Geert heeft de tip van K3 aangenomen, hocus pocus iedereen kan toverenquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de asielzoekers zelf verdwijnen vanzelf in het niets, dat is algemeen bekend.
Nou, bij het ESF heeft elk lullig landje evenveel inspraak toch (Volg die rommel verder niet)? In de EU heeft b.v. een Duitsland zowel direct als indirect heel wat meer in de melk te brokkelen als Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Toby56 het volgende:
[..]
In het ESF-topic zei ik al: het ESF is de barometer voor de verhoudingen binnen Europa.
Bij de bouwvergunningaanvraag voor de Efteling, misschien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:13 schreef Cyan9 het volgende:
Hebben we ooit eerder zo'n "haalbaar" regeerakkoord gehad?
Bij het ESF hebben vooral landen die hun inwoners verspreid hebben over andere lidstaten veel in te brengen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou, bij het ESF heeft elk lullig landje evenveel inspraak toch (Volg die rommel verder niet)? In de EU heeft b.v. een Duitsland zowel direct als indirect heel wat meer in de melk te brokkelen als Nederland.
Dat bedoel ik ook. Dit soort uitzonderingen voor één land gaan ten koste van andere landen. En die kan een Duitsland of Frankrijk misschien nog een keer bedingen, maar Nederland lachen ze gewoon recht in hun gezicht uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. Maar stel dat je de PVV stemmer dit voor stelt:
België krijgt een opt-out en mag alle asielzoekers over hun grens gooien, oa naar Nederland. Hoe enthousiast zouden ze dan reageren?
Ja, worden ook genoemd in het NOS artikel. En alles wordt afgeschoten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:33 schreef -XOR- het volgende:
Gaan we trouwens behalve voor deze opt-out ook voor derogatieverlenging en een rebate van 1,6 miljard zoals in het regeerakkoord staat?
Misschien kunnen we wel overal een opt-out voor krijgen, behalve voor de dingen die we leuk vinden.
Binnen mijn vriendenkring had ik Zwitserland voorspeld.quote:
Ik heb net even wat werk ingehaald dus moet weer even alles bijlezen maar klinkt wel leuk ende zeer haalbaar!quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, worden ook genoemd in het NOS artikel. En alles wordt afgeschoten.
Ik wil wel graag vrij reizen en werken en wonen in de EU. Maar heb niet zo'n zin in al die EU werknemers hier.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:33 schreef -XOR- het volgende:
Gaan we trouwens behalve voor deze opt-out ook voor derrogatieverlenging en een rebate van 1,6 miljard zoals in het regeerakkoord staat?
Misschien kunnen we wel overal een opt-out voor krijgen, behalve voor de dingen die we leuk vinden.
Gelukkig is ontlezing geen enkel probleem in Nederland. Gaat hardstikke goed met de taalvaardigheid van Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
Ik vraag me wel af of de zorgtoeslag ook wordt verhoogd als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook. De zorgtoeslag is volgens mij min of meer gelijk aan de goedkoopste verzekering en dus betalen de meeste mensen met zorgtoeslag nu niks voor hun zorg, behalve het eigen risico.
De btw op boeken vind ik ook irritant, want boeken zijn in Nederland al tyfusduur.
Je mag in Nederland niet (legaal) gokken op verkiezingen, songfestivals en andere zaken, alleen op sportweddenschappen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:35 schreef Toby56 het volgende:
Helaas gok ik niet of nauwelijks.
Heel af en toe nog op een paardenrace. Maar eigenlijk is dat ook al lang geleden.
Met de wederom verhoogde kansspelbelasting (nieuwe kabinet) wordt het trouwens ook niet aantrekkelijker om - legaal - een wedje te maken.
Zoals gezegd komt er een grote herziening aan van de EU-verdragen. Dat is wanneer er onderhandeld kan worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opt-outs zijn alleen mogelijk bij een nieuw verdrag. Er is geen nieuw verdrag.
Verder, leg eens uit waarom Italie akkoord zou gaan met een opt-out die direkt nadelig is voor Italie wat ook een anti-immigratie rechtse regering heeft.
Welke premie gaat omlaag?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
Ik vraag me wel af of de zorgtoeslag ook wordt verhoogd als het eigen risico omlaag gaat en de premie dus ook. De zorgtoeslag is volgens mij min of meer gelijk aan de goedkoopste verzekering en dus betalen de meeste mensen met zorgtoeslag nu niks voor hun zorg, behalve het eigen risico.
De btw op boeken vind ik ook irritant, want boeken zijn in Nederland al tyfusduur.
Oef.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Je mag in Nederland niet (legaal) gokken op verkiezingen, songfestivals en andere zaken, alleen op sportweddenschappen.
Ik haal mijn boeken doorgaans tweedehands bij antiquariaten, die hebben doorgaans tenminste ook literatuur voorbij de NS-publieksprijs en het struint daar altijd prettig. voor een paar euro het verzameld werk van Dostojevski of de halve Tandeloze Tijd-reeks.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:11 schreef TAmaru het volgende:
Leeft Hans Eijsvogel nog?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:41 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Oef.
Ben ik ff blij dat ik toch geen Engelse bookmakersite bezocht heb.
Dan toch maar weer naar Duindigt, op de favoriet wedden, die wint, en dan minder geld terugkrijgen dan je hebt ingezet. (Dit gebeurt in Nederland.)
Als ze maar in de regering kunnen zitten, kotspartijquote:Op donderdag 16 mei 2024 19:41 schreef nostra het volgende:
VVD is het niet eens met stikstof en ziet weinig heil in migratieaanpak, maar zegt tegen de anderen: "probeer het maar, lukt het niet, vallen we terug".
Hans "halverrrrwege de laaatste bocht!" Eysvogel is in 2019 overleden.quote:
Die regels zijn er niet. Denemarken heeft een opt-out, omdat ze dat onderhandeld hebben. Dan zijn er twee mogelijkheden, of Nederland kan ook zo'n opt-out onderhandelen of Denemarken raakt hem kwijt. Gelijke monikken, gelijke kappen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:25 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je voldoet als vereniging aan de regels voor subsidie, of je doet dat niet. Nederland voldoet niet aan de regels voor een asiel-opt-out.
Zou er een nieuw verdrag moeten komen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Opt-outs zijn alleen mogelijk bij een nieuw verdrag. Er is geen nieuw verdrag.
Doen ze wel, zie 9:56 van fragment in de tweet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ja, wat zwak.
Jammer dat ze hem niet de concrete vraag voorleggen: 'extreemrechts mag niet, extreemlinks mag wel?'. Want dat is eigenlijk de kern waar hij omheen draait.
Ok, en wat nou als de Denen daar dan nee op zeggen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die regels zijn er niet. Denemarken heeft een opt-out, omdat ze dat onderhandeld hebben. Dan zijn er twee mogelijkheden, of Nederland kan ook zo'n opt-out onderhandelen of Denemarken raakt hem kwijt. Gelijke monikken, gelijke kappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |