Het lijkt me duidelijk dat al die nederzettingen Israël onveiliger maken, maar dit lijkt me ook geen goed idee. Terreurorganisaties hebben nu al laten zien dat ze beschikken over veel creativiteit om de zwakheden van Israël uit te buiten. Dat embargo opheffen lijkt me vooral een recept voor narigheid.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel kan ook inderdaad de handen er volledig vanaf trekken. Dat zou nog mooier zijn. Gewoon een grote muur eromheen , vol inzetten op defensieve middelen als de Iron Dome en dat nieuwe lasergedoe. Dat zou de beste oplossing zijn.
Wel dan ook de kolonisten terugnemen, die moeten weer netjes binnen de muurtjes blijven. Niet buiten de lijntjes kleuren. En dan lekker LHBTQI parades houden in Tel Aviv - iedereen heppie. (Behalve de voorstanders van Groot-Israël)
De huidige strijd is hopeloos, zorgt alleen maar voor meer en meer animo (en dus meer strijders) en werkt als drijfzand. Nederzettingen opruimen, muur neerkwakken en dan hen het onderling laten uitvechten - terwijl jij je paradijsje op aarde voortzet en goed bewaakt. Geen enkele terreurorganisatie in het Midden-Oosten is op deze manier 'succesvol' opgeruimd. Geen enkele. Zelfs ISIS slaat nog regelmatig toe op verschillende plekken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:50 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Het lijkt me duidelijk dat al die nederzettingen Israël onveiliger maken, maar dit lijkt me ook geen goed idee. Terreurorganisaties hebben nu al laten zien dat ze beschikken over veel creativiteit om de zwakheden van Israël uit te buiten. Dat embargo opheffen lijkt me vooral een recept voor narigheid.
Ze zijn denk ik dichterbij dan toen al is het moeilijk vergelijken, maar het toont wel aan dat stoppen geen optie is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net zoals de Taliban opgeruimd werd. Toch?
Dichterbij dan toen? Dat blijkt uit?quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze zijn denk ik dichterbij dan toen al is het moeilijk vergelijken, maar het toont wel aan dat stoppen geen optie is.
Ja, dit klinkt in theorie mooi. Alleen wanneer Israël geen controle meer heeft over de grenzen van Palestina houdt niets Iran nog tegen om nog véél geavanceerdere wapens te sturen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De huidige strijd is hopeloos, zorgt alleen maar voor meer en meer animo (en dus meer strijders) en werkt als drijfzand. Nederzettingen opruimen, muur neerkwakken en dan hen het onderling laten uitvechten - terwijl jij je paradijsje op aarde voortzet en goed bewaakt.
Een grote muur om het Kalifaat heen bouwen is weleens door meer mensen geopperd. Ik ben blij dat men dat niet heeft gedaan.quote:Geen enkele terreurorganisatie in het Midden-Oosten is op deze manier 'succesvol' opgeruimd. Geen enkele. Zelfs ISIS slaat nog regelmatig toe op verschillende plekken.
Dus moet je het maar laten?quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De huidige strijd is hopeloos, zorgt alleen maar voor meer en meer animo (en dus meer strijders) en werkt als drijfzand. Nederzettingen opruimen, muur neerkwakken en dan hen het onderling laten uitvechten - terwijl jij je paradijsje op aarde voortzet en goed bewaakt. Geen enkele terreurorganisatie in het Midden-Oosten is op deze manier 'succesvol' opgeruimd. Geen enkele. Zelfs ISIS slaat nog regelmatig toe op verschillende plekken.
En wat houdt Iran nu tegen dan? Die wapens vinden echt wel hun weg hoor. Los daarvan snap ik die angst voor Iran niet. Israël had, als ze het politiek strategisch gezien nou leuk hadden aangepakt, allerlei vriendjes kunnen maken in hun strijd tegen Iran. Waarom denk je dat al die Arabische landen in een keer toch graag met Israël gingen heulen. Iran is nagenoeg geïsoleerd in die regio. Ze gebruiken proxies als voorpost.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ja, dit klinkt in theorie mooi. Alleen wanneer Israël geen controle meer heeft over de grenzen van Palestina houdt niets Iran nog tegen om nog véél geavanceerdere wapens te sturen.
Ja, ware het niet dat Israël al wat muurtjes heeft staan dus het hier puur gaat om uitbreiding daarvan. En een muur bouwen om een partij niet-geïsoleerde strijders is wat ingewikkelder.quote:Een grote muur om het Kalifaat heen bouwen is weleens door meer mensen geopperd. Ik ben blij dat men dat niet heeft gedaan.
De kwaliteit van de raketten en technologie die Hamas heeft laat nu nogal te wensen over. Als je de controle opgeeft over de grenzen van Palestina houdt niets Iran nog tegen om wat ingewikkeldere (en dus sterkere) wapens te sturen. Of soldaten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat houdt Iran nu tegen dan? Die wapens vinden echt wel hun weg hoor. Los daarvan snap ik die angst voor Iran niet. Israël had, als ze het politiek strategisch gezien nou leuk hadden aangepakt, allerlei vriendjes kunnen maken in hun strijd tegen Iran. Waarom denk je dat al die Arabische landen in een keer toch graag met Israël gingen heulen. Iran is nagenoeg geïsoleerd in die regio. Ze gebruiken proxies als voorpost.
Die nederzettingen maken de boel alleen maar gevaarlijker, maar de controle over de grenzen heeft Israël niet voor niets.quote:Ja, ware het niet dat Israël al wat muurtjes heeft staan dus het hier puur gaat om uitbreiding daarvan. En een muur bouwen om een partij niet-geïsoleerde strijders is wat ingewikkelder.
geduld? voor wat?? tot heel nederland is over genomen?quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:07 schreef Cuendillar het volgende:
"Hamas opruimen gaat niet lukken"
We zijn nog maar een half jaar bezig, zoals van tevoren al (correct) aangegeven.
Geduld.
Dat klopt, maar dit zegt niet veel. De vraag is dan namelijk wie men in de plaats van Hamas steunt en dan kom je al snel uit bij de Palestijnse tak van de Islamtische Jihad of zo. Dat is van de regen in de drup.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook aannemelijk. Al is het maar omdat Hamas, met onbeperkte steun van Iran, bereid is het meeste geweld te gebruiken. Alhoewel Hamas behoorlijk onpopulair leek te zijn vlak voor de oorlog, maar in veel Arabische landen zijn ook de sterkste aan de macht, niet de populairste.
Dit hebben ze in 2005 al gedaan in de Gazastrook. Meteen komt er een radicale Islamtische terreurgroep aan de macht die het land constant bestookt met raketten en aanslagen als doel de totale vernietiging van Israël heeft. Waarom zou Israël dit ook in de Westelijke Jordaanoever willen? Dan worden ze van drie kanten bestookt: Gazastrook, Westelijke Jordaanoever en vanuit het Noorden door Hezbollah.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israel kan ook inderdaad de handen er volledig vanaf trekken. Dat zou nog mooier zijn. Gewoon een grote muur eromheen , vol inzetten op defensieve middelen als de Iron Dome en dat nieuwe lasergedoe. Dat zou de beste oplossing zijn.
Wel dan ook de kolonisten terugnemen, die moeten weer netjes binnen de muurtjes blijven. Niet buiten de lijntjes kleuren. En dan lekker LHBTQI parades houden in Tel Aviv - iedereen heppie. (Behalve de voorstanders van Groot-Israël)
Iran levert drones en wapens aan POLISARIO. Marokko heeft ook geen controle over Algerije. Beetje een onzin-argument.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
De kwaliteit van de raketten en technologie die Hamas heeft laat nu nogal te wensen over. Als je de controle opgeeft over de grenzen van Palestina houdt niets Iran nog tegen om wat ingewikkeldere (en dus sterkere) wapens te sturen. Of soldaten.
Wellicht dat die landen ook steun zoeken bij Israël omdat het land daadwerkelijk een regionale macht is geworden.
Die vermeende controle heeft er niet voor gezorgd dat Hamas geen wapens kreeg. Die vermeende controle heeft er ook niet voor gezorgd dat er in één keer duizend mensen werden afgemaakt.quote:Die nederzettingen maken de boel alleen maar gevaarlijker, maar de controle over de grenzen heeft Israël niet voor niets.
the just want peace!!quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dit zegt niet veel. De vraag is dan namelijk wie men in de plaats van Hamas steunt en dan kom je al snel uit bij de Palestijnse tak van de Islamtische Jihad of zo. Dat is van de regen in de drup.
[..]
Dit hebben ze in 2005 al gedaan in de Gazastrook. Meteen komt er een radicale Islamtische terreurgroep aan de macht die het land constant bestookt met raketten en aanslagen als doel de totale vernietiging van Israël heeft. Waarom zou Israël dit ook in de Westelijke Jordaanoever willen? Dan worden ze van drie kanten bestookt: Gazastrook, Westelijke Jordaanoever en vanuit het Noorden door Hezbollah.
Israël kan dat prima aan. De Iron Dome heeft dat bewezen. De defensie kan nog verder opgeschroefd worden, laat de Palestijnen dan maar lekker in hun eigen wereldje zitten met Hamas en Hezbollah. Kost geld, maar je bespaart ook veel geld. En je draagt niet bij aan hun ellende, want dat doen ze dan zelf.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:17 schreef HowardRoark het volgende:
Dit hebben ze in 2005 al gedaan in de Gazastrook. Meteen komt er een radicale Islamtische terreurgroep aan de macht die het land constant bestookt met raketten en aanslagen als doel de totale vernietiging van Israël heeft. Waarom zou Israël dit ook in de Westelijke Jordaanoever willen? Dan worden ze van drie kanten bestookt: Gazastrook, Westelijke Jordaanoever en vanuit het Noorden door Hezbollah.
Israeli's. Alsin de gazanen zelf die officieel in Israel wonen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij hier aan het wijzen. Verder zijn er afdoende beelden van Israeli's die vrachtwagens met voedsel plunderen of blokkeren. Is gewoon een feit, hoef je niet te ontkennen.
Gazanen met peies inderdaad.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israeli's. Alsin de gazanen zelf die officieel in Israel wonen.
Ja, klopt.
Ah, dus Israël moet gewoon maar onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio? Een situatie die jij dus ook nog verder zou willen faciliteren door de Westelijke Jordaanoever volledig aan de Palestijnen te geven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Israël kan dat prima aan. De Iron Dome heeft dat bewezen. De defensie kan nog verder opgeschroefd worden, laat de Palestijnen dan maar lekker in hun eigen wereldje zitten met Hamas en Hezbollah. Kost geld, maar je bespaart ook veel geld. En je draagt niet bij aan hun ellende, want dat doen ze dan zelf.
Er zijn zoveel landen in de wereld die onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. En die zijn vaak een stuk armer dan Israël en hebben veel minder middelen tot hun beschikking om zich te verweren. En toch blijven die overleven.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dus Israël moet gewoon maar onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. Een situatie die jij dus ook nog verder zou willen faciliteren door de Westelijke Jordaanoever volledig aan de Palestijnen te geven.
Lastig serieus te nemen dit.
In Algerije is niet veel interesse voor POLISARIO. Syrië is een bondgenoot van Iran, met veel Palestijnen in Jordanië lijkt me dat een reëel risico. Zeker als de politieke situatie in Jordanië opeens omslaat.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Iran levert drones en wapens aan POLISARIO. Marokko heeft ook geen controle over Algerije. Beetje een onzin-argument.
Maar wel dat het incidenteel bleef. Ik zou Hamas niet willen zien met de macht/kracht van de Taliban. Of IS in 2014.quote:Die vermeende controle heeft er niet voor gezorgd dat Hamas geen wapens kreeg. Die vermeende controle heeft er ook niet voor gezorgd dat er in één keer duizend mensen werden afgemaakt.
terwijl ze al heel lang met deze dreigingen leven. en straks europa ook!quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, dus Israël moet gewoon maar onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio? Een situatie die jij dus ook nog verder zou willen faciliteren door de Westelijke Jordaanoever volledig aan de Palestijnen te geven.
Lastig serieus te nemen dit.
Nou, in het Westen hebben we tegenwoordig inderdaad ook helaas met terreurdreiging te maken (dankzij de Islam) maar er is geen enkel ander land ter wereld dat gevraagd wordt gewoon maar te leven met grote terreurgroeperingen net over de grens, die het land willen vernietigen. Daarom is het ook zo raar dat men dit wél van Israël verwacht.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel landen in de wereld die onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. En die zijn vaak een stuk armer dan Israël en hebben veel minder middelen tot hun beschikking om zich te verweren. En toch blijven die overleven.
Nee hoor, deze hebben ze nooit als hun grondgebied geaccepteerd en Israël maakt er op veel plekken de dienst uit nadat men het gebied had veroverd op Jordanië in 1967 tijdens de Zesdaagse Oorlog.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:28 schreef sp3c het volgende:
de Westelijke Jordaanoever is al van de Palestijnen
denk just denk !!quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel landen in de wereld die onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. En die zijn vaak een stuk armer dan Israël en hebben veel minder middelen tot hun beschikking om zich te verweren. En toch blijven die overleven.
dat Israel de boel bezet maakt het niet Israelischquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, deze hebben ze nooit als hun grondgebied geaccepteerd en Israël maakt er op veel plekken de dienst uit nadat men het gebied had veroverd op Jordanië in 1967 tijdens de Zesdaagse Oorlog.
Kolonisten op het Gazagebied.. Hmm, interesting!quote:Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
POLISARIO is nota bene een proxy van Algerije, gesteund door Iran. Algerije is bovendien militair sterker dan heel Syrië, Libanon en Jordanië bij elkaar (gesponsord door Rusland bovendien). Nogmaals - non-argument. Zorg er gewoon voor dat je je eigen buitengrenzen uitstekend bewaakt, zorg desnoods nog voor een bufferzone (internationale vredesmacht). Dat laatste is ook in lijn met wat de VS als voorkeur heeft.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
In Algerije is niet veel interesse voor POLISARIO. Syrië is een bondgenoot van Iran, met veel Palestijnen in Jordanië lijkt me dat een reëel risico. Zeker als de politieke situatie in Jordanië opeens omslaat.
Dat hebben ze feitelijk al. En het blijft incidenteel omdat ze ten opzichte van Israël niets voorstellen. Ze hebben zelf gaten in hun beveiliging laten vallen. Anders had het natuurlijk niet kunnen gebeuren. Daar zijn de Israeli's zelf notabene boos over.quote:Maar wel dat het incidenteel bleef. Ik zou Hamas niet willen zien met de macht/kracht van de Taliban. Of IS in 2014.
Nou... feitelijk wel dus.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat Israel de boel bezet maakt het niet Israelisch
Huh?quote:
Het Westen heeft al sinds jaar en dag met terreurdreiging te maken. Je hebt vrij weinig historisch besef als je denkt dat dit ooit anders het geval is geweest. Verder zei ik het net al, er zijn meerdere landen in de wereld die te maken hebben met vervelende terreurgroeperingen net over de grens.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, in het Westen hebben we tegenwoordig inderdaad ook helaas met terreurdreiging te maken (dankzij de Islam) maar er is geen enkel ander land ter wereld dat gevraagd wordt gewoon maar te leven met grote terreurgroeperingen net over de grens, die het land willen vernietigen. Daarom is het ook zo raar dat men dit wél van Israël verwacht.
niet volgens het oorlogsrechtquote:
Als je mijn auto jat, en ik kan niets doen om mijn auto terug te krijgen, dan is het zeker wel je auto.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik je auto jat is het nog niet mijn auto.
Nee, dan is het nog steeds een gejatte auto van jou, die ik feitelijk in bezit heb.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je mijn auto jat, en ik kan niets doen om mijn auto terug te krijgen, dan is het zeker wel je auto.
wat?quote:
Heeft Algerije als hoogste doel om Marokko te vernietigen? Het fanatisme van Algerije lijkt me nou niet te vergelijken met Iran.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
POLISARIO is nota bene een proxy van Algerije, gesteund door Iran. Algerije is bovendien militair sterker dan heel Syrië, Libanon en Jordanië bij elkaar (gesponsord door Rusland bovendien). Nogmaals - non-argument. Zorg er gewoon voor dat je je eigen buitengrenzen uitstekend bewaakt
Tsja, ik denk dus dat dit wel nodig is. En tenzij Jordanië een deel van haar grenzen daarvoor wil lenen zal dat ook een deel op de grens van Jordanië-Palestina moeten zitten.quote:zorg desnoods nog voor een bufferzone (internationale vredesmacht). Dat laatste is ook in lijn met wat de VS als voorkeur heeft.
De Taliban is met alle wapens die de VS heeft achtergelaten véél sterker dan Hamas.quote:Dat hebben ze feitelijk al.
Als ze dit al kunnen in de huidige situatie lijkt het me niet bijster verstandig om ze nog meer mogelijkheden toe te werpen door de grens met Jordanië open te gooien.quote:En het blijft incidenteel omdat ze ten opzichte van Israël niets voorstellen. Ze hebben zelf gaten in hun beveiliging laten vallen. Anders had het natuurlijk niet kunnen gebeuren. Daar zijn de Israeli's zelf notabene boos over.
Jij hebt hem. Ik krijg de auto niet terug. Feitelijke situatie.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dan is het nog steeds een gejatte auto van jou, die ik feitelijk in bezit heb.
Als de West Bank en Gaza 'dus' van Israël is, kun jij dan kwantificeren hoe de Arabische inwoners in die delen van Israël worden behandeld?quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, deze hebben ze nooit als hun grondgebied geaccepteerd en Israël maakt er op veel plekken de dienst uit nadat men het gebied had veroverd op Jordanië in 1967 tijdens de Zesdaagse Oorlog.
Dat zal, maar het eigendom ligt nog bij jou.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt hem. Ik krijg de auto niet terug. Feitelijke situatie.
Zelfde met Israel - Palestina. israel heeft grond veroverd (nee, Hasbara figuren ik hoef geen mythische verhaaltjes over dat het allemaal al historisch van hun was), Palestijnen krijgen nada terug..
nee dat is het nietquote:
Nee jongen, deden we met de nazi's ook niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beter dan het erger maken, lijkt me.
In het begin misschien. Niet als er een tijd over heen gaat, jij het een en ander weet te vervalsen en ervoor zorgt dat ik niets kan beginnen. Dan wordt de auto in kwestie van jou.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal, maar het eigendom ligt nog bij jou.
Fan? neuhhh. Maar recht van de sterkste is uiteindelijk het enige wat er toe doet, ja.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat is het niet
ik vind het prima dat je er ok mee bent dat Israel die gebieden overneemt, etnisch zuivert en weet ik het wat, twijfelachtig standpunt maar dat moet je zelf lekker weten maar het zijn bezette Palestijnse gebieden dat is gewoon feitelijk waar
dan moet je er ook voor uitkomen, ik ben fan van etnische zuiveringen en landjepik en shit
nee hoorquote:Op woensdag 22 mei 2024 21:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Fan? neuhhh. Maar recht van de sterkste is uiteindelijk het enige wat er toe doet, ja.
Palestijnen hebben het verloren. Het is van Israel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |