abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212823135
Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer? :)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Verlopen challenges
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Nieuw deel, nieuwe kansen!
pi_212823220
Ik ga zondag een voorbereiding-op-rotterdam-run doen bij de atletiekvereniging in Spijkenisse. 31km de polder in daar, ben best benieuwd hoe dat lopen in een groep is. Ga normaal altijd alleen of hooguit 1 iemand erbij.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212828401
Fantastisch weer vandaag misschien al te warm met 16°C.
pi_212830082
Ik zou het niet weten, een van de blaren van na de CPC is wat gaan ontsteken. Hardlopen zit er nog niet in.

Blijven ontsmetten maar voorlopig
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_212830934
Ik heb het ritme weer lekker te pakken. Droog en warmer helpt denk ik. :Y

Nu nog stoppen met dat stomme hoesten en dan gaat het opbouwen vast ook weer wat makkelijker.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_212831325
Iemand ervaring met de gratis Kiprun app van Decathlon?
pi_212832824
Nog maar 30 dagen tot Rotterdam waarvan 2-3 weken taper.
pi_212833503
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:34 schreef kalinhos het volgende:
Ik ga zondag een voorbereiding-op-rotterdam-run doen bij de atletiekvereniging in Spijkenisse. 31km de polder in daar, ben best benieuwd hoe dat lopen in een groep is. Ga normaal altijd alleen of hooguit 1 iemand erbij.
Wat zou een goed groepje zijn qua tijd om mee te lopen? Ik wil Rotterdam uiteindelijk lopen op 4:35/km. Moet ik dan nu mee met de 4:40 of met de 4:50 of met de 5:00/km?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212834536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 09:45 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat zou een goed groepje zijn qua tijd om mee te lopen? Ik wil Rotterdam uiteindelijk lopen op 4:35/km. Moet ik dan nu mee met de 4:40 of met de 4:50 of met de 5:00/km?
Het is een duurtraining toch? Hoe hard loop je normaal je duurtrainingen? 5:00 lijkt mij niet gek..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212834761
Ik kom hier ook mee aansluiten.

Ben nog een absolute beginner. In december begonnen omdat mijn zoon graag de 7km Viking run wil gaan lopen in april en ik dan toch wel een klein beetje getraind moet zijn (vorig jaar de 4 km ongetraind gedaan).

Begonnen met opbouwen via een schema en na een paar weken wat last van m’n lies (en het opbouwen wilde eigenlijk ook maar matig). Toen een tijdje gestopt. In januari was er een crossloop in het dorp waar beide kinderen ook aan meededen. Dus toen bedacht dat ik dat ook maar moest kunnen omdat het korte rondes zijn.
Daar ineens wel 1 ronde (1,7 km) aaneengesloten kunnen hardlopen dus weer goede moed en vanuit daar gaan opbouwen.

En toen lukte het wel om op te bouwen naar 5 km aaneengesloten. Nog niet heel snel, maar het lukt me wel dus ik ben al heel blij.

Nu wil ik het gaan uitbouwen. Ben alleen aan het twijfelen of ik eerst voor een snellere tijd op de 5 km wil gaan of dat ik eerst de afstand wil gaan uitbreiden.

Heb me wel ingeschreven voor een wedstrijdje hier in de buurt zondag van 6,5 km. Dit moet me wel gaan lukken, heb die afstand al een keer gelopen.

Van de snelheden die ik hier voorbij zie komen kan ik alleen maar dromen (mijn snelste tijd is 6.08 /km op 5 km). Maar goed het begin is gemaakt
pi_212834871
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:20 schreef hilliebillie het volgende:
Nu wil ik het gaan uitbouwen. Ben alleen aan het twijfelen of ik eerst voor een snellere tijd op de 5 km wil gaan of dat ik eerst de afstand wil gaan uitbreiden.
Door afstand uit te breiden word je vanzelf sneller, zeker in het begin. Dus dat is twee vliegen in 1 klap. :P
pi_212835795
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Het is een duurtraining toch? Hoe hard loop je normaal je duurtrainingen? 5:00 lijkt mij niet gek..
Ja duurtraining idd, normaal loop ik die zo tussen de 5:00-5:20/km.
Maar nu met t oog op Rotterdam dacht ik: eens kijken of ik 4:30 volhoud voor 31km. Als dat lukt zou ook 42km wel moeten lukken, maar wil ook niks kapot maken nu of mezelf moeier maken dan nodig/handig in deze fase.

Maar ik denk dat ik dan voor 5:00/km ga.
pi_212835882
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 12:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja duurtraining idd, normaal loop ik die zo tussen de 5:00-5:20/km.
Maar nu met t oog op Rotterdam dacht ik: eens kijken of ik 4:30 volhoud voor 31km. Als dat lukt zou ook 42km wel moeten lukken, maar wil ook niks kapot maken nu of mezelf moeier maken dan nodig/handig in deze fase.

Maar ik denk dat ik dan voor 5:00/km ga.
Dat zou ik niet doen, dat is echt veel te zwaar. Dan kun je beter een keer een blokkentraining doen met bijvoorbeeld 3-4x 5km op marathontempo met 1km rustig tussendoor, of kijken of je de laatste 3km van zo'n rustige duurloop nog kunt versnellen naar marathontempo. Met 31km op sneller-dan-marathontempo breek je meer af terwijl je juist wilt opbouwen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_212837510
Dat vind ik ook het fijne aan het schema van Ben Parkes dat ik nu volg (en ongetwijfeld nog 1000 andere schema's). In het gratis/universele schema dat ik eerder volgde waren de duurtrainingen gewoon 100% easy maar bij deze zit er bijvoorbeeld bij:

32k als 20k easy + 8k marathon pace + 2k tempo + 2k easy
35k als 3,5x 5k easy + 5k marathon pace
37k als 13k easy + 13k marathon pace + 11k easy
etc

Brengt een beetje afwisseling en je kan goed inschatten wat realistische tempo's zijn *O*

Ook in de speedsessie in de week zit veel variatie dus bijvoorbeeld progressief naar tempo/interval pace toe, soms wandelen ipv hardlopen bij intervalrust, etc.

Voor 4:35 marathonpace vind ik 5:00 easypace inderdaad nog aan de snelle kant maar het is ook net wat je fijn vindt. Mijn marathon doeltempo wordt iets van 4:40-5:00 afhankelijk van de vorm van de dag en mijn easy runs loop ik meestal rond de 5:45, soms wat sneller. Doeltempo 5:00 (eindtijd 3:29:xx) is een stuk realistischer maar een eindtijd van 3:19:xx klinkt veel sneller ;(
pi_212837766
Het liefst zou ik alles steady en vlak doen. :P
Intervallen zijn nog wel oké. Tempo's en MP vind ik verschrikkelijk (zwaar).

Bijv m’n HM pace was 3:39 dus voor tempo moet ik daar onder zitten. Dat haal ik niet op een gemiddelde dag voor langer dan een km hoor. Zonder rust (fysiek en mentaal), wedstrijdschoenen, adrenaline en motivatie.

[ Bericht 16% gewijzigd door Evangelion op 15-03-2024 17:20:49 ]
pi_212837883
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:27 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Door afstand uit te breiden word je vanzelf sneller, zeker in het begin. Dus dat is twee vliegen in 1 klap. :P
Thnx, ga ik daar volgende week eens een schema voor zoeken, volgens mij had ik er al een opgeslagen.
pi_212838090
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 15:29 schreef Daantke het volgende:
Dat vind ik ook het fijne aan het schema van Ben Parkes dat ik nu volg (en ongetwijfeld nog 1000 andere schema's). In het gratis/universele schema dat ik eerder volgde waren de duurtrainingen gewoon 100% easy maar bij deze zit er bijvoorbeeld bij:

32k als 20k easy + 8k marathon pace + 2k tempo + 2k easy
35k als 3,5x 5k easy + 5k marathon pace
37k als 13k easy + 13k marathon pace + 11k easy
etc

Brengt een beetje afwisseling en je kan goed inschatten wat realistische tempo's zijn *O*

Ook in de speedsessie in de week zit veel variatie dus bijvoorbeeld progressief naar tempo/interval pace toe, soms wandelen ipv hardlopen bij intervalrust, etc.

Voor 4:35 marathonpace vind ik 5:00 easypace inderdaad nog aan de snelle kant maar het is ook net wat je fijn vindt. Mijn marathon doeltempo wordt iets van 4:40-5:00 afhankelijk van de vorm van de dag en mijn easy runs loop ik meestal rond de 5:45, soms wat sneller. Doeltempo 5:00 (eindtijd 3:29:xx) is een stuk realistischer maar een eindtijd van 3:19:xx klinkt veel sneller ;(
ha dit moet ik bij mn volgende marathon eens gaan doen denk. Volg nu al 3 jaar hetzelfde RunnersWorld 10-weken schema, wellicht kan t geen kwaad dat eens te variëren.
pi_212838590
Welkom @hilliebillie *G* *G*
pi_212838632
Ik was anderhalve week geleden bij de fysio vanwege pijn in m'n ene scheen. Bleek 1 bepaalde spier te zijn die mopperde. Nu ben ik dus anderhalve week braaf aan het foamrollen en minder lopen.

En het lijkt echt wat op te leveren *G*
Met het foamrollen is de hele boel hartstikke mooi los en ontspannen geworden, en ik heb helemaal geen last meer met lopen O+
Precies op tijd want ik heb morgen een evenement waarbij ik een eind ga rennen, op wedstrijdtempo (maar met blokken van obstakels ertussenin). Het wordt iets als 5 km obstakels, 2 km weg, 5 km obstakels, 6 km trail.

Dan komende woensdag de 2e fysio-afspraak. Dus ik ga morgen een beetje proberen uit te kijken, want wil mezelf niet terug in de kreukels helpen en dan bij de fysio voor gek staan _O-

Ben stiekem al aan het nadenken over een schema om terug op te bouwen. Want ik wil in de zomer twee trail marathons lopen. Ik weet niet of ik het ga redden om voor die tijd blessurevrij opgebouwd te zijn naar dat soort afstanden :X maar het zou zo gaaf zijn om mee te kunnen.

Voor dit scheen-pijn-verhaal zat ik op 30-40 km/week. Met fietsen en obstakeltraining er nog naast. Afgelopen 2 weken terug naar 10-20 km/week.

Iemand een schema voor opbouwen van 30 km/week naar een trail marathon in 4 maanden? :@
pi_212838708
Meteen 2 in 1 seizoen? :o :D
pi_212838797
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:45 schreef Evangelion het volgende:
Meteen 2 in 1 seizoen? :o :D
Nja, een vriend van me heeft een route uitgezet bij mijn woonplaats in de buurt, en die willen we met een groepje in het begin van de zomer doen. Dan later in de zomer wilden we met dezelfde groep ook nog van Vaals naar Botrange lopen. :)
Het doel gaat uitlopen zijn, niet snelheid. Alles heuvelop sowieso wandelen :)
pi_212839287
Eigenwijze jongens ook die hardlopers.

Gelukkig werd ik pas gek na mijn eerste marathon.
pi_212839586
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 11:20 schreef hilliebillie het volgende:
Van de snelheden die ik hier voorbij zie komen kan ik alleen maar dromen (mijn snelste tijd is 6.08 /km op 5 km). Maar goed het begin is gemaakt
Welkom! *O*

Mijn intervaltempo is nog geen 6.08 /km en ik loop sinds september. Het kan altijd erger. ;) Ik probeer maar niet geïntimideerd te raken door de snelheden hier, maar het als motivatie te zien.
pi_212839994
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 18:47 schreef Evangelion het volgende:
Eigenwijze jongens ook die hardlopers.

Gelukkig werd ik pas gek na mijn eerste marathon.
Gek ben ik sowieso :B

Vorige zomer heb ik een 25 km 70 obstakel dingetje gedaan, bijna 5,5 uur onderweg geweest in 30+ graden hitte. Misschien heeft dat mijn hersenen gekookt :+
pi_212840222
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:15 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Welkom! *O*

Mijn intervaltempo is nog geen 6.08 /km en ik loop sinds september. Het kan altijd erger. ;) Ik probeer maar niet geïntimideerd te raken door de snelheden hier, maar het als motivatie te zien.
Nee hoor, komt goed. Ik ben al lang blij dat ik ineens op het punt ben dat ik hardlopen leuk ben gaan vinden. En dat ik soms denk, jammer dat ik morgen pas weer mag.

En dan zag ik op Facebook/Strava een achternichtje van mij die net drie weken begonnen is met een snelheid van 5.15 oid toen dacht ik wel :{ waarom zo snel, dat haal ik bever nooit, maar ik ga lekker vanuit m’n eigen snelheid uitbouwen en dan zien we wel waar we over een jaar zijn :D
pi_212840934
Het is niet eerlijk he. :P Mijn beste vriendin loopt ook een stuk sneller dan ik. En zij gaat 1x per week en doet het puur omdat ze vindt dat ze iets aan sport moet doen want ze vind er niks aan.

Maar precies wat jij zegt, ik heb er wel lol aan, ik voel me er lekker bij en wie weet waar ik volgend jaar sta. :)
pi_212841848
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:40 schreef Tele6 het volgende:

Iemand een schema voor opbouwen van 30 km/week naar een trail marathon in 4 maanden? :@
Is dat niet gewoon een marathonschema waarbij je dan probeert elke week ook een training op trails te doen die lijken op je trailmarathon? Of als je te weinig hoogtemeters bij je in de buurt kan vinden ook wat stukken op een incline loopband doen? En minstens 1x per week krachttraining voor sterke beentjes en gewrichten
pi_212842037
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 08:38 schreef Evangelion het volgende:
Nog maar 30 dagen tot Rotterdam waarvan 2-3 weken taper.
Én HM Helmond, waar ik loop. 2 rondes van 10,55.
pi_212842185
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 21:43 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon een marathonschema waarbij je dan probeert elke week ook een training op trails te doen die lijken op je trailmarathon? Of als je te weinig hoogtemeters bij je in de buurt kan vinden ook wat stukken op een incline loopband doen? En minstens 1x per week krachttraining voor sterke beentjes en gewrichten
Klinkt redelijk :)

Wat is jullie favo marathonschema voor beginners?

Ik heb genoeg trail in de buurt om op te lopen, zeker nu het weer langer licht wordt O+ (in de winter lukt het alleen in het weekend, omdat ik overdag moet werken)
pi_212843082
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:15 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Welkom! *O*

Iedereen is ergens ooit begonnen, interesseert jou die tijd. Komende maanden worden fantastisch, lange avonden, mooie zonsondergangen, lekker boeiend of je dan in 35 of in 40 min je 7 kilometer loopt.
pi_212845163
Zo probeer ik het wel te zien, maar dat gaat de ene dag beter dan de andere. :P
pi_212847285
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 17:40 schreef Tele6 het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik heb genoeg trail in de buurt om op te lopen, zeker nu het weer langer licht wordt O+ (in de winter lukt het alleen in het weekend, omdat ik overdag moet werken)
Net als Daantke kan ik ook Ben Parkes (www.benparkes.com) schema's aanraden, ik heb die voor de halve marathon gebruikt en beviel goed. Hij heeft schema's voor verschillende niveaus en ze kosten 8 euro ofzo om te downloaden.
pi_212847506
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nee hoor, komt goed. Ik ben al lang blij dat ik ineens op het punt ben dat ik hardlopen leuk ben gaan vinden. En dat ik soms denk, jammer dat ik morgen pas weer mag.

En dan zag ik op Facebook/Strava een achternichtje van mij die net drie weken begonnen is met een snelheid van 5.15 oid toen dacht ik wel :{ waarom zo snel, dat haal ik bever nooit, maar ik ga lekker vanuit m’n eigen snelheid uitbouwen en dan zien we wel waar we over een jaar zijn :D
Ik ben ooit begonnen met rustige loopjes op tempo 6:30-7:00 (omdat ik mijn hartslag laag genoeg wilde lopen), uiteindelijk liep ik mijn snelste marathon in 2:59u! Slow and steady wins the race!
pi_212847528
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 22:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk dat een standaard marathonschema misschien niet eens het meest geschikt is voor jou. Ik denk dat je vooral gewoon veel hele rustige lange loopjes moet doen, veel onverhard, en aanvullen met loopspecifieke krachttraining. Terwijl voor een wegmarathon het ook echt wel loont om regelmatig 5km-snelheid te blijven trainen. Fartleks is wel nuttig denk ik, dus bijvoorbeeld in een mooi bos lekker heuvelop sprinten en dan weer heel langzaam naar beneden dribbelen, of versnellingen op een los paardenpad.
pi_212849225
Ben ik weer met een beginnersvraag! Ik loop momenteel max 7 km en heb een weekschema met 3 runs (interval, easy run en long run). Ik zorg altijd voor 48 uur rust, maar toch zijn mijn onderbenen super vermoeid na elke run en kom ik nauwelijks meer vooruit zodra ik thuis ben. Hebben jullie, de meer ervaren lopers, hier ook (nog) steeds last van of is dit puur gewenning?
pi_212850960
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 13:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Ik ben ooit begonnen met rustige loopjes op tempo 6:30-7:00 (omdat ik mijn hartslag laag genoeg wilde lopen), uiteindelijk liep ik mijn snelste marathon in 2:59u! Slow and steady wins the race!
Wauw! Netjes!
Dat is wel ook iets wat ik lastig vind, om nog langzamer te lopen zodat m’n hartslag laag blijft. Als ik echt m’n best doe langzaam te lopen merk dat ik dat ik toch automatisch wat ga versnellen en toch m’n hartslag dan laat stijgen. Hopelijk als m’n conditie net wat verbeterd dat het me dan ook lukt om laag in mn hartslag te blijven zonder het gevoel te hebben stil te staan :D
  zaterdag 16 maart 2024 @ 18:37:50 #37
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_212851023
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:03 schreef Alaianaya het volgende:
Ben ik weer met een beginnersvraag! Ik loop momenteel max 7 km en heb een weekschema met 3 runs (interval, easy run en long run). Ik zorg altijd voor 48 uur rust, maar toch zijn mijn onderbenen super vermoeid na elke run en kom ik nauwelijks meer vooruit zodra ik thuis ben. Hebben jullie, de meer ervaren lopers, hier ook (nog) steeds last van of is dit puur gewenning?
Het is enigszins gewenning, maar het kan ook betekenen dat je wellicht iets te veel loopt. En compressiekousen kunnen ook helpen!
Makkelijk eerste
  zaterdag 16 maart 2024 @ 21:35:52 #38
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_212853357
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 18:31 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wauw! Netjes!
Dat is wel ook iets wat ik lastig vind, om nog langzamer te lopen zodat m’n hartslag laag blijft. Als ik echt m’n best doe langzaam te lopen merk dat ik dat ik toch automatisch wat ga versnellen en toch m’n hartslag dan laat stijgen. Hopelijk als m’n conditie net wat verbeterd dat het me dan ook lukt om laag in mn hartslag te blijven zonder het gevoel te hebben stil te staan :D
Zelfs als ik 8:30min/km loop gaat mijn hartslag naar 160/170 helemaal kut dus.
Ik heb opgegeven om daarop te letten. Blijkbaar is hardlopen op hartslag voor mij geen optie :P
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_212860006
Rotterdam Marathon dashboard geeft nu startvak B aan bij mij.
Lijkt klein maar zullen nog steeds wel een hoop mensen zijn. Oh het is beide kanten natuurlijk. NK Masters zullen er niet zoveel zijn :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Evangelion op 17-03-2024 15:06:13 ]
pi_212860052
Vanmorgen een halve marathon gelopen (1:53:00, 5:20 gem.) en 2km uitgelopen (7:35 gem.).

Heb alleen vooraf wat water gedronken en halverwege een Maurten gel op. Ging eigenlijk prima.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 16:03 schreef Alaianaya het volgende:
En een foam roller helpt ook voor de doorbloeding.
pi_212860489
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:39 schreef Nober het volgende:
Vanmorgen een halve marathon gelopen (1:53:00, 5:20 gem.) en 2km uitgelopen (7:35 gem.).

Heb alleen vooraf wat water gedronken en halverwege een Maurten gel op. Ging eigenlijk prima.
[..]
En een foam roller helpt ook voor de doorbloeding.
Netjes Nober!

Ik heb vandaag m’n eerste wedstrijd gelopen 6,5 km (al gaf m’n horloge 6,22 aan qua afstand). Hou dan ook de snelheid van m’n horloge aan, gemiddeld 5.54 /km. PR voor mij en ook nog eens lekker gelopen. Smaakt naar meer!
Heb vooral in het begin geprobeerd m’n eigen tempo aan te houden en niet met de groep mee te moeten. Zelfs iets sneller gegaan, dat zorgde er voor dat de laatste 1,5 km nog wat in de pijp zat om op te voeren
pi_212861472
Lekker bezig @hilliebillie *G* je wedstrijd zo lopen dat je het laatste stukje nog iets harder kan is een hele kunst _O_
pi_212869451
Gisteren de HM Stevensloop gelopen, de voorspelde regen bleef uit en het was heerlijk weer om te lopen.
De route was dit jaar gewijzigd t.o.v. voorgaande jaren, nog wel de start vanuit Kronenburg park naar Lent en via de Waalbrug terug naar Nijmegen. Waar voorheen via de Waalkade naar Hees werd gelopen, gingen we nu oostwaarts de Ooijpolder in waarna we de Waalkade op en neer liepen en via de Voerweg richting de finish op de Grote Markt klommen. Wat mij betreft een verbetering, nu hoefden we niet meer over dat saaie industrieterrein.

Ik had mezelf voorgenomen om gewoon lekker te lopen zonder al teveel op de tijd te letten. Het ging erg goed en heb in de 2e helft nog wat versneld, waardoor ik een negatieve split liep. Uiteindelijk gefinisht in 1:41, wat 20 seconden boven m'n PR was. Dik tevreden en het geeft veel vertrouwen voor Rotterdam over 4 weken.
pi_212869798
Gisteren de 32k trainingsloop in Spijkenisse gedaan. Liep mee met de 5:00 groep en dat ging eigenlijk prima (hartslag nooit boven de 150 geweest) maar ik merk nu wel dat ik mijn benen wel voel. Geen pijn ofzo maar je merkt dat je wat gedaan hebt. Komende dagen rustiger aan, zondag of maandag nog 1x 25km en dan rustig afbouwen.

Was mijn eerste keer maar vond ‘t wel leuk om met zo’n groep mee te lopen en de verhalen te horen van andere lopers. Het enige “nadeel “ is wel de omgeving, je loopt echt van niets naar nergens, je ziet eens een sloot, je ziet eens een boerderij maar meer is er eigenlijk niet daar.
  Forum Admin maandag 18 maart 2024 @ 10:44:31 #45
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_212869871
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:35 schreef kalinhos het volgende:
Gisteren de 32k trainingsloop in Spijkenisse gedaan. Liep mee met de 5:00 groep en dat ging eigenlijk prima (hartslag nooit boven de 150 geweest) maar ik merk nu wel dat ik mijn benen wel voel. Geen pijn ofzo maar je merkt dat je wat gedaan hebt. Komende dagen rustiger aan, zondag of maandag nog 1x 25km en dan rustig afbouwen.

Was mijn eerste keer maar vond ‘t wel leuk om met zo’n groep mee te lopen en de verhalen te horen van andere lopers. Het enige “nadeel “ is wel de omgeving, je loopt echt van niets naar nergens, je ziet eens een sloot, je ziet eens een boerderij maar meer is er eigenlijk niet daar.
De marathon van Spijkenisse is ook zo desolaat.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_212869947
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:36 schreef Evangelion het volgende:
Lijkt klein maar zullen nog steeds wel een hoop mensen zijn. Oh het is beide kanten natuurlijk. NK Masters zullen er niet zoveel zijn :P

[ afbeelding ]
B is prima! Had ik vorig jaar ook.
  maandag 18 maart 2024 @ 11:35:48 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212870344
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 10:44 schreef Pharkus het volgende:

[..]
De marathon van Spijkenisse is ook zo desolaat.
Dat vond ik al van de halve...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212870529
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2024 14:36 schreef Evangelion het volgende:

[ afbeelding ]
Bij mij 1, maar mn ervaring laatste jaren is dat ik toch altijd moet haasten en vervolgens maar vooraan wave 2 start :')
  maandag 18 maart 2024 @ 13:36:53 #49
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212871704
quote:
Nijmeegse loopt wereldrecord halve marathon bij vrouwen boven 70
https://nos.nl/artikel/25(...)bij-vrouwen-boven-70

De 70-jarige Jeannine Liebrand heeft bij de Stevensloop in Nijmegen op de halve marathon een wereldrecord gelopen in de categorie vrouwen boven de 70 jaar. Liebrand kwam binnen na 1 uur, 37 minuten en 54 seconden.

Het wereldrecord stond op 1 uur, 38 minuten en 53 seconden. Het Nederlandse record was 1 uur en 48 minuten, zegt Liebrand. "Van tevoren wist ik al zeker dat ik daar zes minuten af zou lopen. Tijdens de race merkte ik dat ik daar nog verder onder zou komen, misschien wel in de buurt van het wereldrecord."
Super knap en inspirerend. Ze is pas op haar 48ste begonnen met hardlopen. Een wereldrecord lopen is dus nog altijd mogelijk!
I am a black hole shitting into the void
pi_212877750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2024 19:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Het klinkt cliché, maar het gaat om je eigen prestaties én het plezier in de loopsport :)
Je kan vast nog veel progressie boeken.

Gelet op mijn leeftijd van 44 jaar kunnen mijn tijden alleen nog verbeteren met intensievere/gerichte training of een gezonder voedingspatroon. Maar dat is best stressvol in ons klimaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door core2duo op 18-03-2024 22:14:54 ]
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_212886939
quote:
10s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:35 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Dat vond ik al van de halve...
Bij die halve eindig je nog met een rondje over de baan toch? Ik had ‘t daar zondag nog over met een andere loper, dat wij beiden zo’n extra rondje(of meerderen) over zo’n baan echt dodelijk vinden voor je motivatie. Dat je denkt Oke kennelijk moeten we nog 300/400/600/800 meter lopen om de afstand te halen: is t dan echt niet mogelijk om in het parcours ergens een klein lusje te leggen? Nu zie je t sportpark in de verte, ben je er bijná en dan toch nog: helaas, nog 1-2 rondjes.
pi_212887574
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 20:50 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Bij die halve eindig je nog met een rondje over de baan toch? Ik had ‘t daar zondag nog over met een andere loper, dat wij beiden zo’n extra rondje(of meerderen) over zo’n baan echt dodelijk vinden voor je motivatie. Dat je denkt Oke kennelijk moeten we nog 300/400/600/800 meter lopen om de afstand te halen: is t dan echt niet mogelijk om in het parcours ergens een klein lusje te leggen? Nu zie je t sportpark in de verte, ben je er bijná en dan toch nog: helaas, nog 1-2 rondjes.
Bij de hele ook nog ruim 300 meter over de baan. Ergste was dat ik volgens mijn horloge er toen al 42,2 km op had zitten, en tot dat punt liep ik redelijk gelijk op met de bordjes.. en dan ineens in de laatste 300m ga je toch je streeftijd niet halen! :P
pi_212892284
Barkley Marathons 2024 is begonnen
  woensdag 20 maart 2024 @ 18:24:57 #54
450148 KapiteinIglo
pi_212895316
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:35 schreef Evangelion het volgende:
*O*
pi_212899828
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2024 13:35 schreef Evangelion het volgende:
Via hier kom ik bij de backyard ultra. Niet dat ik die ooit ga winnen (mn beste marathon was 3:22) maar t lijkt me heel vet te zien tot hoe ver ik nu kan gaan….worden zulke races vaker in NL gehouden? Je zou denken dat de 24u of iig de 12u haalbaar is
pi_212899836
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2024 23:33 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Via hier kom ik bij de backyard ultra. Niet dat ik die ooit ga winnen (mn beste marathon was 3:22) maar t lijkt me heel vet te zien tot hoe ver ik nu kan gaan….worden zulke races vaker in NL gehouden? Je zou denken dat de 24u haalbaar is…
Ja een collega deed mee 2 weken geleden in Leersum.
https://www.trail-events.eu/Dutch-Backyard-Ultra-2024
pi_212900339
Dag 3 op rij dat ik droom dat ik te laat in Rotterdam aan kom :')
En we moeten nog ruim 3 weken
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212903800
Hallo allemaal! Ik ging gisteren weer eens een rondje lopen en moest aan jullie denken. Hoop dat iedereen gezond en fit is en nog steeds veel plezier aan het lopen beleeft.

Bij mij staat het op een vrij laag pitje, ik rol de afgelopen 2 jaar ook een beetje van de ene blessure naar de volgende, dat maakt het niet leuker. Maar ik ben weer begonnen! Veel tempo zit er niet in, eerst maar eens rustig opbouwen. 😊
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_212906914
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2024 21:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Bij de hele ook nog ruim 300 meter over de baan. Ergste was dat ik volgens mijn horloge er toen al 42,2 km op had zitten, en tot dat punt liep ik redelijk gelijk op met de bordjes.. en dan ineens in de laatste 300m ga je toch je streeftijd niet halen! :P
Dat hoort er min of meer bij. Bij een officieel opgemeten parcours loop je doorgaans tot 1% meer dan de afstand die ervoor staat. Mede omdat je niet de theoretisch ideale lijn loopt. Hoe meer zigzaggen, hoe groter het verschil.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_212907088
Ik wilde mezelf in de twee weken tussen CPC en taper nog goed afbeulen zodat de taper ook echt als rust voelt.
Goed nieuws: Het is gelukt
Slecht nieuws: Het is pas donderdag (en ben eigenlijk al sinds dinsdag gesloopt).

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 19:21 schreef core2duo het volgende:

[..]
Dat hoort er min of meer bij. Bij een officieel opgemeten parcours loop je doorgaans tot 1% meer dan de afstand die ervoor staat. Mede omdat je niet de theoretisch ideale lijn loopt. Hoe meer zigzaggen, hoe groter het verschil.
Maar ze zegt dat ze redelijk gelijk met de km-bordjes liep dus het is raar dat het in de laatste km ineens veel gaat verschillen.
  donderdag 21 maart 2024 @ 20:57:06 #61
474254 GurneyIsBestOke
pi_212908273
Na een pittig herstel van de CPC Loop ga ik nu weer lekker. Mijn benen voelen eigenlijk heel goed en ik kan de klappen weer met mijn heupen opvangen. Sinds ik veel heupoefeningen ben gaan doen merk ik dat ik heel makkelijk grote sprongen kan maken én opvangen, wat mij niet alleen minder blessuregevoelig maar ook een stuk sneller maakt, met name in de lage hartzones.

Mijn volgende doel is een 10km prestatieloop over twee maanden, iets wat ik nog nooit heb gedaan. Mijn doel gaat in ieder geval onder de 45 minuten zijn. Maar ik wil binnenkort toch kijken of ik korte intervallen onder de 4:00 kan lopen :)
Makkelijk eerste
pi_212911110
iemand die de Circuit Run gaat doen zondag? Ik doe de 10 mile
pi_212911655
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 19:21 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik loop genoeg wedstrijden, dus dat weet ik ;) Maar als je tot 42km redelijk gelijk oploopt met de GPS, en daarna ineens nog 600m moet, is er ook gewoon een kans dat hij echt te lang is. Maar goed, dat weet je nooit.. In Spijkenisse hoef je trouwens niet te zigzaggen, lege wegen en heel veel rechtdoor :'D
Uiteindelijk telt gewoon de officiële tijd en dat was toen alsnog een dik PR!
  vrijdag 22 maart 2024 @ 10:52:12 #64
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_212912581
Morgen Lage Vuursche Trail, 21 kilometer. Zin in!
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 22 maart 2024 @ 11:15:11 #65
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_212912790
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 08:52 schreef linebear het volgende:
iemand die de Circuit Run gaat doen zondag? Ik doe de 10 mile
Ik zat erg te twijfelen of ik nog een startbewijs zou bemachtigen, maar toch blij dat ik het niet gedaan heb. Het gaat echt pittig waaien en regenen zondag. Aan de andere kant wel een goede mentale en fysieke training!
pi_212912925
Afgelopen maanden lopen klooien met een blessure, fikse griep met koorts en druk met werk. Maar vanochtend een heerlijk rondje van 12,5 kilometer gelopen O+ . Niet supersnel, 6:20. Maar wel mijn langste afstand tot nu toe en hartslag goed onder controle. Nu langzaam opbouwen voor de halve marathon in oktober. Tot die tijd lekker wedstijdjes lopen van 10 of 15 kilometer.
Ach, al met al niet slecht voor een 40+ er die sinds ruim een jaar begonnen is met lopen. Het belangrijkst is, ik voel me er lekker fit en fris door :s)

De goede tijd komt er weer aan mensen, heel veel succes met al jullie trainingen en wedstrijdjes en leuk om jullie ervaringen hier te lezen :)
Alius aliud dicit
  vrijdag 22 maart 2024 @ 14:52:44 #67
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212914654
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 11:15 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ik zat erg te twijfelen of ik nog een startbewijs zou bemachtigen, maar toch blij dat ik het niet gedaan heb. Het gaat echt pittig waaien en regenen zondag. Aan de andere kant wel een goede mentale en fysieke training!
Ja, wordt leuk op Texel. :')
Gelukkig de laatste 30 km wind mee!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_212917882
Ik had zondag een langzame duurloop gepland. Mooie route van 7km uitgestippeld, deels onverhard, hartstikke leuk. Maar s avonds is het dan weer droog dus nu twijfel of ik. :P
pi_212918239
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 14:52 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ja, wordt leuk op Texel. :')
Gelukkig de laatste 30 km wind mee!
Succes :)

Mijn atletiekclub trainingsgroep gaat ook met een grote groep (estafette teams en een paar solo). Ik zit er pas net bij en het kwam niet uit.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 21:36:27 #70
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212920581
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 19:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Succes :)

Mijn atletiekclub trainingsgroep gaat ook met een grote groep (estafette teams en een paar solo). Ik zit er pas net bij en het kwam niet uit.
Gezien jouw tijden en progressie wordt dat bij de volgende editie (in 2026) een eitje. :P
pi_212921275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:36 schreef BOKA het volgende:

[..]
Gezien jouw tijden en progressie wordt dat bij de volgende editie (in 2026) een eitje. :P
Misschien dat ik stiekem iets vergelijkbaars gepland heb later dit jaar, maar eerst Rotterdam overleven voordat ik dat hardop uitspreek. O-)
pi_212926416
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 21:35 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Zelfs als ik 8:30min/km loop gaat mijn hartslag naar 160/170 helemaal kut dus.
Ik heb opgegeven om daarop te letten. Blijkbaar is hardlopen op hartslag voor mij geen optie :P
Ah dat klinkt bekend. Zodra ik harder ga dan wandeltempo, dan schiet 'ie omhoog boven de 150.
Ik ben zo'n clinic aan het doen via de atletiekvereniging en dan staat in het schema dat je in zone 1/2 moet lopen, dan kan ik beter blijven wandelen ;).

Van de week 6km gelopen in groepje (45 minuten), maar was eigenlijk net iets te snel voor me. Laatste stukje moest ik van ver halen zeg maar.

Ben nog aan het overwegen of ik na de clinic nog ga blijven trainen bij de atletiekvereniging, ik dacht altijd dat ik 's avonds lopen niks zou vinden, maar het valt me redelijk mee eigenlijk en het is een mooie stok achter de deur.
Ik heb toch enige hoop dat met de tijd er toch wat meer tempo en uithoudingsvermogen komt.
Fake it till you make it...
pi_212939845
Straks 3k op de baan. Ik zit nu nog thuis en hoor onheilspellende harde windvlagen en regenbuien.
  zondag 24 maart 2024 @ 12:15:08 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212940256
quote:
9s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:52 schreef Evangelion het volgende:
Straks 3k op de baan. Ik zit nu nog thuis en hoor onheilspellende harde windvlagen en regenbuien.
ik 30 in de regen. Nu weer blij met mijn wind/regenjack. En vanavond een lekker diner als beloning :7

Nog 60/120 van Texel lopers hier? Die hebben pas hondenweer :o
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_212940287
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2024 12:15 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
ik 30 in de regen. Nu weer blij met mijn wind/regenjack. En vanavond een lekker diner als beloning :7

Nog 60/120 van Texel lopers hier? Die hebben pas hondenweer :o
Ja @BOKA
  zondag 24 maart 2024 @ 12:29:17 #76
450148 KapiteinIglo
pi_212940390
*O*
Urban trail rotterdam net gedaan :)

Als onderdeel van mijn 5k hardlooptraining gewoon tussendoor stukjes gewandeld.

Uiteindelijk 6,54km in 50min

*O* PR op 5km van 41:29

We komen er wel *O* *O*
  zondag 24 maart 2024 @ 12:33:22 #77
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212940422
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 12:19 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ja @:boka
_O_
  zondag 24 maart 2024 @ 12:34:14 #78
450148 KapiteinIglo
pi_212940429
quote:
9s.gif Op zondag 24 maart 2024 11:52 schreef Evangelion het volgende:
Als je eenmaal loopt gaat het wel. Maar beginnen in dat schijtweer is wel echt minder -O-
pi_212943557
Net weer binnen van de laatste echt lange training voor Rotterdam. 35,68 km en elke keer wanneer je bijna droog bent weer een bui op je kop. Conclusie het ging best lekker, misschien had Rotterdam beter vandaag geweest.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_212943615
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:56 schreef pipster het volgende:
Net weer binnen van de laatste echt lange training voor Rotterdam. 35,68 km en elke keer wanneer je bijna droog bent weer een bui op je kop. Conclusie het ging best lekker, misschien had Rotterdam beter vandaag geweest.
Met deze wind? Nee bedankt
  zondag 24 maart 2024 @ 18:38:43 #81
450148 KapiteinIglo
pi_212945580
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 15:56 schreef pipster het volgende:
T was wel echt hondeweer -O-
pi_212945654
Ik vond het vanochtend prima te doen, startte net na een grote bui op de survivalrun. In de beste 50% geëindigd bij de dames dus ik ben tevreden. De hindernissen waren wel glad met alle regen en modder :X

Vanmiddag met iemand meegefietst die op de recreatieve afstand liep (ik liep competitie) en die had het zwaar. Meer dan de helft van de dames op haar afstand heeft de hindernissen niet allemaal kunnen doen. Wat een slagveld :o Maar wel gezellig gehad, iedereen winegums gevoerd, beetje door het bos gecrost op een OV-fiets _O_
pi_212945659
Ben benieuwd hoe het @BOKA afgegaan is! _O_
pi_212946360
Ik deed vandaag 3k op de baan (vrij toegankelijk oefenwedstrijd voor de start van het competitieseizoen) en iets meer dan een uurtje daarna een 32k easy long run. :@

De 3k was wel leerzaam. De eerste keer dat ik een baanwedstrijd deed.
Ik had natuurlijk een heel ambitieus plan maar door de wind, snel ruim aan kop lopen en die 32k nog te gaan vond ik het wel best om gewoon relatief comfortabel uit te lopen. :@
Ook wel verkeken op de overschatting van pace door GPS horloge hier. Misschien moet ik voortaan toch maar zelfs laps gaan timen op de baan.
De start was ook leerzaam want ik was niet brutaal en werd dus door letterlijk iedereen afgesneden. :+
Wel gewonnen dus KEIHARD JUICHEN en mensen uitlachen
SPOILER
Had niet veel last erna gelukkig maar wel weer van die klotewind. Als het nooit meer waait is het nog te veel.
pi_212946372
Jongons en meisjes die Rotterdam lopen, het is taper tijd. Er is NIKS meer aan te doen. :'( :'( help :'( :'(
Of doen jullie 2 weken.
pi_212946627
Tja ik ben eigenlijk ook wel een groot voorstander van het afschaffen van de wind. Al vind in het op de fiets erger. Maar afgelopen tijd kon je rennen in de wind, of in de regen of beiden. Wat is er mis met een lekker winterzonnetje?
  zondag 24 maart 2024 @ 20:45:11 #87
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212947067
Nou, dat was het tofste en verschrikkelijkste wat ik ooit heb gedaan.. 2 van mn 3 doelen gehaald: uitlopen en er (deels) van genieten. Alleen na 5 km was het al wel duidelijk dat ik mn streeftijd niet zou halen.
Direct bij de start een stevige hagelbui, daarna een stukje relaxed met soms zelfs wind mee. Maar door alle regen was het pad daarna 1 modderbende, dus het tempo ging er gelijk uit. Vervolgens op het strand wind schuin tegen.. gelukkig was het zand stevig en kon ik het grootste deel in een treintje lopen. Zelf nog 700 m op kop, dat was pittig. :D

Vanaf 25 km vond ik het al best zwaar worden, na 30 ging het door mn hoofd om te stoppen. Maarja, dat doe je niet, en uiteindelijk lukt het altijd wel om nog een kilometer te lopen. :P En bovendien was er toen veel wind mee.
Vanaf 45 km kreeg ik geen eten meer binnen, dus toen alleen nog maar energiedrink en cola. En op het einde regelmatig wandelen. Helemaal omdat er in de laatste 5 km nog twee klimmetjes zaten.

Direct na afloop dacht ik: dit nooit meer!
Maar nu denk ik, waarom niet? Misschien over twee jaar weer een poging op Texel, en tussendoor eens wat trailruns of een backyard ultra. :+

Ook een shoutout naar mn nieuwe regenjack (van Odlo). Teringduur, maar ik ben helemaal droog gebleven! Echt een van mn beste hardloop aankopen ooit!

En respect voor de vrijwilligers en meefietsers. _O_ Die hebben ook flink afgezien, aangezien de lopers zich nog warm konden lopen. Jammer dat die van mij ziek thuis moest blijven, maar de verzorging onderweg was fantastisch!
Nu douchen (waarom heb ik geen bad :'( ) en daarna mn benen omhoog.
pi_212947812
Uiteindelijk besloten omstandigheden voor mij dus werd het toch weer door het donker. Geen langzame duurloop want alsnog regen en dat ontneemt me dan wel de zin na afgelopen winter. Het was wel een lekker rondje en de motivatie komt er weer in. *O*
  maandag 25 maart 2024 @ 08:53:34 #89
450148 KapiteinIglo
pi_212950421
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 20:45 schreef BOKA het volgende:
Nou, dat was het tofste en verschrikkelijkste wat ik ooit heb gedaan.. 2 van mn 3 doelen gehaald: uitlopen en er (deels) van genieten.
_O_ respect hoor, echt knap. Zeker met dit weer, dat helpt niet.
pi_212950454
Ja hoor, en nu is het windstil met een zonnetje (boe!)
pi_212956418
Heel vet @BOKA!

Hier na een weekje niet lopen (want wintersport) weer 8km op de teller. Nu lekker verder en de komende 6 weken veel kms te maken en half mei weer een halve marathon te lopen.
  maandag 25 maart 2024 @ 18:02:34 #92
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212956588
quote:
6s.gif Op maandag 25 maart 2024 08:58 schreef pipster het volgende:
Ja hoor, en nu is het windstil met een zonnetje (boe!)
Haha, typisch inderdaad.
Mn benen voelen nu overigens beter dan na een marathon. Kan zelfs opstaan zonder mn handen te gebruiken. :P
pi_212957554
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:49 schreef Evangelion het volgende:
Jongons en meisjes die Rotterdam lopen, het is taper tijd. Er is NIKS meer aan te doen. :'( :'( help :'( :'(
Of doen jullie 2 weken.
Ik loop een halve marathon op die dag en doe deze week nog een long run en ga zondag nog even intervallen.
pi_212958120
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 19:49 schreef Evangelion het volgende:
Of doen jullie 2 weken.
Afgelopen week stond 33 op de planning. Dat werd voor mij 24km. Ik ga echt door een hel deze voorbereiding, ben blij als het straks achter de rug is. Hopelijk met een medaille. Het is echt een mentale strijd tegen mezelf ;( m'n langste duurloop is 30km, dus het gaat echt heel pittig worden.

Komende zaterdag 25km, de zaterdag erop 18km en dan is 't zover.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_212958171
Lekker bezig iedereen. ^O^

Gisteren 3 seizoenen in 1.5 uur voorbij zien komen. :')

En voor het eerst een gelletje geprobeerd tijdens een training en niets raars gemerkt dus ik denk dat ik ze goed verdraag. In ieder geval die van Decathlon eigen merk. :)
pi_212958915
quote:
18s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Afgelopen week stond 33 op de planning. Dat werd voor mij 24km. Ik ga echt door een hel deze voorbereiding, ben blij als het straks achter de rug is. Hopelijk met een medaille. Het is echt een mentale strijd tegen mezelf ;( m'n langste duurloop is 30km, dus het gaat echt heel pittig worden.

Met jezelf hoop ik. Tegen jezelf klinkt wel heel zwaar. :*
pi_212962232
quote:
18s.gif Op maandag 25 maart 2024 19:53 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Waarom is het zo'n hel?
  dinsdag 26 maart 2024 @ 09:08:02 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212962741
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 08:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom is het zo'n hel?
Blessures, dacht ik.

Maar @Neo-Mullen als dat het nog steeds echt is: je bent het toch niet aan forceren he?
pi_212964681
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2024 20:45 schreef BOKA het volgende:
Nou, dat was het tofste en verschrikkelijkste wat ik ooit heb gedaan.. 2 van mn 3 doelen gehaald: uitlopen en er (deels) van genieten. Alleen na 5 km was het al wel duidelijk dat ik mn streeftijd niet zou halen.
Direct bij de start een stevige hagelbui, daarna een stukje relaxed met soms zelfs wind mee. Maar door alle regen was het pad daarna 1 modderbende, dus het tempo ging er gelijk uit. Vervolgens op het strand wind schuin tegen.. gelukkig was het zand stevig en kon ik het grootste deel in een treintje lopen. Zelf nog 700 m op kop, dat was pittig. :D

Vanaf 25 km vond ik het al best zwaar worden, na 30 ging het door mn hoofd om te stoppen. Maarja, dat doe je niet, en uiteindelijk lukt het altijd wel om nog een kilometer te lopen. :P En bovendien was er toen veel wind mee.
Vanaf 45 km kreeg ik geen eten meer binnen, dus toen alleen nog maar energiedrink en cola. En op het einde regelmatig wandelen. Helemaal omdat er in de laatste 5 km nog twee klimmetjes zaten.

Direct na afloop dacht ik: dit nooit meer!
Maar nu denk ik, waarom niet? Misschien over twee jaar weer een poging op Texel, en tussendoor eens wat trailruns of een backyard ultra. :+

Ook een shoutout naar mn nieuwe regenjack (van Odlo). Teringduur, maar ik ben helemaal droog gebleven! Echt een van mn beste hardloop aankopen ooit!

En respect voor de vrijwilligers en meefietsers. _O_ Die hebben ook flink afgezien, aangezien de lopers zich nog warm konden lopen. Jammer dat die van mij ziek thuis moest blijven, maar de verzorging onderweg was fantastisch!
Nu douchen (waarom heb ik geen bad :'( ) en daarna mn benen omhoog.
Wat een verhaal _O_ hoelang deed je er uiteindelijk over?
pi_212964706
Afgelopen weekend een rondje in Rome gelopen, nav De Pacer een rondje om Vaticaanstad(das nog vrij steil en heuvelachtig :') ) gedaan, wel leuk om een x gedaan te hebben. Vooral ook omdat het 12 graden en zonnig was, hier was t wat minder.

Gisteren mn laatste ‘lange’ loop gedaan door de Werkendamse Biesbosch, da’s precies 23km rond. Laatste 2 uur van de middag/avond, zonnetje, wat ganzen en roofvogels en verder niemand…zulke dingen maken het lopen wel écht leuk vind ik.

Nu nog beetje intervallen en kleine loopjes de komende 2,5 weken.

[ Bericht 1% gewijzigd door kalinhos op 26-03-2024 12:36:04 ]
pi_212965665
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 12:29 schreef kalinhos het volgende:
Afgelopen weekend een rondje in Rome gelopen, nav De Pacer een rondje om Vaticaanstad(das nog vrij steil en heuvelachtig :') ) gedaan, wel leuk om een x gedaan te hebben. Vooral ook omdat het 12 graden en zonnig was, hier was t wat minder.

Gisteren mn laatste ‘lange’ loop gedaan door de Werkendamse Biesbosch, da’s precies 23km rond. Laatste 2 uur van de middag/avond, zonnetje, wat ganzen en roofvogels en verder niemand…zulke dingen maken het lopen wel écht leuk vind ik.

Nu nog beetje intervallen en kleine loopjes de komende 2,5 weken.
Ja wel jaloers op mensen die in Rome of Athene of vergelijkbaar wonen. Die hoeven niet een brug op en neer te rennen voor hun hoogtemeters. :P

Deze zomer wel proberen vaker de duinen op te zoeken :)
pi_212965938
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 14:10 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ja wel jaloers op mensen die in Rome of Athene of vergelijkbaar wonen. Die hoeven niet een brug op en neer te rennen voor hun hoogtemeters. :P

Deze zomer wel proberen vaker de duinen op te zoeken :)
Ik loop normaalgesproken vrij veel in de duinen, maar laat het al een tijdje zitten want alles staat onderwater of is omgeploegd door mountainbikers op dit moment. De duintoppenroute bij Schoorl is een erg mooi rondje van 20 km.
pi_212971902
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 08:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Waarom is het zo'n hel?
Rotterdam staat al jaren op m'n lijstje. 2 jaar terug wegens klauwende voet omgezet naar de 1/4 marathon.
Dit keer toch doorgezet en ingeschreven. Telkens tussen hoop en vrees komt dat klauwen weer terug, afgewisseld met een week ziek zijn, een blessure aan de boog van m'n voet. 2 beroerde 28'ers gelopen, 1 goede 30'er. Afgelopen zaterdag kwam ik geen meter verder dan 24km.

Het klauwen (zo noem ik het ff, want het is iets specifieker dan dat, maar dat is ff irrelevant) belemmert het maken van kilometers. Het treedt op naarmate ik verder loop en als de pijn er eenmaal in schiet, moet ik m'n voet ff strekken. Zodra dat 1 keer gebeurt tijdens een run, gebeurt het daarna steeds sneller en wordt het pijnlijker.
Na deze marathon ga ik me gewoon focussen op kortere afstanden, tot max een HM.

Maar daarom is het dus een hel. Ik ben vastberaden om over die finish te komen, al is het wandelend.
Ik heb me ingeschreven via het KWF. Degene voor wie ik het doe voert een hevigere strijd dan ik, dus ik ga ervoor.
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 27 maart 2024 @ 08:51:59 #104
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212974182
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 12:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Wat een verhaal _O_ hoelang deed je er uiteindelijk over?
Rond de 6:30 uur.
  woensdag 27 maart 2024 @ 08:54:58 #105
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_212974204
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2024 22:23 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Het klauwen (zo noem ik het ff, want het is iets specifieker dan dat, maar dat is ff irrelevant) belemmert het maken van kilometers. Het treedt op naarmate ik verder loop en als de pijn er eenmaal in schiet, moet ik m'n voet ff strekken. Zodra dat 1 keer gebeurt tijdens een run, gebeurt het daarna steeds sneller en wordt het pijnlijker.

Maar daarom is het dus een hel. Ik ben vastberaden om over die finish te komen, al is het wandelend.
Ik heb me ingeschreven via het KWF. Degene voor wie ik het doe voert een hevigere strijd dan ik, dus ik ga ervoor.
Maar ga jij je dan niet helemaal kapot lopen?
En de oorzaak van het klauwen was/is dus ook niet op te lossen?
pi_212974410
quote:

[..]
Rotterdam staat al jaren op m'n lijstje. 2 jaar terug wegens klauwende voet omgezet naar de 1/4 marathon.
Dit keer toch doorgezet en ingeschreven. Telkens tussen hoop en vrees komt dat klauwen weer terug, afgewisseld met een week ziek zijn, een blessure aan de boog van m'n voet. 2 beroerde 28'ers gelopen, 1 goede 30'er. Afgelopen zaterdag kwam ik geen meter verder dan 24km.

Is het een soort kramp? Dan kan je nog bloed laten testen, misschien tekort magnesium. Mijn vrouw loopt ook (ook Rotterdam) die heeft een spieraandoening waarbij de spieren altijd op spanning staan, daardoor heeft ze ook vaak kramp (overal). Wat bij haar dus helpt is spoelen met augurkennat.
  woensdag 27 maart 2024 @ 09:57:23 #107
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212974929
quote:

[..]

Ben je al eens naar een podotherapeut geweest? Wellicht is dit te verhelpen met een zooltje.
pi_212976244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 08:54 schreef BOKA het volgende:

[..]
Maar ga jij je dan niet helemaal kapot lopen?
En de oorzaak van het klauwen was/is dus ook niet op te lossen?
quote:
6s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:22 schreef pipster het volgende:

[..]
Is het een soort kramp? Dan kan je nog bloed laten testen, misschien tekort magnesium. Mijn vrouw loopt ook (ook Rotterdam) die heeft een spieraandoening waarbij de spieren altijd op spanning staan, daardoor heeft ze ook vaak kramp (overal). Wat bij haar dus helpt is spoelen met augurkennat.
quote:
5s.gif Op woensdag 27 maart 2024 09:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ben je al eens naar een podotherapeut geweest? Wellicht is dit te verhelpen met een zooltje.
Ik ben naar hardloopwinkels geweest, fysio, podo, bij een club aangesloten die zeer ervaren trainers hebben.
Niemand kent het probleem dat ik ervaar.

Het lijkt inderdaad een soort verkramping. Magnesium slik ik al een tijd.

Ik heb het zoeken naar oplossingen losgelaten, omdat het me al honderden euro's heeft gekost en ik nog steeds het probleem ervaar.

Misschien gaat die marathon een aanslag op m'n lichaam worden, maar dat overleven we wel. Daarna komt het genieten op kortere afstanden wel weer :)
Cuz I'm Mr. Brightside
  woensdag 27 maart 2024 @ 12:03:11 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212976775
quote:
7s.gif Op woensdag 27 maart 2024 11:29 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik ben naar hardloopwinkels geweest, fysio, podo, bij een club aangesloten die zeer ervaren trainers hebben.
Niemand kent het probleem dat ik ervaar.

Het lijkt inderdaad een soort verkramping. Magnesium slik ik al een tijd.

Ik heb het zoeken naar oplossingen losgelaten, omdat het me al honderden euro's heeft gekost en ik nog steeds het probleem ervaar.

Misschien gaat die marathon een aanslag op m'n lichaam worden, maar dat overleven we wel. Daarna komt het genieten op kortere afstanden wel weer :)
Dat vind ik raar, want mijn podo was er wel mee bekend, omdat ik het zelf in lichte mate doe. Is een second opinion bij een andere podo dan misschien een optie?
pi_212977131
Ik zou dan ook een sportpodoloog aanraden (dus geen podotherapeut, en dus een specifiek gericht op sport). Weet niet in welke regio je zit, maar in Eindhoven zit op de vijfkamplaan een goede (een dependance van runners mol)
  woensdag 27 maart 2024 @ 12:44:35 #111
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_212977304
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2024 12:31 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou dan ook een sportpodoloog aanraden (dus geen podotherapeut, en dus een specifiek gericht op sport). Weet niet in welke regio je zit, maar in Eindhoven zit op de vijfkamplaan een goede (een dependance van runners mol)
Ik heb ook geen klachten over mijn Eindhovense in Stratum, maar daar woont @Neo-Mullen niet.
pi_212977361
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2024 12:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb ook geen klachten over mijn Eindhovense in Stratum, maar daar woont @:Neo-Mullen niet.
Daarom dat ik er ook bij zette dat ik niet wist uit welke regio hij komt ;)
pi_212990338
Geen Robben dit jaar in Rotterdam, scheelt weer een plekje op de eindklassering.
pi_212992537
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 12:10 schreef kalinhos het volgende:
Geen Robben dit jaar in Rotterdam, scheelt weer een plekje op de eindklassering.
Waar lees je dat? Ik kan mezelf (of anderen) nog niet vinden in de app.

Mijn PR is een halve minuut sneller dan Robben. 😎

[ Bericht 5% gewijzigd door Evangelion op 28-03-2024 15:14:41 ]
pi_212992953
Gisteren voor het eerst de Shokz Openrun mini gebruikt tijdens een loopje. Eerste ervaringen zijn erg positief _O_
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212995269
quote:
En Ireen Wüst? (Die had het er over in een podcast)

Liep de zevenheuvelenloop van 15km in 2022 in 1:07:35.

https://results.sporthive(...)ces/484067/bib/17049

[ Bericht 12% gewijzigd door Nober op 28-03-2024 18:20:42 ]
pi_213000322
Martin Hersman over fysiek, mentaal en emotioneel herstel door te slapen

quote:
In deze aflevering hebben we het over (beter) slapen. Te gast is oud topschaatser en commentator bij Studio Sport.
In zijn werk komt hij in aanraking met heel veel mensen met slaapproblemen. Veel hebben de basis van herstel niet op orde: ze slapen slecht.

Wat voor adviezen geeft hij ze? We bespreken zijn advies voor de beste ‘slaapstrategie’ en heel veel tips, inzichten en antwoorden op al jullie vragen zoals over beter in slaap vallen, slaap inhalen, powernaps en de nacht voor een wedstrijd.

Sliep Martin Hersman zelf als topsporter eigenlijk goed? En wat is zijn Naar de Vaantjes moment?
Vanaf 10:25
https://open.spotify.com/(...)U0V3YFRtOcHlE0UTK6eA
  donderdag 28 maart 2024 @ 22:21:29 #118
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213000425
quote:
Is ie weer eens geblesseerd?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213000485
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:14 schreef Nober het volgende:
Martin Hersman over fysiek, mentaal en emotioneel herstel door te slapen
[..]
Vanaf 10:25
https://open.spotify.com/(...)U0V3YFRtOcHlE0UTK6eA
3-2-1 regel
geen schermen 1 uur voor slapen (sowieso geen schermen in bed)
geen drinken 2 uur voor slapen
geen eten 3 uur voor bedtijd

Geen koffie na middaguur

Paar dagen thuiswerken (en geen kinderen hebben) scheelt al een hoop gelukkig.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 09:13:51 #120
179002 GwaiLow
pi_213002978
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:26 schreef Evangelion het volgende:

[..]
3-2-1 regel

Geen koffie na middaguur

Die eerste is voor veel mensen wel pittig, denk ik. Denk dat er vrij veel mensen (ook top sporters) zijn die met de laptop of ipad in bed gaan zitten. Maar ik geloof absoluut dat het een goede regel is, en dat je eigenlijk beter een boek zou kunnen gaan lezen.
pi_213003250
quote:

[..]

Wat balen zeg.. ik hoop dat in Rotterdam de adrenaline overheerst en dat je niet teveel last ervaart! Het klinkt toch wel als iets wat op te lossen moet zijn, maar soms is het inderdaad een hele zoektocht. Mooi dat je een persoonlijk doel eraan gekoppeld hebt, uiteindelijk gaat alles in de marathon sowieso pijn doen en trek je je op karakter er doorheen!
pi_213004216
quote:
6s.gif Op donderdag 28 maart 2024 22:26 schreef Evangelion het volgende:

[..]
3-2-1 regel

Geen koffie na middaguur

Ik stop al eerder met drinken (18:00) aangezien ik 3 liter water drink en ik er s' nachts niet uit wil.

Maar Hersman heeft het er ook over om op zondag en maandag eerder te gaan slapen, over powernaps, over in koude slaapkamer slapen waardoor hij voor de zomer een speciale mat heeft aangeschaft (hij heeft geen airco).
pi_213004226
Wanneer opent de inschrijving voor Eindhoven meestal? Ik ga me denk ik weer focussen op een HM in Oktober.
  vrijdag 29 maart 2024 @ 11:26:40 #124
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213004978
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer opent de inschrijving voor Eindhoven meestal? Ik ga me denk ik weer focussen op een HM in Oktober.
Je kunt op de interesselijst gezet worden:https://www.asmlmarathoneindhoven.nl/inschrijven/
Ik weet dat Breda die een week eerder gehouden wordt,zijn inschrijving opent op 1 mei.
pi_213005007
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 11:26 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Je kunt op de interesselijst gezet worden:https://www.asmlmarathoneindhoven.nl/inschrijven/
Ik weet dat Breda die een week eerder gehouden wordt,zijn inschrijving opent op 1 mei.
Done! ^O^
pi_213005508
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 10:42 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik stop al eerder met drinken (18:00) aangezien ik 3 liter water drink en ik er s' nachts niet uit wil.

Maar Hersman heeft het er ook over om op zondag en maandag eerder te gaan slapen, over powernaps, over in koude slaapkamer slapen waardoor hij voor de zomer een speciale mat heeft aangeschaft (hij heeft geen airco).
Elke dag op dezelfde tijd naar (en uit) bed is het beste dacht ik. :P
pi_213006607
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 12:14 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Elke dag op dezelfde tijd naar (en uit) bed is het beste dacht ik. :P
Het zal niet voor iedereen hetzelfde zijn.
pi_213007617
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2024 14:41 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Waar lees je dat? Ik kan mezelf (of anderen) nog niet vinden in de app.

Mijn PR is een halve minuut sneller dan Robben. 😎
Via die hardloopsupporter site, om een video te uploaden. Heb ergens t idee dat het niet helemaal AVG proof is om vantevoren iedere deelnemers voor- en achternaam raad te plegen maar het werkt.
pi_213007630
Ik heb er nu wel zin in, nog 2 weekies. speel alleen morgen en volgend weekend nog mee met mijn voetbalteam, na 6 april doe ik helemaal niks meer.

En waar ik ook naar uitkijk: niet meer elke zondagochtend op onchristelijke tijden borden pannekoeken weg zitten te knagen. Tis lekker maar na 9 weken op rij…
pi_213007699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:30 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb er nu wel zin in, nog 2 weekies. speel alleen morgen en volgend weekend nog mee met mijn voetbalteam, na 6 april doe ik helemaal niks meer.
Onverstandig als ik eerlijk ben. Je zult maar een blessure oplopen..
pi_213007866
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:30 schreef kalinhos het volgende:

En waar ik ook naar uitkijk: niet meer elke zondagochtend op onchristelijke tijden borden pannekoeken weg zitten te knagen. Tis lekker maar na 9 weken op rij…
Ik hoef niet heel vroeg op te staan, maar die pannenkoeken word ik nooit zat. :9
pi_213008038
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Onverstandig als ik eerlijk ben. Je zult maar een blessure oplopen..
ja klopt, al loop ik dat risico natuurlijk al een week of 7. Maar als je beetje in de kelders vh amateurvoetbal zit…tis elke week schrapen om voldoende spelers te krijgen. Dan kan ik zelf als leider niet zelf niet-komen. Maar idd, ik ben elke keer weer blij als ik fit t veld af stap.

Aan de andere kant: stel dat je nog wel geblesseerd raakt. Ja das kut, maar uiteindelijk…tsja, je kan dan Rotterdam niet lopen. Das jammer en zonde van de voorbereiding, maar tis ook weer niet alsof je huisdier net gestorven is. Het is wel echt een luxe-probleem natuurlijk(zo zit ik erin althans).
pi_213008146
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 16:14 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Das jammer en zonde van de voorbereiding,
Knap dat je er zo luchtig over kunt denken. Een marathon schema waarbij je 12-16 weken 3-4x per week traint om uiteindelijk die marathon te kunnen lopen vind ik persoonlijk een te grote opoffering om dat last-minute op het spel te zetten.
pi_213008165
Dit wordt mijn 4e keer. Denk dat ik er ook anders in zou zitten als het mijn eerste keer was ofzo :P

Tuurlijk wil ik fit blijven maar in t slechtste geval ben ik fit geworden voor niks.
pi_213008835
Over 2 weken loop ik op eigen houtje mijn eerste halve marathon (geen officiële wedstrijd oid).

Maar nu dat ik weet dat bij een marathon training pannenkoeken horen dat misschien ook maar eens overwegen. :9~ :D
pi_213011568
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 17:16 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:
Over 2 weken loop ik op eigen houtje mijn eerste halve marathon (geen officiële wedstrijd oid).
Een lokaal loopje waar je ingeschreven bent voor een snicker is echt wel aan te raden.

Vaak gezellig, er is verzorging onderweg en met wat mensen om je heen zit er meestal net wat meer in qua resultaat 👍🏻
pi_213012533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 15:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Via die hardloopsupporter site, om een video te uploaden. Heb ergens t idee dat het niet helemaal AVG proof is om vantevoren iedere deelnemers voor- en achternaam raad te plegen maar het werkt.
Ik schrijf mezelf altijd in onder schuilnamen bij hardloopwedstrijden :') Eén keer hebben ze mijn achternaam zelf ingevuld omdat ik alleen een initiaal had gedaan maar in mijn emailadres staat ie wel voluit.

Je kunt ook altijd de meest oncharmante foto's vinden van iedereen waarvan je weet dat ze aan een hardloopwedstrijd meedoen :')
pi_213015371
Hoera, eindelijk weer eens een stukje door de regen rennen.
pi_213015680
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 20:38 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Een lokaal loopje waar je ingeschreven bent voor een snicker is echt wel aan te raden.

Vaak gezellig, er is verzorging onderweg en met wat mensen om je heen zit er meestal net wat meer in qua resultaat 👍🏻
Dat heb ik zeker overwogen mede vanwege de punten die jij ook noemt.
Toch voel ik mij er prettiger bij om de eerste keer die afstand alleen af te leggen. :)
pi_213018997
Zojuist echt een heerlijke 25'er gelopen. Dinsdag en donderdag ook al 2 heerlijke intervals gedaan. Deze is week is echt een mega opsteker na de domper van afgelopen zaterdag.

@SEMTEX en @hilliebillie dank voor 't meedenken, maar ik ga daar pas na de marathon wellicht een keer naar kijken.

Hoe dan ook, 25 heerlijk gelopen met een stevig tempoblok (eigenlijk te snel, maar ik kon me niet bedwingen :@ ).

Jammer dat juist nu Garmin plat ligt, wil graag de stats bekijken.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213021218
Klein dipje. Drukke week en doordeweeks te hard gegaan met krachtraining na een tijdje niet (squats en zo) -O-
Anyway

Congratulations! You are registered for the European Marathon Championships 2025. We look forward to welcoming you on Sunday 13 April 2025.

Klinkt als heel wat zo :P ben ook maar een hobbyjogger @Nober
pi_213033896
Vanmorgen intervaltraining gedaan meerdere sprintjes bij een brug. Nu taperen.

Eerste kwartaal 43 keer hardgelopen iets meer dan 59 uur goed voor 533km dat is gemiddeld 9km per uur en 6:39 per km.
  zondag 31 maart 2024 @ 16:03:18 #143
450148 KapiteinIglo
pi_213037044
Vandaag de vestingloop in Steenbergen gelopen
Doel was 5km onder 40min en ik heb 5km gelopen in 39:47
Dus geslaagd!

Verder was het vechten, geen toploop :')
pi_213042345
Heel de dag is het heerlijk droog en verschrikkelijk zonnig en precies dat moment dat ik ga lopen komt de onweersbui over. Er was geen vezel op mijn lijf meer droog na 5 minuten en er stond net zoveel water in mijn schoenen als in de plassen op straat. Het laatste stuk was zwaar, volgens mij droeg ik ook een kilo extra mee door al dat water. Maar wel weer een loopje gedaan. *O*
  zondag 31 maart 2024 @ 22:01:56 #145
450148 KapiteinIglo
pi_213042364
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2024 21:59 schreef Nanuke het volgende:
Heel de dag is het heerlijk droog en verschrikkelijk zonnig en precies dat moment dat ik ga lopen komt de onweersbui over. Er was geen vezel op mijn lijf meer droog na 5 minuten en er stond net zoveel water in mijn schoenen als in de plassen op straat. Het laatste stuk was zwaar, volgens mij droeg ik ook een kilo extra mee door al dat water. Maar wel weer een loopje gedaan. *O*
*O* thats the spirit
Wel droog naar buiten of zelfs al gelijk in de regen?
pi_213043038
Gelijk in de regen, maar net iets meer dan miezer. Blijkbaar zit er toch ergens een optimist in mij, want ik dacht bij de eerste stappen 'het valt vast wel mee'. :')
pi_213046623
Zaterdag bij Valkenburg meegedaan aan de Caubergtrail. Wel maar de 9km (had me eerst voor de 18 ingeschreven maar kwam net niet fris uit wintersport vorige week) maar die had alsnog 300 hoogtemeters. Stuk door de mergelgrotten, mooie paden langs de Cauberg, flink pittige klimmetjes voor deze Randstedeling. Uiteindelijk de 9km net binnen het uur afgelegd, daarmee was ik zowaar 63/460 deelnemers (53/251 mannen)! Heel tof, ga vaker zulke heuvelige trails zoeken :D
pi_213061118
Gebruiken jullie soms ook iets van een belt?

Op zich heb ik 2 korte broeken met zakken met rits dus ik kan mijn gelletjes gewoon meenemen, maar eigenlijk zoek ik iets van een belt waar ik er gewoon 4-5 kan vastmaken, voor een normaal budget.
Voorgaande keren gaf mijn vriendin me op km 7-14-21-28-33 de gelletjes, maar ik vond dat elke keer weer spannend of ze wel (op tijd) op de plek stond waar ik zou zijn.
pi_213061231
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 14:52 schreef kalinhos het volgende:

Op zich heb ik 2 korte broeken met zakken met rits dus ik kan mijn gelletjes gewoon meenemen, maar eigenlijk zoek ik iets van een belt waar ik er gewoon 4-5 kan vastmaken, voor een normaal budget.
Voorgaande keren gaf mijn vriendin me op km 7-14-21-28-33 de gelletjes, maar ik vond dat elke keer weer spannend of ze wel (op tijd) op de plek stond waar ik zou zijn.
Ja eigenlijk altijd wel, daar doe ik m'n telefoon en sleutels in. En voor langere afstanden inderdaad ook m'n gels.
In een gewone korte broek met zakken vind ik niet prettig omdat alles dan toch los zit en heen en weer beweegt/rammelt.
pi_213061326
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:01 schreef chasse_friet het volgende:
In een gewone korte broek met zakken vind ik niet prettig omdat alles dan toch los zit en heen en weer beweegt/rammelt.
Tegenwoordig heb je ook prima korte broeken met een tight aan de binnenkant inclusief handige vakjes op je dijbeen voor een telefoon of gelletjes.
pi_213061366
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Tegenwoordig heb je ook prima korte broeken met een tight aan de binnenkant inclusief handige vakjes op je dijbeen voor een telefoon of gelletjes.
Ja klopt, maar die ik nu heb hebben dat niet. Ik heb zo'n korte tight van Fusion met zakken, die ga ik ook met de marathon dragen.
pi_213061468
quote:

Ik heb 2 van deze, erg blij mee

quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2023 11:41 schreef Daantke het volgende:
...

Ook erg blij met mijn nieuwe shorts met heel veel bergruimte ^O^ Had er nu 3 ISO gels, 2 kleine bidons, telefoon, airpods case en sleutels in, en nog zat ruimte over.
Enige nadeel is dat het vrij fragiele zakjes zijn en ik gebruik ze best vaak, dus er zijn al wat stiksels los, maar ik ga het binnenkort wel ff repareren met naald en draad. En om een of andere reden heeft de ene wel een zakje aan de voorkant en de andere niet. Dus iets minder opbergruimte.

Ik zie dat de link verlopen is, het zijn de Adidas Agravic Tech Pro Trail Running Shorts en blijkbaar niet meer te koop, misschien nog ergens in de sale ofzo of er is een opvolger? Maar het gaat om het idee: een ingebakken belt in de band van de broek.

-edit-
zo te zien heet de opvolger de Tech Trail (dus zonder Pro) en heeft die inderdaad geen voorkant-zakje, dus helaas iets minder opbergruimte.. https://www.adidas.nl/ter(...)ng-short/HT9395.html

[ Bericht 7% gewijzigd door Daantke op 02-04-2024 15:29:47 ]
pi_213061645
Deze heb je ook nog: https://www.adidas.nl/terrex-techrock-pro-trail-short/IP4833.html

Fusion spul is overigens in de aanbieding op het moment bij Intersport Twinsport: https://www.intersporttwi(...)ba&order=sorting&p=1
pi_213061931
Ik gebruik een flipbelt voor telefoon en sleutel (aan een speciaal haakje zodat je hem niet kwijt kan raken)
Water en gels meestal in hydratatievest, of gels tijdens een race ook in flipbelt of in die speciale broekzakjes zoals genoemd.
Oja 1 van m'n soft flasks raakte dit weekend lek #rip.

Ik heb ook een speciale waterfles voor in de flipbelt geprobeerd, maar dat zit echt superkut. :')
Kan echt niet lopen met zo'n hard ding in m'n rug of heup. Foto voor science.
SPOILER
Maar me wel een beetje zorgen over water in Rotterdam. In Athene kreeg je elke 2.5km een halve liter plastic fles. Nu elke 5km van die bekertjes met 100ml of wa. :{
En geen zin om mensen te vragen me langs de route iets te geven.
pi_213061977
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 15:58 schreef Evangelion het volgende:
Nu elke 5km van die bekertjes met 100ml of wa.
Waterposten zijn vaak heel lang, dus je kunt meerdere bekertjes aanpakken en zo toch voldoende drinken. Daarnaast staan ze ook met sponzen, die kun je ook leegzuigen voor vochtopname.
  dinsdag 2 april 2024 @ 16:14:51 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213062123
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Waterposten zijn vaak heel lang, dus je kunt meerdere bekertjes aanpakken en zo toch voldoende drinken. Daarnaast staan ze ook met sponzen, die kun je ook leegzuigen voor vochtopname.
Ik doe dat liever niet met een spons, ik weet niet waar die allemaal geweest is. Ben ik nou een gekkie? :P
pi_213062151
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik doe dat liever niet met een spons, ik weet niet waar die allemaal geweest is. Ben ik nou een gekkie? :P
Achja, je knijpt ze ook over je hoofd of in je nek uit en dan krijg je dat vocht ook soms in je mond. Bij de grotere evenementen hebben ze meestal handschoenen aan voor de hygiëne, niet teveel over nadenken :P
pi_213062559
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_213062802
quote:
Ik gebruik een flipbelt voor telefoon en sleutel (aan een speciaal haakje zodat je hem niet kwijt kan raken)
Water en gels meestal in hydratatievest, of gels tijdens een race ook in flipbelt of in die speciale broekzakjes zoals genoemd.

Ik heb ook een speciale waterfles voor in de flipbelt geprobeerd, maar dat zit echt superkut. :')
SPOILER
Maar me wel een beetje zorgen over water in Rotterdam. In Athene kreeg je elke 2.5km een halve liter plastic fles. Nu elke 5km van die bekertjes met 100ml of wa. :{
Nou ja 8 keer 120-150 ml is alsnog meer dan een liter en als je twee bekertjes pakt kun je wel aan 1,5-2 liter komen als je wil. Plus eventueel nog vocht in gels. Lijkt me meer dan voldoende.

Vorige 2 marathons beide keren een pitstop moeten maken en dat wil ik nu niet meer, dus ik drink niet zoveel tijdens races. Wel de dagen van tevoren veel water drinken, de ochtend zelf hooguit een koffietje en een slokje water maar verder niks tot aan de eerste drankpost.
pi_213062913
quote:

SPOILER
Waarom dat laatste niet? Je loopt toch best voor in het veld, als je slimme punten afspreekt kan dat prima? En het motiveert je ook weer een beetje als je weet waar de volgende persoon staat.
pi_213062940
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 16:02 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
die kun je ook leegzuigen voor vochtopname.
dat meen je toch niet 🤢
  dinsdag 2 april 2024 @ 19:05:00 #163
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213064126
quote:
Misschien toch maar proberen om nog een startnummer te scoren.
pi_213066420
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:20 schreef CaLeX het volgende:

[..]
dat meen je toch niet 🤢
Goed voor de weerstand. :+
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:40:39 #165
302812 Little_Miss_Naughty
naughty by nature
pi_213066626
quote:

SPOILER
Ik heb de action-versie van de Flipbelt, doet zijn werk prima, maar inderdaad nooit drinkflesjes erin gedaan tijdens het rennen.
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  dinsdag 2 april 2024 @ 21:54:28 #166
474254 GurneyIsBestOke
pi_213066836
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 19:05 schreef BOKA het volgende:

[..]
Misschien toch maar proberen om nog een startnummer te scoren.
Ik overweeg het stiekem echt een beetje. Zondag 25 gerend en vandaag 20, zonder extreme moeite of een goede voorbereiding (vandaag rende ik op enkel een Smullers burger omdat ik dacht dat we maar 8km gingen rennen _O- ). Aan de andere kant is het ook gewoon de Marathonkoorts om mij heen die aanstekelijk is. Ik krijg daar zo zin van!

Maar eigenlijk komt het nét te vroeg.
Makkelijk eerste
pi_213068658
In verband met ziekte heb ik een startbewijs (wave 2) over. Dus mocht iemand serieus interesse hebben dan hoor ik het graag.
pi_213068659
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2024 17:20 schreef CaLeX het volgende:

[..]
dat meen je toch niet 🤢
Niks mis mee hoor.
  Redactie Sport woensdag 3 april 2024 @ 09:51:59 #169
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_213068856
quote:
Was dus onbedoeld de laatste keer in 2023. Nu moet ik op tv maar extra genieten :{
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  woensdag 3 april 2024 @ 10:53:53 #170
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213069481
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik overweeg het stiekem echt een beetje. Zondag 25 gerend en vandaag 20, zonder extreme moeite of een goede voorbereiding (vandaag rende ik op enkel een Smullers burger omdat ik dacht dat we maar 8km gingen rennen _O- ). Aan de andere kant is het ook gewoon de Marathonkoorts om mij heen die aanstekelijk is. Ik krijg daar zo zin van!

Same here. Ik train voor Leiden in mei. Heb er wel aan zitten denken om misschien Rotterdam nog snel mee te pakken, maar vind de overnameprijs nog steeds hoog en het logistieke gedoe ook irritant.
pi_213069895
quote:

Deze riem eens in de aanbieding gekocht.

https://www.intersport.nl(...)04_color=00304&cgid=

Er zat ook een soft flask bij van 250ml.

Ideaal al kan de riem te kort zijn voor mensen met maat XL.
  woensdag 3 april 2024 @ 16:21:59 #172
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213072571
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2024 21:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik ben ook serieus, maar moet eerst kijken of ik genoeg hersteld ben van Texel. Heb pas 1 rustig rondje gerend, die ging op zich prima maar voelde wel dat mn benen nog wat moe waren.
Ga dus vermoedelijk pas heel kort vooraf een startbewijs scoren. Scheelt bovendien ook in het geld. :P
  donderdag 4 april 2024 @ 09:44:57 #173
450148 KapiteinIglo
pi_213080462
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2024 09:38 schreef Cavalier het volgende:
In verband met ziekte heb ik een startbewijs (wave 2) over. Dus mocht iemand serieus interesse hebben dan hoor ik het graag.
@GurneyIsBestOke dit is je kans
  donderdag 4 april 2024 @ 09:59:30 #174
474254 GurneyIsBestOke
pi_213080616
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:44 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
@:gurneyisbestoke dit is je kans
Ik kan die van een goede vriendin overnemen dus mocht ik zin hebben dan kan ik mijn kans pakken ;)

Maar ik vind vooralsnog de drempel te hoog, 20/25 rennen is toch iets anders dan 42. Plus ik heb gewoon plannen die vrijdag waarbij alcohol genuttigd gaat worden :D
Makkelijk eerste
  donderdag 4 april 2024 @ 10:55:59 #175
450148 KapiteinIglo
pi_213081219
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 09:59 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ik kan die van een goede vriendin overnemen dus mocht ik zin hebben dan kan ik mijn kans pakken ;)

Maar ik vind vooralsnog de drempel te hoog, 20/25 rennen is toch iets anders dan 42. Plus ik heb gewoon plannen die vrijdag waarbij alcohol genuttigd gaat worden :D
Ook belangrijk B:)B
  donderdag 4 april 2024 @ 11:54:50 #176
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213081843
Rotterdam wordt vast extra populair nu het de laatste keer is dat je gehighfived wordt door Lee Towers :P
  donderdag 4 april 2024 @ 12:26:12 #177
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213082211
Ik heb er even aan gedacht om mezelf dan gewoon die start kado te doen (mocht een startbewijs lukken), alleen ik vrees dat ik niet eens 5k kan lopen. Wordt wel genant dan :')

Maar ik roep al jaren dat dit mijn harde deadline was voor het lopen van de marathon - voordat Lee stopt :{
  donderdag 4 april 2024 @ 12:45:07 #178
450148 KapiteinIglo
pi_213082521
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:26 schreef Quoi het volgende:
Ik heb er even aan gedacht om mezelf dan gewoon die start kado te doen (mocht een startbewijs lukken), alleen ik vrees dat ik niet eens 5k kan lopen. Wordt wel genant dan :')

Maar ik roep al jaren dat dit mijn harde deadline was voor het lopen van de marathon - voordat Lee stopt :{
dan is 42k wel een uitdaging ja…
pi_213082717
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2024 11:54 schreef SEMTEX het volgende:
Rotterdam wordt vast extra populair nu het de laatste keer is dat je gehighfived wordt door Lee Towers :P
Dat highfiven doet hij al een paar jaar niet meer volgens mij, hij zit op zijn stoeltje in de hoogwerker ;)
pi_213084557
Ben alvast bezig met het weer op de 14de en dat ziet er goed uit.
pi_213084606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:36 schreef Nober het volgende:
Potentieel aan de warme kant.
pi_213084608
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:36 schreef Nober het volgende:
Hoop het. Maar daar is het nog veel te vroeg voor joh. :P
Deze zaterdag maar even maximaal hitte acclimatiseren, voor de zekerheid.
pi_213084650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 15:40 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Hoop het. Maar daar is het nog veel te vroeg voor joh. :P
Deze zaterdag maar even maximaal hitte acclimatiseren, voor de zekerheid.
Inderdaad, ik ga ook in de middag lopen in het weekend zodat ik er soort van aan kan wennen.
pi_213096398
Oefff de griep heeft mij te pakken. Nog 8 dagen tot Rotterdam :'(
pi_213109419
Pffffff, warm hoor.
pi_213109777
Let's goooo
pi_213110877
Laatste duurloop (18km) heerlijk op het gemakje uitgelopen op 5:48 :)
Begin er zelfs een beetje naar uit te kijken, in plaats van te vrezen :o :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213112351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2024 12:30 schreef Mip1988 het volgende:
Oefff de griep heeft mij te pakken. Nog 8 dagen tot Rotterdam :'(
Beterschap, hopelijk ben je op tijd weer op de been en hakt het er niet al teveel in conditioneel gezien!
pi_213112694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2024 12:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Dat highfiven doet hij al een paar jaar niet meer volgens mij, hij zit op zijn stoeltje in de hoogwerker ;)
Kheb m nog gehighfived in 2022!

De voorbereiding zit er nu helemaal op. Paar posts eerder verteld dat ik nog moest voetballen, gelukkig hadden we laatste potjes genoeg man waardoor ik ipv 2x 90min heb kunnen volstaan met 45min vorige week en vandaag alleen vlaggen, dus geen blessures opgelopen. Nu alleen niet verkouden of andere ongein oplopen komende week en dan ziet zondag er heel leuk uit.

Ik ga denk - voor het eerst - met de trein. Benieuwd hoe vol die zit vanaf Dordrecht vanaf 08:30
pi_213114245
Grmbl net m'n foamroller gesloopt, barst in de binnenste plastic tube. Goedkoop Tunturi ding en al vijf jaar oud maar toch irritant }:|
pi_213124029
Ook "klaar". 21.1km vandaag. Veel te hard gewerkt want gefrustreerd door de wind.

Voor volgende week vrezen met grote vreze ... ;(
Marcus 4, 41: En zij vreesden met grote vreze, en zeiden tot elkander: Wie is toch Deze, dat ook de wind en de zee Hem gehoorzaam zijn?

Dinsdag en woensdag nog easy 10k-ish, zaterdag korte shake-out.
pi_213124158
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 14:17 schreef Evangelion het volgende:
Ook "klaar". 21.1km vandaag. Veel te hard gewerkt want gefrustreerd door de wind.

Voor volgende week vrezen met grote vreze ... ;(
Marcus 4, 41: En zij vreesden met grote vreze, en zeiden tot elkander: Wie is toch Deze, dat ook de wind en de zee Hem gehoorzaam zijn?

Dinsdag en woensdag nog easy 10k-ish, zaterdag korte shake-out.
Net ook een rondje in een geweldige gedreven wind gedaan :P
pi_213126529
Nescioloop gedaan, 15km in 1:22:24. Doel was niet voluit maar wel een negative split, dat is gelukt. Benen waren prima, maar ik kreeg al na 4km last van een plekje aan de binnenkant van m'n voet. Megablaar uiteindelijk, nog verrast dat ie niet open ging maar het is echt een ding van 4cm lang, behoorlijk vervelend, ook omdat ik gewoon lekker kilometers wil maken komende week :X Maar even flink blarenplijsters inslaan.
pi_213127903
Vandaag laatste "duur"loopje gedaan voor Rotterdam, een lokaal 15km wedstrijdje.
Geprobeerd zoveel mogelijk op marathontempo (4:25) te lopen, dit ging prima behalve het stuk recht tegen de wind in in een open weiland :')

Wel irritant dat mijn Polar horloge de activiteit niet gesynct krijgt naar Strava.
Op mijn horloge is gewoon een "Hardlopen" activiteit, maar in de Polar Flow app staat ie als "Overig outdoor".
Waar je elke activiteit normaliter kan bewerken kan dat nu niet, de activiteit is niet bewerkbaar (greyed out).
Geprobeerd via de USB kabel aan mijn laptop te hangen, maar krijg telkens

"De server meldde een fout. Probeer het opnieuw. Stuur het logbestand van FlowSync (polar.com/flow) naar Polar Customer Care als het probleem aanhoudt."

Meer mensen problemen met Polar vandaag?
pi_213128898
Vandaag mijn eerste (onofficiële op eigen houtje) halve marathon gelopen in 02:26:20. :)

Nu waarschijnlijk een schema volgen halve marathon onderhoud en daarna een schema om de snelheid te verhogen. *O*
pi_213131221
Vrijdag tijdens de loop schoot 't in mijn onderrug ik denk door te oude schoenen (1100+ km).

Inmiddels voelt het wel weer wat beter na een korte 6km gisterenmiddag op heel rustig tempo (7:30).
  zondag 7 april 2024 @ 21:58:49 #197
450148 KapiteinIglo
pi_213131538
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 17:50 schreef Noisecontrollers het volgende:

Meer mensen problemen met Polar vandaag?
Ja ik!
Bij mij showt mijn strava geen lopers met wienik samen liep in de run. Jammer wel want ik liep een wedstrijd en ik liep met een vriend :'(
pi_213131556
Ik heb vandaag mijn eerste 5k event gelopen
Groot fan van User Wotte
  zondag 7 april 2024 @ 22:00:56 #199
450148 KapiteinIglo
pi_213131571
:@
PR gelopen op de 5km
39:03 *O*

Het is allemaal nog geen toptijden, maar vandaag was het doel onder de 40min! Dat is gelukt!
  zondag 7 april 2024 @ 22:01:20 #200
450148 KapiteinIglo
pi_213131576
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 21:59 schreef Tjacka het volgende:
Ik heb vandaag mijn eerste 5k event gelopen
Hoe ging het!? Welk event heb je gedaan?
pi_213131842
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:01 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Hoe ging het!? Welk event heb je gedaan?
Slecht. Hij was korter volgens mij dan de 5km. dus ik ben teleurgesteld. 15 weken getraind voor niks.

Johan Cruyff run 5k
Groot fan van User Wotte
pi_213131872
Want ik had echt super benen en dacht echt dat ik hem onder de 30 min zo lopen maar volgens mylaps heb ik hem in 23:46 gelopen.

Dat kan niet kloppen
Groot fan van User Wotte
pi_213132161
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2024 22:24 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Slecht. Hij was korter volgens mij dan de 5km. dus ik ben teleurgesteld. 15 weken getraind voor niks.

Johan Cruyff run 5k
balen.

Hier verkeerd gelopen bij een lokale 5km, dus ik kwam op 5,7 uit.

Volgende keer maar niet helemaal blind de lopers voor me volgen.... Qua tempe wel mooi op doel gebleven.
pi_213133471
Gisteren mijn eerste 4 mijl gelopen. Leuk met al die mensen onderweg en muziek e.d.
Heb wel redelijk gelopen, maar ik zou wel wat makkelijker willen lopen.
  maandag 8 april 2024 @ 08:56:35 #205
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213133758
Ik had gisteren voor het eerst tijdens mijn lange duurloop dat ik even de zin in de marathontrainingen kwijt was. Mischien stop ik er even een paar jaar mee om me meer te richten op de halve marathon. De marathontrainingen vragen teveel tijd en ik heb dat er steeds minder voor over.
  maandag 8 april 2024 @ 08:58:21 #206
179002 GwaiLow
pi_213133771
quote:

[..]

Johan Cruyff run 5k
Maar dan heb je toch niet direct getraind voor niks? 8)7
pi_213133781
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
Ik had gisteren voor het eerst tijdens mijn lange duurloop dat ik even de zin in de marathontrainingen kwijt was. Mischien stop ik er even een paar jaar mee om me meer te richten op de halve marathon. De marathontrainingen vragen teveel tijd en ik heb dat er steeds minder voor over.
Dat herken ik wel, ik weet hoeveel ik gedaan heb voor mijn PR, en dat het niet zomaar zal lukken om dat te verbeteren, daarmee is de motivatie ook wat minder. Maar goed, komt misschien over een tijdje wel weer terug, of anders de uitdaging in marathons op mooie plekken of trails zoeken o.i.d.
pi_213134405
Vanochtend per ongeluk mn blaar opengescheurd, nu zit er lekker een klein open wondje onder mn voet :r
Hopelijk geneest het snel want nu kan ik dus helemaal niks doen voor mn conditie deze week :(
pi_213134527
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 08:13 schreef Nijna het volgende:
Gisteren mijn eerste 4 mijl gelopen. Leuk met al die mensen onderweg en muziek e.d.
Het wordt niet makkelijker, alleen sneller & verder ;(
pi_213134780
quote:
99s.gif Op maandag 8 april 2024 10:26 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Het wordt niet makkelijker, alleen sneller & verder ;(
Nou ja, sneller mag ook hoor, verder is niet persé een ambitie. 5km, misschien 10 ooit...
Maar ik blijf stiekem toch hopen dat het nog iets makkelijker/soepeler wordt, ach ja ik heb denk ik andere talenten *)
  maandag 8 april 2024 @ 10:59:22 #211
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213134848
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:07 schreef valleilijn het volgende:
Vanochtend per ongeluk mn blaar opengescheurd, nu zit er lekker een klein open wondje onder mn voet :r
Hopelijk geneest het snel want nu kan ik dus helemaal niks doen voor mn conditie deze week :(
Misschien met een anti-druk ring?
pi_213134866
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 08:58 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Maar dan heb je toch niet direct getraind voor niks? 8)7
Ja wel
Groot fan van User Wotte
  maandag 8 april 2024 @ 11:10:06 #213
179002 GwaiLow
pi_213134987
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:01 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Ja wel
Waarom dan? Je hebt iets opgebouwd wat je nu kan uitbouwen.
pi_213135329
quote:

[..]

Johan Cruyff run 5k
Niet voor niks toch, je kan toch gewoon genieten van de beleving en het rennen met andere mensen en je bent sowieso fitter geworden! Als je een zeker kloppende 5km wilt, kun je kijken naar wedstrijden die door de Atletiekunie gecertificeerd zijn, dan is het parcours nagemeten.
pi_213136696
Mijn hele schema had nooit meer dan 3 dagen op rij een training, en nu in de laatste taperweek opeens 5 runs achter elkaar :') Ik zit nu op dag 4 en heb nou niet echt het idee dat ik hiermee goed oplaad. Misschien vandaag maar effe overslaan. Morgen nog wat marathontempoblokken, en dan donderdag en vrijdag een easy run.

Sowieso ga ik erg slecht op dat taperen, vorig jaar ook al. Je weet dat deze trainingen niet echt meer invloed hebben op je conditie, en je hebt ook weinig prestatiegevoel achteraf omdat je niet meer diep hoeft te gaan, dus het voelt allemaal een beetje pointless. #TaperTantrums o|O
pi_213136955
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 13:45 schreef Daantke het volgende:
Mijn hele schema had nooit meer dan 3 dagen op rij een training, en nu in de laatste taperweek opeens 5 runs achter elkaar :') Ik zit nu op dag 4 en heb nou niet echt het idee dat ik hiermee goed oplaad. Misschien vandaag maar effe overslaan. Morgen nog wat marathontempoblokken, en dan donderdag en vrijdag een easy run.

Sowieso ga ik erg slecht op dat taperen, vorig jaar ook al. Je weet dat deze trainingen niet echt meer invloed hebben op je conditie, en je hebt ook weinig prestatiegevoel achteraf omdat je niet meer diep hoeft te gaan, dus het voelt allemaal een beetje pointless. #TaperTantrums o|O
Klinkt idd niet heel logisch om meer dagen te lopen :?

Ik doe ook minder dan mijn schema. De enige week dat ik dat niet erg vind. :P

Ook gewoon tijd te veel nu .. en volgende week helemaal

[ Bericht 2% gewijzigd door Evangelion op 08-04-2024 14:50:52 ]
  maandag 8 april 2024 @ 14:39:04 #217
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213137093
OK, vraag me niet hoe, maar ik ga (weer) hardlopen. Kijken of volhouden lukt. Nu heb ik met pijn en moeite mijn TomTom mutisport horloge terug gevonden en (nog belangrijker) het laadsnoertje. Lees ik nu dat ze zijn gestopt! :o

Iemand die het nog wel gebruikt? Moet nog lukken toch? Zo'n fijn horloge.
pi_213137393
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 08:13 schreef Nijna het volgende:
In Emmen? Die heb ik gisteren ook gelopen, was een prima loopje
pi_213137602
quote:
14s.gif Op maandag 8 april 2024 15:20 schreef McGrath het volgende:

[..]
In Emmen? Die heb ik gisteren ook gelopen, was een prima loopje
Ja, in Emmen. Was lekker weer, ik vond het wel warm, niet te warm, maar wel warm ;).
  maandag 8 april 2024 @ 16:09:41 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213137841
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 14:39 schreef Quoi het volgende:
OK, vraag me niet hoe, maar ik ga (weer) hardlopen. Kijken of volhouden lukt. Nu heb ik met pijn en moeite mijn TomTom mutisport horloge terug gevonden en (nog belangrijker) het laadsnoertje. Lees ik nu dat ze zijn gestopt! :o

Iemand die het nog wel gebruikt? Moet nog lukken toch? Zo'n fijn horloge.
Mijn man liep met een horloge van TomTom.
pi_213138193
Voor zover ik weet zijn die tomtom producten onbruikbaar, ik had mijn oude tomtoms aan een vriend gegeven die vervolgens dezelfde conclusie had :')

Maar hoewel ik mijn tomtom best fijn vond, vind ik mijn garmin nog veeel fijner. Je kunt bijvoorbeeld een oude 45 of 245 (die heb ik) voor 50-100 op marktplaats vinden. Maar alsnog natuurlijk veel geld als je nog niet weet of je m vaak gaat gebruiken.
pi_213138379
Die medaille voor Rotterdam dit jaar :')__!
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213138391
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 11:10 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Waarom dan? Je hebt iets opgebouwd wat je nu kan uitbouwen.
Maar ik wilde graag volgas gaan en kijken of ik hem onder de 30 minuten kon lopen
Groot fan van User Wotte
  maandag 8 april 2024 @ 17:55:23 #224
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213138878
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
Tijdens mn training voor Texel had ik op het einde ook wel dat ik er soms minder zin in had. Voor mij een reden om niet snel meer zo’n (voor mij) intensief schema te volgen. Ik ga nu ‘gewoon’ lekker lopen, en over een paar maanden kijk ik wel hoe het gaat. In mn hoofd heb ik wel wat plannen, maar die zijn niet in beton gegoten.

Vandaag in ieder geval lekker aan mn hoogtemeters gewerkt met een rondje in zuid Limburg. :P
Heb het idee dat mn benen alweer aardig hersteld zijn. *O*
pi_213139089
quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2024 17:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Be part of history

Oh laatste keer Lee, nvm :P ;)
pi_213139329
quote:

[..]

Johan Cruyff run 5k
Dan was je dus eerder bij de finish.

Elk voordeel heb z'n nadeel. Of andersom.

quote:
9s.gif Op maandag 8 april 2024 17:12 schreef Neo-Mullen het volgende:
Dacht een duurzame vanwege klimaat en diversiteit en inclusiviteit en ga zo maar door. :')
pi_213139393
twitter

:o
pi_213139520
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 18:33 schreef Nober het volgende:

[..]
Dan was je dus eerder bij de finish.

Elk voordeel heb z'n nadeel. Of andersom.
[..]
Dacht een duurzame vanwege klimaat en diversiteit en inclusiviteit en ga zo maar door. :')
Godzijdank, dat nog net niet. Maar het heeft totaal geen ziel. Een wapperend lintje en de naam van de race erop :')
Lijkt wel de medaille van de lokale wijkloop.

Zonde, kan zoveel beter (en dat hebben ze vaak genoeg laten zien)
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213139696
Altijd nog beter dan die rare schijfjes waar ze in Nijmegen steeds mee op de proppen komen.
pi_213139720
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2024 18:57 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]
Godzijdank, dat nog net niet. Maar het heeft totaal geen ziel. Een wapperend lintje en de naam van de race erop :')

Wellicht is er bezuinigd om Kiptum aan de start te krijgen.
pi_213139797
quote:
7s.gif Op maandag 8 april 2024 18:57 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Bij Boston hebben ze na altijd bijna dezelfde medaille een sponsor groot aan de medaille toegevoegd.
(Op zich niet gek, maar Boston is natuurlijk wel historisch).

SPOILER
  maandag 8 april 2024 @ 19:22:13 #232
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213140280
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 10:53 schreef Nijna het volgende:

[..]
Nou ja, sneller mag ook hoor, verder is niet persé een ambitie. 5km, misschien 10 ooit...
Maar ik blijf stiekem toch hopen dat het nog iets makkelijker/soepeler wordt, ach ja ik heb denk ik andere talenten *)
En na de 10 komt de halve marathon ambitie.. O-)

Althans zo ging het bij mij. :)
pi_213140743
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 19:48 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]
En na de 10 komt de halve marathon ambitie.. O-)

Althans zo ging het bij mij. :)
Dat zie ik mezelf echt niet doen, halve marathon... maar goed. Ik had een half jaar geleden ook niet bedacht dat ik 4 mijl zou gaan lopen...
pi_213143256
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 17:13 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Maar ik wilde graag volgas gaan en kijken of ik hem onder de 30 minuten kon lopen
balen man, was er de komende weken nog maar een 5km wedstrijd ergens.zodat je de laatste weken training nog even kon overdoen en wel je doel kan halen.

Helaas ;(
  dinsdag 9 april 2024 @ 08:46:25 #236
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213144178
Mijn eerste meters legde ik gister af op een loopband (vw begeleiding door fysio). Wat een ellende. Ten eerste warm, ten tweede weinig souplesse vanwege toch wat wantrouwen tov dat ding :D

En hij ging te hard. Maar goed, we zijn begonnen. Tussendoor ga ik lekker naar buiten.

Nu ben ik benieuwd naar die medaille van Rdam.
pi_213144493
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 08:46 schreef Quoi het volgende:
Mijn eerste meters legde ik gister af op een loopband (vw begeleiding door fysio). Wat een ellende. Ten eerste warm, ten tweede weinig souplesse vanwege toch wat wantrouwen tov dat ding :D

En hij ging te hard. Maar goed, we zijn begonnen. Tussendoor ga ik lekker naar buiten.

Nu ben ik benieuwd naar die medaille van Rdam.

Gewoon wat saai/weinig rotterdams, vergeleken met bijv.
SPOILER
  dinsdag 9 april 2024 @ 09:56:18 #238
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213144793
Ik had het laatst op Twitter over grote marathon medailles. Ik herinnerde me Dusseldorf. Ik dus even kijken of dat evenement nog bestaat; het wordt al een tijdje niet meer gehouden! In 2022 was er een postponement melding, daarna niks meer. Eeuwig zonde, dat parcours was best fijn.
  dinsdag 9 april 2024 @ 10:03:30 #239
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_213144834
Goed bezig, wat een afstanden allemaal. Zo'n marathon zal mij helaas nooit lukken. Zodra ik richting serieuzere afstanden ga (>5km) loop ik altijd tegen dezelfde blessure(s) aan. Verrekte runners knee altijd |:(
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_213144938
Ik haat de loopband ook.
Te warm, ik maak mijn pas niet goed af. En ik heb van mezelf een natuurlijke interval erg vervelend maar op een loopband helemaal. Maar je bent begonnen Quoi rustig opbouwen.

Ik heb mijn slechtste rondje ooit gelopen denk ik. Ik heb wat spierpijn van de e-gym van gisteren maar tijdens mijn heuveltje op werd ik helemaal licht in mijn hoofd. Dat ken ik niet echt dus het bergje maar opgelopen.
pi_213144986
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:21 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Bij Boston hebben ze na altijd bijna dezelfde medaille een sponsor groot aan de medaille toegevoegd.
(Op zich niet gek, maar Boston is natuurlijk wel historisch).

SPOILER
Wat stom! Ik vind mijn Boston medaille echt veel mooier (de 121e)
pi_213145793
quote:
2s.gif Op maandag 8 april 2024 10:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Misschien met een anti-druk ring?
[ afbeelding ]
Dat past niet echt, zo klein is de wond ook weer niet :') maar vanochtend bij schoonmaken zag het er prima uit gelukkig, dus gewoon weer steriel gaas en tape erover.
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 19:12 schreef chasse_friet het volgende:
Altijd nog beter dan die rare schijfjes waar ze in Nijmegen steeds mee op de proppen komen.
Ja dat is wel een suf ding, de Halve van Haarlem en de Louis Vinkloop dit jaar hadden ook zo'n gerecyclede kunststof schijf. Ik snap dat ze duurzaam willen doen maar maak er dan wel iets moois van. Dat ie zo licht is maakt ook dat het niet als een echte medaille voelt.
pi_213145840
Bij de Asselronde hadden ze duurzame medailles van messing, die zien er wel prima uit:

https://www.midwintermarathon.nl/nieuws/medailles-editie-2023/
pi_213145869
Het weer ziet er goed uit voor Rotterdam zondag. Vast veel succes aan diegenen die 'm lopen :)
pi_213146167
In de Pacer zeiden ze dat het parcours veranderd is bij die tunnel bij Blaak en dat je nu de Witte de With op loopt…maar als ik het parcours bekijk is alles hetzelfde.
  dinsdag 9 april 2024 @ 13:50:45 #246
474254 GurneyIsBestOke
pi_213146957
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 09:23 schreef Evangelion het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Gewoon wat saai/weinig rotterdams, vergeleken met bijv.
SPOILER
Weer zo'n saaie flutmedaille :{

Die schitterende medailles van de 40e en 41e editie waren voor mij reden om er überhaupt voor te trainen, was wel teleurgesteld toen ik die van vorig jaar kreeg. Dit nodigt nou ook niet bepaald uit.
Makkelijk eerste
pi_213147081
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 12:02 schreef chasse_friet het volgende:
Bij de Asselronde hadden ze duurzame medailles van messing, die zien er wel prima uit:

https://www.midwintermarathon.nl/nieuws/medailles-editie-2023/
Bij De Koning van Spanje trailrun hadden ze vorig jaar medailles van zetmeel.
100% afbreekbaar, als geldt dat niet voor het meegeleverde lintje denk ik zo.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:29:41 #248
179002 GwaiLow
pi_213147323
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:17 schreef F_r het volgende:
Ik haat de loopband ook.
Te warm, ik maak mijn pas niet goed af. En ik heb van mezelf een natuurlijke interval erg vervelend maar op een loopband helemaal. Maar je bent begonnen Quoi rustig opbouwen.

Ik heb mijn slechtste rondje ooit gelopen denk ik. Ik heb wat spierpijn van de e-gym van gisteren maar tijdens mijn heuveltje op werd ik helemaal licht in mijn hoofd. Dat ken ik niet echt dus het bergje maar opgelopen.
Vind zelf een combinatie tussen loopband en de weg wel fijn. Vooral omdat de loopband wat minder belastend is voor het lichaam, en je toch een mooie interval kan lopen. Het is natuurlijk wel wat saaier, maar heb daar zelf nooit zo'n last van. Wel als ik een 10 of 15km run op de band ga doen, dan is het wel saai. Maar een relatief korte interval is echt top.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:34:08 #249
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213147359
Monschau marathon 2022, een boomstammetje O+

2023: een leitje O+
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:37:14 #250
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213147382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:29 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Vind zelf een combinatie tussen loopband en de weg wel fijn. Vooral omdat de loopband wat minder belastend is voor het lichaam, en je toch een mooie interval kan lopen. Het is natuurlijk wel wat saaier, maar heb daar zelf nooit zo'n last van. Wel als ik een 10 of 15km run op de band ga doen, dan is het wel saai. Maar een relatief korte interval is echt top.
In mijn sportschool hadden ze eerst flatscreens hangen voor de loopbanden. Die zijn weggehaald en nu kijk je dus naar jezelf in de spiegel, het apparaat zelf of de crosstrainers voor je. Best saai. Zonder muziek niet langer dan 15 minuten te doen.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:42:43 #251
179002 GwaiLow
pi_213147421
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
In mijn sportschool hadden ze eerst flatscreens hangen voor de loopbanden. Die zijn weggehaald en nu kijk je dus naar jezelf in de spiegel, het apparaat zelf of de crosstrainers voor je. Best saai. Zonder muziek niet langer dan 15 minuten te doen.
Ah ja, dat is wel matig. Bij mij hebben ze flatscreens boven de loopband, en de loopband zelf heeft ook nog een groot scherm om je eigen TV zender of Netflix o.i.d op te zetten. Kan soms wel fijn zijn, al ga ik geen Netflix kijken als ik interval doe, want dan kan je je aandacht daar toch niet bij houden. Prima om met muziek een 30 of 40 minuten interval te doen op de loopband, maar dan ben je er ook wel een beetje klaar mee inderdaad.
pi_213147443
Ik raak bijna altijd uit balans op een loopband, mede door de eentonigheid. Juist bij lopen op asfalt ben je toch (ook) veel bezig met je omgeving, tegemoetkomend verkeer, bobbeltjes in de weg en doet de afwisseling van landschap, windrichting, zon in je rug of gezicht zoveel met hoe je je tijdens een run voelt.
pi_213147471
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik kan schijnbaar netflix oid kijken op het scherm van de loopband. Het is mij alleen nog niet gelukt er ook geluid bij te krijgen. Zovaak gebruik ik het dus niet. Al vind ik het kijken op het scherm ook niet zo fijn. Ligt gewoon aan mij.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:51:33 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213147490
Ik deed voor de looptraining te heftige krachttraining en daardoor liep ik gespannen. Dat die krachttraining te heftig was voelde ik vannacht aan zo ongeveer alles :X
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:53:34 #255
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213148118
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:
Monschau marathon 2022, een boomstammetje O+
[ afbeelding ]

2023: een leitje O+
[ afbeelding ]
Oeh, die zijn wel erg tof!
  dinsdag 9 april 2024 @ 17:00:35 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213148719
Hotel geboekt voor de marathon van Leiden. Kan ik ook weer afstrepen van mijn lijst van piekerpunten :P
Nu nog een beetje een draaglijke temperatuur.
pi_213149797
Startnummer en shirt ontvangen voor HM Helmond.

Tot maandag droog. :s)

pi_213149818
Groot respect (en verbazing) voor mensen die op een loopband kunnen lopen. Je bent (de meesten van ons althans) in Nederland, binnen 3-4km van je huis ben je altijd op een prachtig plekje, of een rivier, of een bos…en dan ga je in een hok tegen een blinde muur aan zitten kijken.

Al kan ik me voorstellen dat vanwege de zachtere landing het in sommige gevallen wel ideaal is om te trainen.
  dinsdag 9 april 2024 @ 20:13:20 #259
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213151721
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:22 schreef kalinhos het volgende:
Groot respect (en verbazing) voor mensen die op een loopband kunnen lopen. Je bent (de meesten van ons althans) in Nederland, binnen 3-4km van je huis ben je altijd op een prachtig plekje, of een rivier, of een bos…en dan ga je in een hok tegen een blinde muur aan zitten kijken.

Al kan ik me voorstellen dat vanwege de zachtere landing het in sommige gevallen wel ideaal is om te trainen.
Ik heb zo zelfs leren rennen. :D
Pas toen ik 5 km op een band kon rennen, ben ik naar buiten gegaan. Daarna nog vaak intervaltraining gedaan op een loopband. De laatste jaren alleen nog maar buiten gelopen, maar nog wel vaak zat op mn hometrainer.
Op een of andere manier vind ik het wel prima om helemaal kapot te gaan op een geestdodende plek. :P
  woensdag 10 april 2024 @ 00:11:56 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213154593
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:21 schreef Nober het volgende:
Startnummer en shirt ontvangen voor HM Helmond.

Tot maandag droog. :s)

[ afbeelding ]
Yay! Het wordt mijn 40e halve marathon, ik kijk ernaar uit!
  woensdag 10 april 2024 @ 00:12:28 #261
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213154597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 20:13 schreef BOKA het volgende:

[..]
Pas toen ik 5 km op een band kon rennen, ben ik naar buiten gegaan. Daarna nog vaak intervaltraining gedaan op een loopband. De laatste jaren alleen nog maar buiten gelopen, maar nog wel vaak zat op mn hometrainer.
Op een of andere manier vind ik het wel prima om helemaal kapot te gaan op een geestdodende plek. :P
Ik ben ook op de lopende band begonnen, een maand of drie lang voordat ik naar buiten ging. Durfde nog niet de straat op voor ik een farsoenlijke afstand kon lopen (5km). Eenmaal op straat heb ik ook maar eens fatsoenlijke schoenen aangeschaft, daarvoor liep ik op sneakers.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 10-04-2024 14:59:19 ]
pi_213155989
Ik denk dat ik één keer bij de fysio op een lopende band heb gestaan. Ik ben daar niet zo geschikt voor denk ik.
Maar ja ik wandel, ren en trail ook vooral om lekker buiten te zijn.

woensdag 10 april 2024 @ 09:35:41 #263
179002 GwaiLow
pi_213156072
Zijn ook mensen die de hele marathon rennen op de band!

Een vrouw wandelde overigens een keer de hele marathon tijdens haar 8 uur durende werkdag, op de loopband. Maar dan heb je natuurlijk wel veel afleiding ivm je werk :D
  woensdag 10 april 2024 @ 09:59:09 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:35 schreef GwaiLow het volgende:
Zijn ook mensen die de hele marathon rennen op de band!

Een vrouw wandelde overigens een keer de hele marathon tijdens haar 8 uur durende werkdag, op de loopband. Maar dan heb je natuurlijk wel veel afleiding ivm je werk :D
Als ik ter plekke ook iets leuks kan kijken, een lange film of documentaire met geluid is het het proberen waard in een laag tempo, maar een loopband maakt ook altijd een soort trekkende beweging naar achter, iets wat volgens mij blessures in de hand werkt als je niet goed loopt of teveel kilometers maakt.

Volgens mij is mijn langste loopbandafstand een kilometer of 7/8.

Ik zag trouwens op Facebook een ultrarun voorbij komen van 250km op een atletiekbaan, behaald in zo'n 24 uur. Dat lijkt me pas echt geestdodend.
pi_213156319
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik zag trouwens op Facebook een ultrarun voorbij komen van 250km op een atletiekbaan, behaald in zo'n 24 uur. Dat lijkt me pas echt geestdodend.
Het kan nog erger

https://3athlon.nl/matthi(...)ng-na-793-kilometer/
  woensdag 10 april 2024 @ 10:14:20 #266
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156385
quote:
Oh mijn god... _O- en zijn doel was eigenlijk 1078 kilometer... 8)7
pi_213156658
Toen ik trainde voor Athene marathon en daarvoor heuvels nodig had was ik dus tientallen keren een viaduct op en af gaan rennen (vaak in de regen). Toen sprak ik iemand anders en die zei "Oh ik had gewoon een loopband ingesteld op x% helling". Toen dacht ik wel .... waarom had ik dat niet bedacht. :')

Nooit een loopband gebruikt nog. Zou wel iets voor fietsen willen hebben thuis als cross-training, zo'n Zwift ding of zo, maar te veel keuze/gedoe om echt aan te beginnen. :+
  woensdag 10 april 2024 @ 10:53:54 #268
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:47 schreef Evangelion het volgende:
Toen ik trainde voor Athene marathon en daarvoor heuvels nodig had was ik dus tientallen keren een viaduct op en af gaan rennen (vaak in de regen). Toen sprak ik iemand anders en die zei "Oh ik had gewoon een loopband ingesteld op x% helling". Toen dacht ik wel .... waarom had ik dat niet bedacht. :')

Nooit een loopband gebruikt nog. Zou wel iets voor fietsen willen hebben thuis als cross-training, zo'n Zwift ding of zo, maar te veel keuze/gedoe om echt aan te beginnen. :+
Ik zie veel van mijn Stravagenoten de Gulberg in Nuenen op en af rennen om heuvels te trainen. Het is natuurlijk nog steeds geen Mont Blanc, maar die maken dan uiteindelijk toch best veel hoogtemeters.
pi_213156740
Hier in de buurt is de brug over de Maas naar Hedel de grootste beklimming, dat schiet niet echt op.
pi_213159019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:47 schreef Evangelion het volgende:

Je kan toch nooit een loopband een helling laten simuleren? Je blijft uiteindelijk waterpas lopen. Of is dat te simpel?
pi_213159044
Hier ook incline loopband, meestal 1x per week een half uurtje naast mn strength en conditioning werk, dan ben ik toch al in de sportschool. Merkte wel profijt bij de Caubergtrail. De komende tijd ook maar weer eens de Brederodeberg opzoeken, wel 45m boven nap :P
pi_213159064
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je kan toch nooit een loopband een helling laten simuleren? Je blijft uiteindelijk waterpas lopen. Of is dat te simpel?
Als je niet aan de loopband gaat hangen maar gewoon loopt ga je echt wel een helling op hoor.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:34:32 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213159104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:29 schreef valleilijn het volgende:
Hier ook incline loopband, meestal 1x per week een half uurtje naast mn strength en conditioning werk, dan ben ik toch al in de sportschool. Merkte wel profijt bij de Caubergtrail. De komende tijd ook maar weer eens de Brederodeberg opzoeken, wel 45m boven nap :P
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
pi_213159166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:31 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Als je niet aan de loopband gaat hangen maar gewoon loopt ga je echt wel een helling op hoor.
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
  woensdag 10 april 2024 @ 14:44:33 #275
179002 GwaiLow
pi_213159200
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ja, hier doe ik ook regelmatig interval op relatief hoog tempo op. Dan ben je na 20 minuten echt wel stuk.
  Admin woensdag 10 april 2024 @ 14:52:47 #276
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213159258
quote:
Op dinsdag 9 april 2024 @ 20:13 schreef BOKA het volgende:

[..]

Ik ook. Toen ik begon met hardlopen had ik last van allerlei kleine en grote spierpijntjes, krampen en zo. Om meer gecontroleerd te kunnen trainen (op een constante snelheid) heb ik toen veel loopband gedaan. Dat heeft me wel geholpen om een beetje binnen bepaalde grenzen te blijven.

En ik doe tegenwoordig af en toe, als ik toch op de sportschool ben, wel eens een klein rondje als onderdeel van een diverse training. Je kunt op een loopband gemakkelijker een stuk echt hard, omdat je in de stad te veel moet opletten, inhouden, stoppen voor een verkeerslicht, et cetera, om echt snelheid te maken. Dus stukjes op een wat hogere snelheid vind ik wel fijn op de band. Of juist stukjes niet te snel, als ik weer eens ergens last van heb.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:59:32 #277
179002 GwaiLow
pi_213159320
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ik ook. Toen ik begon met hardlopen had ik last van allerlei kleine en grote spierpijntjes, krampen en zo. Om meer gecontroleerd te kunnen trainen (op een constante snelheid) heb ik toen veel loopband gedaan. Dat heeft me wel geholpen om een beetje binnen bepaalde grenzen te blijven.

En ik doe tegenwoordig af en toe, als ik toch op de sportschool ben, wel eens een klein rondje als onderdeel van een diverse training. Je kunt op een loopband gemakkelijker een stuk echt hard, omdat je in de stad te veel moet opletten, inhouden, stoppen voor een verkeerslicht, et cetera, om echt snelheid te maken. Dus stukjes op een wat hogere snelheid vind ik wel fijn op de band. Of juist stukjes niet te snel, als ik weer eens ergens last van heb.
Eens inderdaad! Je kan ook (korte) stukjes op echt hoog tempo lopen. Probeer soms stukken te lopen waarin ik een snelheid van 18km/h of 19km/h loop. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat geen totaal verkeerde stap neemt, maar dat is mij nog niet overkomen. Overigens kan ik dit buiten ook wel doen, maar dan moet ik eerst even naar een lange en rustige weg lopen.
pi_213159671
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
Gewoon hetzelfde. Als de loopband op een incline staat en je ze een stap naar voren ga je ook omhoog, alleen omdat de loopband beweegt doe je dat op de plaats. Je moet je been wel optillen om stappen te zetten maar de strekbeweging is denk ik wat minder zwaar omdat je voet door de band wordt meegenomen.

@SEMTEX die wordt ook gebruikt ja.
pi_213159707
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:59 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Eens inderdaad! Je kan ook (korte) stukjes op echt hoog tempo lopen. Probeer soms stukken te lopen waarin ik een snelheid van 18km/h of 19km/h loop. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat geen totaal verkeerde stap neemt, maar dat is mij nog niet overkomen. Overigens kan ik dit buiten ook wel doen, maar dan moet ik eerst even naar een lange en rustige weg lopen.
Bestonden daar maar speciale buitenbanen voor idd. In een ovaal of zo.

(niet praktisch voor iedereen, I know).
  woensdag 10 april 2024 @ 15:39:09 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213159741
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Bestonden daar maar speciale buitenbanen voor idd. In een ovaal of zo.

(niet praktisch voor iedereen, I know).
Waren die maar openbaar toegankelijk :P
pi_213160209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De voorzijde van de loopband staat dan hoger dan de achterzijde, waardoor hij schuin staat:
  woensdag 10 april 2024 @ 19:23:24 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_213162368
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Dit vind ik echt een martelapparaat.. Echt hel. ;)

Loopband is fijn inderdaad om op constant tempo te leren lopen :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_213164020
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:33 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
De voorzijde van de loopband staat dan hoger dan de achterzijde, waardoor hij schuin staat:
[ afbeelding ]
Ahhhh :!
pi_213164448
Hoopte dat 3K marathon pace nu wel makkelijk zou voelen maar nope |:)
Tegenwind, avond .. we proberen er maar geen conclusies aan te verbinden.
pi_213166573
Elke keer dat ik aan de marathon denk giert de adrenaline door m'n lijf :')
Meer mensen last van?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213166846
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Meer mensen last van?
Ik ben niet speciaal zenuwachtig of zo, maar merk dat ik er toch wel mee bezig ben. Nou ja ben ook al een tijdje aan het trainen voor dat ding. Gister wel weer last van mijn heup (ofwel spier die teveel op spanning staat) met kort rondje. Hopelijk dat dat nog wat wegtrekt (had ik maar wat krachttraining moeten doen, maarja dat vind ik niet leuk)...
pi_213169904
Ik slaap uitstekend tot zondag maar tis wel datje bij elke jeuk of minuscuul pijntje denkt OEI WAT IS DIT?!?

Verder gaat het best goed :')
  donderdag 11 april 2024 @ 14:45:13 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213170012
De editie van 2025, wanneer doen ze die inschrijvingen open? Heb R'dam nog nooit gelopen, maar de inschrijvingen waren vorige keer echt zo vol...
pi_213170053
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
De editie van 2025, wanneer doen ze die inschrijvingen open? Heb R'dam nog nooit gelopen, maar de inschrijvingen waren vorige keer echt zo vol...
Afgelopen jaar op 27 september geopend en binnen een week uitverkocht.
  donderdag 11 april 2024 @ 17:17:22 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213171417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:17 schreef F_r het volgende:
Ik haat de loopband ook.
Te warm, ik maak mijn pas niet goed af. En ik heb van mezelf een natuurlijke interval erg vervelend maar op een loopband helemaal.
Ik zit als militair natuurlijk in een enorm luxe positie mbt sportfaciliteiten op de kazerne(s) maar ik pak ook nog wel eens de loopband als het echt baggerweer is en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Meestal doe ik een kilometer of 10, filmpje/serie aan op de mobiel, doppen in en gaan.
pi_213172718
Ik loop liever een uur in wind en regen dan een kwartier op een op loopband. :P
  donderdag 11 april 2024 @ 19:45:45 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213173002
Helemaal mee eens hoor, wat een ellende, die loopband. Maar omdat ik zo ongeveer als Lappie Lapstok door het leven ga lately, moet er iemand even in de gaten houden of alles goed gaat :D

Hoe is het met marathonzenuwen hier?
  donderdag 11 april 2024 @ 20:20:59 #293
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213173501
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Durfde nog niet de straat op voor ik een farsoenlijke afstand kon lopen (5km). […]
Precies dit inderdaad. :P
  donderdag 11 april 2024 @ 21:38:24 #294
450148 KapiteinIglo
pi_213174321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zit als militair natuurlijk in een enorm luxe positie mbt sportfaciliteiten op de kazerne(s) maar ik pak ook nog wel eens de loopband als het echt baggerweer is en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Meestal doe ik een kilometer of 10, filmpje/serie aan op de mobiel, doppen in en gaan.
Ik heb gisteren nog in de vliegveldbossen bij vredepeel gelopen!
Ik moest voor een vergadering op die kazerne zijn dus ik dacht laat ik dan daar ook gelijk een rondje lopen *O*

Ik werk normaal op Plein in Den Haag daar hebben ze ook een sportschool, maar daar ben ik nog niet wezen kijken! 😂
  donderdag 11 april 2024 @ 21:53:43 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213174528
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik heb gisteren nog in de vliegveldbossen bij vredepeel gelopen!
Ik moest voor een vergadering op die kazerne zijn dus ik dacht laat ik dan daar ook gelijk een rondje lopen *O*
Toen ik nog in de Peel zat heb ik daar ook de nodige kilometers afgelegd, ook in de Balonzuilbossen. Maar ook vaak op de basis/kazerne zelf, is wel wat saaier maar ja.

quote:
Ik werk normaal op Plein in Den Haag daar hebben ze ook een sportschool, maar daar ben ik nog niet wezen kijken! 😂
Het PKC kom ik eigenlijk nooit en dat wil ik graag zo houden. :D
  donderdag 11 april 2024 @ 23:40:27 #296
450148 KapiteinIglo
pi_213175557
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Toen ik nog in de Peel zat heb ik daar ook de nodige kilometers afgelegd, ook in de Balonzuilbossen. Maar ook vaak op de basis/kazerne zelf, is wel wat saaier maar ja.
[..]
Het PKC kom ik eigenlijk nooit en dat wil ik graag zo houden. :D
Moest lachen, dat horen we vaker :P
pi_213175583
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:55 schreef chasse_friet het volgende:
Hier in de buurt is de brug over de Maas naar Hedel de grootste beklimming, dat schiet niet echt op.
Even naar Berg en Dal een optie?

Kwam laatst de Leemkuilcross tegen dat schijnt wel een stevige te zijn.

quote:
De Leemkuilcross afficheert zichzelf als de mooiste cross in de regio. Het heuvelachtige, onverharde bosparcours in Berg en Dal is een keiharde uitdaging voor elke atleet. Wie echt wil verzuren, kan hier optimaal genieten.
https://www.cifla.nl/cifla-evenementen/leemkuilcross/
  Admin vrijdag 12 april 2024 @ 07:21:36 #298
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213176188
quote:
Op donderdag 11 april 2024 @ 08:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Meer mensen last van?
Ik ben zenuwachtig (voor de Kwart). :{

De laatste trainingen gingen kut, dus ik zie er een beetje tegenop. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:06:16 #299
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176435
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Ik lees net dat dit ding elke ochtend deel uitmaakte van Jasmin Paris’ training voor de Barkley marathons.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:07:22 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Even naar Berg en Dal een optie?

Kwam laatst de Leemkuilcross tegen dat schijnt wel een stevige te zijn.
[..]
https://www.cifla.nl/cifla-evenementen/leemkuilcross/
En de N70 trail.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:48:01 #301
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176753
Eeeeenn.... dicht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')