Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.quote:
Opvallend statistiekjes ja. Zegt wat. Tegelijkertijd met is het een blanke man van 62 op links. Ik zou dit dus met de nodige voorzichtigheid interpreteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vorige post:
[..]
Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.
[ afbeelding ]
Doe ik ook altijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stem maar zelden op de lijsttrekker sowieso. Meestal zoek ik de meest lokale kandidaat, kijk ik daar even naar of het geen kut of lul is en dan stem ik daar op
NCO-NCW en het MKB en grote bedrijven hebben al van zich laten horen, ja.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:48 schreef Hexagon het volgende:
De ene rechtse kiezer is de andere niet natuurlijk. De werkgeverslobby zal vast niet heel blij met premier Geert zijn.
Dat kan. Het heeft ook niet heel erg veel zin. Maar ik vind het gewoon leuk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga altijd voor de lijsttrekker.
Consequenties voor wiens verdere carriere?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nogmaals, wie gaat er namens de VVD in een Wilders regering zitten? Of namens de NSC?
Wie denkt dat dit geen consequenties heeft voor een verdere carriere staat buiten de realiteit naar mijn mening.
Idem. Kandidaat waar ik op gestemd heb deze keer maakt geen enkele kans om in de kamer te komen geloof ik maar ik ben principieel voor zoveel mogelijk lokale vertegenwoordiging dus dan stem ik daar ook naar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Het heeft ook niet heel erg veel zin. Maar ik vind het gewoon leuk.
In die hoek stemt toch iedereen 'bewust op een vrouw'. Zegt geen reet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallend statistiekjes ja. Zegt wat. Tegelijkertijd met is het een blanke man van 62 op links. Ik zou dit dus met de nodige voorzichtigheid interpreteren.
Zegt veel over we leiding van die partijen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NCO-NCW en het MKB en grote bedrijven hebben al van zich laten horen, ja.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In die hoek stemt toch iedereen 'bewust op een vrouw'. Zegt geen reet.
Is ook niets mis mee, ik doe het vooral uit gewoonte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zegt veel over we leiding van die partijen.
Mwoah, ik heb op Westerveld gestemd vanwege haar werk in de kamer, niet vanwege 'stemmen op een vrouw'. Ben ook geen typische GL of PvdA stemmer, maar ik zat niet per se te wachten op weer een centrumrechts kabinet.quote:
Als ik zie dat het een sausage party dreigt te worden doe ik dat nog steeds idd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou, DAAR hoef je iig niet bang voor te zijn want centrum rechts gaat het niet wordenquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb op Westerveld gestemd vanwege haar werk in de kamer, niet vanwege 'stemmen op een vrouw'. Ben ook geen typische GL of PvdA stemmer, maar ik zat niet per se te wachten op weer een centrumrechts kabinet.
Wilders is tegen hoogopgeleide westerse kennis"migranten"?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.
Philips, ASML en anderen ditto.
Ik ben mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek al zo lang kwijt dat ik er vooral heel erg hard om moet lachen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Merk wel dat ik me dit gezeik allemaal veel te zwaar aantrek. Op persoonlijk niveau slaat dat eigenlijk nergens op.
Tja ieder zo zijn keuze. Ik vind het vrij belachelijk dat het zou moeten uitmaken wat er in iemands broek zit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik zie dat het een sausage party dreigt te worden doe ik dat nog steeds idd.
Ik 'beloon' meestal een goed kamer- of raadslid. Dit keer heb ik bewust op de nr 5 gestemd, omdat ik het wel vervelend vond dat daar voor allemaal juristen en fiscalisten stonden. Nummer 5 kwam uit de zorg en is nu een hele goede wethouder, ik zie graag wat meer mensen met die achtergrond in de Kamer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb het idee dat de linkse kiezer vandaag wat harder lacht dan de rechtse.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek al zo lang kwijt dat ik er vooral heel erg hard om moet lachen.
*goedquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb ook op Westerveld gestemd. Goeie kamerlid. Had ook niets uitgemaakt want stond hoog genoeg net als Fransie.
Geen idee. maar er is al een ruime mogelijkheid voor de VVD als Liberale partij. NSC + VVD hebben al samen 44 zetels, doe CDA erbij zit je op 50 zetels. Voor de VVD is prima samen werken D66 en hebben veel overeenkomsten. Dus bij nieuwe verkiezingen zal de zevende kiezer misschien ook denken, kan beter VVD stemmen want 76 zetels halen de pvvers sowieso niet. En dan maar hopen dat we om timmermans heen kunnen. Want als iedereen nu op de VVD had gestemd, dan kon je overrechts, en Timmermans buitenhouden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende: [..] Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.
Dat herinner ik me, Geert is ondanks zijn geschreeuw een van de politici die je een echte beroepspoliticus mag noemen en denk ook dat hij liever bij de VVD was gebleven als deze meer zijn standpunten toen der tijd hadden overgenomen over de radicale Islam (zoals hij het toen nog noemde).... maar dat ter zijdequote:En Geert is nog steeds dezelfde Geert als hij altijd was, daar maak ik me geen illusies over en dat zou niemand moeten doen. Maar hij is absoluut bereid om zijn meest zotte plannen in de ijskast te zetten. Bij de gedoogconstructie destijds sprak hij op verkiezingsdag nog dat het verhogen van de AOW een absoluut breekpunt was om vervolgens binnen 24 uur dat breekpunt achteloos uit het raam te slingerenGeert kan sneller draaien dan wie dan ook.
Daar is eventueel nog wel uit te komen. Leuke uitzondering voor goed verdienende expats e.d.. ze hebben vooral geen belang bij politieke instabiliteit en onbetrouwbaarheid in een tijd vol crises.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.
Philips, ASML en anderen ditto.
Komt natuurlijk ook doordat een een combinatie is. Veel Groenlinks stemmers zullen op een GL kandidaat hebben gestemd. Maar dan nog......quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vorige post:
[..]
Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.
[ afbeelding ]
Mijn ervaring is dat werkomgevingen waarin de verhoudingen wat in balans zijn vaak de meest productieve en prettige omgevingen zijn. Dat geldt niet alleen voor sekseverhoudingen maar ook bijvoorbeeld voor leeftijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja ieder zo zijn keuze. Ik vind het vrij belachelijk dat het zou moeten uitmaken wat er in iemands broek zit.
quote:Deal sluiten met Wilders? ‘Tel je vingers na, je voelt je altijd bekocht’
Gerd Leers | voormalig minister Migratie en Asiel De voormalige minister Migratie tijdens Rutte I weet wat regeren met de PVV betekent. „Wilders is een wolf in schaapskleren”, zegt CDA-coryfee Gerd Leers tijdens de verkiezingsavond.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijd-bekocht-a4182062
Ik stem altijd feministisch en chauvinistisch tegelijk, het eerste lekkere wijf op de lijst.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stem maar zelden op de lijsttrekker sowieso. Meestal zoek ik de meest lokale kandidaat, kijk ik daar even naar of het geen kut of lul is en dan stem ik daar op
Niet-westerse allochtonen? Oh, je bedoelt Nederlanders?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Het gaat voornamelijk over niet-westerse allochtonen, die niet meedoen en illiberaal Islam aanhangen.
Dat lijkt mij een lulverhaal, de mensen die beslissen over die positie, en dat is geen verkiezing en niet transparant, weten allang wie hier de verkiezingen gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @:hanca
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @:hanca
Restzetelgenot.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
De restzetelverdeling gaat wellicht ook nog wel verschuiven. https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html laat zien dat de laatste restzetel nu naar D66 gaat, maar GL/PvdA en PVV hoeven maar iets van terrein te winnen en zij krijgen die. De SP is ook nog niet zeker van hun 5de zetel, die hebben ze maar net binnen. Van Amsterdam moet nog 15% van de stemmen binnenkomen, Amsterdam is 33% GL/PvdA, D66 en PVV hebben 9,9% resp. 9,5%. SP zelfs maar 3%. Ik zie het zomaar gebeuren dat GL/PvdA nog een zetel wint en de SP er een verliest.
Kan me wel prima voorstellen dat de VVD baat heeft bij het vertragen van het proces. Ook dat helpt Rutte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?
Lijkt me totaal uit dr lucht gegrepen nonsens.
De problematiek van Wilders gaat over:quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet-westerse allochtonen? Oh, je bedoelt Nederlanders?
En niet westerse immigranten die immigreren in dit land zullen ook niet-westerse allochtoon worden als je ze laat immigreren dus daar gaat het ook over.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Het gaat voornamelijk over niet-westerse allochtonen, die niet meedoen en illiberaal Islam aanhangen.
Is een iets andere discussie toch? Verder afhankelijk van het domein denk ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat werkomgevingen waarin de verhoudingen wat in balans zijn vaak de meest productieve en prettige omgevingen zijn. Dat geldt niet alleen voor sekseverhoudingen maar ook bijvoorbeeld voor leeftijd.
Dat zou kunnen, maar vertragen doe je niet op zo'n verschrikkelijk domme manier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan me wel prima voorstellen dat de VVD baat heeft bij het vertragen van het proces. Ook dat helpt Rutte.
Zowel Wilders als Omtzigt staan het reduceren van het aantal arbeidsmigranten voor. Dat is natuurlijk best lastig als je in een unie zit met vrij verkeer van personen. Wat je vaak ook ziet is dat ondanks dat het in de retoriek vaak gaat over asielzoekers, in de praktijk de makkelijkste groepen de lul zijn, namelijk kennismigranten van buiten de unie in dit geval.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wilders is tegen hoogopgeleide westerse kennis"migranten"?
quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik stem altijd feministisch en chauvinistisch tegelijk, het eerste lekkere wijf op de lijst.
Behalve deze keer, deze keer heb ik gestemd op een bekende. Wel een lekker wijf, maar dat is toeval.
Mensen met een onsje verstand kijken met milde verbijstering naar de shitshow die is ontstaan door de woede en haat van de verontwaardigde minions bedoel je?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb het idee dat de linkse kiezer vandaag wat harder lacht dan de rechtse.
Nee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeker is dat in het belang van de partij, de VVD geeft nu net genoeg touw aan PVV en NSC om zichzelf te verhangen. Als die twee het gaan doen gaat het geheid mis (zeker omdat de VVD als gedoogkandidaat de macht heeft de boel te laten klppen). Resultaat: mensen verliezen hun geloof in daadkrachtige firebrands en stemmen weer vertrouwd op de traditionele partijen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.
Die niet zelden niet blank en niet christelijk zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zowel Wilders als Omtzigt staan het reduceren van het aantal arbeidsmigranten voor. Dat is natuurlijk best lastig als je in een unie zit met vrij verkeer van personen. Wat je vaak ook ziet is dat ondanks dat het in de retoriek vaak gaat over asielzoekers, in de praktijk de makkelijkste groepen de lul zijn, namelijk kennismigranten van buiten de unie in dit geval.
Ach ga nou niet doen alsof zulke politieke spelletjes nooit gespeeld worden. Het is best mogelijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een lulverhaal, de mensen die beslissen over die positie, en dat is geen verkiezing en niet transparant, weten allang wie hier de verkiezingen gewonnen heeft.
Ach, dit zijn echt inleidende beschietingen. Daar zal niemand veel waarde aan hechten. Het is in elk geval duidelijk gemaakt dat de VVD hard to get speelt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar vertragen doe je niet op zo'n verschrikkelijk domme manier.
Wel als er twee vrouwen boven staan op de lijst.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik reageer specifiek op de situatie met de NAVO waar de spelletjes op een heel ander nivo plaatsvinden en dat is niet het nivo van Nederland of van zijn regering.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach ga nou niet doen alsof zulke politieke spelletjes nooit gespeeld worden. Het is best mogelijk.
Die houden niet de zo nodige woningen bezet waar nu de Nederlander die op 1 staat niet in kan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Daarnaast is het stiekem ook veel eenvoudiger lobbyen voor zo’n functie als er een regering zit waarvan de mensen hun lijntjes al langer hebben. Als nieuwe bewindslui dat moeten regelen zijn de kansen gewoon kleiner.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach ga nou niet doen alsof zulke politieke spelletjes nooit gespeeld worden. Het is best mogelijk.
Ook? Zij leven toch ook hier?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die houden niet de zo nodige woningen bezet waar nu de Nederlander die op 1 staat niet in kan.
Ja, ik verwacht ook op zeer korte termijn een draai.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dit zijn echt inleidende beschietingen. Daar zal niemand veel waarde aan hechten. Het is in elk geval duidelijk gemaakt dat de VVD hard to get speelt.
Ik denk dat Rutte iets te horen heeft gekregen heeft van de andere regeringsleiders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?
Lijkt me totaal uit dr lucht gegrepen nonsens.
En dat is dus de enorme gok die je neemt en ontzettend kan backfiren. Dat gedrag zal je namelijk constant in het gezicht geduwd worden. En er is niemand die op de VVD gestemd heeft met het idee dat ze niet in het kabinet zouden stappen. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed valt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Zeker is dat in het belang van de partij, de VVD geeft nu net genoeg touw aan PVV en NSC om zichzelf te verhangen. Als die twee het gaan doen gaat het geheid mis (zeker omdat de VVD als gedoogkandidaat de macht heeft de boel te laten klppen). Resultaat: mensen verliezen hun geloof in daadkrachtige firebrands en stemmen weer vertrouwd op de traditionele partijen.
quote:
Dat lijkt mij dan weer stug.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte iets te horen heeft gekregen heeft van de andere regeringsleiders.
"Je ziet maar hoe je het oplost. Maar als wij door toedoen van jou een jouw partij straks met premier Wilders moeten gaan vergaderen dan kun je je gedroomde baantje vergeten."
Lijkt me heel erg sterk dat andere regeringsleiders dat zeggen. Dat is een inmenging in de politiek van een ander land die een grof schandaal zou zijn. Dat gebeurt echt niet op dat niveau.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte iets te horen heeft gekregen heeft van de andere regeringsleiders.
"Je ziet maar hoe je het oplost. Maar als wij door toedoen van jou een jouw partij straks met premier Wilders moeten gaan vergaderen dan kun je je gedroomde baantje vergeten."
Inderdaad. De positie van NAVO SecGen wordt achter de schermen bepaald door de grote NAVO landen, er is geen verkiezing, er is geen transparantie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer stug.
Kan me het ook niet voorstellen dat het zo gaat. Wel dat het niet helpt bij zijn kansen als Wilders premier lijkt te worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me heel erg sterk dat andere regeringsleiders dat zeggen. Dat is een inmenging in de politiek van een ander land die een grof schandaal zou zijn. Dat gebeurt echt niet op dat niveau.
Meeste vluchtelingen/asielzoekers hebben geen woning, hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ook? Zij leven toch ook hier?
Iedereen die woont houdt een woning bezet one way or another.
Ja, maar dat kan gewoon op tafel worden gelegd door de VVD: je steunt Oekraïne en Rutte's kandidaatschap, anders zijn we hier zo weer klaar en zoek je maar een andere partner.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. De positie van NAVO SecGen wordt bepaald door de grote NAVO landen, er is geen verkiezing.
Wat wel een probleem kan zijn voor Rutte is Wilders' positie tov Oekraine want die wijkt nogal af van de rest van de NAVO.
Ach, politiek is in het algemeen gewoon één groot spel dus het valt niet uit te sluiten dat het geen lulverhaal is. Anderzijds is het ook niet uit te sluiten dat het gewoon complete kletskoek van de bovenste plank is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Initieel niet nee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Meeste vluchtelingen/asielzoekers hebben geen woning, hoor.
Nou ja, het is niet geheel ondenkbaar dat er met de PVV aan het roer een Deense koers gevaard gaat worden waardoor je in ieder geval de instroom zou kunnen indammen en / of de uitstroom zou kunnen bevorderen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Verbaast me niks dat mensen dat geloven.
Dat hij (net als hij heeft aangegeven vóór de verkiezingen) nog steeds voorkeur heeft voor een zakenkabinet en dat hij bereid is om hierover te praten met PVV, VVD en BBB. Vervolgens wordt hem gevraagd of Wilders dan de premier moet worden van zo'n zakenkabinet en zijn antwoord zal dan zijn dat hij hierover heeft gesproken met de fractie, maar dat er in zijn fractie geen draagvlak is voor een kabinet onder leiding van premier Wilders vanwege zijn ongrondwettelijke standpunten (en het zal dus niet voldoende zijn dat Wilders daar even zijn mond over houdt als hij premier wordt). De premier van het zakenkabinet zal iemand moeten worden die de steun heeft van de 4 kamerfracties. Zoiets wordt het denk ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht ook op zeer korte termijn een draai.
Ben alleen wel echt benieuwd wat Omtzigt aan de verkenner gaat melden. Dat kan zijn van 'ik wil wel mee doen' naar 'ik wil gedogen' tot 'ik heb hier een uitgewerkt voorstel voor een extraparlementair zakenkabinet dat het vertrouwen in de politiek zou moeten herstellen'. En vooral bij het laatste is het dan spannend om te zien hoe de rest daar op reageert.
Je kunt het ook anders spinnen:quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. De positie van NAVO SecGen wordt achter de schermen bepaald door de grote NAVO landen, er is geen verkiezing, er is geen transparantie.
Wat wel een probleem kan zijn voor Rutte is Wilders' positie tov Oekraine want die wijkt nogal af van de rest van de NAVO.
Natuurlijk neem je politiek serieus. Dankzij de politieke beslissingen van begin deze eeuw zitten we nu met een huizentekort. Dankzij de poltieke beslissingen van eind jaren 90 zitten we nu met een gesloopte en onder stikstof kreunende natuur icm een enorme veestapel. Maar ook de andere kant op: dankzij de politiek zijn de meeste mensen redelijk ongeschonden door de energiecrisis gegaan en is in de tussentijd de armoede afgenomen. Kortom: politiek doet er toe. Dat weg zetten als een spel, dan snap je wat mij betreft niet waar het om gaat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik over het algemeen merk, zeker opknip dit topic, is dat men de politiek veel te serieus neemt.
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet geheel ondenkbaar dat er met de PVV aan het roer een Deense koers gevaard gaat worden waardoor je in ieder geval de instroom zou kunnen indammen en / of de uitstroom zou kunnen bevorderen.
Initieel niet, maar moeten daarna blijkbaar wel voorrang krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Meeste vluchtelingen/asielzoekers hebben geen woning, hoor.
Laat ik me herformuleren, men neemt de woorden van politici veel te serieus.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk neem je politiek serieus. Dankzij de politieke beslissingen van begin deze eeuw zitten we nu met een huizentekort. Dankzij de poltieke beslissingen van eind jaren 90 zitten we nu met een gesloopte en onder stikstof kreunende natuur icm een enorme veestapel. Maar ook de andere kant op: dankzij de politiek zijn de meeste mensen redelijk ongeschonden door de energiecrisis gegaan en is in de tussentijd de armoede afgenomen. Kortom: politiek doet er toe. Dat weg zetten als een spel, dan snap je wat mij betreft niet waar het om gaat.
Dat niet elke negatieve uitspraak persoonlijk moet worden opgevat klopt. Al klopt dat fabeltje over Rutte en Wilders niet: Rutte heeft het Wilders lang persoonlijk kwalijk genomen dat hij Rutte I zo makkelijk liet vallen.
Die voorrang krijgen ze enkel als de asielzoekerscentra zo vol zitten met statushouders (die er eigenlijk niet horen) dat de asielzoekers er niet meer bij passen. Oplossing hiertegen is trouwens de spreidingswet, dan is er meer ruimte om die asielzoekers alsnog op te vangen zonder de statushouders uit de asielzoekerscentra te moeten krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Initieel niet, maar moeten daarna blijkbaar wel voorrang krijgen.
Nou ja, dat hangt ook af van hoe de vlag er in andere landen bijhangt natuurlijk. We hebben Meloni al in Italië, in Duitsland timmert de AfD ook aardig aan de weg en ga zo maar door. Nederland kan het niet unilateraal besluiten zonder verdragen te schenden en een Omtzigt of VVD zullen daar ook niet in mee gaan waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat het beleid volstrekt onmogelijk is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.
Toch verwarrend die naam. Ik vroeg me eerst af wat een persconferentie van Stien te maken heeft met politiek.quote:
Een opt-out mogelijkheid komt wel dichterbij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.
Dat is wat anders dan een Deens model. Je kunt het hele Europese systeem proberen te veranderen. Waarbij hulp van Meloni echt uit te sluiten is: die vindt (terecht) dat wij hier veel te weinig mensen opnemen en dat we eindelijk eens ons eerlijke deel moeten opvangen, ipv Italië alles te laten doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat hangt ook af van hoe de vlag er in andere landen bijhangt natuurlijk. We hebben Meloni al in Italië, in Duitsland timmert de AfD ook aardig aan de weg en ga zo maar door. Nederland kan het niet unilateraal besluiten zonder verdragen te schenden en een Omtzigt of VVD zullen daar ook niet in mee gaan waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat het beleid volstrekt onmogelijk is.
Nee, echt kansloos. Dan wil Italië een opt out uit Dublin, zodat ze alle asielzoekers onbeperkt door kunnen laten lopen West-Europa in.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een opt-out mogelijkheid komt wel dichterbij.
https://www.telegraaf.nl/(...)tmerrie-voor-brussel
Opt-out
Voor Nederland zou dit wel eens een kans kunnen zijn om een ’opt-out’ te bedingen op migratie. Denemarken heeft bij de laatste wijziging van het Europees verdrag al zo’n uitzonderingsclausule bedongen. PVV, VVD, NSC en BBB vinden een ’opt-out’ een goed idee of een optie zodra het niet lukt om in Europees verband grip te krijgen op migratie.
Meloni gaat ons geen opt-out geven om de asielzoekers die in Italie binnenkomen niet op te nemen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat hangt ook af van hoe de vlag er in andere landen bijhangt natuurlijk. We hebben Meloni al in Italië, in Duitsland timmert de AfD ook aardig aan de weg en ga zo maar door. Nederland kan het niet unilateraal besluiten zonder verdragen te schenden en een Omtzigt of VVD zullen daar ook niet in mee gaan waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat het beleid volstrekt onmogelijk is.
NEDERLAND bepaalt dat niet, al vind het hele Nederlandse parlement het een goed idee, het is puur luchtfietserij want het levert de andere lidstaten helemaal niets op behalve problemen voor hun regeringen. Met name de rechtse regeringen in Italie en Griekenland zullen hier meteen voor gaan liggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een opt-out mogelijkheid komt wel dichterbij.
https://www.telegraaf.nl/(...)tmerrie-voor-brussel
Opt-out
Voor Nederland zou dit wel eens een kans kunnen zijn om een ’opt-out’ te bedingen op migratie. Denemarken heeft bij de laatste wijziging van het Europees verdrag al zo’n uitzonderingsclausule bedongen. PVV, VVD, NSC en BBB vinden een ’opt-out’ een goed idee of een optie zodra het niet lukt om in Europees verband grip te krijgen op migratie.
Nou ja, er valt te onderhandelen. De redenen dat zuidelijke landen zoveel vluchtelingen ontvangen is ook deels omdat het gros wil doorreizen naar het noord(westen) van Europa. Denemarken maakt nu veelal gewoon gebruik van het waterbedeffect, maar het in bredere zin terugdringen van de migratiedrang kan ook voor de zuidelijke landen 'gunstig' uitpakken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meloni gaat ons geen opt-out geven om de asielzoekers die in Italie binnenkomen niet op te nemen.
Nederland heeft geen schijn van kans op een opt out. Sowieso gaan alle zuidelijke landen daar voor liggen.
Hoe dan? Komen die mensen dan niet meer binnen, denk je? Dat lijkt mij ook een fantasie scenario.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er valt te onderhandelen. De redenen dat zuidelijke landen zoveel vluchtelingen ontvangen is ook deels omdat het gros wil doorreizen naar het noord(westen) van Europa. Denemarken maakt nu veelal gewoon gebruik van het waterbedeffect, maar het in bredere zin terugdringen van de migratiedrang kan ook voor de zuidelijke landen 'gunstig' uitpakken.
Linkje?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Faraday01 het volgende:
Haha, de pvv verkenner begint te stotteren op het moment dat hij naar zijn eigen uitspraken over een nepparlement gevraagd wordt
Er is al jaren onderhandeld, er ligt net een nieuwe deal. Die gaat echt niet heropend worden. Gewoon echt totaal geen kans. Zeker niet zolang rechts in Italië regeert.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er valt te onderhandelen. De redenen dat zuidelijke landen zoveel vluchtelingen ontvangen is ook deels omdat het gros wil doorreizen naar het noord(westen) van Europa. Denemarken maakt nu veelal gewoon gebruik van het waterbedeffect, maar het in bredere zin terugdringen van de migratiedrang kan ook voor de zuidelijke landen 'gunstig' uitpakken.
Hij had er even geen actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Faraday01 het volgende:
Haha, de pvv verkenner begint te stotteren op het moment dat hij naar zijn eigen uitspraken over een nepparlement gevraagd wordt
Dus eigenlijk moeten ze daar een linkse boomknuffelregering kiezen en dan zetten we een hek erom?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is al jaren onderhandeld, er ligt net een nieuwe deal. Die gaat echt niet heropend worden. Gewoon echt totaal geen kans. Zeker niet zolang rechts in Italië regeert.
Kun je dit even met getallen onderbouwen Hanca?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, echt kansloos. Dan wil Italië een opt out uit Dublin, zodat ze alle asielzoekers onbeperkt door kunnen laten lopen West-Europa in.
We vangen in Nederland nog niet eens het percentage op dat we zouden moeten opvangen, dat besef je hopelijk?
*zucht* Godallemachtig man, snap je het nu echt niet? Italie, Griekenland en Spanje krijgen veruit de meeste asielzoekers binnen en willen dat de rest van de EU hun helpt door asielzoekers over te nemen. Spanje heeft een linkse regering en dat maakt geen enkel verschil.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten ze daar een linkse boomknuffelregering kiezen en dan zetten we een hek erom?
Dit bleek deze zomer met de deal, ons eerlijke deel kwam daar op 45.000-50.000 per jaar, we zitten al jaren op 40.000.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kun je dit even met getallen onderbouwen Hanca?
De oplossing is om er meer weg te sturen. Op dat herverdelen zit ook bijna niemand te wachten. Als ze ergens het open deuren beleid hanteren verlicht dat wat, maar tegen de stromen die gaande zijn, gaande blijven en nog gaan komen is niet tegenop te boomknuffelen door één of twee gekke henkies.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht* Godallemachtig man, snap je het nu echt niet? Italie, Griekenland en Spanje krijgen veruit de meeste asielzoekers binnen en willen dat de rest van de EU hun helpt door asielzoekers over te nemen. Spanje heeft een linkse regering en dat maakt geen enkel verschil.
Men gaat Nederland, omdat Nederland de boel verkloot heeft qua woningbouw, geen opt-out geven wat alleen maar nadelen heeft voor alle andere lidstaten.
Blijven doneren aan de VVDquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil graag een opt-out voor de OZB. Die krijg ik ook niet. Heel raar is dat.
Joh, frame het maar lekker zoals je wilt en doe maar net alsof iedereen gek is, prima, maar accepteer gewoon dat lidstaten geen opt-outs gaan geven zonder dat die hunzelf ook voordelen geeft en dat doet het niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De oplossing is om er meer weg te sturen. Op dat herverdelen zit ook bijna niemand te wachten. Als ze ergens het open deuren beleid hanteren verlicht dat wat, maar tegen de stromen die gaande zijn, gaande blijven en nog gaan komen is niet tegenop te boomknuffelen door één of twee gekke henkies.
Boel verkloten qua woningbouw is wel overdreven vind ik. Je kunt je afvragen of je moet willen dat Nederland 17, 18, 19, etc mio inwoners heeft.
Dátquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
JA21 is misschien beter, ja van Haga komt niet meer terug dus moet ze dan wat anders hequote:Op vrijdag 24 november 2023 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je vermogen, auto en HRA waren daar ook ooit zogenaamd veilig.
Weet jij waarom wij niet een opt-out wilde?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit bleek deze zomer met de deal, ons eerlijke deel kwam daar op 45.000-50.000 per jaar, we zitten al jaren op 40.000.
Dat konden we willen, maar was helemaal geen optie want werd niet aangeboden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Weet jij waarom wij niet een opt-out wilde?
Nederland zag geen noodzaak toendertijd voor een opt-out.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat was geen kwestie van aanbod, landen die een opt-out wilden konden die krijgen, dat was helemaal geen issue geweest. Het VK had ook opt-outs en Denemarken heeft opt-outs op de EMU ook bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat konden we willen, maar was helemaal geen optie want werd niet aangeboden.
Bij toetreding toch (danwel aanvang vd EMU etc.)? Niet erna?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was geen kwestie van aanbod, landen die een opt-out wilden konden die krijgen, dat was helemaal geen issue geweest. Het VK had ook opt-outs en Denemarken heeft opt-outs op de EMU ook bijvoorbeeld.
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij toetreding toch? Niet erna?
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Joh, frame het maar lekker zoals je wilt en doe maar net alsof iedereen gek is, prima, maar accepteer gewoon dat lidstaten geen opt-outs gaan geven zonder dat die hunzelf ook voordelen geeft en dat doet het niet.
Natuurlijk, joh.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.
Waar denk jij waar die kritische houding vandaan komt. Als ik het zo hoor vind ik het nog bijzonder dat ze in de EU zitten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het welquote:BBB wil best met PVV, maar dan wel zonder dat zielige-dieren-beleid: ‘Dat is echt puur emotie’
Formatiegesprekken Hoewel de BBB veel kiezers verloor aan de PVV, staat de partij van Caroline van der Plas open voor een coalitie. Wel moet de PVV dan stoppen met moties die boeren dwarszitten. „Ze stemmen soms puur voor moties omdat Dion Graus het zielig vindt voor de kippen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eren-beleid-a4182202
JA21 is een afsplitsing die zelf ook alweer vervallen is in ruzie. En dan wordt die tent daar ook nog gerund door walvis Nanninga en Eerdmans...quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
JA21 is misschien beter, ja van Haga komt niet meer terug dus moet ze dan wat anders he
Ja, maar ook daar alleen een opt-out bij aanvang. En niet later.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.
Dat is niet des D66's.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah ja daar was ik helaas al bang voor.....quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de BBB heeft ook eisen voor de PVV:
[..]
Zegt weer genoeg over BBB. Dierenwelzijn doet niet ter zakequote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het wel
Nee, totaal niet verrassend inderdaad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:07 schreef Jojoke het volgende:
BBB staat nog het meest te trappelen om met PVV in een kabinet te gaan zitten. Ik ben niet verbaasd.
Ja, te halen bij Jopie's snackparadijs in Sint Willebrord.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.
Moet je autonoom worden, dan kan dat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil graag een opt-out voor de OZB. Die krijg ik ook niet. Heel raar is dat.
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
JA21 is een afsplitsing die zelf ook alweer vervallen is in ruzie. En dan wordt die tent daar ook nog gerund door walvis Nanninga en Eerdmans...
D66 heeft hier niets mee te maken. De opt out van Denemarken dateren van het verdrag van Maastricht uit 1993 oftwel Kabinet Lubbers 3.quote:
Omdat we een van de oprichters zijn, wij daarom veel invloed hadden op het beleid en vervolgens mij geen enkel lid van het eerste uur opt outs heeft gehad. Alleen Denemarken en het VK die er beide later bij kwamen. Ook was dat begin jaren 90. Een hele andere tijd met nog nauwelijks asielzoekers naar Nederland.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Een opt-out, grote patat met en een frikandel speciaal, alstublieft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, te halen bij Jopie's snackparadijs in Sint Willebrord.
Die voelen zich door hun 16 zetels in de Senaat natuurlijk ook een hele Piet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het wel
Noem het maar humor, ik noem het afzeiken maar goed, de aso noemt haar iig geen heks dit keer.quote:
Moeder Theresa was dat trouwens wel. In de zin van een vreselijke en hardvochtige vrouw zijn dan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem het maar humor, ik noem het afzeiken maar goed, de aso noemt haar iig geen heks dit keer.
Dit is toch geen afzeiken? Kaag zegt dat Wilders 'niet haar premier' wordt, dan is dit toch gewoon een leuke reactie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem het maar humor, ik noem het afzeiken maar goed, de aso noemt haar iig geen heks dit keer.
Het kan gewoon hoor. Dan moeten er maar betere afspraken zijn in Europa. Gelijke monikken, gelijke kappen.quote:
Dan kunnen ze twee stoelen in groot formaat bestellen. Denk dat ze wel zo'n beetje dezelfde maat als Timmermans heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.
Grappig dat je hier de verkeerde persoon de aso noemt. Grappig, maar niet verrassend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelijke monniken zoals de Grieken en de Italianen die het meest last hebben van de toestroom van asielzoekers en de meeste opvangen? Jij wil ze gaan helpen met de opvang als Nederland?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor. Dan moeten er maar betere afspraken zijn in Europa. Gelijke monikken, gelijke kappen.
Het kan dus niet. Of geef je Italië per nu toestemming om alle asielzoekers door te laten lopen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor. Dan moeten er maar betere afspraken zijn in Europa. Gelijke monikken, gelijke kappen.
Ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Veroordeelde haatzaaier is toch wat meer een aso dan een minister en partijleider die nooit ook maar beschuldigd is dan iets in die richting. En laten we maar niet over het PVV programma van enig lid Wilders beginnen wat vol staat met uitsluiting van groepen mensen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Grappig dat je hier de verkeerde persoon de aso noemt. Grappig, maar niet verrassend.
Veroordeeld voor groepsbelediging, niet voor haat zaaien.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veroordeelde haatzaaier is toch wat meer een aso dan een minister en partijleider die nooit ook maar beschuldigd is dan iets in die richting. En laten we maar niet over het PVV programma van enig lid Wilders beginnen wat vol staat met uitsluiting van groepen mensen.
Ok, groepsbelediging wat toch ook aardig onder de noemer asociaal valt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Veroordeeld voor groepsbelediging, niet voor haat zaaien.
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veroordeelde haatzaaier is toch wat meer een aso dan een minister en partijleider die nooit ook maar beschuldigd is dan iets in die richting. En laten we maar niet over het PVV programma van enig lid Wilders beginnen wat vol staat met uitsluiting van groepen mensen.
Deden ze dat maar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan dus niet. Of geef je Italië per nu toestemming om alle asielzoekers door te laten lopen?
Nee. Ze zegt hetzelfde als Gerd Leers eerder vandaag namelijk dat Wilders niet te vertrouwen is. Genoeg bewijs voor, trouwens.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.
Ze zegt dat een eventuele premier Wilders niet haar premier zou zijn. Waarom laat je dat weg?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Ze zegt hetzelfde als Gerd Leers eerder vandaag namelijk dat Wilders niet te vertrouwen is. Genoeg bewijs voor, trouwens.
Dat mag toch? Mijn premier zal het ook niet zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze zegt dat een eventuele premier Wilders niet haar premier zou zijn. Waarom laat je dat weg?
Zolang je Nederlander bent, is het ook jouw premier als hij een kabinet weet te formeren. Of je dat nou leuk vindt of niet. En dat moet zeker een minister gewoon accepteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mag toch? Mijn premier zal het ook niet zijn.
Je hebt "mijn premier" in de letterlijke zin van het woord en de figuurlijke uitdrukking. In de laatste zin is het niet "mijn" premier. Hij kan ook premier van Nederland worden, niet premier van monolith.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang je Nederlander bent, is het ook jouw premier als hij een kabinet weet te formeren. Of je dat nou leuk vindt of niet. En dat moet zeker een minister gewoon accepteren.
Opkomen voor extreemrechts, typerend gedrag voor je maar je moet het maar durven.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt "mijn premier" in de letterlijke zin van het woord en de figuurlijke uitdrukking. In de laatste zin is het niet "mijn" premier. Hij kan ook premier van Nederland worden, niet premier van monolith.
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.
Het normaliseren van die extreemrechtse malloten is ook nergens voor nodig. Met Wilders als premier staan we internationaal voor schut en gaan we nationaal gegarandeerd aan de rechtsstaat knabbelen. Die beweging normaliseren moeten we gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.
Dat laatste is natuurlijk wel wat ironisch waar het Wilders betreft. En laten we wel wezen, dit is het soort uitspraken dat ook aan de lopende band uit de mond van Wilders zelf is gekomen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je graag het wantrouwen vergroot, zodat Wilders volgende keer een meerderheid heeft?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?
Ik vraag mij af of Wilders het nu nog een nep-parlement vind.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk wel wat ironisch waar het Wilders betreft. En laten we wel wezen, dit is het soort uitspraken dat ook aan de lopende band uit de mond van Wilders zelf is gekomen.
Waarom ga jij er vanuit dat het sentiment maar een kant op werkt? Dat snap ik niet echt. Ik ben niet zo vreselijk goed (understatement alert) in het naar de mond praten van mensen die alles willen afbranden waar ik voorstander van ben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je graag het wantrouwen vergroot, zodat Wilders volgende keer een meerderheid heeft?
Allicht, op 37 of 38 zetels na…quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Wilders het nu nog een nep-parlement vind.
Maar jij bent dan ook geen minister.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom ga jij er vanuit dat het sentiment maar een kant op werkt? Dat snap ik niet echt. Ik ben niet zo vreselijk goed (understatement alert) in het naar de mond praten van mensen die alles willen afbranden waar ik voorstander van ben.
We hebben een opvolger voor Rutte iig:quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, op 37 of 38 zetels na…
quote:Tijdens de persconferentie confronteerden journalisten Van Strien herhaaldelijk met het feit dat hij in 2015 de Eerste Kamer, waarin hij zelf zetelde, een „nepparlement” had genoemd. Van Strien ontweek meermaals de vraag en zei onder meer dat hij zich niet kon voorstellen dat hij het gezegd had, dat de uitspraak niet relevant was én dat hij het zich niet kon herinneren. Uiteindelijk zei hij: „Ik heb alle vertrouwen in het Nederlandse parlementair stelsel, punt.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)24-november-a4182138
Ach ja, de zoveelste extreemrechtse gekkie die eerdere uitspraken probeert weg te moffelen. Helaas niks nieuws…quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben een opvolger voor Rutte iig:
[..]
Die kans acht ik heel erg klein.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.
Je adresseerde je opmerking over polarisatie aan mijquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook geen minister.
En het sentiment in de samenleving werkt momenteel echt wel maar 1 kant op, veel meer dan de helft ziet nou eenmaal graag een rechts kabinet.
Tja, jij kunt je oren totaal niet laten hangen naar wat anderen willen, maar voor een politicus en zeker voor een minister is het toch onverstandig als je de wens van de meerderheid zo negeert. Vooral als je ooit bent verkozen met als speerpunt dat het wantrouwen in de politiek moet worden verminderd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je adresseerde je opmerking over polarisatie aan mij
Het interesseert mij overigens geen zak hoeveel mensen een rechts kabinet willen zien, ik laat mijn oren niet hangen naar wat anderen willen horen of willen zien.
Ik ben 10 jaar officier geweest in een omgeving waar men VVD of rechtser stemde en het heeft mij toen ook nooit veranderd in mijn denken of uitspraken over politiek.
Is grond om direct de benoeming in te trekken. Opgesodemieterd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zeggen: ongeschikt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is helemaal niet onverstandig, je moet als politcus jouw kiezers niet negeren, degenen die PVV stemmen mag je gerust wel negeren. En als je het over wantrouwen in de politiek hebt dan zou Wilders als illustratie naast dat begrip moeten staan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, jij kunt je oren totaal niet laten hangen naar wat anderen willen, maar voor een politicus is het toch onverstandig als je de wens van de meerderheid zo negeert. Vooral als je ooit bent verkozen met als speerpunt dat het wantrouwen in de politiek moet worden verminderd.
Gaat niet gebeuren, dat weten we allebeiquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is grond om direct de benoeming in te trekken. Opgesodemieterd.
Je bent geen minister voor alleen je eigen kiezers.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet onverstandig, je moet als politcus jouw kiezers niet negeren, degenen die PVV stemmen mag je gerust wel negeren. En als je het over wantrouwen in de politiek hebt dan zou Wilders als illustratie naast dat begrip moeten staan.
Dat is geen wantrouwen richting de politiek toenemen of afnemen maar duidelijk maken waar jij staat en dat dit niet is waar de andere persoon staat.
Niet alles wat een minister zegt is uit naam van zijn of haar functie. De PM stond achter de bar afgelopen weekend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent geen minister voor alleen je eigen kiezers.
Wat ongelofelijk laag weer van Kaagquote:
Dit was volgens mij bij de ministerraad. Dan ben je minister.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet alles wat een minister zegt is uit naam van zijn of haar functie. De PM stond achter de bar afgelopen weekend.
Dat lijkt mij sterk, bij de ministerraad is geen pers aanwezig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was volgens mij bij de ministerraad. Dan ben je minister.
Deze argumentatie kan je ook goed omdraaien. Het is hier de VS niet, waarom zou je dan in hemelsnaam op extreemrechts stemmen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk laag weer van KaagDit is o.a. de reden dat zoveel mensen het vertrouwen in de politiek zijn verloren. Dit kinderachtige gedrag. Het wijzen naar een ander i.p.v. je eigen punten kracht bij zetten. Het is hier verdomme de VS niet. Mens, ga je werk doen
Godgloeiende, Wilders scheld mensen aan de lopende band uit en is nota bene veroordeeld voor groepsbelediging maar HIJ is het probleem niet na 20 jaar schelden en beledigen als het om vertrouwen gaat, nee, Kaag is het probleem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk laag weer van KaagDit is o.a. de reden dat zoveel mensen het vertrouwen in de politiek zijn verloren. Dit kinderachtige gedrag. Het wijzen naar een ander i.p.v. je eigen punten kracht bij zetten. Het is hier verdomme de VS niet. Mens, ga je werk doen
Bij het naar binnen lopen wel. Altijd, eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk, bij de ministerraad is geen pers aanwezig.
Er werd gevraagd naar haar mening. Die heeft ze gegeven. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent geen minister voor alleen je eigen kiezers.
Kaag voortdurend voor heks uitmaken getuigt daarentegen van niveau wil je zeggenquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Terroristensympathisant zat er ook bij. Maar dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kaag voortdurend voor heks uitmaken getuigt daarentegen van niveau wil je zeggen
Vrouwen zijn altijd ‘boos’ als ze gepassioneerd zijn en niet alleen maar zachtjes spreken.quote:
Klopt, Wilders is zeker ook niet goed en ik zal ook nooit fan van hem worden, op hem stemmen of zelfs maar zijn standpunten verdedigen. Maar dat betekent niet dat een minister zich tot zijn niveau moet verlagen op een moment dat het duidelijk is dat er enorm veel broeit in de samenleving.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd gevraagd naar haar mening. Die heeft ze gegeven. Niets mis mee.
Als je jouw correcte houding door wil trekken, zou je als kamerlid ook niet jouw minister heks mogen noemen, bijvoorbeeld. Dan is Kaag nog netjes in haar uiting.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze argumentatie kan je ook goed omdraaien. Het is hier de VS niet, waarom zou je dan in hemelsnaam op extreemrechts stemmen?
Dan moeten jullie allebei even lezen. Ik schrijf namelijk niet in het voordeel van Wilders. Ik zeg enkel dat o.a. ik dit kinderachtige gedrag beu ben. Er wordt iets in meerderheid gekozen; deal ermee!quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godgloeiende, Wilders scheld mensen aan de lopende band uit en is nota bene veroordeeld voor groepsbelediging maar HIJ is het probleem niet na 20 jaar schelden en beledigen als het om vertrouwen gaat, nee, Kaag is het probleem.
Niet de landverrader die Poetin verheerlijkte zelfs na MH 17 en een lintje in ontvangst nam. Nee, natuurlijk niet, joh.
Nou nee, het is zo'n beetje de gehele politieke wereld die denken dat ze een ander onderuit moeten schoppen om er zelf beter uit te komen. Dat voortdurende 'ja maar, kijk eens wat hij/zij doet!'quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kaag voortdurend voor heks uitmaken getuigt daarentegen van niveau wil je zeggen
En ermee dealen betekent dat ze moet doen alsof ze er blij mee is?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Dan moeten jullie allebei even lezen. Ik schrijf namelijk niet in het voordeel van Wilders. Ik zeg enkel dat o.a. ik dit kinderachtige gedrag beu ben. Er wordt iets in meerderheid gekozen; deal ermee!
Hold it, ze verlaagt zich op geen enkele manier tot zijn niveau. Ze heeft zich in correcte bewoording uitgesproken over wat zij ervan vindt. Als demissionair minister kan ze dat prima doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, Wilders is zeker ook niet goed en ik zal ook nooit fan van hem worden, op hem stemmen of zelfs maar zijn standpunten verdedigen. Maar dat betekent niet dat een minister zich tot zijn niveau moet verlagen op een moment dat het duidelijk is dat er enorm veel broeit in de samenleving.
Dat doet ze, ze spreekt haar twijfels en afkeuring over Wilders uit. Dat is vrij normaal en volwassen en zoals ik al eerder zei, omdat de meerheid iets vind (Wilders heeft geen meerderheid overigens) hoef jij je mond niet te houden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Dan moeten jullie allebei even lezen. Ik schrijf namelijk niet in het voordeel van Wilders. Ik zeg enkel dat o.a. ik dit kinderachtige gedrag beu ben. Er wordt iets in meerderheid gekozen; deal ermee!
Tja, wie zaait zal oogsten. Toevalligerwijs ligt de persoon die de afgelopen jaren veruit het meest gezaaid heeft nu op poleposition om premier te worden, dus kennelijk beloont de kiezer hetquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou nee, het is zo'n beetje de gehele politieke wereld die denken dat ze een ander onderuit moeten schoppen om er zelf beter uit te komen. Dat voortdurende 'ja maar, kijk eens wat hij/zij doet!'
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberenquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet ze, ze spreekt haar twijfels en afkeuring over Wilders uit. Dat is vrij normaal en volwassen en zoals ik al eerder zei, omdat de meerheid iets vind (Wilders heeft geen meerderheid overigens) hoef jij je mond niet te houden.
God. Laten we Amerikaanse systeem alsjeblieft niet invoeren. Wat een gedrocht.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberen
Maar in die 4 jaar hoef jij je mond niet te houden of wel?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberen
Volgens mij wel. Ze had ook niks kunnen zeggen of gewoon de winnaars kunnen feliciteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hold it, ze verlaagt zich op geen enkele manier tot zijn niveau. Ze heeft zich in correcte bewoording uitgesproken over wat zij ervan vindt. Als demissionair minister kan ze dat prima doen.
Alsjeblieft niet zeg... dat zou pas rotzooi worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter.
Kinderachtige opmerking weer, hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ze had ook niks kunnen zeggen of gewoon de winnaars kunnen feliciteren.
Maar goed, ik snap dat het blijkbaar normaal is om te polariseren. Zo kennen we zowel PVV als D66 natuurlijk ook wel.
Wat een nonsens.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Volgens mij wel. Ze had ook niks kunnen zeggen of gewoon de winnaars kunnen feliciteren.
Maar goed, ik snap dat het blijkbaar normaal is om te polariseren. Zo kennen we zowel PVV als D66 natuurlijk ook wel.
Wat is dan wel een goed systeem? Het Engelse? Dit hier in NL werkt blijkbaar ook voor geen meter. Al wordt Wilders premier kunnen we waarschijnlijk een half jaar later weer naar de stembus. Een kiesdrempel?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar in die 4 jaar hoef jij je mond niet te houden of wel?
Ik snap echt niet waar je hier mee bezig bent vooral niet omdat als je even naar de VS kijkt momenteel je opmerking nogal vreemd overkomt, men is nog steeds constant bezig om de verkiezingen van Biden ongedaan te maken bijvoorbeeld of aan het proberen de daders van de fraude daar te berechten.
Het Amerikaans systeem met kiesmannen is niet zo democratischquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Naar mijn mening is ons systeem juist heel goed, je kan een partij als de PVV hebben met dergelijke extreme standpunten, het zal echter altijd ergens in het midden uitkomen of de partij regeert gewoon niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat is dan wel een goed systeem? Het Engelse? Dit hier in NL werkt blijkbaar ook voor geen meter. Al wordt Wilders premier kunnen we waarschijnlijk een half jaar later weer naar de stembus. Een kiesdrempel?
Het Britse systeem werkt zo slecht dat er steeds meer voorstanders zijn voor een verandering van dat stelsel naar een stelsel dat wij hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat is dan wel een goed systeem? Het Engelse? Dit hier in NL werkt blijkbaar ook voor geen meter. Al wordt Wilders premier kunnen we waarschijnlijk een half jaar later weer naar de stembus. Een kiesdrempel?
Ik weet het niet. Echt niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dit is zo kortzichtig niet normaal. De afgelopen jaren niet opgelet?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nederlandse systeem werkt meer dan prima hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja, het Nederlandse systeem bewijst zich nu gewoon. Wilders kan zich bewijzen door een coalitie te vormen, lukt dat dan zijn zijn standpunten gematigd door de coalitie. Lukt dat niet, dan kunnen ze een andere coalitie proberen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn mening is ons systeem juist heel goed, je kan een partij als de PVV hebben met dergelijke extreme standpunten, het zal echter altijd ergens in het midden uitkomen of de partij regeert gewoon niet.
In de VS en ook het VK heeft links of rechts alle macht en zie wat een puinhoop dat oplevert.
Dank, nette reactiequote:Op vrijdag 24 november 2023 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Echt niet.
Er is wat te zeggen voor een kiesdrempel maar dan haal je wel de kleintjes eruit maar het haalt de huidige versnippering niet echt weg. Als je kijkt wie de kleintjes zijn dan komt er her en der een zetel bij maar je blijft zitten met een heel wijd coalitie landschap.
Britse systeem is een drama, dan pak je een absolute meerderheid met minder dan 40% van de stemmen, dat is ronduit ondemocratisch naar mijn mening.
Ons systeem is in principe goed, coalites halen altijd de scherpe randjes eraf maar, en dat is ook waar, het haalt ook de slagvaardigheid onderuit, je kan nu eenmaal niet snel reageren als je (te) veel partijen tevreden moet houden.
De ironie van de huidige demissionaire regering is dat het begon met de belofte wel slagvaardig te zijn maar al gelijk op zijn bek ging voordat er zelfs maar een regering was. De Omtzigt affaire.
De laatste jaren hebben we een groep ontevreden kiezers die aan het zwerven zijn, van FvD naar BBB naar NSC/PVV, geen van die partijen gaat die mensen tevreden krijgen, denk ik, dus zal de onrust blijven.
Een nepparlement. D66-Rechters. Of willen we minder Marokkanen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lastige vraag, ik ben er voorstander van om de grens op 5% te zetten, anderen zeggen "Je moet al bijna 90.000 stemmen halen voor een zetel dus dat is al een drempel".quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dank, nette reactie![]()
Is er iets mis mee om de kleintjes eruit te halen? Die nieuwkomers zijn vaak vrij radicaal of zijn een afsplitsing / zetelpikker
In het Amerikaanse systeem kun je echter winnen met de minste stemmen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
PvdD is een prima voorbeeld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan ook zeggen, de kleintjes kunnen doorgroeien vanuit een zetel als ze een goed verhaal hebben hoewel de ervaringen daarmee eigenlijk niet zo fantastisch zijn.
Met een kiesdrempel van 5% hadden we nu geen BBB gehad. Persoonlijk zou ik zeggen dat dat pure winst is, maar doordat ze zijn begonnen met die ene zetel zijn ze nu wel flink gegroeid. Ze zullen 2 a 3 verkiezingen verder ook wel weer helemaal weg zijn, maar toch.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Lastige vraag, ik ben er voorstander van om de grens op 5% te zetten, anderen zeggen "Je moet al bijna 90.000 stemmen halen voor een zetel dus dat is al een drempel".
Je kan ook zeggen, de kleintjes kunnen doorgroeien vanuit een zetel als ze een goed verhaal hebben hoewel de ervaringen daarmee eigenlijk niet zo fantastisch zijn.
Maar als upside, geen Dion Graus meerquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, 13 zetels te weinig voor een meerderheid.
BBB ook.quote:
Nee, maar wel met de kiezersquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
BBB ook.
Van 1 zetel in de TK naar de grootste in de EK.
Ik denk dat er niets mis is met ons kiesstelsel.
Ik vind dat er ook niet zoveel mis is met het hebben van kleinere partijen. Beter dan geen keus hebben als kiezer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat er niets mis is met ons kiesstelsel.
De kiezers hebben altijd gelijk.quote:
Het probleem is altijd... stel je de gemiddelde kiezer voor... en bedenk dan dat de helft dommer is dan datquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
De kiezers hebben altijd gelijk.
* Tijger_m houdt zijn mond stijf dichtquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is altijd... stel je de gemiddelde kiezer voor... en bedenk dan dat de helft dommer is dan dat
Eens.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat er ook niet zoveel mis is met het hebben van kleinere partijen. Beter dan geen keus hebben als kiezer.
Ik snap ook totaal niet wat daar het voordeel van zijn, nee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
En iedere stem telt evenveel. Geen districten-geneuzel enzo, aub.
Het is veel meer dan 40.000 stemmen momenteel, afhankelijk van de opkomst, dat wel, maar dit jaar was het bijna 70.000 stemmen voor een zetel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En we hebben al een kiesdrempel.
Namelijk die van 1 zetel. Dat is 40.000 stemmen.
Prima systeem, wat mij betreft. En iedere stem telt evenveel. Geen districten-geneuzel enzo, aub.
Maarten van Rossem ging nog een stap verder met ongeveer dezelfde uitspraakquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is altijd... stel je de gemiddelde kiezer voor... en bedenk dan dat de helft dommer is dan dat
Ik vind Omtzigts idee ook helemaal niks en we hebben al regionale verkiezingen, de 1e Kamer is gewoon regionaal tenslotte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
En we hebben al een kiesdrempel.
Namelijk die van 1 zetel. Dat is 40.000 stemmen.
Prima systeem, wat mij betreft. En iedere stem telt evenveel. Geen districten-geneuzel enzo, aub.
Mooiste systeem in de wereld. Ook als het mijn keuzes niet beloont.
Ook de reden dat allerlei marginale partijen zoals Van Haga en de Piratenpartij geen zetel hebben gehaald. Dus echt kansloze clubjes worden al buiten de kamer gehouden momenteel. Wat mij betreft werkt dit prima en hoeft er niks te veranderen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is veel meer dan 40.000 stemmen momenteel, afhankelijk van de opkomst, dat wel, maar dit jaar was het bijna 70.000 stemmen voor een zetel.
Als iedereen die mag stemmen zou stemmen dan is de drempel 80.000 stemmen.
Ik denk het wel? Uiteindelijk gaat het erom dat je een meerderheid hebt in de 2e Kamer of je dat nu via gedogen of regeringsdeelname doet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef Rnie het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar kan een gedoogpartij na een vruchtbare samenwerking van bijvoorbeeld een jaar, besluiten om toch in het kabinet in stappen?
In principe hoef je als het kabinet valt geen verkiezingen te houden en mag je inderdaad een nieuw kabinet maken naar elke samenstelling.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef Rnie het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar kan een gedoogpartij na een vruchtbare samenwerking van bijvoorbeeld een jaar, besluiten om toch in het kabinet in stappen? Of kom je dan gewoonweg in de knel met je regeerakkoord?
Wettelijk is dat toegestaan denk ik, maar in de praktijk lijkt het me niet erg aannemelijk dat allerlei zittende ministers plaats gaan maken voor nieuwe instappers.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef Rnie het volgende:
Misschien een gekke vraag, maar kan een gedoogpartij na een vruchtbare samenwerking van bijvoorbeeld een jaar, besluiten om toch in het kabinet in stappen? Of kom je dan gewoonweg in de knel met je regeerakkoord?
CDA/PvdA heeft mijn voorkeur maar okquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef hollandia02 het volgende:
Eigenlijk had je gewoon gehoopt op een VVD en CDA kabinet zoals vroeger, rechts maar oog op de portemonnee van de burger.
Maar die hebben gefaald en nu zitten we met een partij van 38 zetels, die voor velen een proteststem is geweest op het beleid, waarvan de beoogde premier het buitenland niet kan bezoeken, en die op elk ander ministerie eigenlijk geen mensen hebben.
Gaat de wachtgeld regeling ook wel duur door wordenquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wettelijk is dat toegestaan denk ik, maar in de praktijk lijkt het me niet erg aannemelijk dat allerlei zittende ministers plaats gaan maken voor nieuwe instappers.
Ja, dat is een drama. Maar die negeren levert een veel groter drama op. Laat ze nu in elk geval onderhandelen, dan kunnen we zien of er iets werkbaars valt te maken. Zo niet, dan weten zijn kiezers dat dan ook. Nu werd er van te voren in elk geval door Yeşilgöz gedaan alsof praten prima zou kunnen. Dat kan dan de volgende keer ook duidelijk zijn, iedere partij kan dan zeggen dat een stem op Wilders een verloren stem is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:07 schreef hollandia02 het volgende:
Eigenlijk had je gewoon gehoopt op een VVD en CDA kabinet zoals vroeger, rechts maar oog op de portemonnee van de burger.
Maar die hebben gefaald en nu zitten we met een partij van 38 zetels, die voor velen een proteststem is geweest op het beleid, waarvan de beoogde premier het buitenland niet kan bezoeken, en die op elk ander ministerie eigenlijk geen mensen hebben.
En dit is dus precies het hautaine sentiment dat de wildgroei van de PVV mogelijk maakt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die ontevredenheid is van alle tijden net als de angst voor het plebs wat tenslotte al afkomstig is van het Latijnse plebeians of het oud-Griekse plēthos. Brood en spelen, Panem et circenses schreef de dichter Juvilanis al ergens rond het jaar 100.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De laatste jaren hebben we een groep ontevreden kiezers die aan het zwerven zijn, van FvD naar BBB naar NSC/PVV, geen van die partijen gaat die mensen tevreden krijgen, denk ik, dus zal de onrust blijven.
Vooral als je ziet dat in de niet bepaald witte steden als Den Haag en Rotterdam de PVV de grootste partij geworden is, en als je kijkt naar vorige verkiezingen wonen die met name in Rotterdam Zuid. Die kennen het dus niet alleen via tv zal ik maar zeggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit is dus precies het hautaine sentiment dat de wildgroei van de PVV mogelijk maakt.
Je denkt: eens leert men aan de zelfverklaarde 'correcte' zijde dat het wegzetten van mensen als dom en racistisch niet werkt.
Nu wederom opnieuw dus niet.
Succes ermee.
Komt goed uit dat de PVV daar toch van af wil.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gaat de wachtgeld regeling ook wel duur door worden
Kijken hoe lang dat duurt als het om PVV'ers gaat die wachtgeld krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt goed uit dat de PVV daar toch van af wil.
Yesilgoz zal sowieso moeten onderhandelen, ook een gedoogconstructie zal uitgewerkt moeten worden, dat was met Rutte 1 ook het geval, tenslotte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dat is een drama. Maar die negeren levert een veel groter drama op. Laat ze nu in elk geval onderhandelen, dan kunnen we zien of er iets werkbaars valt te maken. Zo niet, dan weten zijn kiezers dat dan ook. Nu werd er van te voren in elk geval door Yeşilgöz gedaan alsof praten prima zou kunnen. Dat kan dan de volgende keer ook duidelijk zijn, iedere partij kan dan zeggen dat een stem op Wilders een verloren stem is.
Slachtoffer van zijn eigen succes?quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:28 schreef Jojoke het volgende:
Ik heb dus even die lijstuitputting bekeken. Voor de Eerste Kamer had Greet een lijst van 11 kandidaten en daarmee moet hij 4 zetels vullen. Voor de Tweede Kamer had hij een lijst van 45 kandidaten en daarmee moet hij 38 zetels vullen. Dan heeft hij nog het probleem dat er senatoren op beide lijsten staan, dus 5 senaatkandidaten moeten van de Eerste Kamer naar de Tweede Kamer. Dan zijn er ook nog 3 senaatskandidaten die onder plek 38 staan, dus we gaan ervanuit dat die op hun plek blijven. Dan heeft Greet slechts 2 reservekandidaten voor de Eerste Kamer en 5 reservekandidaten voor Tweede Kamer, waarvan 1 reservekandidaat op beide lijsten staat.
Kortom, er kan vrijwel niemand doorschuiven naar een kabinet.
Dat was toen het geval, maar hoeft natuurlijk niet. Verder zei Yeşilgöz niet letterlijk het woord gedogen, volgens mij. Steunen kan ook betekenen dat je net als een SGP in principe constructief naar de voorstellen kijkt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz zal sowieso moeten onderhandelen, ook een gedoogconstructie zal uitgewerkt moeten worden, dat was met Rutte 1 ook het geval, tenslotte.
Dat de PVV zo groot is te worden is voor een groot deel op het conto te schrijven van het gedram en het gepolariseer van D66 zelf, hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat een nonsens.
D66 op wat voor manier dan ook gelijkstellen aan PVV is echt…ik heb er niet eens woorden voor.
Duh.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kijken hoe lang dat duurt als het om PVV'ers gaat die wachtgeld krijgen.
Tja, dat mag nu allemaal met de informateur in kaart gebracht worden en als je naar de post van Jojoke kijkt krijg ik een beetje het gevoel dat de VVD hier mischien gewoon een machtspelletje aan het spelen is, de VVD zal die informatie ook wel kennen, omdat de VVD wel voldoende bewindslieden kan leveren. Daar zal echter wel een fikse prijs aan gaan hangen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was toen het geval, maar hoeft natuurlijk niet. Verder zei Yeşilgöz niet letterlijk het woord gedogen, volgens mij. Steunen kan ook betekenen dat je net als een SGP in principe constructief naar de voorstellen kijkt.
Prima hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat de PVV zo groot is te worden is voor een groot deel op het conto te schrijven van het gedram en het gepolariseer van D66 zelf, hoor.
Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat dit een, vrij smerig, spelletje is van de VVD, die gaan uiteindelijk gewoon met de PVV onderhandelen om in het kabinet te komen. Of dat nu met bewindspersonen of het binnenhalen van standpunten te maken heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, dat mag nu allemaal met de informateur in kaart gebracht worden en als je naar de post van Jojoke kijkt krijg ik een beetje het gevoel dat de VVD hier mischien gewoon een machtspelletje aan het spelen is omdat de VVD wel voldoende bewindslieden kan leveren. Daar zal echter wel een fikse prijs aan gaan hangen.
Je zou eigenlijk partijen moeten verplichten om hun programma door te laten berekenen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Standpunten, denk ik, de VVD gaat niet meedoen met de gratis bier festijnen en zal hun economische agenda door willen zetten. De spoeling voor de PVV wordt dan wel erg dun maar goed, dat kon nauwelijks anders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat dit een, vrij smerig, spelletje is van de VVD, die gaan uiteindelijk gewoon met de PVV onderhandelen om in het kabinet te komen. Of dat nu met bewindspersonen of het binnenhalen van standpunten te maken heeft.
Lijkt mij. Met zo'n grote fractie ga je altijd hebben dat er iemand ziek wordt of zwanger raakt, dus je hebt voldoende reserves nodig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Slachtoffer van zijn eigen succes?
Aan de andere kant, als je gewoon je hele programma laat vallen du moment dat je wint maakt de doorrekening ook niet meer uitquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je zou eigenlijk partijen moeten verplichten om hun programma door te laten berekenen.
Anders ga ik ook gewoon een partij beginnen waar ik gratis bier, hoeren, en cocaïne beloof aan elke NL'er.
Peilingen zijn ook ongewenst. Vooral omdat ze er (zoals deze keer weer) flink er naast kunnen zitten.
Met het systeem is verder niet veel mis. Andere partijen zullen een manier moeten vinden om de kiezers die nu op PVV hebben gestemd tot zich toe te trekken.
Lijkt me ook vrij normaal om eerst een beetje hard to get te spelen in een poging de onderhandelingspositie te verbeteren. Ik begrijp niet waarom iedereen de huidige positie van de VVD zo serieus neemt. Het is pas dag 1, de formatie duurt nog lang. Er komt echt wel een moment dat de PVV begrijpt dat ze concessies moeten gaan doen om de VVD binnen te hengelen en dat is het moment dat de VVD dingen naar zich toe kan gaan trekken. Tot die tijd halen ze met liefde hun neus voor Geert op.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben er bijna 100% van overtuigd dat dit een, vrij smerig, spelletje is van de VVD, die gaan uiteindelijk gewoon met de PVV onderhandelen om in het kabinet te komen. Of dat nu met bewindspersonen of het binnenhalen van standpunten te maken heeft.
Dat sowieso maar normaliter ga je ook zo'n 10-12 bewindslieden leveren in een coalitie met 2 anderen. En dat is toch wel redelijk onmogelijk uit eigen rangen nu.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Lijkt mij. Met zo'n grote fractie ga je altijd hebben dat er iemand ziek wordt of zwanger raakt, dus je hebt voldoende reserves nodig.
Komt het daar niet altijd op neer bij de VVD? Dat ze het economisch beleid van de VVD uit mogen voeren om met ze samen te werken? Zal nu niets anders zijn. Hopelijk houdt men dan eens op met dat hele 'de PVV is heus heel sociaal hoor' gedoe.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Standpunten, denk ik, de VVD gaat niet meedoen met de gratis bier festijnen en zal hun economische agenda door willen zetten. De spoeling voor de PVV wordt dan wel erg dun maar goed, dat kon nauwelijks anders.
Wat NSC wil is mij nog wat onduidelijk, zowel bestuurlijke vernieuwing als bestaanszekerheid zijn toch best wel in nevelen gehuld.
Inderdaad. Nog een reden waarom een zakenkabinet ook voor Wilders een interessante optie kan zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat sowieso maar normaliter ga je ook zo'n 10-12 bewindslieden leveren in een coalitie met 2 anderen. En dat is toch wel redelijk onmogelijk uit eigen rangen nu.
Je kan het ook anders zien en dat is dat de VVD zo weinig vertrouwen heeft in Wilders' capabiliteit om een stabiele regering te vormen en draaiende te houden dat ze er liever helemaal niet in stappen om schade te voorkomen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lijkt me ook vrij normaal om eerst een beetje hard to get te spelen in een poging de onderhandelingspositie te verbeteren. Ik begrijp niet waarom iedereen de huidige positie van de VVD zo serieus neemt. Het is pas dag 1, de formatie duurt nog lang. Er komt echt wel een moment dat de PVV begrijpt dat ze concessies moeten gaan doen om de VVD binnen te hengelen en dat is het moment dat de VVD dingen naar zich toe kan gaan trekken. Tot die tijd halen ze met liefde hun neus voor Geert op.
Misschien nog even het debat tussen Baudet en Jetten terugkijken.quote:
Hoe dan ook hebben ze alles te verliezen en niks te winnen door er nu gelijk in te stappen. Laat ze eerst maar eens wat gesprekken met andere partijen voeren, de VVD heeft geen haast.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je kan het ook anders zien en dat is dat de VVD zo weinig vertrouwen heeft in Wilders' capabiliteit om een stabiele regering te vormen en draaiende te houden dat ze er liever helemaal niet in stappen om schade te voorkomen.
Ik ben er nog niet uit welk spelletje ze spelen, Paradox maakt minder complexe games!
Eigenlijk wel ja en vergeet niet dat de VVD migratie ook zal zien als onderdeel daarvan. Op asiel zullen ze wel streng willen zijn (en de verantwoordelijkheid aan de PVV laten) maar arbeidsmigratie is een ander verhaal, de werkgevers organisaties hebben al van zich laten horen daarin.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt het daar niet altijd op neer bij de VVD? Dat ze het economisch beleid van de VVD uit mogen voeren om met ze samen te werken? Zal nu niets anders zijn. Hopelijk houdt men dan eens op met dat hele 'de PVV is heus heel sociaal hoor' gedoe.
Als de VVD alsnog in zee gaat met de PVV is het volstrekt ongeloofwaardig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Komt het daar niet altijd op neer bij de VVD? Dat ze het economisch beleid van de VVD uit mogen voeren om met ze samen te werken? Zal nu niets anders zijn. Hopelijk houdt men dan eens op met dat hele 'de PVV is heus heel sociaal hoor' gedoe.
Gaat gewoon gebeuren, lijkt me.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als de VVD alsnog in zee gaat met de PVV is het volstrekt ongeloofwaardig.
De partij van "Daar heb ik geen actieve herinnering aan" maakt zich maar zelden druk om geloofwaardigheid.quote:
En in 2002 hetzelfde gedaan, wilde ook eerst niet in een coalitie met LPF, later toch gedaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De partij van "Daar heb ik geen actieve herinnering aan" maakt zich maar zelden druk om geloofwaardigheid.
En is ook niet ongeloofwaardig. Snap niet waar dat vandaan komt.quote:
Deze hele verkiezingen hebben we te danken aan een opportunistische breuk van de VVD omdat ze wel even dachten te scoren met migratie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als de VVD alsnog in zee gaat met de PVV is het volstrekt ongeloofwaardig.
Of het pareltje: "Visie is als een olifant die het zicht belemmert."quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De partij van "Daar heb ik geen actieve herinnering aan" maakt zich maar zelden druk om geloofwaardigheid.
Oh ja, het "Landsbelang", dat was ik haast vergetenquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En is ook niet ongeloofwaardig. Snap niet waar dat vandaan komt.
Het is helemaal niet vreemd van VVD om te zeggen dat ze gezien hun verlies niet direct klaarstaan om te regeren. Als het dan dadelijk ‘echt nodig’ is, willen ze dan wel ‘voor het landsbelang’.
Dat ggaat gewoon gebeuren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn memoires worden een feest om te lezen. Mits hij het zich kan herinnerenquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:48 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Of het pareltje: "Visie is als een olifant die het zicht belemmert."
Blijft wel de vraag wat er dan voor NSC in zit want eigenlijk zie ik weinig raakvlakken, als je de partijen vergelijking erbij pakt is de PVV pas de 15e partij en VVD de 14e in overeenkomsten met NSC.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ggaat gewoon gebeuren.
Als VVD met PVV gaat regeren worden die leuke sociale plannen en zorgplannen van Geert als eerste in de prullenbak gegooid. In ruil daarvoor krijgen we hogere celstraffen, of geen bed bad en brood meer voor asielzoekers of zo.
Lijkt me onzin.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien nog even het debat tussen Baudet en Jetten terugkijken.
Jeweetwel, waar Baudet niet eens wist wat non-binariteit was, en Bram verder alle geluk van de wereld toewenste. Hetgeen door Jetten - na het debat, natuurlijk - op social media gebracht werd als schandelijke blijk van 'seksisme, vrouwenhaat en homofobie!!!!'
Dat is de werkwijze van D66 geweest de afgelopen jaren. En daarom zitten we nu met een broddelpartij als PVV op 37 zetels. Het gedram, het vinger-gewijs, het wegzetten van jan en alleman als vat vol haat en intolerantie.
Zelfreflectie. Misschien komt het ooit nog eens bij die club
Ja NSC vergeet ik de laatste tijd te benoemen op dit vlak. Maar die partij is ook redelijk vaag vind ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijft wel de vraag wat er dan voor NSC in zit want eigenlijk zie ik weinig raakvlakken, als je de partijen vergelijking erbij pakt is de PVV pas de 15e partij en VVD de 14e in overeenkomsten met NSC.
Want ook NSC is absoluut noodzakelijk, BBB kan wel maar dat is geen meerderheid.
Ja, het is grappig hoe snel iedereen de NSC vergeet in al het tumultquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja NSC vergeet ik de laatste tijd te benoemen op dit vlak. Maar die partij is ook redelijk vaag vind ik.
Blijft een klassieker, inclusief het voorleesfilmpje: https://www.bol.com/nl/nl(...)ek/9300000131872007/quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn memoires worden een feest om te lezen. Mits hij het zich kan herinneren
Omtzigt lijkt zich vooral druk te maken over het hervormen van de bestuurscultuur. Iets dat Geert werkelijk geen moer interesseert. Ik denk dat Omtzigt dat zo mag gaan uitvoeren en daar dan blij mee zal zijn, zonder dat Wilders verder iets hoeft toe te zeggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:54 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja NSC vergeet ik de laatste tijd te benoemen op dit vlak. Maar die partij is ook redelijk vaag vind ik.
Ja, NSC is het grote vraagteken. Als die weigeren met de PVV te praten heb ik daar gezien de opstelling vooraf ook veel meer begrip voor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Blijft wel de vraag wat er dan voor NSC in zit want eigenlijk zie ik weinig raakvlakken, als je de partijen vergelijking erbij pakt is de PVV pas de 15e partij en VVD de 14e in overeenkomsten met NSC.
Want ook NSC is absoluut noodzakelijk, BBB kan wel maar dat is geen meerderheid.
Geniaal.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Blijft een klassieker, inclusief het voorleesfilmpje: https://www.bol.com/nl/nl(...)ek/9300000131872007/
Ja, maar hier is echt wel van alle kanten naar gekeken door vele partijen, dus ik vrees dat het echt niet anders is. Komt gewoon door de paspoortcontrole die nodig is voor het VK.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:59 schreef Tijger_m het volgende:
Ik snap dat Amsterdam CS dringend onder handen genomen moet worden maar WTF?
6 maanden lang helemaal geen Eurostar omdat ze geen tijdelijke oplossing konden vinden voor het inchecken en de paspoortcontrole? Daar wordt een mens toch enorm triest van?
https://www.nrc.nl/nieuws(...)naar-londen-a4182229
Maar Omtzigt is niet alleen meer en in tegenstelling tot Wilders heeft hij met een echte partij te maken en dat zag je gisteren al toen Omtzigt eigenlijk gewoon teruggefloten werd. Ik denk niet dat zijn fractie akkoord zal gaan met alleen maar bestuurscultuur en verder niks.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:57 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omtzigt lijkt zich vooral druk te maken over het hervormen van de bestuurscultuur. Iets dat Geert werkelijk geen moer interesseert. Ik denk dat Omtzigt dat zo mag gaan uitvoeren en daar dan blij mee zal zijn, zonder dat Wilders verder iets hoeft toe te zeggen.
Jup. Precies dat. En ergens zal Geert dat ook niets kunnen schelen, blijft toch een ex-VVD-er he.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat ggaat gewoon gebeuren.
Als VVD met PVV gaat regeren worden die leuke sociale plannen en zorgplannen van Geert als eerste in de prullenbak gegooid. In ruil daarvoor krijgen we hogere celstraffen, of geen bed bad en brood meer voor asielzoekers of zo.
Dat weet ik maar ik vind het toch ridicuul, het had ook via Rotterdam gekund met wat extra financieele steun vanuit de overheid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar hier is echt wel van alle kanten naar gekeken door vele partijen, dus ik vrees dat het echt niet anders is. Komt gewoon door de paspoortcontrole die nodig is voor het VK.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:01 schreef capricia het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe velen voorheen riepen dat het ondemocratisch was om nummer 2 uit te sluiten. Zoveel kiezers!
En nu hoor ik krekels.
Tja, er is gewoon geen realistische coalitie te maken over links. GLPvdA heeft al die zetels opgeslokt en daarmee de andere linkse partijen uitgehold. Dus de enige manier voor hun om te regeren is om alsnog met de VVD in zee te gaan. Over ongeloofwaardig gesproken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:01 schreef capricia het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel grappig hoe velen voorheen riepen dat het ondemocratisch was om nummer 2 uit te sluiten. Zoveel kiezers!
En nu hoor ik krekels.
Wat ik schrijf.quote:
Ongekend inderdaad. /squote:Op vrijdag 24 november 2023 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, er is gewoon geen realistische coalitie te maken over links. GLPvdA heeft al die zetels opgeslokt en daarmee de andere linkse partijen uitgehold. Dus de enige manier voor hun om te regeren is om alsnog met de VVD in zee te gaan. Over ongeloofwaardig gesproken.
Volgens mij liep dat vast op staatssteunregels.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat weet ik maar ik vind het toch ridicuul, het had ook via Rotterdam gekund met wat extra financieele steun vanuit de overheid.
Het kan over het midden nog steeds, dacht ik. VVD-NSC-PvdA/GL en D66 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tja, er is gewoon geen realistische coalitie te maken over links. GLPvdA heeft al die zetels opgeslokt en daarmee de andere linkse partijen uitgehold. Dus de enige manier voor hun om te regeren is om alsnog met de VVD in zee te gaan. Over ongeloofwaardig gesproken.
Ja, vandaar dat ik het navraag.quote:
Het kan, maar ik denk niet dat dit een erg levensvatbare coalitie zal zijn. Verstandshuwelijk dekt de lading nauwelijks. Wat voor beleid moeten die gaan voeren dan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan over het midden nog steeds, dacht ik. VVD-NSC-PvdA/GL en D66 bijvoorbeeld.
Dus gaat men bozig worden dat nummer drie niet op haar rug gaat liggen. En nummer vier moet ook opeens van alles.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |