abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:28:30 #101
236264 crew  capricia
pi_213582923
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Asscher is als minister van SZW een van de grote aanstichters geweest van het toeslagenschandaal, door de Belastingdienst de opdracht te geven om keihard op te treden tegen mensen die een fout(je) maakten in hun aanvraag voor kinderopvangtoeslag. Blij dat deze idioot weg is.
Oh, ik dacht dat Omtzigt daar ook een hand in had.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:29:32 #102
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213582932
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:27 schreef Blastbeat het volgende:
Het is echt ongelofelijk dat een intelligente man als Omtzigt zes maanden heeft meegewerkt aan de totstandkoming van dit verschrikkelijk domme plan. Je hoeft echt geen jurist te zijn om te zien dat al die plannen vrijwel zonder uitzondering kansloos, schadelijk of allebei zijn. Iedereen die op deze vier partijen heeft gestemd moet zich kapotschamen.

Ik mag trouwens hopen dat de VVD nu uit de Europese liberale fractie wordt gezet en dat Rutte geen Navo-topman kan worden. Laat het die hufters maar voelen.
Lees: je bent dom als je niet op mijn partij stemt
pi_213582965
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:29 schreef xzaz het volgende:

[..]
Lees: je bent dom als je niet op mijn partij stemt
Nee. Dan zou ik dat wel schrijven.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:33:17 #104
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_213582967
quote:
Een extra en verplichtende inzet op inburgering en integratie. Uitgangspunt is dat je één van ons bent
als je meedoet en de Nederlandse waarden onderschrijft.
- De standaardtermijn voor naturalisatie wordt verlengd naar 10 jaar, ongeacht verblijf
bepaalde of onbepaalde tijd.
Weten mensen hoe haalbaar dit is op de korte termijn? Mijn vriendin zit in een proces van inburgering (Amerikaanse, woont hier al jaren). Dit zou simpel gezegd een kleine ramp kunnen zijn.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_213582975
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:24 schreef xzaz het volgende:

[..]
Timmerfrans heeft 1 goede speech gehad en dat was de speech net na de verkiezingen.
De antisemitisme speech van Timmermans was geweldig!
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:35:20 #106
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213582983
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:27 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het zou kunnen dat - nu het regeerakkoord er is - dit een voorbode is van wat komen gaat.
Ik heb het al vaker gezegd hier, er zal alles aan gedaan worden om een Hongarije 2.0 te worden hier.

Het is dan ook niet bepaald tegen de verwachtingen in dat wetenschap en universiteiten zullen worden afgeknepen door het komende kabinet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:36:58 #107
236264 crew  capricia
pi_213582994
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 15:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bosma maakt wel echt een enorm slechte beurt hiermee ja. Had het of teruggenomen of had gezegd zowel extreemrechts als extreemlinks wil ik niet horen.

Sta voor wat je bent. Je bent extreemrechts. Dat is prima, dat mag en alles. Maar kom er dan ook gewoon voor uit. Hij neemt een politiek standpunt in als voorzitter. De PVV krijgt nog wel meer shit over zich heen de komende weken/maanden/jaren. Ze hebben jaren zelf geschopt tegen alles wat los en vast zat, nu worden ze zelf getrapt en gaan ze direct in de verdediging. Matig, erg matig. Helaas, want hij doet het over het algemeen gewoon goed.
Geeft mij gewoon het gevoel dat dit nog maar het begin is. Een wolf in schaapskleren.
- Goethe, “Faust”
pi_213583001
Dat saneren op onderwijs, wetenschap en cultuur lijkt echt de pionnen op de juiste plaats te zetten voor een soort cultuuroorlog waar ze zelf van profiteren. Zie het nog wel gebeuren dat de NPO over een aantal jaar niet meer bestaat en we het moeten doen met Ongehoord Nederland-achtige tv, gebackt door miljonairs uiteraard.
pi_213583022
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Geeft mij gewoon het gevoel dat dit nog maar het begin is. Een wolf in schaapskleren.
Natuurlijk.
Hij is nog maar net begonnen.

Overigens heeft hij nooit schaapskleren gedragen. Hij is al sinds jarenlang de partij-ideologist. Wie het PVV-programma leest, leest Bosma (en Wilders).
Ik doe het ff rustig aan.
pi_213583031
Het eigen risico was toch juist zo hoog om de drempel om medische hulp te zoeken wat hoog te houden? :')
Krijgen we straks een tsunami aan zorgvragen met alle kosten van dien terwijl we toch al met vergrijzing te maken hebben.
blablablabla
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:40:53 #111
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213583036
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:40 schreef Elan het volgende:
Het eigen risico was toch juist zo hoog om de drempel om medische hulp te zoeken wat hoog te houden? :')
Krijgen we straks een tsunami aan zorgvragen met alle kosten van dien terwijl we toch al met vergrijzing te maken hebben.
Men wil PVV, men krijgt PVV.
pi_213583037
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat Omtzigt daar ook een hand in had.
Omtzigt heeft in opdracht van staatssecretaris Wijn destijds meegewerkt aan de totstandkoming van een toeslagenstelsel waarin makkelijk gefraudeerd kan worden en heeft alle waarschuwingen daaromtrent keihard in de wind geslagen. Heeft inderdaad ook een aandeel, maar niet zo kwalijk als Asscher.
pi_213583040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dat saneren op onderwijs, wetenschap en cultuur lijkt echt de pionnen op de juiste plaats te zetten voor een soort cultuuroorlog waar ze zelf van profiteren. Zie het nog wel gebeuren dat de NPO over een aantal jaar niet meer bestaat en we het moeten doen met Ongehoord Nederland-achtige tv, gebackt door miljonairs uiteraard.
Als de NPO weg valt is dat al bijna het geval. Bijna alle media valt al onder DPG Media volgens mij.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:41:46 #114
474254 GurneyIsBestOke
pi_213583045
quote:
Het is heel gevaarlijk dit inderdaad, de vraag is hoe lang dit soort onzin volgehouden kan worden, zeker als de armste burgers niet van het beleid (financieel) profiteren. Dan gaat de shift toch snel de andere kant op.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:42:28 #115
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213583050
quote:
Klopt. We zitten in een best enge fase wat dat betreft.
pi_213583053
Wat een zuur gezeik hier zeg :') Op zich best grappig.
pi_213583056
quote:
Altijd leuk, dit soort samenzweringstheorietjes :D
pi_213583058
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Men wil PVV, men krijgt PVV.
Ook nog niks over het afschaffen van het toeslagencircus.
blablablabla
pi_213583059
quote:
Daar zijn al berekeningen over, geen ER betekent een hogere zorgvraag terwijl men ook wil bezuinigen op de zorg maar daar kom je aan de essentie van het populisme "Het volk wil het" en dan gaan we het doen zonder te kijken naar wat de effecten daarvan zijn.

Ik kan je op een briefje geven dat er heisa gaat ontstaan als (wanneer) de wachtlijsten hierdoor oplopen en dan weet men ineens niets meer af van dit vraagstuk en dat is het de schuld van X (vul in wat van pas komt)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 16:45:16 ]
pi_213583070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Daar gaat ook niks over komen want daar word helemaal niets aan gedaan. Sowieso erg ingewikkeld en raad eens welke kiezers vooral toeslagen krijgen?
pi_213583076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar zijn al berekeningen over, geen ER betekent een hogere zorgvraag terwijl men ook wil bezuinigen op de zorg maar daar kom je aan de essentie van het populisme "Het volk wil het" en dan gaan we het doen zonder te kijken naar wat de effecten daarvan zijn.

Ik kan je op een briefje geven dat heisa gaat ontstaan als de wachtlijsten hierdoor oplopen en dan weet men ineens niets meer af van dit vraagstuk en dat is het de schuld van X (vul in wat van pas komt)
Exact, het barst nu al uit zijn voegen en de kosten gaan alleen maar exponentieel toenemen als we straks de piek van de vergrijzing bereiken. Laat lekker iedereen voor elk liflafje een arts bezoeken.
blablablabla
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:46:08 #122
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213583081
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar gaat ook niks over komen want daar word helemaal niets aan gedaan. Sowieso erg ingewikkeld en raad eens welke kiezers vooral toeslagen krijgen?
Mensen met kinderen, bijvoorbeeld. Het grootste probleem met die toeslagen is het enorme aantal mensen dat ze krijgt, dus afschaffen is electoraal heel onpraktisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213583082
Ik vraag me af of iemand (buiten de boeren en VNO-NCW) nu écht blij is met dit akkoord. Er staan zoveel tegenstrijdige en onrealistische dingen in dat ik me serieus afvraag wat dat stel beunhazen aan tafel heeft gedacht toen ze dit in elkaar aan het draaien waren. _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 16:46:28 ]
pi_213583084
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
PVV gok ik maar voor die mensen is het minimumloon ook wel van belang en dat gaat niet omhoog vooralsnog.
blablablabla
pi_213583092
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Weten mensen hoe haalbaar dit is op de korte termijn? Mijn vriendin zit in een proces van inburgering (Amerikaanse, woont hier al jaren). Dit zou simpel gezegd een kleine ramp kunnen zijn.
Moeilijk te zeggen, ik zou DENKEN dat als je al in het traject zit je dat moet kunnen afmaken en sowieso, er is nog geen nieuwe wetgeving, alleen een hoofdlijn die nog uitgewerkt moet gaan worden en het is niet eens duidelijk of dit juridisch kan en mag.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:49:19 #126
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213583106
quote:
Dan zijn wij er als samenleving weer om dat bij de volgende verkiezingen netjes te corrigeren.
Het is niet zo dat voor eeuwig deze coalitie er is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213583111
quote:
Een extra en verplichtende inzet op inburgering en integratie. Uitgangspunt is dat je één van ons bent
als je meedoet en de Nederlandse waarden onderschrijft.
- De standaardtermijn voor naturalisatie wordt verlengd naar 10 jaar, ongeacht verblijf
bepaalde of onbepaalde tijd.
Een Amerikaanse vriend van mij vertelde onlangs nog trots hoe hij over een jaar aan het naturalisatietraject mag beginnen. Hoop voor hem dat dat door kan gaan. Hij is overigens joods, dus wellicht wil Geert voor hem wel een uitzondering maken.
pi_213583112
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:45 schreef Elan het volgende:

[..]
Exact, het barst nu al uit zijn voegen en de kosten gaan alleen maar exponentieel toenemen als we straks de piek van de vergrijzing bereiken. Laat lekker iedereen voor elk liflafje een arts bezoeken.
De huisarts valt sowieso niet onder het ER dus naar de dokter gaan is eigenlijk geen issue, het is het traject na de huisarts waar je problemen kan verwachten bij een grotere zorgvraag.
De zorg die overigens nu al een flink personeelstekort heeft en ook bij de huisartsen begint dat zich af te tekenen maar goed, dat negeren we want dat is allemaal lastig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:51:05 #129
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213583123
quote:
Wat hoog ja. Gewoon even nadenken en niet voor ieder sneetje naar de eerste hulp te gaan.

Nu blijkt uit onderzoeken dat er hele hordes zijn van mensen die het gewoonweg niet kunnen betalen. Het is geen drempel, maar een complete slotgracht met kasteelmuur.

Dat is ook niet de bedoeling, want veel kwalen zijn met een kleine ingreep op te lossen. Terwijl het jarenlang laten dooretteren, de patiënt en maatschappij veel meer kost.

- Doe even normaal aub -

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 16:52:38 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213583126
Zijn er partijen die de moeilijke vragen over zorg en toeslagen wél willen beantwoorden?
pi_213583131
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:46 schreef Elan het volgende:

[..]
PVV gok ik maar voor die mensen is het minimumloon ook wel van belang en dat gaat niet omhoog vooralsnog.
Dat klopt. Men wil een nieuwe belastingschaal invoeren, hoe dat precies moet gaan werken valt nog te bezien, maar ook daar zitten flinke haken en ogen aan omdat het IT systeem van de BD op zijn laatste poten loopt en de BD een enorm personeelstekort heeft.

Valt het je op dat de rode draad van mijn laatste paar posts het tekort aan personeel is? ;)

En dan wil men ook de ambtenaren met 22% terugbrengen. What could possibly go wrong.
pi_213583133
quote:
Ik ben absoluut geen fan van die achterlijke domme clowns die dit broddelwerk van een hoofdlijnenakkoord hebben geschreven, maar dit lijkt me toch niet heel realistisch.
pi_213583137
quote:
Misschien kan Wilders een voorbeeld nemen aan hoe Meloni de Rai verstikt en tegelijk “psychologische” testen voor rechters invoeren. Laten we nu niet doen alsof de PVV dit niet zou willen.
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik ben absoluut geen fan van die achterlijke domme clowns die dit broddelwerk van een hoofdlijnenakkoord hebben geschreven, maar dit lijkt me toch niet heel realistisch.
pi_213583153
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:52 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Misschien kan Wilders een voorbeeld nemen aan hoe Meloni de Rai verstikt en tegelijk psychologische testen voor rechters onvoert.
Nah, die macht heeft Wilders gewoonweg niet in Nederland en wij hebben ook meer controlepunten.
pi_213583156
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt. Men wil een nieuwe belastingschaal invoeren, hoe dat precies moet gaan werken valt nog te bezien, maar ook daar zitten flinke haken en ogen aan omdat het IT systeem van de BD op zijn laatste poten loopt en de BD een enorm personeelstekort heeft.

Valt het je op dat de rode draad van mijn laatste paar posts het tekort aan personeel is? ;)

En dan wil men ook de ambtenaren met 22% terugbrengen. What could possibly go wrong.
Dus eigenlijk is de conclusie dat we niets kunnen want we hebben geen personeel.

Waar hebben we dan nog een regering voor?
pi_213583160
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nog los van het feit dat in hetzelfde akkoord staat dat de bereikbaarheid van overheidsorganisaties voor burgers omhoog moet, door verruiming van de mogelijkheden voor contacten in persoon met een ambtenaar...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2024 16:55:36 ]
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:55:11 #137
236264 crew  capricia
pi_213583161
quote:

[..]
Ik zou zo snel mogelijk die papieren halen. Het wordt het er niet makkelijker op.
- Goethe, “Faust”
pi_213583164
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:43 schreef Elan het volgende:

[..]
Wel, er staat dat ze alles technisch klaar gaan maken om het belastingstelsel te gaan hervormen incl de toeslagen. Een hervorming kan niet voor 2027/2028, dat is dus eigenlijk bijna gegarandeerd voor het volgende kabinet.

quote:
Stapsgewijs wordt gewerkt aan verbeteringen in de sociale zekerheid, fiscale regelingen en de toeslagen, zodat werken meer loont. Wetgeving wordt voorbereid voor een hervorming van het toeslagen- en belastingstelsel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213583166
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nog los van het feit dat in hetzelfde akkoord staat dat de bereikbaarheid van overheidsorganisaties omhoog moet, door verruiming van de mogelijkheden voor contacten in persoon met een ambtenaar...
Ja, het is broddelwerk en beide items zijn afkomstig van Omtzigt, overigens.
pi_213583174
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik wil niet zeggen dat het dit kabinet of het volgende extreemrechtse kabinet al gebeurt, dat lijkt haast onmogelijk tenzij je met écht abrupt en hard beleid komt, maar de basis wordt zo wel gelegd voor de relatief nabije toekomst. Het anti-NPO sentiment zal ook niet zo snel krimpen, het zal eerder groeien als ze kritisch verslag doen van alles wat dit kabinet doet.
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:56:54 #141
236264 crew  capricia
pi_213583179
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel, er staat dat ze alles technisch klaar gaan maken om het belastingstelsel te gaan hervormen incl de toeslagen. Een hervorming kan niet voor 2027/2028, dat is dus eigenlijk bijna gegarandeerd voor het volgende kabinet.
Met 22% minder ambtenaren?
Veel succes.

Dit gaat echt nog heel lang duren.
- Goethe, “Faust”
pi_213583180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Technisch klaar maken betekent een nieuw IT systeem. 3-4 jaar lijkt mij optimistisch gezien het verleden. Technisch kan het mischien wel maar praktisch?
pi_213583186
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Veel succes.

Inhuren, he? Gouden tijden breken weer aan voor de consultancy tokos.
pi_213583187
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat hoog ja. Gewoon even nadenken en niet voor ieder sneetje naar de eerste hulp te gaan.

Nu blijkt uit onderzoeken dat er hele hordes zijn van mensen die het gewoonweg niet kunnen betalen. Het is geen drempel, maar een complete slotgracht met kasteelmuur.

Dat is ook niet de bedoeling, want veel kwalen zijn met een kleine ingreep op te lossen. Terwijl het jarenlang laten dooretteren, de patiënt en maatschappij veel meer kost.

- Doe even normaal aub -
Niet kunnen of niet willen betalen zijn twee verschillende dingen. Veel zaken gaan vanzelf weer over of kunnen ook zonder medische ingreep prima behapbaar blijven.

Wat echt pijn doet in in de portemonnee in Nederland is de tandarts. Had daar dan iets mee gedaan.
blablablabla
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:58:10 #145
236264 crew  capricia
pi_213583190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Technisch klaar maken betekent een nieuw IT systeem. 3-4 jaar lijkt mij optimistisch gezien het verleden. Technisch kan het mischien wel maar praktisch?
Ze zoeken cobol programmeurs.

Ik denk dat ze nog beter helemaal opnieuw kunnen beginnen.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 16 mei 2024 @ 16:58:10 #146
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213583191
quote:

[..]
Ze zijn al sinds 2020 bezig met hervormen van hun IT-systemen
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 16:59:41 #147
236264 crew  capricia
pi_213583205
quote:

[..]
Inhuren, he? Gouden tijden breken weer aan voor de consultancy tokos.
Zeker weten.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 16 mei 2024 @ 17:00:03 #148
474254 GurneyIsBestOke
pi_213583209
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou zo snel mogelijk die papieren halen. Het wordt het er niet makkelijker op.
Of als dit de koers van het land wordt juist niet (lol).

Blijf het maar bijzonder vinden dat zo’n hersenloos broddelwerkje er doorheen gejast is.
pi_213583214
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Veel succes.

Ze halen medewerkers weg bij de oplossing van de toeslagenaffaire, dat verhaal moet ter meerdere eer en glorie van Omtzigt wel door blijven sudderen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_213583220
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
Zijn er partijen die de moeilijke vragen over zorg en toeslagen wél willen beantwoorden?
Jetten kwam een maand voor de verkiezingen een eind bij op1 met een realistisch verhaal over de zorg.

Maar er wordt op dat onderwerp ook door redelijke partijen veel te veel gedoken. Terwijl overduidelijk is dat dit niet gaat omdat echt niet 1 op de 3 in de zorg gaat werken, nog naast dat het onbetaalbaar is.

De stijgende zorgkosten zijn qua rijksbegroting met enige afstand het belangrijkste vraagstuk van het moment.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')