Ik ook. Toen ik begon met hardlopen had ik last van allerlei kleine en grote spierpijntjes, krampen en zo. Om meer gecontroleerd te kunnen trainen (op een constante snelheid) heb ik toen veel loopband gedaan. Dat heeft me wel geholpen om een beetje binnen bepaalde grenzen te blijven.quote:
Eens inderdaad! Je kan ook (korte) stukjes op echt hoog tempo lopen. Probeer soms stukken te lopen waarin ik een snelheid van 18km/h of 19km/h loop. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat geen totaal verkeerde stap neemt, maar dat is mij nog niet overkomen. Overigens kan ik dit buiten ook wel doen, maar dan moet ik eerst even naar een lange en rustige weg lopen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik ook. Toen ik begon met hardlopen had ik last van allerlei kleine en grote spierpijntjes, krampen en zo. Om meer gecontroleerd te kunnen trainen (op een constante snelheid) heb ik toen veel loopband gedaan. Dat heeft me wel geholpen om een beetje binnen bepaalde grenzen te blijven.
En ik doe tegenwoordig af en toe, als ik toch op de sportschool ben, wel eens een klein rondje als onderdeel van een diverse training. Je kunt op een loopband gemakkelijker een stuk echt hard, omdat je in de stad te veel moet opletten, inhouden, stoppen voor een verkeerslicht, et cetera, om echt snelheid te maken. Dus stukjes op een wat hogere snelheid vind ik wel fijn op de band. Of juist stukjes niet te snel, als ik weer eens ergens last van heb.
Gewoon hetzelfde. Als de loopband op een incline staat en je ze een stap naar voren ga je ook omhoog, alleen omdat de loopband beweegt doe je dat op de plaats. Je moet je been wel optillen om stappen te zetten maar de strekbeweging is denk ik wat minder zwaar omdat je voet door de band wordt meegenomen.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef kalinhos het volgende:
[..]
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
Bestonden daar maar speciale buitenbanen voor idd. In een ovaal of zo.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:59 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Eens inderdaad! Je kan ook (korte) stukjes op echt hoog tempo lopen. Probeer soms stukken te lopen waarin ik een snelheid van 18km/h of 19km/h loop. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat geen totaal verkeerde stap neemt, maar dat is mij nog niet overkomen. Overigens kan ik dit buiten ook wel doen, maar dan moet ik eerst even naar een lange en rustige weg lopen.
Waren die maar openbaar toegankelijkquote:Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Bestonden daar maar speciale buitenbanen voor idd. In een ovaal of zo.
(niet praktisch voor iedereen, I know).
De voorzijde van de loopband staat dan hoger dan de achterzijde, waardoor hij schuin staat:quote:Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef kalinhos het volgende:
[..]
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
Dit vind ik echt een martelapparaat.. Echt hel.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
[ afbeelding ]
Ahhhhquote:Op woensdag 10 april 2024 16:33 schreef chasse_friet het volgende:
[..]
De voorzijde van de loopband staat dan hoger dan de achterzijde, waardoor hij schuin staat:
[ afbeelding ]
Ik ben niet speciaal zenuwachtig of zo, maar merk dat ik er toch wel mee bezig ben. Nou ja ben ook al een tijdje aan het trainen voor dat ding. Gister wel weer last van mijn heup (ofwel spier die teveel op spanning staat) met kort rondje. Hopelijk dat dat nog wat wegtrekt (had ik maar wat krachttraining moeten doen, maarja dat vind ik niet leuk)...quote:Op donderdag 11 april 2024 08:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Elke keer dat ik aan de marathon denk giert de adrenaline door m'n lijf
Meer mensen last van?
Afgelopen jaar op 27 september geopend en binnen een week uitverkocht.quote:Op donderdag 11 april 2024 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
De editie van 2025, wanneer doen ze die inschrijvingen open? Heb R'dam nog nooit gelopen, maar de inschrijvingen waren vorige keer echt zo vol...
Ik zit als militair natuurlijk in een enorm luxe positie mbt sportfaciliteiten op de kazerne(s) maar ik pak ook nog wel eens de loopband als het echt baggerweer is en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Meestal doe ik een kilometer of 10, filmpje/serie aan op de mobiel, doppen in en gaan.quote:Op dinsdag 9 april 2024 10:17 schreef F_r het volgende:
Ik haat de loopband ook.
Te warm, ik maak mijn pas niet goed af. En ik heb van mezelf een natuurlijke interval erg vervelend maar op een loopband helemaal.
Precies dit inderdaad.quote:Op woensdag 10 april 2024 00:12 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Durfde nog niet de straat op voor ik een farsoenlijke afstand kon lopen (5km). […]
Ik heb gisteren nog in de vliegveldbossen bij vredepeel gelopen!quote:Op donderdag 11 april 2024 17:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik zit als militair natuurlijk in een enorm luxe positie mbt sportfaciliteiten op de kazerne(s) maar ik pak ook nog wel eens de loopband als het echt baggerweer is en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Meestal doe ik een kilometer of 10, filmpje/serie aan op de mobiel, doppen in en gaan.
Toen ik nog in de Peel zat heb ik daar ook de nodige kilometers afgelegd, ook in de Balonzuilbossen. Maar ook vaak op de basis/kazerne zelf, is wel wat saaier maar ja.quote:Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ik heb gisteren nog in de vliegveldbossen bij vredepeel gelopen!
Ik moest voor een vergadering op die kazerne zijn dus ik dacht laat ik dan daar ook gelijk een rondje lopen![]()
Het PKC kom ik eigenlijk nooit en dat wil ik graag zo houden.quote:Ik werk normaal op Plein in Den Haag daar hebben ze ook een sportschool, maar daar ben ik nog niet wezen kijken! 😂
Moest lachen, dat horen we vakerquote:Op donderdag 11 april 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen ik nog in de Peel zat heb ik daar ook de nodige kilometers afgelegd, ook in de Balonzuilbossen. Maar ook vaak op de basis/kazerne zelf, is wel wat saaier maar ja.
[..]
Het PKC kom ik eigenlijk nooit en dat wil ik graag zo houden.
Even naar Berg en Dal een optie?quote:Op woensdag 10 april 2024 10:55 schreef chasse_friet het volgende:
Hier in de buurt is de brug over de Maas naar Hedel de grootste beklimming, dat schiet niet echt op.
https://www.cifla.nl/cifla-evenementen/leemkuilcross/quote:De Leemkuilcross afficheert zichzelf als de mooiste cross in de regio. Het heuvelachtige, onverharde bosparcours in Berg en Dal is een keiharde uitdaging voor elke atleet. Wie echt wil verzuren, kan hier optimaal genieten.
Ik ben zenuwachtig (voor de Kwart).quote:Op donderdag 11 april 2024 @ 08:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Elke keer dat ik aan de marathon denk giert de adrenaline door m'n lijf
Meer mensen last van?
Ik lees net dat dit ding elke ochtend deel uitmaakte van Jasmin Paris’ training voor de Barkley marathons.quote:Op woensdag 10 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
[ afbeelding ]
En de N70 trail.quote:Op donderdag 11 april 2024 23:45 schreef Nober het volgende:
[..]
Even naar Berg en Dal een optie?
Kwam laatst de Leemkuilcross tegen dat schijnt wel een stevige te zijn.
[..]
https://www.cifla.nl/cifla-evenementen/leemkuilcross/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |