abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 10 april 2024 @ 14:52:47 #276
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213159258
quote:
Op dinsdag 9 april 2024 @ 20:13 schreef BOKA het volgende:

[..]

Ik heb zo zelfs leren rennen. :D
Ik ook. Toen ik begon met hardlopen had ik last van allerlei kleine en grote spierpijntjes, krampen en zo. Om meer gecontroleerd te kunnen trainen (op een constante snelheid) heb ik toen veel loopband gedaan. Dat heeft me wel geholpen om een beetje binnen bepaalde grenzen te blijven.

En ik doe tegenwoordig af en toe, als ik toch op de sportschool ben, wel eens een klein rondje als onderdeel van een diverse training. Je kunt op een loopband gemakkelijker een stuk echt hard, omdat je in de stad te veel moet opletten, inhouden, stoppen voor een verkeerslicht, et cetera, om echt snelheid te maken. Dus stukjes op een wat hogere snelheid vind ik wel fijn op de band. Of juist stukjes niet te snel, als ik weer eens ergens last van heb.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:59:32 #277
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213159320
quote:
1s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:52 schreef Breuls het volgende:

[..]
Ik ook. Toen ik begon met hardlopen had ik last van allerlei kleine en grote spierpijntjes, krampen en zo. Om meer gecontroleerd te kunnen trainen (op een constante snelheid) heb ik toen veel loopband gedaan. Dat heeft me wel geholpen om een beetje binnen bepaalde grenzen te blijven.

En ik doe tegenwoordig af en toe, als ik toch op de sportschool ben, wel eens een klein rondje als onderdeel van een diverse training. Je kunt op een loopband gemakkelijker een stuk echt hard, omdat je in de stad te veel moet opletten, inhouden, stoppen voor een verkeerslicht, et cetera, om echt snelheid te maken. Dus stukjes op een wat hogere snelheid vind ik wel fijn op de band. Of juist stukjes niet te snel, als ik weer eens ergens last van heb.
Eens inderdaad! Je kan ook (korte) stukjes op echt hoog tempo lopen. Probeer soms stukken te lopen waarin ik een snelheid van 18km/h of 19km/h loop. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat geen totaal verkeerde stap neemt, maar dat is mij nog niet overkomen. Overigens kan ik dit buiten ook wel doen, maar dan moet ik eerst even naar een lange en rustige weg lopen.
pi_213159671
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
Gewoon hetzelfde. Als de loopband op een incline staat en je ze een stap naar voren ga je ook omhoog, alleen omdat de loopband beweegt doe je dat op de plaats. Je moet je been wel optillen om stappen te zetten maar de strekbeweging is denk ik wat minder zwaar omdat je voet door de band wordt meegenomen.

@SEMTEX die wordt ook gebruikt ja.
pi_213159707
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:59 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Eens inderdaad! Je kan ook (korte) stukjes op echt hoog tempo lopen. Probeer soms stukken te lopen waarin ik een snelheid van 18km/h of 19km/h loop. Je moet natuurlijk wel een beetje opletten dat geen totaal verkeerde stap neemt, maar dat is mij nog niet overkomen. Overigens kan ik dit buiten ook wel doen, maar dan moet ik eerst even naar een lange en rustige weg lopen.
Bestonden daar maar speciale buitenbanen voor idd. In een ovaal of zo.

(niet praktisch voor iedereen, I know).
  woensdag 10 april 2024 @ 15:39:09 #280
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213159741
quote:
6s.gif Op woensdag 10 april 2024 15:35 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Bestonden daar maar speciale buitenbanen voor idd. In een ovaal of zo.

(niet praktisch voor iedereen, I know).
Waren die maar openbaar toegankelijk :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213160209
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
De voorzijde van de loopband staat dan hoger dan de achterzijde, waardoor hij schuin staat:
  woensdag 10 april 2024 @ 19:23:24 #282
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_213162368
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
[ afbeelding ]
Dit vind ik echt een martelapparaat.. Echt hel. ;)

Loopband is fijn inderdaad om op constant tempo te leren lopen :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_213164020
quote:
3s.gif Op woensdag 10 april 2024 16:33 schreef chasse_friet het volgende:

[..]
De voorzijde van de loopband staat dan hoger dan de achterzijde, waardoor hij schuin staat:
[ afbeelding ]
Ahhhh :!
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213164448
Hoopte dat 3K marathon pace nu wel makkelijk zou voelen maar nope |:)
Tegenwind, avond .. we proberen er maar geen conclusies aan te verbinden.
pi_213166573
Elke keer dat ik aan de marathon denk giert de adrenaline door m'n lijf :')
Meer mensen last van?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_213166846
quote:
7s.gif Op donderdag 11 april 2024 08:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Meer mensen last van?
Ik ben niet speciaal zenuwachtig of zo, maar merk dat ik er toch wel mee bezig ben. Nou ja ben ook al een tijdje aan het trainen voor dat ding. Gister wel weer last van mijn heup (ofwel spier die teveel op spanning staat) met kort rondje. Hopelijk dat dat nog wat wegtrekt (had ik maar wat krachttraining moeten doen, maarja dat vind ik niet leuk)...
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
pi_213169904
Ik slaap uitstekend tot zondag maar tis wel datje bij elke jeuk of minuscuul pijntje denkt OEI WAT IS DIT?!?

Verder gaat het best goed :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 11 april 2024 @ 14:45:13 #288
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213170012
De editie van 2025, wanneer doen ze die inschrijvingen open? Heb R'dam nog nooit gelopen, maar de inschrijvingen waren vorige keer echt zo vol...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213170053
quote:
2s.gif Op donderdag 11 april 2024 14:45 schreef SEMTEX het volgende:
De editie van 2025, wanneer doen ze die inschrijvingen open? Heb R'dam nog nooit gelopen, maar de inschrijvingen waren vorige keer echt zo vol...
Afgelopen jaar op 27 september geopend en binnen een week uitverkocht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 11 april 2024 @ 17:17:22 #290
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213171417
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 10:17 schreef F_r het volgende:
Ik haat de loopband ook.
Te warm, ik maak mijn pas niet goed af. En ik heb van mezelf een natuurlijke interval erg vervelend maar op een loopband helemaal.
Ik zit als militair natuurlijk in een enorm luxe positie mbt sportfaciliteiten op de kazerne(s) maar ik pak ook nog wel eens de loopband als het echt baggerweer is en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Meestal doe ik een kilometer of 10, filmpje/serie aan op de mobiel, doppen in en gaan.
pi_213172718
Ik loop liever een uur in wind en regen dan een kwartier op een op loopband. :P
  donderdag 11 april 2024 @ 19:45:45 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213173002
Helemaal mee eens hoor, wat een ellende, die loopband. Maar omdat ik zo ongeveer als Lappie Lapstok door het leven ga lately, moet er iemand even in de gaten houden of alles goed gaat :D

Hoe is het met marathonzenuwen hier?
  donderdag 11 april 2024 @ 20:20:59 #293
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213173501
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 00:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Durfde nog niet de straat op voor ik een farsoenlijke afstand kon lopen (5km). […]
Precies dit inderdaad. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_213174321
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 17:17 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik zit als militair natuurlijk in een enorm luxe positie mbt sportfaciliteiten op de kazerne(s) maar ik pak ook nog wel eens de loopband als het echt baggerweer is en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet heel veel moeite mee heb. Meestal doe ik een kilometer of 10, filmpje/serie aan op de mobiel, doppen in en gaan.
Ik heb gisteren nog in de vliegveldbossen bij vredepeel gelopen!
Ik moest voor een vergadering op die kazerne zijn dus ik dacht laat ik dan daar ook gelijk een rondje lopen *O*

Ik werk normaal op Plein in Den Haag daar hebben ze ook een sportschool, maar daar ben ik nog niet wezen kijken! 😂
Op anoniem
  donderdag 11 april 2024 @ 21:53:43 #295
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_213174528
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:38 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]
Ik heb gisteren nog in de vliegveldbossen bij vredepeel gelopen!
Ik moest voor een vergadering op die kazerne zijn dus ik dacht laat ik dan daar ook gelijk een rondje lopen *O*
Toen ik nog in de Peel zat heb ik daar ook de nodige kilometers afgelegd, ook in de Balonzuilbossen. Maar ook vaak op de basis/kazerne zelf, is wel wat saaier maar ja.

quote:
Ik werk normaal op Plein in Den Haag daar hebben ze ook een sportschool, maar daar ben ik nog niet wezen kijken! 😂
Het PKC kom ik eigenlijk nooit en dat wil ik graag zo houden. :D
pi_213175557
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2024 21:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Toen ik nog in de Peel zat heb ik daar ook de nodige kilometers afgelegd, ook in de Balonzuilbossen. Maar ook vaak op de basis/kazerne zelf, is wel wat saaier maar ja.
[..]
Het PKC kom ik eigenlijk nooit en dat wil ik graag zo houden. :D
Moest lachen, dat horen we vaker :P
Op anoniem
pi_213175583
quote:
10s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:55 schreef chasse_friet het volgende:
Hier in de buurt is de brug over de Maas naar Hedel de grootste beklimming, dat schiet niet echt op.
Even naar Berg en Dal een optie?

Kwam laatst de Leemkuilcross tegen dat schijnt wel een stevige te zijn.

quote:
De Leemkuilcross afficheert zichzelf als de mooiste cross in de regio. Het heuvelachtige, onverharde bosparcours in Berg en Dal is een keiharde uitdaging voor elke atleet. Wie echt wil verzuren, kan hier optimaal genieten.
https://www.cifla.nl/cifla-evenementen/leemkuilcross/
  Admin vrijdag 12 april 2024 @ 07:21:36 #298
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_213176188
quote:
Op donderdag 11 april 2024 @ 08:27 schreef Neo-Mullen het volgende:
Meer mensen last van?
Ik ben zenuwachtig (voor de Kwart). :{

De laatste trainingen gingen kut, dus ik zie er een beetje tegenop. :P
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:06:16 #299
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176435
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
[ afbeelding ]
Ik lees net dat dit ding elke ochtend deel uitmaakte van Jasmin Paris’ training voor de Barkley marathons.
  vrijdag 12 april 2024 @ 08:07:22 #300
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213176447
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2024 23:45 schreef Nober het volgende:

[..]
Even naar Berg en Dal een optie?

Kwam laatst de Leemkuilcross tegen dat schijnt wel een stevige te zijn.
[..]
https://www.cifla.nl/cifla-evenementen/leemkuilcross/
En de N70 trail.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')