abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:26:13 #121
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213652126
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Israël kan dat prima aan. De Iron Dome heeft dat bewezen. De defensie kan nog verder opgeschroefd worden, laat de Palestijnen dan maar lekker in hun eigen wereldje zitten met Hamas en Hezbollah. Kost geld, maar je bespaart ook veel geld. En je draagt niet bij aan hun ellende, want dat doen ze dan zelf.
Ah, dus Israël moet gewoon maar onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio? Een situatie die jij dus ook nog verder zou willen faciliteren door de Westelijke Jordaanoever volledig aan de Palestijnen te geven.

Lastig serieus te nemen dit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213652173
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dus Israël moet gewoon maar onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. Een situatie die jij dus ook nog verder zou willen faciliteren door de Westelijke Jordaanoever volledig aan de Palestijnen te geven.

Er zijn zoveel landen in de wereld die onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. En die zijn vaak een stuk armer dan Israël en hebben veel minder middelen tot hun beschikking om zich te verweren. En toch blijven die overleven.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 21:28:47 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213652175
de Westelijke Jordaanoever is al van de Palestijnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_213652203
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Iran levert drones en wapens aan POLISARIO. Marokko heeft ook geen controle over Algerije. Beetje een onzin-argument.
In Algerije is niet veel interesse voor POLISARIO. Syrië is een bondgenoot van Iran, met veel Palestijnen in Jordanië lijkt me dat een reëel risico. Zeker als de politieke situatie in Jordanië opeens omslaat.

quote:
Die vermeende controle heeft er niet voor gezorgd dat Hamas geen wapens kreeg. Die vermeende controle heeft er ook niet voor gezorgd dat er in één keer duizend mensen werden afgemaakt.
Maar wel dat het incidenteel bleef. Ik zou Hamas niet willen zien met de macht/kracht van de Taliban. Of IS in 2014.
Incelfrikandel
pi_213652205
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, dus Israël moet gewoon maar onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio? Een situatie die jij dus ook nog verder zou willen faciliteren door de Westelijke Jordaanoever volledig aan de Palestijnen te geven.

terwijl ze al heel lang met deze dreigingen leven. en straks europa ook!
  woensdag 22 mei 2024 @ 21:33:10 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213652247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Er zijn zoveel landen in de wereld die onder constante dreiging leven van terreurgroeperingen in de regio. En die zijn vaak een stuk armer dan Israël en hebben veel minder middelen tot hun beschikking om zich te verweren. En toch blijven die overleven.
Nou, in het Westen hebben we tegenwoordig inderdaad ook helaas met terreurdreiging te maken (dankzij de Islam) maar er is geen enkel ander land ter wereld dat gevraagd wordt gewoon maar te leven met grote terreurgroeperingen net over de grens, die het land willen vernietigen. Daarom is het ook zo raar dat men dit wél van Israël verwacht.
quote:
88s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:28 schreef sp3c het volgende:
de Westelijke Jordaanoever is al van de Palestijnen
Nee hoor, deze hebben ze nooit als hun grondgebied geaccepteerd en Israël maakt er op veel plekken de dienst uit nadat men het gebied had veroverd op Jordanië in 1967 tijdens de Zesdaagse Oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213652275
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:28 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
denk just denk !!
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 21:36:13 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213652304
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:33 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, deze hebben ze nooit als hun grondgebied geaccepteerd en Israël maakt er op veel plekken de dienst uit nadat men het gebied had veroverd op Jordanië in 1967 tijdens de Zesdaagse Oorlog.
dat Israel de boel bezet maakt het niet Israelisch
pi_213652318
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2024 20:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Israel kan ook inderdaad de handen er volledig vanaf trekken. Dat zou nog mooier zijn. Gewoon een grote muur eromheen , vol inzetten op defensieve middelen als de Iron Dome en dat nieuwe lasergedoe. Dat zou de beste oplossing zijn.

Wel dan ook de kolonisten terugnemen, die moeten weer netjes binnen de muurtjes blijven. Niet buiten de lijntjes kleuren. En dan lekker LHBTQI parades houden in Tel Aviv - iedereen heppie. (Behalve de voorstanders van Groot-Israël)
Kolonisten op het Gazagebied.. Hmm, interesting! :)

Verder een plan om op een briefje te sturen naar: Eliezer Kaplan Staat 1, 9195000 te Jeruzalem.

Wellicht wordt het meegenomen in de volgende vergadering. ^O^
pi_213652325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
In Algerije is niet veel interesse voor POLISARIO. Syrië is een bondgenoot van Iran, met veel Palestijnen in Jordanië lijkt me dat een reëel risico. Zeker als de politieke situatie in Jordanië opeens omslaat.
POLISARIO is nota bene een proxy van Algerije, gesteund door Iran. Algerije is bovendien militair sterker dan heel Syrië, Libanon en Jordanië bij elkaar (gesponsord door Rusland bovendien). Nogmaals - non-argument. Zorg er gewoon voor dat je je eigen buitengrenzen uitstekend bewaakt, zorg desnoods nog voor een bufferzone (internationale vredesmacht). Dat laatste is ook in lijn met wat de VS als voorkeur heeft.

quote:
Maar wel dat het incidenteel bleef. Ik zou Hamas niet willen zien met de macht/kracht van de Taliban. Of IS in 2014.
Dat hebben ze feitelijk al. En het blijft incidenteel omdat ze ten opzichte van Israël niets voorstellen. Ze hebben zelf gaten in hun beveiliging laten vallen. Anders had het natuurlijk niet kunnen gebeuren. Daar zijn de Israeli's zelf notabene boos over.
pi_213652339
quote:
88s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
dat Israel de boel bezet maakt het niet Israelisch
Nou... feitelijk wel dus.
pi_213652343
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 19:22 schreef Nober het volgende:

[..]
[ x ]
Huh?
Die ondertiteling here are the girls en dan door de maker handmatig toegevoegd (women who can get pregnant).

???

Daarna schrijft de ondertiteling als zo'n terrorist naar een soldaat wijst 'you are so beautifull' terwijl hij zou zeggen 'no beautifull'.

De beelden zijn al erg genoeg zou ik denken
pi_213652361
quote:

Nou, in het Westen hebben we tegenwoordig inderdaad ook helaas met terreurdreiging te maken (dankzij de Islam) maar er is geen enkel ander land ter wereld dat gevraagd wordt gewoon maar te leven met grote terreurgroeperingen net over de grens, die het land willen vernietigen. Daarom is het ook zo raar dat men dit wél van Israël verwacht.
Het Westen heeft al sinds jaar en dag met terreurdreiging te maken. Je hebt vrij weinig historisch besef als je denkt dat dit ooit anders het geval is geweest. Verder zei ik het net al, er zijn meerdere landen in de wereld die te maken hebben met vervelende terreurgroeperingen net over de grens.
pi_213652370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als ik je auto jat is het nog niet mijn auto.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 21:42:09 #135
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213652408
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]
niet volgens het oorlogsrecht
pi_213652424
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Als ik je auto jat is het nog niet mijn auto.
Als je mijn auto jat, en ik kan niets doen om mijn auto terug te krijgen, dan is het zeker wel je auto.
pi_213652429
quote:
88s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
niet volgens het oorlogsrecht
Hahaha
pi_213652437
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als je mijn auto jat, en ik kan niets doen om mijn auto terug te krijgen, dan is het zeker wel je auto.
Nee, dan is het nog steeds een gejatte auto van jou, die ik feitelijk in bezit heb.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 21:44:19 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213652443
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hahaha
wat?
pi_213652451
wat wij in nederland zeggen is wat waar moslims komen/ zijn de vrijheid en respect is gone!!
pi_213652452
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
POLISARIO is nota bene een proxy van Algerije, gesteund door Iran. Algerije is bovendien militair sterker dan heel Syrië, Libanon en Jordanië bij elkaar (gesponsord door Rusland bovendien). Nogmaals - non-argument. Zorg er gewoon voor dat je je eigen buitengrenzen uitstekend bewaakt
Heeft Algerije als hoogste doel om Marokko te vernietigen? Het fanatisme van Algerije lijkt me nou niet te vergelijken met Iran.

quote:
zorg desnoods nog voor een bufferzone (internationale vredesmacht). Dat laatste is ook in lijn met wat de VS als voorkeur heeft.
Tsja, ik denk dus dat dit wel nodig is. En tenzij Jordanië een deel van haar grenzen daarvoor wil lenen zal dat ook een deel op de grens van Jordanië-Palestina moeten zitten.

quote:
Dat hebben ze feitelijk al.
De Taliban is met alle wapens die de VS heeft achtergelaten véél sterker dan Hamas.

quote:
En het blijft incidenteel omdat ze ten opzichte van Israël niets voorstellen. Ze hebben zelf gaten in hun beveiliging laten vallen. Anders had het natuurlijk niet kunnen gebeuren. Daar zijn de Israeli's zelf notabene boos over.
Als ze dit al kunnen in de huidige situatie lijkt het me niet bijster verstandig om ze nog meer mogelijkheden toe te werpen door de grens met Jordanië open te gooien.
Incelfrikandel
pi_213652454
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nee, dan is het nog steeds een gejatte auto van jou, die ik feitelijk in bezit heb.
Jij hebt hem. Ik krijg de auto niet terug. Feitelijke situatie.

Zelfde met Israel - Palestina. israel heeft grond veroverd (nee, Hasbara figuren ik hoef geen mythische verhaaltjes over dat het allemaal al historisch van hun was), Palestijnen krijgen nada terug..
pi_213652459
quote:
88s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
wat?
Praktisch nogal irrelevant.
pi_213652463
quote:

[..]
Als de West Bank en Gaza 'dus' van Israël is, kun jij dan kwantificeren hoe de Arabische inwoners in die delen van Israël worden behandeld?
pi_213652501
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jij hebt hem. Ik krijg de auto niet terug. Feitelijke situatie.

Zelfde met Israel - Palestina. israel heeft grond veroverd (nee, Hasbara figuren ik hoef geen mythische verhaaltjes over dat het allemaal al historisch van hun was), Palestijnen krijgen nada terug..
Dat zal, maar het eigendom ligt nog bij jou.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 21:48:30 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213652510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Praktisch nogal irrelevant.
nee dat is het niet

ik vind het prima dat je er ok mee bent dat Israel die gebieden overneemt, etnisch zuivert en weet ik het wat, twijfelachtig standpunt maar dat moet je zelf lekker weten maar het zijn bezette Palestijnse gebieden dat is gewoon feitelijk waar

dan moet je er ook voor uitkomen, ik ben fan van etnische zuiveringen en landjepik en shit
pi_213652515
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Beter dan het erger maken, lijkt me.
Nee jongen, deden we met de nazi's ook niet.
pi_213652524
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat zal, maar het eigendom ligt nog bij jou.
In het begin misschien. Niet als er een tijd over heen gaat, jij het een en ander weet te vervalsen en ervoor zorgt dat ik niets kan beginnen. Dan wordt de auto in kwestie van jou.
pi_213652535
quote:
88s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:48 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee dat is het niet

ik vind het prima dat je er ok mee bent dat Israel die gebieden overneemt, etnisch zuivert en weet ik het wat, twijfelachtig standpunt maar dat moet je zelf lekker weten maar het zijn bezette Palestijnse gebieden dat is gewoon feitelijk waar

dan moet je er ook voor uitkomen, ik ben fan van etnische zuiveringen en landjepik en shit
Fan? neuhhh. Maar recht van de sterkste is uiteindelijk het enige wat er toe doet, ja.

Palestijnen hebben het verloren. Het is van Israel.
  Moderator woensdag 22 mei 2024 @ 21:51:14 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213652556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 21:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Fan? neuhhh. Maar recht van de sterkste is uiteindelijk het enige wat er toe doet, ja.

Palestijnen hebben het verloren. Het is van Israel.
nee hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')