Dat zal. Ik ben dan ook geen PVV-stemmer. Maar er moet iets geforceerd worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Aan de andere kant heeft Brexit ook wel duidelijk gemaakt dat "having your cake and eating it too" een populistisch fabeltje is.
Oh, die mogen wel nee zeggen tegen Europa?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ok, en wat nou als de Denen daar dan nee op zeggen?
Schitterend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:44 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik haal mijn boeken doorgaans tweedehands bij antiquariaten, die hebben doorgaans tenminste ook literatuur voorbij de NS-publieksprijs en het struint daar altijd prettig. voor een paar euro het verzameld werk van Dostojevski of de halve Tandeloze Tijd-reeks.
Je moet lezen ontmoedigen zodat mensen niet blootgesteld worden aan verkeerde zienswijzen. Stel je voor dat mensen gaan lezen over de Paarse kabinetten en hun successen. Voor je het weet gaan ze <huiver> links stemmen. Nee, de volgende stap zie ik al gloren: Een door de PVV georganiseerde “spontane” boekverbranding van werken van linkse schrijvers, waarbij studenten natuurlijk even “spontaan” hun links-indoctrinerende verplichte woke-literatuur onder het zingen van ‘De Tegenpartij’ in de vlammen werpen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:38 schreef papert het volgende:
[..]
Gelukkig is ontlezing geen enkel probleem in Nederland. Gaat hardstikke goed met de taalvaardigheid van Nederland.
Of zal het zijn dat het lezen van boeken met als het theater iets voor de linkse elite is geworden, en dus niet voor de zuurrechtse achterban?
Kan er geen nieuw topic geopend worden over dit soort idiote fantasiën? Dit valt onder 'absurde complotten'. Zeer vermoeiend.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je moet lezen ontmoedigen zodat mensen niet blootgesteld worden aan verkeerde zienswijzen. Stel je voor dat mensen gaan lezen over de Paarse kabinetten en hun successen. Voor je het weet gaan ze <huiver> links stemmen. Nee, de volgende stap zie ik al gloren: Een door de PVV georganiseerde “spontane” boekverbranding van werken van linkse schrijvers, waarbij studenten natuurlijk even “spontaan” hun links-indoctrinerende verplichte woke-literatuur onder het zingen van ‘De Tegenpartij’ in de vlammen werpen.
Alle cultuur is een linkselitaire hobby! Afschaffen die hap en allemaal naar SBS, F1 en voebal kijken!quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:38 schreef papert het volgende:
[..]
Gelukkig is ontlezing geen enkel probleem in Nederland. Gaat hardstikke goed met de taalvaardigheid van Nederland.
Of zal het zijn dat het lezen van boeken met als het theater iets voor de linkse elite is geworden, en dus niet voor de zuurrechtse achterban?
En VI, natuurlijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:51 schreef tufkac het volgende:
[..]
Alle cultuur is een linkselitaire hobby! Afschaffen die hap en allemaal naar SBS, F1 en voebal kijken!
Ik hoop voor jou dat ik ongelijk heb. Maar de geschiedenis is er om te bewijzen dat dit een redelijk plausibel scenario is als een regime zijn best doet om cultuur de nek om te draaien. En je kunt zeggen wat je wilt, dit bruine akkoord staat vol met dingen die cultuur de nek (willen) omdraaien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan er geen nieuw topic geopend worden over dit soort idiote fantasiën? Dit valt onder 'absurde complotten'. Zeer vermoeiend.
Maar daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat tussen stoere dingen roepen en daadwerkelijk iets kunnen realiseren een wereld van verschil zit. Waarom is de opvatting over Brexit in het VK nu zo gedraaid? Omdat het fabeltje dat je uit de EU kon stappen en vervolgens alle lusten kon claimen zonder de lasten te dragen een volkomen fantasie is. Dat kon een relatieve economische grootmacht als het VK al niet en dat kan Nederland al helemaal niet. En dat is precies wat dit soort opt-outs betekenen. Een voordeel voor Nederland, ten koste van andere landen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal. Ik ben dan ook geen PVV-stemmer. Maar er moet iets geforceerd worden.
Oja, sorry. Ik moet nog even wennen.quote:
Dat klopt. Dus waarom heeft Denemarken er één?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dat is precies wat dit soort opt-outs betekenen. Een voordeel voor Nederland, ten koste van andere landen.
Denemarken dus de EU-uit. Tja, dat kun je ook vinden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Ik neem een opt-out tegen deze regering, doe niet mee met hun beleid. Maar ik blijf wel gewoon in Nederland wonen, dus 'lid van Nederland'. Werkt waarschijnlijk fantastisch.
Je kunt ook gewoon je lidmaatschap opzeggen, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:57 schreef Hanca het volgende:
Ik neem een opt-out tegen deze regering, doe niet mee met hun beleid. Maar ik blijf wel gewoon in Nederland wonen, dus 'lid van Nederland'. Werkt waarschijnlijk fantastisch.
bij een kamervoorzitter gaat het niet alleen om een meerderheidquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die meerderheid in de Kamer verliest hij niet zonder verkiezingen.
Denemarken heeft toen het bij de EU kwam al iets geregeld. Er is nog nooit een opt-out geweest voor beleid dat eerder wel is uitgevoerd door een EU lidstaat en dat gaat ook nooit gebeuren, want dat is het einde van de EU.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Denemarken dus de EU-uit. Tja, dat kun je ook vinden.
Denk je?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Kan er geen nieuw topic geopend worden over dit soort idiote fantasiën? Dit valt onder 'absurde complotten'. Zeer vermoeiend.
Juist. Is dat goed of slecht?quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denemarken heeft toen het bij de EU kwam al iets geregeld.
Heel goed, nu heb je door hoe onhoudbaar het migratiesysteem van de EU isquote:En los daarvan: waarom zou Nederland dan deze opt-out krijgen en België, Duitsland, Italië, Frankrijk niet? Of krijgt iedereen een asiel opt-out en gaan we doen alsof de asielzoekers dan in het niets verdwijnen?
Dit is niet terecht, hij is over het algemeen strenger tegen de PVV. Alleen vandaag niet. Maar daarnaast: bij de kamervoorzitter gaat het wel om de meerderheid. Heeft hij een meerderheid in de Kamer die hem steunt, dan gaat hij niet weg. Wil een meerderheid hem weg hebben, dan is hij weg. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:59 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
bij een kamervoorzitter gaat het niet alleen om een meerderheid
Zo langzamerhand onderbreekt hij nooit wilders die kan alles zeggen wil zonder datt hij ingrijpt
dit gaat hem opbreken
Kan best hoor, dat is nou eenmaal hoe de kaarten voor Nederland nu geschud zijn. We kunnen vragen, bedelen en jengelen tot we ons wegen maar de kans dat wij ook ooit die opt-outs krijgen is net zo groot als de kans om een girafe en een kameel voorbij ziet fietsen op een tandem. We hebben geen enkele manier om het te forceren en de gunfactor hebben we al helemaal niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt. Dus waarom heeft Denemarken er één?
Er moet gewoon onderhandeld worden en nieuw beleid komen op migratie. EU-breed. Dat kan niet meer afgedaan worden met 'kan niet'.
Nee, ik heb door hoe goed het is dat we dit met de EU samen doen. En dat Nederland daarbij tekort schiet: we doen minder dan ons deel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Heel goed, nu heb je door hoe onhoudbaar het migratiesysteem van de EU is
Dat is dus precies het probleem.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:02 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan best hoor, dat is nou eenmaal hoe de kaarten voor Nederland nu geschud zijn. We kunnen vragen, bedelen en jengelen tot we ons wegen maar de kans dat wij ook ooit die opt-outs krijgen is net zo groot als de kans om een girafe en een kameel voorbij ziet fietsen op een tandem. We hebben geen enkele manier om het te forceren en de gunfactor hebben we al helemaal niet meer.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is niet terecht, hij is over het algemeen strenger tegen de PVV.
Dat doen we dus niet. Alleen Denemarken al. Maar ook landen als Italië worden keihard in de steek gelaten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik heb door hoe goed het is dat we dit met de EU samen doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |