abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213657867
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Maar je krijgt er wel erkenning van Spanje, Ierland en Noorwegen door.
Fijn man. Laten we dit in Catalonië proberen. ^O^ *O* Verzetsstrijders! O+ /s
  donderdag 23 mei 2024 @ 15:51:52 #277
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657871
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:48 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nou ja, dat is een beetje een lastige. Als je zegt dat Abbas het staatshoofd is is hij dan ook niet verantwoordelijkvoor Hamas' misdaden door die toe te staan door niet tegen ze op te treden?
Nee, dat is ie niet. Jammerlijke poging.
Antifa
pi_213657894
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
de leiding van Hamas lijkt me, die nemen weinig aan van Abbas en zijn vrienden
Maar de vraag ging voor mij naar @VoMy wie er dan verantwoordelijk zou zijn uit de Palestijnse bevolking vanuit Judea en Samaria, aangezien Hamas dat voor de Gazaanse bevolking is.

Daar ging júíst nu net de vraag naar toe, een heel goede vraag vond ik zelf ook.

Het verschil (ook militair(e groeperingen) gezien) tussen het Gazagebied en Judea en Samaria is nogal groot. Dus wie houden we dan collectief verantwoordelijk voor de daden vanuit die nieuwe erkende "Staat Palestina"? Dát was de vraag.
pi_213657902
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:50 schreef sp3c het volgende:

[..]
de leiding van Hamas lijkt me, die nemen weinig aan van Abbas en zijn vrienden
Wat is dan hun status? Is Hamas slechts een bende verkrachtende en plunderende criminelen?
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 15:59:54 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213657922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Wat is dan hun status? Is Hamas slechts een bende verkrachtende en plunderende criminelen?
armed militia lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:00:52 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213657930
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 14:55 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Abbas is geen leider van Harakat al Muqawama al Islamiya, in Gaza. Deze twee stammen haten elkaar en gunnen het licht in de ogen niet. Dat is afgelopen jaren wel meermaals gebleken.

Dus de essentie van de vraag is: wát is de 'Palestijnse Staat'? En wie zou dan de verantwoordelijkheid daarover nemen. Die krijg blijft evident aanwezig - ook naar de ISN-beweging van erkenning van oud-kolonisten staten die dan ineens worden gezien als immigranten van 1800+/- maar toch een volk, maar toch een Staat - .. Of zoiets. :?

Dus: er is geen duidelijkheid. Ik vraag @:VoMy iets duidelijkers: wie is verantwoordelijk voor de (Arabische Islamitische) Palestijnse (terroristische) activiteiten in Judea en Samaria? Is dat de PLO/PA? Wie dan?

Want kennelijk willen zij (wij?) nu de lijn gaan volgen van hoofdverantwoordelijken. Prima: ik ageer tegen Nethanyahu met die reden. Maar nu de duidelijkheid van 'die andere kant die zich zo betrokken voelt'.
Situatie in de Westelijke Jordaanoever is complex, Hamas heeft daar grote steun maar in principe weinig macht op enkele 'sleeper cells' na. Wel heb je daar natuurlijk de PLO met hun bekende 'martyr fund' waar men de familie van martelaren financieel steunt. Zuivere koffie is het allemaal niet, ook de PLO is simpelweg een onbetrouwbare partij.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hamas zit voornamelijk in de Gazastrook. Het is zowel een politieke partij als een terreurbeweging.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213657936
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Situatie in de Westelijke Jordaanoever is complex, Hamas heeft daar grote steun maar in principe weinig macht op enkele 'sleeper cells' na. Wel heb je daar natuurlijk de PLO met hun bekende 'martyr fund' waar men de familie van martelaren financieel steunt. Zuivere koffie is het allemaal niet, ook de PLO is simpelweg een onbetrouwbare partij.
[..]
Hamas zit voornamelijk in de Gazastrook. Het is zowel een politieke partij als een terreurbeweging.
Dank voor je antwoord Howard, natuurlijk weet ik dat dit het geval is: ik had alleen zo gehoopt het te horen van @VoMy - in plaats van steeds persoonlijke sneren over een verkeerd geïnterpreteerd verhaal van een maand geleden of iets.

Dus wij zijn het wel eens hoor, qua collectieve verantwoordelijkheid voor de daden in Judea en Samaria. Alleen soms wordt gedaan alsof het allemaal zo simpel zou zijn - oftwel: het was retoriek, de aanleiding ook.

Het steevast iemand dom noemen of vragen als dom bestempelen is door @Jippie al eerder geveegd door deze gebruiker. Kennelijk stopt het alleen niet ik reageerde nu wèl actief - nu blijk ik ook al een "stempel" te hebben bij deze gebruiker.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:06:27 #283
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:55 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Maar de vraag ging voor mij naar @:VoMy wie er dan verantwoordelijk zou zijn
De leiding van Hamas is verantwoordelijk voor de daden die mensen van Hamas doen in naam van Hamas of met hulp van Hamas.

De PA is verantwoordelijk voor de daden die mensen van organisaties die horen bij de PA doen in naam van die organisatie.

De premier van Israël is verantwoordelijk voor eventuele grootschalige oorlogsmisdaden die worden uitgevoerd door het IDF, net als de minister verantwoordelijk voor het leger (het IDF) dat kan zijn.

Is het domme vragenuurtje nu voorbij?
Antifa
pi_213657955
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 15:49 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Maar je krijgt er wel erkenning van Spanje, Ierland en Noorwegen door.
Dit stopt allemaal als er een Palestijnse staat is /s
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:07:59 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657957
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:03 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
@:VoMy
Stop eens met taggen svp.
Antifa
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:09:57 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213657969
das ook weer iets te gemakkelijk gesteld, de Palestijnse authoriteit is verantwoordelijk voor de Palestijnen dus als Hamas uit naam van diezelfde Palestijnen de grens over trekt en begint te schieten (hoeft niet per se een oorlogsmisdaad te zijn) dan kan Israel prima de oorlog verklaren aan 'de Palestijne' en de westelijke Jordaanoever ook helemaal in puin schieten

Je kunt diezelfde authoriteit er echter niet voor voor het gerecht slepen
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:11:24 #287
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213657976
je kunt hem wel neerschieten want war is hell _O-
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:16:53 #288
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213657995
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef sp3c het volgende:
das ook weer iets te gemakkelijk gesteld, de Palestijnse authoriteit is verantwoordelijk voor de Palestijnen dus als Hamas uit naam van diezelfde Palestijnen de grens over trekt en begint te schieten (hoeft niet per se een oorlogsmisdaad te zijn) dan kan Israel prima de oorlog verklaren aan 'de Palestijne' en de westelijke Jordaanoever ook helemaal in puin schieten

Net als met Al-Qaida/Bin Laden en Afghanistan idd. En daar was de besturende Taliban tenminste nog daadwerkelijk op de hand van Al-Qaida; in het geval van de PA en Hamas is dat op zijn zachtst gezegd niet het geval.

De verantwoordelijkheid van de PA voor de daden van Hamas blijkt nergens uit. Een non-discussie die alleen maar wordt opgezet om de boel weer eens te vertroebelen.
Antifa
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:23:26 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658030
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Net als met Al-Qaida/Bin Laden en Afghanistan idd. En daar was de besturende Taliban tenminste nog daadwerkelijk op de hand van Al-Qaida;
nee hoor

quote:
in het geval van de PA en Hamas is dat op zijn zachtst gezegd niet het geval.

De verantwoordelijkheid van de PA voor de daden van Hamas blijkt nergens uit. Een non-discussie die alleen maar wordt opgezet om de boel weer eens te vertroebelen.
het hoeft niet te blijken, het kan gewoon de facto waar zijn

exacte antwoord weet ik hier ook niet precies tbh maar het is op zich een interessante vraag
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:25:27 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213658042
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:09 schreef sp3c het volgende:

Je kunt diezelfde authoriteit er echter niet voor voor het gerecht slepen
Palestijnse autoriteiten binnen de context van de Gazastrook komt natuurlijk gewoon neer op Hamas. Palestijnse autoriteit in de context van de Westelijke Jordaanoever is de PLO.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213658057
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:16 schreef VoMy het volgende:

[..]
Net als met Al-Qaida/Bin Laden en Afghanistan idd. En daar was de besturende Taliban tenminste nog daadwerkelijk op de hand van Al-Qaida; in het geval van de PA en Hamas is dat op zijn zachtst gezegd niet het geval.

Er wordt niets vertroebeld, VoMy. Er worden stellingen gemaakt of vragen gesteld en zowel Hamas als Fatah / PLO (de voorloper van de Palestijnse Autoriteiten) worden gesitueerd in het najagen van een Islamitische Staat Palestina. (Zonodig fondsenwerving vanuit het Moslim Broederschap en proxy's)

Er is alleen door de Palestijnse Autoriteiten op een gegeven moment gezegd: 'Goed, we zullen geen bussen met schoolkinderen meer opblazen: oké? We gaan het politiek proberen'.

Maar nu zeg je laatst dat dit laatste, namelijk politiek macht van de Palestijnse Autoriteiten in Judea en Samaria, er niet zou zijn? Dus de vraag is toch best terecht die gesteld wordt aan jou? Wie vindt jij dan verantwoordelijk voor de militaire daden georkestreerd vanuit de Palestijnse gemeenschap in Judea en Samaria?

Als dat een Staat wordt, namelijk een Palestijnse staat, hoe dan verder?

Gelden dan nogsteeds de oorlogswetten van het Ottomaanse regime? Zoals gehanteerd ind e rechtbanken van de eigendomsrechten van de Palestijnse Autoriteiten (en Israël)?
Waarom zou een vergelijking volgens jou, naar Nederlandse maatstaven en verlies van grond door oorlog, geweld en verdrijving (!) (Ook in de Lage Nederlanden) niet kunnen? Ook daar zijn vluchtelingen in opgenomen (in Nederland voornamelijk) en was er impact op een bevolkingsgroep, die omschreven is in meerdere geschriften.

Waarom zou een discussie volgens jou heir niet over mogelijk kunnen zijn en maak jij mij voor 'gekke Henkie' uit terwijl ik beide situaties, van beide oorlogen en ervaringen, zeer goed ken?

Waarom zou je doorgaan met mensen - en hun reacties of vragen - dom noemen?!
Waarom resoluut doorgaan met bevestiging zoeken dat een oorlogsnareatief de enige optie zou zijn? Heb je in het leger gedienden weer je wat een dipli(dienstplicht) inhoud en sociaal-emotioneel met je doet?

Heb je begrepen dat in de laatste filmpjes de vrouwen uit de basis bij de grens, met Neema Levy, aangeven dat dit voor hen evengoed het geval is en van sprake tot willen uitroeien van Palestijnse mensen geen sprake is? Dat zij ook aangeven in dat filmpje te willen bemiddelen, nummers willen geven, oplossingen zoeken?

Nu jij? Wil jij een oplossing voor dit gebied waar ik nu leef? Of zoek je lekker horde om weer ene deugpunt op te kunnen slaan? :{
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:27:49 #292
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213658064
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:23 schreef sp3c het volgende:

[..]
nee hoor
[..]
het hoeft niet te blijken, het kan gewoon de facto waar zijn

exacte antwoord weet ik hier ook niet precies tbh maar het is op zich een interessante vraag
Het kan waar zijn als de situatie compleet anders is dan dat deze is. Zo interessant is de vraag dus ook niet. Zelensky is ook niet verantwoordelijk voor de oorlogsmisdaden van de Wagnergroep op Oekraïens grondgebied.
Antifa
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:33:18 #293
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213658112
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Er wordt niets vertroebeld, VoMy. Er worden stellingen gemaakt of vragen gesteld
die alleen maar gesteld worden om weer veertig posts over het hypothetische niks te praten zodat alle aandacht weer is gericht op de grote boze Palestijnen en dat het niet gaat over de genocidale activiteiten van het IDF dat als leger van de apartheidsstaat Israël, aangestuurd door de bij het ICC voor oorlogsmisdaden aangeklaagde Netanyahu, massaslachtingen combineert met uithongering en vernietiging van alle cruciale infrastructuur in Gaza.

Dat is de vertroebeling inderdaad.
Antifa
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:35:04 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658124
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het kan waar zijn als de situatie compleet anders is dan dat deze is. Zo interessant is de vraag dus ook niet. Zelensky is ook niet verantwoordelijk voor de oorlogsmisdaden van de Wagnergroep op Oekraïens grondgebied.
wel voor die groepen Russen die af en toe in Belgorod de boel in de fik komen steken
pi_213658129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:27 schreef VoMy het volgende:

[..]
Dat is hij juridisch (VN technisch en oorlogsrecht technisch) gezien wel: hij is verantwoordelijk voor het verdrijven van milities in zijn grondgebied.

Dat hij het niet wil, is een andere discussie en daar uit Zelensky zich dan ook meermaals over. (Google; Zelensky Wagnergroup)

Dus juridisch gezien gaat dit niet op en geopolitiek denk ik evenmin, maar dat is een aanname op basis van de gemaakte selectie van mijn informatie.

De Palestijnse Autoriteiten en Hamas zijn absoluut geen vrienden van elkaar. De één vond de ander te soft en de één wil een oorlog en gewapende jihad voor de Islam (Hamas) en de ander zegt nu politieke oplossingen te zoeken.. (for what it's worth)
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:35:30 #296
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:33 schreef VoMy het volgende:

[..]
die alleen maar gesteld worden om weer veertig posts over het hypothetische niks te praten zodat alle aandacht weer is gericht op de grote boze Palestijnen en dat het niet gaat over de genocidale activiteiten van het IDF dat als leger van de apartheidsstaat Israël, aangestuurd door de bij het ICC voor oorlogsmisdaden aangeklaagde Netanyahu, massaslachtingen combineert met uithongering en vernietiging van alle cruciale infrastructuur in Gaza.

Dat is de vertroebeling inderdaad.
stel je niet aan joh, als je de discussie niet wilt voeren ga je wat anders doen
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:36:50 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658136
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:35 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Dat is hij juridisch.gwzien wel: hij is verantwoordelijk voor het verdrijven van milities in zijn grondgebied.

Dat hij het niet wil, is een andere discussie en daar uit Zelensky zich dan ook meermaals over. (Google; Zelensky Wagnergroup)

Dus juridisch gezien gaat dit niet op en geopolitiek denk ik evenmin, maar dat is een aanname op basis van de gemaakte selectie van mijn informatie.

De Palestijnse Autoriteiten en Hamas zijn absoluut geen vrienden van elkaar. De één vond de ander te soft en de één wil een oorlog en gewapende jihad voor de Islam (Hamas) en de ander zegt nu politieke oplossingen te zoeken.. (for what it's worth)

de Wagnergroep zijn de Russen ;)

jij doelt op die Azov Brigade denk ik
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:38:46 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213658154
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
wel voor die groepen Russen die af en toe in Belgorod de boel in de fik komen steken
Als ie (dwz het Oekraiense leger of de geheime dienst oid) ze faciliteert in ieder geval wel ten dele ja.
Antifa
  Moderator donderdag 23 mei 2024 @ 16:39:22 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_213658158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:38 schreef VoMy het volgende:

[..]
Als ie (dwz het Oekraiense leger of de geheime dienst oid) ze faciliteert in ieder geval wel ten dele ja.
anders ook
  donderdag 23 mei 2024 @ 16:40:01 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213658161
quote:
88s.gif Op donderdag 23 mei 2024 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
anders ook
Nee, anders niet. Er moet wel een link zijn met Oekraïne.
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')