abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:23:51 #176
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_213587029
Ik stel voor dat ons nieuwe kabinet begint met morgen de stekker uit "werkenbijdeoverheid.nl" te trekken. Staan 2369 vacatures op zo te zien. Daarmee is het eerste % krimp qua ambtenaren snel binnengehaald.

Hou dat een jaar of 3 vol en die 22% is zo in de pocket. Weliswaar heb je de overheid dan helemaal om zeep geholpen, maar ach, dat zijn maar details.

De overheid heeft te maken met een grote uitstroom door vergrijzing de komende 5-10 jaar en probeert met een zekere wanhoop daarvoor nieuw talent te werven. Dit nieuwe beleid gaat vast helpen om van die werving een enorm succes te maken.
pi_213587031
Je lacht je toch dood dat al die linkse gekkies jaren riepen dat we echt niet onder de stikstofnormen uit zouden kunnen en asiel door europa word bepaald. Opeens met nieuwe partijen aan de macht blijkt het allemaal niet zo lastig te zijn en zijn alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost. Heerlijk dit.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:25:27 #178
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213587047
Bosma is een hypocriet. Zelf van alles roepen (en schrijven) en nu ineens op zijn pik getrapt.

GTFO
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:25:39 #179
236264 crew  capricia
pi_213587051
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:14 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je snapt (vast) dat de term extreemlinks een soort geuzennaam is en staat voor ja geheel links om voor sociaal minder bedeelden op te komen. Extreemrecht heeft een vooral negatief narratief beschuldigend karakter en wordt meer toepast om de afschuw aan te duiden van groepen die anders(ver)denkenden dehumaniseren.

PVV beschuldigen dat zij extreem rechts is, nofi, negeren dat de PVV tal van linkse hobbies heeft zoals ouderen, zorg en opkomen voor belangen van ingezetenen die nu ondergesneeuwd raken omdat er meer prioriteit is voor externe (asiel -en euro)onderwerpen. Dat de PVV niet past bij beschaving die gezeteld is op de groene grachten en het ommuurde onderkomen elders, is een ander verhaal.

Los daarvan is de voorzitter in meerderheid verkozen door Kamerleden en is Bosma in die functie, ook sec technisch, als persoon een verademing met wat door zg. middenpartijen tussen was gefrommeld.
Het lijkt mij ook volstrekt verkeerd van dat in zichzelf verheven partijen, de voorzitter van de Tweede Kamer ter discussie willen stellen. Dat doen heeft alleen maar als doel om een sws wankel gebeuren, omver te gaan duwen.

Het lijkt mij verder handig de classificatie in een apart topic te behandelen waar iemand maar gaat roepen wat die denkt te moeten roepen omdat het zo lekker (k)linkt.
Ik moet je post even samenvatten:

Een partij extreemlinks noemen is okay.
Een partij extreemrechts noemen niet. Dat is absurd.
De voorzitter heeft altijd gelijk.
En verders moet ik hier maar een apart topic over openen.

Is dat wat je zegt?
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213587065
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef DjDaano het volgende:
Je lacht je toch dood dat al die linkse gekkies jaren riepen dat we echt niet onder de stikstofnormen uit zouden kunnen en asiel door europa word bepaald. Opeens met nieuwe partijen aan de macht blijkt het allemaal niet zo lastig te zijn en zijn alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost. Heerlijk dit.
Oh, wat hebben ze concreet opgelost dan?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:27:10 #181
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587071
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:23 schreef DjDaano het volgende:
alle stikstofproblemen in 1 keer opgelost
Bedoel je niet 'genegeerd' in plaats van 'opgelost'?

Zo niet, kun je dan aanwijzen waar in het akkoord de stikstofproblemen precies zijn opgelost?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:27:35 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213587074
quote:
Er wordt onderzocht of en hoe nadere vereisten gesteld kunnen worden aan de representativiteit van belangenorganisaties met een ideëel doel op grond van art. 3.305a Burgerlijk Wetboek.
Dit komt uit de paragraaf Goed Bestuur.

AOb-voorzitter Tamar van Gelder zegt daar het volgende over:
quote:
Uiterst bezorgd is Tamar van Gelder ten slotte over de aankondiging van een onderzoek naar ‘de representativiteit’ van belangenorganisaties. Ze trekt een parallel tussen deze cryptische formulering en de vijandige houding die de Hongaarse minister-president Viktor Orbán aan de dag legt ten opzichte van belangenorganisaties zoals de vakbonden. Van Gelder: “Laten we vooral hopen dat dit soort kwalijke zaken Nederland bespaard blijven met de komst van een nieuwe regering.”
Ik ben absoluut geen jurist, en ik heb dat wetsartikel even gegoogled maar kan er weinig chocola van maken. Is de angst van Van Gelder gegrond, en/of zou dit puntje in het akkoord inderdaad tot doel hebben om de invloed van vakbonden te beperken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213587075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:26 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Oh, wat hebben ze concreet opgelost dan?
Het stikstofprobleem. *)
pi_213587090
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Het stikstofprobleem. *)
Maar hoe precies?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:28:59 #185
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_213587093
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 20:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of Plasterk zag nu eindelijk het akkoord en is gillend weggerend. Dat zou ik doen in zijn geval...
Ik vraag mij ook serieus af of Plasterk zich als pure uitvoerder op -of in dat karretje wil gaan laten plaatsen.
Anderzijds is het natuurlijk bijzonder verleidelijk om eventjes, kort dan, MP te zijn en je gezicht in plooi op een zooi conferenties te vertonen.

Ronald zal academisch gezien, handig genoeg zijn om geen al te grote brokken te maken.
Nu denk ik verder dat Plasterk weer niet heel vaardig is om het verdeelde kippenhok samen op de stok in het overkapte stalletje met 4 poten te houden.
Vervelend is dat Ronald een soort schietschijf van de oppositie gaat worden waar menigeen hem gaat belagen met eerdere (in een andere rol) gedane uitspraken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:29:20 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213587097
Balkenende I vibes, nu al
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:29:21 #187
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:28 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar hoe precies?
Uiteraard bedoelt de user 'door net te doen alsof het probleem niet eens bestaat is het ook opgelost'
pi_213587105
quote:

[..]
Maar hoe precies?
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
pi_213587126
quote:

[..]
Maar hoe precies?
Negeren is oplossen tegenwoordig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:31:43 #190
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587139
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:29 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Door realiteitszin. Je negeert een verzonnen probleem en je hebt er geen last meer van. Dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.
Nee, je draait het om. Je verzint een oplossing, voor een echt probleem. Wat jij stelt is kleuterklaspolitiek. Handen voor de ogen en het bestaat niet meer.

Het is 'De kleren van de keizer' in het echt.
pi_213587146
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Negeren is oplossen tegenwoordig.
Dat doen we bij spoken ook. Als je jong bent geloof je erin en door ze te negeren heb je er geen last van. Nederland was het enige land ter wereld met een stikstofprobleem en heeft het nu opgelost. Eindelijk! Die onzin heeft ons al genoeg gekost.
pi_213587154
quote:

[..]
Dit is getroll toch?
Immers we hebben het stikstofprobleem (toen nog vermesting en verzuring genoemd) al een jaar of veertig grotendeels genegeerd en daar zijn we keihard op vastgelopen. Hoe gaat opnieuw negeren dat oplossen?
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:33:26 #193
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587166
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is getroll toch?
Immers we hebben het stikstofprobleem (toen nog vermesting en verzuring genoemd) al een jaar of veertig grotendeels genegeerd en daar zijn we keihard op vastgelopen. Hoe gaat opnieuw negeren dat oplossen?
En het gaat op dezelfde manier door, over een paar jaar weer rellende boeren.
pi_213587179
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:32 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dit is getroll toch?
We zijn vastgelopen door verzonnen regels van de links partijen waarbij de rechter heeft bepaald dat als er regels worden verzonnen je jezelf er ook aan moet houden. Als we de regels veranderen hoeven we ons er ook niet druk meer over te maken.

Jullie hebben een paar jaren ons geld over de balk mogen gooien en nu wordt weer alles teruggedraaid en kunnen we als land weer normaal doen.
pi_213587198
quote:

[..]
als je 't niet ziet bestaat 't niet :Y
  donderdag 16 mei 2024 @ 21:36:09 #196
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587200
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:34 schreef DjDaano het volgende:
We zijn vastgelopen door verzonnen regels van de links partijen waarbij de rechter heeft bepaald dat als er regels worden verzonnen je jezelf er ook aan moet houden. Als we de regels veranderen hoeven we ons er ook niet druk meer over te maken.
Dit klinkt als een Darwin Award-nominatie.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 21:36:27 #197
236264 crew  capricia
pi_213587203
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dit komt uit de paragraaf Goed Bestuur.

AOb-voorzitter Tamar van Gelder zegt daar het volgende over:
[..]
Ik ben absoluut geen jurist, en ik heb dat wetsartikel even gegoogled maar kan er weinig chocola van maken. Is de angst van Van Gelder gegrond, en/of zou dit puntje in het akkoord inderdaad tot doel hebben om de invloed van vakbonden te beperken?
Ik kan hier niet over oordelen.
Maar het klinkt als wat Rusland ook wel doet met wat ze als Foreign Agents classificeren. Dat alleen wat de overheid bevalt toekenning krijgt (want dat is dan representatief), en alle andere geluiden bewust onderdrukt worden (al wordt dat in Rusland extreem toegepast).

Ik vind het gevaarlijk. Wie bepaalt wat 'representatief' is, en hoezo kunnen er geen meerdere gezichtspunten zijn?

Klinkt totalitair.
Maar ik zie dit waarschijnlijk fout en te extreem.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213587206
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bosma is een hypocriet. Zelf van alles roepen (en schrijven) en nu ineens op zijn pik getrapt.

GTFO
Ik vond het vooral volstrekt lachwekkend dat de term extreemlinks nog wel gebruikt mocht worden van hem. Dat was echt heel slecht. (Werd nergens in de video's getoond trouwens, maar zie hieronder aan het einde van de video)

donderdag 16 mei 2024 @ 21:37:18 #199
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_213587212
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:34 schreef DjDaano het volgende:
Jullie hebben een paar jaren ons geld over de balk mogen gooien en nu wordt weer alles teruggedraaid en kunnen we als land weer normaal doen.
Ik ga er even vanuit dat je met 'jullie' 'linksgekkies' bedoelt en je doet een beetje overkomen alsof we al een hele tijd linkse regeringen hebben. Noem ze eens op.
pi_213587213
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 21:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit klinkt als een Darwin Award-nominatie.
Achja gelukkig kunnen we jullie de komende jaren gewoon negeren. Dit werd voor de verkiezingen ook geroepen en daarna ook dat er geen rechts kabinet zou komen. En opeens is het daar. *O* ~O>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')