abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213649381
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Goede zaak, gewoon normaal doen. Geldt ook voor Netanyahu.
Oorlog is niet 'normaal'. Als in: niet normatief. Wel inherent aan de mens, maar niet normaal.
pi_213649383
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Als de rechter zich uiteindelijk ook uitspreekt tegen Netanyahu, dan heeft dit gevolgen voor de band met Israel.

Slechte zaak.
Als de opvolger van Rutte een oorlog blijft voeren om zelf in het pluche en uit de gevangenis te blijven hoop ik dat onze bondgenoten wat doen.
pi_213649402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de opvolger van Rutte een oorlog blijft voeren om zelf in het pluche en uit de gevangenis te blijven hoop ik dat onze bondgenoten wat doen.
Geloof ik direct. Elk land heeft zo haar naevelingen.
pi_213649407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oorlog is niet 'normaal'. Als in: niet normatief. Wel inherent aan de mens, maar niet normaal.
Maar ook bij oorlog zijn er regels en zelfs buiten Gaza zijn die zeker geschonden. En dan niet een keer, maar heel vaak.
pi_213649409
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Klopt, en mensenrechtenschendingen ook niet.
pi_213649423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Maar ook bij oorlog zijn er regels en zelfs buiten Gaza zijn die zeker geschonden. En dan niet een keer, maar heel vaak.
Allereerst is dit 'nog' niet waar. want de rechter moet zich nog uitspreken. Ten tweede al is dat zo, dan is dat in de praktijk nogal irrelevant. Internationaal-recht is een papierenwerkelijkheid.
pi_213649429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt, en mensenrechtenschendingen ook niet.
Correct. Niet normatief. De meeste mensen doen altijd nog niet aan mensenrechtenschendingen.
pi_213649434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Correct. Niet normatief. De meeste mensen doen altijd nog niet aan mensenrechtenschendingen.
En daarom moet een Netanyahu zich verantwoorden.
pi_213649444
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Allereerst is dit 'nog' niet waar. want de rechter moet zich nog uitspreken. Ten tweede al is dat zo, dan is dat in de praktijk nogal irrelevant. Internationaal-recht is een papierenwerkelijkheid.
Het is geen papieren werkelijkheid als er concreet recht gesproken wordt.
pi_213649451
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
En daarom moet een Netanyahu zich verantwoorden.
Van mij niet.
pi_213649461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het is geen papieren werkelijkheid als er concreet recht gesproken wordt.
Concreet recht spreken, is jezelf in de voet schieten. Eigen belang is waar het omgaat.
pi_213649471
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Geloof ik direct. Elk land heeft zo haar naevelingen.
Grappig dat woord naeveling terwijl je iemand aan het verdedigen bent die oktober 7 heeft laten gebeuren, omdat hij zijn eigen ambtenaren niet meer vertrouwde. Waarom vertrouwde hij ze niet meer? Omdat het een stoute jongen is die voor meerdere zaken vervolgd gaat worden zodra hij premier af is.
pi_213649485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Concreet recht spreken, is jezelf in de voet schieten. Eigen belang is waar het omgaat.
Dat is bij recht spreken dus niet het geval.
pi_213649493
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grappig dat woord naeveling terwijl je iemand aan het verdedigen bent die oktober 7 heeft laten gebeuren, omdat hij zijn eigen ambtenaren niet meer vertrouwde. Waarom vertrouwde hij ze niet meer? Omdat het een stoute jongen is die voor meerdere zaken vervolgd gaat worden zodra hij premier af is.
Ik verdedig Israel. Niet Netanyahu. Bovendien gaat het hier niet om 7 oktober, maar om de 'oorlogsmisdaden' die op zijn naam komen als reactie.
pi_213649496
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Van mij niet.
Dat kan, niet iedereen heeft oog voor medemenselijkheid, mensenlevens. Exact daarom hebben we het oorlogsrecht.
pi_213649524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik verdedig Israel. Niet Netanyahu. Bovendien gaat het hier niet om 7 oktober, maar om de 'oorlogsmisdaden' die op zijn naam komen als reactie.
Als je Isral aan het verdedigen bent, dan zou je het beste met het land voorhebben. Maar zo acteer je niet. Je gunt een land geen potentiele oorlogsmisdadiger als leider namelijk.
pi_213649538
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het staat gewoon op film hoe Isralische burgers brandstichten bij Palestijnen thuis terwijl meneren met legeruniformen de wacht houden buiten.

Het tweede deel is volgens mij na al je gebral de ware onderliggende gedachte. Nogal een eigen goal want als het slechts een papieren tijger is, dan maakt het toch niet uit voor onze relatie?
  woensdag 22 mei 2024 @ 17:57:28 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213649561
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt, de wereld is in handen gevallen van een groot islamitisch complot.

/s
Tja, dat zijn jouw woorden, niet die van mij.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213649581
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat zijn jouw woorden, niet die van mij.
Klopt, een vrije vertaling gebaseerd op je langspeelplaat de afgelopen topics.
pi_213649591
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik dacht dat het gesprek al iets verder was, maar wat jij wil.

Jij verdedigt Isral door oorlogsmisdrijven daar te legaliseren. Denk je dat een land dat grotendeels afhankelijk is van buitenlandse steun en goodwill daarbij gebaat is?
pi_213649593
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt, de wereld is in handen gevallen van een groot islamitisch complot.

/s
HamasGODEN *O*
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213649634
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als je Isral aan het verdedigen bent, dan zou je het beste met het land voorhebben. Maar zo acteer je niet. Je gunt een land geen potentiele oorlogsmisdadiger als leider namelijk.
Ik gun Israel niet het beste? ze moeten dienen als een westerse vazalstaat, zo lang het nog kan. Als Israel niets doet aan hun messiaanse politieke ideologie, hoop ik dat het westen ze op den duur laat vallen.
pi_213649713
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het staat gewoon op film hoe Isralische burgers brandstichten bij Palestijnen thuis terwijl meneren met legeruniformen de wacht houden buiten.

Het tweede deel is volgens mij na al je gebral de ware onderliggende gedachte. Nogal een eigen goal want als het slechts een papieren tijger is, dan maakt het toch niet uit voor onze relatie?
1: Bedoel je op de settlers? dat is de WestBank.

2: Het maakt wel uit voor onze relatie, maar het gaat niets doen met de manier van omgang van israel jegens de Gazanen.
pi_213649722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik dacht dat het gesprek al iets verder was, maar wat jij wil.

Jij verdedigt Isral door oorlogsmisdrijven daar te legaliseren. Denk je dat een land dat grotendeels afhankelijk is van buitenlandse steun en goodwill daarbij gebaat is?
Wat maakt mij het uit of Israel daarbij gebaat is? zolang 'het westen' er maar bij gebaat is. Vooralsnog kan Israel dienen als onze ogen en oren in het Midden-Oosten.
  woensdag 22 mei 2024 @ 18:25:13 #75
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213649868
Correct.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213650129
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Wat maakt mij het uit of Israel daarbij gebaat is? zolang 'het westen' er maar bij gebaat is. Vooralsnog kan Israel dienen als onze ogen en oren in het Midden-Oosten.
Je komt zo wel neerbuigend over
pi_213650142
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Je komt zo wel neerbuigend over
Je interpretatie is correct.
  woensdag 22 mei 2024 @ 18:50:43 #78
131800 Tarado
cap de fusca
pi_213650250
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ twitter ]
Wanneer zou de eerste gaypride op de gazastrook zijn?
pi_213650388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Nooit. Dat is nou juist een van de weinige zaken wat ze het steunen waard maakt.
  woensdag 22 mei 2024 @ 19:10:23 #80
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213650495
quote:

[..]
Tja, uitstekende vraag. Maar dit kun je natuurlijk het beste aan een paar Westerse 'progressieven' vragen, die aan de ene kant graag met regenboogvlaggetjes wapperen en aan de andere kant de Palestijnen en radicale Islam omarmen.
pi_213650601
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_213650636
quote:
⚠️Viewer Discretion Advised. ⚠️

Never before seen video shows 5 Israeli teenage girls after being brutally beaten and kidnapped on Oct 7th.

The teenagers, all aged 19, are seen covered in blood, with one of them, Naama Levy, believed to have been brutally r*ped with heavy blood stains seen on the front and back of her pants.

One of their kidnappers can be heard on video shouting:

“You dogs, we will step on you.”

🎗️Liri Albag, 19
🎗️Karina Ariev, 19
🎗️Agam Berger, 19
🎗️Daniella Gilboa, 19
🎗️Naama Levy, 19

The teenagers have been held captive for 228 days.
twitter
pi_213650857
quote:

[..]
Ik denk dat de Gaypride erg laag op het verlanglijstje zal staan. Eerst maar eens fatsoenlijk eten en basisverworvenheden he.
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:04:14 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213651055
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 19:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Ik denk dat de Gaypride erg laag op het verlanglijstje zal staan. Eerst maar eens fatsoenlijk eten en basisverworvenheden he.
Eten is er meer dan genoeg. Sterker nog, ruim 20% van de Palestijnen in de Gazastrook is obees.
pi_213651175
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Bedoel je op de settlers? dat is de WestBank.

2: Het maakt wel uit voor onze relatie, maar het gaat niets doen met de manier van omgang van israel jegens de Gazanen.
1 Wat had jij verwacht bij de woorden: zelfs buiten Gaza?

2 Deze keer misschien niet, maar misschien wel de volgende keer. En zelfs al doet het niks: criminelen moeten gestraft worden. Of is criminelen straffen nu ook al naef?
pi_213651200
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ze kunnen niet eens hun eigen grens met ogen en oren in de gaten houden.
pi_213651249
quote:
Hulp geleverd via door VS gebouwde pier bereikt Palestijnen niet
https://www.telegraaf.nl/(...)r-hamas-op-7-oktober

Geen van de 569 ton humanitaire hulp die op een door de VS gebouwde pier in Gaza gearriveerd is, is tot dusver uitgedeeld aan mensen in nood. Dat zei dinsdag een woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Defensie.

Een deel van de via de pier binnengekomen hulp bereikt weliswaar de pakhuizen, maar daarna onderscheppen massa's wanhopige Palestijnen de vrachtwagens zodra ze ze de laadruimte verlaten.

De hulp die via de pier de Gazastrook bereikt, is sowieso niet genoeg, erkent Pentagon-woordvoerder Pat Ryder: "We beseffen en erkennen ten volle dat landroutes de optimale manier zijn om hulp te krijgen. Het is ook belangrijk te onthouden dat dit een gevechtsgebied is en dat het een complexe operatie is."
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_213651265
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ twitter ]
Spot-on. Daarom snap ik die hele erkenningsdrang van andere landen nu ook niet, zolang HAMAS nog aan de macht is.
pi_213651275
quote:

[..]
Bedoel je die 'basisverworvenheden' die meer dan driekwart van de Gazaanse bevolking al niet rond kreeg zonder lidmaatschap van Harakat al Muqawamah al Islamiyyah - het almachtige regime van het Gazagebied? Of had je een beter ideetje? Misschien een van de andere Islamitische Jihad-proxys?

Of moet volgensnjou Isral alles maar even bolwerken daar qua 'basisverworvenheden'? Dat is vreemd; Isral, die vieze kolonistische macht met een Amerikaanse broekzak, moest toch wegblijven daar van je?

De enige LHBTIQLP+-alefbet vlag die gewapperd heeft in het Gazagebied, hing volgensmij aan een verdwaalde Merkava. :{ Op het verlanglijstje van de Islamitische Jihad zal het niet staan, denk ik.. Maar ik kan het mishebben natuurlijk. O-)
pi_213651290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
1 Wat had jij verwacht bij de woorden: zelfs buiten Gaza?

2 Deze keer misschien niet, maar misschien wel de volgende keer. En zelfs al doet het niks: criminelen moeten gestraft worden. Of is criminelen straffen nu ook al naef?
1: Irrelevant dus. Want dit gedoe met ICC gaat over Gaza. Wat betreft Netanyahu dan.

2: In geopolitieke context is dat in bepaalde gevallen uiterst naef, ja.
pi_213651306
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ze kunnen niet eens hun eigen grens met ogen en oren in de gaten houden.
Klopt. Het gaat bergafwaarts met Israel. Nou top dan toch? word Israel vanzelf een Paria, hebben we ICC niet eens bij nodig.
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:27:46 #92
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213651381
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 12:51 schreef Drxx het volgende:

[..]
Hier riepen mensen toch ook maandenlang toen de Gazaanse bevolking geen druppel schoon drinkwater kreeg vanuit Isral, dat Gaza niet meer van Isral is maar meer zijn eigen dingetje en dat Isral daarom geen verantwoordelijk hoeft te dragen voor de Gazanen?

Als dat zo is, en de Gazanen hun eigen hachie moeten redden, hoezo mogen ze dan ineens niet erkend worden zijnde een staat door andere landen? Waarmee heeft Isral zich dan mee te bemoeien? Want daarmee insinueren ze weer dat dat deel eigenlijk nog wl bij Isral hoort.

Dus welke van de twee is het nou?

En het is niet alsof Noorwegen Palestina erkent als 'from the river to the sea', maar gewoon die delen waar Isral zelf zijn handen van af heeft gehaald.
Water kan ook niet vloeien als van de buizen die gegeven en aangelegd zijn door israel, raketten worden gemaakt door de pali's.

Kan je wel buizen willen blijven sturen...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:35:02 #93
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213651486
quote:

[..]
Basis was er. Alleen werden de buizen uitgegraven om raketten van te maken. En vreten is er ook voor de pali's, moet je maar aan hamas vragen.

Niet wijzen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:39:33 #94
131800 Tarado
cap de fusca
pi_213651534
quote:

[..]
Hamas heeft al meer dan fatsoenlijk te eten en andere privileges, dat is nou net het probleem.
pi_213651542
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Eten is er meer dan genoeg. Sterker nog, ruim 20% van de Palestijnen in de Gazastrook is obees.
Dat zegt niets over de kwaliteit van voedsel in het algemeen of toegang tot voedsel in het algemeen.
pi_213651552
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:35 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Basis was er. Alleen werden de buizen uitgegraven om raketten van te maken. En vreten is er ook voor de pali's, moet je maar aan hamas vragen.

Niet wijzen.
Volgens mij ben jij hier aan het wijzen. Verder zijn er afdoende beelden van Israeli's die vrachtwagens met voedsel plunderen of blokkeren. Is gewoon een feit, hoef je niet te ontkennen.
pi_213651574
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:39 schreef Tarado het volgende:

[..]
Hamas heeft al meer dan fatsoenlijk te eten en andere privileges, dat is nou net het probleem.
Er zijn meerdere problemen, Hamas is daar n van. Net als de huidige Isralische regering.
pi_213651586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Spot-on. Daarom snap ik die hele erkenningsdrang van andere landen nu ook niet, zolang HAMAS nog aan de macht is.
Dat lijkt me ook aannemelijk. Al is het maar omdat Hamas, met onbeperkte steun van Iran, bereid is het meeste geweld te gebruiken. Alhoewel Hamas behoorlijk onpopulair leek te zijn vlak voor de oorlog, maar in veel Arabische landen zijn ook de sterkste aan de macht, niet de populairste.
Incelfrikandel
pi_213651596
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:22 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Bedoel je die 'basisverworvenheden' die meer dan driekwart van de Gazaanse bevolking al niet rond kreeg zonder lidmaatschap van Harakat al Muqawamah al Islamiyyah - het almachtige regime van het Gazagebied? Of had je een beter ideetje? Misschien een van de andere Islamitische Jihad-proxys?

Of moet volgensnjou Isral alles maar even bolwerken daar qua 'basisverworvenheden'? Dat is vreemd; Isral, die vieze kolonistische macht met een Amerikaanse broekzak, moest toch wegblijven daar van je?

De enige LHBTIQLP+-alefbet vlag die gewapperd heeft in het Gazagebied, hing volgensmij aan een verdwaalde Merkava. :{ Op het verlanglijstje van de Islamitische Jihad zal het niet staan, denk ik.. Maar ik kan het mishebben natuurlijk. O-)
Israel kan ook inderdaad de handen er volledig vanaf trekken. Dat zou nog mooier zijn. Gewoon een grote muur eromheen , vol inzetten op defensieve middelen als de Iron Dome en dat nieuwe lasergedoe. Dat zou de beste oplossing zijn.

Wel dan ook de kolonisten terugnemen, die moeten weer netjes binnen de muurtjes blijven. Niet buiten de lijntjes kleuren. En dan lekker LHBTQI parades houden in Tel Aviv - iedereen heppie. (Behalve de voorstanders van Groot-Isral)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2024 20:46:31 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 20:49:10 #100
131800 Tarado
cap de fusca
pi_213651631
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er zijn meerdere problemen, Hamas is daar n van. Net als de huidige Isralische regering.
Dus Hamas eerst maar eens opruimen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')