vredesmacht uit o.a. Arabische landen zou bestaan.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Omdat, zeker deze regering helemaal geen vrede wil?
we stoppen met schieten op Hamas omdat er meer Arabische militairen op zijn komen dagenquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om landen die een formele relatie hebben met Isral. Daarnaast zou de VS zelf ook deelnemen. Waarom zou Isral daar niet mee akkoord gaan?
quote:
quote:
Ach, hun eigen volk bestaat voornamelijk uit Arabische import. De helft van de hele knesset heeft Marokkaanse roots.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
we stoppen met schieten op Hamas omdat er meer Arabische militairen op zijn komen dagen
kunnen ze niet verkopen aan het eigen volk
Ja, dat klopt toch?quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal, maar ik maakte uit de post van hem op dat hij bedoelde dat ze niet akkoord zouden gaan vanwege het feit dat die vredesmacht uit o.a. Arabische landen zou bestaan.
truequote:Op woensdag 22 mei 2024 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, hun eigen volk bestaat voornamelijk uit Arabische import. De helft van de hele knesset heeft Marokkaanse roots.
Dus? deel daarvan heeft een hekel aan 'echte' Arabieren.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, hun eigen volk bestaat voornamelijk uit Arabische import. De helft van de hele knesset heeft Marokkaanse roots.
Omdat de realiteit van vrede, een tweestatenoplossing, en daarmee zelfbeschikking voor de Palestijnen, met de dag kleiner wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Spot-on. Daarom snap ik die hele erkenningsdrang van andere landen nu ook niet, zolang HAMAS nog aan de macht is.
gewoon om dat ik dit even wil zeggen! ik ben voor vrede.. israel wil ook vrede het enige wat irriteerd zijn moslms met hun agressiquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
we stoppen met schieten op Hamas omdat er meer Arabische militairen op zijn komen dagen
kunnen ze niet verkopen aan het eigen volk
Gezien de ervaringen met UNIFIL.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het gaat om landen die een formele relatie hebben met Isral. Daarnaast zou de VS zelf ook deelnemen. Waarom zou Isral daar niet mee akkoord gaan?
En dan zijn er mensen hier die vinden dat Israel maar moet stoppen, echt onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:57 schreef Mylene het volgende:
De meiden die gevangen zijn strikt genomen wel een legitiem doel.
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)r-hamas-op-7-oktober
Dus? Dat is hun probleem. De vredesmacht opereert in Palestijnse gebieden, niet in hun tuin.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus? deel daarvan heeft een hekel aan 'echte' Arabieren.
ok manquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:12 schreef Thorelf het volgende:
[..]
gewoon om dat ik dit even wil zeggen! ik ben voor vrede.. israel wil ook vrede het enige wat irriteerd zijn moslms met hun agressi
vredesmacht moet toestemming hebben van beide strijdende partijenquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus? Dat is hun probleem. De vredesmacht opereert in Palestijnse gebieden, niet in hun tuin.
Wijs maar weer naar de Joden. Zoals jullie altijd doen.quote:
Nee. Dat is niet enkel hun probleem. Dat is ook het probleem van de Israelische regering als ze het accepteren. Gaat dus niet gebeuren.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus? Dat is hun probleem. De vredesmacht opereert in Palestijnse gebieden, niet in hun tuin.
Ja, het woord vrede is een vies woord voor Hamas en Israel. Dus dat gaat 'm inderdaad niet worden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
vredesmacht moet toestemming hebben van beide strijdende partijen
makkelijk en dom nederland volgtquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wijs maar weer naar de Joden. Zoals jullie altijd doen.
Ipv naar jezelf.
quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wijs maar weer naar de Joden. Zoals jullie altijd doen.
Ipv naar jezelf.
Omdat Neyanyahu dat vooralsnog niet wil en dat zeker weten een deal breaker is voor Smotrich en Ben Gvir, die dreigen dan uit de coalitie te stappen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
israel wil vredequote:Op woensdag 22 mei 2024 22:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, het woord vrede is een vies woord voor Hamas en Israel. Dus dat gaat 'm inderdaad niet worden.
quote:
jammer dat ik mijzelf moet quoten ,maar is er echt niemand die denkt zoals ik!! pfff mss ben of denk ik vreemdquote:Op woensdag 22 mei 2024 22:30 schreef Thorelf het volgende:
dit westerse land moet zich maar kunnen redden ... zoals menig westers land straks in europa
Dat "gewoon"is nu precies de kern van het decennia lange probleem waarbij maar niet begrepen wordt dat de belevingswerelden van waar wie met wat is, een totaal andere zijn. Zelfs de stenograaf schrijft wat anders op dan is op enig moment was afgesproken en 3 seconden later weeer voorzien is van een annex.quote:Op woensdag 22 mei 2024 12:51 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hier riepen mensen toch ook maandenlang toen de Gazaanse bevolking geen druppel schoon drinkwater kreeg vanuit Isral, dat Gaza niet meer van Isral is maar meer zijn eigen dingetje en dat Isral daarom geen verantwoordelijk hoeft te dragen voor de Gazanen?
Als dat zo is, en de Gazanen hun eigen hachie moeten redden, hoezo mogen ze dan ineens niet erkend worden zijnde een staat door andere landen? Waarmee heeft Isral zich dan mee te bemoeien? Want daarmee insinueren ze weer dat dat deel eigenlijk nog wl bij Isral hoort.
Dus welke van de twee is het nou?
En het is niet alsof Noorwegen Palestina erkent als 'from the river to the sea', maar gewoon die delen waar Isral zelf zijn handen van af heeft gehaald.
Dat doen de Spanjaarden goed.quote:Op woensdag 22 mei 2024 16:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nope, want Spanje, Ierland en Noorwegen erkennen 'Palestina' binnen de grenzen van 1949. Dus die van na het verlies tegen Isral.
En daar wonen die Palestijnen.
Spanje en terroristen, een fijne geschiedenisquote:
Verschrikkelijk wat deze vrouwen hebben moeten doorstaan en dan te bedenken dat ze zo dicht bij de Gaza grens bij observatie posten werden gestationeerd zonder een degelijke wapentraining om zichzelf te kunnen beschermen.quote:
Op basis van onderstaande quotes werden hun waarschuwingen maanden lang niet serieus genomen en uiteindelijk aan hun lot overgelaten.quote:‘Strange to be here without them’: Soldiers who survived Oct. 7 return to Nahal Oz base
“At the end of the day, I enlisted to protect the country and if needed, I will die for the country but it’s a problem to send surveillance soldiers without weapons training to a place like this,” said Maya.
quote:Surveillance soldiers warned of Hamas activity on Gaza border for months before Oct. 7
At least three months prior to the attack, surveillance soldiers serving on a base in Nahal Oz reported signs that something unusual was underway at the already-tumultuous Gaza border, situated a kilometer from them.
“It’s infuriating,” she told Kan of the intelligence failure. “We saw what was happening, we told them about it, and we were the ones who were murdered.”
“We sat on shifts and saw the convoy of vans. We saw the training, people shooting and rolling, practicing taking over a tank. The training went from once a week to twice a week, from every day to several times a day,” she told Channel 12.
“We saw patrols along the border, people with cameras and binoculars. It happened 300 meters from the fence. There were a lot of disturbances, people went down to the fence and detonated an outrageous amount of explosives, the amount of explosives was crazy.”
“I saw what was happening, I wrote everything down on the computer and passed it on. I don’t know what happened with it, we don’t actually know what they do with the information.”
“Our commanders told us to report what we saw, but everyone treated it like it was normal, like it was routine,” she said.
“When we saw the convoy of pickup trucks, we said it was suspicious, it shouldn’t happen, it’s not something they do on a daily basis. In the two years I served, I never saw anything like it.”
“We were taught that we would report on the incident, we would direct helicopters to the scene, and someone would come and save us,” she said. “Our mission was to protect the kibbutz, not ourselves. They always said that someone would come and protect us.”
quote:Surveillance soldiers charge sexism a factor in their Oct. 7 warnings being ignored
Friday’s report said that nobody alerted the surveillance soldiers to warnings by senior security officials for a potential infiltration into the border communities.
“If we had known about this warning, this whole disaster would have looked different,” said a soldier identified as Yaara. “No one told us that there was such a high level of vigilance.”
“The IDF left us like sitting ducks,” said Yaara. “The fighters at least had weapons and were killed like heroes. The female surveillance soldiers were abandoned by the army and simply slaughtered without having any chance to defend themselves.”
Haaretz also said that many of the soldiers who survived the massacre have been told they will face sanctions for desertion if they don’t return to their posts. Many of the soldiers are dealing with severe trauma, having survived an assault in which friends and colleagues were massacred when Hamas terrorists overran the bases.
“We tried to explain that we can’t go back,” said a soldier identified as May. “We lost our friends. For hours we hid with corpses.”
“The commanders have not visited us. No one from the army has come to talk to us and ask how we feel. Our existence is simply ignored,” she said.
Kracht niet (gelukkig), macht wel en gedachtegoed ook. Godwin is sinds de opkomst van Hamas en IS verleden tijd als argument.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Mooi, maar de Godwin gaat hier niet op. Hamas vergelijken met Nazi-Duitsland qua kracht en macht is gewoon pure fantasie.
En dus?quote:Op donderdag 23 mei 2024 00:03 schreef Mr.Silencer het volgende:
[..]
Verschrikkelijk wat deze vrouwen hebben moeten doorstaan en dan te bedenken dat ze zo dicht bij de Gaza grens bij observatie posten werden gestationeerd zonder een degelijke wapentraining om zichzelf te kunnen beschermen.
[..]
Op basis van onderstaande quotes werden hun waarschuwingen maanden lang niet serieus genomen en uiteindelijk aan hun lot overgelaten.
[..]
[..]
Zeker in Hebron? Maar is dat nu juist niet de stad waar jist de Palestijnse Autoriteiten het wl voor het zeggen hebben? De rechtbank van de Palestijnse Autoriteiten heeft er de hoofdzetel en de verdeling van H1/H2 geeft er blijkt van dat ze in iedergeval een beetje land weten te regeren op hun eigen manier (zij het via stammendenken, maar enfin)quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Absoluut wel. Zeker in Hebron hebben Palestijnen helemaal niets te vertellen.
Wat heeft dat met de erkenning van Palestina te maken?quote:Op woensdag 22 mei 2024 23:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Spanje en terroristen, een fijne geschiedenis
Moet je nagaan. Palestijnse bestuur heeft op papier msischien de verantwoordelijkheid, maar een minderheid aan Joodse kolonisten maken er de dienst uit. Kortom: het is van Israel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 01:38 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Zeker in Hebron? Maar is dat nu juist niet de stad waar jist de Palestijnse Autoriteiten het wl voor het zeggen hebben? De rechtbank van de Palestijnse Autoriteiten heeft er de hoofdzetel en de verdeling van H1/H2 geeft er blijkt van dat ze in iedergeval een beetje land weten te regeren op hun eigen manier (zij het via stammendenken, maar enfin)
Dat klopt. Het was voorheen geannexeerd door Jordani en daar maakte niemand toen een probleem van. Er waren toen geen oproepen voor een 'Palestijnse staat' of 'Palestijnse zelfbeschikking'. Dat blijft heel erg opmerkelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Palestijnse bestuur heeft op papier msischien de verantwoordelijkheid, maar een minderheid aan Joodse kolonisten maken er de dienst uit. Kortom: het is van Israel.
Er was dan ook geen probleem. Want toen was het van Jordanie. Waarom zou dat een probleem moeten zijn?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt. Het was voorheen geannexeerd door Jordani en daar maakte niemand een probleem van. Er waren toen geen oproepen voor een 'Palestijnse staat' of 'Palestijnse zelfbeschikking'. Dat blijft heel erg opmerkelijk.
Waarom kan het dan nu niet gewoon van Isral zijn er moet er een Palestijnse staat komen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er was dan ook geen probleem. Want toen was het van Jordanie. Waarom zou dat een probleem moeten zijn?
Moet dat?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kan het dan nu niet gewoon van Isral zijn er moet er een Palestijnse staat komen?
Volgens velen binnen de internationale gemeenschap helaas welquote:
Ah oke. Van mij niet. Als de Palestijnen een eigen staat willen, dienen ze grondgebieden terug te veroveren. Dan is het waar van hen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens velen binnen de internationale gemeenschap helaas wel
Waarom moet er een Isral zijn op palestijns grondgebied?quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Waarom kan het dan nu niet gewoon van Isral zijn er moet er een Palestijnse staat komen?
Dat 'moet' niet. Ze hebben de gebieden veroverd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Waarom moet er een Isral zijn op palestijns grondgebied?
Wat is "Palestijns grondgebied"?quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hmm. Sinds wanneer is de Westelijke Jordaanoever Palestijns grondgebied? De Palestijnen hebben zoals bekend altijd zelfzeggenschap afgewezen. Het resultaat daarvan is dat men dus ook geen grondgebied heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik denk dat je "gesprekspartner" deze keer het narratief "Joden zijn westerse/Europese kolonisten" aanhangt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Sinds wanneer is de Westelijke Jordaanoever Palestijns grondgebied? De Palestijnen hebben zoals bekend altijd zelfzeggenschap afgewezen. Het resultaat daarvan is dat men dus ook geen grondgebied heeft.
Je kan het denk ik vanuit twee brillen bekijkenquote:Op donderdag 23 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm. Sinds wanneer is de Westelijke Jordaanoever Palestijns grondgebied? De Palestijnen hebben zoals bekend altijd zelfzeggenschap afgewezen. Het resultaat daarvan is dat men dus ook geen grondgebied heeft.
Ditquote:Op donderdag 23 mei 2024 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je kan het denk ik vanuit twee brillen bekijken
1 de sterkste, wat iemand pakt mag die houden
2 vanuit recht, eigendom is vastgelegd
Bijvoorbeeld in Nederland, kan iemand een stuk gemeentegrond claimen door er een schutting omheen te zetten. Daarmee is die persoon nog geen eigenaar van de grond. Daarna kan die het proberen te verkopen aan iemand anders en daarmee wit te wassen, nog steeds is die persoon of de koper geen eigenaar. Die persoon kan de gemeente aanbieden om een deel terug te geven, als de gemeente dat weigert is dat stuk of de overige grond nog steeds niet van hem.
Wat zie ik daarin verkeerd
Maar wel vragen die in deze 275-delige reeks al meerdere keren zijn beantwoordquote:Op donderdag 23 mei 2024 10:16 schreef Cuendillar het volgende:
Veel vragen in dit topic. Eindelijk een echte discussie!
quote:Mashaal hails ‘Great Student Flood’ on US campuses, calls for ‘legal flood’ in The Hague
"Annihilating the Zionists is good for humanity," says Hamas leader Khaled Mashaal.
Hamas leader abroad Khaled Mashaal on Saturday expressed his gratitude for the “Great Student Flood,” referring to anti-Israel demonstrations on U.S. university campuses, and called for a “financial flood,” a “legal flood” and a “media flood.”
“Al Aqsa Flood” is Hamas’s name for the Oct. 7 massacre and the war it ignited.
Mashaal, the head of Hamas’s political wing, made the remarks during his address to the Flood of the Free conference hosted in Istanbul by the Muslim Brotherhood, his terrorist group’s parent organization.
The address was posted on the Facebook page of the Global Coalition for Quds and Palestine and translated by the Middle East Media Research Institute.
At the same conference, Indian Islamic scholar Maulana Salman Hussaini Nadwi called for Muslims worldwide to attack Israel, eliminate “this worm” and destroy Tel Aviv.
“We thank the Great Student Flood, which emerged from the American, European and Western universities, and has reached all the countries of our nation. We are grateful for the spirit that we have witnessed in our nation, and in humanity as a whole. We are grateful to the free people of the world,” said Mashaal.
“The world is changing. Gaza has changed the region and the world. Gaza has revealed the nobility of humanity,” he continued.
“We have the opportunity to defeat Israel, Allah willing. We have an opportunity to dismantle the Zionist enterprise. We have an opportunity to change the world, and to make Palestine a blessing to mankind, by annihilating the Zionists and their sinful enterprise,” he said.
He called for Hamas supporters to take a series of “major steps,” including public demonstrations, media campaigns, “financial jihad” and finally, actively joining the “resistance.”
“The first step is to continue what you started immediately following Oct. 7. The activities and the programs that you have held throughout the past eight months—you should continue them,” said the Hamas leader, who is based in Doha, Qatar.
Financial jihad
Mashaal called for a “continuous financial flood” in support of Gaza, not only for humanitarian aid but also a “financial jihad” to “support … the mujahideen [jihadi warriors], and in order to buy weapons for them.”
Hamas also desires “millions to return to the streets” in a “flood of the public” that includes a “siege” of U.S. and Israeli embassies, he said.
“We want the masses of our nation to remain in the streets, in support of the war in Gaza, Jerusalem and the West Bank. They should declare their rage against the Zionists and their supporters. We want a flood in the form of a siege of the Israeli and American embassies. We want constant rage that will stop this aggression.”
To aid these efforts, Mashaal called for a “media flood” to ensure that the “truthful Palestinian narrative” reaches worldwide and “to control all social media platforms and all forums.”
Referring to proceedings against Israel in the International Criminal Court, Mashaal said, “We want a legal flood, like in The Hague.”
“We should prosecute the criminal killers. We stand by South Africa and the countries that have now joined it—Turkey, Libya and Egypt,” he said, referring to South Africa’s genocide case against Israel at the ICC.
ICC Chief Prosecutor Karim Khan announced on Monday that he is seeking arrest warrants against Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu and Defense Minister Yoav Gallant for alleged war crimes.
Finally, Mashaal called for supporters to “become involved in the battle of jihad and resistance,” Hamas’s euphemism for terrorism.
“Today, we have a greater duty to do more than all we have done before,” he said. “Indeed, on several fronts, there is blessed participation in the jihad, and we are grateful to the people behind it,” he added, in an apparent reference to the ongoing attacks against Israel by Hezbollah in Lebanon and Yemen’s Houthi rebels. “We want total integration in the battle on the ground. Today, we want a flood of jihad and resistance,” he said.
All Muslims are duty-bound to join this “blessed jihadi flood,” he continued, referencing the capture of Jerusalem from the Crusaders by Salah ad-Din in 1187 C.E. If they do so, they will “see wonders,” he added.
“Being far way does not absolve us from the duty of jihad and resistance. This is a great honor. When the Muslims recaptured Palestine, Jerusalem and the Al-Aqsa mosque from the Crusaders, this duty was not shouldered only by the people of Palestine or the Levant,” said Mashaal. “The entire nation came under the banner of Saladin. Today, the Islamic nation is obligated to join this blessed jihadi flood. When it does, we will see wonders.”
The “Al-Aqsa Flood war” was good not only for Arabs and Muslims, he concluded, but for “humanity as a whole,” as it would mean “annihilating the Zionists.”
We hebben eind 1800, begin 1900 en na de tweede wereldoorlog afspraken gemaakt, volkerenrecht met de geneefse confenties over onder andere behandeling mensen en gebieden. Ook Israel heeft dat getekend. Een stukje land kan veroverd worden alleen dat betekent niet dat de soevereiniteit ook overgaat.quote:
Ik vind het een bijzonder slecht idee als persverklaringen en andere uitspraken van terroristenleiders door de NOS gepubliceerd en verspreid worden alsof hun mening en ideen aandacht verdienen. Daarmee zou je echt nieuws en fatsoenlijke mensen wegdrukkenquote:Op donderdag 23 mei 2024 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, hier zal je natuurlijk geen artikelen over zien op de NOS.
[..]
Waarom zou dit nieuws op de NOS moeten zijn?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:37 schreef HowardRoark het volgende:
Tja, hier zal je natuurlijk geen artikelen over zien op de NOS.
[..]
Als media daadwerkelijke objectieve berichtgeving nastreeft, laat je van beide kanten zien wat er zoal wereld wordt geslingerd. Als een Isralische politici rare uitspraken doet staat dat binnen een half uur in talloze Westerse media. Waarom dus niet van de Palestijnse kant?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Waarom zou dit nieuws op de NOS moeten zijn?
Nee, je schetst op die manier juist een realistisch beeld van een situatie. Door dit achter te houden, wordt er een vertekend beeld gecreerd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het een bijzonder slecht idee als persverklaringen en andere uitspraken van terroristenleiders door de NOS gepubliceerd en verspreid worden alsof hun mening en ideen aandacht verdienen. Daarmee zou je echt nieuws en fatsoenlijke mensen wegdrukken
Ik ben het opzich met je eens hoor, in bepaalde dorpen in Judea en Samaria wel te verstaan - maar Hebron noemen was juist per definitie niet juist.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moet je nagaan. Palestijnse bestuur heeft op papier msischien de verantwoordelijkheid, maar een minderheid aan Joodse kolonisten maken er de dienst uit. Kortom: het is van Israel.
Dat is net het probleem. De talkshows geven een fatsoenlijk iemand die bijzonder veel kennis bezit over zijn vakgebied net zoveel aandacht als (gechargeerd) een Willem Engel die, niet gehinderd door enige kennis, op zondagavond bedenkt wat hij die week van de meest ingewikkelde kwesties ter wereld of wetenschap vindt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als media daadwerkelijke objectieve berichtgeving nastreeft, laat je van beide kanten zien wat er zoal wereld wordt geslingerd. Als een Isralische politici rare uitspraken doet staat dat binnen een half uur in talloze Westerse media. Waarom dus niet van de Palestijnse kant?
[..]
Nee, je schetst op die manier juist een realistisch beeld van een situatie. Door dit achter te houden, wordt er een vertekend beeld gecreerd.
Volgens een aantal hier zijn het geen terroristen maar vrijheidsstrijders, en die zouden dan juist wel door de NOS gehoord moeten worden toch?quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik vind het een bijzonder slecht idee als persverklaringen en andere uitspraken van terroristenleiders door de NOS gepubliceerd en verspreid worden alsof hun mening en ideen aandacht verdienen. Daarmee zou je echt nieuws en fatsoenlijke mensen wegdrukken
Nou, het punt is dat je voorbeeld van in Nederland dus wl zo kan lopen. Als er lang genoeg iemand een schutting op een stuk grond van de gemeente zet, en de gemeente geen bezwaar aan tekend, kan je in Nederland eigenaarschap claimen bij de rechter.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:41 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld in Nederland, kan iemand een stuk gemeentegrond claimen door er een schutting omheen te zetten. Daarmee is die persoon nog geen eigenaar van de grond. Daarna kan die het proberen te verkopen aan iemand anders en daarmee wit te wassen, nog steeds is die persoon of de koper geen eigenaar. Die persoon kan de gemeente aanbieden om een deel terug te geven, als de gemeente dat weigert is dat stuk of de overige grond nog steeds niet van hem.
Vind het wel meevallen dat de NOS aandacht schenkt aan rare uitspraken van Isralische politici. Zou wel wat meer mogen gebeuren. Maar ik snap dat ze zo neutraal mogelijk proberen te blijven (en alsnog door beide kanten van partijdigheid worden beschuldigdquote:Op donderdag 23 mei 2024 11:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als media daadwerkelijke objectieve berichtgeving nastreeft, laat je van beide kanten zien wat er zoal wereld wordt geslingerd. Als een Isralische politici rare uitspraken doet staat dat binnen een half uur in talloze Westerse media. Waarom dus niet van de Palestijnse kant?
Hmm.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is net het probleem. De talkshows geven een fatsoenlijk iemand die bijzonder veel kennis bezit over zijn vakgebied net zoveel aandacht als (gechargeerd) een Willem Engel die, niet gehinderd door enige kennis, op zondagavond bedenkt wat hij die week van de meest ingewikkelde kwesties ter wereld of wetenschap vindt.
Ik ben helemaal niet genteresseerd in een pro-palestina malloot die alleen met een bivakmuts op zijn ongeinformeerde verhaal doet. Ik ben wel genteresseerd in een Joris Luyendijk of iemand waar jij bijvoorbeeld helemaal fan van bent.
Zo'n terrorist moet je geen podium geven. Zijn ideen mogen wel beschreven worden alleen niet zoals hij 't wil.
Deze gaat niet op. Je kunt niet het ene moment Isral en de Palestijnse terroristen op gelijke voet zetten of zelfs van mening zijn dat Isral eigenlijk erger is dan de Palestijnse terroristen. Maar tegelijkertijd vinden dat de media geen aandacht moeten besteden aan wat de Palestijnse terroristen zeggen, want dat is toch maar een terroristengroepering en van Isral mag meer worden verwacht. Het betreft weer een uitstekend voorbeeld van gesegmenteerde logica.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:11 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Vind het wel meevallen dat de NOS aandacht schenkt aan rare uitspraken van Isralische politici. Zou wel wat meer mogen gebeuren. Maar ik snap dat ze zo neutraal mogelijk proberen te blijven (en alsnog door beide kanten van partijdigheid worden beschuldigd). De NOS is niet te benijden wat dat betreft.
Er zit overigens wel een verschil tussen Hamas die rare dingen roept en Isralische politici die rare dingen roepen. Van een democratische rechtstaat verwacht je meer en beter dan van een terroristische beweging.
Rechtstechnisch gezien moet (voor dat volkerenrecht en verdragen) dat stukje land al wel toebehoren aan een Palestijnse Staat en dat doet en deed het niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We hebben eind 1800, begin 1900 en na de tweede wereldoorlog afspraken gemaakt, volkerenrecht met de geneefse confenties over onder andere behandeling mensen en gebieden. Ook Israel heeft dat getekend. Een stukje land kan veroverd worden alleen dat betekent niet dat de soevereiniteit ook overgaat.
Waarom wordt steeds gesproken over Netanyahu, die man is geen dictator maar gekozen om namens de regering van Isral de zaken (af) te regelen. Op grond waarvan dan bv het ICC hem wil (laten) aanhouden vanwege vermeende oorlogsmisdaden door Isral, is mij een raadsel.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:22 schreef oblo het volgende:
[..]
Omdat Neyanyahu dat vooralsnog niet wil en dat zeker weten een deal breaker is voor Smotrich en Ben Gvir, die dreigen dan uit de coalitie te stappen.
Een tijdje geleden werd onderhandeld over zo een deal, maar Israel wou dat beperken tot een tijdelijke vredesmacht met als enige verantwoordelijkheid om de hulpgoederen te bewaken en verdelen. Zelfs daar werd Netanyahu niet echt enthousiast van.
Dat het recht van de sterkste niet geldt, is dan een aangenomen "mening" want ook het recht op grond van eigendom komt rechstreeks voort uit dat er een structuur is die dat met macht/kracht waarborgd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:43 schreef theunderdog het volgende:
....
Dit
Op grond van de oorlogsmisdaden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom wordt steeds gesproken over Netanyahu, die man is geen dictator maar gekozen om namens de regering van Isral de zaken (af) te regelen. Op grond waarvan dan bv het ICC hem wil (laten) aanhouden vanwege vermeende oorlogsmisdaden door Isral, is mij een raadsel.
een terroristenleider die genocide nastreeft staat niet op hetzelfde niveau als een Isralische politicus die democratisch gekozen is en iets zegt. Zo'n Smotrich of Gvir hebben verantwoording af te leggen, zo'n terroristische malloot heeft dat niet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Of je wilt het doelbewust niet begrijpen of je je bent hier aan het gaslighten. Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen:
Als je twee partijen hebt die in een conflict zijn, en je laat als media van n partij telkens de extremiteiten zien en van de andere partij niet, dan ontstaat er onder de lezers en volgers van zulke media toch een vertekend beeld over het conflict?
Wat we nu zien is dat elke extremiteit van Isral onder een vergrootglas wordt gelegd, denk aan uitspraken van Smotrich, Ben-Gvir, de Isralirs op de Westelijke Jordaanoever, maar van de Palestijnse terroristen wordt het grotendeels genegeerd.
We zien geen beelden of artikelen over wat deze mensen op de Arabische televisie allemaal zeggen, we zien geen artikelen over de PLO die nog altijd een 'Martyrs' Fund' hebben voor de families van terroristen om enkele voorbeelden te noemen.
Zo ontstaat er dus een vertekend beeld. De kijker en lezer denkt vervolgens dat Isral het echte probleem is, en de Palestijnse terroristen, ach, dat zijn slechts verzetsstrijders.
Je eerste alinea geeft de verklaring. Die stukjes land waren geen staat en door de weigering van de palestijn in 1949 zijn ze nu fucked. Het was geen land dus de bewoners hebben zolang de sterkste 't wil geen recht op een eigen onafhankelijke staat.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:26 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Rechtstechnisch gezien moet (voor dat volkerenrecht en verdragen) dat stukje land al wel toebehoren aan een Palestijnse Staat en dat doet en deed het niet.
Alleen in het geval van het Gazagebied verwacht ik dat er een verschil, met inachtneming van het verdrag, gemaakt kan worden. Maar dus niet voor Judea en Samaria - want ondanks dat er dingen gebeuren daar die verwerpelijk zijn, is door de Verenigde Naties nu eenmaal bepaald dat het betwist grondgebied is met de taak aan Isral voor handhaving, na verovering van Jordani, wat een Staat is; daarmee zit het begrip verschil, rechtstechnisch dan!
Geopolitiek en humaan technisch gezien gelden andere waarden: die van permanente oorlog/conflict bijvoorbeeld (nu het geval) of financiering geven van buitenlandse mogendheden aan vredesbesprekingen en vredesorganisaties. (Ook nu het geval, Nederland en andere Europese landen leggen allemaal mee in die fondsen. De Liga landen, not so much overigens)
Maar (eigen mening) het zet geen zoden aan de dijk. De onzekerheid van al deze factoren werken niet mee. Mijn "oplossing" gaf ik eerder al eens, in dezelfde essay die ik niet helemaal zal herhalen. Niemand las dat, wellicht begrijpelijk ook nog.
Waarom zou dat niet kunnen? Het kan prima. Dat je dat niet eerlijk vindt is een heel ander verhaal. Maar zeggen dat het tegenstrijdig is of niet kan slaat nergens op. Je kunt prima verschillende verwachtingen hebben van verschillende partijen en gelijkwaardig gedrag van de ene partij nieuwswaardiger vinden dan van een andere partij. Vergelijkingen gaan soms op, en soms niet. De wereld is zwart, wit n grijs.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze gaat niet op. Je kunt niet het ene moment Isral en de Palestijnse terroristen op gelijke voet zetten of zelfs van mening zijn dat Isral eigenlijk erger is dan de Palestijnse terroristen. Maar tegelijkertijd vinden dat de media geen aandacht moeten besteden aan wat de Palestijnse terroristen zeggen, want dat is toch maar een terroristengroepering en van Isral mag meer worden verwacht. Het betreft weer een uitstekend voorbeeld van gesegmenteerde logica.
Dit is wat HowardRoark aangaf met het verkeerde aanhalen. Het gaat om wat beide zijden zeggen, niet om welke zijde verantwoording heeft af te leggen. Het beeld in de media is inderdaad eenzijdig en ik denk dat de NOS hier best melding van mag maken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
een terroristenleider die genocide nastreeft staat niet op hetzelfde niveau als een Isralische politicus die democratisch gekozen is en iets zegt. Zo'n Smotrich of Gvir hebben verantwoording af te leggen, zo'n terroristische malloot heeft dat niet.
Er ontstaat wel een vertekend beeld. Dat beeld is er denk ik al. Volgens mij komt dat niet omdat media maar weinig opschrijven over de ideen van de grootse terroristen, die ideen kennen we al en daar heeft bijna niemand begrip voor of interesse in. Dat scheve beeld heeft andere factoren, wellicht (enigszins) antisemisme, maar er zijn ook andere factoren. Die vind ik wel moeilijk, het is wel makkelijk om mee te gaan in de waan van de dag en alleen te kijken naar de dagelijkse dode, en dus Palestijnse, kindjes.
quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:08 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gesegmenteerde en continue logica lijkt slechts een hersenspinsel te zijn van iemand bij Geenstijl. Ik zou daar niet teveel waarde aan hechten als ik jou was.
Discussie met u is lastig omdat je redeneert met uitleg en waarheden die voortkomen uit een ingerichte mening en waar die op grond van argumenten onhoudbaar zijn, wegduikt met drogredeneringen.quote:
Je vraagt wat de aanleiding is voor het ICC om Netanyahu aan te klagen voor oorlogsmisdaden. Het antwoord is niet heel lastig: de oorlogsmisdaden van Israel waar Netanyahu, net als Gallant, vanuit zijn functie verantwoordelijk voor is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Discussie met u is lastig omdat je redeneert
Wie is eigenlijk het hoofd van die erkende Palestijnse staat? Is dat Abbas? Is die daarmee niet verantwoordelijk voor de daden van Hamas?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je vraagt wat de aanleiding is voor het ICC om Netanyahu aan te klagen voor oorlogsmisdaden. Het antwoord is niet heel lastig: de oorlogsmisdaden van Israel waar Netanyahu, net als Gallant, vanuit zijn functie verantwoordelijk voor is.
Nee. Wat een domme vraag zeg.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wie is eigenlijk het hoofd van die erkende Palestijnse staat? Is dat Abbas? Is die daarmee niet verantwoordelijk voor de daden van Hamas?
Yep, in een democratie mag je zelf besluiten wegkijken en dat geldt niet in een samenleving die haar mandaat heeft op grond van religie die stelt wat iemand wel en niet mag bezigen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:11 schreef Cuendillar het volgende:
[..]![]()
Het is het fundament van waarom de westerse samenleving succesvol is en de islamitische samenlevingen niet, maaer goed.
Het is ook wat steevast wordt genegeerd door activisten, of wat ze misschien helemaal niet doorhebben.
Wat je zegt is een in zichzelf gekeerde redenatie. Iemand is schuldig omdat die schuldig is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:17 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je vraagt wat de aanleiding is voor het ICC om Netanyahu aan te klagen voor oorlogsmisdaden. Het antwoord is niet heel lastig: de oorlogsmisdaden van Israel waar Netanyahu, net als Gallant, vanuit zijn functie verantwoordelijk voor is.
Nee, ik geef aan wat de reden van het ICC is om Netanyahu aan te klagen voor oorlogsmisdaden. Er is nog geen rechtszaak geweest, dus geen idee waarom je over 'schuldig' begint.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:51 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat je zegt is een in zichzelf gekeerde redenatie. Iemand is schuldig omdat die schuldig is.
Iets irrelevants over of ie gekozen is (dat doet er niet toe). Vervolgens zeg je: op grond waarvan het ICC hem wil laten aanhouden is me een raadsel.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Waarom wordt steeds gesproken over Netanyahu, die man is geen dictator maar gekozen om namens de regering van Isral de zaken (af) te regelen. Op grond waarvan dan bv het ICC hem wil (laten) aanhouden vanwege vermeende oorlogsmisdaden door Isral, is mij een raadsel.
Ik vind dit geen domme vraag, @Ulx .quote:
Die zijn niet aan de orde, dus geen idee wat deze domme opmerking in dit draadje moet doen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Wie kunnen we verantwoordelijk houden voor de aanslagen die voorkomen uit de leiding van de Palestijnse Autoriteiten?
Nou, het hoort in dit "draadje" / topic omdat dit topic gaat over het conflict in Isral en de Palestijnse gebieden en nu net deze vraag past bij een van de vragen, wat ik nog graag van je horen zou - en dus een discussie en daar is een forum voor.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Die zijn niet aan de orde, dus geen idee wat deze domme opmerking in dit draadje moet doen.
Ja. Probeer daar eens over te praten dan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:04 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
dit topic gaat over het conflict in Isral en de Palestijnse gebieden
Dat wil ik wel, maar ik krijg meestal geen reactie terug van je. Eerdere topics miste ik dat eigenlijk wel..quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:08 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja. Probeer daar eens over te praten dan.
het lukt elke keer niet.quote:
Niet mijn komma verschuiven @VoMy , dat vind ik niet kies. Jij hebt niet eerder gereageerd op mijn berichten in topics, zelfs al waren ze naar je gericht. Ik ben verder best fair, maar heb een hoge graad aan BS-meters lopen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
het lukt elke keer niet.
Jammer is dat.
Hamas is een eigen organisatie, dus de PA is daar niet automatisch verantwoordelijk voor. Dat terwijl Netanyahu wel degelijk eindverantwoordelijkheid kan worden aangewreven voor de gigantische hoeveelheid oorlogsmisdaden die het IDF begaat; iets wat het ICC in ieder geval zo inziet.
Nou ja, dat is een beetje een lastige. Als je zegt dat Abbas het staatshoofd is is hij dan ook niet verantwoordelijkvoor Hamas' misdaden door die toe te staan door niet tegen ze op te treden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik vind dit geen domme vraag, @:Ulx .
Wie kunnen we verantwoordelijk houden voor de aanslagen die voorkomen uit de leiding van de Palestijnse Autoriteiten, volgens jou?
Omdat hij als minister president uiteindelijk verantwoordelijk is voor het beleid van de regering, al meer dan 10 jaar, bijna onafgebroken. En omdat hij niet zomaar een poppetje is, zijn visie is dominant en leidend.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is niet zo onduidelijk als jij schetst, zie hier: https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-187149/quote:Ook het onlangs willen gaan erkennen van de Palestijnse Staat door door de trias-NIT-idoata (Noorwegen, Ierland, Spanje) is in feite koren op de molen van hamas. Hierbij volstrekt onduidelijk over welke TweeStatelijke grenzen van wanneer die erkenning dan precies gaan en voor(al) wie en hoe die moet worden gehandhaafd ?
Het liefst bombardeer je de daders helemaal plat imo.quote:In dit laatste geval wordt nl. ook bedoeld dat Isral zich er niet mee mag bemoeien.
Itt tot Isral is de situatie van en in Gaza een totaal andere alwaar hamas - voortkomend uit allerlei andere terreurfacties - eenmaal op het schild gezet, burgers te gebruiken als wapen.
Zelfs zo dat hulpkonvooien planmatig worden getraineerd en geplunderd door opportunistische "Gazanen" die in niets worden belet zodat opnieuw de wegkijkende gemeenschap (vanzelfsprekend) weer Isral kan betichten van het niet "doorlaten" van hulp.
Dat aan de andere kant van de grens, Egypte de boel versjteerd door de grens bij Rafah dicht te houden wordt maar liever niet gezien. Dit dichthouden is wmb ook weer een berekend onderdeel van het masterplan dat hamas in Qatar heeft bedacht en Egypte, ook niet vies van Isral dwarszitten, daar de boel op slot houdt.
Maar goed, ik blijf benieuwd naar suggesties hoe en op welke wijze de gegijzelden kunnen worden bevrijd, de terreur wordt gestopt en daders van de aanslag op 07okt23 worden berecht.
Abbas is geen leider van Harakat al Muqawama al Islamiya, in Gaza. Deze twee stammen haten elkaar en gunnen het licht in de ogen niet. Dat is afgelopen jaren wel meermaals gebleken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een beetje een lastige. Als je zegt dat Abbas het staatshoofd is is hij dan ook niet verantwoordelijkvoor Hamas' misdaden door die toe te staan door niet tegen ze op te treden?
Het zou vreemd zijn als Netanyahu wel verantwoordelijk wordt gesteld voor daden die IDF soldaten zouden hebben gedaan maar Abbas niet voor daden van Hamas.
Interessant: want ik had dus net een discussie met @VoMy om dit te behandelen. Natuurlijk zou ik graag deze erkenning zien ook aan die kant, maar kennelijk wordt er nogal eens verschillend over gedacht.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Omdat hij als minister president uiteindelijk verantwoordelijk is voor het beleid van de regering, al meer dan 10 jaar, bijna onafgebroken. En omdat hij niet zomaar een poppetje is, zijn visie is dominant en leidend.
[..]
De PLO vertegenwoordigt het Palestijnse volk dat recht heeft op zelfbeschikking in de zogenaamde “1967 grenzen”.
[..]
Het liefst bombardeer je de daders helemaal plat imo.
Haha zat je tussen alle trommels en toetersquote:Op donderdag 23 mei 2024 15:06 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Interessant: want ik had dus net een discussie met @:VoMy om dit te behandelen. Natuurlijk zou ik graag deze erkenning zien ook aan die kant, maar kennelijk wordt er nogal eens verschillend over gedacht.
Overigens, ook bij demonstraties hoor: ben je er ook al eens aanwezig geweest? Man, wat een 'janboel' af en toe - alles' loopt door elkaar.. Maar tjah, ze zeggen: er is een toekomst.
Yesh, ik heb gedeeld ook in de topics.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:28 schreef oblo het volgende:
[..]
Haha zat je tussen alle trommels en toeters?
de leiding van Hamas lijkt me, die nemen weinig aan van Abbas en zijn vriendenquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:00 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Ik vind dit geen domme vraag, @:Ulx .
Wie kunnen we verantwoordelijk houden voor de aanslagen die voorkomen uit de leiding van de Palestijnse Autoriteiten, volgens jou?
Fijn man. Laten we dit in Cataloni proberen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Maar je krijgt er wel erkenning van Spanje, Ierland en Noorwegen door.
Nee, dat is ie niet. Jammerlijke poging.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nou ja, dat is een beetje een lastige. Als je zegt dat Abbas het staatshoofd is is hij dan ook niet verantwoordelijkvoor Hamas' misdaden door die toe te staan door niet tegen ze op te treden?
Maar de vraag ging voor mij naar @VoMy wie er dan verantwoordelijk zou zijn uit de Palestijnse bevolking vanuit Judea en Samaria, aangezien Hamas dat voor de Gazaanse bevolking is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
de leiding van Hamas lijkt me, die nemen weinig aan van Abbas en zijn vrienden
Wat is dan hun status? Is Hamas slechts een bende verkrachtende en plunderende criminelen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
de leiding van Hamas lijkt me, die nemen weinig aan van Abbas en zijn vrienden
armed militia lijkt mequote:Op donderdag 23 mei 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is dan hun status? Is Hamas slechts een bende verkrachtende en plunderende criminelen?
Situatie in de Westelijke Jordaanoever is complex, Hamas heeft daar grote steun maar in principe weinig macht op enkele 'sleeper cells' na. Wel heb je daar natuurlijk de PLO met hun bekende 'martyr fund' waar men de familie van martelaren financieel steunt. Zuivere koffie is het allemaal niet, ook de PLO is simpelweg een onbetrouwbare partij.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Abbas is geen leider van Harakat al Muqawama al Islamiya, in Gaza. Deze twee stammen haten elkaar en gunnen het licht in de ogen niet. Dat is afgelopen jaren wel meermaals gebleken.
Dus de essentie van de vraag is: wt is de 'Palestijnse Staat'? En wie zou dan de verantwoordelijkheid daarover nemen. Die krijg blijft evident aanwezig - ook naar de ISN-beweging van erkenning van oud-kolonisten staten die dan ineens worden gezien als immigranten van 1800+/- maar toch een volk, maar toch een Staat - .. Of zoiets.![]()
Dus: er is geen duidelijkheid. Ik vraag @:VoMy iets duidelijkers: wie is verantwoordelijk voor de (Arabische Islamitische) Palestijnse (terroristische) activiteiten in Judea en Samaria? Is dat de PLO/PA? Wie dan?
Want kennelijk willen zij (wij?) nu de lijn gaan volgen van hoofdverantwoordelijken. Prima: ik ageer tegen Nethanyahu met die reden. Maar nu de duidelijkheid van 'die andere kant die zich zo betrokken voelt'.
Hamas zit voornamelijk in de Gazastrook. Het is zowel een politieke partij als een terreurbeweging.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is dan hun status? Is Hamas slechts een bende verkrachtende en plunderende criminelen?
Dank voor je antwoord Howard, natuurlijk weet ik dat dit het geval is: ik had alleen zo gehoopt het te horen van @VoMy - in plaats van steeds persoonlijke sneren over een verkeerd genterpreteerd verhaal van een maand geleden of iets.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:00 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Situatie in de Westelijke Jordaanoever is complex, Hamas heeft daar grote steun maar in principe weinig macht op enkele 'sleeper cells' na. Wel heb je daar natuurlijk de PLO met hun bekende 'martyr fund' waar men de familie van martelaren financieel steunt. Zuivere koffie is het allemaal niet, ook de PLO is simpelweg een onbetrouwbare partij.
[..]
Hamas zit voornamelijk in de Gazastrook. Het is zowel een politieke partij als een terreurbeweging.
De leiding van Hamas is verantwoordelijk voor de daden die mensen van Hamas doen in naam van Hamas of met hulp van Hamas.quote:Op donderdag 23 mei 2024 15:55 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Maar de vraag ging voor mij naar @:VoMy wie er dan verantwoordelijk zou zijn
Dit stopt allemaal als er een Palestijnse staat is /squote:Op donderdag 23 mei 2024 15:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Maar je krijgt er wel erkenning van Spanje, Ierland en Noorwegen door.
Net als met Al-Qaida/Bin Laden en Afghanistan idd. En daar was de besturende Taliban tenminste nog daadwerkelijk op de hand van Al-Qaida; in het geval van de PA en Hamas is dat op zijn zachtst gezegd niet het geval.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef sp3c het volgende:
das ook weer iets te gemakkelijk gesteld, de Palestijnse authoriteit is verantwoordelijk voor de Palestijnen dus als Hamas uit naam van diezelfde Palestijnen de grens over trekt en begint te schieten (hoeft niet per se een oorlogsmisdaad te zijn) dan kan Israel prima de oorlog verklaren aan 'de Palestijne' en de westelijke Jordaanoever ook helemaal in puin schieten
nee hoorquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Net als met Al-Qaida/Bin Laden en Afghanistan idd. En daar was de besturende Taliban tenminste nog daadwerkelijk op de hand van Al-Qaida;
het hoeft niet te blijken, het kan gewoon de facto waar zijnquote:in het geval van de PA en Hamas is dat op zijn zachtst gezegd niet het geval.
De verantwoordelijkheid van de PA voor de daden van Hamas blijkt nergens uit. Een non-discussie die alleen maar wordt opgezet om de boel weer eens te vertroebelen.
Palestijnse autoriteiten binnen de context van de Gazastrook komt natuurlijk gewoon neer op Hamas. Palestijnse autoriteit in de context van de Westelijke Jordaanoever is de PLO.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef sp3c het volgende:
das ook weer iets te gemakkelijk gesteld, de Palestijnse authoriteit is verantwoordelijk voor de Palestijnen dus als Hamas uit naam van diezelfde Palestijnen de grens over trekt en begint te schieten (hoeft niet per se een oorlogsmisdaad te zijn) dan kan Israel prima de oorlog verklaren aan 'de Palestijne' en de westelijke Jordaanoever ook helemaal in puin schieten
Je kunt diezelfde authoriteit er echter niet voor voor het gerecht slepen
Er wordt niets vertroebeld, VoMy. Er worden stellingen gemaakt of vragen gesteld en zowel Hamas als Fatah / PLO (de voorloper van de Palestijnse Autoriteiten) worden gesitueerd in het najagen van een Islamitische Staat Palestina. (Zonodig fondsenwerving vanuit het Moslim Broederschap en proxy's)quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Net als met Al-Qaida/Bin Laden en Afghanistan idd. En daar was de besturende Taliban tenminste nog daadwerkelijk op de hand van Al-Qaida; in het geval van de PA en Hamas is dat op zijn zachtst gezegd niet het geval.
De verantwoordelijkheid van de PA voor de daden van Hamas blijkt nergens uit. Een non-discussie die alleen maar wordt opgezet om de boel weer eens te vertroebelen.
Het kan waar zijn als de situatie compleet anders is dan dat deze is. Zo interessant is de vraag dus ook niet. Zelensky is ook niet verantwoordelijk voor de oorlogsmisdaden van de Wagnergroep op Oekraens grondgebied.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee hoor
[..]
het hoeft niet te blijken, het kan gewoon de facto waar zijn
exacte antwoord weet ik hier ook niet precies tbh maar het is op zich een interessante vraag
die alleen maar gesteld worden om weer veertig posts over het hypothetische niks te praten zodat alle aandacht weer is gericht op de grote boze Palestijnen en dat het niet gaat over de genocidale activiteiten van het IDF dat als leger van de apartheidsstaat Isral, aangestuurd door de bij het ICC voor oorlogsmisdaden aangeklaagde Netanyahu, massaslachtingen combineert met uithongering en vernietiging van alle cruciale infrastructuur in Gaza.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Er wordt niets vertroebeld, VoMy. Er worden stellingen gemaakt of vragen gesteld
wel voor die groepen Russen die af en toe in Belgorod de boel in de fik komen stekenquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het kan waar zijn als de situatie compleet anders is dan dat deze is. Zo interessant is de vraag dus ook niet. Zelensky is ook niet verantwoordelijk voor de oorlogsmisdaden van de Wagnergroep op Oekraens grondgebied.
Dat is hij juridisch (VN technisch en oorlogsrecht technisch) gezien wel: hij is verantwoordelijk voor het verdrijven van milities in zijn grondgebied.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het kan waar zijn als de situatie compleet anders is dan dat deze is. Zo interessant is de vraag dus ook niet. Zelensky is ook niet verantwoordelijk voor de oorlogsmisdaden van de Wagnergroep op Oekraens grondgebied.
stel je niet aan joh, als je de discussie niet wilt voeren ga je wat anders doenquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:33 schreef VoMy het volgende:
[..]
die alleen maar gesteld worden om weer veertig posts over het hypothetische niks te praten zodat alle aandacht weer is gericht op de grote boze Palestijnen en dat het niet gaat over de genocidale activiteiten van het IDF dat als leger van de apartheidsstaat Isral, aangestuurd door de bij het ICC voor oorlogsmisdaden aangeklaagde Netanyahu, massaslachtingen combineert met uithongering en vernietiging van alle cruciale infrastructuur in Gaza.
Dat is de vertroebeling inderdaad.
de Wagnergroep zijn de Russenquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:35 schreef HannahVrede het volgende:
[..]
Dat is hij juridisch.gwzien wel: hij is verantwoordelijk voor het verdrijven van milities in zijn grondgebied.
Dat hij het niet wil, is een andere discussie en daar uit Zelensky zich dan ook meermaals over. (Google; Zelensky Wagnergroup)
Dus juridisch gezien gaat dit niet op en geopolitiek denk ik evenmin, maar dat is een aanname op basis van de gemaakte selectie van mijn informatie.
De Palestijnse Autoriteiten en Hamas zijn absoluut geen vrienden van elkaar. De n vond de ander te soft en de n wil een oorlog en gewapende jihad voor de Islam (Hamas) en de ander zegt nu politieke oplossingen te zoeken.. (for what it's worth)
Als ie (dwz het Oekraiense leger of de geheime dienst oid) ze faciliteert in ieder geval wel ten dele ja.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel voor die groepen Russen die af en toe in Belgorod de boel in de fik komen steken
anders ookquote:Op donderdag 23 mei 2024 16:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als ie (dwz het Oekraiense leger of de geheime dienst oid) ze faciliteert in ieder geval wel ten dele ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |