Afgelopen week stond 33 op de planning. Dat werd voor mij 24km. Ik ga echt door een hel deze voorbereiding, ben blij als het straks achter de rug is. Hopelijk met een medaille. Het is echt een mentale strijd tegen mezelfquote:Op zondag 24 maart 2024 19:49 schreef Evangelion het volgende:
Jongons en meisjes die Rotterdam lopen, het is taper tijd. Er is NIKS meer aan te doen.![]()
help
![]()
![]()
Of doen jullie 2 weken.
Met jezelf hoop ik. Tegen jezelf klinkt wel heel zwaar.quote:Op maandag 25 maart 2024 19:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Afgelopen week stond 33 op de planning. Dat werd voor mij 24km. Ik ga echt door een hel deze voorbereiding, ben blij als het straks achter de rug is. Hopelijk met een medaille. Het is echt een mentale strijd tegen mezelfm'n langste duurloop is 30km, dus het gaat echt heel pittig worden.
Komende zaterdag 25km, de zaterdag erop 18km en dan is 't zover.
Waarom is het zo'n hel?quote:Op maandag 25 maart 2024 19:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Afgelopen week stond 33 op de planning. Dat werd voor mij 24km. Ik ga echt door een hel deze voorbereiding, ben blij als het straks achter de rug is. Hopelijk met een medaille. Het is echt een mentale strijd tegen mezelfm'n langste duurloop is 30km, dus het gaat echt heel pittig worden.
Komende zaterdag 25km, de zaterdag erop 18km en dan is 't zover.
Blessures, dacht ik.quote:
Wat een verhaalquote:Op zondag 24 maart 2024 20:45 schreef BOKA het volgende:
Nou, dat was het tofste en verschrikkelijkste wat ik ooit heb gedaan.. 2 van mn 3 doelen gehaald: uitlopen en er (deels) van genieten. Alleen na 5 km was het al wel duidelijk dat ik mn streeftijd niet zou halen.
Direct bij de start een stevige hagelbui, daarna een stukje relaxed met soms zelfs wind mee. Maar door alle regen was het pad daarna 1 modderbende, dus het tempo ging er gelijk uit. Vervolgens op het strand wind schuin tegen.. gelukkig was het zand stevig en kon ik het grootste deel in een treintje lopen. Zelf nog 700 m op kop, dat was pittig.
Vanaf 25 km vond ik het al best zwaar worden, na 30 ging het door mn hoofd om te stoppen. Maarja, dat doe je niet, en uiteindelijk lukt het altijd wel om nog een kilometer te lopen.En bovendien was er toen veel wind mee.
Vanaf 45 km kreeg ik geen eten meer binnen, dus toen alleen nog maar energiedrink en cola. En op het einde regelmatig wandelen. Helemaal omdat er in de laatste 5 km nog twee klimmetjes zaten.
Direct na afloop dacht ik: dit nooit meer!
Maar nu denk ik, waarom niet? Misschien over twee jaar weer een poging op Texel, en tussendoor eens wat trailruns of een backyard ultra.
Ook een shoutout naar mn nieuwe regenjack (van Odlo). Teringduur, maar ik ben helemaal droog gebleven! Echt een van mn beste hardloop aankopen ooit!
En respect voor de vrijwilligers en meefietsers.Die hebben ook flink afgezien, aangezien de lopers zich nog warm konden lopen. Jammer dat die van mij ziek thuis moest blijven, maar de verzorging onderweg was fantastisch!
Nu douchen (waarom heb ik geen bad) en daarna mn benen omhoog.
Ja wel jaloers op mensen die in Rome of Athene of vergelijkbaar wonen. Die hoeven niet een brug op en neer te rennen voor hun hoogtemeters.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:29 schreef kalinhos het volgende:
Afgelopen weekend een rondje in Rome gelopen, nav De Pacer een rondje om Vaticaanstad(das nog vrij steil en heuvelachtig) gedaan, wel leuk om een x gedaan te hebben. Vooral ook omdat het 12 graden en zonnig was, hier was t wat minder.
Gisteren mn laatste ‘lange’ loop gedaan door de Werkendamse Biesbosch, da’s precies 23km rond. Laatste 2 uur van de middag/avond, zonnetje, wat ganzen en roofvogels en verder niemand…zulke dingen maken het lopen wel écht leuk vind ik.
Nu nog beetje intervallen en kleine loopjes de komende 2,5 weken.
Ik loop normaalgesproken vrij veel in de duinen, maar laat het al een tijdje zitten want alles staat onderwater of is omgeploegd door mountainbikers op dit moment. De duintoppenroute bij Schoorl is een erg mooi rondje van 20 km.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 14:10 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja wel jaloers op mensen die in Rome of Athene of vergelijkbaar wonen. Die hoeven niet een brug op en neer te rennen voor hun hoogtemeters.
Deze zomer wel proberen vaker de duinen op te zoeken
Rotterdam staat al jaren op m'n lijstje. 2 jaar terug wegens klauwende voet omgezet naar de 1/4 marathon.quote:
Rond de 6:30 uur.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 12:26 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Wat een verhaalhoelang deed je er uiteindelijk over?
Maar ga jij je dan niet helemaal kapot lopen?quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Het klauwen (zo noem ik het ff, want het is iets specifieker dan dat, maar dat is ff irrelevant) belemmert het maken van kilometers. Het treedt op naarmate ik verder loop en als de pijn er eenmaal in schiet, moet ik m'n voet ff strekken. Zodra dat 1 keer gebeurt tijdens een run, gebeurt het daarna steeds sneller en wordt het pijnlijker.
Na deze marathon ga ik me gewoon focussen op kortere afstanden, tot max een HM.
Maar daarom is het dus een hel. Ik ben vastberaden om over die finish te komen, al is het wandelend.
Ik heb me ingeschreven via het KWF. Degene voor wie ik het doe voert een hevigere strijd dan ik, dus ik ga ervoor.
Is het een soort kramp? Dan kan je nog bloed laten testen, misschien tekort magnesium. Mijn vrouw loopt ook (ook Rotterdam) die heeft een spieraandoening waarbij de spieren altijd op spanning staan, daardoor heeft ze ook vaak kramp (overal). Wat bij haar dus helpt is spoelen met augurkennat.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Rotterdam staat al jaren op m'n lijstje. 2 jaar terug wegens klauwende voet omgezet naar de 1/4 marathon.
Dit keer toch doorgezet en ingeschreven. Telkens tussen hoop en vrees komt dat klauwen weer terug, afgewisseld met een week ziek zijn, een blessure aan de boog van m'n voet. 2 beroerde 28'ers gelopen, 1 goede 30'er. Afgelopen zaterdag kwam ik geen meter verder dan 24km.
Het klauwen (zo noem ik het ff, want het is iets specifieker dan dat, maar dat is ff irrelevant) belemmert het maken van kilometers. Het treedt op naarmate ik verder loop en als de pijn er eenmaal in schiet, moet ik m'n voet ff strekken. Zodra dat 1 keer gebeurt tijdens een run, gebeurt het daarna steeds sneller en wordt het pijnlijker.
Maar daarom is het dus een hel. Ik ben vastberaden om over die finish te komen, al is het wandelend.
Ik heb me ingeschreven via het KWF. Degene voor wie ik het doe voert een hevigere strijd dan ik, dus ik ga ervoor.
Ben je al eens naar een podotherapeut geweest? Wellicht is dit te verhelpen met een zooltje.quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Rotterdam staat al jaren op m'n lijstje. 2 jaar terug wegens klauwende voet omgezet naar de 1/4 marathon.
Dit keer toch doorgezet en ingeschreven. Telkens tussen hoop en vrees komt dat klauwen weer terug, afgewisseld met een week ziek zijn, een blessure aan de boog van m'n voet. 2 beroerde 28'ers gelopen, 1 goede 30'er. Afgelopen zaterdag kwam ik geen meter verder dan 24km.
quote:Op woensdag 27 maart 2024 08:54 schreef BOKA het volgende:
[..]
Maar ga jij je dan niet helemaal kapot lopen?
En de oorzaak van het klauwen was/is dus ook niet op te lossen?
quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:22 schreef pipster het volgende:
[..]
Is het een soort kramp? Dan kan je nog bloed laten testen, misschien tekort magnesium. Mijn vrouw loopt ook (ook Rotterdam) die heeft een spieraandoening waarbij de spieren altijd op spanning staan, daardoor heeft ze ook vaak kramp (overal). Wat bij haar dus helpt is spoelen met augurkennat.
Ik ben naar hardloopwinkels geweest, fysio, podo, bij een club aangesloten die zeer ervaren trainers hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2024 09:57 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ben je al eens naar een podotherapeut geweest? Wellicht is dit te verhelpen met een zooltje.
Dat vind ik raar, want mijn podo was er wel mee bekend, omdat ik het zelf in lichte mate doe. Is een second opinion bij een andere podo dan misschien een optie?quote:Op woensdag 27 maart 2024 11:29 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik ben naar hardloopwinkels geweest, fysio, podo, bij een club aangesloten die zeer ervaren trainers hebben.
Niemand kent het probleem dat ik ervaar.
Het lijkt inderdaad een soort verkramping. Magnesium slik ik al een tijd.
Ik heb het zoeken naar oplossingen losgelaten, omdat het me al honderden euro's heeft gekost en ik nog steeds het probleem ervaar.
Misschien gaat die marathon een aanslag op m'n lichaam worden, maar dat overleven we wel. Daarna komt het genieten op kortere afstanden wel weer
Ik heb ook geen klachten over mijn Eindhovense in Stratum, maar daar woont @Neo-Mullen niet.quote:Op woensdag 27 maart 2024 12:31 schreef hilliebillie het volgende:
Ik zou dan ook een sportpodoloog aanraden (dus geen podotherapeut, en dus een specifiek gericht op sport). Weet niet in welke regio je zit, maar in Eindhoven zit op de vijfkamplaan een goede (een dependance van runners mol)
Daarom dat ik er ook bij zette dat ik niet wist uit welke regio hij komtquote:Op woensdag 27 maart 2024 12:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb ook geen klachten over mijn Eindhovense in Stratum, maar daar woont @:Neo-Mullen niet.
Waar lees je dat? Ik kan mezelf (of anderen) nog niet vinden in de app.quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:10 schreef kalinhos het volgende:
Geen Robben dit jaar in Rotterdam, scheelt weer een plekje op de eindklassering.
En Ireen Wüst? (Die had het er over in een podcast)quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:10 schreef kalinhos het volgende:
Geen Robben dit jaar in Rotterdam, scheelt weer een plekje op de eindklassering.
Vanaf 10:25quote:In deze aflevering hebben we het over (beter) slapen. Te gast is oud topschaatser en commentator bij Studio Sport.
In zijn werk komt hij in aanraking met heel veel mensen met slaapproblemen. Veel hebben de basis van herstel niet op orde: ze slapen slecht.
Wat voor adviezen geeft hij ze? We bespreken zijn advies voor de beste ‘slaapstrategie’ en heel veel tips, inzichten en antwoorden op al jullie vragen zoals over beter in slaap vallen, slaap inhalen, powernaps en de nacht voor een wedstrijd.
Sliep Martin Hersman zelf als topsporter eigenlijk goed? En wat is zijn Naar de Vaantjes moment?
Is ie weer eens geblesseerd?quote:Op donderdag 28 maart 2024 12:10 schreef kalinhos het volgende:
3-2-1 regelquote:Op donderdag 28 maart 2024 22:14 schreef Nober het volgende:
Martin Hersman over fysiek, mentaal en emotioneel herstel door te slapen
[..]
Vanaf 10:25
https://open.spotify.com/(...)U0V3YFRtOcHlE0UTK6eA
Die eerste is voor veel mensen wel pittig, denk ik. Denk dat er vrij veel mensen (ook top sporters) zijn die met de laptop of ipad in bed gaan zitten. Maar ik geloof absoluut dat het een goede regel is, en dat je eigenlijk beter een boek zou kunnen gaan lezen.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
3-2-1 regel
geen schermen 1 uur voor slapen (sowieso geen schermen in bed)
geen drinken 2 uur voor slapen
geen eten 3 uur voor bedtijd
Geen koffie na middaguur
Paar dagen thuiswerken (en geen kinderen hebben) scheelt al een hoop gelukkig.
Wat balen zeg.. ik hoop dat in Rotterdam de adrenaline overheerst en dat je niet teveel last ervaart! Het klinkt toch wel als iets wat op te lossen moet zijn, maar soms is het inderdaad een hele zoektocht. Mooi dat je een persoonlijk doel eraan gekoppeld hebt, uiteindelijk gaat alles in de marathon sowieso pijn doen en trek je je op karakter er doorheen!quote:Op dinsdag 26 maart 2024 22:23 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ik stop al eerder met drinken (18:00) aangezien ik 3 liter water drink en ik er s' nachts niet uit wil.quote:Op donderdag 28 maart 2024 22:26 schreef Evangelion het volgende:
[..]
3-2-1 regel
geen schermen 1 uur voor slapen (sowieso geen schermen in bed)
geen drinken 2 uur voor slapen
geen eten 3 uur voor bedtijd
Geen koffie na middaguur
Paar dagen thuiswerken (en geen kinderen hebben) scheelt al een hoop gelukkig.
Je kunt op de interesselijst gezet worden:https://www.asmlmarathoneindhoven.nl/inschrijven/quote:Op vrijdag 29 maart 2024 10:42 schreef Jor_Dii het volgende:
Wanneer opent de inschrijving voor Eindhoven meestal? Ik ga me denk ik weer focussen op een HM in Oktober.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |