De oplossing is om er meer weg te sturen. Op dat herverdelen zit ook bijna niemand te wachten. Als ze ergens het open deuren beleid hanteren verlicht dat wat, maar tegen de stromen die gaande zijn, gaande blijven en nog gaan komen is niet tegenop te boomknuffelen door één of twee gekke henkies.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
*zucht* Godallemachtig man, snap je het nu echt niet? Italie, Griekenland en Spanje krijgen veruit de meeste asielzoekers binnen en willen dat de rest van de EU hun helpt door asielzoekers over te nemen. Spanje heeft een linkse regering en dat maakt geen enkel verschil.
Men gaat Nederland, omdat Nederland de boel verkloot heeft qua woningbouw, geen opt-out geven wat alleen maar nadelen heeft voor alle andere lidstaten.
Blijven doneren aan de VVDquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil graag een opt-out voor de OZB. Die krijg ik ook niet. Heel raar is dat.
Joh, frame het maar lekker zoals je wilt en doe maar net alsof iedereen gek is, prima, maar accepteer gewoon dat lidstaten geen opt-outs gaan geven zonder dat die hunzelf ook voordelen geeft en dat doet het niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De oplossing is om er meer weg te sturen. Op dat herverdelen zit ook bijna niemand te wachten. Als ze ergens het open deuren beleid hanteren verlicht dat wat, maar tegen de stromen die gaande zijn, gaande blijven en nog gaan komen is niet tegenop te boomknuffelen door één of twee gekke henkies.
Boel verkloten qua woningbouw is wel overdreven vind ik. Je kunt je afvragen of je moet willen dat Nederland 17, 18, 19, etc mio inwoners heeft.
Dátquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.
JA21 is misschien beter, ja van Haga komt niet meer terug dus moet ze dan wat anders hequote:Op vrijdag 24 november 2023 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je vermogen, auto en HRA waren daar ook ooit zogenaamd veilig.
Weet jij waarom wij niet een opt-out wilde?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit bleek deze zomer met de deal, ons eerlijke deel kwam daar op 45.000-50.000 per jaar, we zitten al jaren op 40.000.
Dat konden we willen, maar was helemaal geen optie want werd niet aangeboden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Weet jij waarom wij niet een opt-out wilde?
Nederland zag geen noodzaak toendertijd voor een opt-out.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat was geen kwestie van aanbod, landen die een opt-out wilden konden die krijgen, dat was helemaal geen issue geweest. Het VK had ook opt-outs en Denemarken heeft opt-outs op de EMU ook bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat konden we willen, maar was helemaal geen optie want werd niet aangeboden.
Bij toetreding toch (danwel aanvang vd EMU etc.)? Niet erna?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was geen kwestie van aanbod, landen die een opt-out wilden konden die krijgen, dat was helemaal geen issue geweest. Het VK had ook opt-outs en Denemarken heeft opt-outs op de EMU ook bijvoorbeeld.
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij toetreding toch? Niet erna?
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Joh, frame het maar lekker zoals je wilt en doe maar net alsof iedereen gek is, prima, maar accepteer gewoon dat lidstaten geen opt-outs gaan geven zonder dat die hunzelf ook voordelen geeft en dat doet het niet.
Natuurlijk, joh.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.
Waar denk jij waar die kritische houding vandaan komt. Als ik het zo hoor vind ik het nog bijzonder dat ze in de EU zitten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het welquote:BBB wil best met PVV, maar dan wel zonder dat zielige-dieren-beleid: ‘Dat is echt puur emotie’
Formatiegesprekken Hoewel de BBB veel kiezers verloor aan de PVV, staat de partij van Caroline van der Plas open voor een coalitie. Wel moet de PVV dan stoppen met moties die boeren dwarszitten. „Ze stemmen soms puur voor moties omdat Dion Graus het zielig vindt voor de kippen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eren-beleid-a4182202
JA21 is een afsplitsing die zelf ook alweer vervallen is in ruzie. En dan wordt die tent daar ook nog gerund door walvis Nanninga en Eerdmans...quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
JA21 is misschien beter, ja van Haga komt niet meer terug dus moet ze dan wat anders he
Ja, maar ook daar alleen een opt-out bij aanvang. En niet later.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.
Dat is niet des D66's.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah ja daar was ik helaas al bang voor.....quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de BBB heeft ook eisen voor de PVV:
[..]
Zegt weer genoeg over BBB. Dierenwelzijn doet niet ter zakequote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de BBB heeft ook eisen voor de PVV:
[..]
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het wel
Nee, totaal niet verrassend inderdaad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:07 schreef Jojoke het volgende:
BBB staat nog het meest te trappelen om met PVV in een kabinet te gaan zitten. Ik ben niet verbaasd.
Ja, te halen bij Jopie's snackparadijs in Sint Willebrord.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.
Moet je autonoom worden, dan kan dat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil graag een opt-out voor de OZB. Die krijg ik ook niet. Heel raar is dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |