abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:42:43 #251
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_213147421
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
In mijn sportschool hadden ze eerst flatscreens hangen voor de loopbanden. Die zijn weggehaald en nu kijk je dus naar jezelf in de spiegel, het apparaat zelf of de crosstrainers voor je. Best saai. Zonder muziek niet langer dan 15 minuten te doen.
Ah ja, dat is wel matig. Bij mij hebben ze flatscreens boven de loopband, en de loopband zelf heeft ook nog een groot scherm om je eigen TV zender of Netflix o.i.d op te zetten. Kan soms wel fijn zijn, al ga ik geen Netflix kijken als ik interval doe, want dan kan je je aandacht daar toch niet bij houden. Prima om met muziek een 30 of 40 minuten interval te doen op de loopband, maar dan ben je er ook wel een beetje klaar mee inderdaad.
pi_213147443
Ik raak bijna altijd uit balans op een loopband, mede door de eentonigheid. Juist bij lopen op asfalt ben je toch (ook) veel bezig met je omgeving, tegemoetkomend verkeer, bobbeltjes in de weg en doet de afwisseling van landschap, windrichting, zon in je rug of gezicht zoveel met hoe je je tijdens een run voelt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_213147471
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:37 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
In mijn sportschool hadden ze eerst flatscreens hangen voor de loopbanden. Die zijn weggehaald en nu kijk je dus naar jezelf in de spiegel, het apparaat zelf of de crosstrainers voor je. Best saai. Zonder muziek niet langer dan 15 minuten te doen.
Ik kan schijnbaar netflix oid kijken op het scherm van de loopband. Het is mij alleen nog niet gelukt er ook geluid bij te krijgen. Zovaak gebruik ik het dus niet. Al vind ik het kijken op het scherm ook niet zo fijn. Ligt gewoon aan mij.
  dinsdag 9 april 2024 @ 14:51:33 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_213147490
Ik deed voor de looptraining te heftige krachttraining en daardoor liep ik gespannen. Dat die krachttraining te heftig was voelde ik vannacht aan zo ongeveer alles :X
  dinsdag 9 april 2024 @ 15:53:34 #255
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213148118
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:
Monschau marathon 2022, een boomstammetje O+
[ afbeelding ]

2023: een leitje O+
[ afbeelding ]
Oeh, die zijn wel erg tof!
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 9 april 2024 @ 17:00:35 #256
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213148719
Hotel geboekt voor de marathon van Leiden. Kan ik ook weer afstrepen van mijn lijst van piekerpunten :P
Nu nog een beetje een draaglijke temperatuur.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_213149797
Startnummer en shirt ontvangen voor HM Helmond.

Tot maandag droog. :s)

pi_213149818
Groot respect (en verbazing) voor mensen die op een loopband kunnen lopen. Je bent (de meesten van ons althans) in Nederland, binnen 3-4km van je huis ben je altijd op een prachtig plekje, of een rivier, of een bos…en dan ga je in een hok tegen een blinde muur aan zitten kijken.

Al kan ik me voorstellen dat vanwege de zachtere landing het in sommige gevallen wel ideaal is om te trainen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  dinsdag 9 april 2024 @ 20:13:20 #259
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_213151721
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:22 schreef kalinhos het volgende:
Groot respect (en verbazing) voor mensen die op een loopband kunnen lopen. Je bent (de meesten van ons althans) in Nederland, binnen 3-4km van je huis ben je altijd op een prachtig plekje, of een rivier, of een bos…en dan ga je in een hok tegen een blinde muur aan zitten kijken.

Al kan ik me voorstellen dat vanwege de zachtere landing het in sommige gevallen wel ideaal is om te trainen.
Ik heb zo zelfs leren rennen. :D
Pas toen ik 5 km op een band kon rennen, ben ik naar buiten gegaan. Daarna nog vaak intervaltraining gedaan op een loopband. De laatste jaren alleen nog maar buiten gelopen, maar nog wel vaak zat op mn hometrainer.
Op een of andere manier vind ik het wel prima om helemaal kapot te gaan op een geestdodende plek. :P
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  woensdag 10 april 2024 @ 00:11:56 #260
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213154593
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 18:21 schreef Nober het volgende:
Startnummer en shirt ontvangen voor HM Helmond.

Tot maandag droog. :s)

[ afbeelding ]
Yay! Het wordt mijn 40e halve marathon, ik kijk ernaar uit!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 10 april 2024 @ 00:12:28 #261
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213154597
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2024 20:13 schreef BOKA het volgende:

[..]
Ik heb zo zelfs leren rennen. :D
Pas toen ik 5 km op een band kon rennen, ben ik naar buiten gegaan. Daarna nog vaak intervaltraining gedaan op een loopband. De laatste jaren alleen nog maar buiten gelopen, maar nog wel vaak zat op mn hometrainer.
Op een of andere manier vind ik het wel prima om helemaal kapot te gaan op een geestdodende plek. :P
Ik ben ook op de lopende band begonnen, een maand of drie lang voordat ik naar buiten ging. Durfde nog niet de straat op voor ik een farsoenlijke afstand kon lopen (5km). Eenmaal op straat heb ik ook maar eens fatsoenlijke schoenen aangeschaft, daarvoor liep ik op sneakers.

[ Bericht 5% gewijzigd door SEMTEX op 10-04-2024 14:59:19 ]
pi_213155989
Ik denk dat ik één keer bij de fysio op een lopende band heb gestaan. Ik ben daar niet zo geschikt voor denk ik.
Maar ja ik wandel, ren en trail ook vooral om lekker buiten te zijn.

Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  woensdag 10 april 2024 @ 09:35:41 #263
179002 GwaiLow
pi_213156072
Zijn ook mensen die de hele marathon rennen op de band!

Een vrouw wandelde overigens een keer de hele marathon tijdens haar 8 uur durende werkdag, op de loopband. Maar dan heb je natuurlijk wel veel afleiding ivm je werk :D
  woensdag 10 april 2024 @ 09:59:09 #264
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156250
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:35 schreef GwaiLow het volgende:
Zijn ook mensen die de hele marathon rennen op de band!

Een vrouw wandelde overigens een keer de hele marathon tijdens haar 8 uur durende werkdag, op de loopband. Maar dan heb je natuurlijk wel veel afleiding ivm je werk :D
Als ik ter plekke ook iets leuks kan kijken, een lange film of documentaire met geluid is het het proberen waard in een laag tempo, maar een loopband maakt ook altijd een soort trekkende beweging naar achter, iets wat volgens mij blessures in de hand werkt als je niet goed loopt of teveel kilometers maakt.

Volgens mij is mijn langste loopbandafstand een kilometer of 7/8.

Ik zag trouwens op Facebook een ultrarun voorbij komen van 250km op een atletiekbaan, behaald in zo'n 24 uur. Dat lijkt me pas echt geestdodend.
pi_213156319
quote:
2s.gif Op woensdag 10 april 2024 09:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik zag trouwens op Facebook een ultrarun voorbij komen van 250km op een atletiekbaan, behaald in zo'n 24 uur. Dat lijkt me pas echt geestdodend.
Het kan nog erger

https://3athlon.nl/matthi(...)ng-na-793-kilometer/
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  woensdag 10 april 2024 @ 10:14:20 #266
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156385
quote:
Oh mijn god... _O- en zijn doel was eigenlijk 1078 kilometer... 8)7
pi_213156658
Toen ik trainde voor Athene marathon en daarvoor heuvels nodig had was ik dus tientallen keren een viaduct op en af gaan rennen (vaak in de regen). Toen sprak ik iemand anders en die zei "Oh ik had gewoon een loopband ingesteld op x% helling". Toen dacht ik wel .... waarom had ik dat niet bedacht. :')

Nooit een loopband gebruikt nog. Zou wel iets voor fietsen willen hebben thuis als cross-training, zo'n Zwift ding of zo, maar te veel keuze/gedoe om echt aan te beginnen. :+
  woensdag 10 april 2024 @ 10:53:54 #268
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213156725
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:47 schreef Evangelion het volgende:
Toen ik trainde voor Athene marathon en daarvoor heuvels nodig had was ik dus tientallen keren een viaduct op en af gaan rennen (vaak in de regen). Toen sprak ik iemand anders en die zei "Oh ik had gewoon een loopband ingesteld op x% helling". Toen dacht ik wel .... waarom had ik dat niet bedacht. :')

Nooit een loopband gebruikt nog. Zou wel iets voor fietsen willen hebben thuis als cross-training, zo'n Zwift ding of zo, maar te veel keuze/gedoe om echt aan te beginnen. :+
Ik zie veel van mijn Stravagenoten de Gulberg in Nuenen op en af rennen om heuvels te trainen. Het is natuurlijk nog steeds geen Mont Blanc, maar die maken dan uiteindelijk toch best veel hoogtemeters.
pi_213156740
Hier in de buurt is de brug over de Maas naar Hedel de grootste beklimming, dat schiet niet echt op.
pi_213159019
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 10:47 schreef Evangelion het volgende:

Je kan toch nooit een loopband een helling laten simuleren? Je blijft uiteindelijk waterpas lopen. Of is dat te simpel?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_213159044
Hier ook incline loopband, meestal 1x per week een half uurtje naast mn strength en conditioning werk, dan ben ik toch al in de sportschool. Merkte wel profijt bij de Caubergtrail. De komende tijd ook maar weer eens de Brederodeberg opzoeken, wel 45m boven nap :P
pi_213159064
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je kan toch nooit een loopband een helling laten simuleren? Je blijft uiteindelijk waterpas lopen. Of is dat te simpel?
Als je niet aan de loopband gaat hangen maar gewoon loopt ga je echt wel een helling op hoor.
  woensdag 10 april 2024 @ 14:34:32 #273
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_213159104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:29 schreef valleilijn het volgende:
Hier ook incline loopband, meestal 1x per week een half uurtje naast mn strength en conditioning werk, dan ben ik toch al in de sportschool. Merkte wel profijt bij de Caubergtrail. De komende tijd ook maar weer eens de Brederodeberg opzoeken, wel 45m boven nap :P
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
pi_213159166
quote:
0s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:31 schreef valleilijn het volgende:

[..]
Als je niet aan de loopband gaat hangen maar gewoon loopt ga je echt wel een helling op hoor.
hoe werkt dat dan, fysiek? Als ik nu een helling op loop staat mn linkerbeen hoger dan mn rechterbeen (en andersom bij de volgende stap. De afstand tot het asfalt is gelijk maar de afstand t.o.v. NAP is wel degelijk anders toch?
  woensdag 10 april 2024 @ 14:44:33 #275
179002 GwaiLow
pi_213159200
quote:
14s.gif Op woensdag 10 april 2024 14:34 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Als je gym die heeft, is de stairstepper ook wel een goeie.
[ afbeelding ]
Ja, hier doe ik ook regelmatig interval op relatief hoog tempo op. Dan ben je na 20 minuten echt wel stuk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')