abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211410476
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Rellen zijn nooit terecht, maar dat men het er niet mee eens zou zijn, zou wel terecht zijn. Het moet op zijn minst geprobeerd worden.
Ik bedoelde inderdaad dat de achterliggende boosheid dan terecht zou zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_211410481
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, gelukkig lijkt dit maar van korte duur te worden, ik denk echt dat ze maandag al haar woorden weer in gaat slikken.
Dan is ze weg, denk ik. Op zich geen probleem, poppetjes vervangen is des politieks.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:12:29 #178
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211410489
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 13:37 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee? Wat zijn de PVV'ers dan die al jaren uitgesloten worden? Die al jaren verketterd worden of weggezet als dom en racistisch? De mensen die PVV stemmen zijn het zat om als tweederangs burgers behandeld te worden, betalen en bek houden. We zagen die linkse partijtjes zelfs de democratie en de uitslag van de verkiezingen niet respecteren, zo'n speech had een Wilders of Trump eens moeten geven na een verlies, was de wereld te klein geweest, nu wachtende op een nieuwe Volkert met dat haat zaaien van ze. De "democratie" beschermen noemen ze het, schouder aan schouder staan, hadden ze dat maar gedaan vanaf 7 oktober toen hier mensen, inclusief bruinlinks, de straten opging op onschuldige Joodse Europeanen te belagen terwijl de haatslogans je om de oren vlogen.

Feit dat mensen zoals jou dit niet zien of weigeren te zien is precies de reden waarom zoveel mensen PVV stemmen. Maar blijf aub uitsluiten, ga vooral door op dezelfde voet, overal borrelt het in Europa, en vroeg of laat komen de huidige wegkijkers en bruinlinkse mensen op de koffie.
Wat een slachtoffergehuil. Geert gaat dit spoedig imiteren hoor, als niemand met hem in zee wil is Geert zielig.
Met zijn hatelijke, onrealistische, onhaalbare, en onbetaalbare plannen heeft het vast niets te maken...
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211410490
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dit was zeer voorspelbaar. Yeşilgöz zou teruggefloten worden en dat wist ze zelf denk ik ook wel toen ze dat zei (en anders heeft ze nog slechtere politieke voelsprieten dan ik dacht).
Dat denk ik serieus niet, die heeft vooral met kamerleden en Rutte overlegd die veel linkser georiënteerd zijn.
pi_211410496
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Bij de PVV-achtigen een hoop gehuil. De rest van Nederland zal het prima vinden.
Hiermee decimeer je de PVV-achtigen die toch, zo blijkt, een kwart van de stemgerechtigden uit maakt. Lijkt me niet verstandig om die met deze uitslag te negeren.

Ik parafraseer je woorden maar: “schijt aan rechts, we doen toch wat we zelf willen.” Koren op de molen voor de PVV.
pi_211410497
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik bedoelde inderdaad dat de achterliggende boosheid dan terecht zou zijn.
Waarom? Je hebt geen recht om deel uit te maken van een regering.

Ze kunnen protesteren tegen de aanpak van de leiding op de ALV van de PVV als dat gebeurt. Oh....wacht...nou ja, pech dan maar.
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:13:42 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211410504
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen ze maken geen pas op de plaats. Want ze weten dat ze voor elke realistisch mogelijkheid nodig zijn. Ze proberen met cynische trucage een betere uitgangspositie oor zichzelf te creëren. Zo kennen we de vvd weer? Fuck het landsbelang, lang leve het partijbelang.
Politiek anno 2023. Ook weer gefaciliteerd wordt door de kiezer, die verwacht dat politici hun probleem oplossen, ongeacht wat dat voor de buurman zou betekenen.

Volgens mij moet je terug tot Paars-I voor de laatste formatie waar landsbelang boven partij- of eigenbelang stond.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211410507
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:13 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hiermee decimeer je de PVV-achtigen die toch, zo blijkt, een kwart van de stemgerechtigden uit maakt. Lijkt me niet verstandig om die met deze uitslag te negeren.

Ik parafraseer je woorden maar: “schijt aan rechts, we doen toch wat we zelf willen.” Koren op de molen voor de PVV.
En dat is al 20 jaar de strijdkreet van de PVV. Nothing changes.
pi_211410509
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nogmaals, de informateur is van de PVV en dus heeft de PVV het heft in handen qua onderhandelingen.

Als de PVV buiten de boot valt is dat omdat er op democratische wijze geen akkoord bereikt is, als je rellen dan ok vind dan ben je verkeerd bezig.
Je hebt echt geen enkel benul van het huidige sentiment in de samenleving, he? Op democratische wijze is er voor een grote rechtse meerderheid gestemd, als dat dan via politieke spelletjes ipv onderhandelen onmogelijk wordt gemaakt is dat funest voor de Nederlandse democratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 14:14:34 #185
5428 crew  miss_sly
pi_211410510
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dat denk ik serieus niet, die heeft vooral met kamerleden en Rutte overlegd die veel linkser georiënteerd zijn.
:')

Gaan we van jou ooit nog een post over politiek zien die niet over links gaat?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_211410512
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Waarom? Je hebt geen recht om deel uit te maken van een regering.

Ze kunnen protesteren tegen de aanpak van de leiding op de ALV van de PVV als dat gebeurt. Oh....wacht...nou ja, pech dan maar.
Echt, nu snap ik waarom mensen zeggen dat D66-stemmers in een ivoren toren zitten...
pi_211410527
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt echt geen enkel benul van het huidige sentiment in de samenleving, he? Op democratische wijze is er voor een grote rechtse meerderheid gestemd, als dat dan via politieke spelletjes ipv onderhandelen onmogelijk wordt gemaakt is dat funest voor de Nederlandse democratie.
De VVD moet nog steeds onderhandelen dus dat is lulkoek. Ze mogen wel zeggen dat ze geen zin hebben om te regeren.

Bovendien hebben zowel NSC als VVD aangegeven voor de verkiezingen geen zin in de PVV te hebben. Daar is OOK voor gestemd.
pi_211410546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VVD moet nog steeds onderhandelen dus dat is lulkoek.
Ze geven letterlijk aan niet mee te gaan onderhandelen, dat is juist het probleem.

Onderhandelen en vastlopen: prima. PVV nu negeren: echt het slechtste idee in de Nederlandse politiek ooit.
pi_211410549
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De VVD moet nog steeds onderhandelen dus dat is lulkoek. Ze mogen wel zeggen dat ze geen zin hebben om te regeren.

Bovendien hebben zowel NSC als VVD aangegeven voor de verkiezingen geen zin in de PVV te hebben. Daar is OOK voor gestemd.
Dat kunnen de partijleiders wel zeggen maar de kiezers willen duidelijk iets anders, en dat weet jij ook wel.
pi_211410553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt, nu snap ik waarom mensen zeggen dat D66-stemmers in een ivoren toren zitten...
Dat is gelul. Als de PVV geen coalitie kan vormen dan ligt dat ook aan de PVV, bij D66 kan ik bij een ALV mijn stem laten horen en mijn mening geven over de partijleiding en ze zelfs wegstemmen, bij de PVV kan dat niet omdat het een compleet ondemocratische toko is. DAT is het probleem, niet mijn D66 stem.

DAAR zou je boos over moeten zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-11-2023 14:18:25 ]
pi_211410560
Zei toch VVD gaat niet regeren met Wilders. Gelukkig wel gedoogsteun.
blablablabla
  vrijdag 24 november 2023 @ 14:18:22 #192
319979 Fok-it
All is well
pi_211410562
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

PVV nu negeren: echt het slechtste idee in de Nederlandse politiek ooit.
Eens
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_211410566
Ik snap het niet helemaal. Heel veel PVV aanhangers zeiden voorafgaand aan de verkiezingen: "Stem ze weg!" En nu hebben ze de VVD weggestemd, en nu vinden ze dat ze mee moeten doen in de regering :?
pi_211410576
Kutverhaal wel. Echt een kutverhaal.

pi_211410581
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is gelul. Als de PVV geen coalitie kan vormen dan ligt dat ook aan de PVV, bij D66 kan ik bij een ALV mijn stem laten horen en mijn mening geven over de partijleiding en ze zelfs wegstemmen, bij de PVV kan dat niet omdat het een compleet ondemocratische toko is. DAT is het probleem, niet mijn D66 stem.

Amen.
PVV is in twee weken van een Nazipartij getransformeerd in VVD qua standpunten.

Verleden kun je echter niet zomaar vergeten.
blablablabla
pi_211410591
Zou het ook weleens leuk vinden als VVD-ers iets meer een eigen mening gingen vormen. Lijkt er bijna op dat Dijkhoff dit zelf aan Dilan heeft ingefluisterd.

pi_211410594
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is gelul. Als de PVV geen coalitie kan vormen dan ligt dat ook aan de PVV, bij D66 kan ik bij een ALV mijn stem laten horen, bij de PVV kan dat niet omdat het een compleet ondemocratische toko is. DAT is het probleem, niet mijn D66 stem.

Je gepraat over ALVs is onzin, aangezien ook een ALV een fractie niet kan en mag dwingen. En de VVD heeft vooraf heel duidelijk aangegeven dat regeren met de PVV een optie is, mits hij wat van zijn standpunten laat vallen. Of hij die standpunten laat vallen weet je niet voor je met hem praat, dus moet je nu ook B zeggen en dat gesprek aan gaan.

Maar jij hebt blijkbaar liever nog veel meer wantrouwen in de samenleving en een PVV met 50+ zetels.
pi_211410596
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Eens
Je moet je eigen standpunten niet verloochenen, PVV is en blijft een walgelijke bende. Dat twee miljoen mensen er op hebben gestemd ten spijt.
blablablabla
  Moderator vrijdag 24 november 2023 @ 14:21:28 #199
236264 crew  capricia
pi_211410600
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:18 schreef Buendia het volgende:
Ik snap het niet helemaal. Heel veel PVV aanhangers zeiden voorafgaand aan de verkiezingen: "Stem ze weg!" En nu hebben ze de VVD weggestemd, en nu vinden ze dat ze mee moeten doen in de regering :?
Ik dacht hetzelfde.

quote:
Heel veel nieuwe PVV-kiezers: 'De VVD heeft te lang concessies gedaan'
En dan doen ze een keer wat minder concessies, is het weer niet goed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211410614
Elke partijleider die ooit na verkiezingen ooit de zin 'nu even pas op de plaats maken' uitspreekt is hypocriet. Gewoon gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')