Dan zijn wij er als samenleving weer om dat bij de volgende verkiezingen netjes te corrigeren.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dat saneren op onderwijs, wetenschap en cultuur lijkt echt de pionnen op de juiste plaats te zetten voor een soort cultuuroorlog waar ze zelf van profiteren. Zie het nog wel gebeuren dat de NPO over een aantal jaar niet meer bestaat en we het moeten doen met Ongehoord Nederland-achtige tv, gebackt door miljonairs uiteraard.
Een Amerikaanse vriend van mij vertelde onlangs nog trots hoe hij over een jaar aan het naturalisatietraject mag beginnen. Hoop voor hem dat dat door kan gaan. Hij is overigens joods, dus wellicht wil Geert voor hem wel een uitzondering maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een extra en verplichtende inzet op inburgering en integratie. Uitgangspunt is dat je één van ons bent
als je meedoet en de Nederlandse waarden onderschrijft.
- De standaardtermijn voor naturalisatie wordt verlengd naar 10 jaar, ongeacht verblijf
bepaalde of onbepaalde tijd.
De huisarts valt sowieso niet onder het ER dus naar de dokter gaan is eigenlijk geen issue, het is het traject na de huisarts waar je problemen kan verwachten bij een grotere zorgvraag.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Exact, het barst nu al uit zijn voegen en de kosten gaan alleen maar exponentieel toenemen als we straks de piek van de vergrijzing bereiken. Laat lekker iedereen voor elk liflafje een arts bezoeken.
Wat hoog ja. Gewoon even nadenken en niet voor ieder sneetje naar de eerste hulp te gaan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:40 schreef Elan het volgende:
Het eigen risico was toch juist zo hoog om de drempel om medische hulp te zoeken wat hoog te houden?![]()
Krijgen we straks een tsunami aan zorgvragen met alle kosten van dien terwijl we toch al met vergrijzing te maken hebben.
Dat klopt. Men wil een nieuwe belastingschaal invoeren, hoe dat precies moet gaan werken valt nog te bezien, maar ook daar zitten flinke haken en ogen aan omdat het IT systeem van de BD op zijn laatste poten loopt en de BD een enorm personeelstekort heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:46 schreef Elan het volgende:
[..]
PVV gok ik maar voor die mensen is het minimumloon ook wel van belang en dat gaat niet omhoog vooralsnog.
Ik ben absoluut geen fan van die achterlijke domme clowns die dit broddelwerk van een hoofdlijnenakkoord hebben geschreven, maar dit lijkt me toch niet heel realistisch.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Dat saneren op onderwijs, wetenschap en cultuur lijkt echt de pionnen op de juiste plaats te zetten voor een soort cultuuroorlog waar ze zelf van profiteren. Zie het nog wel gebeuren dat de NPO over een aantal jaar niet meer bestaat en we het moeten doen met Ongehoord Nederland-achtige tv, gebackt door miljonairs uiteraard.
Misschien kan Wilders een voorbeeld nemen aan hoe Meloni de Rai verstikt en tegelijk “psychologische” testen voor rechters invoeren. Laten we nu niet doen alsof de PVV dit niet zou willen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:37 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van die achterlijke domme clowns die dit broddelwerk van een hoofdlijnenakkoord hebben geschreven, maar dit lijkt me toch niet heel realistisch.
Nah, die macht heeft Wilders gewoonweg niet in Nederland en wij hebben ook meer controlepunten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:52 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Misschien kan Wilders een voorbeeld nemen aan hoe Meloni de Rai verstikt en tegelijk psychologische testen voor rechters onvoert.
Dus eigenlijk is de conclusie dat we niets kunnen want we hebben geen personeel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Men wil een nieuwe belastingschaal invoeren, hoe dat precies moet gaan werken valt nog te bezien, maar ook daar zitten flinke haken en ogen aan omdat het IT systeem van de BD op zijn laatste poten loopt en de BD een enorm personeelstekort heeft.
Valt het je op dat de rode draad van mijn laatste paar posts het tekort aan personeel is?
En dan wil men ook de ambtenaren met 22% terugbrengen. What could possibly go wrong.
Nog los van het feit dat in hetzelfde akkoord staat dat de bereikbaarheid van overheidsorganisaties voor burgers omhoog moet, door verruiming van de mogelijkheden voor contacten in persoon met een ambtenaar...quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Men wil een nieuwe belastingschaal invoeren, hoe dat precies moet gaan werken valt nog te bezien, maar ook daar zitten flinke haken en ogen aan omdat het IT systeem van de BD op zijn laatste poten loopt en de BD een enorm personeelstekort heeft.
Valt het je op dat de rode draad van mijn laatste paar posts het tekort aan personeel is?
En dan wil men ook de ambtenaren met 22% terugbrengen. What could possibly go wrong.
Ik zou zo snel mogelijk die papieren halen. Het wordt het er niet makkelijker op.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Weten mensen hoe haalbaar dit is op de korte termijn? Mijn vriendin zit in een proces van inburgering (Amerikaanse, woont hier al jaren). Dit zou simpel gezegd een kleine ramp kunnen zijn.
Wel, er staat dat ze alles technisch klaar gaan maken om het belastingstelsel te gaan hervormen incl de toeslagen. Een hervorming kan niet voor 2027/2028, dat is dus eigenlijk bijna gegarandeerd voor het volgende kabinet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Ook nog niks over het afschaffen van het toeslagencircus.
quote:Stapsgewijs wordt gewerkt aan verbeteringen in de sociale zekerheid, fiscale regelingen en de toeslagen, zodat werken meer loont. Wetgeving wordt voorbereid voor een hervorming van het toeslagen- en belastingstelsel.
Ja, het is broddelwerk en beide items zijn afkomstig van Omtzigt, overigens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nog los van het feit dat in hetzelfde akkoord staat dat de bereikbaarheid van overheidsorganisaties omhoog moet, door verruiming van de mogelijkheden voor contacten in persoon met een ambtenaar...
Ik wil niet zeggen dat het dit kabinet of het volgende extreemrechtse kabinet al gebeurt, dat lijkt haast onmogelijk tenzij je met écht abrupt en hard beleid komt, maar de basis wordt zo wel gelegd voor de relatief nabije toekomst. Het anti-NPO sentiment zal ook niet zo snel krimpen, het zal eerder groeien als ze kritisch verslag doen van alles wat dit kabinet doet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van die achterlijke domme clowns die dit broddelwerk van een hoofdlijnenakkoord hebben geschreven, maar dit lijkt me toch niet heel realistisch.
Met 22% minder ambtenaren?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel, er staat dat ze alles technisch klaar gaan maken om het belastingstelsel te gaan hervormen incl de toeslagen. Een hervorming kan niet voor 2027/2028, dat is dus eigenlijk bijna gegarandeerd voor het volgende kabinet.
Technisch klaar maken betekent een nieuw IT systeem. 3-4 jaar lijkt mij optimistisch gezien het verleden. Technisch kan het mischien wel maar praktisch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wel, er staat dat ze alles technisch klaar gaan maken om het belastingstelsel te gaan hervormen incl de toeslagen. Een hervorming kan niet voor 2027/2028, dat is dus eigenlijk bijna gegarandeerd voor het volgende kabinet.
Inhuren, he? Gouden tijden breken weer aan voor de consultancy tokos.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Met 22% minder ambtenaren?
Veel succes.
Dit gaat echt nog heel lang duren.
Niet kunnen of niet willen betalen zijn twee verschillende dingen. Veel zaken gaan vanzelf weer over of kunnen ook zonder medische ingreep prima behapbaar blijven.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wat hoog ja. Gewoon even nadenken en niet voor ieder sneetje naar de eerste hulp te gaan.
Nu blijkt uit onderzoeken dat er hele hordes zijn van mensen die het gewoonweg niet kunnen betalen. Het is geen drempel, maar een complete slotgracht met kasteelmuur.
Dat is ook niet de bedoeling, want veel kwalen zijn met een kleine ingreep op te lossen. Terwijl het jarenlang laten dooretteren, de patiënt en maatschappij veel meer kost.
- Doe even normaal aub -
Ze zoeken cobol programmeurs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Technisch klaar maken betekent een nieuw IT systeem. 3-4 jaar lijkt mij optimistisch gezien het verleden. Technisch kan het mischien wel maar praktisch?
Ze zijn al sinds 2020 bezig met hervormen van hun IT-systemenquote:Op donderdag 16 mei 2024 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Technisch klaar maken betekent een nieuw IT systeem. 3-4 jaar lijkt mij optimistisch gezien het verleden. Technisch kan het mischien wel maar praktisch?
Zeker weten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inhuren, he? Gouden tijden breken weer aan voor de consultancy tokos.
Of als dit de koers van het land wordt juist niet (lol).quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou zo snel mogelijk die papieren halen. Het wordt het er niet makkelijker op.
Ze halen medewerkers weg bij de oplossing van de toeslagenaffaire, dat verhaal moet ter meerdere eer en glorie van Omtzigt wel door blijven sudderen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Met 22% minder ambtenaren?
Veel succes.
Dit gaat echt nog heel lang duren.
Jetten kwam een maand voor de verkiezingen een eind bij op1 met een realistisch verhaal over de zorg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:51 schreef MoreDakka het volgende:
Zijn er partijen die de moeilijke vragen over zorg en toeslagen wél willen beantwoorden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |