Oorlog is niet 'normaal'. Als in: niet normatief. Wel inherent aan de mens, maar niet normaal.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goede zaak, gewoon normaal doen. Geldt ook voor Netanyahu.
Als de opvolger van Rutte een oorlog blijft voeren om zelf in het pluche en uit de gevangenis te blijven hoop ik dat onze bondgenoten wat doen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Als de rechter zich uiteindelijk ook uitspreekt tegen Netanyahu, dan heeft dit gevolgen voor de band met Israel.
Slechte zaak.
Geloof ik direct. Elk land heeft zo haar naevelingen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de opvolger van Rutte een oorlog blijft voeren om zelf in het pluche en uit de gevangenis te blijven hoop ik dat onze bondgenoten wat doen.
Maar ook bij oorlog zijn er regels en zelfs buiten Gaza zijn die zeker geschonden. En dan niet een keer, maar heel vaak.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorlog is niet 'normaal'. Als in: niet normatief. Wel inherent aan de mens, maar niet normaal.
Klopt, en mensenrechtenschendingen ook niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorlog is niet 'normaal'. Als in: niet normatief. Wel inherent aan de mens, maar niet normaal.
Allereerst is dit 'nog' niet waar. want de rechter moet zich nog uitspreken. Ten tweede al is dat zo, dan is dat in de praktijk nogal irrelevant. Internationaal-recht is een papierenwerkelijkheid.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:44 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Maar ook bij oorlog zijn er regels en zelfs buiten Gaza zijn die zeker geschonden. En dan niet een keer, maar heel vaak.
Correct. Niet normatief. De meeste mensen doen altijd nog niet aan mensenrechtenschendingen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en mensenrechtenschendingen ook niet.
En daarom moet een Netanyahu zich verantwoorden.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Correct. Niet normatief. De meeste mensen doen altijd nog niet aan mensenrechtenschendingen.
Het is geen papieren werkelijkheid als er concreet recht gesproken wordt.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allereerst is dit 'nog' niet waar. want de rechter moet zich nog uitspreken. Ten tweede al is dat zo, dan is dat in de praktijk nogal irrelevant. Internationaal-recht is een papierenwerkelijkheid.
Van mij niet.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En daarom moet een Netanyahu zich verantwoorden.
Concreet recht spreken, is jezelf in de voet schieten. Eigen belang is waar het omgaat.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen papieren werkelijkheid als er concreet recht gesproken wordt.
Grappig dat woord naeveling terwijl je iemand aan het verdedigen bent die oktober 7 heeft laten gebeuren, omdat hij zijn eigen ambtenaren niet meer vertrouwde. Waarom vertrouwde hij ze niet meer? Omdat het een stoute jongen is die voor meerdere zaken vervolgd gaat worden zodra hij premier af is.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof ik direct. Elk land heeft zo haar naevelingen.
Dat is bij recht spreken dus niet het geval.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Concreet recht spreken, is jezelf in de voet schieten. Eigen belang is waar het omgaat.
Ik verdedig Israel. Niet Netanyahu. Bovendien gaat het hier niet om 7 oktober, maar om de 'oorlogsmisdaden' die op zijn naam komen als reactie.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Grappig dat woord naeveling terwijl je iemand aan het verdedigen bent die oktober 7 heeft laten gebeuren, omdat hij zijn eigen ambtenaren niet meer vertrouwde. Waarom vertrouwde hij ze niet meer? Omdat het een stoute jongen is die voor meerdere zaken vervolgd gaat worden zodra hij premier af is.
Dat kan, niet iedereen heeft oog voor medemenselijkheid, mensenlevens. Exact daarom hebben we het oorlogsrecht.quote:
Als je Isral aan het verdedigen bent, dan zou je het beste met het land voorhebben. Maar zo acteer je niet. Je gunt een land geen potentiele oorlogsmisdadiger als leider namelijk.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik verdedig Israel. Niet Netanyahu. Bovendien gaat het hier niet om 7 oktober, maar om de 'oorlogsmisdaden' die op zijn naam komen als reactie.
Het staat gewoon op film hoe Isralische burgers brandstichten bij Palestijnen thuis terwijl meneren met legeruniformen de wacht houden buiten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allereerst is dit 'nog' niet waar. want de rechter moet zich nog uitspreken. Ten tweede al is dat zo, dan is dat in de praktijk nogal irrelevant. Internationaal-recht is een papierenwerkelijkheid.
Tja, dat zijn jouw woorden, niet die van mij.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, de wereld is in handen gevallen van een groot islamitisch complot.
/s
Klopt, een vrije vertaling gebaseerd op je langspeelplaat de afgelopen topics.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat zijn jouw woorden, niet die van mij.
Ik dacht dat het gesprek al iets verder was, maar wat jij wil.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik verdedig Israel. Niet Netanyahu. Bovendien gaat het hier niet om 7 oktober, maar om de 'oorlogsmisdaden' die op zijn naam komen als reactie.
HamasGODENquote:Op woensdag 22 mei 2024 17:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, de wereld is in handen gevallen van een groot islamitisch complot.
/s
Ik gun Israel niet het beste? ze moeten dienen als een westerse vazalstaat, zo lang het nog kan. Als Israel niets doet aan hun messiaanse politieke ideologie, hoop ik dat het westen ze op den duur laat vallen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je Isral aan het verdedigen bent, dan zou je het beste met het land voorhebben. Maar zo acteer je niet. Je gunt een land geen potentiele oorlogsmisdadiger als leider namelijk.
1: Bedoel je op de settlers? dat is de WestBank.quote:Op woensdag 22 mei 2024 17:55 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het staat gewoon op film hoe Isralische burgers brandstichten bij Palestijnen thuis terwijl meneren met legeruniformen de wacht houden buiten.
Het tweede deel is volgens mij na al je gebral de ware onderliggende gedachte. Nogal een eigen goal want als het slechts een papieren tijger is, dan maakt het toch niet uit voor onze relatie?
Wat maakt mij het uit of Israel daarbij gebaat is? zolang 'het westen' er maar bij gebaat is. Vooralsnog kan Israel dienen als onze ogen en oren in het Midden-Oosten.quote:Op woensdag 22 mei 2024 18:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik dacht dat het gesprek al iets verder was, maar wat jij wil.
Jij verdedigt Isral door oorlogsmisdrijven daar te legaliseren. Denk je dat een land dat grotendeels afhankelijk is van buitenlandse steun en goodwill daarbij gebaat is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |