abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213584935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uiteraard. Goed bestuur of zo.

Nog mooier is dat er nog helemaal niets uitgerekend of uitgewerkt is en de realiteit nog om het hoekje komt kijken.
Dat weerhoudt je er niet van om al keihard te oordelen natuurlijk. Net als NRC, als bron een tweet van een gepensioneerde gebruiken :')
pi_213584944
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:16 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Uh, haalbaar opzetje van 26 pagina's dan?
Hoofdlijnenakkoord ;)
pi_213584945
pi_213584958
Ik denk dat sommige partijleiders een brede definitie van hoofdlijnen heeft. Dat het ministerie van LNV het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur(LVVN) gaat heten is natuurlijk totaal geen hoofdlijn.

En soms is het juist weer van: geen idee hoe jullie het gaan doen en hoe we het betalen, maar succes ermee!

Die ministers zitten straks gniffelen de 'hoofdlijnen' door te nemen. Naast de premier wordt de minister van Financiën heel belangrijk.
pi_213584960
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Exact. Je kunt niet hervormen zonder ambitie. De tijd van 'kan niet want verdrag' is echt voorbij.
Aan de andere kant heeft Brexit ook wel duidelijk gemaakt dat "having your cake and eating it too" een populistisch fabeltje is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_213584976
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens gek, post eens een link naar het verhaal wat je net vertelt want ik heb het gevoel dat je verhaal niet klopt.
Hier staat het allemaal een stuk beter uitgelegd:
https://www.volkskrant.nl(...)-verkregen~ba640cc7/
pi_213584984
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoofdlijnenakkoord ;)
Eerder: hoofdpijndossier, vooral voor Brussel. Die slappelingen van NSC en VVD accepteren straks dat de EU hier volledig zwart wordt gemaakt. Als je het risico op een nexit wil vergroten moet je vooral dit soort zaken steunen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213584986
quote:
Puntje 8 lijkt me wel haalbaar. Past ook prima bij de VVD. Je legt iets wettelijk vast en laat een volgend kabinet ervoor opdraaien.
pi_213585007
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:20 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Dit is hier de kernzin:
quote:
Het zou bovendien voor het eerst zijn dat een lidstaat een opt-out krijgt voor beleid waar het eerder wel aan meewerkte.
Er is net een nieuw migratieakkoord gesloten, de kans dat ze die gaan openbreken is ongeveer 0%.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213585015
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Doe eens gek, post eens een link naar het verhaal wat je net vertelt want ik heb het gevoel dat je verhaal niet klopt.
Volkskrant is paywall, dus hier:
https://dpa-factchecking.com/netherlands/231219-99-349872/

Maar omdat het asielrecht is vastgelegd in het EU Handvest, gaat het een enorme klus worden. Het gaat, zo vermoed ik, tot heel veel juridische procedures leiden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213585022
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit is hier de kernzin:
[..]
Er is net een nieuw migratieakkoord gesloten, de kans dat ze die gaan openbreken is ongeveer 0%.
Een opt-out heeft niets met openbreken te maken.
pi_213585027
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:20 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Als dat de basis is voor beleid ben je onverantwoordelijk bezig want de kans dat je een opt-out krijgt is ongeveer nul en zal jaren op zich laten wachten qua beslissing.
  donderdag 16 mei 2024 @ 19:25:33 #38
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213585042
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan heb je het echt niet begrepen hoor. Een betere analogie: een andere vereniging gelijkwaardig aan die van jou krijgt subsidie van de gemeente. Jij vraagt of je dat ook mag en krijgt nee terug.
Je voldoet als vereniging aan de regels voor subsidie, of je doet dat niet. Nederland voldoet niet aan de regels voor een asiel-opt-out. Dan kun je wel in je regeerakkoord opnemen dat je vindt dat je die toch krijgt en alvast het geld inboeken wat je daar hypothetisch mee verdient, maar dat gaat echt niet werken.

Maar goed, als er onderhandeld wordt en NL krijgt de uitzondering toch, prima. Het ging me om de ongetwijfeld volgende frame die volgt op een afwijzing, namelijk dat het de schuld van Brussel is. Dat is flauwekul, want het probleem zit in de volstrekt onrealistische wens in het regeerakkoord.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213585043
quote:
Prima.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_213585044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:23 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Jawel, want als Nederland niet meer meedoet moeten de anderen meer. Snap je nu ook het probleem?

Het grappige is: hoe rechtser er gestemd wordt bij het EP en in andere landen, hoe kleiner onze kans ook nog eens wordt. Want andere landen gaan ons geen opt-out geven om zelf meer asielzoekers binnen te krijgen, zeker niet als er rechtse politici aan de macht zijn. Zoals bij het mestdebat ook werd aangegeven door diverse politici, inclusief die van de VVD: rechts is meestal nationalistischer.
pi_213585069
quote:
7s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Prima.
Als je naar de hoofdlijnen kijkt zal de VVD-stemmer beloond worden lijkt me. Dit is de hoofdlijn van de VVD.
pi_213585071
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, want als Nederland niet meer meedoet moeten de anderen meer. Snap je nu ook het probleem?

Het grappige is: hoe rechtser er gestemd wordt bij het EP en in andere landen, hoe kleiner onze kans ook nog eens wordt. Want andere landen gaan ons geen opt-out geven om zelf meer asielzoekers binnen te krijgen, zeker niet als er rechtse politici aan de macht zijn. Zoals bij het mestdebat ook werd aangegeven door diverse politici, inclusief die van de VVD: rechts is meestal nationalistischer.
Welnee, die krijgen ook allemaal een opt-out!
En voor Schengen.
Klaar. Asielprobleem opgelost.
pi_213585084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:14 schreef VelitoX het volgende:

[..]
De premie gaat helemaal niet omlaag als het eigen risico omlaag gaat lol. Eerder omhoog.
Idd, staat ook in de plannen. ER omlaag, premie omhoog.
pi_213585089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Welnee, die krijgen ook allemaal een opt-out!
En voor Schengen.
Klaar. Asielprobleem opgelost.
Ja, de asielzoekers zelf verdwijnen vanzelf in het niets, dat is algemeen bekend.
pi_213585093
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

In Nederland lijdt men op dat vlak ook nog wel vaak aan schromelijke zelfoverschatting.
pi_213585110
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:27 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Als je naar de hoofdlijnen kijkt zal de VVD-stemmer beloond worden lijkt me. Dit is de hoofdlijn van de VVD.
Nou ja, de financieringskant moet nog even geregeld worden, dat is - of wordt geacht te zijn - ook een VVD-hoofdlijn.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_213585115
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:23 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Opt-outs zijn alleen mogelijk bij een nieuw verdrag. Er is geen nieuw verdrag.

Verder, leg eens uit waarom Italie akkoord zou gaan met een opt-out die direkt nadelig is voor Italie wat ook een anti-immigratie rechtse regering heeft.
pi_213585119
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
In Nederland lijdt men op dat vlak ook nog wel vaak aan schromelijke zelfoverschatting.
In het ESF-topic zei ik al: het ESF is de barometer voor de verhoudingen binnen Europa. ;)
pi_213585122
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja. Maar stel dat je de PVV stemmer dit voor stelt:

België krijgt een opt-out en mag alle asielzoekers over hun grens gooien, oa naar Nederland. Hoe enthousiast zouden ze dan reageren?
pi_213585130
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In het ESF-topic zei ik al: het ESF is de barometer voor de verhoudingen binnen Europa. ;)
Dus Zwitserland? :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')