abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211410615
Overigens heb ik, zoals altijd, tégen de VVD gestemd, dus ik vind het prima als de VVD uit de regering blijft. Al zie ik ook geen werkbare coalitie zonder ze.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:24:13 #202
319979 Fok-it
All is well
pi_211410622
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:20 schreef Elan het volgende:

[..]
Je moet je eigen standpunten niet verloochenen, PVV is en blijft een walgelijke bende. Dat twee miljoen mensen er op hebben gestemd ten spijt.
Ja. Maar die bende wordt alleen maar groter met verkeerde beslissingen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211410623
En nogmaals: helemaal goed als VVD er vervolgens niet met de PVV uit komt, ik zie liever ook geen PVV kabinet. Maar als je eerst zegt met ze te gaan praten, moet je dat wel gaan doen. En niet nu plots van mening veranderen omdat de PVV wel heel groot is geworden. Dat is nu typisch iets waardoor het wantrouwen en de onrust in de samenleving alleen maar groeit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211410631
Ik zeg deze move van de VVD even niet aankomen, althans, niet op dit moment. :D

Vertalend naar voetbaltermen zou ik zeggen dat de VVD er gestrekt met 2 benen in gaat nog voordat de scheidsrechter heeft gefloten voor het startsignaal. :D

Ik snap dat ze bij de VVD butt hurt zijn dat ze niet de grootste zijn en dat dat even moet wennen en dat dit vooral een move is waarvan ze denken dat het de VVD voordeel op gaat leveren maar hier maak je echt geen vrienden mee, niet in den Haag en ook niet onder de kiezer.

Het is echt niveautje:"We zullen jullie losers leren dat jullie niet nog veel massaler op de VVD hebben gestemd! :( ".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211410635
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:24 schreef Hanca het volgende:
En nogmaals: helemaal goed als VVD er vervolgens niet met de PVV uit komt, ik zie liever ook geen PVV kabinet. Maar als je eerst zegt met ze te gaan praten, moet je dat wel gaan doen. En niet nu plots van mening veranderen omdat de PVV wel heel groot is geworden. Dat is nu typisch iets waardoor het wantrouwen en de onrust in de samenleving alleen maar groeit.
Vanochtend al even wat VVD-ers gesproken, iedereen is laaiend. Slaat echt nergens op.
pi_211410647
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Vanochtend al even wat VVD-ers gesproken, iedereen is laaiend. Slaat echt nergens op.
Laat ze als ze lid zijn een mail naar het hoofdbureau en de fractie sturen, zou ik zeggen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211410653
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:18 schreef Buendia het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Heel veel PVV aanhangers zeiden voorafgaand aan de verkiezingen: "Stem ze weg!" En nu hebben ze de VVD weggestemd, en nu vinden ze dat ze mee moeten doen in de regering :?
Dat maakt het ook allemaal zo hilarisch :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_211410654
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik zeg deze move van de VVD even niet aankomen, althans, niet op dit moment. :D

Vertalend naar voetbaltermen zou ik zeggen dat de VVD er gestrekt met 2 benen in gaat nog voordat de scheidsrechter heeft gefloten voor het startsignaal. :D

Ik snap dat ze bij de VVD butt hurt zijn dat ze niet de grootste zijn en dat dat even moet wennen en dat dit vooral een move is waarvan ze denken dat het de VVD voordeel op gaat leveren maar hier maak je echt geen vrienden mee, niet in den Haag en ook niet onder de kiezer.

Het is echt niveautje:"We zullen jullie losers leren dat jullie niet nog veel massaler op de VVD hebben gestemd! :( ".
Ik denk dat het vooral berekenend is, laat Geert maar even smeken, en dan komen ze daarna wel over de brug.
pi_211410656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:18 schreef Buendia het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Heel veel PVV aanhangers zeiden voorafgaand aan de verkiezingen: "Stem ze weg!" En nu hebben ze de VVD weggestemd, en nu vinden ze dat ze mee moeten doen in de regering :?
Heh, ja, dit dus.
pi_211410664
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Laat ze als ze lid zijn een mail naar het hoofdbureau en de fractie sturen, zou ik zeggen.
Eentje heeft dat al gedaan inderdaad. :') Ik hoop dat er veel zullen volgen. Maar het voelt gewoon omslachtig. Sluit een deal met NSC en PVV en dan kun je er best snel uit zijn. Als je het premier-vraagstuk ook op een nette manier weet op te lossen.
pi_211410668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen ze maken geen pas op de plaats. Want ze weten dat ze voor elke realistisch mogelijkheid nodig zijn. Ze proberen met cynische trucage een betere uitgangspositie oor zichzelf te creëren. Zo kennen we de vvd weer? Fuck het landsbelang, lang leve het partijbelang.
Ik vind 'landsbelang' altijd een wat bijzondere term. Een partij voert campagne met een programma. Een programma waarvan zij denken dat dit het land het beste dient. Dan is het niet aan die partij om het programma van een andere partij uit te gaan voeren natuurljik. Wat is precies het landsbelang dat de VVD hier zou dienen?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_211410670
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:19 schreef Elan het volgende:

[..]
Amen.
PVV is in twee weken van een Nazipartij getransformeerd in VVD qua standpunten.

Verleden kun je echter niet zomaar vergeten.
Er is nog geen komma veranderd in het PVV programma.
pi_211410675
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:24 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja. Maar die bende wordt alleen maar groter met verkeerde beslissingen
Geloof ik niets van. Mensen gingen pas PVV stemmen toen regeringsdeelname in zich kwam.

Echt een kapitale blunder geweest van De VVD.
blablablabla
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:28:12 #214
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211410677
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Zou het ook weleens leuk vinden als VVD-ers iets meer een eigen mening gingen vormen. Lijkt er bijna op dat Dijkhoff dit zelf aan Dilan heeft ingefluisterd.

Dijkhoff behoort tot de innercircle van de VVD top.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211410683
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:23 schreef Buendia het volgende:
Overigens heb ik, zoals altijd, tégen de VVD gestemd, dus ik vind het prima als de VVD uit de regering blijft. Al zie ik ook geen werkbare coalitie zonder ze.
Nee, die is er niet.

Er zijn eigenlijk maar 2 coalities mogelijk en die omvatten beiden VVD en NSC.
pi_211410684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik vind 'landsbelang' altijd een wat bijzondere term. Een partij voert campagne met een programma. Een programma waarvan zij denken dat dit het land het beste dient. Dan is het niet aan die partij om het programma van een andere partij uit te gaan voeren natuurljik. Wat is precies het landsbelang dat de VVD hier zou dienen?
Jij denkt niet dat deze actie het wantrouwen in de samenleving enorm vergroot?

Dan heb je blijkbaar ook geen benul van wat er nu leeft...
pi_211410686
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja maar blijkbaar zijn die nu ineens niet meer relevant aldus Geert. Of zo.
blablablabla
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:29:23 #218
319979 Fok-it
All is well
pi_211410687
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:28 schreef Elan het volgende:

[..]
Geloof ik niets van. .
De vraag is of je het risico überhaupt wil lopen in een al instabiele gepolariseerde samenleving
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:29:37 #219
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211410690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:25 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Gewoon rustig blijven, dit gaat zeker nog wel vele weken duren.
Er is nog helemaal geen strategie, en als die er al is: delay and pray
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211410693
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:26 schreef Buendia het volgende:

[..]
Ik denk dat het vooral berekenend is, laat Geert maar even smeken, en dan komen ze daarna wel over de brug.
Ze denken er idd voordeel uit te kunnen halen, wat misschien uiteindelijk in de onderhandelingen wel zo kan zijn maar de toon is wel gezet en het is duidelijk dat ze flink aan het mokken zijn.
pi_211410700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Als VVD migratie echt zo'n probleem vindt dan dienen ze het landsbelang door in een rechtse coalitie te stappen en niet weer in een progressieve coalitie (ik mag het woord links hier niet meer gebruiken) zoals de afgelopen 10 jaar.
pi_211410705
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Met het huidige programma zei Yeşilgöz dat ze met Wilders zou gaan praten. Dat hij dan in dat gesprek wel wat standpunten moest laten vallen. Nou, begin dat gesprek, zou ik zeggen. En dan zie je wel of hij aan die voorwaarde voldoet.
pi_211410707
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij denkt niet dat deze actie het wantrouwen in de samenleving enorm vergroot?
Ik denk dat we op grond van de afgelopen dertien jaar veilig kunnen stellen dat de VVD zich niet veel gelegen laat liggen aan het wantrouwen in de samenleving.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_211410727
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Met het huidige programma zei Yeşilgöz dat ze met Wilders zou gaan praten. Dat hij dan in dat gesprek wel wat standpunten moest laten vallen. Nou, begin dat gesprek, zou ik zeggen. En dan zie je wel of hij aan die voorwaarde voldoet.
Ik ben voorlopig ook wel even klaar met de VVD als rechtse kiezer. Wat een gedraai en gerotzooi zeg. Ook van de partijprominenten.
pi_211410730
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:30 schreef Litpho het volgende:

[..]
Ik denk dat we op grond van de afgelopen dertien jaar veilig kunnen stellen dat de VVD zich niet veel gelegen laat liggen aan het wantrouwen in de samenleving.
Dat kan, maar @Monolith vroeg wat het landsbelang was en het verkleinen of in elk geval niet vergroten van dat wantrouwen is duidelijk landsbelang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')