abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211411303
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
De PVV blijft ook gewoon een vreemde eend in de rechtse bijt natuurlijk. Qua migratie en law & order staan ze 3 kilometer rechts van de rest van het spectrum zo ongeveer, kijk je naar veel andere beleidsterreinen dan is het bijna SP beleid.
Met de mond ja, als puntje bij paaltje komt zijn ze vrijwel overal rechts of heel rechts.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211411304
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als ze vervolgens alsnog met wat onderhandelingen hun gelijk halen middels een rechts kabinet dan heeft het plan perfect uitgewerkt.
Nou, wat een perfect resultaat. Dan is de conclusie dus dat wat de VVD 13 jaar niet lukte in één regeerperiode onder Wilders wel is opgelost. Lijkt me weinig voordelig voor de VVD wanneer de PVV met de pluimen gaat lopen _O-
pi_211411320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:19 schreef J.B. het volgende:

[..]
Nou, wat een perfect resultaat. Dan is de conclusie dus dat wat de VVD 13 jaar niet lukte in één regeerperiode onder Wilders wel is opgelost. Lijkt me weinig voordelig voor de VVD wanneer de PVV met de pluimen gaat lopen _O-
Dat is ook iets wat nu een rol speelt, denk ik, ja.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:22:23 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211411334
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
De PVV blijft ook gewoon een vreemde eend in de rechtse bijt natuurlijk. Qua migratie en law & order staan ze 3 kilometer rechts van de rest van het spectrum zo ongeveer, kijk je naar veel andere beleidsterreinen dan is het bijna SP beleid.
Niets/bijna niets van te merken in hun stemgedrag in de TK :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211411359
Maar nogmaals, wie gaat er namens de VVD in een Wilders regering zitten? Of namens de NSC?

Wie denkt dat dit geen consequenties heeft voor een verdere carriere staat buiten de realiteit naar mijn mening.
pi_211411379
Wat een poppenkast ook, demonstraties tegen de uitslag, lijsttrekkers met tranen in de ogen, partijen die voordat er überhaupt onderhandelingen starten al afhaken, politieke spelletjes en one liners over en weer.

Schijnbaar is fatsoen en normaal doen al teveel gevraagd.
En dit moet dan het land gaan besturen.
pi_211411398
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
Maar nogmaals, wie gaat er namens de VVD in een Wilders regering zitten? Of namens de NSC?

Wie denkt dat dit geen consequenties heeft voor een verdere carriere staat buiten de realiteit naar mijn mening.
Hangt wel erg af van hoe je het organiseert. Op veel ministeries kan het weinig kwaad. Maar op Vreemdelingenzaken of justitie moet je niet willen zitten. Dan word je namelijk met een onmogelijke opdracht vol afbreukrisico op pad gestuurd.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:27:27 #283
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211411403
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Met de mond ja, als puntje bij paaltje komt zijn ze vrijwel overal rechts of heel rechts.
Die sociale plannen en zorgplannen zijn pure oplichting.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211411406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:25 schreef Kickinalfa het volgende:
Wat een poppenkast ook, demonstraties tegen de uitslag, lijsttrekkers met tranen in de ogen, partijen die voordat er überhaupt onderhandelingen starten al afhaken, politieke spelletjes en one liners over en weer.

Schijnbaar is fatsoen en normaal doen al teveel gevraagd.
En dit moet dan het land gaan besturen.
Fatsoen...is dit niet geen mensen buitensluiten en geen mensen uitschelden, Parlement een nep-parlement noemen, geen moorddadige regimes steunen, de rechtsstaat niet afzeiken?
pi_211411427
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Niets/bijna niets van te merken in hun stemgedrag in de TK :N
Klopt, maar laat dat dan bij de kiezer ook gewoon duidelijk worden. Ik snap ook eerlijk gezegd niet dat de PVV op dat soort zaken niet veel harder is aangepakt in de campagne.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211411446
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Jawel, ik snap dat ze niet staan te juichen, maar het zijn toch allemaal grote jongens en meisjes zou je verwachten. Dit kinderlijke gepruil is echt zielig, of het nu (gedeeltelijk) strategisch spel is of niet :D .
Maar welke belangen dienen de VVD door nu gelijk met de PVV in een coalitie te stappen? En kom niet met landsbelang.

Dat VVD als winnaar met de PVV om tafel wil, is niet het zelfde als verliezer aanschuiven bij een partij die weinig raakvlakken met jou heeft.

zoals de volgende user heel scherp zegt:

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat argument kan je ook op Wilders toepassen. Zijn hele programma ligt in de kliko volgens zijn eigen statements, tenslotte. De vraag is wat de leugen is, het programma en de afgelopen 20 jaar of de afgelopen 2 weken.
@GRRRRRR,

Wat is het; afgelopen 20 jaar of afgelopen 2 weken. wilders heeft deze spagaat en je kunt niemand kwalijk nemen compleet achterover te leunen.
pi_211411460
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Fatsoen...is dit niet geen mensen buitensluiten en geen mensen uitschelden, Parlement een nep-parlement noemen, geen moorddadige regimes steunen, de rechtsstaat niet afzeiken?
Ik ben hier niet de verdediger van Wilders en zag ook niet dat je geen gelijk hebt, maar volg dan netjes het proces als vvd zijnde en serveer ze af bij de verkenningen.
pi_211411480
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik ben hier niet de verdediger van Wilders en zag ook niet dat je geen gelijk hebt, maar volg dan netjes het proces als vvd zijnde en serveer ze af bij de verkenningen.
Tja...ik blijf het lastig vinden. Enerzijds snap ik het en anderzijds denk ik dat het wel laf is en te gemakkelijk.

Op zich vind ik dat een partij het recht heeft om te zeggen dat ze niet mee willen doen maar doe het dan zoals PvdA/GL die altijd duidelijk zijn geweest hierover.

Persoonlijk moet ik er eigenlijk vreselijk om lachen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 15:36:15 ]
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 15:34:24 #289
5428 crew  miss_sly
pi_211411483
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Collega's uitschelden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211411489
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Collega's uitschelden?
Het was slechts een kleine greep ;)
pi_211411515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:30 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar welke belangen dienen de VVD door nu gelijk met de PVV in een coalitie te stappen? En kom niet met landsbelang.

Dat VVD als winnaar met de PVV om tafel wil, is niet het zelfde als verliezer aanschuiven bij een partij die weinig raakvlakken met jou heeft.

zoals de volgende user heel scherp zegt:
[..]
@:Grrrrrr,

Wat is het; afgelopen 20 jaar of afgelopen 2 weken. wilders heeft deze spagaat en je kunt niemand kwalijk nemen compleet achterover te leunen.
Wat is het belang van de VVD om een rechts meerderheidskabinet onmogelijk te maken vraag ik me af? Is dat in het belang van de partij? De kans dat dat backfired lijkt me levensgroot.

En Geert is nog steeds dezelfde Geert als hij altijd was, daar maak ik me geen illusies over en dat zou niemand moeten doen. Maar hij is absoluut bereid om zijn meest zotte plannen in de ijskast te zetten. Bij de gedoogconstructie destijds sprak hij op verkiezingsdag nog dat het verhogen van de AOW een absoluut breekpunt was om vervolgens binnen 24 uur dat breekpunt achteloos uit het raam te slingeren :D

Geert kan sneller draaien dan wie dan ook.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 15:39:15 #292
5428 crew  miss_sly
pi_211411532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het was slechts een kleine greep ;)
Ik vind het echt wel bizar dat iemand die zo tegen en over collega's sprak nu mogelijk in het torentje komt te zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:40:37 #293
8369 speknek
Another day another slay
pi_211411545
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef capricia het volgende:
Nou Frans...
(Even kijken wat het totaal wordt)
[ twitter ]
Damn!

Maar dit is het procesverbaal van een gemeentelijk stembureau denk ik? Het totaal aantal stemmen zou veel hoger moeten zijn. Misschien van de gemeente Nijmegen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_211411546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...ik blijf het lastig vinden. Enerzijds snap ik het en anderzijds denk ik dat het wel laf is en te gemakkelijk.

Op zich vind ik dat een partij het recht heeft om te zeggen dat ze niet mee willen doen maar doe het dan zoals PvdA/GL die altijd duidelijk zijn geweest hierover.

Persoonlijk moet ik er eigenlijk vreselijk om lachen.
Precies dat, ik vind het eerder treurig dan om te lachen eigenlijk.

In dat opzicht was Rutte/Samsom wel ideaal, vertrouwen onderling, je gunt elkaar het een en ander, wat handje klap over en weer en klaar.
pi_211411552
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:31 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Dit dus. Ik denk dat de meeste mensen hier niet zien hoe ontzéttend onbeschoft dit wordt ervaren in de politieke mores. :D
pi_211411556
kwas net even buiten maar volgens mij heeft de wind het ook niet zo op de verkiezingsuitslag en hoe alles verloopt :+
pi_211411560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:40 schreef speknek het volgende:

[..]
Damn!

Maar dit is het procesverbaal van een gemeentelijk stembureau denk ik? Het totaal aantal stemmen zou veel hoger moeten zijn. Misschien van de gemeente Nijmegen?
Correct.
zie email 27 oktober
pi_211411569
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:40 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Precies dat, ik vind het eerder treurig dan om te lachen eigenlijk.

In dat opzicht was Rutte/Samsom wel ideaal, vertrouwen onderling, je gunt elkaar het een en ander, wat handje klap over en weer en klaar.
Dat was wel een compleet andere uitslag natuurlijk. Maar daar zag je wel hoe belangrijk persoonlijke verhoudingen waren. Die twee konden ondanks alle politieke verschillen heel goed met elkaar overweg. En Dilan zet nú al Geert compleet te kakken :D
pi_211411596
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat was wel een compleet andere uitslag natuurlijk. Maar daar zag je wel hoe belangrijk persoonlijke verhoudingen waren. Die twee konden ondanks alle politieke verschillen heel goed met elkaar overweg. En Dilan zet nú al Geert compleet te kakken :D
Er ligt natuurlijk ook een historie, Wilders heeft al meermaals bewezen dat hij niet te vertrouwen is. De rechtsstaat en de rechters zijn tuig totdat hij iemand wil vervolgen, dan is hij ineens weer helemaal blij met de rechtsstaat.
Zie ook Rutte 1, zie ook zijn geregelde 180 graden draai als het hem even beter uitkomt.

En dan speelt er ook nog mee dat niemand hem tot de orde kan roepen, er is geen partij die zaken kan corrigeren.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:48:23 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211411599
De ene rechtse kiezer is de andere niet natuurlijk. De werkgeverslobby zal vast niet heel blij met premier Geert zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')