Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.quote:
Opvallend statistiekjes ja. Zegt wat. Tegelijkertijd met is het een blanke man van 62 op links. Ik zou dit dus met de nodige voorzichtigheid interpreteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vorige post:
[..]
Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.
[ afbeelding ]
Doe ik ook altijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stem maar zelden op de lijsttrekker sowieso. Meestal zoek ik de meest lokale kandidaat, kijk ik daar even naar of het geen kut of lul is en dan stem ik daar op
NCO-NCW en het MKB en grote bedrijven hebben al van zich laten horen, ja.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:48 schreef Hexagon het volgende:
De ene rechtse kiezer is de andere niet natuurlijk. De werkgeverslobby zal vast niet heel blij met premier Geert zijn.
Dat kan. Het heeft ook niet heel erg veel zin. Maar ik vind het gewoon leuk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga altijd voor de lijsttrekker.
Consequenties voor wiens verdere carriere?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nogmaals, wie gaat er namens de VVD in een Wilders regering zitten? Of namens de NSC?
Wie denkt dat dit geen consequenties heeft voor een verdere carriere staat buiten de realiteit naar mijn mening.
Idem. Kandidaat waar ik op gestemd heb deze keer maakt geen enkele kans om in de kamer te komen geloof ik maar ik ben principieel voor zoveel mogelijk lokale vertegenwoordiging dus dan stem ik daar ook naar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan. Het heeft ook niet heel erg veel zin. Maar ik vind het gewoon leuk.
In die hoek stemt toch iedereen 'bewust op een vrouw'. Zegt geen reet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opvallend statistiekjes ja. Zegt wat. Tegelijkertijd met is het een blanke man van 62 op links. Ik zou dit dus met de nodige voorzichtigheid interpreteren.
Zegt veel over we leiding van die partijen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
NCO-NCW en het MKB en grote bedrijven hebben al van zich laten horen, ja.
Dat dus.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
In die hoek stemt toch iedereen 'bewust op een vrouw'. Zegt geen reet.
Is ook niets mis mee, ik doe het vooral uit gewoonte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zegt veel over we leiding van die partijen.
Mwoah, ik heb op Westerveld gestemd vanwege haar werk in de kamer, niet vanwege 'stemmen op een vrouw'. Ben ook geen typische GL of PvdA stemmer, maar ik zat niet per se te wachten op weer een centrumrechts kabinet.quote:
Als ik zie dat het een sausage party dreigt te worden doe ik dat nog steeds idd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nou, DAAR hoef je iig niet bang voor te zijn want centrum rechts gaat het niet wordenquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb op Westerveld gestemd vanwege haar werk in de kamer, niet vanwege 'stemmen op een vrouw'. Ben ook geen typische GL of PvdA stemmer, maar ik zat niet per se te wachten op weer een centrumrechts kabinet.
Wilders is tegen hoogopgeleide westerse kennis"migranten"?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.
Philips, ASML en anderen ditto.
Ik ben mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek al zo lang kwijt dat ik er vooral heel erg hard om moet lachen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Merk wel dat ik me dit gezeik allemaal veel te zwaar aantrek. Op persoonlijk niveau slaat dat eigenlijk nergens op.
Tja ieder zo zijn keuze. Ik vind het vrij belachelijk dat het zou moeten uitmaken wat er in iemands broek zit.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als ik zie dat het een sausage party dreigt te worden doe ik dat nog steeds idd.
Ik 'beloon' meestal een goed kamer- of raadslid. Dit keer heb ik bewust op de nr 5 gestemd, omdat ik het wel vervelend vond dat daar voor allemaal juristen en fiscalisten stonden. Nummer 5 kwam uit de zorg en is nu een hele goede wethouder, ik zie graag wat meer mensen met die achtergrond in de Kamer.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb het idee dat de linkse kiezer vandaag wat harder lacht dan de rechtse.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik ben mijn vertrouwen in de (landelijke) politiek al zo lang kwijt dat ik er vooral heel erg hard om moet lachen.
*goedquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik heb ook op Westerveld gestemd. Goeie kamerlid. Had ook niets uitgemaakt want stond hoog genoeg net als Fransie.
Geen idee. maar er is al een ruime mogelijkheid voor de VVD als Liberale partij. NSC + VVD hebben al samen 44 zetels, doe CDA erbij zit je op 50 zetels. Voor de VVD is prima samen werken D66 en hebben veel overeenkomsten. Dus bij nieuwe verkiezingen zal de zevende kiezer misschien ook denken, kan beter VVD stemmen want 76 zetels halen de pvvers sowieso niet. En dan maar hopen dat we om timmermans heen kunnen. Want als iedereen nu op de VVD had gestemd, dan kon je overrechts, en Timmermans buitenhouden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende: [..] Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.
Dat herinner ik me, Geert is ondanks zijn geschreeuw een van de politici die je een echte beroepspoliticus mag noemen en denk ook dat hij liever bij de VVD was gebleven als deze meer zijn standpunten toen der tijd hadden overgenomen over de radicale Islam (zoals hij het toen nog noemde).... maar dat ter zijdequote:En Geert is nog steeds dezelfde Geert als hij altijd was, daar maak ik me geen illusies over en dat zou niemand moeten doen. Maar hij is absoluut bereid om zijn meest zotte plannen in de ijskast te zetten. Bij de gedoogconstructie destijds sprak hij op verkiezingsdag nog dat het verhogen van de AOW een absoluut breekpunt was om vervolgens binnen 24 uur dat breekpunt achteloos uit het raam te slingerenGeert kan sneller draaien dan wie dan ook.
Daar is eventueel nog wel uit te komen. Leuke uitzondering voor goed verdienende expats e.d.. ze hebben vooral geen belang bij politieke instabiliteit en onbetrouwbaarheid in een tijd vol crises.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die behartigen de belangen van hun leden, ja. En die zijn niet gebaat bij restricties op migratie. Zo moeilijk is dat niet, lijkt mij.
Philips, ASML en anderen ditto.
Komt natuurlijk ook doordat een een combinatie is. Veel Groenlinks stemmers zullen op een GL kandidaat hebben gestemd. Maar dan nog......quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
Vorige post:
[..]
Als je in Utrecht kijkt, ook daar is Timmermans niet heel populair, maar 30% van de stemmen, de rest ging naar anderen op de lijst.
[ afbeelding ]
Mijn ervaring is dat werkomgevingen waarin de verhoudingen wat in balans zijn vaak de meest productieve en prettige omgevingen zijn. Dat geldt niet alleen voor sekseverhoudingen maar ook bijvoorbeeld voor leeftijd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Tja ieder zo zijn keuze. Ik vind het vrij belachelijk dat het zou moeten uitmaken wat er in iemands broek zit.
quote:Deal sluiten met Wilders? ‘Tel je vingers na, je voelt je altijd bekocht’
Gerd Leers | voormalig minister Migratie en Asiel De voormalige minister Migratie tijdens Rutte I weet wat regeren met de PVV betekent. „Wilders is een wolf in schaapskleren”, zegt CDA-coryfee Gerd Leers tijdens de verkiezingsavond.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijd-bekocht-a4182062
Ik stem altijd feministisch en chauvinistisch tegelijk, het eerste lekkere wijf op de lijst.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik stem maar zelden op de lijsttrekker sowieso. Meestal zoek ik de meest lokale kandidaat, kijk ik daar even naar of het geen kut of lul is en dan stem ik daar op
Niet-westerse allochtonen? Oh, je bedoelt Nederlanders?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Het gaat voornamelijk over niet-westerse allochtonen, die niet meedoen en illiberaal Islam aanhangen.
Dat lijkt mij een lulverhaal, de mensen die beslissen over die positie, en dat is geen verkiezing en niet transparant, weten allang wie hier de verkiezingen gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @:hanca
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ah kijk eens aan. De hogere machten grijpen in @:hanca
Restzetelgenot.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef GlennQuagmire het volgende:
De restzetelverdeling gaat wellicht ook nog wel verschuiven. https://wiekrijgtderestzetel.nl/index.html laat zien dat de laatste restzetel nu naar D66 gaat, maar GL/PvdA en PVV hoeven maar iets van terrein te winnen en zij krijgen die. De SP is ook nog niet zeker van hun 5de zetel, die hebben ze maar net binnen. Van Amsterdam moet nog 15% van de stemmen binnenkomen, Amsterdam is 33% GL/PvdA, D66 en PVV hebben 9,9% resp. 9,5%. SP zelfs maar 3%. Ik zie het zomaar gebeuren dat GL/PvdA nog een zetel wint en de SP er een verliest.
Kan me wel prima voorstellen dat de VVD baat heeft bij het vertragen van het proces. Ook dat helpt Rutte.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?
Lijkt me totaal uit dr lucht gegrepen nonsens.
De problematiek van Wilders gaat over:quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet-westerse allochtonen? Oh, je bedoelt Nederlanders?
En niet westerse immigranten die immigreren in dit land zullen ook niet-westerse allochtoon worden als je ze laat immigreren dus daar gaat het ook over.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Het gaat voornamelijk over niet-westerse allochtonen, die niet meedoen en illiberaal Islam aanhangen.
Is een iets andere discussie toch? Verder afhankelijk van het domein denk ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat werkomgevingen waarin de verhoudingen wat in balans zijn vaak de meest productieve en prettige omgevingen zijn. Dat geldt niet alleen voor sekseverhoudingen maar ook bijvoorbeeld voor leeftijd.
Dat zou kunnen, maar vertragen doe je niet op zo'n verschrikkelijk domme manier.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kan me wel prima voorstellen dat de VVD baat heeft bij het vertragen van het proces. Ook dat helpt Rutte.
Zowel Wilders als Omtzigt staan het reduceren van het aantal arbeidsmigranten voor. Dat is natuurlijk best lastig als je in een unie zit met vrij verkeer van personen. Wat je vaak ook ziet is dat ondanks dat het in de retoriek vaak gaat over asielzoekers, in de praktijk de makkelijkste groepen de lul zijn, namelijk kennismigranten van buiten de unie in dit geval.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wilders is tegen hoogopgeleide westerse kennis"migranten"?
quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik stem altijd feministisch en chauvinistisch tegelijk, het eerste lekkere wijf op de lijst.
Behalve deze keer, deze keer heb ik gestemd op een bekende. Wel een lekker wijf, maar dat is toeval.
Mensen met een onsje verstand kijken met milde verbijstering naar de shitshow die is ontstaan door de woede en haat van de verontwaardigde minions bedoel je?quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb het idee dat de linkse kiezer vandaag wat harder lacht dan de rechtse.
Nee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zeker is dat in het belang van de partij, de VVD geeft nu net genoeg touw aan PVV en NSC om zichzelf te verhangen. Als die twee het gaan doen gaat het geheid mis (zeker omdat de VVD als gedoogkandidaat de macht heeft de boel te laten klppen). Resultaat: mensen verliezen hun geloof in daadkrachtige firebrands en stemmen weer vertrouwd op de traditionele partijen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:37 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.
Die niet zelden niet blank en niet christelijk zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zowel Wilders als Omtzigt staan het reduceren van het aantal arbeidsmigranten voor. Dat is natuurlijk best lastig als je in een unie zit met vrij verkeer van personen. Wat je vaak ook ziet is dat ondanks dat het in de retoriek vaak gaat over asielzoekers, in de praktijk de makkelijkste groepen de lul zijn, namelijk kennismigranten van buiten de unie in dit geval.
Ach ga nou niet doen alsof zulke politieke spelletjes nooit gespeeld worden. Het is best mogelijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een lulverhaal, de mensen die beslissen over die positie, en dat is geen verkiezing en niet transparant, weten allang wie hier de verkiezingen gewonnen heeft.
Ach, dit zijn echt inleidende beschietingen. Daar zal niemand veel waarde aan hechten. Het is in elk geval duidelijk gemaakt dat de VVD hard to get speelt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar vertragen doe je niet op zo'n verschrikkelijk domme manier.
Wel als er twee vrouwen boven staan op de lijst.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat doe ik niet, ik reageer specifiek op de situatie met de NAVO waar de spelletjes op een heel ander nivo plaatsvinden en dat is niet het nivo van Nederland of van zijn regering.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach ga nou niet doen alsof zulke politieke spelletjes nooit gespeeld worden. Het is best mogelijk.
Die houden niet de zo nodige woningen bezet waar nu de Nederlander die op 1 staat niet in kan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:01 schreef ludovico het volgende:
Daarnaast is het stiekem ook veel eenvoudiger lobbyen voor zo’n functie als er een regering zit waarvan de mensen hun lijntjes al langer hebben. Als nieuwe bewindslui dat moeten regelen zijn de kansen gewoon kleiner.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ach ga nou niet doen alsof zulke politieke spelletjes nooit gespeeld worden. Het is best mogelijk.
Ook? Zij leven toch ook hier?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die houden niet de zo nodige woningen bezet waar nu de Nederlander die op 1 staat niet in kan.
Ja, ik verwacht ook op zeer korte termijn een draai.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, dit zijn echt inleidende beschietingen. Daar zal niemand veel waarde aan hechten. Het is in elk geval duidelijk gemaakt dat de VVD hard to get speelt.
Ik denk dat Rutte iets te horen heeft gekregen heeft van de andere regeringsleiders.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, met niet regeren van de VVD heeft Rutte meer kans? Hoe wordt het beter voor Rutte als er (in theorie) een PVV-BBB-JA21 kabinet zit oid?
Lijkt me totaal uit dr lucht gegrepen nonsens.
En dat is dus de enorme gok die je neemt en ontzettend kan backfiren. Dat gedrag zal je namelijk constant in het gezicht geduwd worden. En er is niemand die op de VVD gestemd heeft met het idee dat ze niet in het kabinet zouden stappen. Ik kan me niet voorstellen dat dit goed valt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:07 schreef speknek het volgende:
[..]
Zeker is dat in het belang van de partij, de VVD geeft nu net genoeg touw aan PVV en NSC om zichzelf te verhangen. Als die twee het gaan doen gaat het geheid mis (zeker omdat de VVD als gedoogkandidaat de macht heeft de boel te laten klppen). Resultaat: mensen verliezen hun geloof in daadkrachtige firebrands en stemmen weer vertrouwd op de traditionele partijen.
quote:
Dat lijkt mij dan weer stug.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte iets te horen heeft gekregen heeft van de andere regeringsleiders.
"Je ziet maar hoe je het oplost. Maar als wij door toedoen van jou een jouw partij straks met premier Wilders moeten gaan vergaderen dan kun je je gedroomde baantje vergeten."
Lijkt me heel erg sterk dat andere regeringsleiders dat zeggen. Dat is een inmenging in de politiek van een ander land die een grof schandaal zou zijn. Dat gebeurt echt niet op dat niveau.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Rutte iets te horen heeft gekregen heeft van de andere regeringsleiders.
"Je ziet maar hoe je het oplost. Maar als wij door toedoen van jou een jouw partij straks met premier Wilders moeten gaan vergaderen dan kun je je gedroomde baantje vergeten."
Inderdaad. De positie van NAVO SecGen wordt achter de schermen bepaald door de grote NAVO landen, er is geen verkiezing, er is geen transparantie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:15 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat lijkt mij dan weer stug.
Kan me het ook niet voorstellen dat het zo gaat. Wel dat het niet helpt bij zijn kansen als Wilders premier lijkt te worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Lijkt me heel erg sterk dat andere regeringsleiders dat zeggen. Dat is een inmenging in de politiek van een ander land die een grof schandaal zou zijn. Dat gebeurt echt niet op dat niveau.
Meeste vluchtelingen/asielzoekers hebben geen woning, hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ook? Zij leven toch ook hier?
Iedereen die woont houdt een woning bezet one way or another.
Ja, maar dat kan gewoon op tafel worden gelegd door de VVD: je steunt Oekraïne en Rutte's kandidaatschap, anders zijn we hier zo weer klaar en zoek je maar een andere partner.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. De positie van NAVO SecGen wordt bepaald door de grote NAVO landen, er is geen verkiezing.
Wat wel een probleem kan zijn voor Rutte is Wilders' positie tov Oekraine want die wijkt nogal af van de rest van de NAVO.
Ach, politiek is in het algemeen gewoon één groot spel dus het valt niet uit te sluiten dat het geen lulverhaal is. Anderzijds is het ook niet uit te sluiten dat het gewoon complete kletskoek van de bovenste plank is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:08 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Initieel niet nee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Meeste vluchtelingen/asielzoekers hebben geen woning, hoor.
Nou ja, het is niet geheel ondenkbaar dat er met de PVV aan het roer een Deense koers gevaard gaat worden waardoor je in ieder geval de instroom zou kunnen indammen en / of de uitstroom zou kunnen bevorderen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:14 schreef ludovico het volgende:
[..]![]()
Verbaast me niks dat mensen dat geloven.
Dat hij (net als hij heeft aangegeven vóór de verkiezingen) nog steeds voorkeur heeft voor een zakenkabinet en dat hij bereid is om hierover te praten met PVV, VVD en BBB. Vervolgens wordt hem gevraagd of Wilders dan de premier moet worden van zo'n zakenkabinet en zijn antwoord zal dan zijn dat hij hierover heeft gesproken met de fractie, maar dat er in zijn fractie geen draagvlak is voor een kabinet onder leiding van premier Wilders vanwege zijn ongrondwettelijke standpunten (en het zal dus niet voldoende zijn dat Wilders daar even zijn mond over houdt als hij premier wordt). De premier van het zakenkabinet zal iemand moeten worden die de steun heeft van de 4 kamerfracties. Zoiets wordt het denk ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, ik verwacht ook op zeer korte termijn een draai.
Ben alleen wel echt benieuwd wat Omtzigt aan de verkenner gaat melden. Dat kan zijn van 'ik wil wel mee doen' naar 'ik wil gedogen' tot 'ik heb hier een uitgewerkt voorstel voor een extraparlementair zakenkabinet dat het vertrouwen in de politiek zou moeten herstellen'. En vooral bij het laatste is het dan spannend om te zien hoe de rest daar op reageert.
Je kunt het ook anders spinnen:quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad. De positie van NAVO SecGen wordt achter de schermen bepaald door de grote NAVO landen, er is geen verkiezing, er is geen transparantie.
Wat wel een probleem kan zijn voor Rutte is Wilders' positie tov Oekraine want die wijkt nogal af van de rest van de NAVO.
Natuurlijk neem je politiek serieus. Dankzij de politieke beslissingen van begin deze eeuw zitten we nu met een huizentekort. Dankzij de poltieke beslissingen van eind jaren 90 zitten we nu met een gesloopte en onder stikstof kreunende natuur icm een enorme veestapel. Maar ook de andere kant op: dankzij de politiek zijn de meeste mensen redelijk ongeschonden door de energiecrisis gegaan en is in de tussentijd de armoede afgenomen. Kortom: politiek doet er toe. Dat weg zetten als een spel, dan snap je wat mij betreft niet waar het om gaat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:22 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ik over het algemeen merk, zeker opknip dit topic, is dat men de politiek veel te serieus neemt.
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet geheel ondenkbaar dat er met de PVV aan het roer een Deense koers gevaard gaat worden waardoor je in ieder geval de instroom zou kunnen indammen en / of de uitstroom zou kunnen bevorderen.
Initieel niet, maar moeten daarna blijkbaar wel voorrang krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Meeste vluchtelingen/asielzoekers hebben geen woning, hoor.
Laat ik me herformuleren, men neemt de woorden van politici veel te serieus.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk neem je politiek serieus. Dankzij de politieke beslissingen van begin deze eeuw zitten we nu met een huizentekort. Dankzij de poltieke beslissingen van eind jaren 90 zitten we nu met een gesloopte en onder stikstof kreunende natuur icm een enorme veestapel. Maar ook de andere kant op: dankzij de politiek zijn de meeste mensen redelijk ongeschonden door de energiecrisis gegaan en is in de tussentijd de armoede afgenomen. Kortom: politiek doet er toe. Dat weg zetten als een spel, dan snap je wat mij betreft niet waar het om gaat.
Dat niet elke negatieve uitspraak persoonlijk moet worden opgevat klopt. Al klopt dat fabeltje over Rutte en Wilders niet: Rutte heeft het Wilders lang persoonlijk kwalijk genomen dat hij Rutte I zo makkelijk liet vallen.
Die voorrang krijgen ze enkel als de asielzoekerscentra zo vol zitten met statushouders (die er eigenlijk niet horen) dat de asielzoekers er niet meer bij passen. Oplossing hiertegen is trouwens de spreidingswet, dan is er meer ruimte om die asielzoekers alsnog op te vangen zonder de statushouders uit de asielzoekerscentra te moeten krijgen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Initieel niet, maar moeten daarna blijkbaar wel voorrang krijgen.
Nou ja, dat hangt ook af van hoe de vlag er in andere landen bijhangt natuurlijk. We hebben Meloni al in Italië, in Duitsland timmert de AfD ook aardig aan de weg en ga zo maar door. Nederland kan het niet unilateraal besluiten zonder verdragen te schenden en een Omtzigt of VVD zullen daar ook niet in mee gaan waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat het beleid volstrekt onmogelijk is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.
Toch verwarrend die naam. Ik vroeg me eerst af wat een persconferentie van Stien te maken heeft met politiek.quote:
Een opt-out mogelijkheid komt wel dichterbij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.
Dat is wat anders dan een Deens model. Je kunt het hele Europese systeem proberen te veranderen. Waarbij hulp van Meloni echt uit te sluiten is: die vindt (terecht) dat wij hier veel te weinig mensen opnemen en dat we eindelijk eens ons eerlijke deel moeten opvangen, ipv Italië alles te laten doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat hangt ook af van hoe de vlag er in andere landen bijhangt natuurlijk. We hebben Meloni al in Italië, in Duitsland timmert de AfD ook aardig aan de weg en ga zo maar door. Nederland kan het niet unilateraal besluiten zonder verdragen te schenden en een Omtzigt of VVD zullen daar ook niet in mee gaan waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat het beleid volstrekt onmogelijk is.
Nee, echt kansloos. Dan wil Italië een opt out uit Dublin, zodat ze alle asielzoekers onbeperkt door kunnen laten lopen West-Europa in.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een opt-out mogelijkheid komt wel dichterbij.
https://www.telegraaf.nl/(...)tmerrie-voor-brussel
Opt-out
Voor Nederland zou dit wel eens een kans kunnen zijn om een ’opt-out’ te bedingen op migratie. Denemarken heeft bij de laatste wijziging van het Europees verdrag al zo’n uitzonderingsclausule bedongen. PVV, VVD, NSC en BBB vinden een ’opt-out’ een goed idee of een optie zodra het niet lukt om in Europees verband grip te krijgen op migratie.
Meloni gaat ons geen opt-out geven om de asielzoekers die in Italie binnenkomen niet op te nemen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat hangt ook af van hoe de vlag er in andere landen bijhangt natuurlijk. We hebben Meloni al in Italië, in Duitsland timmert de AfD ook aardig aan de weg en ga zo maar door. Nederland kan het niet unilateraal besluiten zonder verdragen te schenden en een Omtzigt of VVD zullen daar ook niet in mee gaan waarschijnlijk, maar dat betekent nog niet dat het beleid volstrekt onmogelijk is.
NEDERLAND bepaalt dat niet, al vind het hele Nederlandse parlement het een goed idee, het is puur luchtfietserij want het levert de andere lidstaten helemaal niets op behalve problemen voor hun regeringen. Met name de rechtse regeringen in Italie en Griekenland zullen hier meteen voor gaan liggen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:37 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Een opt-out mogelijkheid komt wel dichterbij.
https://www.telegraaf.nl/(...)tmerrie-voor-brussel
Opt-out
Voor Nederland zou dit wel eens een kans kunnen zijn om een ’opt-out’ te bedingen op migratie. Denemarken heeft bij de laatste wijziging van het Europees verdrag al zo’n uitzonderingsclausule bedongen. PVV, VVD, NSC en BBB vinden een ’opt-out’ een goed idee of een optie zodra het niet lukt om in Europees verband grip te krijgen op migratie.
Nou ja, er valt te onderhandelen. De redenen dat zuidelijke landen zoveel vluchtelingen ontvangen is ook deels omdat het gros wil doorreizen naar het noord(westen) van Europa. Denemarken maakt nu veelal gewoon gebruik van het waterbedeffect, maar het in bredere zin terugdringen van de migratiedrang kan ook voor de zuidelijke landen 'gunstig' uitpakken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Meloni gaat ons geen opt-out geven om de asielzoekers die in Italie binnenkomen niet op te nemen.
Nederland heeft geen schijn van kans op een opt out. Sowieso gaan alle zuidelijke landen daar voor liggen.
Hoe dan? Komen die mensen dan niet meer binnen, denk je? Dat lijkt mij ook een fantasie scenario.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er valt te onderhandelen. De redenen dat zuidelijke landen zoveel vluchtelingen ontvangen is ook deels omdat het gros wil doorreizen naar het noord(westen) van Europa. Denemarken maakt nu veelal gewoon gebruik van het waterbedeffect, maar het in bredere zin terugdringen van de migratiedrang kan ook voor de zuidelijke landen 'gunstig' uitpakken.
Linkje?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Faraday01 het volgende:
Haha, de pvv verkenner begint te stotteren op het moment dat hij naar zijn eigen uitspraken over een nepparlement gevraagd wordt
Er is al jaren onderhandeld, er ligt net een nieuwe deal. Die gaat echt niet heropend worden. Gewoon echt totaal geen kans. Zeker niet zolang rechts in Italië regeert.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, er valt te onderhandelen. De redenen dat zuidelijke landen zoveel vluchtelingen ontvangen is ook deels omdat het gros wil doorreizen naar het noord(westen) van Europa. Denemarken maakt nu veelal gewoon gebruik van het waterbedeffect, maar het in bredere zin terugdringen van de migratiedrang kan ook voor de zuidelijke landen 'gunstig' uitpakken.
Hij had er even geen actieve herinnering aanquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:43 schreef Faraday01 het volgende:
Haha, de pvv verkenner begint te stotteren op het moment dat hij naar zijn eigen uitspraken over een nepparlement gevraagd wordt
Dus eigenlijk moeten ze daar een linkse boomknuffelregering kiezen en dan zetten we een hek erom?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is al jaren onderhandeld, er ligt net een nieuwe deal. Die gaat echt niet heropend worden. Gewoon echt totaal geen kans. Zeker niet zolang rechts in Italië regeert.
Kun je dit even met getallen onderbouwen Hanca?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:40 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, echt kansloos. Dan wil Italië een opt out uit Dublin, zodat ze alle asielzoekers onbeperkt door kunnen laten lopen West-Europa in.
We vangen in Nederland nog niet eens het percentage op dat we zouden moeten opvangen, dat besef je hopelijk?
*zucht* Godallemachtig man, snap je het nu echt niet? Italie, Griekenland en Spanje krijgen veruit de meeste asielzoekers binnen en willen dat de rest van de EU hun helpt door asielzoekers over te nemen. Spanje heeft een linkse regering en dat maakt geen enkel verschil.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:46 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moeten ze daar een linkse boomknuffelregering kiezen en dan zetten we een hek erom?
Dit bleek deze zomer met de deal, ons eerlijke deel kwam daar op 45.000-50.000 per jaar, we zitten al jaren op 40.000.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:47 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Kun je dit even met getallen onderbouwen Hanca?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |