Ik moet je post even samenvatten:quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je snapt (vast) dat de term extreemlinks een soort geuzennaam is en staat voor ja geheel links om voor sociaal minder bedeelden op te komen. Extreemrecht heeft een vooral negatief narratief beschuldigend karakter en wordt meer toepast om de afschuw aan te duiden van groepen die anders(ver)denkenden dehumaniseren.
PVV beschuldigen dat zij extreem rechts is, nofi, negeren dat de PVV tal van linkse hobbies heeft zoals ouderen, zorg en opkomen voor belangen van ingezetenen die nu ondergesneeuwd raken omdat er meer prioriteit is voor externe (asiel -en euro)onderwerpen. Dat de PVV niet past bij beschaving die gezeteld is op de groene grachten en het ommuurde onderkomen elders, is een ander verhaal.
Los daarvan is de voorzitter in meerderheid verkozen door Kamerleden en is Bosma in die functie, ook sec technisch, als persoon een verademing met wat door zg. middenpartijen tussen was gefrommeld.
Het lijkt mij ook volstrekt verkeerd van dat in zichzelf verheven partijen, de voorzitter van de Tweede Kamer ter discussie willen stellen. Dat doen heeft alleen maar als doel om een sws wankel gebeuren, omver te gaan duwen.
Het lijkt mij verder handig de classificatie in een apart topic te behandelen waar iemand maar gaat roepen wat die denkt te moeten roepen omdat het zo lekker (k)linkt.
Oh, wat hebben ze concreet opgelost dan?quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef DjDaano het volgende:
Je lacht je toch dood dat al die linkse gekkies jaren riepen dat we echt niet onder de stikstofnormen uit zouden kunnen en asiel door europa word bepaald. Opeens met nieuwe partijen aan de macht blijkt het allemaal niet zo lastig te zijn en zijn alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost. Heerlijk dit.
Bedoel je niet 'genegeerd' in plaats van 'opgelost'?quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef DjDaano het volgende:
alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost
Dit komt uit de paragraaf Goed Bestuur.quote:Er wordt onderzocht of en hoe nadere vereisten gesteld kunnen worden aan de representativiteit van belangenorganisaties met een ideëel doel op grond van art. 3.305a Burgerlijk Wetboek.
Ik ben absoluut geen jurist, en ik heb dat wetsartikel even gegoogled maar kan er weinig chocola van maken. Is de angst van Van Gelder gegrond, en/of zou dit puntje in het akkoord inderdaad tot doel hebben om de invloed van vakbonden te beperken?quote:Uiterst bezorgd is Tamar van Gelder ten slotte over de aankondiging van een onderzoek naar ‘de representativiteit’ van belangenorganisaties. Ze trekt een parallel tussen deze cryptische formulering en de vijandige houding die de Hongaarse minister-president Viktor Orbán aan de dag legt ten opzichte van belangenorganisaties zoals de vakbonden. Van Gelder: “Laten we vooral hopen dat dit soort kwalijke zaken Nederland bespaard blijven met de komst van een nieuwe regering.”
Het stikstofprobleem.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:26 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Oh, wat hebben ze concreet opgelost dan?
Ik vraag mij ook serieus af of Plasterk zich als pure uitvoerder op -of in dat karretje wil gaan laten plaatsen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of Plasterk zag nu eindelijk het akkoord en is gillend weggerend. Dat zou ik doen in zijn geval...
Uiteraard bedoelt de user 'door net te doen alsof het probleem niet eens bestaat is het ook opgelost'quote:
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.quote:
Nee, je draait het om. Je verzint een oplossing, voor een echt probleem. Wat jij stelt is kleuterklaspolitiek. Handen voor de ogen en het bestaat niet meer.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
Dat doen we bij spoken ook. Als je jong bent geloof je erin en door ze te negeren heb je er geen last van. Nederland was het enige land ter wereld met een stikstofprobleem en heeft het nu opgelost. Eindelijk! Die onzin heeft ons al genoeg gekost.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:31 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Negeren is oplossen tegenwoordig.
Dit is getroll toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
En het gaat op dezelfde manier door, over een paar jaar weer rellende boeren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is getroll toch?
Immers we hebben het stikstofprobleem (toen nog vermesting en verzuring genoemd) al een jaar of veertig grotendeels genegeerd en daar zijn we keihard op vastgelopen. Hoe gaat opnieuw negeren dat oplossen?
We zijn vastgelopen door verzonnen regels van de links partijen waarbij de rechter heeft bepaald dat als er regels worden verzonnen je jezelf er ook aan moet houden. Als we de regels veranderen hoeven we ons er ook niet druk meer over te maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit is getroll toch?
Immers we hebben het stikstofprobleem (toen nog vermesting en verzuring genoemd) al een jaar of veertig grotendeels genegeerd en daar zijn we keihard op vastgelopen. Hoe gaat opnieuw negeren dat oplossen?
als je 't niet ziet bestaat 't nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 21:29 schreef DjDaano het volgende:
[..]
Dit klinkt als een Darwin Award-nominatie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:34 schreef DjDaano het volgende:
We zijn vastgelopen door verzonnen regels van de links partijen waarbij de rechter heeft bepaald dat als er regels worden verzonnen je jezelf er ook aan moet houden. Als we de regels veranderen hoeven we ons er ook niet druk meer over te maken.
Ik kan hier niet over oordelen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit komt uit de paragraaf Goed Bestuur.
AOb-voorzitter Tamar van Gelder zegt daar het volgende over:
[..]
Ik ben absoluut geen jurist, en ik heb dat wetsartikel even gegoogled maar kan er weinig chocola van maken. Is de angst van Van Gelder gegrond, en/of zou dit puntje in het akkoord inderdaad tot doel hebben om de invloed van vakbonden te beperken?
Ik vond het vooral volstrekt lachwekkend dat de term extreemlinks nog wel gebruikt mocht worden van hem. Dat was echt heel slecht. (Werd nergens in de video's getoond trouwens, maar zie hieronder aan het einde van de video)quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bosma is een hypocriet. Zelf van alles roepen (en schrijven) en nu ineens op zijn pik getrapt.
GTFO
Ik ga er even vanuit dat je met 'jullie' 'linksgekkies' bedoelt en je doet een beetje overkomen alsof we al een hele tijd linkse regeringen hebben. Noem ze eens op.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:34 schreef DjDaano het volgende:
Jullie hebben een paar jaren ons geld over de balk mogen gooien en nu wordt weer alles teruggedraaid en kunnen we als land weer normaal doen.
Achja gelukkig kunnen we jullie de komende jaren gewoon negeren. Dit werd voor de verkiezingen ook geroepen en daarna ook dat er geen rechts kabinet zou komen. En opeens is het daar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 21:36 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit klinkt als een Darwin Award-nominatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |