Kan wel ja. Het is in ieder geval niets dan geroddel, maar het geeft wel een inkijkje in de namen waar het publiek aan denkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:42 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Was dit niet een gekscherende "voorspelling" van een van de jongerenpartijen? Of misschien zag ik een andere voorbijkomen.
Ik zie niet echt goede kandidaten voor Kees.quote:
Zelfs als het grappend bedoeld is is het doodeng hoe dicht dit allemaal bij de werkelijkheid ligt inderdaad.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Kan wel ja. Het is in ieder geval niets dan geroddel, maar het geeft wel een inkijkje in de namen waar het publiek aan denkt.
voor geen van beide kezen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie niet echt goede kandidaten voor Kees.
Mart de Kruif op defensie is wel okay.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:39 schreef VoMy het volgende:
Willen jullie iets ergs zien?
Een roddel over de ministersposten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Doe er mee wat je wil.
Altijd wel fascinerend hoeveel tijd mensen steken in dit soort zaken.
Als ik het goed lees is daarvoor zo'n 2 miljard uitgetrokken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:45 schreef FYazz het volgende:
Ook de lastenverlichting wordt interessant. Wat wordt het nieuwe tarief en hoeveel winst gaat dit werkelijk opleveren?
Het tarief van 36,97 verlagen naar bijvoorbeeld 34% levert netto niet veel meer op per maand voor de gemiddelde Nederlander.
Pas als het tarief van de 1e schijf naar ongeveer 30 tot 32% gaat wordt het leuk.
En een extra schijf plaatsen tussen de huidige schijf 1 en 2 kan, maar dat is dan niet echt een maatregel voor de middenmoot maar meer voor de rijkere middenmoot en boven modaal verdieners.
Ik kom uit op minder dan 200 euro per jaar per persoon als ik het even op een viltje doe. Kan dat kloppen of ben ik een beetje seniel aan het worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als ik het goed lees is daarvoor zo'n 2 miljard uitgetrokken.
Dus als je een inschatting maakt van de hoeveelheid belastingplichtigen in Nederland dan kun je hiervan - denk ik - wel een redelijke inschatting maken.
Overigens kan het ook heel goed zijn dat ze alleen de hoogste belastingschijf gaan verlagen omdat dat volgens deze partijen valt onder "modaal". Leer mij de VVD kennen.
Ik merk juist bij de buren dat men liever heeft dat de oppositie voorlopig maar even de mond houdt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:
Dus ze hebben sinds november gesprekken gehouden met meer dan 11k in de zak bruto en zijn met dit gekomen?
Tijd dat de oppositie de messen slijpt voor volgende week
Mona of Fleurquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik zie niet echt goede kandidaten voor Kees.
Doe het zelf danquote:Op donderdag 16 mei 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:
Dus ze hebben sinds november gesprekken gehouden met meer dan 11k in de zak bruto en zijn met dit gekomen?
Tijd dat de oppositie de messen slijpt voor volgende week
Hardline pvv stemmers?quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:52 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik merk juist bij de buren dat men liever heeft dat de oppositie voorlopig maar even de mond houdt.
De oppositie moet in elk geval (onder leiding van Timmermans en Jetten) even nadenken hoe ze dit kabinet kunnen aanpakken. Als ze heel schreeuwerig en met goedkope oneliners oppositie gaan voeren dan verliezen ze, want dat kunnen die populisten veel beter dan zijzelf. Je zal de verschillende partijen uit elkaar moeten drijven, in elk geval PVV/BBB enerzijds en VVD/NSC anderzijds. En er zijn genoeg onderwerpen waarop dat kan, maar dat moet je volgens mij wel een beetje tactisch plannen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Hardline pvv stemmers?
Wat moet de oppositie anders gaan doen?
Je zal met oneliners niet de harde kern treffen maar wel voldoende schade halen bij de twijfelaars.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oppositie moet in elk geval (onder leiding van Timmermans en Jetten) even nadenken hoe ze dit kabinet kunnen aanpakken. Als ze heel schreeuwerig en met goedkope oneliners oppositie gaan voeren dan verliezen ze, want dat kunnen die populisten veel beter dan zijzelf. Je zal de verschillende partijen uit elkaar moeten drijven, in elk geval PVV/BBB enerzijds en VVD/NSC anderzijds. En er zijn genoeg onderwerpen waarop dat kan, maar dat moet je volgens mij wel een beetje tactisch plannen.
En er is nog altijd een Eerste Kamer om financiële luchtfietserij terug te fluiten.
Prima toch? Lesboeken zijn al gratis voor een groot deel. Een boek is gewoon een commercieel product. Waarom zou dat anders moeten zijn dan bv een fiets?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:12 schreef VelitoX het volgende:
Leesvaardigheid is kut, weet je wat we doen? We gaan de btw op boeken verhogen, weg met alle linkse hobbies!!!
Stelletje strontmongolen die ut zijn.
Als je toch niet luistert naar de resultaten van wetenschappelijk onderzoek kun je de financiering inderdaad maar beter stopzetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Onderwijs en wetenschap zijn toch ook gewoon linkse hobbies?
Maar als je kijkt naar die punten zijn het redelijke punten waarop bezuinigd kan worden?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Met dergelijke populismen kom je ook niet al te ver.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:05 schreef Origami94 het volgende:
Timmermans: "Uiteindelijk betalen de gewone mensen de rekening voor aandeelhouders en directeuren"
@:hexagon
Weten ze wel dat we heel veel geld binnenhalen op buitenlandse studenten? (lol)quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Het enige dat mij te binnen schoot toen ik dit vernam, was "Bosma begint het te begrijpen."quote:Op donderdag 16 mei 2024 14:21 schreef xpompompomx het volgende:
Bijzonder slecht optreden van Bosma. Men mag de woordjes "extreem rechts" van hem niet gebruiken want dat zou nazisme inhouden terwijl dezelfde Bosma Hitler nog "extreem links" heeft genoemd en het bovendien in de kamer vaak zat heeft gehad over "extreem links".
[ x ]
Ja heel logisch de bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap, en wetenschapsfonds.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Maar als je kijkt naar die punten zijn het redelijke punten waarop bezuinigd kan worden?
Ja; die snap ik dan niet...quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja heel logisch de bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap, en wetenschapsfonds.
Nou ja, dit dus onder andere.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja heel logisch de bezuinigingen op hoger onderwijs en wetenschap, en wetenschapsfonds.
Precies.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Als je toch niet luistert naar de resultaten van wetenschappelijk onderzoek kun je de financiering inderdaad maar beter stopzetten.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het enige dat mij te binnen schoot toen ik dit vernam, was "Bosma begint het te begrijpen."
quote:Op donderdag 16 mei 2024 Zei Bosma het volgende:
ja , ja ja eeeuh ja ja eeeuh eeeeuh eeeuh ja, nee ik neem het niet terug ja ja eeeeuh jaaa ja
Heel dom met de vergrijzing voor de deur. Wie gaat nu en straks voor de boomer generatie zorgen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, dit dus onder andere.
Specifiek ook nog op zorg opleidingen terwijl je tegelijk meer zorg personeel wil. Kan ik echt niet volgen.
De zorg is ook een commerciele dienst. Waarom niet gewoon een zorgverzekering afschaffen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:16 schreef xzaz het volgende:
[..]
Prima toch? Lesboeken zijn al gratis voor een groot deel. Een boek is gewoon een commercieel product. Waarom zou dat anders moeten zijn dan bv een fiets?
De PVV probeert haar toekomstigquote:Op donderdag 16 mei 2024 16:14 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Ik heb in mijn jeugd veel in de kerk gezeten maar daar zaten ook gewoon doktoren in en werd er zelfs beden voor goede financiele middelen vanuit de overheid voor basisvoorzieningen zoals onderwijs en zorg. Misschien dat het in andere kerken anders ging maar dit beeld klopt n = 1 niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies.
De kerk(en) hebben er eeuwenlang de vruchten van kunnen plukken.
Dat heeft de (extreem)rechtse kerk goed begrepen.
Niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Heel dom met de vergrijzing voor de deur. Wie gaat nu en straks voor de boomer generatie zorgen?
Timmermans is een vleesgeworden schreeuwer met pathetische teksten, dan heb ik meer vertrouwen in Jetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De oppositie moet in elk geval (onder leiding van Timmermans en Jetten) even nadenken hoe ze dit kabinet kunnen aanpakken. Als ze heel schreeuwerig en met goedkope oneliners oppositie gaan voeren dan verliezen ze, want dat kunnen die populisten veel beter dan zijzelf. Je zal de verschillende partijen uit elkaar moeten drijven, in elk geval PVV/BBB enerzijds en VVD/NSC anderzijds. En er zijn genoeg onderwerpen waarop dat kan, maar dat moet je volgens mij wel een beetje tactisch plannen.
En er is nog altijd een Eerste Kamer om financiële luchtfietserij terug te fluiten.
Timmerfrans heeft 1 goede speech gehad en dat was de speech net na de verkiezingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Timmermans is een vleesgeworden schreeuwer met pathetische teksten, dan heb ik meer vertrouwen in Jetten.
Asscher lijkt me een baken van rust kunnen uitstralen. Maar helaas is ie weg.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Timmermans is een vleesgeworden schreeuwer met pathetische teksten, dan heb ik meer vertrouwen in Jetten.
Misschien krijgen ze een PM?quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Asscher lijkt me een baken van rust kunnen uitstralen. Maar helaas is ie weg.
Dan snap ik nu waar het woord lef op slaat. Nu nog een verklaring voor hoop of zal dat gericht zijn op verkiezingen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:22 schreef capricia het volgende:
[..]
De PVV probeert haar toekomstig
electoraat veilig te stellen.
Asscher was een baken van rust met een zetelpeiling van rond de 10. Inderdaad rustig als niemand op je wil stemmen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Asscher is als minister van SZW een van de grote aanstichters geweest van het toeslagenschandaal, door de Belastingdienst de opdracht te geven om keihard op te treden tegen mensen die een fout(je) maakten in hun aanvraag voor kinderopvangtoeslag. Blij dat deze idioot weg is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat - nu het regeerakkoord er is - dit een voorbode is van wat komen gaat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 15:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Bosma maakt wel echt een enorm slechte beurt hiermee ja. Had het of teruggenomen of had gezegd zowel extreemrechts als extreemlinks wil ik niet horen.
Sta voor wat je bent. Je bent extreemrechts. Dat is prima, dat mag en alles. Maar kom er dan ook gewoon voor uit. Hij neemt een politiek standpunt in als voorzitter. De PVV krijgt nog wel meer shit over zich heen de komende weken/maanden/jaren. Ze hebben jaren zelf geschopt tegen alles wat los en vast zat, nu worden ze zelf getrapt en gaan ze direct in de verdediging. Matig, erg matig. Helaas, want hij doet het over het algemeen gewoon goed.
Asscher, Rutte 2quote:Op donderdag 16 mei 2024 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |