abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211411607
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_211411610
Vorige post:
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Correct.
Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.
pi_211411614
Ik stem maar zelden op de lijsttrekker sowieso. Meestal zoek ik de meest lokale kandidaat, kijk ik daar even naar of het geen kut of lul is en dan stem ik daar op :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211411616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vorige post:
[..]
Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.
[ afbeelding ]
Opvallend statistiekjes ja. Zegt wat. Tegelijkertijd met is het een blanke man van 62 op links. Ik zou dit dus met de nodige voorzichtigheid interpreteren.
zie email 27 oktober
pi_211411619
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stem maar zelden op de lijsttrekker sowieso. Meestal zoek ik de meest lokale kandidaat, kijk ik daar even naar of het geen kut of lul is en dan stem ik daar op :P
Doe ik ook altijd.
zie email 27 oktober
pi_211411637
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:48 schreef Hexagon het volgende:
De ene rechtse kiezer is de andere niet natuurlijk. De werkgeverslobby zal vast niet heel blij met premier Geert zijn.
NCO-NCW en het MKB en grote bedrijven hebben al van zich laten horen, ja.
pi_211411640
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Doe ik ook altijd.
Ik ga altijd voor de lijsttrekker.
pi_211411645
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik ga altijd voor de lijsttrekker.
Dat kan. Het heeft ook niet heel erg veel zin. Maar ik vind het gewoon leuk.
zie email 27 oktober
pi_211411651
Ik heb ook op Westerveld gestemd. Goeie kamerlid. Had ook niets uitgemaakt want stond hoog genoeg net als Fransie.
pi_211411652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nogmaals, wie gaat er namens de VVD in een Wilders regering zitten? Of namens de NSC?

Wie denkt dat dit geen consequenties heeft voor een verdere carriere staat buiten de realiteit naar mijn mening.
Consequenties voor wiens verdere carriere?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211411655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Idem. Kandidaat waar ik op gestemd heb deze keer maakt geen enkele kans om in de kamer te komen geloof ik maar ik ben principieel voor zoveel mogelijk lokale vertegenwoordiging dus dan stem ik daar ook naar.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211411658
quote:

[..]
Opvallend statistiekjes ja. Zegt wat. Tegelijkertijd met is het een blanke man van 62 op links. Ik zou dit dus met de nodige voorzichtigheid interpreteren.
In die hoek stemt toch iedereen 'bewust op een vrouw'. Zegt geen reet.
pi_211411659
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
NCO-NCW en het MKB en grote bedrijven hebben al van zich laten horen, ja.
Zegt veel over we leiding van die partijen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_211411660
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat dus.
zie email 27 oktober
pi_211411661
quote:

[..]
Is ook niets mis mee, ik doe het vooral uit gewoonte.
pi_211411670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zegt veel over we leiding van die partijen.
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.

Philips, ASML en anderen ditto.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 15:57:18 ]
pi_211411672
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat dus.
Mwoah, ik heb op Westerveld gestemd vanwege haar werk in de kamer, niet vanwege 'stemmen op een vrouw'. Ben ook geen typische GL of PvdA stemmer, maar ik zat niet per se te wachten op weer een centrumrechts kabinet.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211411673
quote:

[..]
Doe ik ook altijd.
haha ik ook
pi_211411677
quote:

[..]
Als ik zie dat het een sausage party dreigt te worden doe ik dat nog steeds idd.
pi_211411685
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mwoah, ik heb op Westerveld gestemd vanwege haar werk in de kamer, niet vanwege 'stemmen op een vrouw'. Ben ook geen typische GL of PvdA stemmer, maar ik zat niet per se te wachten op weer een centrumrechts kabinet.
Nou, DAAR hoef je iig niet bang voor te zijn want centrum rechts gaat het niet worden :D
pi_211411688
Merk wel dat ik me dit gezeik allemaal veel te zwaar aantrek. Op persoonlijk niveau slaat dat eigenlijk nergens op.
pi_211411693
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.

Wilders is tegen hoogopgeleide westerse kennis"migranten"?
pi_211411702
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Merk wel dat ik me dit gezeik allemaal veel te zwaar aantrek. Op persoonlijk niveau slaat dat eigenlijk nergens op.
Ik ben mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek al zo lang kwijt dat ik er vooral heel erg hard om moet lachen. :@
pi_211411704
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Als ik zie dat het een sausage party dreigt te worden doe ik dat nog steeds idd.
Tja ieder zo zijn keuze. Ik vind het vrij belachelijk dat het zou moeten uitmaken wat er in iemands broek zit.
pi_211411707
quote:

[..]
Ik 'beloon' meestal een goed kamer- of raadslid. Dit keer heb ik bewust op de nr 5 gestemd, omdat ik het wel vervelend vond dat daar voor allemaal juristen en fiscalisten stonden. Nummer 5 kwam uit de zorg en is nu een hele goede wethouder, ik zie graag wat meer mensen met die achtergrond in de Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211411712
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik ben mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek al zo lang kwijt dat ik er vooral heel erg hard om moet lachen. :@
Heb het idee dat de linkse kiezer vandaag wat harder lacht dan de rechtse. :P
pi_211411715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb ook op Westerveld gestemd. Goeie kamerlid. Had ook niets uitgemaakt want stond hoog genoeg net als Fransie.
*goed
pi_211411716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende: [..] Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.
Geen idee. maar er is al een ruime mogelijkheid voor de VVD als Liberale partij. NSC + VVD hebben al samen 44 zetels, doe CDA erbij zit je op 50 zetels. Voor de VVD is prima samen werken D66 en hebben veel overeenkomsten. Dus bij nieuwe verkiezingen zal de zevende kiezer misschien ook denken, kan beter VVD stemmen want 76 zetels halen de pvvers sowieso niet. En dan maar hopen dat we om timmermans heen kunnen. Want als iedereen nu op de VVD had gestemd, dan kon je overrechts, en Timmermans buitenhouden.

quote:
En Geert is nog steeds dezelfde Geert als hij altijd was, daar maak ik me geen illusies over en dat zou niemand moeten doen. Maar hij is absoluut bereid om zijn meest zotte plannen in de ijskast te zetten. Bij de gedoogconstructie destijds sprak hij op verkiezingsdag nog dat het verhogen van de AOW een absoluut breekpunt was om vervolgens binnen 24 uur dat breekpunt achteloos uit het raam te slingeren :D Geert kan sneller draaien dan wie dan ook.
Dat herinner ik me, Geert is ondanks zijn geschreeuw een van de politici die je een echte beroepspoliticus mag noemen en denk ook dat hij liever bij de VVD was gebleven als deze meer zijn standpunten toen der tijd hadden overgenomen over de radicale Islam (zoals hij het toen nog noemde).... maar dat ter zijde
pi_211411723
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is eventueel nog wel uit te komen. Leuke uitzondering voor goed verdienende expats e.d.. ze hebben vooral geen belang bij politieke instabiliteit en onbetrouwbaarheid in een tijd vol crises.
pi_211411730
De restzetelverdeling gaat wellicht ook nog wel verschuiven. https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html laat zien dat de laatste restzetel nu naar D66 gaat, maar GL/PvdA en PVV hoeven maar iets van terrein te winnen en zij krijgen die. De SP is ook nog niet zeker van hun 5de zetel, die hebben ze maar net binnen. Van Amsterdam moet nog 15% van de stemmen binnenkomen, Amsterdam is 33% GL/PvdA, D66 en PVV hebben 9,9% resp. 9,5%. SP zelfs maar 3%. Ik zie het zomaar gebeuren dat GL/PvdA nog een zetel wint en de SP er een verliest.
pi_211411733
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vorige post:
[..]
[ afbeelding ]
Komt natuurlijk ook doordat een een combinatie is. Veel Groenlinks stemmers zullen op een GL kandidaat hebben gestemd. Maar dan nog......
pi_211411734
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Tja ieder zo zijn keuze. Ik vind het vrij belachelijk dat het zou moeten uitmaken wat er in iemands broek zit.
Mijn ervaring is dat werkomgevingen waarin de verhoudingen wat in balans zijn vaak de meest productieve en prettige omgevingen zijn. Dat geldt niet alleen voor sekseverhoudingen maar ook bijvoorbeeld voor leeftijd.
pi_211411741
Het gaat voornamelijk over niet-westerse allochtonen, die niet meedoen en illiberaal Islam aanhangen.
pi_211411746
Gerd Leers heeft advies:

quote:
Deal sluiten met Wilders? ‘Tel je vingers na, je voelt je altijd bekocht’

Gerd Leers | voormalig minister Migratie en Asiel De voormalige minister Migratie tijdens Rutte I weet wat regeren met de PVV betekent. „Wilders is een wolf in schaapskleren”, zegt CDA-coryfee Gerd Leers tijdens de verkiezingsavond.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijd-bekocht-a4182062
pi_211411748
twitter

Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @Hanca
zie email 27 oktober
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:02:00 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_211411749
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stem altijd feministisch en chauvinistisch tegelijk, het eerste lekkere wijf op de lijst.

Behalve deze keer, deze keer heb ik gestemd op een bekende. Wel een lekker wijf, maar dat is toeval.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211411756
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Het gaat voornamelijk over niet-westerse allochtonen, die niet meedoen en illiberaal Islam aanhangen.
Niet-westerse allochtonen? Oh, je bedoelt Nederlanders?
pi_211411763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @:hanca
Dat lijkt mij een lulverhaal, de mensen die beslissen over die positie, en dat is geen verkiezing en niet transparant, weten allang wie hier de verkiezingen gewonnen heeft.
pi_211411765
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @:hanca
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?

Lijkt me totaal uit dr lucht gegrepen nonsens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211411771
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
De restzetelverdeling gaat wellicht ook nog wel verschuiven. https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html laat zien dat de laatste restzetel nu naar D66 gaat, maar GL/PvdA en PVV hoeven maar iets van terrein te winnen en zij krijgen die. De SP is ook nog niet zeker van hun 5de zetel, die hebben ze maar net binnen. Van Amsterdam moet nog 15% van de stemmen binnenkomen, Amsterdam is 33% GL/PvdA, D66 en PVV hebben 9,9% resp. 9,5%. SP zelfs maar 3%. Ik zie het zomaar gebeuren dat GL/PvdA nog een zetel wint en de SP er een verliest.
Restzetelgenot. _O_ Drama voor de één, euforie voor de ander. :+
pi_211411784
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?

Lijkt me totaal uit dr lucht gegrepen nonsens.
Kan me wel prima voorstellen dat de VVD baat heeft bij het vertragen van het proces. Ook dat helpt Rutte.
pi_211411785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet-westerse allochtonen? Oh, je bedoelt Nederlanders?
De problematiek van Wilders gaat over:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
En niet westerse immigranten die immigreren in dit land zullen ook niet-westerse allochtoon worden als je ze laat immigreren dus daar gaat het ook over.

Beetje absurd om de groep op een hoop te gooien met de groep Nederlanders, alsof ze niet totaal verschillend zijn in sommige optieken.
pi_211411794
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Mijn ervaring is dat werkomgevingen waarin de verhoudingen wat in balans zijn vaak de meest productieve en prettige omgevingen zijn. Dat geldt niet alleen voor sekseverhoudingen maar ook bijvoorbeeld voor leeftijd.
Is een iets andere discussie toch? Verder afhankelijk van het domein denk ik.
pi_211411799
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Kan me wel prima voorstellen dat de VVD baat heeft bij het vertragen van het proces. Ook dat helpt Rutte.
Dat zou kunnen, maar vertragen doe je niet op zo'n verschrikkelijk domme manier.
pi_211411800
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wilders is tegen hoogopgeleide westerse kennis"migranten"?
Zowel Wilders als Omtzigt staan het reduceren van het aantal arbeidsmigranten voor. Dat is natuurlijk best lastig als je in een unie zit met vrij verkeer van personen. Wat je vaak ook ziet is dat ondanks dat het in de retoriek vaak gaat over asielzoekers, in de praktijk de makkelijkste groepen de lul zijn, namelijk kennismigranten van buiten de unie in dit geval.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211411802
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:02 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik stem altijd feministisch en chauvinistisch tegelijk, het eerste lekkere wijf op de lijst.

Behalve deze keer, deze keer heb ik gestemd op een bekende. Wel een lekker wijf, maar dat is toeval.
:D Schitterend.
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:07:13 #47
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_211411803
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Heb het idee dat de linkse kiezer vandaag wat harder lacht dan de rechtse. :P
Mensen met een onsje verstand kijken met milde verbijstering naar de shitshow die is ontstaan door de woede en haat van de verontwaardigde minions bedoel je?
pi_211411806
quote:

[..]
Nee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 november 2023 @ 16:07:58 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_211411809
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.
Zeker is dat in het belang van de partij, de VVD geeft nu net genoeg touw aan PVV en NSC om zichzelf te verhangen. Als die twee het gaan doen gaat het geheid mis (zeker omdat de VVD als gedoogkandidaat de macht heeft de boel te laten klppen). Resultaat: mensen verliezen hun geloof in daadkrachtige firebrands en stemmen weer vertrouwd op de traditionele partijen.

Het is ook helemaal niet in het belang van de VVD om de degelijke middenpartij te zijn. Gaat D66 ook nooit goed af in een coalitie. Men ziet dat de coalitie werkt en gaat vervolgens voor de volgende keer de extreme randjes opzoeken om het het volgende kabinet meer richting te geven. De VVD was altijd de "we willen de overton window naar rechts" partij. Maar in het midden tussen PVV en NSC in wordt de PVV dat. Zitten ze helemaal niet op te wachten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211411817
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 16:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Zowel Wilders als Omtzigt staan het reduceren van het aantal arbeidsmigranten voor. Dat is natuurlijk best lastig als je in een unie zit met vrij verkeer van personen. Wat je vaak ook ziet is dat ondanks dat het in de retoriek vaak gaat over asielzoekers, in de praktijk de makkelijkste groepen de lul zijn, namelijk kennismigranten van buiten de unie in dit geval.
Die niet zelden niet blank en niet christelijk zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')