Dat ze de PVV en NSC het hier heel moeilijk mee maken staat als een paal boven water. Maar wat het einddoel is van de VVD is wat troebeler. Zoals ik al zei: deze opstelling op dit moment levert je nergens vrienden op en het is een gok of de partij er uiteindelijk beter of slechter van wordt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar de PVV moet dan enorm veel ministers en staatsen leveren. En dat kan de PVV niet.
Mensen moeten wat langer nadenken, dit is een hele slimme zet van de VVD.
Ik denk dat ze erop gokken dat in een kabinet stappen met de PVV (en het vervolgens zelf opblazen) zorgt voor nog meer kiezers naar de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat ze de PVV en NSC het hier heel moeilijk mee maken staat als een paal boven water. Maar wat het einddoel is van de VVD is wat troebeler. Zoals ik al zei: deze opstelling op dit moment levert je nergens vrienden op en het is een gok of de partij er uiteindelijk beter of slechter van wordt.
Maar heeft de VVD niet gezegd voor de verkiezingsdag niet in een parlement te stappen als Wilders de grootste wordt (afgelopen maandag)?quote:
Ze zeggen volgens mij geen oppositie te gaan voeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze erop gokken dat in een kabinet stappen met de PVV (en het vervolgens zelf opblazen) zorgt voor nog meer kiezers naar de PVV.
Met links hetzelfde. Dus dan maar oppositie voeren. Ofzo. Maar heel duidelijk is het niet.
sowieso moet Wilders nog eerst praten met GL-PvdAquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Met het huidige programma zei Yeşilgöz dat ze met Wilders zou gaan praten. Dat hij dan in dat gesprek wel wat standpunten moest laten vallen. Nou, begin dat gesprek, zou ik zeggen. En dan zie je wel of hij aan die voorwaarde voldoet.
Ze hebben van alles geroepen zodra de wind weer in hun nadeel begon te draaien.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Maar heeft de VVD niet gezegd voor de verkiezingsdag niet in een parlement te stappen als Wilders de grootste wordt (afgelopen maandag)?
Dus hele land in rep en roer, de VVD houdt zich aan een kiezersbelofte.
Je kan het je gewoon niet voorstellen dat de VVD een echt rechts meerderheidskabinet onmogelijk zou maken. De 2e kamer is rechtser dan ooit. Er zullen maar weinig rechtse kiezers zijn die dit kunnen waarderen lijkt mij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze erop gokken dat in een kabinet stappen met de PVV (en het vervolgens zelf opblazen) zorgt voor nog meer kiezers naar de PVV.
Met links hetzelfde. Dus dan maar oppositie voeren. Ofzo. Maar heel duidelijk is het niet.
Het is onbegrijpelijk inderdaad. Ik vind Geert overigens best redelijk in zijn reactie net:quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je kan het je gewoon niet voorstellen dat de VVD een echt rechts meerderheidskabinet onmogelijk zou maken. De 2e kamer is rechtser dan ooit. Er zullen maar weinig rechtse kiezers zijn die dit kunnen waarderen lijkt mij.
Maar goed, ik ben niet rechts dus misschien zie ik het allemaal verkeerd
Nou ja, dit is maar op één locatiem natuurlijk. Lisa is GL, Frans PvdA, veel mensen zullen ook daar met stemmen ook wel aan gedacht hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef capricia het volgende:
Nou Frans...
(Even kijken wat het totaal wordt)
[ twitter ]
wat verwacht je anders van de VVD?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze hebben van alles geroepen zodra de wind weer in hun nadeel begon te draaien.
Dat argument kan je ook op Wilders toepassen. Zijn hele programma ligt in de kliko volgens zijn eigen statements, tenslotte. De vraag is wat de leugen is, het programma en de afgelopen 20 jaar of de afgelopen 2 weken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ze hebben van alles geroepen zodra de wind weer in hun nadeel begon te draaien.
Het is net of het twee partijen zijn met twee verschillende achterbannen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef capricia het volgende:
Nou Frans...
[ twitter ]
1 december komen de totalen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, dit is maar op één locatiem natuurlijk. Lisa is GL, Frans PvdA, veel mensen zullen ook daar met stemmen ook wel aan gedacht hebben.
Ik heb zelf ook Lisa gestemd, omdat ik haar echt een heel goed, actief, betrokken kamerlid vind.
Al met al verwacht ik dan ook wel dat ze er uiteindelijk weer op terug gaan komen, al dan niet onder druk van de leden. Maar dit kan de partij nog lang achtervolgen. Kiezers hebben dan wel het geheugen van een goudvis, op de verkeerde tenen gaan staan of er te hard op gaan staan kan fatsoenlijke samenwerking heel lang in de weg staan. Zie bijvoorbeeld hoe Rutte klaar was met Geert na de val van zijn kabinet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Het is onbegrijpelijk inderdaad. Ik vind Geert overigens best redelijk in zijn reactie net:
Ik vind het wel hilarisch, Nederland heeft al heel lang een rechtse meerderheid in de 2e kamer maar een echt rechts meerderheidskabinet maken is nog nooit gelukt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat verwacht je anders van de VVD?
Je weet over welke partij we het hier hebben toch?
Maar misschien had PVV wat mildere standpunten moeten hebben, dan hadden ze deze problemen niet?
PVV had jaren de kans om meer constructieve kunnen opstellen, en meer aan het algemeen belang kunnen denken ipv alleen voor 'eigen volk' te spreken.
Hm, ja, dat was meer een persoonlijke vete tussen Wilders en Rutte, niet iets van de kiezers, dacht ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Al met al verwacht ik dan ook wel dat ze er uiteindelijk weer op terug gaan komen, al dan niet onder druk van de leden. Maar dit kan de partij nog lang achtervolgen. Kiezers hebben dan wel het geheugen van een goudvis, op de verkeerde tenen gaan staan of er te hard op gaan staan kan fatsoenlijke samenwerking heel lang in de weg staan. Zie bijvoorbeeld hoe Rutte klaar was met Geert na de val van zijn kabinet.
Ja precies. Dat is mijn hele punt. Van verstoorde persoonlijke verhoudingen kan je jaren last hebben in den Haag.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, dat was meer een persoonlijke vete tussen Wilders en Rutte, niet iets van de kiezers, dacht ik.
Maar Rutte is toch niet (meer) in beeld in de zin van onderhandelingen doen enz? dylan heeft niets met die vete te makenquote:Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, ja, dat was meer een persoonlijke vete tussen Wilders en Rutte, niet iets van de kiezers, dacht ik.
Dat weten we niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar Rutte is toch niet (meer) in beeld in de zin van onderhandelingen doen enz? dylan heeft niets met die vete te maken
Nee, maar die maakt er door deze opstelling weer een nieuwe vete van tussen Geert en de VVD lijkt het wel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Maar Rutte is toch niet (meer) in beeld in de zin van onderhandelingen doen enz? dylan heeft niets met die vete te maken
De vraag is of dat erg is, Rutte heeft geen schade opgelopen door zijn houding tegenover WIlders, integendeel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, maar die maakt er door deze opstelling weer een nieuwe vete van tussen Geert en de VVD lijkt het wel.
En dat kan je dus nog lang achtervolgen.
De PVV blijft ook gewoon een vreemde eend in de rechtse bijt natuurlijk. Qua migratie en law & order staan ze 3 kilometer rechts van de rest van het spectrum zo ongeveer, kijk je naar veel andere beleidsterreinen dan is het bijna SP beleid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik vind het wel hilarisch, Nederland heeft al heel lang een rechtse meerderheid in de 2e kamer maar een echt rechts meerderheidskabinet maken is nog nooit gelukt.
En nu de uitslag rechtser dan ooit is wordt nog voor de verkenning goed en wel begonnen is al bijkans ruzie gezocht
Ach, Nijmegen gok ik…quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef capricia het volgende:
Nou Frans...
[ twitter ]
Klopt, maar toen waren de machtsverhoudingen omgedraaid. Als de VVD nu een rechts kabinet onmogelijk maakt zou ik als ik een rechtse kiezer was toch heel hard twijfelen of ik weer op de VVD ging stemmen bij een volgende verkiezing.quote:Op vrijdag 24 november 2023 15:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De vraag is of dat erg is, Rutte heeft geen schade opgelopen door zijn houding tegenover WIlders, integendeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |