Dit is de partij die te pas en te onpas iedereen de maat neemt op “verantwoordelijkheid nemen”. En het nu laat afweten nadat een rampzalige campagne van een rampzalige leider het hele land in chaos stort.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat slaat toch ook nergens op? Een stem op de VVD is altijd een stem voor meeregeren? Wat een onzin.
Bij de PVV-achtigen een hoop gehuil. De rest van Nederland zal het prima vinden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:57 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
VVD moet gewoon meeregeren. Elk ander kabinet wordt er sowieso niet stabieler op. En wat denk jij van de achterbannen van alle partij als na deze verkiezingsuitslag een coalitie met VVD/PvdA/GL wordt gevormd?
De VVD heeft de door God gegeven plek in de regering overgenomen van het CDA kennelijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat slaat toch ook nergens op? Een stem op de VVD is altijd een stem voor meeregeren? Wat een onzin.
Geen onzin, de VVD staat niet bekend om zijn verantwoordelijkheidsvakanties. Werd bij het CDA toen ook heel slecht op gereageerd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een partij 'uitsluiten', i.e. we willen er niet mee regeren want we voelen niks voor hun standpunten gelijk trekken aan het 'uitsluiten' i.e. verbannen van Nederlanders op basis van hun religie gelijk trekken, je moet het maar kunnen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]Maar nee, uitsluiten is geen probleem zolang het de PVV is, aldus de schreeuwende minderheid die boos is dat de PVV mensen uitsluit omdat ze de islam aan willen pakken.
Mwah, ik zou toch eerder zeggen dat de kiezer de chaos heeft veroorzaakt en dat de VVD EINDELIJK eens een keer afgestraft word voor hun dubbele tong.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is de partij die te pas en te onpas iedereen de maat neemt op “verantwoordelijkheid nemen”. En het nu laat afweten nadat een rampzalige campagne van een rampzalige leider het hele land in chaos stort.
Dat staat er niet, er staat dat de VVD altijd bereid moet zijn mee te regeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De VVD heeft de door God gegeven plek in de regering overgenomen van het CDA kennelijk.
Wat hier voorgesteld wordt, is toch ook niet correct? En PVV gaat zich daar natuurlijk nooit voor lenen. Ik ben gen PVV-stemmer, maar ik kan Wilders geen ongelijk geven als hij met zo'n constructie niet instemt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
VVD-raadslid in Putten @:hanca
Dit houdt Dilan niet droog.
Misschien moet je eens proberen je emoties een beetje onder controle te houden en niet telkens weer een groot deel van de mensen, ook users hier, uitmaken voor bruinlinks en weet ik het allemaal omdat ze anders denken dan jij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 13:59 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Een man vol emotie miss_sly, moet je toch inmiddels wel duidelijk zijn.
Maar we laten het voor vandaag maar, niet goed dit, wens iedereen toch een fijne vrijdag en weekend.
Er staat dat de VVD kennelijk het voortouw heeft in de formatie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat er niet, er staat dat de VVD altijd bereid moet zijn mee te regeren.
Is onderhandeling spel...... Nooit als eerste aan de beurt willen zijn....... Lekker even achteruit leunen, hard to get spelen, en begin februari eens aan tafel plaatsnemen......quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is de partij die te pas en te onpas iedereen de maat neemt op “verantwoordelijkheid nemen”. En het nu laat afweten nadat een rampzalige campagne van een rampzalige leider het hele land in chaos stort.
Daar ben ik het niet mee eens, persoonlijk, maar dat mag de VVD letterlijk intern uitzoeken. Het is natuurlijk wel makkelijk om vanuit een positie waar je niet hoeft plaats te nemen of verantwoording te nemen voor zo'n kabinet zo te reageren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat staat er niet, er staat dat de VVD altijd bereid moet zijn mee te regeren.
Wat ze vanochtend heeft gezegd, heeft ze toch niet zelf en alleen bedacht, besloten en bekend gemaakt?quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dit was zeer voorspelbaar. Yeşilgöz zou teruggefloten worden en dat wist ze zelf denk ik ook wel toen ze dat zei (en anders heeft ze nog slechtere politieke voelsprieten dan ik dacht).
Wel een heel dom spel dan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Is onderhandeling spel...... Nooit als eerste aan de beurt willen zijn....... Lekker even achteruit leunen, hard to get spelen, en begin februari eens aan tafel plaatsnemen......
Ik ben zeer zeker geen PVV-achtige, maar ik zou zeer tegen een kabinet zonder PVV zijn als het niet eens met de PVV is geprobeerd. Ik heb namelijk niet zo'n behoefte aan een PVV met 50+ zetels of rellen op straat. En een nog veel groter wantrouwen in de politiek.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij de PVV-achtigen een hoop gehuil. De rest van Nederland zal het prima vinden.
De informateur komt van de PVV.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben zeer zeker geen PVV-achtige, maar ik zou zeer tegen een kabinet zonder PVV zijn als het niet eens met de PVV is geprobeerd. Ik heb namelijk niet zo'n behoefte aan een PVV met 50+ zetels of rellen op straat. En een nog veel groter wantrouwen in de politiek.
Nou ja, laten we ook wel wezen. Wanneer een regeringspartij verliest dan staan oppositiepartijen niet zelden op de banken te verkondigen dat het nu tijd is om pas op de plaats te maken. Probleem is nu alleen dat de grote winnaar op een plek in het politieke spectrum staat die ervoor zorgt dat ze de VVD gewoon hard nodig hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, ik zou toch eerder zeggen dat de kiezer de chaos heeft veroorzaakt en dat de VVD EINDELIJK eens een keer afgestraft word voor hun dubbele tong.
Yup. Niemand die roept dat D66 het voortouw maar moet nemen, volgens mij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten we ook wel wezen. Wanneer een regeringspartij verliest dan staan oppositiepartijen niet zelden op de banken te verkondigen dat het nu tijd is om pas op de plaats te maken. Probleem is nu alleen dat de grote winnaar op een plek in het politieke spectrum staat die ervoor zorgt dat ze de VVD gewoon hard nodig hebben.
Dat gaat wel verder dan een hoop gehuil dat kan ik je nu al op een presenteerblaadje gevenquote:Op vrijdag 24 november 2023 14:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Bij de PVV-achtigen een hoop gehuil. De rest van Nederland zal het prima vinden.
Ja, en? Dat zegt niks. Er moet met de PVV onderhandeld gaan worden. Als het dan klapt, dan kan dat gebeuren, maar niet gaan onderhandelen is gewoon geen optie. Dan krijg je rellen en dat zou nog terecht zijn ook.quote:
Alleen ze maken geen pas op de plaats. Want ze weten dat ze voor elke realistisch mogelijkheid nodig zijn. Ze proberen met cynische trucage een betere uitgangspositie oor zichzelf te creëren. Zo kennen we de vvd weer? Fuck het landsbelang, lang leve het partijbelang.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, laten we ook wel wezen. Wanneer een regeringspartij verliest dan staan oppositiepartijen niet zelden op de banken te verkondigen dat het nu tijd is om pas op de plaats te maken. Probleem is nu alleen dat de grote winnaar op een plek in het politieke spectrum staat die ervoor zorgt dat ze de VVD gewoon hard nodig hebben.
Nogmaals, de informateur is van de PVV en dus heeft de PVV het heft in handen qua onderhandelingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, en? Dat zegt niks. Er moet met de PVV onderhandeld gaan worden. Als het dan klapt, dan kan dat gebeuren, maar niet gaan onderhandelen is gewoon geen optie. Dan krijg je rellen en dat zou nog terecht zijn ook.
Als je het zo zegt, dan snap ik ineens waarom dit kwalificeert als 'afstand tot de politiek'.quote:
Rellen zijn nooit terecht, maar dat men het er niet mee eens zou zijn, zou wel terecht zijn. Het moet op zijn minst geprobeerd worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, en? Dat zegt niks. Er moet met de PVV onderhandeld gaan worden. Als het dan klapt, dan kan dat gebeuren, maar niet gaan onderhandelen is gewoon geen optie. Dan krijg je rellen en dat zou nog terecht zijn ook.
Ja, gelukkig lijkt dit maar van korte duur te worden, ik denk echt dat ze maandag al haar woorden weer in gaat slikken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 14:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alleen ze maken geen pas op de plaats. Want ze weten dat ze voor elke realistisch mogelijkheid nodig zijn. Ze proberen met cynische trucage een betere uitgangspositie oor zichzelf te creëren. Zo kennen we de vvd weer? Fuck het landsbelang, lang leve het partijbelang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |