abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211410962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar de PVV moet dan enorm veel ministers en staatsen leveren. En dat kan de PVV niet.

Mensen moeten wat langer nadenken, dit is een hele slimme zet van de VVD.
Dat ze de PVV en NSC het hier heel moeilijk mee maken staat als een paal boven water. Maar wat het einddoel is van de VVD is wat troebeler. Zoals ik al zei: deze opstelling op dit moment levert je nergens vrienden op en het is een gok of de partij er uiteindelijk beter of slechter van wordt.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211411001
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Dat ze de PVV en NSC het hier heel moeilijk mee maken staat als een paal boven water. Maar wat het einddoel is van de VVD is wat troebeler. Zoals ik al zei: deze opstelling op dit moment levert je nergens vrienden op en het is een gok of de partij er uiteindelijk beter of slechter van wordt.
Ik denk dat ze erop gokken dat in een kabinet stappen met de PVV (en het vervolgens zelf opblazen) zorgt voor nog meer kiezers naar de PVV.

Met links hetzelfde. Dus dan maar oppositie voeren. Ofzo. Maar heel duidelijk is het niet.
pi_211411013
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dit ja.
Maar heeft de VVD niet gezegd voor de verkiezingsdag niet in een parlement te stappen als Wilders de grootste wordt (afgelopen maandag)?

Dus hele land in rep en roer, de VVD houdt zich aan een kiezersbelofte.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 14:53:33 #254
236264 crew  capricia
pi_211411017
Nou Frans...
(Even kijken wat het totaal wordt)
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211411020
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Ik denk dat ze erop gokken dat in een kabinet stappen met de PVV (en het vervolgens zelf opblazen) zorgt voor nog meer kiezers naar de PVV.

Met links hetzelfde. Dus dan maar oppositie voeren. Ofzo. Maar heel duidelijk is het niet.
Ze zeggen volgens mij geen oppositie te gaan voeren.
pi_211411030
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met het huidige programma zei Yeşilgöz dat ze met Wilders zou gaan praten. Dat hij dan in dat gesprek wel wat standpunten moest laten vallen. Nou, begin dat gesprek, zou ik zeggen. En dan zie je wel of hij aan die voorwaarde voldoet.
sowieso moet Wilders nog eerst praten met GL-PvdA
pi_211411050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Maar heeft de VVD niet gezegd voor de verkiezingsdag niet in een parlement te stappen als Wilders de grootste wordt (afgelopen maandag)?

Dus hele land in rep en roer, de VVD houdt zich aan een kiezersbelofte.
Ze hebben van alles geroepen zodra de wind weer in hun nadeel begon te draaien.
pi_211411091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]

Je kan het je gewoon niet voorstellen dat de VVD een echt rechts meerderheidskabinet onmogelijk zou maken. De 2e kamer is rechtser dan ooit. Er zullen maar weinig rechtse kiezers zijn die dit kunnen waarderen lijkt mij.

Maar goed, ik ben niet rechts dus misschien zie ik het allemaal verkeerd :+
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211411113
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Je kan het je gewoon niet voorstellen dat de VVD een echt rechts meerderheidskabinet onmogelijk zou maken. De 2e kamer is rechtser dan ooit. Er zullen maar weinig rechtse kiezers zijn die dit kunnen waarderen lijkt mij.

Maar goed, ik ben niet rechts dus misschien zie ik het allemaal verkeerd :+
Het is onbegrijpelijk inderdaad. Ik vind Geert overigens best redelijk in zijn reactie net:

Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 15:00:06 #260
5428 crew  miss_sly
pi_211411117
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:53 schreef capricia het volgende:
Nou Frans...
[ twitter ]
Nou ja, dit is maar op één locatiem natuurlijk. Lisa is GL, Frans PvdA, veel mensen zullen ook daar met stemmen ook wel aan gedacht hebben.

Ik heb zelf ook Lisa gestemd, omdat ik haar echt een heel goed, actief, betrokken kamerlid vind.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211411134
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
wat verwacht je anders van de VVD?

Je weet over welke partij we het hier hebben toch?

Maar misschien had PVV wat mildere standpunten moeten hebben, dan hadden ze deze problemen niet?

PVV had jaren de kans om meer constructieve kunnen opstellen, en meer aan het algemeen belang kunnen denken ipv alleen voor 'eigen volk' te spreken.
pi_211411139
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat argument kan je ook op Wilders toepassen. Zijn hele programma ligt in de kliko volgens zijn eigen statements, tenslotte. De vraag is wat de leugen is, het programma en de afgelopen 20 jaar of de afgelopen 2 weken.
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:01:44 #263
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211411140
quote:
Nou Frans...
[ twitter ]
Het is net of het twee partijen zijn met twee verschillende achterbannen.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 15:02:43 #264
236264 crew  capricia
pi_211411153
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, dit is maar op één locatiem natuurlijk. Lisa is GL, Frans PvdA, veel mensen zullen ook daar met stemmen ook wel aan gedacht hebben.

Ik heb zelf ook Lisa gestemd, omdat ik haar echt een heel goed, actief, betrokken kamerlid vind.
1 december komen de totalen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211411160
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Het is onbegrijpelijk inderdaad. Ik vind Geert overigens best redelijk in zijn reactie net:

Al met al verwacht ik dan ook wel dat ze er uiteindelijk weer op terug gaan komen, al dan niet onder druk van de leden. Maar dit kan de partij nog lang achtervolgen. Kiezers hebben dan wel het geheugen van een goudvis, op de verkeerde tenen gaan staan of er te hard op gaan staan kan fatsoenlijke samenwerking heel lang in de weg staan. Zie bijvoorbeeld hoe Rutte klaar was met Geert na de val van zijn kabinet.
pi_211411191
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:00 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wat verwacht je anders van de VVD?

Je weet over welke partij we het hier hebben toch?

Maar misschien had PVV wat mildere standpunten moeten hebben, dan hadden ze deze problemen niet?

PVV had jaren de kans om meer constructieve kunnen opstellen, en meer aan het algemeen belang kunnen denken ipv alleen voor 'eigen volk' te spreken.
Ik vind het wel hilarisch, Nederland heeft al heel lang een rechtse meerderheid in de 2e kamer maar een echt rechts meerderheidskabinet maken is nog nooit gelukt.

En nu de uitslag rechtser dan ooit is wordt nog voor de verkenning goed en wel begonnen is al bijkans ruzie gezocht _O-
pi_211411195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Al met al verwacht ik dan ook wel dat ze er uiteindelijk weer op terug gaan komen, al dan niet onder druk van de leden. Maar dit kan de partij nog lang achtervolgen. Kiezers hebben dan wel het geheugen van een goudvis, op de verkeerde tenen gaan staan of er te hard op gaan staan kan fatsoenlijke samenwerking heel lang in de weg staan. Zie bijvoorbeeld hoe Rutte klaar was met Geert na de val van zijn kabinet.
Hm, ja, dat was meer een persoonlijke vete tussen Wilders en Rutte, niet iets van de kiezers, dacht ik.
pi_211411205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hm, ja, dat was meer een persoonlijke vete tussen Wilders en Rutte, niet iets van de kiezers, dacht ik.
Ja precies. Dat is mijn hele punt. Van verstoorde persoonlijke verhoudingen kan je jaren last hebben in den Haag.
pi_211411215
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar Rutte is toch niet (meer) in beeld in de zin van onderhandelingen doen enz? dylan heeft niets met die vete te maken
pi_211411222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Maar Rutte is toch niet (meer) in beeld in de zin van onderhandelingen doen enz? dylan heeft niets met die vete te maken
Dat weten we niet.
pi_211411232
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:10 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Nee, maar die maakt er door deze opstelling weer een nieuwe vete van tussen Geert en de VVD lijkt het wel.

En dat kan je dus nog lang achtervolgen.
pi_211411257
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Nee, maar die maakt er door deze opstelling weer een nieuwe vete van tussen Geert en de VVD lijkt het wel.

En dat kan je dus nog lang achtervolgen.
De vraag is of dat erg is, Rutte heeft geen schade opgelopen door zijn houding tegenover WIlders, integendeel.
pi_211411264
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Ik vind het wel hilarisch, Nederland heeft al heel lang een rechtse meerderheid in de 2e kamer maar een echt rechts meerderheidskabinet maken is nog nooit gelukt.

En nu de uitslag rechtser dan ooit is wordt nog voor de verkenning goed en wel begonnen is al bijkans ruzie gezocht _O-
De PVV blijft ook gewoon een vreemde eend in de rechtse bijt natuurlijk. Qua migratie en law & order staan ze 3 kilometer rechts van de rest van het spectrum zo ongeveer, kijk je naar veel andere beleidsterreinen dan is het bijna SP beleid.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211411284
quote:
Nou Frans...
[ twitter ]
Ach, Nijmegen gok ik…
pi_211411289
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 15:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De vraag is of dat erg is, Rutte heeft geen schade opgelopen door zijn houding tegenover WIlders, integendeel.
Klopt, maar toen waren de machtsverhoudingen omgedraaid. Als de VVD nu een rechts kabinet onmogelijk maakt zou ik als ik een rechtse kiezer was toch heel hard twijfelen of ik weer op de VVD ging stemmen bij een volgende verkiezing.

Ik kan het me dan ook gewoon niet voorstellen dat ze niet alsnog gaan draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')