abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213584802
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213584817
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Om te huilen, dit.
Uiteraard. Goed bestuur of zo.

Nog mooier is dat er nog helemaal niets uitgerekend of uitgewerkt is en de realiteit nog om het hoekje komt kijken.
pi_213584824
Ik vraag me wel af of de zorgtoeslag ook wordt verhoogd als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook. De zorgtoeslag is volgens mij min of meer gelijk aan de goedkoopste verzekering en dus betalen de meeste mensen met zorgtoeslag nu niks voor hun zorg, behalve het eigen risico.

De btw op boeken vind ik ook irritant, want boeken zijn in Nederland al tyfusduur.
Mja
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:11:32 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213584827
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dan ook volledig terecht natuurlijk. Of wil je anders impliceren?
Ik ben penningmeester van een vereniging, en ik heb in de begroting voor volgend jaar 25.000 euro aan subsidie ingeboekt. Als we die niet krijgen, dan ligt dat aan de gemeente, niet aan mij.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:11:58 #5
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213584837
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nederland kan geen geld bijprinten, wij hebben de Euro, weet je nog? En de ECB gaat dat niet doen.
Nederland kan prima bij de ECB lenen in het geval van een begrotingstekort
pi_213584839
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:09 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dus precies het punt van Wilders hé. Hij vindt dat slecht, en zijn kiezers ook. Dat wil hij dus veranderen, door het op de spits te drijven.
Nee, zijn punt is dat hij zijn boze kiezer moet bedienen, boos moet houden en toch niks van zijn onmogelijke programma uit moet voeren. En dan is boos zijn op de EU lekker makkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213584853
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:05 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zou je niet eens een keer de vraag kunnen stellen of het goed is dat er zo veel 'niet kan' omdat de EU nee zegt? En dat die opt-outs wel bestaan voor andere landen maar nu ineens niet meer mogen? Zomaar een tip hoor.
Het asielrecht wordt als een fundamenteel recht gezien door het handvest van de EU.
Hebben Hongarije en Litouwen het ook al niet tevergeefs geprobeerd?

Maar goed: we gaan het zien.
Immigranten/asielzoekers/vluchtelingen komen Europa toch wel binnen. En met grotendeels open grenzen komen ze, als ze willen, ook NL wel binnen. Met de nieuwe regels in NL gaat dat betekenen: flink veel meer illegalen hier.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213584855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
Ik vraag me wel af of de zorgtoeslag ook wordt verhoogd als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook. De zorgtoeslag is volgens mij min of meer gelijk aan de goedkoopste verzekering en dus betalen de meeste mensen met zorgtoeslag nu niks voor hun zorg, behalve het eigen risico.

De btw op boeken vind ik ook irritant, want boeken zijn in Nederland al tyfusduur.
De premie gaat iig omhoog, de rest is nog onbekend, dacht ik.

Er is een wollige passage waarin men het heeft over aanpassing aan het toeslagenstelsel maar daar staat niets concreets in vziw.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 19:13:10 #9
375570 crew  Cyan9
pi_213584856
Hebben we ooit eerder zo'n "haalbaar" regeerakkoord gehad?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213584857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben penningmeester van een vereniging, en ik heb in de begroting voor volgend jaar 25.000 euro aan subsidie ingeboekt. Als we die niet krijgen, dan ligt dat aan de gemeente, niet aan mij.
Dan heb je het echt niet begrepen hoor. Een betere analogie: een andere vereniging gelijkwaardig aan die van jou krijgt subsidie van de gemeente. Jij vraagt of je dat ook mag en krijgt nee terug.
pi_213584861
quote:

Voor de laagste salarissen zit het ER deels in de zorgtoeslag, dus dan zou hij eerder omlaag gaan.
pi_213584863
Komt nu ook Zwarte Piet gewoon weer terug bij de intocht? Wilders aan de macht dus dat moet kunnen
pi_213584864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:48 schreef Hanca het volgende:
Wilders zegt dus zelf in het buitenland dat dit akkoord hem niet gaat worden: https://nos.nl/artikel/25(...)r-zal-weinig-krijgen
[..]
Ik heb een nieuwe titel voor dit akkoord: bewust slecht bestuur voor meer bestaansonzekerheid.

Dat NSC hier blind achter Omtzigt aan loopt is een schande
Wat de NOS er niet bij vermeld is dat het Europese Parlement onlangs een proces is gestart voor een grote herziening van de EU-verdragen. Dat is het moment wanneer er dus over zo'n opt-out onderhandeld kan worden. Zo kansloos is dat het niet aangezien er nog steeds unanimiteit nodig is voordat er een verdragswijziging aangenomen kan worden. Volgens mij was dit zelfs al een plan onder Rutte IV.
pi_213584866
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nederland kan prima bij de ECB lenen in het geval van een begrotingstekort
Ja, dat kan, wat wil je daarmee zeggen?
pi_213584875
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, zijn punt is dat hij zijn boze kiezer moet bedienen, boos moet houden en toch niks van zijn onmogelijke programma uit moet voeren. En dan is boos zijn op de EU lekker makkelijk.
Ok man :') Je zou het een keer inhoudelijk kunnen proberen.
pi_213584885
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 18:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Zo ongelooflijk dom ook van Plasterk. Puur uit rancune met zo’n anekdote over Omtzigt op de proppen komen en daarmee jezelf uiteindelijk mogelijk het premierschap ontnemen :')
Dit is 5D schaak van Omtzigt. Die denkt gewoon een stuk verder vooruit. Die dienstauto gebruiken om Plassterk als minpres te proberen voorkomen maanden later is petje af hoor.
pi_213584892
quote:
als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook.
De premie gaat helemaal niet omlaag als het eigen risico omlaag gaat lol. Eerder omhoog.
pi_213584897
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ok man :') Je zou het een keer inhoudelijk kunnen proberen.
Dit is inhoudelijk, meer inhoud dan boos zijn en schreeuwen heeft Wilders niet.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 19:15:10 #19
236264 crew  capricia
pi_213584899
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Om te huilen, dit.
Ik begrijp de BBB en de PVV wel. Maar dat de VVD hiermee akkoord gaat.. en NSC? Ongelooflijk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213584900
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cyan9 het volgende:
We hebben nog niet eens een regeerakkoord, dat moet de beoogde premier in elkaar gaan flansen.
pi_213584901
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Wat de NOS er niet bij vermeld is dat het Europese Parlement onlangs een proces is gestart voor een grote herziening van de EU-verdragen. Dat is het moment wanneer er dus over zo'n opt-out onderhandeld kan worden. Zo kansloos is dat het niet aangezien er nog steeds unanimiteit nodig is voordat er een verdragswijziging aangenomen kan worden. Volgens mij was dit zelfs al een plan onder Rutte IV.
Exact. Je kunt niet hervormen zonder ambitie. De tijd van 'kan niet want verdrag' is echt voorbij.
pi_213584904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:00 schreef GurneyIsBestOke het volgende: [..] Of als dit de koers van het land wordt juist niet (lol). Blijf het maar bijzonder vinden dat zo’n hersenloos broddelwerkje er doorheen gejast is.
Er doorheen gejast? Ze hebben zes maanden aan dit vodje gewerkt :')
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213584907
Opnieuw

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 19:16:52 ]
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 19:16:05 #24
375570 crew  Cyan9
pi_213584913
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We hebben nog niet eens een regeerakkoord, dat moet de beoogde premier in elkaar gaan flansen.
Uh, haalbaar opzetje van 26 pagina's dan?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213584931
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Doe eens gek, post eens een link naar het verhaal wat je net vertelt want ik heb het gevoel dat je verhaal niet klopt.
pi_213584935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uiteraard. Goed bestuur of zo.

Nog mooier is dat er nog helemaal niets uitgerekend of uitgewerkt is en de realiteit nog om het hoekje komt kijken.
Dat weerhoudt je er niet van om al keihard te oordelen natuurlijk. Net als NRC, als bron een tweet van een gepensioneerde gebruiken :')
pi_213584944
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Uh, haalbaar opzetje van 26 pagina's dan?
Hoofdlijnenakkoord ;)
pi_213584945
pi_213584958
Ik denk dat sommige partijleiders een brede definitie van hoofdlijnen heeft. Dat het ministerie van LNV het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur(LVVN) gaat heten is natuurlijk totaal geen hoofdlijn.

En soms is het juist weer van: geen idee hoe jullie het gaan doen en hoe we het betalen, maar succes ermee!

Die ministers zitten straks gniffelen de 'hoofdlijnen' door te nemen. Naast de premier wordt de minister van Financiën heel belangrijk.
pi_213584960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Exact. Je kunt niet hervormen zonder ambitie. De tijd van 'kan niet want verdrag' is echt voorbij.
Aan de andere kant heeft Brexit ook wel duidelijk gemaakt dat "having your cake and eating it too" een populistisch fabeltje is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213584976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens gek, post eens een link naar het verhaal wat je net vertelt want ik heb het gevoel dat je verhaal niet klopt.
Hier staat het allemaal een stuk beter uitgelegd:
https://www.volkskrant.nl(...)-verkregen~ba640cc7/
pi_213584984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoofdlijnenakkoord ;)
Eerder: hoofdpijndossier, vooral voor Brussel. Die slappelingen van NSC en VVD accepteren straks dat de EU hier volledig zwart wordt gemaakt. Als je het risico op een nexit wil vergroten moet je vooral dit soort zaken steunen.
pi_213584986
quote:
Puntje 8 lijkt me wel haalbaar. Past ook prima bij de VVD. Je legt iets wettelijk vast en laat een volgend kabinet ervoor opdraaien.
pi_213585007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:20 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Dit is hier de kernzin:
quote:
Het zou bovendien voor het eerst zijn dat een lidstaat een opt-out krijgt voor beleid waar het eerder wel aan meewerkte.
Er is net een nieuw migratieakkoord gesloten, de kans dat ze die gaan openbreken is ongeveer 0%.
pi_213585015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volkskrant is paywall, dus hier:
https://dpa-factchecking.com/netherlands/231219-99-349872/

Maar omdat het asielrecht is vastgelegd in het EU Handvest, gaat het een enorme klus worden. Het gaat, zo vermoed ik, tot heel veel juridische procedures leiden.
pi_213585022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is hier de kernzin:
[..]
Er is net een nieuw migratieakkoord gesloten, de kans dat ze die gaan openbreken is ongeveer 0%.
Een opt-out heeft niets met openbreken te maken.
pi_213585027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:20 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Als dat de basis is voor beleid ben je onverantwoordelijk bezig want de kans dat je een opt-out krijgt is ongeveer nul en zal jaren op zich laten wachten qua beslissing.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:25:33 #38
346939 Janneke141
pi_213585042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan heb je het echt niet begrepen hoor. Een betere analogie: een andere vereniging gelijkwaardig aan die van jou krijgt subsidie van de gemeente. Jij vraagt of je dat ook mag en krijgt nee terug.
Je voldoet als vereniging aan de regels voor subsidie, of je doet dat niet. Nederland voldoet niet aan de regels voor een asiel-opt-out. Dan kun je wel in je regeerakkoord opnemen dat je vindt dat je die toch krijgt en alvast het geld inboeken wat je daar hypothetisch mee verdient, maar dat gaat echt niet werken.

Maar goed, als er onderhandeld wordt en NL krijgt de uitzondering toch, prima. Het ging me om de ongetwijfeld volgende frame die volgt op een afwijzing, namelijk dat het de schuld van Brussel is. Dat is flauwekul, want het probleem zit in de volstrekt onrealistische wens in het regeerakkoord.
pi_213585043
quote:
Prima.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_213585044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:23 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Jawel, want als Nederland niet meer meedoet moeten de anderen meer. Snap je nu ook het probleem?

Het grappige is: hoe rechtser er gestemd wordt bij het EP en in andere landen, hoe kleiner onze kans ook nog eens wordt. Want andere landen gaan ons geen opt-out geven om zelf meer asielzoekers binnen te krijgen, zeker niet als er rechtse politici aan de macht zijn. Zoals bij het mestdebat ook werd aangegeven door diverse politici, inclusief die van de VVD: rechts is meestal nationalistischer.
pi_213585069
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima.
Als je naar de hoofdlijnen kijkt zal de VVD-stemmer beloond worden lijkt me. Dit is de hoofdlijn van de VVD.
pi_213585071
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, want als Nederland niet meer meedoet moeten de anderen meer. Snap je nu ook het probleem?

Het grappige is: hoe rechtser er gestemd wordt bij het EP en in andere landen, hoe kleiner onze kans ook nog eens wordt. Want andere landen gaan ons geen opt-out geven om zelf meer asielzoekers binnen te krijgen, zeker niet als er rechtse politici aan de macht zijn. Zoals bij het mestdebat ook werd aangegeven door diverse politici, inclusief die van de VVD: rechts is meestal nationalistischer.
Welnee, die krijgen ook allemaal een opt-out!
En voor Schengen.
Klaar. Asielprobleem opgelost.
pi_213585084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:14 schreef VelitoX het volgende:

[..]
De premie gaat helemaal niet omlaag als het eigen risico omlaag gaat lol. Eerder omhoog.
Idd, staat ook in de plannen. ER omlaag, premie omhoog.
pi_213585089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Welnee, die krijgen ook allemaal een opt-out!
En voor Schengen.
Klaar. Asielprobleem opgelost.
Ja, de asielzoekers zelf verdwijnen vanzelf in het niets, dat is algemeen bekend.
pi_213585093
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

In Nederland lijdt men op dat vlak ook nog wel vaak aan schromelijke zelfoverschatting.
pi_213585110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als je naar de hoofdlijnen kijkt zal de VVD-stemmer beloond worden lijkt me. Dit is de hoofdlijn van de VVD.
Nou ja, de financieringskant moet nog even geregeld worden, dat is - of wordt geacht te zijn - ook een VVD-hoofdlijn.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_213585115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:23 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Opt-outs zijn alleen mogelijk bij een nieuw verdrag. Er is geen nieuw verdrag.

Verder, leg eens uit waarom Italie akkoord zou gaan met een opt-out die direkt nadelig is voor Italie wat ook een anti-immigratie rechtse regering heeft.
pi_213585119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
In Nederland lijdt men op dat vlak ook nog wel vaak aan schromelijke zelfoverschatting.
In het ESF-topic zei ik al: het ESF is de barometer voor de verhoudingen binnen Europa. ;)
pi_213585122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja. Maar stel dat je de PVV stemmer dit voor stelt:

België krijgt een opt-out en mag alle asielzoekers over hun grens gooien, oa naar Nederland. Hoe enthousiast zouden ze dan reageren?
pi_213585130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In het ESF-topic zei ik al: het ESF is de barometer voor de verhoudingen binnen Europa. ;)
Dus Zwitserland? :D
pi_213585138
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, de asielzoekers zelf verdwijnen vanzelf in het niets, dat is algemeen bekend.
Geert heeft de tip van K3 aangenomen, hocus pocus iedereen kan toveren
pi_213585149
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nou, bij het ESF heeft elk lullig landje evenveel inspraak toch (Volg die rommel verder niet)? In de EU heeft b.v. een Duitsland zowel direct als indirect heel wat meer in de melk te brokkelen als Nederland.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:33:33 #53
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213585153
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cyan9 het volgende:
Bij de bouwvergunningaanvraag voor de Efteling, misschien.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:33:57 #54
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213585160
Gaan we trouwens behalve voor deze opt-out ook voor derogatieverlenging en een rebate van 1,6 miljard zoals in het regeerakkoord staat?

Misschien kunnen we wel overal een opt-out voor krijgen, behalve voor de dingen die we leuk vinden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213585167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:33 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou, bij het ESF heeft elk lullig landje evenveel inspraak toch (Volg die rommel verder niet)? In de EU heeft b.v. een Duitsland zowel direct als indirect heel wat meer in de melk te brokkelen als Nederland.
Bij het ESF hebben vooral landen die hun inwoners verspreid hebben over andere lidstaten veel in te brengen.
pi_213585174
Voor de geïnteresseerden Sophie Hermans en Eelco Heinen over het akkoord met een Q&A:

https://us06web.zoom.us/j(...)Vkl4nMyRJ0p78h5lXk.1
pi_213585180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja. Maar stel dat je de PVV stemmer dit voor stelt:

België krijgt een opt-out en mag alle asielzoekers over hun grens gooien, oa naar Nederland. Hoe enthousiast zouden ze dan reageren?
Dat bedoel ik ook. Dit soort uitzonderingen voor één land gaan ten koste van andere landen. En die kan een Duitsland of Frankrijk misschien nog een keer bedingen, maar Nederland lachen ze gewoon recht in hun gezicht uit.
pi_213585181
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:33 schreef -XOR- het volgende:
Gaan we trouwens behalve voor deze opt-out ook voor derogatieverlenging en een rebate van 1,6 miljard zoals in het regeerakkoord staat?

Misschien kunnen we wel overal een opt-out voor krijgen, behalve voor de dingen die we leuk vinden.
Ja, worden ook genoemd in het NOS artikel. En alles wordt afgeschoten.
pi_213585184
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dus Zwitserland? :D
Binnen mijn vriendenkring had ik Zwitserland voorspeld.
Ik kende het nummer niet (95% van de andere songs ook niet), maar zag dat ze hoog stonden bij de bookies.
Gezien al het gelazer bij en tussen veel andere landen, dacht ik dat de barometerstand wel eens gunstig voor Zwitserland zou kunnen zijn.

Helaas gok ik niet of nauwelijks.
Heel af en toe nog op een paardenrace. Maar eigenlijk is dat ook al lang geleden.

Met de wederom verhoogde kansspelbelasting (nieuwe kabinet) wordt het trouwens ook niet aantrekkelijker om - legaal - een wedje te maken.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:35:51 #60
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213585192
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, worden ook genoemd in het NOS artikel. En alles wordt afgeschoten.
Ik heb net even wat werk ingehaald dus moet weer even alles bijlezen maar klinkt wel leuk ende zeer haalbaar!
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 19:36:53 #61
236264 crew  capricia
pi_213585207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:33 schreef -XOR- het volgende:
Gaan we trouwens behalve voor deze opt-out ook voor derrogatieverlenging en een rebate van 1,6 miljard zoals in het regeerakkoord staat?

Ik wil wel graag vrij reizen en werken en wonen in de EU. Maar heb niet zo'n zin in al die EU werknemers hier. :+
Ook wil ik graag dat mijn kind in het buitenland kan studeren. Maar liever houd ik ons onderwijs Nederlandstalig. :+

Rara wat moet ik stemmen. _O-

De opt-out partij natuurlijk! O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585222
quote:

Gelukkig is ontlezing geen enkel probleem in Nederland. Gaat hardstikke goed met de taalvaardigheid van Nederland.

Of zal het zijn dat het lezen van boeken met als het theater iets voor de linkse elite is geworden, en dus niet voor de zuurrechtse achterban?
pi_213585241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:35 schreef Toby56 het volgende:
Helaas gok ik niet of nauwelijks.
Heel af en toe nog op een paardenrace. Maar eigenlijk is dat ook al lang geleden.

Met de wederom verhoogde kansspelbelasting (nieuwe kabinet) wordt het trouwens ook niet aantrekkelijker om - legaal - een wedje te maken.
Je mag in Nederland niet (legaal) gokken op verkiezingen, songfestivals en andere zaken, alleen op sportweddenschappen.
pi_213585245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Verder, leg eens uit waarom Italie akkoord zou gaan met een opt-out die direkt nadelig is voor Italie wat ook een anti-immigratie rechtse regering heeft.
Zoals gezegd komt er een grote herziening aan van de EU-verdragen. Dat is wanneer er onderhandeld kan worden.
https://www.hln.be/buiten(...)o-inperken~a653d0c4/

Hoe heeft het VK destijds de opt-out van de Euro bedongen? Omdat het dwars lag bij het Verdrag van Maastricht. Dat is hoe onderhandelingen doorgaans werken.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 19:39:56 #65
236264 crew  capricia
pi_213585252
quote:

Welke premie gaat omlaag?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585267
VVD is het niet eens met stikstof en ziet weinig heil in migratieaanpak, maar zegt tegen de anderen: "probeer het maar, lukt het niet, vallen we terug".
pi_213585271
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Je mag in Nederland niet (legaal) gokken op verkiezingen, songfestivals en andere zaken, alleen op sportweddenschappen.
Oef.
Ben ik ff blij dat ik toch geen Engelse bookmakersite bezocht heb.

Dan toch maar weer naar Duindigt, op de favoriet wedden, die wint, en dan minder geld terugkrijgen dan je hebt ingezet. (Dit gebeurt in Nederland.)
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:44:13 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213585303
quote:

Ik haal mijn boeken doorgaans tweedehands bij antiquariaten, die hebben doorgaans tenminste ook literatuur voorbij de NS-publieksprijs en het struint daar altijd prettig. voor een paar euro het verzameld werk van Dostojevski of de halve Tandeloze Tijd-reeks.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:45:00 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213585315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:41 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Oef.
Ben ik ff blij dat ik toch geen Engelse bookmakersite bezocht heb.

Dan toch maar weer naar Duindigt, op de favoriet wedden, die wint, en dan minder geld terugkrijgen dan je hebt ingezet. (Dit gebeurt in Nederland.)
Leeft Hans Eijsvogel nog?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213585329
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:41 schreef nostra het volgende:
VVD is het niet eens met stikstof en ziet weinig heil in migratieaanpak, maar zegt tegen de anderen: "probeer het maar, lukt het niet, vallen we terug".
Als ze maar in de regering kunnen zitten, kotspartij
pi_213585335
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:45 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Leeft Hans Eisvogel nog?
Hans "halverrrrwege de laaatste bocht!" Eysvogel is in 2019 overleden.
pi_213585338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je voldoet als vereniging aan de regels voor subsidie, of je doet dat niet. Nederland voldoet niet aan de regels voor een asiel-opt-out.
Die regels zijn er niet. Denemarken heeft een opt-out, omdat ze dat onderhandeld hebben. Dan zijn er twee mogelijkheden, of Nederland kan ook zo'n opt-out onderhandelen of Denemarken raakt hem kwijt. Gelijke monikken, gelijke kappen.
pi_213585350
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zou er een nieuw verdrag moeten komen?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 mei 2024 @ 19:48:09 #74
862 Arcee
Look closer
pi_213585365
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:57 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ja, wat zwak.

Jammer dat ze hem niet de concrete vraag voorleggen: 'extreemrechts mag niet, extreemlinks mag wel?'. Want dat is eigenlijk de kern waar hij omheen draait.
Doen ze wel, zie 9:56 van fragment in de tweet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213585367
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Die regels zijn er niet. Denemarken heeft een opt-out, omdat ze dat onderhandeld hebben. Dan zijn er twee mogelijkheden, of Nederland kan ook zo'n opt-out onderhandelen of Denemarken raakt hem kwijt. Gelijke monikken, gelijke kappen.
Ok, en wat nou als de Denen daar dan nee op zeggen?
pi_213585379
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Aan de andere kant heeft Brexit ook wel duidelijk gemaakt dat "having your cake and eating it too" een populistisch fabeltje is.
Dat zal. Ik ben dan ook geen PVV-stemmer. Maar er moet iets geforceerd worden.
pi_213585395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ok, en wat nou als de Denen daar dan nee op zeggen?
Oh, die mogen wel nee zeggen tegen Europa?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 19:50:01 #78
236264 crew  capricia
pi_213585401
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:44 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik haal mijn boeken doorgaans tweedehands bij antiquariaten, die hebben doorgaans tenminste ook literatuur voorbij de NS-publieksprijs en het struint daar altijd prettig. voor een paar euro het verzameld werk van Dostojevski of de halve Tandeloze Tijd-reeks.
Schitterend. O+
Ik was vorige week op een cruise op de Middelandse Zee. En heb Anatoly Kuznetsov, Babi Yar, gelezen. Ik vond het mind blowing. Wat dat land en die bevolking te verduren heeft gekregen.
De Soviet literatuur, en zeker ook die uit Oekraïne, is gewoon westers. Zo jammer wat er nu aan de hand is.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:50:02 #79
66444 Lord_Vetinari
pi_213585402
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:38 schreef papert het volgende:

[..]
Gelukkig is ontlezing geen enkel probleem in Nederland. Gaat hardstikke goed met de taalvaardigheid van Nederland.

Of zal het zijn dat het lezen van boeken met als het theater iets voor de linkse elite is geworden, en dus niet voor de zuurrechtse achterban?
Je moet lezen ontmoedigen zodat mensen niet blootgesteld worden aan verkeerde zienswijzen. Stel je voor dat mensen gaan lezen over de Paarse kabinetten en hun successen. Voor je het weet gaan ze <huiver> links stemmen. Nee, de volgende stap zie ik al gloren: Een door de PVV georganiseerde “spontane” boekverbranding van werken van linkse schrijvers, waarbij studenten natuurlijk even “spontaan” hun links-indoctrinerende verplichte woke-literatuur onder het zingen van ‘De Tegenpartij’ in de vlammen werpen.
pi_213585420
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Je moet lezen ontmoedigen zodat mensen niet blootgesteld worden aan verkeerde zienswijzen. Stel je voor dat mensen gaan lezen over de Paarse kabinetten en hun successen. Voor je het weet gaan ze <huiver> links stemmen. Nee, de volgende stap zie ik al gloren: Een door de PVV georganiseerde “spontane” boekverbranding van werken van linkse schrijvers, waarbij studenten natuurlijk even “spontaan” hun links-indoctrinerende verplichte woke-literatuur onder het zingen van ‘De Tegenpartij’ in de vlammen werpen.
Kan er geen nieuw topic geopend worden over dit soort idiote fantasiën? Dit valt onder 'absurde complotten'. Zeer vermoeiend.
pi_213585424
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:38 schreef papert het volgende:

[..]

Alle cultuur is een linkselitaire hobby! Afschaffen die hap en allemaal naar SBS, F1 en voebal kijken!
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:52:01 #82
66444 Lord_Vetinari
pi_213585434
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:51 schreef tufkac het volgende:

[..]
Alle cultuur is een linkselitaire hobby! Afschaffen die hap en allemaal naar SBS, F1 en voebal kijken!
En VI, natuurlijk.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:54:00 #83
66444 Lord_Vetinari
pi_213585477
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kan er geen nieuw topic geopend worden over dit soort idiote fantasiën? Dit valt onder 'absurde complotten'. Zeer vermoeiend.
Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb. Maar de geschiedenis is er om te bewijzen dat dit een redelijk plausibel scenario is als een regime zijn best doet om cultuur de nek om te draaien. En je kunt zeggen wat je wilt, dit bruine akkoord staat vol met dingen die cultuur de nek (willen) omdraaien.
pi_213585480
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat zal. Ik ben dan ook geen PVV-stemmer. Maar er moet iets geforceerd worden.
Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat tussen stoere dingen roepen en daadwerkelijk iets kunnen realiseren een wereld van verschil zit. Waarom is de opvatting over Brexit in het VK nu zo gedraaid? Omdat het fabeltje dat je uit de EU kon stappen en vervolgens alle lusten kon claimen zonder de lasten te dragen een volkomen fantasie is. Dat kon een relatieve economische grootmacht als het VK al niet en dat kan Nederland al helemaal niet. En dat is precies wat dit soort opt-outs betekenen. Een voordeel voor Nederland, ten koste van andere landen.
Bovendien is het nog veel erger dat dit soort dingen dan al doodleuk als bezuiniging worden bijgeschreven. Waar is die rechtse fiscale verantwoordelijkheid gebleven?
pi_213585482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En VI, natuurlijk.
Oja, sorry. Ik moet nog even wennen.
pi_213585504
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En VI, natuurlijk.
TROS Muziekfeest op het Plein *O*
pi_213585524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

En dat is precies wat dit soort opt-outs betekenen. Een voordeel voor Nederland, ten koste van andere landen.
Dat klopt. Dus waarom heeft Denemarken er één?

Er moet gewoon onderhandeld worden en nieuw beleid komen op migratie. EU-breed. Dat kan niet meer afgedaan worden met 'kan niet'.
pi_213585536
Ik neem een opt-out tegen deze regering, doe niet mee met hun beleid. Maar ik blijf wel gewoon in Nederland wonen, dus 'lid van Nederland'. Werkt waarschijnlijk fantastisch.
pi_213585551
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Ik neem een opt-out tegen deze regering, doe niet mee met hun beleid. Maar ik blijf wel gewoon in Nederland wonen, dus 'lid van Nederland'. Werkt waarschijnlijk fantastisch.
Denemarken dus de EU-uit. Tja, dat kun je ook vinden.
pi_213585567
quote:
Je kunt ook gewoon je lidmaatschap opzeggen, toch?
pi_213585582
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die meerderheid in de Kamer verliest hij niet zonder verkiezingen.
bij een kamervoorzitter gaat het niet alleen om een meerderheid

Zo langzamerhand onderbreekt hij nooit wilders die kan alles zeggen wil zonder datt hij ingrijpt

dit gaat hem opbreken
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213585601
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:58 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Denemarken dus de EU-uit. Tja, dat kun je ook vinden.
Denemarken heeft toen het bij de EU kwam al iets geregeld. Er is nog nooit een opt-out geweest voor beleid dat eerder wel is uitgevoerd door een EU lidstaat en dat gaat ook nooit gebeuren, want dat is het einde van de EU.

En los daarvan: waarom zou Nederland dan deze opt-out krijgen en België, Duitsland, Italië, Frankrijk niet? Of krijgt iedereen een asiel opt-out en gaan we doen alsof de asielzoekers dan in het niets verdwijnen?
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 20:00:44 #93
236264 crew  capricia
pi_213585605
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Denk je?

Volgens onze Kamervoorzitter mag je de PVV niet extreemrechts noemen. Zelf noemde hij andere partijen wel zo. En hij heeft zelf ook geen moeite met andere partijen extreemlinks te noemen.

Ik vind boekverbrandingen wel een stapje verder. Maar het begin is er: Het normaliseren van extreemrechts.
Alsof de PVV een middenpartij is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585624
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denemarken heeft toen het bij de EU kwam al iets geregeld.
Juist. Is dat goed of slecht?
quote:
En los daarvan: waarom zou Nederland dan deze opt-out krijgen en België, Duitsland, Italië, Frankrijk niet? Of krijgt iedereen een asiel opt-out en gaan we doen alsof de asielzoekers dan in het niets verdwijnen?
Heel goed, nu heb je door hoe onhoudbaar het migratiesysteem van de EU is ^O^
pi_213585635
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:59 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
bij een kamervoorzitter gaat het niet alleen om een meerderheid

Zo langzamerhand onderbreekt hij nooit wilders die kan alles zeggen wil zonder datt hij ingrijpt

dit gaat hem opbreken
Dit is niet terecht, hij is over het algemeen strenger tegen de PVV. Alleen vandaag niet. Maar daarnaast: bij de kamervoorzitter gaat het wel om de meerderheid. Heeft hij een meerderheid in de Kamer die hem steunt, dan gaat hij niet weg. Wil een meerderheid hem weg hebben, dan is hij weg. Zo simpel is het.
pi_213585646
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat klopt. Dus waarom heeft Denemarken er één?

Er moet gewoon onderhandeld worden en nieuw beleid komen op migratie. EU-breed. Dat kan niet meer afgedaan worden met 'kan niet'.
Kan best hoor, dat is nou eenmaal hoe de kaarten voor Nederland nu geschud zijn. We kunnen vragen, bedelen en jengelen tot we ons wegen maar de kans dat wij ook ooit die opt-outs krijgen is net zo groot als de kans om een girafe en een kameel voorbij ziet fietsen op een tandem. We hebben geen enkele manier om het te forceren en de gunfactor hebben we al helemaal niet meer.
pi_213585657
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Heel goed, nu heb je door hoe onhoudbaar het migratiesysteem van de EU is ^O^
Nee, ik heb door hoe goed het is dat we dit met de EU samen doen. En dat Nederland daarbij tekort schiet: we doen minder dan ons deel.
pi_213585661
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:02 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Kan best hoor, dat is nou eenmaal hoe de kaarten voor Nederland nu geschud zijn. We kunnen vragen, bedelen en jengelen tot we ons wegen maar de kans dat wij ook ooit die opt-outs krijgen is net zo groot als de kans om een girafe en een kameel voorbij ziet fietsen op een tandem. We hebben geen enkele manier om het te forceren en de gunfactor hebben we al helemaal niet meer.
Dat is dus precies het probleem.
pi_213585674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is niet terecht, hij is over het algemeen strenger tegen de PVV.
_O-

drink je veel bier :)
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213585682
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik heb door hoe goed het is dat we dit met de EU samen doen.
Dat doen we dus niet. Alleen Denemarken al. Maar ook landen als Italië worden keihard in de steek gelaten.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 20:04:32 #101
236264 crew  capricia
pi_213585686
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
_O-

Niet doen. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat is dus precies het probleem.
Mag je een probleem vinden maar wat wil je eraan doen? Uit de EU stappen?
pi_213585733
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:03 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
_O-

Nee, ik kijk zeer veel debatten, niet alleen met lijsttrekkers. Maar ik ben niet de enige, leden van de Kamer zeggen het ook: https://www.ad.nl/politie(...)ijkt-eruit~a87ad481/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_213585736
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mag je een probleem vinden maar wat wil je eraan doen? Uit de EU stappen?
Nee, juist niet. Dit is een probleem dat alleen maar opgelost kan worden binnen de EU. Opnieuw onderhandelen, buitengrenzen beschermen, illegaliteit strafbaar stellen en mensensmokkel aanpakken.
pi_213585765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, juist niet. Dit is een probleem dat alleen maar opgelost kan worden binnen de EU. Opnieuw onderhandelen, buitengrenzen beschermen, illegaliteit strafbaar stellen en mensensmokkel aanpakken.
En dat doet het nieuwe akkoord ook. Er is net afgelopen zomer een nieuw akkoord gesloten, daar gaan ze echt niet opnieuw over onderhandelen.

Edit: sterker, 2 dagen geleden is het goedgekeurd: https://www.nu.nl/asielcr(...)aken%20een%20akkoord.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 20:08:52 #106
236264 crew  capricia
pi_213585766
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik kijk zeer veel debatten, niet alleen met lijsttrekkers. Maar ik ben niet de enige, leden van de Kamer zeggen het ook: https://www.ad.nl/politie(...)ijkt-eruit~a87ad481/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585775
Ik vind PVV ook geen normale partij. Hopelijk is de ingebouwde barrière voldoende, ik denk ook wel dat VVD en NSC het kabinet opblazen als Wilders hen een goede reden geeft. Vervolgens zeggen ze: nooit meer met deze onbetrouwbare sujet en wordt de PVV weer naar de oppositiebankjes geschopt. Als ze dat doen moet de reden wel iets zijn waarvan het gros van het land zegt: Dit kan ECHT niet. Anders wordt de PVV alleen groter.
pi_213585815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat doen we dus niet. Alleen Denemarken al. Maar ook landen als Italië worden keihard in de steek gelaten.
Dat is inderdaad enorm sneu voor Italië.
Daarom lijkt een opt-out voor Nederland me ook een uitstekende oplossing; dat zal ze enorm helpen.

In zo'n Unie deel je de lusten en deel je de lasten. (Het Verenigd Koninkrijk snapte dat ook al niet.)

Voor iedereen die vindt dat de EU niets dan lasten oplevert, ben ik geneigd om Klein Orkest te citeren "het is tijd dat er weer oorlog komt."
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 20:12:50 #109
236264 crew  capricia
pi_213585846
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:11 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Daarom lijkt een opt-out voor Nederland me ook een uitstekende oplossing; dat zal ze enorm helpen.

In zo'n Unie deel je de lusten en deel je de lasten. (Het Verenigd Koninkrijk snapte dat ook al niet.)

Voor iedereen die vindt dat de EU niets dan lasten oplevert, ben ik geneigd om Klein Orkest te citeren "het is tijd dat er weer oorlog komt."
Die oorlog op ons continent is er al.

Ik heb daar veel meer mee dan wat er in het M-O gebeurt. De sleutel voor dat conflict ligt daar.

Maar Oekraïne is ons continent.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585871
quote:
Ja er is sinds corona een groepje autonomen die denken dat je New Kids in de praktijk kunt brengen. Denken rechters vaak net iets anders over. Je kunt in een fantasiewereld willen leven, maar de werkelijkheid achterhaalt je wel.
pi_213585876
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is niet terecht, hij is over het algemeen strenger tegen de PVV. Alleen vandaag niet. Maar daarnaast: bij de kamervoorzitter gaat het wel om de meerderheid. Heeft hij een meerderheid in de Kamer die hem steunt, dan gaat hij niet weg. Wil een meerderheid hem weg hebben, dan is hij weg. Zo simpel is het.
Klopt.
Zoals Jesse Klaver al aangaf: tot nu toe bent u een uitstekende en objectieve voorzitter geweest. Maar nu gaat u veel te ver.

De vraag is: is het toevallig dat dit gebeurt op de dag van het nieuwe regeerakkoord?
Laten we hopen dat het een eenmalige uitglijder betreft.
pi_213585888
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]En los daarvan: waarom zou Nederland dan deze opt-out krijgen en België, Duitsland, Italië, Frankrijk niet? Of krijgt iedereen een asiel opt-out en gaan we doen alsof de asielzoekers dan in het niets verdwijnen?
Dat niet alleen, als het precedent van een opt-out er eenmaal ligt zijn er genoeg andere landen die ook wel wat anders willen.

Want waarom zouden de Grieken of Italianen dan geen opt-out willen op iets wat wij vervelend vinden zoals, zeg, het begrotingsbeleid? Waarom Frankrijk geen opt-out op de concurrentieregels of staatsschuld?

Heronderhandelen van verdragen in gezamenlijkheid is prima, maar dat opt-out idee is onzinnig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:15:39 #113
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213585904
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Allemaal erg leuk geschreven, maar op dit moment is het tegenovergestelde het geval, waar onwelgevallige sprekers geweerd worden en je als docent al krijsende studenten tegenover je krijgt die je ontslag eisen wanneer ze een stukje in een opinieblad 'kwetsend' achten. Of, wanneer je aanbiedt als wetenschapper mee te werken aan een kritisch programma over het Dutch Protocol de directie even influistert dat dat 'gevolgen kan hebben voor de carrière'.

Als we voorts zien hoe de ruggegraatloze (of gewoon zelf zwaar ideologische) CvB's van een keur aan universiteiten eisen inwilligt van radicale en op geen enkele wijze rechts te noemen studenten, uni's zelfs even de deuren sluiten uit angst voor vernieling, elke uni voorts een wanstaltige DEI-afdeling heeft die vooral controleert of iedereen in de pas loopt, vraag ik me 2 dingen af:

1. Acht jij de huidige stand van zaken in academia wél wenselijk?
2. Zou 'neutraal onderwijs', als in niet politiek en ideologisch gedreven maar gefundeerd op kritisch denken, niet gewoon de norm moeten zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213585908
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Die oorlog op ons continent is er al.
Klopt.
Het is dan ook niet voor niets dat Oekraïne (in meerderheid) best bij de EU zou willen horen.

De EEG, EG en EU hebben er mede voor gezorgd dat het - vergeleken met veel andere regio's in de wereld - hier al ruim 70 jaar tamelijk vreedzaam is. Uitzonderingen (helaas) daargelaten.
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:15:49 #115
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_213585909
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eerder: hoofdpijndossier, vooral voor Brussel. Die slappelingen van NSC en VVD accepteren straks dat de EU hier volledig zwart wordt gemaakt. Als je het risico op een nexit wil vergroten moet je vooral dit soort zaken steunen.
Rechters en de EU gaan de schuld krijgen van het falen ben ik bang en dan weet ik waar het gaan eindigen
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_213585938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:14 schreef tizitl2 het volgende:

[..]

Heronderhandelen van verdragen in gezamenlijkheid is prima, maar dat opt-out idee is onzinnig.
Maar het asielakkoord waar 8 jaar over is onderhandeld is eergister definitief gemaakt, daar gaan ze in Brussel de komende 5 jaar echt niet weer over beginnen.
pi_213585962
quote:

[..]

Het is wel duidelijk dat steeds meer landen zich in de steek gelaten voelen door de EU. Het lijkt een kwestie van tijd voor de EU steeds meer hekken gaat bouwen om de EU, steeds strengere criteria gaat hanteren en steeds meer grensbewaking gaat instellen. De EU gaat in zichzelf keren, daar lijkt het nu op.
pi_213585966
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:14 schreef VelitoX het volgende:

[..]
klopt, was een typfoutje
Mja
pi_213585971
Omtzigt ligt dus nog dwars op het plasterkdossier…
zie email 27 oktober
pi_213585979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:15 schreef nils7 het volgende:

[..]
Rechters en de EU gaan de schuld krijgen van het falen ben ik bang en dan weet ik waar het gaan eindigen
Rechters toetsen alleen aan de wet, dus als ze daar een probleem mee hebben dan moeten ze de wet wijzigen. Zo simpel is het.
pi_213585990
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:19 schreef trein2000 het volgende:
Ben ik eindelijk eens blij met dwarsligger Pieter.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 20:21:32 #122
236264 crew  capricia
pi_213585993
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Klopt.
Het is dan ook niet voor niets dat Oekraïne (in meerderheid) best bij de EU zou willen horen.

De EEG, EG en EU hebben er mede voor gezorgd dat het - vergeleken met veel andere regio's in de wereld - hier al ruim 70 jaar tamelijk vreedzaam is. Uitzonderingen (helaas) daargelaten.
Ja. Ik ben het met je eens.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213585995
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:19 schreef trein2000 het volgende:
Of Plasterk zag nu eindelijk het akkoord en is gillend weggerend. Dat zou ik doen in zijn geval...
pi_213585996
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het asielakkoord waar 8 jaar over is onderhandeld is eergister definitief gemaakt, daar gaan ze in Brussel de komende 5 jaar echt niet weer over beginnen.
Een opt-out gaat niet over bestaande verdragen openbreken. Zoiets wordt als een clausule bij een nieuw verdrag opgenomen.
pi_213586005
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Rechters toetsen alleen aan de wet, dus als ze daar een probleem mee hebben dan moeten ze de wet wijzigen. Zo simpel is het.
Aan de wet en aan (door Nederlandse politici zelf ondertekenende) verdragen natuurlijk.
pi_213586017
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Plasterk zag nu eindelijk het akkoord en is gillend weggerend. Dat zou ik doen in zijn geval...
https://www.volkskrant.nl(...)d-plasterk~baf4194f/
zie email 27 oktober
pi_213586030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:22 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Een opt-out gaat niet over bestaande verdragen openbreken. Zoiets wordt als een clausule bij een nieuw verdrag opgenomen.
Maar het huidige asielakkoord is 2 dagen oud na 8 jaar zware onderhandelingen en nog niet eens in werking? Hoe denk je dat ze überhaupt het woord asiel nog willen horen in Brussel?
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:24:04 #128
66444 Lord_Vetinari
pi_213586034
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal erg leuk geschreven, maar op dit moment is het tegenovergestelde het geval, waar onwelgevallige sprekers geweerd worden en je als docent al krijsende studenten tegenover je krijgt die je ontslag eisen wanneer ze een stukje in een opinieblad 'kwetsend' achten. Of, wanneer je aanbiedt als wetenschapper mee te werken aan een kritisch programma over het Dutch Protocol de directie even influistert dat dat 'gevolgen kan hebben voor de carrière'.

Als we voorts zien hoe de ruggegraatloze (of gewoon zelf zwaar ideologische) CvB's van een keur aan universiteiten eisen inwilligt van radicale en op geen enkele wijze rechts te noemen studenten, uni's zelfs even de deuren sluiten uit angst voor vernieling, elke uni voorts een wanstaltige DEI-afdeling heeft die vooral controleert of iedereen in de pas loopt, vraag ik me 2 dingen af:

1. Acht jij de huidige stand van zaken in academia wél wenselijk?
2. Zou 'neutraal onderwijs', als in niet politiek en ideologisch gedreven maar gefundeerd op kritisch denken, niet gewoon de norm moeten zijn?
1. Als academicus, ja.
2. Dat is het ook, behalve in de ogen van allerlei figuren die er heilig van overtuigd zijn dat er daadwerkelijk een enorme samenzwering binnen de universiteiten bestaat om iets te bereiken en die als de dood zijn voor nieuwe ideeën en alles afdoen als ‘woke’. Een beetje zoals in de VS in de jaren 50 tot 80 alles wat niet des Eisenhowers was werd afgedaan als ‘pinko’, ‘communism’ etc. We zitten gewoon in een latere Nederlandse vorm van McCarthyisme, alleen hebben wij de pech dat we een Wilders hebben die niet de stomme fouten van McCarthy maakt, maar precies weet hoe ver hij kan gaan. Maar verder precies dezelfde doelgroepen target en dezelfde soort zondebok aanwijst.
pi_213586063
Ze zullen in Oost-Groningen wel blij zijn: stem je massaal op de PVV en stijgt de kans dat het straks in Ter Apel weer totaal uit de hand loopt. Weg spreidingswet.
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:27:55 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213586087
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
1. Als academicus, ja.
2. Dat is het ook, behalve in de ogen van allerlei figuren die er heilig van overtuigd zijn dat er daadwerkelijk een enorme samenzwering binnen de universiteiten bestaat om iets te bereiken en die als de dood zijn voor nieuwe ideeën en alles afdoen als ‘woke’. Een beetje zoals in de VS in de jaren 50 tot 80 alles wat niet des Eisenhowers was werd afgedaan als ‘pinko’, ‘communism’ etc. We zitten gewoon in een latere Nederlandse vorm van McCarthyisme, alleen hebben wij de pech dat we een Wilders hebben die niet de stomme fouten van McCarthy maakt, maar precies weet hoe ver hij kan gaan. Maar verder precies dezelfde doelgroepen target en dezelfde soort zondebok aanwijst.
1. En als mede-academicus zeg ik: nee. Gezien de ontwikkelingen van afgelopen twee weken vind ik het ergens ook schrikbarend dat je de huidige status quo wel 'wetenschappelijk' vindt.
2. Het is geen samenzwering. Het wordt gewoon in alle openbaarheid gepropageerd. Verder zijn dit geen 'nieuwe ideeën', dit zijn uit de VS gekopieerde pseudo-wetenschappelijke hobbies die kritisch denken per definitie onmogelijk maken omdat het al uitgaat van vaststaande conclusies.

Hoopvol: in de VS is DEI al op zijn retour, omdat het aantoonbaar polariseert, nul wetenschappelijke basis heeft en vooral niet werkt.

Maar aangezien je niet ingaat op mijn voorbeelden neem ik aan dat het weren van sprekers, ontslaan van docenten omdat hun opinie als 'kwetsend' wordt ervaren en het dreigen met carrièrebreuk wanneer je meewerkt aan bepaalde programma's geldt als academisch helemaal in orde? In dat geval acht ik je hele PVV-verhaal hypocriet. Censuur is erg, behalve wanneer het in mijn straatje past.

Grappig trouwens dat je 't over 'zondebokken' hebt... Daar heeft het intersectioneel denken ook een handje van
nietwaar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213586103
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:26 schreef Toby56 het volgende:
Ze zullen in Oost-Groningen wel blij zijn: stem je massaal op de PVV en stijgt de kans dat het straks in Ter Apel weer totaal uit de hand loopt. Weg spreidingswet.
De analyse van DvhN is in elk geval zeer negatief: https://dvhn.nl/groningen(...)abinet-29045753.html

Met een mooie slotzin
quote:
Maar dat past bij wat het motto van het nieuwe kabinet lijkt te worden: wie dan leeft, wie dan zorgt.
pi_213586110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:39 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Zoals gezegd komt er een grote herziening aan van de EU-verdragen. Dat is wanneer er onderhandeld kan worden.
https://www.hln.be/buiten(...)o-inperken~a653d0c4/

Hoe heeft het VK destijds de opt-out van de Euro bedongen? Omdat het dwars lag bij het Verdrag van Maastricht. Dat is hoe onderhandelingen doorgaans werken.
Die komt er helemaal niet.
pi_213586122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:26 schreef Toby56 het volgende:
Dat is ook de bedoeling uiteraard.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213586137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Aan de wet en aan (door Nederlandse politici zelf ondertekenende) verdragen natuurlijk.
Betreffende verdragen lijkt het wel dat men soms tekent en als vervolgens de uitwerking komt, dan blijken ze voor iets anders te hebben getekend dat dat men toen dacht. Dus betreffende de verdragen kan ik mij voorstellen dat je eerst probeert ze aan te passen, maar je je uiteindelijk kan terugtrekken. Maar tot die tijd, ben je gehouden aan de wet of de verdragen.
pi_213586144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar het huidige asielakkoord is 2 dagen oud na 8 jaar zware onderhandelingen en nog niet eens in werking? Hoe denk je dat ze überhaupt het woord asiel nog willen horen in Brussel?
Dat staat er allemaal los van. Denemarken heeft zijn opt-out bedongen tijdens de onderhandelingen over het Verdrag van Maastricht. Dat hele verdrag heeft ook niets met asiel te maken.
pi_213586157
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die komt er helemaal niet.
Jawel.

https://www.europarl.euro(...)an-de-verdragen-voor
pi_213586159
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat doet het nieuwe akkoord ook. Er is net afgelopen zomer een nieuw akkoord gesloten, daar gaan ze echt niet opnieuw over onderhandelen.
Tja, er is een nieuw kabinet. Alles is onderhandelbaar.
pi_213586178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:31 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Betreffende verdragen lijkt het wel dat men soms tekent en als vervolgens de uitwerking komt, dan blijken ze voor iets anders te hebben getekend dat dat men toen dacht. Dus betreffende de verdragen kan ik mij voorstellen dat je eerst probeert ze aan te passen, maar je je uiteindelijk kan terugtrekken. Maar tot die tijd, ben je gehouden aan de wet of de verdragen.
Dan moet je nadenken voor je tekent. Wat dat betreft had nota bene Keijzer wel een keer gelijk afgelopen week, dat het absurd is dat de regering een groot WHO verdrag tekent wat 3 weken geleden nog niet eens af was. Maar goed, daar hebben alle politici last van.
pi_213586180
quote:

[..]

Ja maar daar ligt het probleem hé, als je dat eerste voorstelt dan krijg je 'kan niet' als antwoord. Dat tweede kan een stormram zijn om dat eerste open te breken.
pi_213586201
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Tja, er is een nieuw kabinet. Alles is onderhandelbaar.
Er is geen nieuw EU kabinet of wat dan ook. Nee, dit asielakkoord is niet onderhandelbaar. Ze deden er niet voor niets 8 jaar over.

Maar goed, Wilders zelf zegt dus in de Franse media dat hij het totaal onwaarschijnlijk acht dat Nederland een opt-out krijgt op asiel, gek dat jullie hem niet geloven.
pi_213586209
quote:
Nee, als er 1 land tegen is komt die er niet. En er zijn meerdere landen tegen, ongeveer de helft zelfs.
pi_213586245
quote:

[..]
Dat niet alleen, als het precedent van een opt-out er eenmaal ligt zijn er genoeg andere landen die ook wel wat anders willen.

Want waarom zouden de Grieken of Italianen dan geen opt-out willen op iets wat wij vervelend vinden zoals, zeg, het begrotingsbeleid? Waarom Frankrijk geen opt-out op de concurrentieregels of staatsschuld?

Het is niet onzinnig. Dankzij het vetorecht is er altijd ruimte om te onderhandelen. Zo haalt Orban ook steeds vanalles binnen. En ook al is het niet haalbaar, een uitkomst van de onderhandelingen kan ook een gezamenlijke concessie zijn voor nog strengere Europese migratiewetgeving. Wat ook prima is.
pi_213586250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is geen nieuw EU kabinet of wat dan ook.
Er is een nieuw Nederlands kabinet en er komen ook Europese verkiezingen aan. Het is compleet absurd om te stellen dat alles wat door de huidige macht besloten wordt zomaar ineens voor eeuwig vast staat. Ooit eens gehoord van democratie? Sowieso al een probleempje bij de EU natuurlijk.
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:39:30 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213586281
Maak me niet zo druk, want dit fiasco gaat de kerst niet halen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213586282
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:35 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, als er 1 land tegen is komt die er niet. En er zijn meerdere landen tegen, ongeveer de helft zelfs.
Dat is een kwestie van onderhandelen. Zonder Nederlandse steun komen de gewenste wijzigingen van de EU-verdragen er niet.
pi_213586301
quote:

[..]

In zo'n Unie deel je de lusten en deel je de lasten.
Zo is het nu dus niet.
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:41:12 #147
66444 Lord_Vetinari
pi_213586309
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
1. En als mede-academicus zeg ik: nee. Gezien de ontwikkelingen van afgelopen twee weken vind ik het ergens ook schrikbarend dat je de huidige status quo wel 'wetenschappelijk' vindt.
Ik heb er in mijn vakgebieden geen last van. En wat voor ‘ontwikkelingen’ heb jij het dan over? Protesterende studenten is van alle tijden. Wel eens van 1968 gehoord?
quote:
2. Het is geen samenzwering. Het wordt gewoon in alle openbaarheid gepropageerd. Verder zijn dit geen 'nieuwe ideeën', dit zijn uit de VS gekopieerde pseudo-wetenschappelijke hobbies die kritisch denken per definitie onmogelijk maken omdat het al uitgaat van vaststaande conclusies.
Klopt. Er is geen samenzwering. Er is ook geen openlijke beweging om hedendaagse studenten te ‘verwoken’ of zoiets. Er wordt gewoon ingespeeld op een veranderende maatschappij. En die laatste zin slaat helemaal nergens op.

quote:
Hoopvol: in de VS is DEI al op zijn retour, omdat het aantoonbaar polariseert, nul wetenschappelijke basis heeft en vooral niet werkt.
Mensen die bang zijn voor DEI. Een academische omgeving moet open staan voor iedereen. Delen van kennis is al sinds Socrates de raison d’être van elke wetenschap. Na eeuwen van types als jij die de academische omgeving vooral mannelijk en blank willen houden, is het tijd dat academia zich opent voor de rest van de mensheid. En dan gewoon ontkennen dat dit geen nieuwe ideeën zijn, waar je bang voor bent maar een of andere openlijk gepropageerde omvolking……
quote:
Maar aangezien je niet ingaat op mijn voorbeelden neem ik aan dat het weren van sprekers, ontslaan van docenten omdat hun opinie als 'kwetsend' wordt ervaren en het dreigen met carrièrebreuk wanneer je meewerkt aan bepaalde programma's geldt als academisch helemaal in orde.
Wel als je je geconformeerd hebt aan hoe jouw instituut in de wereld staat en ermee om gaat en je dan toch eigenwijs en dwars en gebaseerd op laten we het Wildersisme noemen, daartegenaan wilt schoppen. In het bedrijfsleven gebeurt hetzelfde.
pi_213586310
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan moet je nadenken voor je tekent. Wat dat betreft had nota bene Keijzer wel een keer gelijk afgelopen week, dat het absurd is dat de regering een groot WHO verdrag tekent wat 3 weken geleden nog niet eens af was. Maar goed, daar hebben alle politici last van.
Die verdragen worden vaak 's nachts als iedereen moe is erdoor geduwd en lijken vervolgens voor de eeuwigheid te duren, en kan je er niet meer aan ontkomen. Zo doet men het voorkomen. Daar zijn de ondertekenaars niet bij gebaat, maar het verdrag zelf wordt (tenzij het van te voren uitzonderlijk goed doordacht is) ook een gedrocht, want het kan niet meer aangepast worden.
pi_213586314
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zei men ook over kabinet Den Uyl.
pi_213586320
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is ook de bedoeling uiteraard.
Ja, dat begrijp ik ook wel.
Maar daar stemmen die stakkers niet voor.
pi_213586333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik maak mij niet druk, maar ik hoop wel dat VVD en NSC op het juiste moment de stekker eruit trekken, want anders wordt de PVV alleen groter.
pi_213586361
Ik maak me niet druk, maar zou het wel fijn vinden om eens in mijn leven toch wel een keer een kabinet te hebben wat eens ver vooruit kijkt met een visie. Het voelt als een aaneenschakeling van hap-snap maatregelen die dan daarna weer onderuit gehaald worden of vervangen met ander gehap-snap.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:46:32 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213586384
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik heb er in mijn vakgebieden geen last van. En wat voor ‘ontwikkelingen’ heb jij het dan over? Protesterende studenten is van alle tijden. Wel eens van 1968 gehoord?
[..]
Klopt. Er is geen samenzwering. Er is ook geen openlijke beweging om hedendaagse studenten te ‘verwoken’ of zoiets. Er wordt gewoon ingespeeld op een veranderende maatschappij. En die laatste zin slaat helemaal nergens op.
[..]
Mensen die bang zijn voor DEI. Een academische omgeving moet open staan voor iedereen. Delen van kennis is al sinds Socrates de raison d’être van elke wetenschap. Na eeuwen van types als jij die de academische omgeving vooral mannelijk en blank willen houden, is het tijd dat academia zich opent voor de rest van de mensheid. En dan gewoon ontkennen dat dit geen nieuwe ideeën zijn, waar je bang voor bent maar een of andere openlijk gepropageerde omvolking……
[..]
Wel als je je geconformeerd hebt aan hoe jouw instituut in de wereld staat en ermee om gaat en je dan toch eigenwijs en dwars en gebaseerd op laten we het Wildersisme noemen, daartegenaan wilt schoppen. In het bedrijfsleven gebeurt hetzelfde.
Oh die is er wel degelijk. Alleen, wanneer je zelf dat woke gedachtegoed aanhangt zie je het niet zo helder.

En dat doe je, zoals uit de rest van je epistel blijkt. Dat academia alhier lange tijd vooral uit blanke mannen bestond ligt waarschijnlijk aan het feit dat hier lange tijd alleen blanken woonden en dankzij het conservatisme van religie - dat we vaarwel hebben gezegd - vrouwen niet geacht werden te studeren.

Dat is allemaal al een behoorlijke tijd rechtgetrokken, zónder DEI-officieren.

En nee, het zijn geen nieuwe ideeën. Het is Wheel of Power/Intersectionality gezwam dat wellicht een plek heeft in een radicaal andere samenleving als de VS (met een geheel andere geschiedenis) maar hier vooral hobbyisme betreft van vooral heel witte, heel 'progressieve' lieden die de erfzonde nieuw leven willen inblazen. De mens blijft een religieus beestje.

Zou je me verder kunnen vertellen welke universiteiten in Nederland als beginsel hebben het weren van bepaalde mensen? Eéntje? En dan niet op basis van gebrek aan een VWO-diploma, uiteraard, maar op basis van vaststaande eigenschappen als ras, geslacht of seksuele voorkeur.

Je verwart inclusie en diversiteit met het ideologische gedrocht DEI dat die termen gehijacked heeft.

Voorts: check even hoe het met DEI staat in de VS. Kun je vast voorbereiden op de implosie ervan alhier. Want met wetenschap en kritisch denken heeft het niets te maken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213586491
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:37 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Het is niet onzinnig. Dankzij het vetorecht is er altijd ruimte om te onderhandelen. Zo haalt Orban ook steeds vanalles binnen. En ook al is het niet haalbaar, een uitkomst van de onderhandelingen kan ook een gezamenlijke concessie zijn voor nog strengere Europese migratiewetgeving. Wat ook prima is.
Orban haalt links en rechts wat kruimels binnen, echt grote zaken als opt-outs lukt hem ook niet. En nog even los van de mate waarin het resultaat heeft: Is de methode Orban (gewoon lekker Oekraïne onder de bus gooien als je je zin niet krijgt) nou daadwerkelijk de nieuwe verbeterede bestuurscultuur waar Nederland zo naar snakte?
pi_213586523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja maar daar ligt het probleem hé, als je dat eerste voorstelt dan krijg je 'kan niet' als antwoord. Dat tweede kan een stormram zijn om dat eerste open te breken.
Heronderhandelen kan prima als je een meerderheid vindt. Maar de volgorde is eerst steun zoeken, compromissen sluiten en dan onderhandelen en wijzigen, niet omgekeerd.

Wat niet werkt is ala het VK eenzijdig aankondigen dat een verdrag maar gewijzigd of heronderhandelt moet worden. Dan geef je anderen namelijk geen bewegingsruimte zonder gezichtsverlies en krijg je inderdaad kan niet.

Die hele strategie heeft tot de Brexit geleid, daarom zal Wilders die wel voorstaan.
pi_213586575
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Orban haalt links en rechts wat kruimels binnen, echt grote zaken als opt-outs lukt hem ook niet. En nog even los van de mate waarin het resultaat heeft: Is de methode Orban (gewoon lekker Oekraïne onder de bus gooien als je je zin niet krijgt) nou daadwerkelijk de nieuwe verbeterede bestuurscultuur waar Nederland zo naar snakte?
Die zaken van Orban gaan ook niet over fundamentele EU-verdragswijzigingen.

Dat van die nieuwe bestuurscultuur was een holle frase van Kaag.
pi_213586608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:56 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Die zaken van Orban gaan ook niet over fundamentele EU-verdragswijzigingen.

Dat van die nieuwe bestuurscultuur was een holle frase van Kaag.
Heeft een van de aankomende coalitiepartijen er niet zo'n beetje zijn hele bestaansrecht aan opgehangen?

*kuch Omtzigt *kuch
  donderdag 16 mei 2024 @ 20:57:53 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213586613
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zie deze nu pas. Kritisch denken, maar wel geconformeerd aan hoe jouw instituut in de wereld staat.

Helder.

Je vergelijking met het bedrijfsleven zegt verder heel veel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213586618
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:52 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Orban haalt doorgaans enkel een stukje van het geld binnen waar hij eerder op gekort is. En voor dat hij alles heeft gaat ie nog behoorlijk wat jaren aan vetopslag nodig hebben.

Owja en een bak publiciteit, ik verwacht eigenlijk dat dat laatste belangrijker is.
pi_213586644
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Heeft een van de aankomende coalitiepartijen er niet zo'n beetje zijn hele bestaansrecht aan opgehangen?

*kuch Omtzigt *kuch
Dat is """goed bestuur""".
pi_213586653
Of je nu voor of tegen de plannen bent het is best storend dat ongeveer elk idee tegenwoordig "niet kan vanwege x/y/z".
Je kunt je ondertussen weleens afvragen wat we schijnbaar nog wel in eigen hand hebben.
pi_213586700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:59 schreef Kickinalfa het volgende:
Of je nu voor of tegen de plannen bent het is best storend dat ongeveer elk idee tegenwoordig "niet kan vanwege x/y/z".
Je kunt je ondertussen weleens afvragen wat we schijnbaar nog wel in eigen hand hebben.
Ow, niet zo heel veel. Maar even voor de goede orde: Dat hebben we eigenlijk nooit gehad. Vervelend, maar dat is nou eenmaal de realiteit voor (relatief) kleinde landen.
pi_213586708
quote:
Het zijn vooral mensen die het er niet mee eens zijn die zeggen dat het niet kan, het is een teken van onmacht.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_213586738
quote:
Als je het niet probeert kan er sowieso niets.
pi_213586767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:01 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het zijn vooral mensen die het er niet mee eens zijn die zeggen dat het niet kan, het is een teken van onmacht.
Wilders is het niet eens met het akkoord, zeg je nu? Of iig niet met de opt-out op asiel?
pi_213586797
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders is het niet eens met het akkoord, zeg je nu? Of iig niet met de opt-out op asiel?
Ik denk inderdaad dat hij het niet eens is met het feit dat de EU macht heeft over ons asielbeleid. Het liefst laat hij helemaal geen asielzoekers meer toe maar dat mag niet van de EU.
pi_213586871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat hij het niet eens is met het feit dat de EU macht heeft over ons asielbeleid. Het liefst laat hij helemaal geen asielzoekers meer toe maar dat mag niet van de EU.
Jij zegt dat 'kan niet' alleen wordt gezegd door tegenstanders. De reden waarom we het nu over de onmogelijkheid van een opt-out hebben, is omdat Wilders (in een Franse krant) zei 'kan helemaal niet'. Wilders is het dus niet eens met het hoofdlijnenakkoord?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:13:46 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213586899
quote:
11s.gif Op donderdag 16 mei 2024 17:22 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Zoals het stikstofprobleem in de landbouw?
Dat heeft eerder te maken met zelf gestelde doelstellingen op papier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213586909
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij zegt dat 'kan niet' alleen wordt gezegd door tegenstanders. De reden waarom we het nu over de onmogelijkheid van een opt-out hebben, is omdat Wilders (in een Franse krant) zei 'kan helemaal niet'. Wilders is het dus niet eens met het hoofdlijnenakkoord?
Niet met alle elementen nee. Maar het hoofdlijnenakkoord bevat ook elementen waar VVD, NSC en BBB het niet mee eens zijn.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:14:23 #170
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213586910
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk je?

Volgens onze Kamervoorzitter mag je de PVV niet extreemrechts noemen. Zelf noemde hij andere partijen wel zo. En hij heeft zelf ook geen moeite met andere partijen extreemlinks te noemen.

Ik vind boekverbrandingen wel een stapje verder. Maar het begin is er: Het normaliseren van extreemrechts.
Alsof de PVV een middenpartij is.
Je snapt (vast) dat de term extreemlinks een soort geuzennaam is en staat voor ja geheel links om voor sociaal minder bedeelden op te komen. Extreemrecht heeft een vooral negatief narratief beschuldigend karakter en wordt meer gebruikt om de verholen afschuw aan te duiden van groepen die anders(ver)denkenden willen dehumaniseren.

PVV beschuldigen dat zij extreem rechts is, nofi, negeren dat de PVV tal van linkse hobbies heeft zoals ouderen, zorg en opkomen voor belangen van ingezetenen die nu ondergesneeuwd raken omdat er meer prioriteit is voor externe (asiel -en euro)onderwerpen. Dat de PVV niet past bij beschaving die gezeteld is op de groene grachten en het ommuurde onderkomen elders, is een ander verhaal.

Los daarvan is de voorzitter in meerderheid verkozen door Kamerleden en is Bosma in die functie, ook sec technisch, als persoon een verademing met wat door zg. middenpartijen tussen was gefrommeld.
Het lijkt mij ook volstrekt verkeerd van dat in zichzelf verheven partijen, de voorzitter van de Tweede Kamer ter discussie willen stellen. Dat doen heeft alleen maar als doel om een sws wankel gebeuren, omver te gaan duwen.

Het lijkt mij verder handig de classificatie in een apart topic te behandelen waar iemand maar gaat roepen wat die denkt te moeten roepen omdat het zo lekker (k)linkt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-05-2024 21:33:00 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:16:07 #171
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213586938
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
[..]
lolwut?
Ja , mooi he. Met minder mensen niet eens hetzelfde werk doen, maar meer...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_213586970
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:16 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ja , mooi he. Met minder mensen niet eens hetzelfde werk doen, maar meer...
En voor minder geld ook nog eens, gezien het bevroren loon.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213586979
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:13 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Niet met alle elementen nee. Maar het hoofdlijnenakkoord bevat ook elementen waar VVD, NSC en BBB het niet mee eens zijn.
Nogmaals: wil Wilders een opt-out op asiel in de EU, of niet?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:21:57 #174
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 14:13 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[..]
https://www.mobiliteit.nl(...)-europa/?gdpr=accept

Wordt ook nog leuk. Fred Teeven kunnen ze beter niet vragen als minister.
Maar het staat toch op papier dus gaan die bussen rijden zónder chauffeurs, kom nou.
pi_213587018
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:14 schreef Vallon het volgende:

Het lijkt mij ook volstrekt verkeerd van dat in zichzelf verheven partijen, de voorzitter van de Tweede Kamer ter discussie willen stellen. Dat doen heeft alleen maar als doel om een sws wankel gebeuren, omver te gaan duwen.

Als jij dit roept..... dan ben je zelf van "in zichzelf verheven partij"..... toch niet extreemrechts ?
PVV is extreemrechts en het is niet de taak van de kamervoorzitter dat te verbloemen en kamerleden de mond te snoeren als ze dat woord gebruiken voor de kluppie van de voorzitter.
Dat is niet de neutraliteit die een kamervoorzitter in acht moet nemen
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:23:51 #176
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213587029
Ik stel voor dat ons nieuwe kabinet begint met morgen de stekker uit "werkenbijdeoverheid.nl" te trekken. Staan 2369 vacatures op zo te zien. Daarmee is het eerste % krimp qua ambtenaren snel binnengehaald.

Hou dat een jaar of 3 vol en die 22% is zo in de pocket. Weliswaar heb je de overheid dan helemaal om zeep geholpen, maar ach, dat zijn maar details.

De overheid heeft te maken met een grote uitstroom door vergrijzing de komende 5-10 jaar en probeert met een zekere wanhoop daarvoor nieuw talent te werven. Dit nieuwe beleid gaat vast helpen om van die werving een enorm succes te maken.
pi_213587031
Je lacht je toch dood dat al die linkse gekkies jaren riepen dat we echt niet onder de stikstofnormen uit zouden kunnen en asiel door europa word bepaald. Opeens met nieuwe partijen aan de macht blijkt het allemaal niet zo lastig te zijn en zijn alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost. Heerlijk dit.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:25:27 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213587047
Bosma is een hypocriet. Zelf van alles roepen (en schrijven) en nu ineens op zijn pik getrapt.

GTFO
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:25:39 #179
236264 crew  capricia
pi_213587051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je snapt (vast) dat de term extreemlinks een soort geuzennaam is en staat voor ja geheel links om voor sociaal minder bedeelden op te komen. Extreemrecht heeft een vooral negatief narratief beschuldigend karakter en wordt meer toepast om de afschuw aan te duiden van groepen die anders(ver)denkenden dehumaniseren.

PVV beschuldigen dat zij extreem rechts is, nofi, negeren dat de PVV tal van linkse hobbies heeft zoals ouderen, zorg en opkomen voor belangen van ingezetenen die nu ondergesneeuwd raken omdat er meer prioriteit is voor externe (asiel -en euro)onderwerpen. Dat de PVV niet past bij beschaving die gezeteld is op de groene grachten en het ommuurde onderkomen elders, is een ander verhaal.

Los daarvan is de voorzitter in meerderheid verkozen door Kamerleden en is Bosma in die functie, ook sec technisch, als persoon een verademing met wat door zg. middenpartijen tussen was gefrommeld.

Het lijkt mij verder handig de classificatie in een apart topic te behandelen waar iemand maar gaat roepen wat die denkt te moeten roepen omdat het zo lekker (k)linkt.
Ik moet je post even samenvatten:

Een partij extreemlinks noemen is okay.
Een partij extreemrechts noemen niet. Dat is absurd.
De voorzitter heeft altijd gelijk.
En verders moet ik hier maar een apart topic over openen.

Is dat wat je zegt?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef DjDaano het volgende:
Je lacht je toch dood dat al die linkse gekkies jaren riepen dat we echt niet onder de stikstofnormen uit zouden kunnen en asiel door europa word bepaald. Opeens met nieuwe partijen aan de macht blijkt het allemaal niet zo lastig te zijn en zijn alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost. Heerlijk dit.
Oh, wat hebben ze concreet opgelost dan?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:27:10 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef DjDaano het volgende:
alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost
Bedoel je niet 'genegeerd' in plaats van 'opgelost'?

Zo niet, kun je dan aanwijzen waar in het akkoord de stikstofproblemen precies zijn opgelost?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:27:35 #182
346939 Janneke141
pi_213587074
quote:
Er wordt onderzocht of en hoe nadere vereisten gesteld kunnen worden aan de representativiteit van belangenorganisaties met een ideëel doel op grond van art. 3.305a Burgerlijk Wetboek.
Dit komt uit de paragraaf Goed Bestuur.

AOb-voorzitter Tamar van Gelder zegt daar het volgende over:
quote:
Uiterst bezorgd is Tamar van Gelder ten slotte over de aankondiging van een onderzoek naar ‘de representativiteit’ van belangenorganisaties. Ze trekt een parallel tussen deze cryptische formulering en de vijandige houding die de Hongaarse minister-president Viktor Orbán aan de dag legt ten opzichte van belangenorganisaties zoals de vakbonden. Van Gelder: “Laten we vooral hopen dat dit soort kwalijke zaken Nederland bespaard blijven met de komst van een nieuwe regering.”
Ik ben absoluut geen jurist, en ik heb dat wetsartikel even gegoogled maar kan er weinig chocola van maken. Is de angst van Van Gelder gegrond, en/of zou dit puntje in het akkoord inderdaad tot doel hebben om de invloed van vakbonden te beperken?
pi_213587075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Oh, wat hebben ze concreet opgelost dan?
Het stikstofprobleem. *)
pi_213587090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het stikstofprobleem. *)
Maar hoe precies?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:28:59 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213587093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook serieus af of Plasterk zich als pure uitvoerder op -of in dat karretje wil gaan laten plaatsen.
Anderzijds is het natuurlijk bijzonder verleidelijk om eventjes, kort dan, MP te zijn en je gezicht in plooi op een zooi conferenties te vertonen.

Ronald zal academisch gezien, handig genoeg zijn om geen al te grote brokken te maken.
Nu denk ik verder dat Plasterk weer niet heel vaardig is om het verdeelde kippenhok samen op de stok in het overkapte stalletje met 4 poten te houden.
Vervelend is dat Ronald een soort schietschijf van de oppositie gaat worden waar menigeen hem gaat belagen met eerdere (in een andere rol) gedane uitspraken.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:29:20 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213587097
Balkenende I vibes, nu al
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:29:21 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar hoe precies?
Uiteraard bedoelt de user 'door net te doen alsof het probleem niet eens bestaat is het ook opgelost'
pi_213587105
quote:

[..]
Maar hoe precies?
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
pi_213587126
quote:

[..]
Maar hoe precies?
Negeren is oplossen tegenwoordig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:31:43 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:29 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
Nee, je draait het om. Je verzint een oplossing, voor een echt probleem. Wat jij stelt is kleuterklaspolitiek. Handen voor de ogen en het bestaat niet meer.

Het is 'De kleren van de keizer' in het echt.
pi_213587146
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Negeren is oplossen tegenwoordig.
Dat doen we bij spoken ook. Als je jong bent geloof je erin en door ze te negeren heb je er geen last van. Nederland was het enige land ter wereld met een stikstofprobleem en heeft het nu opgelost. Eindelijk! Die onzin heeft ons al genoeg gekost.
pi_213587154
quote:

[..]
Dit is getroll toch?
Immers we hebben het stikstofprobleem (toen nog vermesting en verzuring genoemd) al een jaar of veertig grotendeels genegeerd en daar zijn we keihard op vastgelopen. Hoe gaat opnieuw negeren dat oplossen?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:33:26 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587166
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is getroll toch?
Immers we hebben het stikstofprobleem (toen nog vermesting en verzuring genoemd) al een jaar of veertig grotendeels genegeerd en daar zijn we keihard op vastgelopen. Hoe gaat opnieuw negeren dat oplossen?
En het gaat op dezelfde manier door, over een paar jaar weer rellende boeren.
pi_213587179
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is getroll toch?
We zijn vastgelopen door verzonnen regels van de links partijen waarbij de rechter heeft bepaald dat als er regels worden verzonnen je jezelf er ook aan moet houden. Als we de regels veranderen hoeven we ons er ook niet druk meer over te maken.

Jullie hebben een paar jaren ons geld over de balk mogen gooien en nu wordt weer alles teruggedraaid en kunnen we als land weer normaal doen.
pi_213587198
quote:

[..]
als je 't niet ziet bestaat 't niet :Y
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:36:09 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:34 schreef DjDaano het volgende:
We zijn vastgelopen door verzonnen regels van de links partijen waarbij de rechter heeft bepaald dat als er regels worden verzonnen je jezelf er ook aan moet houden. Als we de regels veranderen hoeven we ons er ook niet druk meer over te maken.
Dit klinkt als een Darwin Award-nominatie.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:36:27 #197
236264 crew  capricia
pi_213587203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit komt uit de paragraaf Goed Bestuur.

AOb-voorzitter Tamar van Gelder zegt daar het volgende over:
[..]
Ik ben absoluut geen jurist, en ik heb dat wetsartikel even gegoogled maar kan er weinig chocola van maken. Is de angst van Van Gelder gegrond, en/of zou dit puntje in het akkoord inderdaad tot doel hebben om de invloed van vakbonden te beperken?
Ik kan hier niet over oordelen.
Maar het klinkt als wat Rusland ook wel doet met wat ze als Foreign Agents classificeren. Dat alleen wat de overheid bevalt toekenning krijgt (want dat is dan representatief), en alle andere geluiden bewust onderdrukt worden (al wordt dat in Rusland extreem toegepast).

Ik vind het gevaarlijk. Wie bepaalt wat 'representatief' is, en hoezo kunnen er geen meerdere gezichtspunten zijn?

Klinkt totalitair.
Maar ik zie dit waarschijnlijk fout en te extreem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587206
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bosma is een hypocriet. Zelf van alles roepen (en schrijven) en nu ineens op zijn pik getrapt.

GTFO
Ik vond het vooral volstrekt lachwekkend dat de term extreemlinks nog wel gebruikt mocht worden van hem. Dat was echt heel slecht. (Werd nergens in de video's getoond trouwens, maar zie hieronder aan het einde van de video)

donderdag 16 mei 2024 @ 21:37:18 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587212
quote:
Jullie hebben een paar jaren ons geld over de balk mogen gooien en nu wordt weer alles teruggedraaid en kunnen we als land weer normaal doen.
Ik ga er even vanuit dat je met 'jullie' 'linksgekkies' bedoelt en je doet een beetje overkomen alsof we al een hele tijd linkse regeringen hebben. Noem ze eens op.
pi_213587213
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit klinkt als een Darwin Award-nominatie.
Achja gelukkig kunnen we jullie de komende jaren gewoon negeren. Dit werd voor de verkiezingen ook geroepen en daarna ook dat er geen rechts kabinet zou komen. En opeens is het daar. *O* ~O>
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:38:19 #201
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587223
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:37 schreef DjDaano het volgende:

We hebben al decennia rechtse kabinetten, wat lul je nou stom.

Volgens mij snap je onze democratie niet zo. Dat er een rechts kabinet is wil niet zeggen dat je dan alle niet kiezers maar moet negeren. Het is geen voetbalwedstrijd, maar een land dat z'n best moet doen om het voor iedereen zo goed mogelijk te maken.
pi_213587230
quote:

[..]

Aha, nooit geweten dat CDA/LPF/VVD een links kabinet was.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:41:17 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213587256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:37 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Achja gelukkig kunnen we jullie de komende jaren gewoon negeren. Dit werd voor de verkiezingen ook geroepen en daarna ook dat er geen rechts kabinet zou komen. En opeens is het daar. *O* ~O>
De komende jaren?

Je hoeft geen Nostradamus te zijn om te zien dat dit kabinet de kerst niet haalt.

Verder: we hebben eigenlijk alleen maar (centrum)-rechtse kabinetten gehad de afgelopen jaren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213587257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:38 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
We hebben al decennia rechtse kabinetten, wat lul je nou stom.

Volgens mij snap je onze democratie niet zo. Dat er een rechts kabinet is wil niet zeggen dat je dan alle niet kiezers maar moet negeren. Het is geen voetbalwedstrijd, maar een land dat z'n best moet doen om het voor iedereen zo goed mogelijk te maken.
Op het gebied van stikstof en de natuur zijn er jarenlang belachelijke keuzes gemaakt en die worden nu massaal teruggedraaid. Mocht het kabinet vallen hebben ze in ieder geval 10 jaar tijd gewonnen. Ik lach mij oprecht dood hier. _O-
pi_213587268
quote:

[..]

Wie zijn die jullie eigenlijk precies? Ik weet dat Fok altijd graag alle ruimte geeft aan zwakzinnig geraaskal, maar we hebben sinds Paars geen linkse premier meer gehad en dat eindigde dus in 2002. Sterker nog, je moet terug naar het kabinet Den Uyl voor het zogenaamd meest linkse kabinet in de Nederlandse politieke geschiedenis en zelfs dat was gewoon een centrumlinks kabinet met katholieken en anti-revolutionairen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:42:36 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213587276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:41 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Op het gebied van stikstof en de natuur zijn er jarenlang belachelijke keuzes gemaakt en die worden nu massaal teruggedraaid. Mocht het kabinet vallen hebben ze in ieder geval 10 jaar tijd gewonnen. Ik lach mij oprecht dood hier. _O-
Da's leuk, dus we krijgen over 10 jaar enorme lastenverzwaringen wegens het volstrekt incoherente financieel kader van dit kabinet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:42:57 #207
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587286
quote:

[..]
Waarom lach jij je dan zogenaamd dood? Zie jij het als een soort Ajax - Feyenoord?
pi_213587290
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wie zijn die jullie eigenlijk precies? Ik weet dat Fok altijd graag alle ruimte geeft aan zwakzinnig geraaskal, maar we hebben sinds Paars geen linkse premier meer gehad en dat eindigde dus in 2002. Sterker nog, je moet terug naar het kabinet Den Uyl voor het zogenaamd meest linkse kabinet in de Nederlandse politieke geschiedenis en zelfs dat was gewoon een centrumlinks kabinet met katholieken en anti-revolutionairen.
De KVP en ARP waren zo conservatief als de neten dus dat was eerder een middenkabinet dan centrumlinks.
pi_213587294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Da's leuk, dus we krijgen over 10 jaar enorme lastenverzwaringen wegens het volstrekt incoherente financieel kader van dit kabinet?
Die fabeltjes gelooft niemand meer. Blijf ze vooral verspreiden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:44:10 #210
346939 Janneke141
pi_213587299
quote:

[..]
Nee, waarom? Van dat probleem kunnen we toch ook gewoon zeggen dat het niet bestaat?
pi_213587309
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De komende jaren?

Je hoeft geen Nostradamus te zijn om te zien dat dit kabinet de kerst niet haalt.

Verder: we hebben eigenlijk alleen maar (centrum)-rechtse kabinetten gehad de afgelopen jaren.
Ze zijn nog niet begonnen en zeker het eerste jaar houdt een nieuw kabinet elkaar vaak wel stevig vast dus de kerst 2024 lijkt me wat optimistisch. Rond de kerst 2025 hebben we vast wel weer journalisten bij een draaideur staan :P.
pi_213587313
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:44 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nee, waarom? Van dat probleem kunnen we toch ook gewoon zeggen dat het niet bestaat?
Het is geen probleem. Jullie verzinnen een probleem. Stikstof is zelfs goed voor heel veel zaken. Maarja jullie hebben een bepaalde soort natuur bedacht die je wil beschermen met ons geld. Gelukkig zijn we daar nu vanaf!
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:45:48 #213
236264 crew  capricia
pi_213587323
quote:

[..]
Après nous..
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:45:56 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587326
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef DjDaano het volgende:
Jullie verzinnen een probleem. Stikstof is zelfs goed voor heel veel zaken.
_O- _O-
pi_213587337
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:42 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja, hier wordt de VVD al links genoemd door sommige figuren , dus ik ben het volkomen met je eens
pi_213587359
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:43 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Die fabeltjes gelooft niemand meer. Blijf ze vooral verspreiden.
En dan raar opkijken van de term dom rechts
pi_213587362
Zijn er eigenlijk al fokkers geëmigreerd door de uitslag van de verkiezingen of de vorming van het nieuwe kabinet?
pi_213587367
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O- _O-
Brandnetels en bramen zijn er dol op.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:51:26 #219
236264 crew  capricia
pi_213587395
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
_O- _O-
Heel NL braamstruiken. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587424
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Heel NL braamstruiken. :D
Beter dan dorre heide.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:55:19 #221
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213587427
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Als jij dit roept..... dan ben je zelf van "in zichzelf verheven partij"..... toch niet extreemrechts ?
PVV is extreemrechts en het is niet de taak van de kamervoorzitter dat te verbloemen en kamerleden de mond te snoeren als ze dat woord gebruiken voor de kluppie van de voorzitter.
Dat is niet de neutraliteit die een kamervoorzitter in acht moet nemen
Het is geen voetbalpolitiek en de voorzitter van de Kamer is gekozen door de Kamer en verdiend allereerst het respect in oordelend vermogen van Kamerleden zonder daarbij in een hokje te worden geduwd van "kluppie".

Los van voorzitter, lijkt het mij onjuist om een partij met 37 zetels - zo je wilt op sommige onderwerpen stevig - rechts van het midden opererend te bestempelen als extreem rechts en daarmee, in het zelfde stinkmoeras te duwen als bv een FvD. Het bekt natuurlijk wel lekker want bij het woordje "extreem" net als overigens bij links, is verder geen beredenering meer nodig want "extreem" en dus bij voorbaat onwenselijk voor het midden.
De vergrotende woorden lijken hier één en alleen bedoeld om via voorzitter Kamerpolitiek te bedrijven.
pi_213587460
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:55 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is geen voetbalpolitiek en de voorzitter van de Kamer is gekozen door de Kamer en verdiend allereerst het respect in oordelend vermogen van Kamerleden zonder daarbij in een hokje te worden geduwd van "kluppie".

Los van voorzitter, lijkt het mij onjuist om een partij met 37 zetels - zo je wilt op sommige onderwerpen stevig - rechts van het midden opererend te bestempelen als extreem rechts en daarmee, in het zelfde stinkmoeras te duwen als bv een FvD. Het bekt natuurlijk wel lekker want bij het woordje "extreem" net als overigens bij links, is verder geen beredenering meer nodig want "extreem" en dus bij voorbaat onwenselijk voor het midden.
De vergrotende woorden lijken hier één en alleen bedoeld om via voorzitter Kamerpolitiek te bedrijven.
Ik zie Jesse en Jetten al samen op het strabankje zitten. Genieten oO/
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:59:35 #223
236264 crew  capricia
pi_213587472
quote:

[..]

De PVV is eigenlijk een middenpartij?

Overigens mag je best van mening zijn dat de PVV extreemrechts is. Zowel hier als in de TK, wat mij betreft.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin donderdag 16 mei 2024 @ 21:59:37 #224
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213587473
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:54 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Beter dan dorre heide.
Glyfosaat bedoel je?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213587498
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:59 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Glyfosaat bedoel je?
We hebben de rode diesel bonus al, misschien kan de DDT ook gewoon weer terug.
pi_213587504
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Overigens mag je best van mening zijn dat de PVV extreemrechts is. Zowel hier als in de TK, wat mij betreft.
Ja, eens. Hoewel de voorzitter wel een taak heeft toch? Stel je gaat elkaar voor "nazi" of "stalinist" of "hitler" ofzo uitmaken. Ik denk niet dat dat een debat er beter op maakt... dus moeten ze dat dan bv. ook toestaan? Echter wil je wil ook weer niet dat de voorzitter op gaat treden als duider van wat waar is... lastig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:07:28 #227
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213587565
quote:

[..]
Het hoe daarvan ga ik onderwijl gepofte mais van eigen bodem etend, bewonderen en vrees dat de schade in de vorm van sancties bij (verder) verzet tegen maatregelen, vies hoog zal tegenvallen.

Onze (beperkt) leidende rol in de EU is sws al flink minder geworden en Nederland zal zich realiseren dat "wij" niet zo heel jokers meer hebben om iets meer op te kunnen (op)eisen dan de vorm bepalen van wat de meerheid elders vind dat wij moeten inregelen.
pi_213587578
quote:
12s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:07 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het hoe daarvan ga ik onderwijl gepofte mais van eigen bodem etend, bewonderen en vrees dat de schade in de vorm van sancties bij (verder) verzet tegen maatregelen, vies hoog zal tegenvallen.

Onze (beperkt) leidende rol in de EU is sws al flink minder geworden en Nederland zal zich realiseren dat "wij" niet zo heel jokers meer hebben om iets meer op te kunnen (op)eisen dan de vorm bepalen van wat de meerheid elders vind dat wij moeten inregelen.
Als europa te lastig doet dan word het gewoon een Nexit. Al gaat europa dat nooit riskeren want dan is het direct het einde van de EU. We kunnen dus gewoon doen wat we willen let maar op.
pi_213587590
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:09 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Als europa te lastig doe dan word het gewoon een Nexit. Al gaat europa dat nooit riskeren want dan is het direct het einde van de EU. We kunnen dus gewoon doen wat we willen let maar op.
Ben je eigenlijk aan het trollen of gewoon een beetje minder begaafd?
pi_213587605
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:10 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ben je eigenlijk aan het trollen of gewoon een beetje minder begaafd?
Hahaha goed argument. Heerlijk die frustratie. _O- :W
pi_213587622
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:11 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ah minder begaafd, helder.
pi_213587652
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ah minder begaafd, helder.
Ik garandeer je dat zowel mijn IQ als opleidingsniveau hoger is dan die van jou. Succes met je zielige frustratie dat maakt het alleen maar mooier!
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:14:34 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213587654
quote:

[..]
Als europa te lastig doet dan word het gewoon een Nexit. Al gaat europa dat nooit riskeren want dan is het direct het einde van de EU. We kunnen dus gewoon doen wat we willen let maar op.
Of alle plannetjes ook kunnen, waarschijnlijk niet, maar dit akkoord is vooral een triomf van de wil.

quote:
Ik hou nooit zo van die referenties aan het nazisme.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213587657
quote:

[..]

We kunnen ook gewoon het programma van de PVV erbij pakken en dan concluderen dat het toch echt best el een extreme partij is. Volgens mij is het aantal zetels volstrekt irrelevant.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 22:15:40 #236
236264 crew  capricia
pi_213587673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, eens. Hoewel de voorzitter wel een taak heeft toch? Stel je gaat elkaar voor "nazi" of "stalinist" of "hitler" ofzo uitmaken. Ik denk niet dat dat een debat er beter op maakt... dus moeten ze dat dan bv. ook toestaan? Echter wil je wil ook weer niet dat de voorzitter op gaat treden als duider van wat waar is... lastig.
Kom op zeg.
Diezelfde Bosma noemde D66 extreemrechts, schreef een boek over hoe het nazisme links was, en noemde ook andere partijen extreemlinks.
Beetje hypocriet om nu opeens lange tenen te hebben en verongelijkt te doen.

Als je de PVV extreemrechts vindt, moet je dat gewoon kunnen zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587690
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Kom op zeg.
Diezelfde Bosma noemde D66 extreemrechts, schreef een boek over hoe het nazisme links was, en noemde ook andere partijen extreemlinks.

Zo wereldschokkend is dat nou ook weer niet toch? Al kan ik me ergens nog voorstellen dat extreemrechts gevoeliger ligt dan extreemlinks in de oren van de 'gewone man'.
pi_213587700
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik garandeer je dat zowel mijn IQ als opleidingsniveau hoger is dan die van jou. Succes met je zielige frustratie dat maakt het alleen maar mooier!
dat
pi_213587724
quote:

[..]
Kom op zeg.

Het is vooral lachwekkend hypocriet. Kijk ik heb er geen bezwaar tegen als er bepaalde consistente normen in de kamer gehanteerd worden, maar je ziet hier gewoon wat je al twee decennia ziet met deze politieke stroming; Wel wild om je heen willen slaan, maar nul incasseringsvermogen als je de bal teruggekaatst krijgt.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 22:19:21 #240
236264 crew  capricia
pi_213587725
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:16 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Zo wereldschokkend is dat nou ook weer niet toch? Al kan ik me ergens nog voorstellen dat extreemrechts gevoeliger ligt dan extreemlinks in de oren van de 'gewone man'.
Ja. En nu gaat voorzitter Bosma dat opeens verbieden in de TK.
Ik vind het lichtelijk absurd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587738
quote:

[..]
Kom op zeg.

Ja, dat zeg ik toch? Ik zeg ook andere dingen die ik me dan daarbij afvraag...
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 22:20:51 #243
236264 crew  capricia
pi_213587749
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:19 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is vooral lachwekkend hypocriet. Kijk ik heb er geen bezwaar tegen als er bepaalde consistente normen in de kamer gehanteerd worden, maar je ziet hier gewoon wat je al twee decennia ziet met deze politieke stroming; Wel wild om je heen willen slaan, maar nul incasseringsvermogen als je de bal teruggekaatst krijgt.
Dit dus.
Krijg het gevoel dat vrijheid van meningsuiting alleen is voor mensen die het met hem en zijn partij eens zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587761
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:17 schreef Raw85 het volgende:

[..]
dat
Dat alleen als was wel genoeg bewijs dat betreffende user geen PhD heeft, maar verder is het speelkwartiertje wel weer over en maar kunnen alle kindertjes met waandenkbeelden gewoon weer genegeerd worden. :P
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 22:21:37 #245
236264 crew  capricia
pi_213587763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik toch? Ik zeg ook andere dingen die ik me dan daarbij afvraag...
Okay. Excuus. :D

Iemand voor nazi uitmaken zie ik dan meer als een persoonlijke aanval.

Naar hey 'Sinterklaas bestaat en hij zit daar!' is wel weer okay.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213587800
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit dus.
Krijg het gevoel dat vrijheid van meningsuiting alleen is voor mensen die het met hem en zijn partij eens zijn.
Ik vind het gezeik op conservatief rechts vaak kinderachtig maar deze kritiek deel ik wel. Wat Bosma hier deed was ontzettend dom, zeker na 15 jaar gescheld en het uitmaken van mensen voor de meest vreselijke dingen.

Vorig jaar Uslu nog als stasisecretaris, zie video hierboven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 22:24:38 ]
pi_213587828
quote:
Ja, een beetje hypocriet, meneer Bosma.
pi_213587861
quote:
Het feit dat de PVV veel zetels heeft, maakt hen natuurlijk niet minder extreemrechts. Extreemrechts hoeft niet per definitie impopulair of iets kleinschaligs te zijn om het zo te noemen -- sterker nog, het kan gewoon de absolute macht hebben. Je wekt ook de suggestie dat een partij ofwel extreemrechts is én "in hetzelfde moeras zit" als FvD, ofwel niet extreemrechts is, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Je doet daarnaast alsof mensen het woord "extreemrechts" gebruiken als een soort scheldwoord zonder verdere beredenering, maar volgens mij is dat juist waar men zo mee bezig is als men waarschuwt voor deze partijen. Als de PVV echt zo van het "benoemen" is, dan zou dit ook gewoon moeten kunnen. Waarom komen ze niet gewoon uit voor hun positie in plaats van zich te verschuilen achter dit soort valse verontwaardiging?
pi_213587908
quote:

[..]
Hij zit al vele jaren in dat hoekie.... gewoon erkennen

quote:
Los van voorzitter, lijkt het mij onjuist om een partij met 37 zetels - zo je wilt op sommige onderwerpen stevig - rechts van het midden opererend te bestempelen als extreem rechts en daarmee, in het zelfde stinkmoeras te duwen als bv een FvD.
Gewoon erkennen dat PVV extreemrechts en dat is ook een verzamelnaam voor diverse enge denkwijzes. Niet gelijk aan elkaar, maar wel met overlappingen. En dat is inderdaad een stinkmoeras en etnische haat is war diverse stromen gemeenschappelijk hebben

quote:
"extreem" en dus bij voorbaat onwenselijk voor het midden.
idd 'extreem' denken is onwenselijk voor het politieke midden en per definitie niet aan te duiden met 'midden' en andersom.
Deze voorzitter begint er zelf over... zichzelf vrij te pleiten als extremist. Wat hij wel is als hij islamieten wil verbieden zich gewoon vreedzaam religieus te uiten. Bosma is dan in strijd met artikel 1 van de grondwet, in strijd met de vrijheid van godsdienst en de vrije meningsuiting

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 16-05-2024 22:46:01 ]
pi_213587934
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Hij zit al vele jaren in dat hoekie.... gewoon erkennen
[..]
Gewoon erkennen dat PVV extreemrechts en dat is ook een verzamelnaam voor diverse enge denkwijzes. Niet gelijk aan elkaar, maar wel met overlappingen. En dat is inderdaad een stinkmoeras en etnische haat is war diverse stromen gemeenschappelijk hebben
[..]
idd 'extreem' onwenselijk voor het politieke midden en per definitie niet aan te duiden met 'midden' en andersom.
Deze voorzitter begint er zelf over... zichzelf vrij te pleiten als extremist. Wat hij wel is als hij islamieten wil verbieden zich gewoon vreedzaam religieus te uiten. Bosma is dan in strijd met artikel 1 van de grondwet, in strijd met de vrijheid van godsdienst en de vrije meningsuiting
Het zou toch prachtig zijn als je gelijk hebt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:36:15 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587987
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:48 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Brandnetels en bramen zijn er dol op.
Precies, mensen die met het argument 'stikstof is ook goed voor dingen' snappen het stikstofprobleem niet.
pi_213588010
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, mensen die met het argument 'stikstof is ook goed voor dingen' snappen het stikstofprobleem niet.
Geen enkel weldenkend mens ziet hier een probleem in. Zelfs Jetten en Timmermans boeit het in hun persoonlijke leven ook echt helemaal niets. Ze roepen het puur om het domme volk tevreden te houden.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:39:05 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588026
quote:

[..]
Kom jij zelf wel afspraken na?

quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:11 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Je hebt een vreemde manier van politiek bedrijven, alsof het een voetbalwedstrijd is.
pi_213588048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Of het zijn goedkope trollen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:40:12 #255
66444 Lord_Vetinari
pi_213588049
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:45 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het is geen probleem. Jullie verzinnen een probleem. Stikstof is zelfs goed voor heel veel zaken. Maarja jullie hebben een bepaalde soort natuur bedacht die je wil beschermen met ons geld. Gelukkig zijn we daar nu vanaf!
Jullie…. Wij… het klassieke rechtse ‘wij-zij’ denken.

Wie is jullie? Wie is wij?
pi_213588061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Kom jij zelf wel afspraken na?
[..]
Je hebt een vreemde manier van politiek bedrijven, alsof het een voetbalwedstrijd is.
Yep en ik zorg ervoor dat er geen onzinnige afspraken uit mijn naam worden gemaakt.
pi_213588068
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:37 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Geen enkel weldenkend mens ziet hier een probleem in. Zelfs Jetten en Timmermans boeit het in hun persoonlijke leven ook echt helemaal niets. Ze roepen het puur om het domme volk tevreden te houden.
Snap je wat het stikstofprobleem is of niet? Je geeft namelijk de indruk van niet. Of wíl je er gewoon niet aan?
pi_213588081
quote:

[..]
Juist ja. Oke Hans. Tuurlijk.

En nu welkom in de realiteit.
pi_213588090
Henk Vermeer bij Op1 is puur cabaret.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:43:30 #260
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213588094
quote:

[..]
Whehe
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 22:44:13 #261
236264 crew  capricia
pi_213588105
quote:

[..]
Dat dachten de Britten ook. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:44:31 #262
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588110
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
En plezier dat ze er van hebben! Alle problemen in ene keer weg, Nu nog de Gulden terug in de UK.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 22:45:39 #263
236264 crew  capricia
pi_213588122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En plezier dat ze er van hebben!
The gift that keeps on giving. Ja. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213588132
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:44 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En plezier dat ze er van hebben! Alle problemen in ene keer weg, Nu nog de Gulden terug in de UK.
Alle problemen sturen ze naar Rwanda hoor. Ja toch? Toch...?
pi_213588144
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef mcmlxiv het volgende:
Ik stel voor dat ons nieuwe kabinet begint met morgen de stekker uit "werkenbijdeoverheid.nl" te trekken. Staan 2369 vacatures op zo te zien. Daarmee is het eerste % krimp qua ambtenaren snel binnengehaald.

Hou dat een jaar of 3 vol en die 22% is zo in de pocket. Weliswaar heb je de overheid dan helemaal om zeep geholpen, maar ach, dat zijn maar details.

[ afbeelding ]

De overheid heeft te maken met een grote uitstroom door vergrijzing de komende 5-10 jaar en probeert met een zekere wanhoop daarvoor nieuw talent te werven. Dit nieuwe beleid gaat vast helpen om van die werving een enorm succes te maken.
Wat heeft de belastingdienst hier nu weer mee te maken?
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:47:57 #266
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588154
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:46 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Alle problemen sturen ze naar Rwanda hoor. Ja toch? Toch...?
'Dan lossen ze het daar maar op' wordt het thema van de aankomende jaren.
pi_213588158
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]
Yep en dat is ook gelukt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:48:20 #268
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213588161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:43 schreef ipa84 het volgende:
Henk Kamp wil dat we ons meer gaan gedragen als Hongarije en Slowakije.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213588168
Dat het vorige kabinet het stikstofprobleem op hun manier heeft aangepakt, vind ik nog steeds zo dom. Natuurlijk is in sommige gebieden de vee-concentratie veel te hoog, maar ze hebben dit zo dom aangepakt. Je moet gewoon met regulering en marktwerking dit er langzaam uitduwen. Geen enkele noodzaak om er plots miljarden tegenaan te gooien. Gun het tijd, regulering en marktwerking. Op zo'n wijze bereik je in 10 jaar veel meer dan in 10 jaar van het beleid dat de vorige regering had bedacht.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:48:54 #270
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213588169
Minder visie dan de kabinetten Rutte, het kán.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213588174
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:48 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Yep en dat is ook gelukt.
Ja en of ze er beter van geworden zijn he :')
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:49:22 #272
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213588175
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Moet ik eerst weten wat rechts en links als gradaties zijn, voordat een onderwerp tot een midden kan worden gerekend.

Links zijn voor mij de partijen die die voortdurende verandering (noem het progressiviteit) als vernieuwing wensen, rechts groepen die vooral hun vormbehoud van conservatisme nastreven met hoe het was. Het midden is waar zij elkaar tegenkomen. Extreem in die duiding is andermans grenzen daarin willen negeren.
Verder is de duiding van links en rechts, zonder thema, een beetje waardeloos omdat het vooral een hokjestypering is. Iemand kan in dat denken immers niet links zijn op zeg vrijheden en rechts aangaande bestaanszekerheid.

Mening prima waarbij dat in de Kamer wel een functie moet hebben en niet om daarmee te generaliseren.
Ook op Fok! lijkt mij dat vaak niet juist wenselijk want een typering zullen alleen maar verontwaardigde reacties uitlokken.

Bosma kent hier zijn klassiekers en wilde niet dat het Kamerlid verder de kans kreeg het "extreem" nader toe te lichten omdat anders de Kamerdiscussie dan met -en via zijn instemming over PVV zou gaan als ook aanwezige entiteit.
Ik vermoed 'zomaar' dat de fractievoorzitter van de PVV het bewuste Kamerlid zou hebben geïnterrumpeerd met andere verlokkingen die weer kan rekenen op repliek. De discussie daarna gaat dan afleiden op vorm ipv inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 16-05-2024 22:56:04 ]
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:49:42 #273
38496 Perrin
pi_213588179
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:48 schreef Jojoke het volgende:
Dat het vorige kabinet het stikstofprobleem op hun manier heeft aangepakt, vind ik nog steeds zo dom. Natuurlijk is in sommige gebieden de vee-concentratie veel te hoog, maar ze hebben dit zo dom aangepakt. Je moet gewoon met regulering en marktwerking dit er langzaam uitduwen. Geen enkele noodzaak om er plots miljarden tegenaan te gooien. Gun het tijd, regulering en marktwerking. Op zo'n wijze bereik je in 10 jaar veel meer dan in 10 jaar van het beleid dat de vorige regering had bedacht.
Ja, kick the can. Zo deden we het al decennia.
pi_213588194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:43 schreef ipa84 het volgende:
Blijf het bijzonder vinden dat zulke figuren het beleid bepalen in ons land. De man lijkt me nog niet geschikt om de lokale amateur voetbalclub te leiden
pi_213588199
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:48 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Wel de waarheid. Er staan wat (terugdraaiingen van) maatregelen in. Maar waar we naar toe gaan is ongewis.
pi_213588200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Henk Kamp wil dat we ons meer gaan gedragen als Hongarije en Slowakije.
Henk Kamp is gewend om zich als een complete lul te gedragen dus dan snap ik wel dat hij het zegt.
pi_213588207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
We kunnen ook gewoon het programma van de PVV erbij pakken en dan concluderen dat het toch echt best el een extreme partij is. Volgens mij is het aantal zetels volstrekt irrelevant.
Goed idee..
Tijd om het programma te lezen:
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:52:03 #278
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588215
Maar het is al uit te tekenen, plannen wordne niet goedgekeurd door de 'extreem linkse' EU en dan kunnen we ons inderdaad gaan opmaken voor weer van die loze maanden waar het weer makkelijke oneliners tegen gedegen uitleg wordt. Waarbij het laatste vast weer zo'n linkse hobby is.

En dan komen er van die lampies die gaan eisen dat de gulden terugkomt en het circus is compleet. 'Want toen we de gulden nog hadden was het een veel leukere tijd'.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:52:08 #279
38496 Perrin
pi_213588217
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:50 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wel de waarheid. Er staan wat (terugdraaiingen van) maatregelen in. Maar waar we naar toe gaan is ongewis.
We zwalken kibbelend de toekomst in.
pi_213588233
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Was een beter titel geweest voor het akkoord.
pi_213588240
quote:
[ x ]
Als visie als een olifant is die het zicht belemmert, dan is het hier een blauwe vinvis die in de weg zwemt ofzo?
pi_213588241
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tja, kibbelen en polariseren kunnen ze als de beste in Den Haag in ieder geval ja :Y
pi_213588242
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:49 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja en of ze er beter van geworden zijn he :')
Principes mogen geld kosten.
pi_213588245
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja, kick the can. Zo deden we het al decennia.
Maar het is in vrijwel alle gevallen de beste weg, je bedenkt een doel. Vervolgens een uitgesmeerd tijdpad met steeds striktere regels. Je hoeft vrijwel niks uit te keren in centjes, want de doelgroep heeft de tijd om zich er langzaam op aan de passen. Wie zich niet kan aanpassen gaat failliet. Doel bereikt.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:54:49 #285
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588249
quote:
[ x ]
Maar minder asielzoekers! ;(
pi_213588250
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:51 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Henk Kamp is gewend om zich als een complete lul te gedragen dus dan snap ik wel dat hij het zegt.
Kan stiekem ergens ook wel heel erg genieten van zo’n ongelooflijke botte hork
pi_213588265
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:54 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Principes mogen geld kosten.
Ja het kost de Britten alleen meer dan geld. Dat land is in rap tempo een grote bak ellende geworden. Alle publieke voorzieningen zijn naar de klote, privaat is er ongekend veel armoede.

Echt top. Stop maar met de act nu die je opvoert.
pi_213588270
Henk Kamp is alles wat de VVD op dat moment voorstaat. Hij kan alle kanten op bewegen. De man is de VVD.
pi_213588272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:52 schreef Vis1980 het volgende:
Maar het is al uit te tekenen, plannen wordne niet goedgekeurd door de 'extreem linkse' EU en dan kunnen we ons inderdaad gaan opmaken voor weer van die loze maanden waar het weer makkelijke oneliners tegen gedegen uitleg wordt. Waarbij het laatste vast weer zo'n linkse hobby is.

En dan komen er van die lampies die gaan eisen dat de gulden terugkomt en het circus is compleet. 'Want toen we de gulden nog hadden was het een veel leukere tijd'.
Wat dacht je van een referendum om toch maar uit de EU te stappen? Met een beetje populisme is dat binnen 2 jaar voor elkaar. (Het referendum dan)
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:58:13 #290
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213588286
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:54 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Maar minder asielzoekers! ;(
Gewoon straks ¤20K pppj aftikken.
Niet dat het helpt op straat maar de cijfers zullen het de Staat bewijzen.
pi_213588294
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat dacht je van een referendum om toch maar uit de EU te stappen? Met een beetje populisme is dat binnen 2 jaar voor elkaar. (Het referendum dan)
Of je ruimt gewoon wat megastallen op rondom Natura2000 gebieden en regelt voldoende huisvesting. Wat dacht je daar van?
pi_213588302
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Ja het kost de Britten alleen meer dan geld. Dat land is in rap tempo een grote bak ellende geworden. Alle publieke voorzieningen zijn naar de klote, privaat is er ongekend veel armoede.

Het is wel treurig dat niemand het tegenwoordig überhaupt nog over Engeland heeft. Dat hele land lijkt wel verdwenen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:59:40 #293
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213588303
Henkie Vermeer noemt Nederland sissy onderhandelaars en wil dat we nu eens onze tanden in Europa laten zien. De werkelijkheid is dat heel Europa ons de smerige honden van het continent vindt waamee niet te onderhandelen valt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213588308
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:56 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]

Ja want een andere visie kan niet. Jij had ook nooit verwacht dat de PVV de grootste zal worden en een Nexit zal je ook wel uitsluiten. Ik zou maar snel een ander mooi EU land uitkiezen. _O-
  donderdag 16 mei 2024 @ 22:59:57 #295
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588309
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:56 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik eigenlijk. ;)

Nee + oneliner is zoveel makkelijker dan naar een gedegen uitleg luisteren.
pi_213588317
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is wel treurig dat niemand het tegenwoordig überhaupt nog over Engeland heeft. Dat hele land lijkt wel verdwenen.
Het gaat daar echt rampzalig slecht. Bizar.
pi_213588321
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Henkie Vermeer noemt Nederland sissy onderhandelaars en wil dat we nu eens onze tanden in Europa laten zien. De werkelijkheid is dat heel Europa ons de smerige honden van het continent vindt waamee niet te onderhandelen valt.
Ik denk inderdaad dat we geen sissy onderhandelaren waren, want anders had niemand Rutte als NAVO topman gewild.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 23:02:21 #298
236264 crew  capricia
pi_213588332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Of je ruimt gewoon wat megastallen op rondom Natura2000 gebieden en regelt voldoende huisvesting. Wat dacht je daar van?
Ik vind veel plannen uit dit regeerakkoord compleet onuitvoerbaar.
Ik weet nu al wat er gaat gebeuren: de rechters en de EU krijgen de schuld. Mark my words.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 16 mei 2024 @ 23:02:23 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588333
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Waarbij we vaak andere landen op de vinger tikken dat ze hum gemaakte afspraken niet nakomen, nu doen we het zelf en moeten we zogenaamd harder zijn. We zijn een beetje het nieuwe Griekenland aan het worden. ;)
  donderdag 16 mei 2024 @ 23:03:30 #300
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213588348
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 23:01 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat we geen sissy onderhandelaren waren, want anders had niemand Rutte als NAVO topman gewild.
Iedereen heeft een hekel aan Nederland en we krijgen niets gedaan omdat we ons altijd zo godvergeten lomp opstellen. Nu hoor ik verschillende mensen bij Op1 dat we Hongarije en Slowakije als lichtend voorbeeld moeten zien.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  donderdag 16 mei 2024 @ 23:03:42 #301
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213588349
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 22:59 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ja want een andere visie kan niet. Jij had ook nooit verwacht dat de PVV de grootste zal worden en een Nexit zal je ook wel uitsluiten. Ik zou maar snel een ander mooi EU land uitkiezen. _O-
Nou nou, wat een nationalisme. 'Alleen mensen met mijn politieke voorkeur mogen hier wonen'. Wat een armoe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')