Blijven doneren aan de VVDquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil graag een opt-out voor de OZB. Die krijg ik ook niet. Heel raar is dat.
Joh, frame het maar lekker zoals je wilt en doe maar net alsof iedereen gek is, prima, maar accepteer gewoon dat lidstaten geen opt-outs gaan geven zonder dat die hunzelf ook voordelen geeft en dat doet het niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
De oplossing is om er meer weg te sturen. Op dat herverdelen zit ook bijna niemand te wachten. Als ze ergens het open deuren beleid hanteren verlicht dat wat, maar tegen de stromen die gaande zijn, gaande blijven en nog gaan komen is niet tegenop te boomknuffelen door één of twee gekke henkies.
Boel verkloten qua woningbouw is wel overdreven vind ik. Je kunt je afvragen of je moet willen dat Nederland 17, 18, 19, etc mio inwoners heeft.
Dátquote:Op vrijdag 24 november 2023 16:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, voor de Deense koers hebt je een opt out nodig die Nederland niet heeft en niet kan krijgen.
JA21 is misschien beter, ja van Haga komt niet meer terug dus moet ze dan wat anders hequote:Op vrijdag 24 november 2023 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, je vermogen, auto en HRA waren daar ook ooit zogenaamd veilig.
Weet jij waarom wij niet een opt-out wilde?quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit bleek deze zomer met de deal, ons eerlijke deel kwam daar op 45.000-50.000 per jaar, we zitten al jaren op 40.000.
Dat konden we willen, maar was helemaal geen optie want werd niet aangeboden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Weet jij waarom wij niet een opt-out wilde?
Nederland zag geen noodzaak toendertijd voor een opt-out.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Dat was geen kwestie van aanbod, landen die een opt-out wilden konden die krijgen, dat was helemaal geen issue geweest. Het VK had ook opt-outs en Denemarken heeft opt-outs op de EMU ook bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat konden we willen, maar was helemaal geen optie want werd niet aangeboden.
Bij toetreding toch (danwel aanvang vd EMU etc.)? Niet erna?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was geen kwestie van aanbod, landen die een opt-out wilden konden die krijgen, dat was helemaal geen issue geweest. Het VK had ook opt-outs en Denemarken heeft opt-outs op de EMU ook bijvoorbeeld.
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij toetreding toch? Niet erna?
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Joh, frame het maar lekker zoals je wilt en doe maar net alsof iedereen gek is, prima, maar accepteer gewoon dat lidstaten geen opt-outs gaan geven zonder dat die hunzelf ook voordelen geeft en dat doet het niet.
Natuurlijk, joh.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.
Waar denk jij waar die kritische houding vandaan komt. Als ik het zo hoor vind ik het nog bijzonder dat ze in de EU zitten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het welquote:BBB wil best met PVV, maar dan wel zonder dat zielige-dieren-beleid: ‘Dat is echt puur emotie’
Formatiegesprekken Hoewel de BBB veel kiezers verloor aan de PVV, staat de partij van Caroline van der Plas open voor een coalitie. Wel moet de PVV dan stoppen met moties die boeren dwarszitten. „Ze stemmen soms puur voor moties omdat Dion Graus het zielig vindt voor de kippen.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eren-beleid-a4182202
JA21 is een afsplitsing die zelf ook alweer vervallen is in ruzie. En dan wordt die tent daar ook nog gerund door walvis Nanninga en Eerdmans...quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
JA21 is misschien beter, ja van Haga komt niet meer terug dus moet ze dan wat anders he
Ja, maar ook daar alleen een opt-out bij aanvang. En niet later.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dacht het wel maar de monetaire unie kwam later en daar heeft Denemarken ook een opt-out voor.
Dat is niet des D66's.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ah ja daar was ik helaas al bang voor.....quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
Ah, de BBB heeft ook eisen voor de PVV:
[..]
Zegt weer genoeg over BBB. Dierenwelzijn doet niet ter zakequote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het wel
Nee, totaal niet verrassend inderdaad.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:07 schreef Jojoke het volgende:
BBB staat nog het meest te trappelen om met PVV in een kabinet te gaan zitten. Ik ben niet verbaasd.
Ja, te halen bij Jopie's snackparadijs in Sint Willebrord.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dan nemen we de opt-out gewoon zelf.
Moet je autonoom worden, dan kan dat.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:52 schreef Janneke141 het volgende:
Ik wil graag een opt-out voor de OZB. Die krijg ik ook niet. Heel raar is dat.
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
JA21 is een afsplitsing die zelf ook alweer vervallen is in ruzie. En dan wordt die tent daar ook nog gerund door walvis Nanninga en Eerdmans...
D66 heeft hier niets mee te maken. De opt out van Denemarken dateren van het verdrag van Maastricht uit 1993 oftwel Kabinet Lubbers 3.quote:
Omdat we een van de oprichters zijn, wij daarom veel invloed hadden op het beleid en vervolgens mij geen enkel lid van het eerste uur opt outs heeft gehad. Alleen Denemarken en het VK die er beide later bij kwamen. Ook was dat begin jaren 90. Een hele andere tijd met nog nauwelijks asielzoekers naar Nederland.quote:Op vrijdag 24 november 2023 16:56 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Een opt-out, grote patat met en een frikandel speciaal, alstublieft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ja, te halen bij Jopie's snackparadijs in Sint Willebrord.
Die voelen zich door hun 16 zetels in de Senaat natuurlijk ook een hele Piet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig wel dat de BBB met het emotie argument komt, als er een partij is die op emotie gebaseerd is zijn zij het wel
Noem het maar humor, ik noem het afzeiken maar goed, de aso noemt haar iig geen heks dit keer.quote:
Moeder Theresa was dat trouwens wel. In de zin van een vreselijke en hardvochtige vrouw zijn dan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem het maar humor, ik noem het afzeiken maar goed, de aso noemt haar iig geen heks dit keer.
Dit is toch geen afzeiken? Kaag zegt dat Wilders 'niet haar premier' wordt, dan is dit toch gewoon een leuke reactie?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem het maar humor, ik noem het afzeiken maar goed, de aso noemt haar iig geen heks dit keer.
Het kan gewoon hoor. Dan moeten er maar betere afspraken zijn in Europa. Gelijke monikken, gelijke kappen.quote:
Dan kunnen ze twee stoelen in groot formaat bestellen. Denk dat ze wel zo'n beetje dezelfde maat als Timmermans heeft.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.
Grappig dat je hier de verkeerde persoon de aso noemt. Grappig, maar niet verrassend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gelijke monniken zoals de Grieken en de Italianen die het meest last hebben van de toestroom van asielzoekers en de meeste opvangen? Jij wil ze gaan helpen met de opvang als Nederland?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor. Dan moeten er maar betere afspraken zijn in Europa. Gelijke monikken, gelijke kappen.
Het kan dus niet. Of geef je Italië per nu toestemming om alle asielzoekers door te laten lopen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het kan gewoon hoor. Dan moeten er maar betere afspraken zijn in Europa. Gelijke monikken, gelijke kappen.
Ja, natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Veroordeelde haatzaaier is toch wat meer een aso dan een minister en partijleider die nooit ook maar beschuldigd is dan iets in die richting. En laten we maar niet over het PVV programma van enig lid Wilders beginnen wat vol staat met uitsluiting van groepen mensen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Grappig dat je hier de verkeerde persoon de aso noemt. Grappig, maar niet verrassend.
Veroordeeld voor groepsbelediging, niet voor haat zaaien.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veroordeelde haatzaaier is toch wat meer een aso dan een minister en partijleider die nooit ook maar beschuldigd is dan iets in die richting. En laten we maar niet over het PVV programma van enig lid Wilders beginnen wat vol staat met uitsluiting van groepen mensen.
Ok, groepsbelediging wat toch ook aardig onder de noemer asociaal valt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:07 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Veroordeeld voor groepsbelediging, niet voor haat zaaien.
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Veroordeelde haatzaaier is toch wat meer een aso dan een minister en partijleider die nooit ook maar beschuldigd is dan iets in die richting. En laten we maar niet over het PVV programma van enig lid Wilders beginnen wat vol staat met uitsluiting van groepen mensen.
Deden ze dat maar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan dus niet. Of geef je Italië per nu toestemming om alle asielzoekers door te laten lopen?
Nee. Ze zegt hetzelfde als Gerd Leers eerder vandaag namelijk dat Wilders niet te vertrouwen is. Genoeg bewijs voor, trouwens.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.
Ze zegt dat een eventuele premier Wilders niet haar premier zou zijn. Waarom laat je dat weg?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Ze zegt hetzelfde als Gerd Leers eerder vandaag namelijk dat Wilders niet te vertrouwen is. Genoeg bewijs voor, trouwens.
Dat mag toch? Mijn premier zal het ook niet zijn.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze zegt dat een eventuele premier Wilders niet haar premier zou zijn. Waarom laat je dat weg?
Zolang je Nederlander bent, is het ook jouw premier als hij een kabinet weet te formeren. Of je dat nou leuk vindt of niet. En dat moet zeker een minister gewoon accepteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat mag toch? Mijn premier zal het ook niet zijn.
Je hebt "mijn premier" in de letterlijke zin van het woord en de figuurlijke uitdrukking. In de laatste zin is het niet "mijn" premier. Hij kan ook premier van Nederland worden, niet premier van monolith.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zolang je Nederlander bent, is het ook jouw premier als hij een kabinet weet te formeren. Of je dat nou leuk vindt of niet. En dat moet zeker een minister gewoon accepteren.
Opkomen voor extreemrechts, typerend gedrag voor je maar je moet het maar durven.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja leuk maar wat Kaag zegt is gewoon aso.
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt "mijn premier" in de letterlijke zin van het woord en de figuurlijke uitdrukking. In de laatste zin is het niet "mijn" premier. Hij kan ook premier van Nederland worden, niet premier van monolith.
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.
Het normaliseren van die extreemrechtse malloten is ook nergens voor nodig. Met Wilders als premier staan we internationaal voor schut en gaan we nationaal gegarandeerd aan de rechtsstaat knabbelen. Die beweging normaliseren moeten we gewoon niet doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
En prima als jij dat zegt, minder als een minister dat in het openbaar zegt. Polariseren is nergens voor nodig.
Dat laatste is natuurlijk wel wat ironisch waar het Wilders betreft. En laten we wel wezen, dit is het soort uitspraken dat ook aan de lopende band uit de mond van Wilders zelf is gekomen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je graag het wantrouwen vergroot, zodat Wilders volgende keer een meerderheid heeft?quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar is het een beetje te laat voor met Wilders als winnaar, he?
Ik vraag mij af of Wilders het nu nog een nep-parlement vind.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat laatste is natuurlijk wel wat ironisch waar het Wilders betreft. En laten we wel wezen, dit is het soort uitspraken dat ook aan de lopende band uit de mond van Wilders zelf is gekomen.
Waarom ga jij er vanuit dat het sentiment maar een kant op werkt? Dat snap ik niet echt. Ik ben niet zo vreselijk goed (understatement alert) in het naar de mond praten van mensen die alles willen afbranden waar ik voorstander van ben.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je graag het wantrouwen vergroot, zodat Wilders volgende keer een meerderheid heeft?
Allicht, op 37 of 38 zetels na…quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of Wilders het nu nog een nep-parlement vind.
Maar jij bent dan ook geen minister.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom ga jij er vanuit dat het sentiment maar een kant op werkt? Dat snap ik niet echt. Ik ben niet zo vreselijk goed (understatement alert) in het naar de mond praten van mensen die alles willen afbranden waar ik voorstander van ben.
We hebben een opvolger voor Rutte iig:quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht, op 37 of 38 zetels na…
quote:Tijdens de persconferentie confronteerden journalisten Van Strien herhaaldelijk met het feit dat hij in 2015 de Eerste Kamer, waarin hij zelf zetelde, een „nepparlement” had genoemd. Van Strien ontweek meermaals de vraag en zei onder meer dat hij zich niet kon voorstellen dat hij het gezegd had, dat de uitspraak niet relevant was én dat hij het zich niet kon herinneren. Uiteindelijk zei hij: „Ik heb alle vertrouwen in het Nederlandse parlementair stelsel, punt.”
https://www.nrc.nl/nieuws(...)24-november-a4182138
Ach ja, de zoveelste extreemrechtse gekkie die eerdere uitspraken probeert weg te moffelen. Helaas niks nieuws…quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben een opvolger voor Rutte iig:
[..]
Die kans acht ik heel erg klein.quote:Op vrijdag 24 november 2023 17:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Wordt nog grappig als Nanninga straks meer stemmen heeft dan Eerdmans en ze 1 zetel hebben.
Je adresseerde je opmerking over polarisatie aan mijquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar jij bent dan ook geen minister.
En het sentiment in de samenleving werkt momenteel echt wel maar 1 kant op, veel meer dan de helft ziet nou eenmaal graag een rechts kabinet.
Tja, jij kunt je oren totaal niet laten hangen naar wat anderen willen, maar voor een politicus en zeker voor een minister is het toch onverstandig als je de wens van de meerderheid zo negeert. Vooral als je ooit bent verkozen met als speerpunt dat het wantrouwen in de politiek moet worden verminderd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je adresseerde je opmerking over polarisatie aan mij
Het interesseert mij overigens geen zak hoeveel mensen een rechts kabinet willen zien, ik laat mijn oren niet hangen naar wat anderen willen horen of willen zien.
Ik ben 10 jaar officier geweest in een omgeving waar men VVD of rechtser stemde en het heeft mij toen ook nooit veranderd in mijn denken of uitspraken over politiek.
Is grond om direct de benoeming in te trekken. Opgesodemieterd.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Ik zou zeggen: ongeschikt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
[..]
Nee, dat is helemaal niet onverstandig, je moet als politcus jouw kiezers niet negeren, degenen die PVV stemmen mag je gerust wel negeren. En als je het over wantrouwen in de politiek hebt dan zou Wilders als illustratie naast dat begrip moeten staan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, jij kunt je oren totaal niet laten hangen naar wat anderen willen, maar voor een politicus is het toch onverstandig als je de wens van de meerderheid zo negeert. Vooral als je ooit bent verkozen met als speerpunt dat het wantrouwen in de politiek moet worden verminderd.
Gaat niet gebeuren, dat weten we allebeiquote:Op vrijdag 24 november 2023 18:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is grond om direct de benoeming in te trekken. Opgesodemieterd.
Je bent geen minister voor alleen je eigen kiezers.quote:Op vrijdag 24 november 2023 18:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat is helemaal niet onverstandig, je moet als politcus jouw kiezers niet negeren, degenen die PVV stemmen mag je gerust wel negeren. En als je het over wantrouwen in de politiek hebt dan zou Wilders als illustratie naast dat begrip moeten staan.
Dat is geen wantrouwen richting de politiek toenemen of afnemen maar duidelijk maken waar jij staat en dat dit niet is waar de andere persoon staat.
Niet alles wat een minister zegt is uit naam van zijn of haar functie. De PM stond achter de bar afgelopen weekend.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent geen minister voor alleen je eigen kiezers.
Wat ongelofelijk laag weer van Kaagquote:
Dit was volgens mij bij de ministerraad. Dan ben je minister.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet alles wat een minister zegt is uit naam van zijn of haar functie. De PM stond achter de bar afgelopen weekend.
Dat lijkt mij sterk, bij de ministerraad is geen pers aanwezig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:08 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit was volgens mij bij de ministerraad. Dan ben je minister.
Deze argumentatie kan je ook goed omdraaien. Het is hier de VS niet, waarom zou je dan in hemelsnaam op extreemrechts stemmen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk laag weer van KaagDit is o.a. de reden dat zoveel mensen het vertrouwen in de politiek zijn verloren. Dit kinderachtige gedrag. Het wijzen naar een ander i.p.v. je eigen punten kracht bij zetten. Het is hier verdomme de VS niet. Mens, ga je werk doen
Godgloeiende, Wilders scheld mensen aan de lopende band uit en is nota bene veroordeeld voor groepsbelediging maar HIJ is het probleem niet na 20 jaar schelden en beledigen als het om vertrouwen gaat, nee, Kaag is het probleem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat ongelofelijk laag weer van KaagDit is o.a. de reden dat zoveel mensen het vertrouwen in de politiek zijn verloren. Dit kinderachtige gedrag. Het wijzen naar een ander i.p.v. je eigen punten kracht bij zetten. Het is hier verdomme de VS niet. Mens, ga je werk doen
Bij het naar binnen lopen wel. Altijd, eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij sterk, bij de ministerraad is geen pers aanwezig.
Er werd gevraagd naar haar mening. Die heeft ze gegeven. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je bent geen minister voor alleen je eigen kiezers.
Kaag voortdurend voor heks uitmaken getuigt daarentegen van niveau wil je zeggenquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:07 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Terroristensympathisant zat er ook bij. Maar dat is geen probleem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kaag voortdurend voor heks uitmaken getuigt daarentegen van niveau wil je zeggen
Vrouwen zijn altijd ‘boos’ als ze gepassioneerd zijn en niet alleen maar zachtjes spreken.quote:
Klopt, Wilders is zeker ook niet goed en ik zal ook nooit fan van hem worden, op hem stemmen of zelfs maar zijn standpunten verdedigen. Maar dat betekent niet dat een minister zich tot zijn niveau moet verlagen op een moment dat het duidelijk is dat er enorm veel broeit in de samenleving.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er werd gevraagd naar haar mening. Die heeft ze gegeven. Niets mis mee.
Als je jouw correcte houding door wil trekken, zou je als kamerlid ook niet jouw minister heks mogen noemen, bijvoorbeeld. Dan is Kaag nog netjes in haar uiting.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Deze argumentatie kan je ook goed omdraaien. Het is hier de VS niet, waarom zou je dan in hemelsnaam op extreemrechts stemmen?
Dan moeten jullie allebei even lezen. Ik schrijf namelijk niet in het voordeel van Wilders. Ik zeg enkel dat o.a. ik dit kinderachtige gedrag beu ben. Er wordt iets in meerderheid gekozen; deal ermee!quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Godgloeiende, Wilders scheld mensen aan de lopende band uit en is nota bene veroordeeld voor groepsbelediging maar HIJ is het probleem niet na 20 jaar schelden en beledigen als het om vertrouwen gaat, nee, Kaag is het probleem.
Niet de landverrader die Poetin verheerlijkte zelfs na MH 17 en een lintje in ontvangst nam. Nee, natuurlijk niet, joh.
Nou nee, het is zo'n beetje de gehele politieke wereld die denken dat ze een ander onderuit moeten schoppen om er zelf beter uit te komen. Dat voortdurende 'ja maar, kijk eens wat hij/zij doet!'quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:14 schreef J.B. het volgende:
[..]
Kaag voortdurend voor heks uitmaken getuigt daarentegen van niveau wil je zeggen
En ermee dealen betekent dat ze moet doen alsof ze er blij mee is?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Dan moeten jullie allebei even lezen. Ik schrijf namelijk niet in het voordeel van Wilders. Ik zeg enkel dat o.a. ik dit kinderachtige gedrag beu ben. Er wordt iets in meerderheid gekozen; deal ermee!
Hold it, ze verlaagt zich op geen enkele manier tot zijn niveau. Ze heeft zich in correcte bewoording uitgesproken over wat zij ervan vindt. Als demissionair minister kan ze dat prima doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, Wilders is zeker ook niet goed en ik zal ook nooit fan van hem worden, op hem stemmen of zelfs maar zijn standpunten verdedigen. Maar dat betekent niet dat een minister zich tot zijn niveau moet verlagen op een moment dat het duidelijk is dat er enorm veel broeit in de samenleving.
Dat doet ze, ze spreekt haar twijfels en afkeuring over Wilders uit. Dat is vrij normaal en volwassen en zoals ik al eerder zei, omdat de meerheid iets vind (Wilders heeft geen meerderheid overigens) hoef jij je mond niet te houden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:17 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
[..]
Dan moeten jullie allebei even lezen. Ik schrijf namelijk niet in het voordeel van Wilders. Ik zeg enkel dat o.a. ik dit kinderachtige gedrag beu ben. Er wordt iets in meerderheid gekozen; deal ermee!
Tja, wie zaait zal oogsten. Toevalligerwijs ligt de persoon die de afgelopen jaren veruit het meest gezaaid heeft nu op poleposition om premier te worden, dus kennelijk beloont de kiezer hetquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nou nee, het is zo'n beetje de gehele politieke wereld die denken dat ze een ander onderuit moeten schoppen om er zelf beter uit te komen. Dat voortdurende 'ja maar, kijk eens wat hij/zij doet!'
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberenquote:Op vrijdag 24 november 2023 19:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet ze, ze spreekt haar twijfels en afkeuring over Wilders uit. Dat is vrij normaal en volwassen en zoals ik al eerder zei, omdat de meerheid iets vind (Wilders heeft geen meerderheid overigens) hoef jij je mond niet te houden.
God. Laten we Amerikaanse systeem alsjeblieft niet invoeren. Wat een gedrocht.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberen
Maar in die 4 jaar hoef jij je mond niet te houden of wel?quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Een meerderheid als in de meeste stemmen. Maar ik vind het laag (zeker als je zelf niet eens meer in de kamer zit) je zo uit te laten. Maar het zal wel aan mij liggen gezien bovenstaande reacties. Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter. 1 president met de meeste stemmen en over 4 jaar kun je het weer proberen
Volgens mij wel. Ze had ook niks kunnen zeggen of gewoon de winnaars kunnen feliciteren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hold it, ze verlaagt zich op geen enkele manier tot zijn niveau. Ze heeft zich in correcte bewoording uitgesproken over wat zij ervan vindt. Als demissionair minister kan ze dat prima doen.
Alsjeblieft niet zeg... dat zou pas rotzooi worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:22 schreef Stoorzendert het volgende:
Wellicht is het Amerikaanse systeem dan wel beter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |